Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja) - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: MrAtrion »

Czy karta Linie oceaniczne dają jednorazową możliwość powiększenia populacji (czyli dodania z pudełka żółtej kostki do banku na karcie gracza?) czy co turę możemy to wykorzystywać?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: GrzeL »

MrAtrion pisze: 03 paź 2018, 22:35 Czy karta Linie oceaniczne dają jednorazową możliwość powiększenia populacji (czyli dodania z pudełka żółtej kostki do banku na karcie gracza?) czy co turę możemy to wykorzystywać?
Linie oceaniczne pozwalają w fazie akcji zyskać (a nie zwiększyć jak jest w polskiej wersji) jedną populację, z tej zdolności można skorzystać co turę.
Karta pomocy pisze:zyskanie 1 populacji: Przesunięcie żółtego znacznika ze swojego żółtego banku do puli wolnych robotników.
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: MrAtrion »

Czyli mały błąd/nieprecyzyjność w polskiej wersji.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: GrzeL »

MrAtrion pisze: 03 paź 2018, 23:09 Czyli mały błąd/nieprecyzyjność w polskiej wersji.
Tak, w polskiej instrukcji i na kartach (w pomocy gracza jest dobrze) używane jest tylko słowo „zwiększenie”, mimo że w oryginale używane są dwa różne słowa „gain” oraz „increase”.
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 477
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 109 times
Been thanked: 41 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: ixi24 »

Przed pierwszą partią, mam może banalne pytanie:


Wszystkie karty które zagrywam i mają efekty trwałe na dole(z harfą i żarów) są wliczane w mój przyrost punktów kultury i nauki ?

Przykład:
1. Wynalazłem teatr, później postawiłem tam robotnika czyli zwiększam przyrost kultury o 2 i zadowolenie o 1 ?

2. Zbudowałem cud Bazylikę św. Piotra też zwiększam przyrost kultury o 2 i zadowolenie o 1 ?



A karty które mają efekt natychmiastowy np; żółte dają mi od razu punkty kultury, a nie przyrost, tak ? (np; dziedzictwo kulturowe +1 kultura, +1 nauka )
Sprzedam Kupie IG

Zniżki: 3% ALEplanszowki
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Arius »

1. Tak
2. Tak
A żółte karty zwiększają posiadane wartości zasobów, nie przyrostu.


Tak. Budynki, cuda, liderzy, ustrój, kolonie (efekt na samym dole) i niebieskie karty mają efekt tak długo jak są w grze.
Czyli jak wystawisz niebieską technologię II ery dającą akcję cywilną i 3 niebieskie kosteczki, to masz tą akcję i te 3 kostki co rundę.
Ale jak ktoś wojną o technologię zabierze Ci tą kartę, to musisz pamiętać o odrzuceniu 3 kosteczek niebieskich ze swojego banku.
Tak samo wchodzi lider dający +2 nauki kultury i przyrost zwiększa. Gdy lider spadnie, przyrost odpowiednio modyfikujesz.

Kolonie mają podwójny efekt.
Ten na środku karty jest jednorazowy jak wejdzie (np. +11 kultury), ten na dole buźki, czy kostki są stałe i działają tak długo jak masz kolonię.
Czyli jeśli ktoś Ci zabierze aneksem kolonię, albo odrzucisz ją z powodu wydarzenia, to tracisz tylko bonusy stałe. +11 kultury nie stracisz.
Awatar użytkownika
amandor
Posty: 54
Rejestracja: 16 lip 2015, 10:43
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: amandor »

ixi24 pisze: 08 lis 2018, 15:53 Przed pierwszą partią, mam może banalne pytanie:


Wszystkie karty które zagrywam i mają efekty trwałe na dole(z harfą i żarów) są wliczane w mój przyrost punktów kultury i nauki ?

Przykład:
1. Wynalazłem teatr, później postawiłem tam robotnika czyli zwiększam przyrost kultury o 2 i zadowolenie o 1 ?

2. Zbudowałem cud Bazylikę św. Piotra też zwiększam przyrost kultury o 2 i zadowolenie o 1 ?



A karty które mają efekt natychmiastowy np; żółte dają mi od razu punkty kultury, a nie przyrost, tak ? (np; dziedzictwo kulturowe +1 kultura, +1 nauka )
Bazylika o ile pamiętam podwaja zadowolenie z innych kart też przy okazji :)
Sidu
Posty: 13
Rejestracja: 26 gru 2014, 12:26
Has thanked: 4 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Sidu »

1. Jak wygląda sprawa z niebieskimi klockami w banku. Co jeśli w momencie zwracania klocków do banku przekraczają one ilość slotów w banku. Miałem taką sytuacje, ponieważ jedna z kolonii dodawała surowce.

2. Czy w momencie podliczania punktów z produkcji podliczam też to co generuje cud? Czy tylko to co jest na kartach kopalni/farm?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: GrzeL »

Sidu pisze: 27 gru 2018, 23:35 1. Jak wygląda sprawa z niebieskimi klockami w banku. Co jeśli w momencie zwracania klocków do banku przekraczają one ilość slotów w banku. Miałem taką sytuacje, ponieważ jedna z kolonii dodawała surowce.
Instrukcja s. 10 pisze:Twoje banki są zawsze wypełniane od lewej do prawej. Każdy znacznik jest umieszczany na kwadratowym polu. Jeżeli wszystkie pola są zajęte, dodatkowe znaczniki mogą być trzymane w sekcji po prawej stronie. Nie ma żadnego ograniczenia co do liczby posiadanych znaczników.
Powyższe pytanie pojawiało się już w tym wątku ostatnio na poprzedniej stronie.
Sidu pisze: 27 gru 2018, 23:35 2. Czy w momencie podliczania punktów z produkcji podliczam też to co generuje cud? Czy tylko to co jest na kartach kopalni/farm?
Jeśli dany Cud zwiększa produkcję Kopalń lub Farm, to jest uwzględniany jako integralna część ich produkcji.
Moonlight Flower
Posty: 1
Rejestracja: 25 lut 2019, 10:06
Been thanked: 1 time

Cywilizacja Poprzez Wieki 3ed. - Znacznik siły oraz cuda

Post autor: Moonlight Flower »

Witam.

Wczoraj graliśmy ze znajomymi w cywilizację i zastanawialiśmy się nad niektórymi zasadami.
1) Czy jak przechodzimy do ery II to co dzieje się z cudami z Ery I ? Czy one dalej są aktywne i dają bonusy?
2) Jeżeli dają bonusy to co w przypadku karty wydarzenia Upływ czasu i " :) " Czy to oznacza, że znacznik spada i wartość " :) "
3) Nie pamiętam nazwy karty ale miała ona działąnie takie jak lider Aleksander Macedoński (Każda Twoja jednostka militarna zwiększa siłę o 1) to znaczy, że jest to aktualizowane na bieżąco a nie tylko w momencie zagrania karty? Miałem ten znacznik z co ma Aleksander tylko na cudzie i w sumie dodaliśmy jednorazowo przy wejści i nie aktualizowaliśmy natomiast wydaje mi się, że to powinno być aktualizowane na bieżąco prawda?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

@GrzeL Dziękuję :)
Ostatnio zmieniony 25 lut 2019, 12:35 przez Moonlight Flower, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Cywilizacja Poprzez Wieki 3ed. - Znacznik siły oraz cuda

Post autor: GrzeL »

Moonlight Flower pisze: 25 lut 2019, 10:14 1) Czy jak przechodzimy do ery II to co dzieje się z cudami z Ery I ? Czy one dalej są aktywne i dają bonusy?
Instrukcja s. 3 pisze:Uwaga! Pozostałe karty (wynalezione technologie, kolonie, ukończone cuda, wystawione taktyki, wypowiedziane wojny) pozostają w grze, nawet jeżeli są przestarzałe.
Moonlight Flower pisze: 25 lut 2019, 10:14 2) Jeżeli dają bonusy to co w przypadku karty wydarzenia Upływ czasu i " :) " Czy to oznacza, że znacznik spada i wartość " :) "
Upływ czasu pisze:(...) Wszystkie te cuda świata tracą swoje efekty, a zamiast tego produkują 2 kultury.
Moonlight Flower pisze: 25 lut 2019, 10:14 3) Nie pamiętam nazwy karty ale miała ona działąnie takie jak lider Aleksander Macedoński (Każda Twoja jednostka militarna zwiększa siłę o 1) to znaczy, że jest to aktualizowane na bieżąco a nie tylko w momencie zagrania karty? Miałem ten znacznik z co ma Aleksander tylko na cudzie i w sumie dodaliśmy jednorazowo przy wejści i nie aktualizowaliśmy natomiast wydaje mi się, że to powinno być aktualizowane na bieżąco prawda?
Instrukcja s. 10 pisze: Kiedy zasada w niniejszej instrukcji mówi o zaktualizowaniu wskaźników Twojej cywilizacji, oznacza to, że należy upewnić się, że wszystkie statystyki są poprawnie odzwierciedlone w Twoich wskaźnikach oraz liczbie czerwonych, białych, niebieskich i żółtych znaczników.

Wskaźniki
Twoją cywilizację opisują cztery wskaźniki odzwierciedlone na czterech torach przez znaczniki wskaźników (Wskaźniki cywilizacji s. 2). Ma to znaczenie wyłącznie informacyjne – wartość wszystkich wskaźników można wyliczyć w dowolnym momencie na podstawie położenia robotników oraz kart w grze.
Instrukcja s. 6 pisze:Budowa jednostki wojskowej
Zaktualizuj wskaźniki swojej cywilizacji.

Rozwiązanie jednostki wojskowej
Zaktualizuj wskaźniki swojej cywilizacji.
Strol
Posty: 1
Rejestracja: 13 lip 2019, 22:10
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Strol »

Co zrobić, kiedy wyczerpie się stos kart militarnych leżący na planszy aktualne ery, np. stos kart z ery 1?
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Arius »

Strol pisze: 13 lip 2019, 22:14 Co zrobić, kiedy wyczerpie się stos kart militarnych leżący na planszy aktualne ery, np. stos kart z ery 1?
Jeśli dana era nadal leci, to przetasowujesz odrzucone karty i tworzysz z nich nowy stos :)
Dlatego w 3 erze nie warto na pałę wpływów odrzucać (jeśli dają dużo punktów przeciwnikom), ponieważ mogą wrócić do gry.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: TV3 »

Ze dwie partie w wersję szkoleniową pyknięte zostały, w zasadzie z pominięciem jeszcze terytoriów / kolonii. Z grubsza ogarniam... nie ogarniam Murarstwa :D
Precyzując - ulepszania w Murarstwie (i zapewne jego w upgrade'ach).
Że przy ulepszeniu pudynku z poziomu 0 do poziomu 1 kosztuje 1 materiał - to jest jasne.
Ale dlaczego we fragmencie Podręcznika na str 14 podane jest:
"Jednakże koszt ulepszenia z poziomu 1 do poziomu 2 będzie taki sam jak bez Murarstwa, gdyż oba poziomy mają taką samą zniżkę"...? Ta zniżka to "-1" (rozumiem, że analogicznie będzie z poziomu 2 do 3).

Przyjąłem to jako fakt (gdy ulepszenie z poziomu danego na wyższy poziom ma tę samą zniżkę) - płacąc, nie mam zniżki...

Na mój prosty rozum - skoro przy budynku 2go poziomu jest "-1 materiału", naturalnym byłoby nie płacenie tegoż (bo minus jeden)... Ale tak nie jest...
Przyjmuję do wiadomości, choć nie czaję.

Lżej by mi się żyło, gdybym zaczaił jednak... czy ktoś wytłumaczyć by mógł własnymi słowami? Ja sam sobie nie potrafię :D
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Veridiana »

Najprościej przelicz sobie koszt każdego budynku po znizkach i oblicz różnicę między nimi. Tak Ci wyjdzie koszt ulepszenia.
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Morgon »

Chodzi o to, że jeśli budujesz nowy budynek to masz go o tyle taniej (np. płacisz 3 zamiast 4). Jeśli jednak budynek już posiadasz a tylko chcesz go ulepszyć do wyższego poziomu to płacisz normalną różnicę w koszcie ignorując jakiekolwiek zniżki. Inaczej byłoby tak, że mając budynek 1 poziomu (4) oraz ulepszenia 2 (7) i 3 poziomu (11), oraz posiadając zniżkę -2 nie budowałbyś powiedzmy nowego budynku 3 poziomu za 9 (11-2) lecz zbudowałbyś 1 poziomu za 2 (4-2) , potem ulepszył do 2 poziomu za 1 (7-4-2) a potem do 3 poziomu za 2 (11-7-2).
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: TV3 »

Tak jakoś będę sobie to tłumaczył, dzięki.

Wczoraj wypłynęły kolejne wątpliwości związane z armiani i koloniami...

1. Tracę posiadaną strategię / armię (np. poprzez zniszczenie wchodzącego w skład armii jednego żołnierza bądź wysłania go do kolonii).
Swój znaczek strategii muszę zsunąć z karty armii.
Co jeśli odzyskam wspomnianego żołnierza i na nowo spełnię warunki? Czy działa to tak, jakbym kopiował strategię (czyli płacę 2 czerwone kostki)?

2. I dość podobna rzecz. Obecnie mam armię 2 piechoty + 1 konnica. A wcześniej miałem: 1 piechota + 1 konnica. Obie te karty leżą w obszarze wspólnym. Mój znacznik strategii na tej silniejszej. Tracę 1 piechotę (zatem nie spełniam wymogów obecnej silniejszej armii).... i co wtedy? Niby spełniam warunki tej wcześniejszej / słabszej armii. Czy przenoszę więc swój znacznik na nią, czy zdejmuję go z karty i chcąc zdobyć jakąkolwiek inną muszę zapłacić (2 czerwone kostki?)?

3. I ostatnia rzecz - prosiłbym o dłonie w górę dla tezy, że przy użyciu podczas licytacji kolonii siły wynikającej z posiadanej strategii (czyli posiadanej armii) nie niszczę tejże armii (nie zsuwam znacznika z karty - przy założeniu oczywiście, że jednostki z niej nie zostały wysłane). Małżonka wpadła na szatański pomysł, że tak należy... ;)
Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 09:49 przez TV3, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Veridiana »

ad 1) Nie zsuwasz znacznika, zmniejszasz tylko swoją sumaryczną siłę. Jak odzyskasz żołnierza, to od razu doliczasz też taktykę.
ad 2) Znacznik leży na taktyce bez względu na to, czy spełniasz jej warunki. Przenoszenie znacznika pomiędzy kartami taktyki nie ma de facto nic wspólnego z posiadanymi jednostkami. Możesz nawet położyć go na taktyce, do której jeszcze w ogóle nie masz jednostek.
ad 3) Łapka w górę, nie należy :)

A co do specjalnych technologii konstrukcji, to naprawdę proste. Np., gdy masz Architekturę, która obniża koszt budynku poziomu I o 1, a poziomu II i III o 2, to np. Teatr (poz. I) kosztuje przy niej 4-1=3, a Opera (poz. II) kosztuje 8-2=6, to koszt ulepszenia między nimi wynosi 6-3=3. Obliczaj koszty i potem dopiero różnicę między nimi.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: TV3 »

1 'n' 2... no taaakk.. jakie to proste i oczywiste. Jedynie siłę zmniejszam :). Odzyskując - zwiększam.

A nad kwestią murarstwa / architektury etc. się pochylę, zrozumiem w końcu i pęknę z dumy :D
SirSowa
Posty: 133
Rejestracja: 11 lis 2013, 09:32
Lokalizacja: Wejherowo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: SirSowa »

TV3 pisze: 21 lis 2019, 09:48 1 'n' 2... no taaakk.. jakie to proste i oczywiste. Jedynie siłę zmniejszam :). Odzyskując - zwiększam.

A nad kwestią murarstwa / architektury etc. się pochylę, zrozumiem w końcu i pęknę z dumy :D
Murarstwo jest proste :)
Murarstwo mówi, że za budynki publiczne poziomu 1, 2 i 3 płacisz 1 mniej. To oznacza, że koszt tych budynków na WSZYSTKICH poziomach spada o 1.
Innymi słowy, ulepszenie z poziomu A do 1 kosztuje mniej, ale z poziomu 1 do 2 już nie, ponieważ ta zniżka już jest uwzględniona.
Co innego, jeżeli chciałbyś zbudować nowy budynek publiczny od razu poziomu 2 lub 3. Wtedy płacisz mniej.

W przypadku Architektury (poziom 2 Murarstwa), karta mówi, że poziom 1 obniżasz o 1, natomiast poziom 2 i 3 o 2.
To oznacza, że:
- ulepszenie budynku z poziomu A do 1 kosztuje 1 mniej;
- ulepszenie budynku poziomu A do 2 lub 3 kosztuje 2 mniej;
- ulepszenie budynku z poziomu 1 na 2 lub 3 kosztuje 1 mniej (a to dlatego, że budynek publiczny 1 poziomu ma już wliczoną obniżkę o 1, a różnica pomiędzy poziomami 1 i 2 lub 3 wynosi 1)
Moja Kolekcja
Dotychczasowe transakcje:
- Zakup World of Warcraft: The Board Game - Dzieniu; Lords of Hellas - virco; Fanowskie dodatki do 7 Wonders - aigimig
Minimaniak
Posty: 87
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Minimaniak »

Cześć mam pytania;

1. Jak zaczyna się Era IV czyli wyłożona została ostatnia karta ery III jestem graczem rozpoczynającym czy to ostatnia runda czyli po zebraniu zużytych znaczników akcji kolejny gracz już nie gra?
2. Czy gracz grający ostatnia rundę może zagrać karte wydarzenia i walczyć o kolonie - skoro ewentualny przeciwnik nic z niej nie będzie już mial np wolni robotnicy?
3. Poziom budynku - to symbol ery na gorze karty?
4. Limit budynków w ustroju np 2 czyli mogę mieć max dwa budynki szare jednego rodzaju czyli biblioteka, teatr, laboratorium ..
dave8
Posty: 744
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 70 times
Been thanked: 93 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: dave8 »

1. Jak IV era zaczeła się w turze gracza rozpoczynającego to jest to ostatnia runda. W przeciwnym przypadku jest jeszcze jedna runda.
2. Tak (P.S. wolni robotnicy mogą się jeszcze przydać do punktowania na koniec gry)
3. Antyk ma poziom 0 potem zgodnie z nr ery.
4. Tak możesz mieć 2 biblioteki.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: TV3 »

Dla pewności:

Miachał Anioł:
"Twoje świątynie i teatry (...) produkują dodatkowo 1 kulturę za każdą ikonę zadowolenia (...)."
Jeśli zatem mam budynek II poziomu Zorganiziwana religia (świątynie) na której są 3 buźki i na tej karcie mam 2 żółte kostki - przyrost kultury wzrasta mi o 6 (plus 1 2, bo na karcie jest dodatkowo 1 harfa x 2 kostki), nieprawdaż?

... bo to teatry / świątynie (czyli żółte kostki na kartach) "odpalają" wyłożone karty i określają - w tym wypadku ten bonus...
Ostatnio zmieniony 25 lis 2019, 11:54 przez TV3, łącznie zmieniany 1 raz.
dave8
Posty: 744
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 70 times
Been thanked: 93 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: dave8 »

TV3 pisze: 25 lis 2019, 09:48 Dla pewności:

Miachał Anioł:
"Twoje świątynie i teatry (...) produkują dodatkowo 1 kulturę za każdą ikonę zadowolenia (...)."
Jeśli zatem mam budynek II poziomu Zorganiziwana religia (świątynie) na której są 3 buźki i na tej karcie mam 2 żółte kostki - przyrost kultury wzrasta mi o 6 (plus 1, bo na karcie jest dodatkowo 1 harfa), nieprawdaż?

... bo to teatry / świątynie (czyli żółte kostki na kartach) "odpalają" wyłożone karty i określają - w tym wypadku ten bonus...
Jak masz 2 kostki to standardowy przyrost kultury wynosi w tym przypadku 2. Do tego trzeba dodać 6 za 6 buziek.
Awatar użytkownika
TV3
Posty: 1257
Rejestracja: 09 lut 2013, 15:07
Been thanked: 25 times

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: TV3 »

Oczywiście, mój błąd - dodatkowo 2 kostki x 1 harfa = 2.

...i 6 wcześniejszych się zgadza, dzięki.
ODPOWIEDZ