Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kenigis
Posty: 148
Rejestracja: 24 maja 2017, 07:40
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cyclades

Post autor: kenigis »

warlock pisze: 29 kwie 2018, 09:24
Cyklady są zepsute.
Taką opnie wydało moje grono graczy, którzy lubią ciężkie gry, a już najbardziej walki na mapie. Po 3 partiach z rzędu uznaliśmy...
Natychmiast wyślijcie swoje CV do Matagota, zwolnią swoją grupę playtesterów i przyjmą Was z otwartymi ramionami.

Napisałeś kosmicznie długiego posta, z którego nie wiem tak naprawdę co wynika.
Trzecia gra to kolejne 3.5h. I w zasadzie ciągła frustracja, gry się nie dało zamknąć kompletnie. Graliśmy i przeciągaliśmy linę. Każdy ciągnął w swoją stronę, a gdy ktoś sobie za dobrze radził to dwójka przeciw niemu.
Warunkiem końca gry jest utrzymanie w swoim posiadaniu do końca cyklu dwóch metropolii. Przecież każdy podbój terytoriów lidera oznacza, że inni gracze w tym czasie zyskują nowe budowle, które przybliżają ich do zwycięstwa i postawienia drugiej metropolii. Budynki przechodzą z rąk do rąk, ale tak czy inaczej ciągle powstaje ich coraz więcej, stan gry posuwa się do przodu. W grze pojawia się też coraz więcej filozofów. W końcu dochodzi do punktu, w którym każdy ma metropolię. Podbicie i utrzymanie drugiej metropolii kończy grę. Gdzie tu jest miejsce na przeciąganie liny jakieś?
Ty nie wiesz co wynika z mojego postu a ja wiem, że z twojego nie wynika nic. Bez obrazy, ale zasady zwycięstwa są jasne. Musisz posiadać 2 metropolie, a zdobyć je można na 3 sposoby, ale co z tego skoro przy dobrej optymalizacji wszystkich graczy nie da się tego uzyskać przez bardzo długi czas. Wiadomo w końcu się uda ale po 3h gdzie gra powinna trwać 1h? I to nie dlatego, że na pudełku tak napisano, tylko dlatego, że ta gra nie jest tak absorbująca, ciekawa i złożona na 3 godzinną potyczkę

O to właśnie chodzi, że nie istnieje mechanizm, który powodowałby przybliżanie do końca gry. Bo co z tego, że każdy może mieć jedną metropolię jak gracze jej długo nie budują bo od razu staną się obiektem "sojuszu". Lider miał jedną metropolie i jedną miał gość któremu została ostatnia wyspa, ale był na niej tak okopany, że z pomocą sojusznika i optymalizacji ich wspólnych działań nie dopuszczali lidera do zwycięstwa, bo po prostu miał za małe możliwości ekonomiczne i militarne do stawienia się dwóm słabszym przeciwnikom, mimo, że każdego z osobna by pokonał.

I w tym wypadku filozofowie nie dawali nic graczowi który miał jedną wyspę i metropolię, lider nie był dopuszczany do najważniejszych z jego perspektywy bogów, a gracz który był po środku (i miał dwie wyspy) nie chciał robić metropolii aby tym ruchem nie ułatwić liderowi inwazji na jego wyspy i siłą rzeczy zwycięstwa. Taki stan rzeczy trwał długo, aż w końcu zmienił się tylko kolor lidera i sojuszników. Wiadomo były momenty, które sprawiały, że potyczkę mógł ktoś wygrać, ale nie dawało się tego zrobić bo przeciwnicy rzucali się z całych sił w takim momencie na lidera, któremu nie wystarczało "siły" aby domknąć grę. W tym wszystkim dużą wagę miały mitologiczne stwory, ale na tej samej zasadzie, gdy pojawił się ważny po prostu był blokowany po przez użycie innego gracza, mimo że jemu nie dawał ani zwycięstwa ani wyraźnych profitów - poza tym, że nie przegra gry :D
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 435
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 66 times
Been thanked: 63 times

Re: Cyclades

Post autor: Fiacik »

kenigis pisze: 29 kwie 2018, 14:22 ]Cyklady są zepsute.Taką opnie wydało moje grono graczy, którzy lubią ciężkie gry, a już najbardziej walki na mapie. Po 3 partiach z rzędu uznaliśmy...
Zamówiłeś może INIS? Nie zamawiaj tej gry, bo to co tam już Matagot wyczynił woła o pomstę do nieba :)
feniks_ciapek
Posty: 2290
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1596 times
Been thanked: 931 times

Re: Cyclades

Post autor: feniks_ciapek »

Zagrajcie z Tytanami. Może wtedy zmienicie zdanie :)
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Cyclades

Post autor: Matti_C »

kenigis pisze: 29 kwie 2018, 04:35 Cyklady są zepsute. Taką opnie wydało moje grono graczy, którzy lubią ciężkie gry, a już najbardziej walki na mapie. Po 3 partiach z rzędu uznaliśmy,
Ciekawa opinia po 3 partiach ,tylko w jednej konfiguracji osobowej ;) Ciekawe na ile te rozgrywki były poprawne ;) Mam rozegrane w Cyklady pewnie koło 300 partii we wszystkich możliwych konfiguracjach osób i dodatków i dla mnie gra nie jest zepsuta. Jeśli brakuje Ci efektu śnieżnej kuli by lider mimo braku błędów współgraczy szybko był w stanie rozwalić przeciwników walcząc 2 vs 1 to można powiedzieć co najwyżej że gra nie jest dla Ciebie. Sprzedaj nim pojawi się dodruk by ograniczyć stratę.
Awatar użytkownika
kenigis
Posty: 148
Rejestracja: 24 maja 2017, 07:40
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Cyclades

Post autor: kenigis »

Matti_C pisze: 30 kwie 2018, 01:00
kenigis pisze: 29 kwie 2018, 04:35 Cyklady są zepsute. Taką opnie wydało moje grono graczy, którzy lubią ciężkie gry, a już najbardziej walki na mapie. Po 3 partiach z rzędu uznaliśmy,
Ciekawa opinia po 3 partiach ,tylko w jednej konfiguracji osobowej ;) Ciekawe na ile te rozgrywki były poprawne ;) Mam rozegrane w Cyklady pewnie koło 300 partii we wszystkich możliwych konfiguracjach osób i dodatków i dla mnie gra nie jest zepsuta. Jeśli brakuje Ci efektu śnieżnej kuli by lider mimo braku błędów współgraczy szybko był w stanie rozwalić przeciwników walcząc 2 vs 1 to można powiedzieć co najwyżej że gra nie jest dla Ciebie. Sprzedaj nim pojawi się dodruk by ograniczyć stratę.
Tak masz racje. Graliśmy zle przez co rozgrywki były ślamazarne. Czas posypać głowę popiołem. Jako tak doświadczony gracz mógłbyś mi napisać ile u was trwa partia w 3-4 osoby?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Cyclades

Post autor: donmakaron »

Ale jak wy sobie uniemożliwiacie zdobywanie metropolii w nieskończoność? Jak ktoś kupuje tych filozofów albo buduje budynki, to prędzej czy później (a raczej prędzej) tę drugą metropolię zbuduje. A jak ktoś mu ją odbije, to nagle on ma dwie. A nawet jak ma jedną, to potem buduje drugą. A jak mu ktoś ją zabierze to nagle on ma dwie... Liczba metropolii rośnie co jakiś czas i jak osiągnie wartość 4 na trzech graczy, to nie ma lewara, żeby ktoś nie wygrał.

Jak są patowe sytuacje, to zawsze jest Zeus. Jak masz górę hajsu, a układ bogów nie jest wyjątkowo niekorzystny, to Zeus często wygrywa gry.

Może za bardzo się nastawiacie na jakiś sposób wygrania i przegapiacie, że można to zrobić inaczej.

Z drugiej strony macie rację - na tym właśnie polegają cyklady, że jak ktoś dochodzi do zwycięstwa, to się mu je kolektywnie odbiera. Natomiast nie jest tak, że można to robić w nieskończoność. Często powstrzymanie gracza kosztuje kolektyw dużo, a tenże gracz nic na tym nie traci. Ostatnio mieliśmy taką sytuację, że w jednej turze 4 z 5 graczy mogło wygrać, zrobiliśmy tak, że nikt nie wygrał i potem przez 2-3 następne tury nikt nie mógł wygrać. 3,5 godziny to wyjątkowo długa rozgrywka. Strzelam, że fixujecie się na konkretne cele i boicie zbudować metropolię w obawie przed jej przejęciem przez przeciwników, ale nie wiem czy robicie coś żeby zapobiec temu przejęciu? Cyklady vanilla nie powinny tyle trwać i nie powinny doprowadzać do sytuacji, w której nikt nie buduje metropolii. Oczywiście można tak fizycznie zrobić, ale to nie ma zbytniego sensu.
Cyel
Posty: 2575
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1222 times
Been thanked: 1429 times

Re: Cyclades

Post autor: Cyel »

Faktycznie w grze istnieje przeciąganie liny i zmienne sojusze, ale gra się siłą rzeczy kończy bo, tak jak zostało już napisane, ilość elementów zwycięstwa w grze wzrasta ciągle aż osiągnie punkt krytyczny kiedy ktoś już wygrać musi.

Prędzej u nas problemem było to, że zazwyczaj dwóch lub więcej graczy było na krawędzi zwycięstwa, gdy nadchodził ten moment "kto weźmie teraz boga X to wygra" (rezultat wspomnianego przeciągania liny, wielu graczy jest o włos od zwycięstwa). I niestety często zdarzało się to, że o tym kto w tej sytuacji tego kluczowego boga weźmie decydował gracz, który wygrać nijak nie mógł - ale mógł zablokować (tzn wypchnąć) w licytacji jednego -ale nie wszystkich- z pretendentów. O tym kto wygra decydował gracz, który i tak nie wygrywał.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Cyclades

Post autor: Matti_C »

kenigis pisze: 30 kwie 2018, 01:39 ile u was trwa partia w 3-4 osoby?
Ostatnia partia na 4 graczy zajęła nam ok 3h i trwała ok 12 cykli. Graliśmy z Hadesem, Mantikorą Hekate , Metropoliami specjalnymi (1 moduł z Tytanów) i Monumentami. Przez większość gry na planszy była tylko 1 metropolia (z 4 filozofów) i do tego jeszcze nietykalna z powodu pomarańczowego monumentu. Kolejna pojawiła się z Midasa a finalna znowu z filozofów. Mimo, że jeden z graczy od połowy gry kontrolował prawie całą mapę (reszta na 1-2 wyspach, 1 neutralna) nie udało mu się wygrać i skończył grę bez żadnej metropolii. W partii nie nastąpiło żadne podbicie metropolii. Została zbudowana tylko 1 biblioteka i od razu została zamieniona potworem w fort. Zwycięstwo zapewniły dobrze użyte magiczne przedmioty (1 ukryty od Hefajstosa).
Cyel pisze: 30 kwie 2018, 10:03 dwóch lub więcej graczy było na krawędzi zwycięstwa, gdy nadchodził ten moment "kto weźmie teraz boga X to wygra" (rezultat wspomnianego przeciągania liny, wielu graczy jest o włos od zwycięstwa). I niestety często zdarzało się to, że o tym kto w tej sytuacji tego kluczowego boga weźmie decydował gracz, który wygrać nijak nie mógł
Sytuacja, że jeden z bogów daje zwycięstwo kilku graczom jest częsta. I jeśli pretendent zalicytuje go nisko i liczy, że po przebiciu zostanie przebity i wróci do licytacji o zwycięstwo to raczej może mieć pretensje tylko do siebie. Jeśli runda ma być ostatnią to wchodzi się maksymalną kwotą. Jeśli mimo to ktoś przelicytuje to albo wygra albo spłucze się z monet.
kremitto123
Posty: 98
Rejestracja: 09 maja 2018, 13:05
Has thanked: 40 times
Been thanked: 7 times

Re: Cyclades

Post autor: kremitto123 »

kenigis pisze: 29 kwie 2018, 04:35 Cyklady są zepsute.
blablabla
Grajcie na 3 metropolie. Jesli to nie rozwiaze problemu przeciagania liny to znaczy ze nie umiecie grac :mrgreen:
Czy pojecie ironii/sarkazmu ktos usunal ze slownika?
Wyjecie kija z czterech liter mile widziane.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Cyclades

Post autor: RUNner »

Wczoraj zagrałem z żoną pierwszy raz, taką testową rozgrywkę, nawet bez parawanów, bo myśleliśmy, że to będą 2-3 rundy rozpoznawcze. Okazało się, że gra jest tak dynamiczna, że dograliśmy ją do końca. Popełniliśmy kilka błędów proceduralnych, jak to zwykle bywa na początku. Obawiałem się wariantu 2-osobowego, bo zdania na ten temat są podzielone, ale nie było źle. Na planszy dużo się dzieje, nie ma czasu na nudę. Świetnie, że autorzy dopasowali planszę do rozgrywek na małą liczbę osób, bo dzięki temu od początku gracze są w bezpośrednim kontakcie.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Cyclades

Post autor: wirusman »

RUNner pisze: 17 maja 2018, 08:35 Wczoraj zagrałem z żoną pierwszy raz, taką testową rozgrywkę, nawet bez parawanów, bo myśleliśmy, że to będą 2-3 rundy rozpoznawcze. Okazało się, że gra jest tak dynamiczna, że dograliśmy ją do końca. Popełniliśmy kilka błędów proceduralnych, jak to zwykle bywa na początku. Obawiałem się wariantu 2-osobowego, bo zdania na ten temat są podzielone, ale nie było źle. Na planszy dużo się dzieje, nie ma czasu na nudę. Świetnie, że autorzy dopasowali planszę do rozgrywek na małą liczbę osób, bo dzięki temu od początku gracze są w bezpośrednim kontakcie.
Jak grasz z parobkiem, to gra 2-osobowa jest nudna:D
Po kilku partach ściagnij instrukcje do Hadesa i dodaj sobie pierwszy modół (zmienne ustawianie swoich sił na początku gry). A najlepiej kupić dodatek z hadesem ten koleś potrafi namieszać:)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Cyclades

Post autor: warlock »

Przetłumaczyłem kartę pomocy do Cyklad z zasobów BGG obejmującą na dwóch stronach A4 opis wszystkich artefaktów, stworów, herosów, specjalnych metropolii itd. z podstawki, Hadesa i Tytanów i promek (Monumenty się już nie zmieściły).

/edit: w dopieściłem kilka szczegółów, wrzucam wersję 2.0 rozszerzoną o zapisy z różnych FAQ. Nie dopisywałem swoich własnych interpretacji, jeśli coś pozostaje wieloznaczne to dlatego, że twórcy się do tych kwestii nie odnieśli wprost w żadnej oficjalnej formie :). Ale i tak powinno być klarowniej niż w samej instrukcji.

1. Wersja 2.0 na full wypasie, z kolorowym tłem: https://goo.gl/mx66fG

2. Wersja ekonomiczna 2.0, na białym tle: https://goo.gl/Zn3taa
Ostatnio zmieniony 04 paź 2018, 19:24 przez warlock, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Cyclades

Post autor: Bludgeon »

warlock pisze: 03 paź 2018, 22:40
1. Wersja 2.0 na full wypasie, z kolorowym tłem: https://goo.gl/mx66fG

2. Wersja ekonomiczna 2.0, na białym tle: https://goo.gl/Zn3taa
Świetne, dziękować bardzo :)
Ja się przymierzam (ale nie mam czasu w ogóle) na zrobienie czegoś podobnego do 7 Cudów Świata.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2018, 22:42 przez Bludgeon, łącznie zmieniany 1 raz.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Cyclades

Post autor: warlock »

Bludgeon pisze: 04 paź 2018, 07:46 Świetne, dziękować bardzo :)
Ja się przymierzam (ale nie mam czasu w ogóle) na zrobienie czegoś podobnego do 7 Cudów Świata.
Byłbym mega wdzięczny jakbyś edytował cytat bo odnosi się do nieistniejących już linków do starej wersji :D.

Tak czy siak - dałem update poprzedniego posta, póki co to ostateczna wersja karty pomocy. Niech służy!
Awatar użytkownika
Sebs
Posty: 179
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: Sebs »

Mozesz to zamiescic na BGG? Dzieki za wlozona prace :)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4636
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1027 times
Been thanked: 1945 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: warlock »

Czeka na zatwierdzenie ;).
Awatar użytkownika
Asia - On Table
Posty: 423
Rejestracja: 09 mar 2018, 20:57
Has thanked: 4 times
Been thanked: 169 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: Asia - On Table »

Bardzo fajna KARTA pomocy! Często gram w Cyklady ze starymi i nowymi graczami i zawsze było dużo tłumaczenia, a teraz się to zmieni :) Wszystko w "jednym miejscu". Będzie można skoncentrować się na własnej grze. Warlock Dziękuję :)
Moje Recenzje gier planszowych na kanale You Tube
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: Lothrain »

Dzięki Warlock za ten super zrobiony All-in-one.
gierrappa
Posty: 82
Rejestracja: 21 cze 2017, 09:53
Has thanked: 4 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: gierrappa »

Noooo i elegnacko, właśnie wydrukowałem i wygląda extra. Pozostaje zalaminować i cacy :)
Ravn
Posty: 201
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:18
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: Ravn »

Dzieki za te karte pomocy, tez niedawno nabylem Cyklady z dodatkami, na pewno sie przyda.

Przy okazji mam pytanie dotyczace tej gry, mianowicie chodzi mi o rozmiar pudelek, bo Cyklady i Tytani maja pudelka tego samego rozmiaru, natomiast Hades jest wyraznie mniejszy. Dodatkowo na Cykladach i Hadesie jest tytul "Cyklady", a na Tytanach "Cyclades Titans".
Na Cykladach i Hadesie jest w prawym dolnym rogu biale logo rebela, na trzecim pudelku brak. Nie wiem czy dostalem rozne wydania (zwlaszcza Tytani nie przystaja do reszty), czy to po prostu tak bezsensownie to zostalo wydane? Z tylu na pudelku wszedzie jest napisane Matagot 2017.
bigbluedragon
Posty: 233
Rejestracja: 03 lut 2017, 01:36
Been thanked: 1 time

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: bigbluedragon »

W wątku wydawniczym rebel napisał że nie udało się z polskimi pudełkami w tym druku i będą w kolejnym ewentualnie, więc tak zostało to wydane.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Cyclades

Post autor: Mixthoor »

warlock pisze: 03 paź 2018, 22:40 Przetłumaczyłem kartę pomocy do Cyklad z zasobów BGG obejmującą na dwóch stronach A4 opis wszystkich artefaktów, stworów, herosów, specjalnych metropolii itd. z podstawki, Hadesa i Tytanów i promek (Monumenty się już nie zmieściły).

/edit: w dopieściłem kilka szczegółów, wrzucam wersję 2.0 rozszerzoną o zapisy z różnych FAQ. Nie dopisywałem swoich własnych interpretacji, jeśli coś pozostaje wieloznaczne to dlatego, że twórcy się do tych kwestii nie odnieśli wprost w żadnej oficjalnej formie :). Ale i tak powinno być klarowniej niż w samej instrukcji.

1. Wersja 2.0 na full wypasie, z kolorowym tłem: https://goo.gl/mx66fG

2. Wersja ekonomiczna 2.0, na białym tle: https://goo.gl/Zn3taa
Dodałbyś Monumenty i opisy stworów z gry Kemet (C3K) na trzeciej stronie? Pliki zacne, dzięki.
SirSowa
Posty: 133
Rejestracja: 11 lis 2013, 09:32
Lokalizacja: Wejherowo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: SirSowa »

O, o! Monumenty i C2K! :) Idealny pomysł :)

PS: Jakby kogoś interesowały figurki z Kemeta (dla posiadaczy dodatku C2K) to można je zamówić u wydawcy. Koszt nie jest wielki, a frajda ogromna :)
Oto link:
https://www.matagot.com/shop/en/spare-p ... tures.html
Moja Kolekcja
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
mement0
Posty: 94
Rejestracja: 18 paź 2017, 19:53
Been thanked: 3 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: mement0 »

Hej a czy możecie coś więcej napisać na temat tego dodatku C2K :)))? I gdzie go zdobyć :) dzięki
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: donmakaron »

C3K dorzuca nowe karty mitologicznych stworów wykorzystujące figurki z gry Kemet. Każdy potwór jest takim trochę połączeniem Tytana z Herosem - jest jednostką (więc raz kupiony zostaje z nami do śmierci), ma zdolność (zazwyczaj bojową) i pozwala poruszać wojskiem (raz na turę za 1 złota). Większość z nich jest kosmicznie niezbalansowana i daje ogromną przewagę nad tymi graczami, którzy kemetowych potworów nie mają. Być może balansuje się to lepiej przy grze z Tytanami, ale nie sądzę.

Niektóre zdolności są absurdalne jak Wąż, który może poruszać się bez statku przez jedno pole morskie, Słoń który zawsze wyrzuca 3 na kości, Skorpion który przed atakiem zabija jednego żołnierza przeciwnika czy Mumia, która każdego zabitego przeciwnika zamienia w naszego żołnierza (sic!).

Osobiście nie polecam, choć pewnie znajdą się tacy co lubią. Ja nie lubię planszy kontynentalnej na przykład. Wolę Cyklady jak najbardziej podobne do podstawowej wersji.

edit: dla sprawiedliwości dodam, że specjalnej zdolności używa się tylko przy tym ruchu za 1 złota, więc może nie są aż tak strasznie zgięte, ale nadal - taki Wąż pozwala praktycznie w każdej turze przeprowadzić atak.
ODPOWIEDZ