Plażing: parawany w dłoń! (Łukasz Makuch)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1955
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 189 times
Been thanked: 830 times

Plażing: parawany w dłoń! (Łukasz Makuch)

Post autor: Neoptolemos »

Obrazek

Cześć,
za zgodą autora (który jeszcze nie jest na forum) zaczynam temat dotyczący gry Plażing - parawany w dłoń!
Ci z Was, którzy są na grupie "Gry planszowe" na fb na pewno już o grze słyszeli, bo autor często i dużo o niej pisze - jeśli jednak nie mieliście dotąd styczności, zapraszam do lektury wywiadu: https://boardtime.pl/2019/03/plazing-pa ... uchem.html

A parę słów ode mnie: nie ukrywam, że pierwszą moją reakcję na tytuł gry było "to się nie może udać", ale... zagrałem na Narodowym i gra okazała się bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Gra polega na rozstawianiu swoich parawanów i kocyków w taki sposób, żeby "zajmować" (czyli ograniczać swoimi elementami) jak najlepsze fragmenty plaży. Dzięki temu zbieramy bursztynki i muszelki ktore punktują na koniec gry, zyskujemy dostęp do baru itp. To jeszcze nie była finalna wersja (aczkolwiek chyba już bliska) i za tym niecodziennym tematem kryje się kawał porządnej gry logicznej, ze sporą dawką interakcji i pewnymi podobieństwami do Mexici i Blokusa. Na przełomie maja i czerwca ma wystartować kampania na wspieram.to i będę jej mocno kibicował, bo to jeden z najciekawszych autorskich projektów, jaki widziałem - gra ma nie tylko oryginalny temat, ale też widać, ile czasu i pracy autor w nią włożył.
I jeszcze link do BGG: Plażing - parawany w dłoń!
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: Lothrain »

Także miałem przyjemność zagrać na Narodowym i również kibicuję tytułowi. Mam nadzieję, że wprowadzono drobne zmiany, które sugerowałem, żeby gracze nie biegli od razu rozstawiać się pod śmietnikiem :)
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: Largo »

Również miałem przyjemność zagrać partię dwuosobową. Gra jest naprawdę dobra. Widać, że wszystko zostało dokładnie przemyślane, a autor słucha i wprowadza w życie cenne uwagi. Profil na fb również jest bardzo dobrze prowadzony.
Sama rozgrywka to naprawdę fajne móżdżenie ze swojskim klimatem. Gra ma stosunkowo proste zasady, ale potrzeba chwili żeby załapać jak rozstawić parawan żeby zgarnąć jak najwięcej punktów.
Mimo, że we dwie osoby plansza składała się z mniejszej ilości kafli to i tak wydawało mi się, że było sporo luzu.
Jest potencjał na fajne cele w kampanii i oby tylko cena nie była za wysoka.
Ogólnie rzecz biorąc polecam i ja na pewno będę wspierał :-)
Awatar użytkownika
xtomashx
Posty: 305
Rejestracja: 25 lis 2017, 00:19
Has thanked: 55 times
Been thanked: 41 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: xtomashx »

Gra mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Tematyka bardzo polska. Więcej kombinowania niż mogłoby się wydawać. Najbardziej mi się podoba cała kampania i atmosfera wokół gry. Łukasz odwala kawał świetnej roboty i inni twórcy powinni się od niego uczyć. Grę wspieram na 100% oraz będę namawiał znajomych żeby też to zrobili :)
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: Bludgeon »

Kurde, tak chwalicie że chyba rozważę zakup.
Czy ta gra przypomina choć trochę układanie kafli na planszy w uczcie dla odyna?
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
Awatar użytkownika
xtomashx
Posty: 305
Rejestracja: 25 lis 2017, 00:19
Has thanked: 55 times
Been thanked: 41 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: xtomashx »

Mi ona przypomina taki patchwork z zamykaniem największych obszarów. Ogólnie teraz w Polskę rusza spora ilość prototypów więc będzie można w wielu miejscach sprawdzić.
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1955
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 189 times
Been thanked: 830 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: Neoptolemos »

Dla mnie zdecydowanie najbliższa jest Mexica, bo tych tetrisowych kafelków nie układasz tak, żeby je dopasować (jak np. w Patchworku), tylko żeby zająć jak największy obszar z pustym w środku. Przy czym a) pytałem Łukasza - Mexici nie widział na oczy (przynajmniej do niedawna) i b) te dwie gry różni w sposób znaczący klimat - Mexica jest dla mnie sztandarowym przykładem suchej gry, a w Plażingu mechaniki fajnie zazębiają się z tematem.
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4458
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1413 times
Been thanked: 1089 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: garg »

Ciekawe, czy to jest gra, której pierwszą wersję widziałem kilka lat temu na zajęciach z projektowania gier na Uniwersytecie Otwartym UW.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
lmakuch
Posty: 22
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:26
Been thanked: 3 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: lmakuch »

garg pisze: 10 mar 2019, 20:41 Ciekawe, czy to jest gra, której pierwszą wersję widziałem kilka lat temu na zajęciach z projektowania gier na Uniwersytecie Otwartym UW.
hej, nie ;)
Pomysł powstał w 2016, a w tym roku, w maju powstał pierwszy prototyp - ale tak, a i owszem - na Uni Otwartym :) Poszedłem na kurs, by się "zmusić" by ruszyć którąś z gier z szuflady - padło na Plażing - bo byłem w stanie go przygotować na zajęcia przez noc ;)
lmakuch
Posty: 22
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:26
Been thanked: 3 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: lmakuch »

Bludgeon pisze: 10 mar 2019, 15:56 Kurde, tak chwalicie że chyba rozważę zakup.
Czy ta gra przypomina choć trochę układanie kafli na planszy w uczcie dla odyna?
hej, i tak i nie...
Kształty może podobne, ale mechanika jest inna - układasz kafle, by zamykać obszary - których zamknięcie umożliwia Ci zdobycie zasobów, które otoczyłeś :) Czyli jak połączysz Ucztę dla Odyna z GO i czymś z mechaniką set collection to masz Plażing ;)
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4458
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1413 times
Been thanked: 1089 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: garg »

lmakuch pisze: 10 mar 2019, 23:19
garg pisze: 10 mar 2019, 20:41 Ciekawe, czy to jest gra, której pierwszą wersję widziałem kilka lat temu na zajęciach z projektowania gier na Uniwersytecie Otwartym UW.
hej, nie ;)
Pomysł powstał w 2016, a w tym roku, w maju powstał pierwszy prototyp - ale tak, a i owszem - na Uni Otwartym :) Poszedłem na kurs, by się "zmusić" by ruszyć którąś z gier z szuflady - padło na Plażing - bo byłem w stanie go przygotować na zajęcia przez noc ;)
No to powodzenia dalej i teraz mogę mówić kursantom, że jednak jest realna nadzieja na wydanie ich dzieł :D .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: lotheg »

Zagrałem raz, ale dość dawno temu. Gra jest baaardzo ciekawa i myślę, że fajnie może sprawdzać się w każdej wersji osobowej (co bardzo istotne). Co prawda miałem do czynienia z wersją jeszcze sprzed paru modyfikacji, ale liczę, że niedługo uda się zagrać ponownie. Oczywiście nastawiam się na wsparcie w maju :)
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: vojtas »

Grałem w prototyp na Wrocław Games Fest przy stoliku ogrodzonym, rzecz jasna, parawanem. Niewątpliwą zaletą gry jest tematyka i humor. Z tym chyba zgadzają się wszyscy. Gameplay... no cóż, trochę zbyt dużo liczenia jak dla mnie, ale życzę autorom powodzenia.
Miszon
Posty: 2491
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 490 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: Miszon »

Grałem na Rzuć Kostką, na 4 osoby, grało się całkiem sprawnie.
To raczej jakieś area/territory control, gdzie kluczem jest zdobywanie przewagi na budowanych przez nas obszarach, plus parę ciekawych twistów typu zmiany pogody, różne wydarzenia, jakieś "znajdźki", zbieranie "surowców" (okazały się u nas kluczem do dobrego wyniku).
Mimo dość kontrowersyjnego tematu, wyszła całkiem poważna gra na myślenie, z mechaniką mocno zazębiającą się z klimatem (który dla dwóch z nas okazał się największym problemem, bo oczekiwali raczej wygłupu niż poważnej rozgrywki).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: wis »

Miszon pisze: 11 mar 2019, 15:43 klimatem (który dla dwóch z nas okazał się największym problemem, bo oczekiwali raczej wygłupu niż poważnej rozgrywki).
Panie Autor - właśnie zmyliłeś 50% składu :)
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: AnimusAleonis »

Wygląda bardzo ciekawie.
Ze zdjęć wnioskuje że coś w stylu 'network/route buliding', może ktoś z osób które grały mógłby więcej powiedzieć?

Jakby nie było czekam na maj/czerwiec na kampanie! :D
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
lmakuch
Posty: 22
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:26
Been thanked: 3 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: lmakuch »

wis pisze: 11 mar 2019, 19:49
Miszon pisze: 11 mar 2019, 15:43 klimatem (który dla dwóch z nas okazał się największym problemem, bo oczekiwali raczej wygłupu niż poważnej rozgrywki).
Panie Autor - właśnie zmyliłeś 50% składu :)
no cóż ;) podstawa marketingu to zaintrygować ;p
A na poważnie - kto by usiadł do "poważnej logicznej gry o plażowaniu" ???
N.U.D.A :p
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1955
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 189 times
Been thanked: 830 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: Neoptolemos »

AnimusAleonis pisze: 11 mar 2019, 21:04 Ze zdjęć wnioskuje że coś w stylu 'network/route buliding', może ktoś z osób które grały mógłby więcej powiedzieć?
Hm, nie bardzo. Podstawowy schemat jest jak w Blokusie: każdy gracz ma zestaw identycznych tetrisowych elementów i wykłada je na planszę (tylko nie ma obowiązku kładzenia ich tak, żeby się stykały z poprzednio położonymi). BGG mówi, że to mechanika "area enclosure" i zdecydowanie ta nazwa mi najbardziej pasuje :)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
lmakuch
Posty: 22
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:26
Been thanked: 3 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Ł. Makuch)

Post autor: lmakuch »

Neoptolemos pisze: 11 mar 2019, 21:54
AnimusAleonis pisze: 11 mar 2019, 21:04 Ze zdjęć wnioskuje że coś w stylu 'network/route buliding', może ktoś z osób które grały mógłby więcej powiedzieć?
Hm, nie bardzo. Podstawowy schemat jest jak w Blokusie: każdy gracz ma zestaw identycznych tetrisowych elementów i wykłada je na planszę (tylko nie ma obowiązku kładzenia ich tak, żeby się stykały z poprzednio położonymi). BGG mówi, że to mechanika "area enclosure" i zdecydowanie ta nazwa mi najbardziej pasuje :)
W zasadzie w grze są 2 główne mechaniki:
- area control (tudzież majority) - czyli otaczanie i zamykanie obszarów na planszy (plaży), co robimy dla
- set collection - czyli zbierania zasobów - 3 rodzajów (muszelek, kamyczków i bursztynków) - co jest podstawą punktacji końcowej
Do tego punktują smaczki jak największa liczba obszarów, największy obszar, pogoda czy specjalne pola punktujące na planszy (modularnej).
Łukasz
Lubel
Posty: 628
Rejestracja: 17 gru 2011, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Plażing - parawany w dłoń! (Łukasz Makuch)

Post autor: Lubel »

To jeszcze spojrzenie na Plażing moim okiem

http://www.kostkizostalyrzucone.pl/2019 ... enzja.html
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1955
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 189 times
Been thanked: 830 times

Re: Plażing: parawany w dłoń! (Łukasz Makuch)

Post autor: Neoptolemos »

Meanwhile, już wiadomo, kiedy kampania - start 20.09 na wspieram.to.

W międzyczasie podrzucam kilka słów od siebie: https://boardtime.pl/2019/09/plazing-pa ... times.html

Od razu dodam, że decyzja o patronacie medialnym została podjęta PO TYM, jak grę ograłem i zarekomendowałem ;)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Leszy2
Posty: 557
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 12 times

Re: Plażing: parawany w dłoń! (Łukasz Makuch)

Post autor: Leszy2 »

Nie podoba mi się grafika. Zbyt pastelowa, zbyt schematyczna, zbyt nudna.
Wprowadziłbym więcej humoru na planszę, te białe symbole na (leżące ciała, koszyczki) są okropne.
Przypomina mi to sytuację z Zamkami Szalonego Króla i różnicą pomiędzy amerykańską a polską wersją gry.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 698
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 106 times

Re: Plażing: parawany w dłoń! (Łukasz Makuch)

Post autor: Largo »

Leszy2 pisze: 05 wrz 2019, 12:17 Nie podoba mi się grafika. Zbyt pastelowa, zbyt schematyczna, zbyt nudna.
Wprowadziłbym więcej humoru na planszę, te białe symbole na (leżące ciała, koszyczki) są okropne.
Przypomina mi to sytuację z Zamkami Szalonego Króla i różnicą pomiędzy amerykańską a polską wersją gry.
A to przypadkiem nie jest tak, że cały czas widzimy zdjęcia prototypu, a finalna wersja może się różnić? Chyba Łukasz gdzieś o tym mówił.
Udało mi się zagrać kilka razy i grę bardzo polecam 😁
Kisun
Posty: 1128
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 131 times

Re: Plażing: parawany w dłoń! (Łukasz Makuch)

Post autor: Kisun »

Leszy2 pisze: 05 wrz 2019, 12:17 Nie podoba mi się grafika. Zbyt pastelowa, zbyt schematyczna (...) Przypomina mi to sytuację z Zamkami Szalonego Króla i różnicą pomiędzy amerykańską a polską wersją gry.
To samo im mówiłem (o zamkach) już dawno temu na jednym z konwentów. Widać nie wzięli sobie tego do serca. Mnie jakoś odrzucają te kolory i wzorki parawanów, jakieś takie nijakie. Jeszcze te kształty kanciaste. Brakuje w tych parawanach jakiejś, nie wiem, lekkości, finezji. Przez to gra wygląda jak prototyp, wiem że to faktycznie jest prototyp ale skoro docelowo ma tak samo wyglądać (gdzieś o tym mówili), to sorki ale nie jestem zainteresowany. Jest tyle bardzo dobrych gier, nie stać mnie na wszystkie więc kupuje tylko te bardzo dobre, które są, według mnie, ładne. Jeżeli jednak komuś grafiki nie przeszkadzają, to warto by się przyjrzał, bo sama gra jest niezła :)
lmakuch
Posty: 22
Rejestracja: 10 mar 2019, 19:26
Been thanked: 3 times

Re: Plażing: parawany w dłoń! (Łukasz Makuch)

Post autor: lmakuch »

Leszy2 pisze: 05 wrz 2019, 12:17 Nie podoba mi się grafika. Zbyt pastelowa, zbyt schematyczna, zbyt nudna.
Wprowadziłbym więcej humoru na planszę, te białe symbole na (leżące ciała, koszyczki) są okropne.
Przypomina mi to sytuację z Zamkami Szalonego Króla i różnicą pomiędzy amerykańską a polską wersją gry.
hej, nie wiem kiedy grałeś. Grafika przeszła ileś zmian i szlifów. Wciąż się zmienia.

O gustach podobno się nie dyskutuje - jeszcze się nie narodził taki, co by wszystkim dogodził i nam to też się z pewnością nie uda...
Nad czym ubolewam, ale tego nie przeskoczę ;) Części się podobać nie będzie; część natomiast mówi, że jest świetna. Każdy ma inny smak, tak ten świat jest zbudowany :)

My przyjeliśmy sobie konkretne założenia do grafiki i konsekwentnie się ich trzymamy. Miała to być prosta i oszczędna grafika dla szybkiej i lekkiej tematycznie gry. Plansza delikatna, pastelowa, nieco przygaszona jak cicha plaża nad Bałtykiem o poranku. Nasyca się kolorem w trakcie gry, tak jak plaża zapełnia się w ciągu dnia ludźmi, kolorowymi parawanami i gwarem. Stąd elementy gry jak parawany, kocyki, czy graty są w intensywnych kolorach z wyraźnym podziałem odrębnych tonacji dla intuicyjnego ich rozróżnienia. Typ ilustracji łączy w sobie nutkę nostalgii do wspomnień z dzieciństwa w latach 80 i 90tych z prostymi elementami rodem z gier typu Tetris.

Łukasz
PS. Humor jest na ramce, sama plansza musi być prosta i czytelna.
ODPOWIEDZ