Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Trolliszcze pisze: ↑20 wrz 2018, 14:52
(Termin działań operacyjnych jest dobry także dlatego, że nie musi się odnosić wyłącznie do armii - mogą to być np. działania operacyjne wywiadu. Działania wojskowe/militarne sugerują udział wojsk, a chyba nie w każdym z przedstawionych przypadków mamy do czynienia z aktywnym użyciem sił zbrojnych.)
1) Ikonografia na torze/żetonie jasno sugeruje działania wojskowe
2) Nazwa tego toru to "Military Operations Track", w tłumaczeniu "tor działań operacyjnych" w ogóle nie uwzględniasz słowa "military".
Słusznie! Przez zaćmienie umysłu zapomniałem, że tor działań militarnych odwzorowuje wyłącznie część działań operacyjnych. Prawidłowo winno być więc tak, że mamy cztery rodzaje działań operacyjnych, a te militarne są odwzorowane na torze działań militarnych/wojskowych.
Dla osób nie udzielających sie na FB, wklejam post oraz załączony link:
Na krótko przed rozpoczęciem weekendu nadszedł czas, na zapowiadaną niespodziankę!
Klikając w poniższy link, będziecie mogli zapoznać się z wersją beta tłumaczenia kart do gry Zimna Wojna. Co dwie głowy, to nie jedna, nie mówiąc już o całej społeczności fanów!
Zanim jednak przystąpicie to studiowania plików, chciałbym zaznaczyć kilka ważnych rzeczy:
1. Podział na RUNDY / TURY w tym pliku jest taki sam jak w oryginale. Nie oznacza to jednak finalnej wersji.
2. Realignment jako Przegrupowanie NIE JEST finalną wersją tłumaczenia.
3. Operacje Militarne NIE SĄ finalną wersją tłumaczenia.
4. Rozmieszczanie Punktów Wpływu NIE JEST finalną wersją tłumaczenia.
Udostępnienie pliku z tłumaczeniem kart ma na celu zaprezentowanie kierunku, w którym zmierzamy wspólnie z wydawnictwem PHALANX. Jeżeli chcielibyście dodać coś od siebie odnośnie wymienionych powyżej kwestii - zapraszam do odpowiednich postów.
Jeżeli pojawią się uwagi odnośnie innych aspektów tłumaczenia kart w wersji beta, proszę o komentarze pod tym postem.
Ponadto, jutro pojawię się na Planszówki w Spodku! Będzie to idealna okazja do przybicia przysłowiowej piony i przedyskutowania lokalizacji V edycji gry Zimna Wojna "en face".
Poniżej wrzucam 1 partię komentarzy w nawiasach oraz po myślnikach. Będę uaktualniał post w miarę postępów.
Wrzucam tylko to co wg mnie wymaga uwagi.
Skończone.
Dodatkowo ktoś na FB sugerował użycie "Punktów Wpływów" - nie najgorszy pomysł
Trzeba też dokładnie sprecyzować tor operacji wojskowych i operacje (zagrywanie za punkty) bo to ma odbicie w wielu kartach. Doprecyzować należy też NRD/RFN/RPA tak, żeby było zgodne z opisami na mapie.
4
POCZĄTEK WOJNY
KAMPANIA „DUCK AND COVER” – zostawiłbym samo „DUCK AND COVER” a opis w instrukcji (ale nie przeszkadza mi to specjalnie)
Obniż poziom DEFCON o jeden (w stronę wojny).
Następnie, gracz USA otrzymuje Punkty Zwycięstwa w liczbie 5 minus aktualny poziom DEFCON.
7
POCZĄTEK WOJNY
RZĄDY SOCJALISTÓW
Nie można zagrać tej karty jako Wydarzenie, jeżeli w grze (aktywny jest efekt karty) znajduje się karta „Żelazna Dama”. – w zasadzie może być jak opisano ale podrzucam alternatywny fragment opisu
Usuń do 3 Punktów Wpływu USA z Europy Zachodniej, jednak nie więcej niż 2 z jednego państwa.
8
POCZĄTEK WOJNY
FIDEL*
Usuń wszystkie Punkty Wpływu USA z Kuby. Gracz ZSRR otrzymuje tyle (Punktów Wpływu) Wpływu na Kubie ile jest wymagane do kontrolowania tego państwa. – konsekwencja, „US Influence” jako „Punkty Wpływu USA” to samo „Influence” też jako „Punkty Wpływu”
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
10
POCZĄTEK WOJNY
BLOKADA*
Usuń wszystkie punkty Wpływu USA z RFN, chyba że gracz USA natychmiast odrzuci z ręki kartę o Wartości Operacyjnej 3 lub więcej. – Czy zmieniamy opisy państw z „Niemcy Zachodnie/Wschodnie” na „RFN/NRD” na mapie bo jeśli nie to powinno zostać „z Niemiec Zachodnich/Zachodnich Niemiec”
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
100
SCHYŁEK WOJNY
GRY WOJENNE*
Jeżeli poziom DEFCON wynosi 2, możesz natychmiast zakończyć grę (pomijając Końcową Punktację), (uprzednio przyznając przeciwnikowi 6 punktów zwycięstwa) przy czym twój przeciwnik otrzymuje 6 Punktów Zwycięstwa.
Co powiesz na partię szachów? – Może zagralibyśmy partyjkę szachów/zagrali w szachy. –o ile tłumaczenie zdania wyrwanego z kontekstu jest ok, to jest ostatni tekst filmu „Gry wojenne” (1983 chyba), komputer mówi do swojego twórcy, sprawdźcie który przekład jest tam najlepszy i tak to ujmijcie to nie jest tekst gry/gracza do gracza
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
101
SCHYŁEK WOJNY
SOLIDARNOŚĆ*
Ta karta może zostać zagrana jako Wydarzenie tylko gdy w grze znajduje się karta (aktywny jest efekt karty) „Jan Paweł II wybrany papieżem”.
USA otrzymuje 3 punkty Wpływu w Polsce.
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
103
POCZĄTEK WOJNY
ZDRAJCY
Zagraj w Fazie Inicjacji Tury (to trzeba będzie zmienić ale nadal nie mam dobrego pomysłu jak) aby anulować Wydarzenie inicjujące Turę USA (ZSRR), łącznie z kartą Punktacji. Anulowana karta trafia na stos kart odrzuconych. – komentarz w nawiasach, błąd USA/ZSRR
Jeżeli gracz ZSRR zagra kartę „Zdrajcy” podczas swojej Rundy, gracz USA zdobywa 1 Punkt Zwycięstwa (chyba, że ta karta zostanie zagrana na poczet Wyścigu Kosmicznego).
104 - OPCJONALNA
POCZĄTEK WOJNY
SIATKA SZPIEGOWSKA Z CAMBRIDGE – zmiana na „Piątka z Cambridge” wydaje się uzasadniona, opis w instrukcji do wyjaśnień
Gracz USA musi ujawnić wszystkie karty Punktacji na ręce. Następnie, gracz ZSRR może dodać (po jednym punkcie w dowolnym (państwie) z regionów wskazanych na ujawnionych kartach) 1 Punkt Wpływu w dowolnym jednym z Regionów wskazanych przez ujawnione karty (wybiera gracz ZSRR). Ta karta nie może zostać zagrana jako Wydarzenie u Schyłku Wojny. – można dodać w każdym z ujawnionych regionów ale tylko 1 punkt na region „every single” tłumaczymy jako „każdy”
105 - OPCJONALNA
POCZĄTEK WOJNY
NIEZWYKŁE RELACJE – zmieniłbym na „specjalne” lub „osobliwe”
Jeżeli gracz USA kontroluje Zjednoczone Królestwo, a karta NATO nie znajduje się w grze (efekt karty nie jest aktywny), gracz USA dodaje 1 Punkt Wpływu do dowolnego państwa sąsiadującego z („ze”, kolejne słowo zaczyna się na „z” i spółgłoska „j” jest następna) Zjednoczonym Królestwem.
Jeżeli gracz USA kontroluje Zjednoczone Królestwo, a karta NATO znajduje się w grze, gracz USA dodaje 2 Punkty Wpływu do dowolnego państwa Europy Zachodniej i otrzymuje 2 Punkty Zwycięstwa.
108 – OPCJONALNA
ESKALACJA WOJNY
NASZ CZŁOWIEK W TEHERANIE*
Jeżeli gracz USA kontroluje co najmniej jedno państwo na Bliskim Wschodzie, może dobrać 5 wierzchnich kart ze stosu dobierania, a następnie ujawnić i odrzucić dowolne (a nawet wszystkie) spośród dobranych kart bez rozpatrywania ich Wydarzeń. Pozostałe w ten sposób (zbędny fragment moim zdaniem) karty należy zwrócić do stosu, a stos przetasować.
12
POCZĄTEK WOJNY
MICHAŁ I RUMUŃSKI ABDYKUJE* - zostawiłbym „Abdykacja w Rumunii” a opis w instrukcji
Usuń wszystkie Punkty Wpływu USA z Rumunii. Gracz ZSRR otrzymuje tyle (Punktów) Wpływu w Rumunii ile jest wymagane do kontrolowania tego państwa.
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
13
POCZĄTEK WOJNY
WOJNY IZRAELSKO-ARABSKIE – tu powinno chyba być w liczbie pojedynczej „wojna”, chodzi o pierwszy konflikt 1948-49
Koalicja Panarabska dokonuje inwazji na Izrael. Rzuć jedną kością i odejmij od wyniku 1, jeżeli USA Kontroluje Izrael, oraz po 1 za każde państwo sąsiadujące z Izraelem, które Kontroluje (kontrolowane przez) USA. ZSRR zwycięża przy wyniku 4-6 (z uwzględnieniem modyfikatorów). Gracz ZSRR awansuje o 2 na torze Działań Militarnych.
Efekt Zwycięstwa: ZSRR otrzymuje 2 Punkty Zwycięstwa i zastępuje punkty Wpływu USA w Izraelu równowartością Wpływu ZSRR.
17
POCZĄTEK WOJNY
DE GAULLE DOCHODZI DO WŁADZY WE FRANCJI*
Usuń z Francji 2 Punkty Wpływu USA i (dodaj) 1 Punkt Wpływu ZSRR. To Wydarzenie niweluje efekty (karty) „NATO” we Francji.
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry. - brakowało słowa dodaj i proponuję dodać "karty "nato" "
20
POCZĄTEK WOJNY
IGRZYSKA OLIMPIJSKIE
Organizujesz Igrzyska Olimpijskie. Przeciwnik może wziąć w nich udział lub je zbojkotować. Jeżeli przeciwnik partycypuje, każdy z graczy rzuca jedną kością. Organizator dodaje 2 do swojego wyniku. Gracz z wyższym wynikiem otrzymuje 2 Punkty Zwycięstwa. W przypadku remisu, powtórzcie rzut. Jeżeli przeciwnik bojkotuje olimpiadę, poziom DEFCON obniża się o 1, a Organizator może przeprowadzić Operacją Militarną tak, jakby zagrał kartę o Wartości Operacyjnej 4. - tu wychodzi kwestia operacji (za punkty) i działań wojskowych (tor działań wojskowych), trzeba ujednolicić nazewnictwo
21
POCZĄTEK WOJNY
NATO*
Zagraj po karcie „Plan Marshalla” lub „Utworzenie Układu Warszawskiego”.
Gracz ZSRR nie może przeprowadzać prób Zamachu Stanu ani rzutów na Przegrupowanie w żadnym z państw Europy pod Kontrolą USA.
Państwa Europy pod kontrolą USA nie mogą zostać zaatakowane poprzez zagranie Wydarzenia z karty „Konflikt Zbrojny”. – trzeba zmienić to przegrupowanie na jedną z innych propozycji bo nie pasuje, lepsze było coś z tymi politycznymi kwestiami nie pamiętam dokładnie ale ktoś to proponował
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
22
POCZĄTEK WOJNY
NIEZALEŻNI KOMUNIŚCI*
Gracz rozmieszcza znaczniki Wpływu USA (w jednym z poniższych państw) Jugosławii, Rumunii, Czechosłowacji albo na Węgrzech w takiej ilości, aby dorównać liczbie Punktów Wpływu ZSRR w wybranym państwie. – to trzeba uściślić żeby nie rozmieszczać we wszystkich teraz to brzmi jakby do wyboru były 3 państwa lub Węgry
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
40
ESKALACJA WOJNY
KRYZYS KUBAŃSKI*
Przesuń znacznik DEFCON na pole 2. Jakakolwiek próba Zamachu Stanu przeprowadzona przez twojego przeciwnika w dowolnym państwie zainicjuje Globalną Wojnę Termonuklearną. W takiej sytuacji twój przeciwnik przegrywa grę. To Wydarzenie może zostać anulowane, jeżeli gracz ZSRR usunie 2 Punkty Wpływu z Kuby, albo gdy gracz USA usunie 2 Punkty Wpływu z RFN lub Turcji. – znów RFN/NRD, zmienić zależnie od Mapy
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
53
ESKALACJA WOJNY
NIEPOKOJE W AFRYCE POŁUDNIOWEJ
Gracz ZSRR rozmieszcza 2 Punkty Wpływu w RPA albo 1 Punkt Wpływu w RPA i 2 w dowolnych państwach sąsiadujących z RPA. – jest ok, tylko, żeby było też zgodne z mapą jak RFN/NRD
56
ESKALACJA WOJNY
REWOLUCJA MUZUŁMAŃSKA
Usuń wszystkie Punkty Wpływu USA z jednego (dwóch!!!) z poniższych państw: Sudan, Iran, Irak, Libia, Arabia Saudyjska, Syria, Jordan.
76
ESKALACJA WOJNY
KONFLIKT NAD USSURI* - „potyczka” lub "starcie" nie „konflikt”
Jeżeli gracz ZSRR jest w posiadaniu karty „Chiny”, odbierz mu ją odkrytą i gotową do zagrania. Jeżeli to gracz USA posiada kartę „Chiny”, rozmieść 4 Punkty Wpływu w Azji, jednak nie więcej niż 2 w jednym państwie.
Po zagraniu jako Wydarzenie usuń tę kartę z gry.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2018, 11:32 przez Pizmak01, łącznie zmieniany 8 razy.
Jeszcze wątek Tur/Rund. Jesteśmy niestety obarczeni starymi edycjami i myślę że nie można się od tego kompletnie odciąć. Dodatkowo pozostaje zgodność z angielską edycją i choćby to przemawia za pozostawieniem starej nomenklatury. Tłumaczę to sobie w ten sposób że tura to taki pojedynek bokserski podzielony na rundy .
Odnośnie pozostałego nazewnictwa to jedyne rzeczy, które mogą wymagać zmiany to:
1. Realignment - tu ciężko o dobre tłumaczenie - Zmiana Sojuszy nie była zła - można zmienić na np. Zmianę Polityki jeśli komuś jednak bardzo przeszkadza
2. Headline Phase - to też wyzwanie bo nie ma dobrego słowa po polsku na nagłówek gazetowy - stąd pewnie było Wydarzenie Dekady, do którego zdążyłem się przyzwyczaić - ale można zmienić ewentualnie na coś w stylu Wydarzenie Wiodące/Główne/Nagłówkowe - wszystkie brzmią dziwnie.
Pozostałe kwestie:
1. Operacje, a nie Operacje Militarne jak to było w propozycjach - tylko 1 z nich może być związana z militariami więc nie kombinowałbym
2. Wpływy, a nie Wpływ - Państwo ma wpływy w innym Państwie a nie wpływ (w ang. używa się pojedynczej). Stąd umieszczanie Wpływów a nie Wpływu. Nawet jak mamy wartość 1 w Państwie to nie powiemy że mamy 1 Punkt Wpływu tylko 1 Punkt Wpływów - wydaje mi się naturalniejsze.
3. Umieszczanie, a nie rozmieszczanie - to drugie niby podobne, ale nie do końca mi pasuje (zwłaszcza gdy się użyje w opisach kart np. Rozmieść po 1 znaczniku wpływu w 4 państwach... - to brzmi dziwnie).
4. Apogeum nie jest złe - właśnie lata 60-70 to apogeum zimnej wojny kiedy ważyły się losy świata. Eskalacja - niekoniecznie - bardziej pasuje do Początku Wojny.
5. Przewrót a nie Zamach Stanu - krótsze, wygodniejsze w użyciu i wydaje mi się że ma szersze znaczenie niż Zamach Stanu.
6. Działania Militarne jeśli chodzi o tor - pasuje dobrze i nie zmieniałbym na operacje - wtedy nazywalibyśmy wojnę Operacją Militarną - też jakoś nie do końca.
Po przejrzeniu kart muszę przyznać że niektóre są fajnie przetłumaczone (chylę czoła przed One Small Step - bo ta karta zawsze rodziła problemy) i na pewno lepiej niż w starych wersjach, a czasem lepiej tłumaczą działanie karty niż oryginał
A dzisiaj - prawdziwa petarda dla fanów gry #TwilightStruggle / #ZimnaWojna.
Wspólnie z wydawnictwem PHALANX chcemy, aby V Edycja gry była idealna pod każdym względem. Dlatego też udostępniamy Wam, fanom plik z wstępną wersją tłumaczenia instrukcji do gry (plik zawiera zasady, przykłady rozgrywki oraz cały "fluff" opisujący historię stojącą za każdą z kart - pełen pakiet).
Chciałbym zaznaczyć, że udostępniony plik nie jest wersją finalną instrukcji - tutaj "do gry" wchodzicie Wy! Wasze opinie i sugestie będą niezmiernie pomocne przy dopracowywaniu lokalizacji V Edycji gry Twilight Struggle.
Mam rozegrane kilkadziesiąt partii, ale jeśli w nowej wersji ma być coś takiego jak "rzut na presję", to ja kompletnie nie wiem co to będzie Nie róbcie tego...
Sporo osób się wypowiadało wcześniej co do nazwenictwa poszczególnych faz tury/rundy ale widzę że bez większego efektu
6.1 ROZMIESZCZANIE ZNACZNIKÓW WPŁYWU - skoro całe tłumaczenie odnosi się do realnych działań to słowo "znaczniki" tu nie pasuje, dla mnie lepiej brzmi np. "poszerzanie wpływów"
6.2 RZUTY NA PRESJĘ - zupełnie nie wiem o co chodzi - wcześniej było dużo dobrych pomysłów od innych forumowiczów mi osobiście spodobało się "zmiana układu sił" lub po prostu "przegrupowanie"
6.3 PRZEWROTY - jest dobrze ale czemu liczba mnoga?
To tak na szybko co mie zabolało
EDIT:
Czytając instrukcję co chwilę są wymieszane zwroty "Twilight Strugle" i "Zimna Wojna"
Przykład str. 40:
Nie zaskakując nikogo, Stefan zdobył kolejne mistrzostwo w grze Twilight Struggle.
Na końcu, chciałbym wyrazić szczere podziękowania pod adresem Randy’ego Pippus. Jest świetnym graczem w Zimną Wojnę i znacząco pomógł mnie...
Trzeba się zdecydować i albo wszędzie zostawić Twilight Struggle albo Zimna Wojna
Ostatnio zmieniony 16 paź 2018, 09:34 przez gierrappa, łącznie zmieniany 1 raz.
Operacje wojskowe, Wydarzenie kluczowe, Etap-runda - to jest ok. Podział Preludium-Eskalacja-Apogeum też fajny, bo dobrze oddaje rozwój wydarzeń - ostatnia dekada zimnej wojny nie była żadnym wygaszaniem, tylko napięcie wzrosło.
Rzuty na presję, Rozmieszczanie znaczników? - miało być klimatycznie, więc te sformułowania są nie bardzo. No i ta "presja" nie najlepsza. To już "przesilenie" mi bardziej leży. Próba zmiany układu sił za długie, ale chyba lepiej oddaje sens tego rodzaju operacji, niż rzuty na presję.
Karty Rozstrzygnięć - nie jestem pewien, czy taka nazwa nie sugeruje zakończenia pewnych działań na danym terenie. Co prawda gracze rozumieją ich działanie, więc nie powinno być problemu, ale to zwykłe karty punktowania. Może karty Ustaleń - Ustalenie sił w Europie itd.
I taki drobiazg - wydaje mi się, że wyścig kosmiczny to raczej wentyl (a nie zawór) bezpieczeństwa.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
O tak! Plansza!
czekamy na "kółko" odciśnięte wojskową grochówką "made in Układ Warszawski" oraz przypalenia popiołem z cygara palonego przez "natowskiego" generała
6.1 ROZMIESZCZANIE ZNACZNIKÓW WPŁYWU - propozycja sprzed kilku postów "poszerzanie wpływów" jest naprawdę super
6.2 RZUTY NA PRESJĘ - może po prostu "presja polityczna" albo "naciski polityczne"?
6.3 PRZEWROTY - po co linia mnoga - "przewrót" jest super
Zastanawiam się nad poprawnością nazwy "preludium" - preludium to wstęp do czegoś, a więc raczej coś, co poprzedzało Zimną Wojnę, ale jeszcze nie było jej częścią (preludium były chyba raczej ostatnie lata drugiej wojny światowej i wydarzenia, które doprowadziły do rozpoczęcia konfliktu zimnowojennego). Ale mogę się mylić . Rzucam hasło pod dyskusję.
Lunar Avenger pisze: ↑17 wrz 2018, 21:50
Kto wie, może i udostępnimy cały tekst nowej instrukcji!
Wydawca taki dobry, pozwolił za darmo poprawić sobie instrukcję
Może jeszcze da chłopu zimnioka? Nie, nie ma zimnioka, są tylko halucynacje z niedożywienia i śmierć.
Ale to chyba dobrze że udostępnią? ... czy nie ...?
Lunar Avenger pisze: ↑17 wrz 2018, 21:50
Kto wie, może i udostępnimy cały tekst nowej instrukcji!
Wydawca taki dobry, pozwolił za darmo poprawić sobie instrukcję
Może jeszcze da chłopu zimnioka? Nie, nie ma zimnioka, są tylko halucynacje z niedożywienia i śmierć.
Ale to chyba dobrze że udostępnią? ... czy nie ...?
Teoretycznie tak, ale czy wyobrażasz sobie żeby np. wydawnictwo literackie udostępniało kawałek książki do konsultacji czytelnikom?
Druga sprawa to fakt, że nie ma jednego wspólnego zdania w sprawie tłumaczenia (patrz np. tura/runda), więc nigdy takim udostępnianiem nie dogodzi się wszystkim. Wydawca powinien to wziąć na swoje barki i tyle.
W wątku planów wydawniczych jest informacja że całość będzie wydana w kwadratowym pudełku, i tu pojawia się moja ciekawość - jak to wpłynie na planszę? Czy kształt i rozmiar pozostanie taki jak w poprzednich edycjach?
carlos pisze: ↑23 paź 2018, 20:21
Teoretycznie tak, ale czy wyobrażasz sobie żeby np. wydawnictwo literackie udostępniało kawałek książki do konsultacji czytelnikom?
Druga sprawa to fakt, że nie ma jednego wspólnego zdania w sprawie tłumaczenia (patrz np. tura/runda), więc nigdy takim udostępnianiem nie dogodzi się wszystkim. Wydawca powinien to wziąć na swoje barki i tyle.
Z jednej strony masz racje z drugiej jak widać na przykładzie innych wydawnictw małych i dużych błędy są wszędzie. Skoro komuś sprawia frajdę wykonanie pracy za wydawnictwo to czemu mu tego zabraniać. Mam tylko nadzieje że wydawca unosi się honorem i tych kilku najbardziej pomocnych wynagradza darmowym egzemplarzem gry.
carlos pisze: ↑23 paź 2018, 20:21
Teoretycznie tak, ale czy wyobrażasz sobie żeby np. wydawnictwo literackie udostępniało kawałek książki do konsultacji czytelnikom?
Druga sprawa to fakt, że nie ma jednego wspólnego zdania w sprawie tłumaczenia (patrz np. tura/runda), więc nigdy takim udostępnianiem nie dogodzi się wszystkim. Wydawca powinien to wziąć na swoje barki i tyle.
Z jednej strony masz racje z drugiej jak widać na przykładzie innych wydawnictw małych i dużych błędy są wszędzie. Skoro komuś sprawia frajdę wykonanie pracy za wydawnictwo to czemu mu tego zabraniać. Mam tylko nadzieje że wydawca unosi się honorem i tych kilku najbardziej pomocnych wynagradza darmowym egzemplarzem gry.
Ten darmowy egzemplarz to może za dużo ale fajnie gdyby poprosili na priv o imię i nazwisko osób najbardziej zaangażowanych i na końcu instrukcji umieścili ich nazwiska (oczywiscie za zgodą bo przecież RODO obowiązuje ) z podziękowaniami. 99,9% graczy nie zwróci na to uwagi ale Ci którzy by tam zostali wymienieni na pewno by docenili
"Darmowy egemplarz to za dużo" ..,. Nie żartuj tak proszę.
Za to "uścisk dłoni (tff tj wzmianka w instrukcji)" to jest super
Czy naprawdę lubicie uprawiać taki wolontariat?
Czemu chcesz komuś zabraniać uprawiać wolontariat? To fajna pamiątka mieć podziękowania w grze i jak kogoś to satysfakcjonuje to dlaczego nie.
A co do darmowego jednego cze dwóch egzemplarz to żadna cena za fale hejtu który się wyleje na wydawcę jak będą błędy. No może nie jak na czachę bo jedna phalanx to inna klasa firmy.
Firma wydaje grę bez uprzedniego skonsultowania z fanami tłumaczenia -> fala marudzenia "a co to za problem był udostępnić instrukcję przed wydrukiem, aby gracze mogli wychwycić ewentualne błędy i przesłać swoje sugestie i poprawki...! Teraz wszystko jest źle i nie tak jak (moim zdaniem) powinno być."
Firma wydaje grę konsultując z fanami tłumaczenie -> fala marudzenia "no w pupach im się poprzewracało, za darmo mamy odwalać za nich brudną robotę, niech se korektora zatrudnią...!"