Spirit Island (R. Eric Reuss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
a z jagged earth będzie jeszcze fajniejsza <3 ale to chwilę musimy poczekać ::Pfeniks_ciapek pisze: ↑28 sty 2019, 02:47Polecam zacząć od wersji bez dodatku w trybie uproszczonym - określone karty rozwoju duchów, brak efektów blight itp. To dobrze pokazuje system, a dla niektórych nawet na tym poziomie gra bywa trudna. Natomiast potem może z 1-2 rozgrywki normalne z jakimś przeciwnikiem i może scenariuszem. I tyle. Dalej koniecznie z dodatkiem, bo gra staje się znacznie ciekawsza - przynajmniej w moim odczuciu.
- cezarr
- Posty: 300
- Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 11 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ja też wolę grać z dodatkiem i gra jest fajniejsza, ale to dobra rada, by najpierw pograć bez niego (może nawet więcej niż 2 razy), bo dodatek wprowadza do gry znacząco więcej losowości (przez efekty wydarzeń). Zaczynając z nim można by odnieść wrażenie, że gra jest dość losowa: wylosowane wydarzenie potrafi coś popsuć, nie zrobić nic, trochę pomóc albo pomóc bardzo (z moich obserwacji). I to jest super uczucie, gdy gra daje Ci taki duży prezent, że nagle rozwalasz wroga w pył tam, gdzie przed chwilą był silny. Ale z drugiej strony cenię sobie też wcześniejsze partie (bez dodatków), gdy udawało się wygrać w pozornie beznadziejnych sytuacjach bez takiej dodatkowej pomocy.feniks_ciapek pisze: ↑28 sty 2019, 02:47 1-2 rozgrywki normalne z jakimś przeciwnikiem i może scenariuszem. I tyle. Dalej koniecznie z dodatkiem, bo gra staje się znacznie ciekawsza - przynajmniej w moim odczuciu.
Losowość w tej grze zawsze była, ale z dodatkiem jest jej o tyle więcej, że zastanawiam się czy nikomu to nie przeszkadza. Ale nie słyszałem o takiej osobie.
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
To kolejny puzel do dodania i zmienne, które trzeba wprowadzić by obrać ruch. Jak dla mnie fajne Jeszcze jak by dodali możliwość ulepszania samych kart by rozszerzyć możliwości rozwoju ducha, tak by każda miała np 2 lub 3 poziomy, a major power może 4? Karty dla 2 i 3 poziomu byłyby na jednej karcie obustronnie dla obniżenia kosztów i łatwości obsługi. Lub 2 scieżki ulepszenia karty mocy albo taka zmiana albo taka. Albo system tokenów, które można by było na karty nakładać by dowolnie zmieniać właściwość karty pod siebie. Tańsza, z slow na fast, mocniejsza, dodatkowy efekt, dodatkowy element, potrójne użycie na raz ale usuwasz ją z gry itp. itd.cezarr pisze: ↑28 sty 2019, 08:10
Ja też wolę grać z dodatkiem i gra jest fajniejsza, ale to dobra rada, by najpierw pograć bez niego (może nawet więcej niż 2 razy), bo dodatek wprowadza do gry znacząco więcej losowości (przez efekty wydarzeń). Zaczynając z nim można by odnieść wrażenie, że gra jest dość losowa: wylosowane wydarzenie potrafi coś popsuć, nie zrobić nic, trochę pomóc albo pomóc bardzo (z moich obserwacji). I to jest super uczucie, gdy gra daje Ci taki duży prezent, że nagle rozwalasz wroga w pył tam, gdzie przed chwilą był silny. Ale z drugiej strony cenię sobie też wcześniejsze partie (bez dodatków), gdy udawało się wygrać w pozornie beznadziejnych sytuacjach bez takiej dodatkowej pomocy.
Losowość w tej grze zawsze była, ale z dodatkiem jest jej o tyle więcej, że zastanawiam się czy nikomu to nie przeszkadza. Ale nie słyszałem o takiej osobie.
Spirit Island : Rage of elements - coming soon to kickstarter !
Te tokeny to sobie chyba sam zrobię nawet bo to żaden problem, wydruk i podkleić na tekturce, dorobić zasady i jazda.
Ograniczenia
Minor powers tylko 1 token
Major powers 2 tokeny
Jakimkolwiek tokenem/kosteczką itp itd można zaznaczać, że karta jest zużyta czyli teoretycznie w stosie zużytych, ale ze względu na token leży żeby to miało ręce i nogi.
Tokeny
Boska interwencja - z slow na fast(tylko major) koszt mocy wzrasta o 1
SIła żywiołów - +1 mocy efektu (wszystkich, tylko major)
SIła ducha - +2 mocy efektu tylko jednego(major i nie może ulepszyć dwa razy tego samego efektu, tj. może ulepszyć np +2 damage i +2 fear z karty ale nie +4 dmg lub +4 fear)
Wzmocnienie ducha - +1 mocy efektu tylko jednego
Energia wyspy - tańsza karta o 1( w przypadku ujemnego kosztu energii zagranie karty generuje nam energię)
Siła elementów - dodatkowy element (w przypadku major 2 dodatkowe) do wyboru
Gniew bogów - z push/pull na destroy (tylko major i zajmuje 2 sloty) koszt 6 energii
Obrońca wyspy - karta otrzymuje efekt +1 def wszędzie gdzie jej efekt zadziała.
Wsparcie plemienia - karta otrzymuje efekt +2 def w wybranym 1 obszarze w którym karta ma działanie.
Niewzruszona obecność- karta otrzymuje efekt +3 def w miejscu z którego została rzucona.
Szał- karta może zostać użyta z efektem Rage(szału)- zostaje użyta 3 krotnie, jej koszt energii jest zwiększony o 50% zaokrąglając w górę(gdy użyjemy efektu rage), zostaje usunięta z gry po użyciu. Gdy ulepszymy kartę efektem Rage, nie jesteśmy zobligowani by go użyć, możemy wybrać kiedy chcemy użyć karty z danym efektem, token normalnie zajmuje slot na karcie.
Wszechstronność - ten token pozwala na położenie 2 dla minor i 3 dla major żetonów, jednak z ograniczeniem, że w minor muszą być różne żetony, a w major nie może być więcej jak 2 tych samych żetonów. Ulepszanie żetonów po ulepszeniu wszechstronnością odbywa się na normalnych zasadach i wlicza się jako ulepszenie.
Można mieć na karcie 2 te same tokeny, których moc się kumuluje.
Koszt ulepszenia karty to 1 energii dla minor, 2 energii dla major.
Ulepszać można tylko pod sam koniec tury i trzeba mieć daną kartę w ręku, tj. nie można jej użyć w danej turze i trzeba mieć pozostałą energię z danej tury by móc ulepszyć kartę. W turze można ulepszyć tylko raz jedną kartę minor i raz jedną kartę major.
Tak na szybko , wybalansować, potestować i powinno nadawać się do grania.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2019, 09:39 przez stalker7, łącznie zmieniany 18 razy.
- cezarr
- Posty: 300
- Rejestracja: 02 mar 2015, 09:45
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 11 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
I 2-3 lata testowania/wyważania potem. Ale idea chwalebna, oby Ci to wyszło fajnie!
Btw, czy może ktoś grywał trochę fanowskimi duchami i może któregoś polecić jako fajnego i wyważonego? Ja na razie wydrukowalem jednego, ale nigdy nie grałem, bo na tyle rzadko mam okazję grać, że szkoda mi władować się w jakąś niezbalansowaną rozgrywkę i stracić czas. Ale próbuje się zmobilizować.
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Tam na bgg był taki temat i z tego co pamiętam 2 albo 3 duchy(chyba z 15) były polecane jako "zbalansowane" tylko nie mam teraz niestety linka, trzeba by było poszukać.cezarr pisze: ↑28 sty 2019, 08:59I 2-3 lata testowania/wyważania potem. Ale idea chwalebna, oby Ci to wyszło fajnie!
Btw, czy może ktoś grywał trochę fanowskimi duchami i może któregoś polecić jako fajnego i wyważonego? Ja na razie wydrukowalem jednego, ale nigdy nie grałem, bo na tyle rzadko mam okazję grać, że szkoda mi władować się w jakąś niezbalansowaną rozgrywkę i stracić czas. Ale próbuje się zmobilizować.
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Nie wiem, nigdy nie byłem jakoś dobry w zadaniach znajdź 10 różnic na obrazkach ale zerkam na te planszetki które mi wysłali GTG i te które mam i nie widzę żadnych róźnic więc albo druk 5 jest drukiem poprawnym (na stronie pisali że dopiero 6) albo te poprawione elementy pojawią się dopiero gdy zbiorę odpowiednią ilość żywiołów. Ktoś może mi podać jedną chociaż poprawkę z planszetki poprawionych stworów?
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1297 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
jeszcze był chyba taki myk, że druk szósty ma na opakowaniu fifth printing i te kopie nie będą miały już tych błędów
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Gra właśnie do mnie jedzie i tylko koszulek mi jeszcze brakuje. Czy ktoś tutaj koszulkował grę nowymi Rebelami Classic (63.5 x 88)? Podkreślam "nowymi", bo mają 88 milimetrów wysokości. Poprzednia wersja tych koszulek miała 89
Pytam, bo mam Mage Knighta, który ma karty płótnowane, w tych koszulkach i idzie BARDZO na styk. Arkham Horror LCG za to ładnie leży. Jak jest ze Spirit Island?
Pytam, bo mam Mage Knighta, który ma karty płótnowane, w tych koszulkach i idzie BARDZO na styk. Arkham Horror LCG za to ładnie leży. Jak jest ze Spirit Island?
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ogólnie rebele są niskie na górze, ale też różne karty mają różną wysokość i szerokość mimo tego samego standardu, ja mam spirita w starych rebelach i jest super, nie jestem fanem dużego kondona na górze, mimo, że dużo lepiej zabezpiecza kartę i łatwiej ją ściągnąć ze stołu niż tą bez nadmiaru folii na górze. Pamiętaj też, że w spiricie praktycznie tasuje się karty tylko raz przed rozgrywką i tyle, pytanie jak wolisz karty na ciasno czy na luźno. W spiricie karty są też dobrej jakości, w mk wydają się bardzo delikatne. W Mk z tego co pamiętam (bo już mk nie mam) karty są ciut wyższe od tych ze spirita.skiba pisze: ↑05 lut 2019, 07:47 Gra właśnie do mnie jedzie i tylko koszulek mi jeszcze brakuje. Czy ktoś tutaj koszulkował grę nowymi Rebelami Classic (63.5 x 88)? Podkreślam "nowymi", bo mają 88 milimetrów wysokości. Poprzednia wersja tych koszulek miała 89
Pytam, bo mam Mage Knighta, który ma karty płótnowane, w tych koszulkach i idzie BARDZO na styk. Arkham Horror LCG za to ładnie leży. Jak jest ze Spirit Island?
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
gra na bgg z 8,4 i 16 miejscu z dużym hypem. Ktoś prędzej czy później się skusi, przynajmniej na to liczę.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Obok paska do szukania masz
Adv. Search
Dalej masz w połowie
# of Players Range
Wybierasz w obu 1
Submit
Adv. Search
Dalej masz w połowie
# of Players Range
Wybierasz w obu 1
Submit
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Gdzieś słyszałem, że właściciel IP wie, że to jest bardzo chodliwy tytuł (w sumie każdy dodruk sprzedaje się praktycznie na pniu) i świadomie bardzo niechętnie zgadza się na obce druki. Nie wiem ile w tym prawdy
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ogry Games wrzuca na Facebooka zdjęcie z pudełkiem Spirit Island, więc może to jakiś kontrolowany przeciek.
https://www.facebook.com/ogrygames/phot ... =3&sfns=mo
https://www.facebook.com/ogrygames/phot ... =3&sfns=mo
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 13 maja 2017, 08:04
- Lokalizacja: Podkarpacie wariacie
- Been thanked: 3 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
to jest przecież pudełko z podstawki....Fingus pisze: ↑21 lut 2019, 16:58 Ogry Games wrzuca na Facebooka zdjęcie z pudełkiem Spirit Island, więc może to jakiś kontrolowany przeciek.
https://www.facebook.com/ogrygames/phot ... =3&sfns=mo
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Cześć
orientujecie się może gdzie można dostać insert do Spirit Island?
orientujecie się może gdzie można dostać insert do Spirit Island?