Anachrony

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Ardel12
Użytkownik wspierający
Posty: 964
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Been thanked: 6 times

Anachrony

Post autor: Ardel12 » 24 wrz 2017, 21:17

Dwa pytanka:

1. Czy cofając focus od obecnego kafelka czasu przy użyciu budynku liczy się kafelek z uderzeniem meteorytu? Np. jesteśmy w 6 rundzie, kafelek meteorytu jest pomiędzy 4 a 6 kafelkiem, my jesteśmy na 7 kafelku, odpalając akcję zmiany focus o 3, mogę przemieścić focus na kafelek 4 (licząc meteoryt) czy też na 3?

2. Punktacja akcji ewakuacji, kafelki ścieżek mówią, że muszę mieć zabudowane wszystkie pola z obszaru np wody. Czy jeśli postawię super project i jeden budynek to wymaganie jest spełnione, czy tylko zostanie spełnione gdy postawię trzy budowle wodne?

orzeh
Użytkownik wspierający
Posty: 1021
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Anachrony

Post autor: orzeh » 24 wrz 2017, 21:30

Ardel12 pisze:Dwa pytanka:

1. Czy cofając focus od obecnego kafelka czasu przy użyciu budynku liczy się kafelek z uderzeniem meteorytu? Np. jesteśmy w 6 rundzie, kafelek meteorytu jest pomiędzy 4 a 6 kafelkiem, my jesteśmy na 7 kafelku, odpalając akcję zmiany focus o 3, mogę przemieścić focus na kafelek 4 (licząc meteoryt) czy też na 3?

2. Punktacja akcji ewakuacji, kafelki ścieżek mówią, że muszę mieć zabudowane wszystkie pola z obszaru np wody. Czy jeśli postawię super project i jeden budynek to wymaganie jest spełnione, czy tylko zostanie spełnione gdy postawię trzy budowle wodne?
1. Kafel meteorytu jest pomijany (jest w faq)
2. Wyraźnie w instrukcji pisze: Posiadaj 3 budynki podtrzymywania życia (str.30, prawy,dolny akapit) więc nie może być superprojektu

Awatar użytkownika
aaxxee
Użytkownik wspierający
Posty: 189
Rejestracja: 08 wrz 2014, 17:14
Lokalizacja: Ciechocinek
Kontakt:

Re: Anachrony

Post autor: aaxxee » 03 lut 2018, 17:32

Witam. Pytanie:
Używając geniusza np na akcji konstruowania i traktując go jako inżyniera, również płacimy szarą kostkę mniej?

Pozdrwiam

orzeh
Użytkownik wspierający
Posty: 1021
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Anachrony

Post autor: orzeh » 09 lut 2018, 11:52

aaxxee pisze:Witam. Pytanie:
Używając geniusza np na akcji konstruowania i traktując go jako inżyniera, również płacimy szarą kostkę mniej?

Pozdrwiam
tak

Faziee
Posty: 79
Rejestracja: 30 paź 2012, 13:26

Re: Anachrony

Post autor: Faziee » 26 mar 2018, 15:24

Mam pytania do pól stolicy po uderzeniu meteorytu.
Instrukcja mówi, że pól co kosztują 2 wody używa się tylko na 4 graczy. Czyli na 2 czy 3 osoby dokładamy tylko 6 dodatkowych pól wzmacniających akcje podstawowe stolicy zamiast 9.

Drugie pytanie, to kafelki po uderzeniu meteorytu, które kładziemy na stolicy niejako przykrywają koszt wody. Czy ustawiając się na dwóch niższych polach musze pamiętać, żeby zapłacić 1 lub 2 wody, czy jednak te kafle są nowe i kosztu wody nie płacimy.

Awatar użytkownika
hamish
Użytkownik wspierający
Posty: 343
Rejestracja: 31 paź 2014, 19:49
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: Anachrony

Post autor: hamish » 26 mar 2018, 22:13

Faziee pisze:
26 mar 2018, 15:24
Mam pytania do pól stolicy po uderzeniu meteorytu.
Instrukcja mówi, że pól co kosztują 2 wody używa się tylko na 4 graczy. Czyli na 2 czy 3 osoby dokładamy tylko 6 dodatkowych pól wzmacniających akcje podstawowe stolicy zamiast 9.
Tak. Widzę, że chyba zmieniła się plansza w dodruku gry. Ja mam wersję KS i plansza jest dwustronna. Strona dla 2/3 graczy ma po dwa pola akcji stolicy. Widziałem w necie plansze jednostronne, z trzema akcjami, ale te ostatnie są oznaczone 4P, więc w grze 2/3 nie używa się ich.
Faziee pisze:
26 mar 2018, 15:24
Drugie pytanie, to kafelki po uderzeniu meteorytu, które kładziemy na stolicy niejako przykrywają koszt wody. Czy ustawiając się na dwóch niższych polach musze pamiętać, żeby zapłacić 1 lub 2 wody, czy jednak te kafle są nowe i kosztu wody nie płacimy.
Nie płacisz kosztu. To są nowe akcje, bez dodatkowych kosztów. Autorzy wyjaśnili tę kwestię w oficjalnym FAQ-u do gry, znajdziesz go na BGG.
Crivens! Whut aboot us, ye daftie!?
Sprzedam

Nycte
Użytkownik wspierający
Posty: 367
Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk

Re: Anachrony

Post autor: Nycte » 18 lis 2018, 09:53

Mam 3 pytania na które nie znalazłem odpowiedzi:
1. Czy podczas pierwszej rundy odkrywamy superprojekt na przyszła? Dzięki temu zawsze widzimy jaki będzie w przyszlej?
2. Jak jest nowa era to wszystkie znaczniki wędrują na obecną nawet jeśli cofnęli się w czasie czy po prostu każdy posuwa się o 1 w prawo przez co mogą zaczynać w różnych ( jeśli to drugie to jeśli ktoś się choć raz cofnął to nigdy nie kupi ostatniego superprojektu)
3. Gdy się cofam w czasie drugi raz podczas ten samej rundy to liczę od tego gdzie jestem czy od aktualnej (wydawało mi się, że to drugie ale po przeczytaniu wpisow na bgg zacząłem wątpić) oraz gdy się cofam to wliczam aktualny kafelek czy nie?
Z góry dzięki

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4588
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Anachrony

Post autor: mat_eyo » 18 lis 2018, 10:12

1. Tak.

2. Wszyscy wracają do aktualnego.

3. Cofasz się z miejsca, na którym aktualnie jest Twój znacznik. Kafelki, przy którym leży znacznik liczy się jako 0. Możesz więc użyć budynku, cofnąć się o 0 i spłacić pożyczkę.

Nycte
Użytkownik wspierający
Posty: 367
Rejestracja: 28 kwie 2012, 08:07
Lokalizacja: Słupsk/ Gdańsk

Re: Anachrony

Post autor: Nycte » 18 lis 2018, 10:15

Dzięki za szybka odpowiedź.
mat_eyo pisze:
18 lis 2018, 10:12

3. Cofasz się z miejsca, na którym aktualnie jest Twój znacznik. Kafelki, przy którym leży znacznik liczy się jako 0. Możesz więc użyć budynku, cofnąć się o 0 i spłacić pożyczkę.
To fragment instrukcji dotyczący podróży wprowadzil mnie w błąd bo aktualny kafelek na ilustracji był przekreslony więc myślałem że w tej samej turze co się coś pozyczylo nie można zwrócić dzięki podróży w czasie
Edit.
Chociaż jak się cofasz to wg instrukcji pisze że z aktualnej ery.
"Przesuń swój Znacznik Skupienia na dowolny przeszły
Kafel Osi Czasu (na lewo), ale nie dalej niż pozwala
na to zasięg Elektrowni (licząc od Kafla Osi Czasu
aktualnej Ery). Twój Znacznik Skupienia może także
pozostać na tym samym przeszłym Kaflu Osi Czasu,
na którym znajdował się wcześniej, jeśli pozwala na to
zasięg używanej Elektrowni."

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4588
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Anachrony

Post autor: mat_eyo » 18 lis 2018, 20:45

Masz rację, poniosło mnie ;) Przed wykorzystaniem podróży w czasie przesuwasz żeton skupienia na kafelek aktualnej ery i od niego liczysz swój zasięg.

czeczot
Użytkownik wspierający
Posty: 708
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Anachrony

Post autor: czeczot » 04 sty 2019, 07:56

Kiedy zmienia się pierwszy gracz? Jeżeli postawie swojego "robotnika" na miejscu zmiany pierwszego gracza to zamiast dowolnej akcji mogę wykonać zmianę pierwszego gracza. To jest jasne. Ale jak to jest ostatnie wolne pole to czy mogę JEDNOCZEŚNIE zmienić pierwszego gracza i wykonać akcję budowy budynków, rekrutacji itd czy to pole działa zawsze jako ALBO zmiana to albo akcja jw?

kuki25
Posty: 20
Rejestracja: 24 lip 2017, 23:39

Re: Anachrony

Post autor: kuki25 » 17 sty 2019, 11:12

Pole dla zmiany pierwszego gracza działa dokładnie tak samo jak pole stolicy po prawej stronie tylko że pozwala dodatkowo zostać pierwszym graczem dlatego też jest droższe.
Czyli:
Pole stolicy lewe: koszt 2 wody, zostajesz pierwszym graczem i możesz wykonać jedną dowolną akcję konstruowanie, zatrudnianie, badanie, dla wybranego rodzaju akcji muszą być zajęte wszystkie pola.
Pole stolicy prawe: koszt 1 wody możesz wykonać jedną dowolną akcję konstruowanie, zatrudnianie, badania, dla wybranego rodzaju akcji muszą być zajęte/niedostępne wszystkie pola.

Jeszcze mała uwaga wcześnie było napisane że "możesz cofnąć się o 0 i spłacić pożyczkę": dla uściślenia nie można się cofać o 0.

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1298
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 13 times

Re: Anachrony

Post autor: seki » 11 lut 2019, 13:04

mat_eyo pisze:
18 lis 2018, 20:45
Masz rację, poniosło mnie ;) Przed wykorzystaniem podróży w czasie przesuwasz żeton skupienia na kafelek aktualnej ery i od niego liczysz swój zasięg.
Drążę dalej bo nie jestem nadal pewny zasady związanej z przesunięciem skupienia. Zrozumiałem to co napisałeś ale nie jestem pewien czy jest to słuszne więc wolę się upewnić. Załóżmy, że mam 2 elektrownie z zasięgiem 3 i 2 warpy na tej samej erze oddalone o 3 od aktualnej ery. W jednej akcji wykorzystuje jedną elektrownie i cofam się do warpa by go usunąć. W drugiej akcji wykorzystuje drugą elektrownie, żeton skupienia przesuwam do aktualnej ery i znów cofam się j/w aby usunąć drugiego warpa? Mogę? Dziwne wydaje mi się to przesuwanie żetonu skupienia do aktualnej ery - myślałem, że go przesuwamy tylko w momencie zmiany ery.

Jeszcze jedno pytanie bo nie jestem pewien. Czy wykonując akcje geniuszem na polu, które motywuje inżyniera geniusz też jest motywowany czy nie?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4588
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Anachrony

Post autor: mat_eyo » 11 lut 2019, 13:12

Z oficjalnego FAQ znalezionego na bgg:
2. Can I stack my time travel ranges, i.e. use a power plant with range two and a power plant with range 1 to go back 3 eras?
A. No, time travel range is always counted from the present era.
Więc jeśli masz dwa warpy na jakimś kafelku, to możesz się na niego cofnąć dwa razy, ale musisz mieć dwie elektrownie o odpowiednim zasięgu. Nigdy też nie można cofać się o zero, czyli na kafelek aktualnej rundy.

Geniusz korzysta ze wszystkich bonusów innych postaci, więc z akcji kopania wróci zmotywowany :)

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1298
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 23 times
Been thanked: 13 times

Re: Anachrony

Post autor: seki » 11 lut 2019, 13:14

mat_eyo pisze:
11 lut 2019, 13:12
Z oficjalnego FAQ znalezionego na bgg:
2. Can I stack my time travel ranges, i.e. use a power plant with range two and a power plant with range 1 to go back 3 eras?
A. No, time travel range is always counted from the present era.
Więc jeśli masz dwa warpy na jakimś kafelku, to możesz się na niego cofnąć dwa razy, ale musisz mieć dwie elektrownie o odpowiednim zasięgu. Nigdy też nie można cofać się o zero, czyli na kafelek aktualnej rundy.

Geniusz korzysta ze wszystkich bonusów innych postaci, więc z akcji kopania wróci zmotywowany :)
Dzięki mat_eyo. Teraz wszystko jasne. Znalazłem też w międzyczasie zapis w oficjalnym FAQ, potwierdzający Twoje słowa.

5. If I already have focus in the past, can I set focus to the same era in the past?
A. Yes, time travel range is counted from the current era. You may use a power plant to set focus to the same past era (if, for example, you wanted to pay back another warp tile).

_leigam_
Użytkownik wspierający
Posty: 144
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Anachrony

Post autor: _leigam_ » 16 kwie 2019, 00:07

Czy darmowa akcja ojca Haulani'iego oznacza tylko tyle że mamy dodatkową akcje w turze (na planszy gracza) czy także to że nie trzeba opłacać kosztu jej wykonania (jeśli taki istnieje, np. zapłać uran i weź 6 wody w budynku podtrzymywania życia).
Jestem prawie pewny że trzeba opłacić koszt, ale mieliśmy w trakcie gry wątpliwości.
"Po co mi ten preorder. Jak będzie słaba to zaoszczędzę kasę, jak dobra ale się nie przyjmie to później kupię ją taniej, jak będzie super i się wyprzeda i nie zdążę, to 100% będzie dodruk, taniej, z poprawionymi błędami i wygładzonymi zasadami."

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4588
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 12 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Anachrony

Post autor: mat_eyo » 16 kwie 2019, 09:22

_leigam_ pisze:
16 kwie 2019, 00:07
Czy darmowa akcja ojca Haulani'iego oznacza tylko tyle że mamy dodatkową akcje w turze (na planszy gracza) czy także to że nie trzeba opłacać kosztu jej wykonania (jeśli taki istnieje, np. zapłać uran i weź 6 wody w budynku podtrzymywania życia).
Jestem prawie pewny że trzeba opłacić koszt, ale mieliśmy w trakcie gry wątpliwości.
Opłacasz koszt, sama możliwość wykonania dwóch akcji w jednej turze jest już wystarczająco mocna ;)

_leigam_
Użytkownik wspierający
Posty: 144
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Anachrony

Post autor: _leigam_ » 16 kwie 2019, 10:00

mat_eyo pisze:
16 kwie 2019, 09:22

Opłacasz koszt, sama możliwość wykonania dwóch akcji w jednej turze jest już wystarczająco mocna ;)
Troche moze niefortunne nazewnictwo tu wystepuje (tak samo jak w wersji anielskojezycznej).
"Po co mi ten preorder. Jak będzie słaba to zaoszczędzę kasę, jak dobra ale się nie przyjmie to później kupię ją taniej, jak będzie super i się wyprzeda i nie zdążę, to 100% będzie dodruk, taniej, z poprawionymi błędami i wygładzonymi zasadami."

ODPOWIEDZ