(Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia - chwilowo Krolm)
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
A czemu mnie? Ja broniłem jak mogłem pudełek zombicide żeby nie grali. Ale wiesz jak jest, byłem sam oni mi pozabierali i grali. Jeszcze mnie zmusili do tłumaczenia zasad!
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Co do Anachrony to euro ale jednak ma fabułę i się całkiem fajnie gra. Praktycznie każda akcja trzyma się fabularnie. Kopalnia, wymiana z tubylcami, wydobycie wody oraz akcje w mieście: projekty, rekrutacja i budowa. Wybudowane budynki też się trzymają kupy, superprojekty tak samo. Mi to bardzo odpowiada.
Interakcji za dużo nie ma. Można sobie zabrać miejsce na planszy tak żeby ktoś zapłacił więcej. Podebrać projekt lub budynek a w ostateczności zabrać kafelek anomali tak żeby inny gracz więcej razy rzucał kostka za pożyczone surowce. Nie jest to gra areacontrol ale jakaś małą interakcja jest.
W grze standardowo budujemy silniczek na planszy żeby zoptymalizować przetwarzanie zasobów ale są tu 3 świetne machanizmy.
1. Musimy sobie zostawiać zasoby na kolejną turę biorąc pod uwagę to co na jej początku lub z własnych fabryk dostaniemy. Brak wody oznacza że pracowników gonimy do roboty batem a za to są punkty ujemne. Brak energii oznacza że nie wystawimy egzoszkieletów. Brak wody można uzupełnić na planszy albo we własnych fabrykach a to strata tur i ktoś coś znam buchnie z planszy.
2. Pożyczanie zasobów i konieczność ich oddawania. Nie oddany zasób powoduje ze dostajemy "budynek" który nam zabiera miejsce i ujemne punkty na koniec. Tutaj też można kombinować, bo jak inni gracz pożyczy więcej to rzuca na ujemne punkty ale tylko ten kto ma najwięcej w danym okresie. Jak tylko zdejmiemy pożyczkę to nie dostaniemy ujemnych punktów, jak ja oddamy to dostaniemy dodatnie punkty.
3. Uderzenie komety. Całą gra polega na tym żeby się przyszykować na nadejście tego momentu. Odtąd część akcji na planszy jest jednorazowa a dodatkowo za ewakuacje dostajemy bonusy o ile nie przeprowadzimy jej ostatni. Jeżeli nie zbudujemy do tego momentu na własnej planszy fabryk które pozwolą nam przetwarzać jeden zasób w drugi to mamy problem - ta zasada nie wiadomo dlaczego NIE dotyczy Viniego!
Naprawdę fajna gra i mimo ogromu komponentów łatwa, po 5 minutach grania wszystko jest jasne
A dodam tylko ze gra ma dodatkowe moduły:
MODUŁ PIONIERZY NOWEJ ZIEMI - moduł przygodowy
MODUŁ STRAŻNICY RADY - Gdy wykonujesz Akcję Rady Światowej (te 2 pola u góry) , możesz za odpowiednią cenę na stałe zwerbować jednego ze Strażników. Strażnicy działają bez Robotników, mają nawet swoje własne Pola Akcji
MODUŁ “Dzień Sądu” - Dzięki przeprowadzaniu Eksperymentów mogą aktywnie wpłynąć na wydarzenia poprzedzające Uderzenie, a być może nawet całkowicie go uniknąć. Jednakże nie wszystkie Ścieżki chcą uratować Ziemię przed drugim kataklizmem – dla niektórych jest on sposobem na pokonanie przeciwników raz na zawsze
A do tego jeszcze zasady opcjonalne
Instrukcja:
https://m.rebel.pl/repository/files/ins ... zOJ6moCROI
Interakcji za dużo nie ma. Można sobie zabrać miejsce na planszy tak żeby ktoś zapłacił więcej. Podebrać projekt lub budynek a w ostateczności zabrać kafelek anomali tak żeby inny gracz więcej razy rzucał kostka za pożyczone surowce. Nie jest to gra areacontrol ale jakaś małą interakcja jest.
W grze standardowo budujemy silniczek na planszy żeby zoptymalizować przetwarzanie zasobów ale są tu 3 świetne machanizmy.
1. Musimy sobie zostawiać zasoby na kolejną turę biorąc pod uwagę to co na jej początku lub z własnych fabryk dostaniemy. Brak wody oznacza że pracowników gonimy do roboty batem a za to są punkty ujemne. Brak energii oznacza że nie wystawimy egzoszkieletów. Brak wody można uzupełnić na planszy albo we własnych fabrykach a to strata tur i ktoś coś znam buchnie z planszy.
2. Pożyczanie zasobów i konieczność ich oddawania. Nie oddany zasób powoduje ze dostajemy "budynek" który nam zabiera miejsce i ujemne punkty na koniec. Tutaj też można kombinować, bo jak inni gracz pożyczy więcej to rzuca na ujemne punkty ale tylko ten kto ma najwięcej w danym okresie. Jak tylko zdejmiemy pożyczkę to nie dostaniemy ujemnych punktów, jak ja oddamy to dostaniemy dodatnie punkty.
3. Uderzenie komety. Całą gra polega na tym żeby się przyszykować na nadejście tego momentu. Odtąd część akcji na planszy jest jednorazowa a dodatkowo za ewakuacje dostajemy bonusy o ile nie przeprowadzimy jej ostatni. Jeżeli nie zbudujemy do tego momentu na własnej planszy fabryk które pozwolą nam przetwarzać jeden zasób w drugi to mamy problem - ta zasada nie wiadomo dlaczego NIE dotyczy Viniego!
Naprawdę fajna gra i mimo ogromu komponentów łatwa, po 5 minutach grania wszystko jest jasne
A dodam tylko ze gra ma dodatkowe moduły:
MODUŁ PIONIERZY NOWEJ ZIEMI - moduł przygodowy
MODUŁ STRAŻNICY RADY - Gdy wykonujesz Akcję Rady Światowej (te 2 pola u góry) , możesz za odpowiednią cenę na stałe zwerbować jednego ze Strażników. Strażnicy działają bez Robotników, mają nawet swoje własne Pola Akcji
MODUŁ “Dzień Sądu” - Dzięki przeprowadzaniu Eksperymentów mogą aktywnie wpłynąć na wydarzenia poprzedzające Uderzenie, a być może nawet całkowicie go uniknąć. Jednakże nie wszystkie Ścieżki chcą uratować Ziemię przed drugim kataklizmem – dla niektórych jest on sposobem na pokonanie przeciwników raz na zawsze
A do tego jeszcze zasady opcjonalne
Instrukcja:
https://m.rebel.pl/repository/files/ins ... zOJ6moCROI
Ostatnio zmieniony 08 sty 2019, 08:16 przez czeczot, łącznie zmieniany 1 raz.
- mnowaczy
- Posty: 2021
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:11
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
No cóż, to chyba był mój dzień, nawet w Klask wygrałem
Bgg twierdzi, że w Automobile najlepiej gra się w 4 osoby (ze sporą przewagą) więc trzeba będzie spróbować; już 4 osoby to znają.
Bolidy to z kolei 6 osób (niewielka przewaga nad 3)...jestem ciekaw takiej rozgrywki.
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
NIe chciał bym cie rozczarować ale to jest nie możliwe w tej grze. Nie istniej karta na której masz tylko swoje bolidy a nie masz innych graczy. No chyba że będziesz grał w pojedynkę
- mnowaczy
- Posty: 2021
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:11
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Przecież mówiłem, że to na tym polega jak masz kilka samochodów, ale nie posłuchałeś i pchałeś mojego żeby się tym swoim jednym przecisnąć na którego i tak nikt nie stawiał
-
- Posty: 3656
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 150 times
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Moje bolidy zdobyły 2gie i 3cie miejsce więc zupełnie niežle. Zarobiłem až 26 milionów dolarów. Problem w tym že koszty wyniosły 16mln i tylko 10 baniek byłem do przodu. Nastêpnym razem będzie bardziej wredna gra. Miki dostanie w blokach
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Ja sie wstepnie z Jankiem umawialam, ale on moze tez by w Zombicide pogral. Jak w Graciarni, to trzeba stolik zarezerwowac, w piatek moze byc duzo luda. Albo u mnie. Ja 18.30 robote kończę
- mnowaczy
- Posty: 2021
- Rejestracja: 25 mar 2011, 16:11
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Czy ktoś ma dostęp do większych wydruków? Są 2 trasy do przetestowania:
https://boardgamegeek.com/filepage/165208/marina-course
https://boardgamegeek.com/filepage/165627/desert-track
https://boardgamegeek.com/filepage/165208/marina-course
https://boardgamegeek.com/filepage/165627/desert-track
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Ok. Daj znać jaka Wasza decyzja. Możemy zagrać u Ciebie. O której możemy rozpocząć? Ewentualnie Graciarnia, ale muszę wtedy sprawnie zarezerwować stół.
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Lepiej u mnie. 18.30 wtedy. Jak Graciarnia to musialabym dojechac jeszcze, ale w piatek moze byc tam sajgon
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Janek jest za. To co, u mnie 18.30? Moge zakonnica zagrac?
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Mogę wydrukować na A1 sprawdzę jakiej wielkości jest orginalny mapamnowaczy pisze: ↑08 sty 2019, 10:07 Czy ktoś ma dostęp do większych wydruków? Są 2 trasy do przetestowania:
https://boardgamegeek.com/filepage/165208/marina-course
https://boardgamegeek.com/filepage/165627/desert-track
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Ale najpierw szybki witraż na szybę!
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
Ja w piątek to mam 2-3 godziny czasu z dojazdem. Wiec ja się ograniczę tylko do zombi.
Jak chceci grać w coś jeszcze przed to ja przyjadę później
Jak chceci grać w coś jeszcze przed to ja przyjadę później
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: (Gdańsk) Spotkania we Wrzeszczu (poniedziałek/Graciarnia)
No nie, to lepiej przyjeżdżaj na 18.30 a ja ewentualnie później namówię kogoś na postawienie witraża.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980