Anachrony
- Ardel12
- Użytkownik wspierający
- Posty: 904
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Anachrony
Dwa pytanka:
1. Czy cofając focus od obecnego kafelka czasu przy użyciu budynku liczy się kafelek z uderzeniem meteorytu? Np. jesteśmy w 6 rundzie, kafelek meteorytu jest pomiędzy 4 a 6 kafelkiem, my jesteśmy na 7 kafelku, odpalając akcję zmiany focus o 3, mogę przemieścić focus na kafelek 4 (licząc meteoryt) czy też na 3?
2. Punktacja akcji ewakuacji, kafelki ścieżek mówią, że muszę mieć zabudowane wszystkie pola z obszaru np wody. Czy jeśli postawię super project i jeden budynek to wymaganie jest spełnione, czy tylko zostanie spełnione gdy postawię trzy budowle wodne?
1. Czy cofając focus od obecnego kafelka czasu przy użyciu budynku liczy się kafelek z uderzeniem meteorytu? Np. jesteśmy w 6 rundzie, kafelek meteorytu jest pomiędzy 4 a 6 kafelkiem, my jesteśmy na 7 kafelku, odpalając akcję zmiany focus o 3, mogę przemieścić focus na kafelek 4 (licząc meteoryt) czy też na 3?
2. Punktacja akcji ewakuacji, kafelki ścieżek mówią, że muszę mieć zabudowane wszystkie pola z obszaru np wody. Czy jeśli postawię super project i jeden budynek to wymaganie jest spełnione, czy tylko zostanie spełnione gdy postawię trzy budowle wodne?
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1000
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Anachrony
1. Kafel meteorytu jest pomijany (jest w faq)Ardel12 pisze:Dwa pytanka:
1. Czy cofając focus od obecnego kafelka czasu przy użyciu budynku liczy się kafelek z uderzeniem meteorytu? Np. jesteśmy w 6 rundzie, kafelek meteorytu jest pomiędzy 4 a 6 kafelkiem, my jesteśmy na 7 kafelku, odpalając akcję zmiany focus o 3, mogę przemieścić focus na kafelek 4 (licząc meteoryt) czy też na 3?
2. Punktacja akcji ewakuacji, kafelki ścieżek mówią, że muszę mieć zabudowane wszystkie pola z obszaru np wody. Czy jeśli postawię super project i jeden budynek to wymaganie jest spełnione, czy tylko zostanie spełnione gdy postawię trzy budowle wodne?
2. Wyraźnie w instrukcji pisze: Posiadaj 3 budynki podtrzymywania życia (str.30, prawy,dolny akapit) więc nie może być superprojektu
Sprzedam - Wątek S/W (Pulsar2849,ULM,Andromeda,K2 i inne)
Mogę przynieść
Grupa Mysłowice FB zapraszam graczy z okolic!
Mogę przynieść
Grupa Mysłowice FB zapraszam graczy z okolic!
- aaxxee
- Użytkownik wspierający
- Posty: 186
- Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Kontakt:
Re: Anachrony
Witam. Pytanie:
Używając geniusza np na akcji konstruowania i traktując go jako inżyniera, również płacimy szarą kostkę mniej?
Pozdrwiam
Używając geniusza np na akcji konstruowania i traktując go jako inżyniera, również płacimy szarą kostkę mniej?
Pozdrwiam
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1000
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Anachrony
takaaxxee pisze:Witam. Pytanie:
Używając geniusza np na akcji konstruowania i traktując go jako inżyniera, również płacimy szarą kostkę mniej?
Pozdrwiam
Sprzedam - Wątek S/W (Pulsar2849,ULM,Andromeda,K2 i inne)
Mogę przynieść
Grupa Mysłowice FB zapraszam graczy z okolic!
Mogę przynieść
Grupa Mysłowice FB zapraszam graczy z okolic!
Re: Anachrony
Mam pytania do pól stolicy po uderzeniu meteorytu.
Instrukcja mówi, że pól co kosztują 2 wody używa się tylko na 4 graczy. Czyli na 2 czy 3 osoby dokładamy tylko 6 dodatkowych pól wzmacniających akcje podstawowe stolicy zamiast 9.
Drugie pytanie, to kafelki po uderzeniu meteorytu, które kładziemy na stolicy niejako przykrywają koszt wody. Czy ustawiając się na dwóch niższych polach musze pamiętać, żeby zapłacić 1 lub 2 wody, czy jednak te kafle są nowe i kosztu wody nie płacimy.
Instrukcja mówi, że pól co kosztują 2 wody używa się tylko na 4 graczy. Czyli na 2 czy 3 osoby dokładamy tylko 6 dodatkowych pól wzmacniających akcje podstawowe stolicy zamiast 9.
Drugie pytanie, to kafelki po uderzeniu meteorytu, które kładziemy na stolicy niejako przykrywają koszt wody. Czy ustawiając się na dwóch niższych polach musze pamiętać, żeby zapłacić 1 lub 2 wody, czy jednak te kafle są nowe i kosztu wody nie płacimy.
- hamish
- Użytkownik wspierający
- Posty: 342
- Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
- Lokalizacja: Pawłowice
- Kontakt:
Re: Anachrony
Tak. Widzę, że chyba zmieniła się plansza w dodruku gry. Ja mam wersję KS i plansza jest dwustronna. Strona dla 2/3 graczy ma po dwa pola akcji stolicy. Widziałem w necie plansze jednostronne, z trzema akcjami, ale te ostatnie są oznaczone 4P, więc w grze 2/3 nie używa się ich.
Nie płacisz kosztu. To są nowe akcje, bez dodatkowych kosztów. Autorzy wyjaśnili tę kwestię w oficjalnym FAQ-u do gry, znajdziesz go na BGG.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 366
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
- Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
Re: Anachrony
Mam 3 pytania na które nie znalazłem odpowiedzi:
1. Czy podczas pierwszej rundy odkrywamy superprojekt na przyszła? Dzięki temu zawsze widzimy jaki będzie w przyszlej?
2. Jak jest nowa era to wszystkie znaczniki wędrują na obecną nawet jeśli cofnęli się w czasie czy po prostu każdy posuwa się o 1 w prawo przez co mogą zaczynać w różnych ( jeśli to drugie to jeśli ktoś się choć raz cofnął to nigdy nie kupi ostatniego superprojektu)
3. Gdy się cofam w czasie drugi raz podczas ten samej rundy to liczę od tego gdzie jestem czy od aktualnej (wydawało mi się, że to drugie ale po przeczytaniu wpisow na bgg zacząłem wątpić) oraz gdy się cofam to wliczam aktualny kafelek czy nie?
Z góry dzięki
1. Czy podczas pierwszej rundy odkrywamy superprojekt na przyszła? Dzięki temu zawsze widzimy jaki będzie w przyszlej?
2. Jak jest nowa era to wszystkie znaczniki wędrują na obecną nawet jeśli cofnęli się w czasie czy po prostu każdy posuwa się o 1 w prawo przez co mogą zaczynać w różnych ( jeśli to drugie to jeśli ktoś się choć raz cofnął to nigdy nie kupi ostatniego superprojektu)
3. Gdy się cofam w czasie drugi raz podczas ten samej rundy to liczę od tego gdzie jestem czy od aktualnej (wydawało mi się, że to drugie ale po przeczytaniu wpisow na bgg zacząłem wątpić) oraz gdy się cofam to wliczam aktualny kafelek czy nie?
Z góry dzięki
- mat_eyo
- Użytkownik wspierający
- Posty: 4530
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Kontakt:
Re: Anachrony
1. Tak.
2. Wszyscy wracają do aktualnego.
3. Cofasz się z miejsca, na którym aktualnie jest Twój znacznik. Kafelki, przy którym leży znacznik liczy się jako 0. Możesz więc użyć budynku, cofnąć się o 0 i spłacić pożyczkę.
2. Wszyscy wracają do aktualnego.
3. Cofasz się z miejsca, na którym aktualnie jest Twój znacznik. Kafelki, przy którym leży znacznik liczy się jako 0. Możesz więc użyć budynku, cofnąć się o 0 i spłacić pożyczkę.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 366
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
- Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk
Re: Anachrony
Dzięki za szybka odpowiedź.
Edit.
Chociaż jak się cofasz to wg instrukcji pisze że z aktualnej ery.
"Przesuń swój Znacznik Skupienia na dowolny przeszły
Kafel Osi Czasu (na lewo), ale nie dalej niż pozwala
na to zasięg Elektrowni (licząc od Kafla Osi Czasu
aktualnej Ery). Twój Znacznik Skupienia może także
pozostać na tym samym przeszłym Kaflu Osi Czasu,
na którym znajdował się wcześniej, jeśli pozwala na to
zasięg używanej Elektrowni."
To fragment instrukcji dotyczący podróży wprowadzil mnie w błąd bo aktualny kafelek na ilustracji był przekreslony więc myślałem że w tej samej turze co się coś pozyczylo nie można zwrócić dzięki podróży w czasie
Edit.
Chociaż jak się cofasz to wg instrukcji pisze że z aktualnej ery.
"Przesuń swój Znacznik Skupienia na dowolny przeszły
Kafel Osi Czasu (na lewo), ale nie dalej niż pozwala
na to zasięg Elektrowni (licząc od Kafla Osi Czasu
aktualnej Ery). Twój Znacznik Skupienia może także
pozostać na tym samym przeszłym Kaflu Osi Czasu,
na którym znajdował się wcześniej, jeśli pozwala na to
zasięg używanej Elektrowni."
- mat_eyo
- Użytkownik wspierający
- Posty: 4530
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Kontakt:
Re: Anachrony
Masz rację, poniosło mnie
Przed wykorzystaniem podróży w czasie przesuwasz żeton skupienia na kafelek aktualnej ery i od niego liczysz swój zasięg.

Re: Anachrony
Kiedy zmienia się pierwszy gracz? Jeżeli postawie swojego "robotnika" na miejscu zmiany pierwszego gracza to zamiast dowolnej akcji mogę wykonać zmianę pierwszego gracza. To jest jasne. Ale jak to jest ostatnie wolne pole to czy mogę JEDNOCZEŚNIE zmienić pierwszego gracza i wykonać akcję budowy budynków, rekrutacji itd czy to pole działa zawsze jako ALBO zmiana to albo akcja jw?
Re: Anachrony
Pole dla zmiany pierwszego gracza działa dokładnie tak samo jak pole stolicy po prawej stronie tylko że pozwala dodatkowo zostać pierwszym graczem dlatego też jest droższe.
Czyli:
Pole stolicy lewe: koszt 2 wody, zostajesz pierwszym graczem i możesz wykonać jedną dowolną akcję konstruowanie, zatrudnianie, badanie, dla wybranego rodzaju akcji muszą być zajęte wszystkie pola.
Pole stolicy prawe: koszt 1 wody możesz wykonać jedną dowolną akcję konstruowanie, zatrudnianie, badania, dla wybranego rodzaju akcji muszą być zajęte/niedostępne wszystkie pola.
Jeszcze mała uwaga wcześnie było napisane że "możesz cofnąć się o 0 i spłacić pożyczkę": dla uściślenia nie można się cofać o 0.
Czyli:
Pole stolicy lewe: koszt 2 wody, zostajesz pierwszym graczem i możesz wykonać jedną dowolną akcję konstruowanie, zatrudnianie, badanie, dla wybranego rodzaju akcji muszą być zajęte wszystkie pola.
Pole stolicy prawe: koszt 1 wody możesz wykonać jedną dowolną akcję konstruowanie, zatrudnianie, badania, dla wybranego rodzaju akcji muszą być zajęte/niedostępne wszystkie pola.
Jeszcze mała uwaga wcześnie było napisane że "możesz cofnąć się o 0 i spłacić pożyczkę": dla uściślenia nie można się cofać o 0.
Re: Anachrony
Drążę dalej bo nie jestem nadal pewny zasady związanej z przesunięciem skupienia. Zrozumiałem to co napisałeś ale nie jestem pewien czy jest to słuszne więc wolę się upewnić. Załóżmy, że mam 2 elektrownie z zasięgiem 3 i 2 warpy na tej samej erze oddalone o 3 od aktualnej ery. W jednej akcji wykorzystuje jedną elektrownie i cofam się do warpa by go usunąć. W drugiej akcji wykorzystuje drugą elektrownie, żeton skupienia przesuwam do aktualnej ery i znów cofam się j/w aby usunąć drugiego warpa? Mogę? Dziwne wydaje mi się to przesuwanie żetonu skupienia do aktualnej ery - myślałem, że go przesuwamy tylko w momencie zmiany ery.
Jeszcze jedno pytanie bo nie jestem pewien. Czy wykonując akcje geniuszem na polu, które motywuje inżyniera geniusz też jest motywowany czy nie?
- mat_eyo
- Użytkownik wspierający
- Posty: 4530
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Kontakt:
Re: Anachrony
Z oficjalnego FAQ znalezionego na bgg:
Geniusz korzysta ze wszystkich bonusów innych postaci, więc z akcji kopania wróci zmotywowany
Więc jeśli masz dwa warpy na jakimś kafelku, to możesz się na niego cofnąć dwa razy, ale musisz mieć dwie elektrownie o odpowiednim zasięgu. Nigdy też nie można cofać się o zero, czyli na kafelek aktualnej rundy.2. Can I stack my time travel ranges, i.e. use a power plant with range two and a power plant with range 1 to go back 3 eras?
A. No, time travel range is always counted from the present era.
Geniusz korzysta ze wszystkich bonusów innych postaci, więc z akcji kopania wróci zmotywowany

Re: Anachrony
Dzięki mat_eyo. Teraz wszystko jasne. Znalazłem też w międzyczasie zapis w oficjalnym FAQ, potwierdzający Twoje słowa.mat_eyo pisze: ↑11 lut 2019, 13:12Z oficjalnego FAQ znalezionego na bgg:
Więc jeśli masz dwa warpy na jakimś kafelku, to możesz się na niego cofnąć dwa razy, ale musisz mieć dwie elektrownie o odpowiednim zasięgu. Nigdy też nie można cofać się o zero, czyli na kafelek aktualnej rundy.2. Can I stack my time travel ranges, i.e. use a power plant with range two and a power plant with range 1 to go back 3 eras?
A. No, time travel range is always counted from the present era.
Geniusz korzysta ze wszystkich bonusów innych postaci, więc z akcji kopania wróci zmotywowany![]()
5. If I already have focus in the past, can I set focus to the same era in the past?
A. Yes, time travel range is counted from the current era. You may use a power plant to set focus to the same past era (if, for example, you wanted to pay back another warp tile).