Epic Naval Battles - strategia morska

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
jnowaczy
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: jnowaczy » 04 gru 2018, 15:02

Na jakim etapie znajdują się pracę

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1627
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 110 times
Been thanked: 54 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem » 05 gru 2018, 13:33

jnowaczy pisze:
04 gru 2018, 15:02
Na jakim etapie znajdują się pracę
bałem się, że prędzej czy później padnie to pytanie :mrgreen:
wywołany do tablicy odpowiadam

nadal "mała naprzód!"

prototyp ma już nowe figurki
Spoiler:
Do nowych figurek powstała przejściową mapa i kafle terenu na potrzeby prezentacji prototypu (nowa mapa czeka na oznaczenia pól, pozwalające na szybką identyfikację)
pojawiła się koncepcja oddzielenia od mapy toru rund, na rzecz powstania oddzielnego toru rund/pogody - chcę to sprawdzić w działaniu (i wycenić)

Oddzielny tor rund/pogody - jest wynikiem nowego konceptu, aby pogoda była niezależnym od woli graczy czynnikiem (pierwotnie gracze decydowali o pogodzie zagrywając odpowiednie karty). Gracze wg nowego pomysłu będą z niewielkim wyprzedzeniem widzieli prognozę pogody na torze - część tej prognozy będzie zakryta i stopniowo odsłaniana. Zagrywając karty, bądź zgodnie z tekstem scenariusza, będzie można uzyskać wgląd w zakrytą pogodę.

Zostały przetestowane i na stałe wprowadzone zmiany w parametrach ostrzału pancerników - zależało mi na tym aby podkreślić ich artyleryjską przewagę ogniową i zbliżyć klimatycznie do realiów taktyki tych jednostek (silny ostrzał burtowy). Dzięki temu zrobiło się miejsce na warianty w typach jednostek - np Ciężkie Krążowniki.

W wyniki intensywnych testów i kilku burz mózgów (w zasadzie to były sztormy ;) ) powstały warianty zaawansowane zasad dla okrętów podwodnych i nadal kombinujemy z innym podejściem do operacji lotniczych z lotniskowców.

Ogólnie, jako sandbox - sprawdzaliśmy jak sprawdza się konstrukcja modułowa reguł gry, gdzie w miarę nabywania wprawy, lub rosnących potrzeb można uruchamiać bardziej złożone/realistyczne zasady, odchodząc od podstawowych mocno syntetycznych.
Wygląda to tak:
podstawowe zasady - manewrowanie i ostrzał
lotniskowce - atak lotniczy
pola minowe
lądy - artyleria brzegowa
lądy - desant
lotnictwo strategiczne (bombowce wysokiego pułapu)
mgła wojny - zgrupowania bojowe (task forces)
mgła wojny - okręty podwodne w zanurzeniu

Do tego można dołożyć elementy losowe:
karty pogody
karty wydarzeń
karty usprawnień
karty dowodzenia

Ta rosnąca skala trudności świetnie wpisuje się w planowany lifetime produktu i ewentualny harmonogram dodatków.
Bo niestety analiza kosztów jest nieubłagana - nie da się wszystkiego zapakować "na raz" do podstawki - koszt byłby nie do zaakceptowania w takiej grze.

Mam za sobą kilka testów, gdzie najpierw prezentowałem zasady w ich podstawowej wersji, dla kilku jednostek, a potem stopniowo dodawałem kolejne. Wydaje się to być świetną metodą dla tej gry (i wielu innych, co raczej oczywiste). Instrukcja będzie miała właśnie taką konstrukcję - gdzie po otwarciu pudełka, będzie można rozegrać niemal natychmiast rozgrywkę - coś w rodzaju "Naval Academy" - swoistego tutorialu.

Czego nie udało mi się na razie zrobić:
nie zmniejszyłem jeszcze kart, ale nad tematem mocno pracuję - okazuje się, że ludziom podobają się te archiwalne zdjęcia na kartach, bo "robią" im klimat.
Karty mini mogłyby pomieścić bardzo prostą grafikę, bardziej syntetyczną, ale moim zdaniem równie klimatyczną.
Poniżej próbki o jaki klimat na kartach mi chodzi (autor Adrian Stone)
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler:
To na razie tyle, projekt zyskał spore grono sympatyków - kilka osób aktywnie uczestniczy w testach wewnętrznych. Bez nich chyba stałbym zupełnie w miejscu.
Nie udało mi się w tym roku pojawić na Gramy ani Narodowym - pochorowałem się.

Tutaj macie link do materiałów PnP
Stworzyłem również 3D printer friendly wersję figurek jednostek - jeśli macie zdeterminowane grono - udostępnię pliki stl
Liczę na informację zwrotną jeśli uda Wam się coś ruszyć. To miejsce traktujcie jako "helpdesk" :D

Awatar użytkownika
karawanken
Użytkownik wspierający
Posty: 2145
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: karawanken » 13 gru 2018, 07:57

Trzymam kciuki za szybkie wydanie. Wygląda to super!

Lipa
Użytkownik wspierający
Posty: 187
Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
Been thanked: 1 time

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Lipa » 16 gru 2018, 21:15

Też uważam, że zdjęcia na kartach są bardziej klimatyczne niż rysunki na kartach ze spoilerów.
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1627
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 110 times
Been thanked: 54 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem » 22 mar 2019, 09:03

Cześć! po przerwie.

będziemy mogli się spotkać już niedługo (30-31 marca 2019) podczas Planszówek w Arenie, imprezy organizowanej przez niezawodne Ludiversum.
zapraszam wszystkich chętnych do sprawdzenia jak działa Epic Naval Battles w ostatecznym kształcie zasad (chyba :mrgreen: ), przy okazji będziemy mogli "przybić pionę" i pogadać.

ufolek70
Posty: 1
Rejestracja: 15 lis 2015, 14:24

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: ufolek70 » 23 mar 2019, 19:36

Czyżby gra zostanie wydana jeszcze w tym roku?

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1627
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 110 times
Been thanked: 54 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem » 23 mar 2019, 20:37

ufolek70 pisze:
23 mar 2019, 19:36
Czyżby gra zostanie wydana jeszcze w tym roku?
Niestety jeszcze nie, ale mam nadzieję, że w tym roku zostanie ufundowana :D

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1627
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 110 times
Been thanked: 54 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem » 05 maja 2019, 13:17

majówka, nic się specjalnego nie dzieje - więc mam czas na dłubanie
Kolejny pomysł na scenariusz i w dodatku wprowadzenie ciekawego teatru wojny - Morze Śródziemne
czyli Operacja Pedestal - konwoje z dostawami do oblężonej Malty
Żeby miło mi się pracowało machnąłem wektorowo ilustrację - lubię się tak samemu nakręcić na temat.

Obrazek

To dość znana fotografia z archiwów 2WŚ - Dwupłatowy Fairey Albacore startuje z lotniskowca HMS Indomitable (klasa Illustrious), który został zatopiony w wyniku intensywnych ataków niemieckiego lotnictwa podczas przejścia w okolicy cieśniny sycylijskiej. W planowanym scenariuszu duże znaczenie będzie miało lotnictwo operujące spoza mapy.

Z ciekawostek - basen Morza Środziemnego był terenem skutecznego działania jednostek, których na razie nie ma w grze, a których wprowadzenie rozważam praktycznie od samego początku - czyli słynnych "s-boot" - szybkich kutrów torpedowych. Akurat podczas operacji Pedestal jednostki te wsławiły się przeprowadzeniem udanego ataku na znacznie większe od siebie jednostki - Brytyjczycy stracili krążownik HMS Manchester.
Obrazek
Planuję dać tym jednostkom (to oczywiste) uzbrojenie torpedowe (od strony dziobu) i stosunkowo dużą ruchliwość, ale ich ograniczeniem będzie mały zasięg - będą "uwiązane" do linii brzegowej i wrażliwe na złe warunki pogodowe (tak jak to rzeczywiście miało miejsce).

Oczywiście o być albo nie być tych jednostek zadecydują testy - "przestrzeń" w grze jest wąska i może się okazać, że taki typ jednostek będzie zbyt OP.

jnowaczy
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: jnowaczy » 05 maja 2019, 18:08

Ale się jaram na ten tytuł, pomine, że to moje klimaty ale masa pomysłów, pasji, ciekawych rozwiązań ile jest wpakowana w ten tytuł powoduje iż chciałbym już w to zagrać. Wydawaj jak najszybciej

Awatar użytkownika
maciejo
Użytkownik wspierający
Posty: 4490
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 10 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: maciejo » 08 maja 2019, 09:05

mauserem pisze:
05 maja 2019, 13:17
majówka, nic się specjalnego nie dzieje - więc mam czas na dłubanie
(...)
Proszę nie cytować całych dużych wpisów (szczególnie z obrazkami), tylko wycinać konkretne treści, których dotyczy odpowiedź. Dziękuję - mod :)
Drogi panie Michale, spytam oficjalnie czy będzie wariant Solo :?: :wink:

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1627
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 110 times
Been thanked: 54 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem » 10 cze 2019, 14:02

Inaczej niż w maju, pogoda dopisuje - a mnie męczy alergia :mrgreen: Więc, żeby nie było, że się "opier... bijam" - rysuję.
Kolejny "fluff" screen - jak zwykle na podstawie dość znanej fotografii przedstawiającej pancernik Bismarck na Łabie 1940 po zakończeniu kompletacji.
Zapowiedź scenariusza, w którym gracze będą mogli sprawdzić czy myśliwy skończy jako zwierzyna, czy może jednak zdominuje Atlantyk.
Klasyczne "co by było gdyby..."
Obrazek

Awatar użytkownika
playerator
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 129 times
Been thanked: 93 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: playerator » 10 cze 2019, 15:13

mauserem pisze:
10 cze 2019, 14:02
(...) Zapowiedź scenariusza, w którym gracze będą mogli sprawdzić czy myśliwy skończy jako zwierzyna, czy może jednak zdominuje Atlantyk. (...)
Bardzo mi się podoba tytuł scenariusza.

Czy informacja o kampanii cf AD 2019 nadal aktualna?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)

Awatar użytkownika
Goldberg
Użytkownik wspierający
Posty: 1186
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 37 times
Been thanked: 81 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Goldberg » 10 cze 2019, 16:55

A kiedy wasc zamierzasz to wydac, bo grafiki zacne, i chetnie w co morskiego bym pogral...
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1627
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 110 times
Been thanked: 54 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem » 11 cze 2019, 07:23

Robię co mogę :D nadal jest to jednoosobowy projekt. A niestety nie jest to moje podstawowe zajęcie.
Kilka dobrych dusz wspiera mnie radą i pomaga testować - to dzięki nim wszystko nabrało rumieńców.
Na pewno projekt na większą skalę będzie zaprezentowany na BerlinConie, a potem na Essen.

Z takich ciekawostek: zacząłem opracowywać formy do komponentów plastikowych.
Zdecydowałem się na rozwiązanie pozwalające na większą elastyczność produkcji.
Każdy model będzie niezależnym gniazdem, które będę mógł grupować zestawami.
Podnosi to to koszt jednostkowy, ale rozwiązania bardziej masowe na razie nie mają uzasadnienia.

Jak widzicie kwestie ilustracji zaczynam brać samodzielnie na klatę - ale będą to tylko elementy instrukcji.
Klimatyczne zdjęcia archiwalne na razie pozostaną na kartach - po prostu podobają się ludziom i "robią klimat"
Żeby zrobić komplet ilustracji na karty musiałbym poświęcić około miesiąca pracy netto - na razie, przy obecnym obciążeniu pracą zawodową, nie ma na to szans.

a najgorsze, że nowe pomysły zaczynają mi już ostro mieszać w głowie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Goldberg
Użytkownik wspierający
Posty: 1186
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 37 times
Been thanked: 81 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Goldberg » 11 cze 2019, 13:53

Hmmmm
Nie zebym wybrzydzal, ale moze lepiej zetony i jakies karty statkow ala cos jak bylo w battletechu starym, wiesz strefy trafien itd...oj pogral bym w takie cos...oj oj, tak zapolowac na Bismarka wlasnie :)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"

Awatar użytkownika
Goldberg
Użytkownik wspierający
Posty: 1186
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 37 times
Been thanked: 81 times

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: Goldberg » 11 cze 2019, 16:30

A jakby tak....hmmm...z tych scenariuszy co by bylo gdyby....wiesz...KMS Graff Zepelin :)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"

voytech
Posty: 2
Rejestracja: 09 lip 2018, 13:16
Been thanked: 1 time

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: voytech » 16 wrz 2019, 08:00

Tu masz adres tej drukarni, o której rozmawialiśmy w Spodku:

http://drukarnia-tom.pl/index2.html

a tutaj link do mojej gry historycznej, ale to nie konkurencja, bo nie ma okrętów :-)

http://www.waroftanks.fora.pl/

Awatar użytkownika
mauserem
Użytkownik wspierający
Posty: 1627
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 110 times
Been thanked: 54 times
Kontakt:

Re: Epic Naval Battles - strategia morska

Post autor: mauserem » 17 wrz 2019, 15:04

Pomalutku coś się dzieje... :D
Epic Naval Battles - można znaleźć w [https://boardgamegeek.com/geekpreview/12/item/6598]Boardgamegeek Spiel '19 Preview[/url]
Zapraszam do lajkowania, "must have'owania", i w ogóle głoście dobre słowo :D

ODPOWIEDZ