Stronghold Undead - pytania, wątpliwości
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Stronghold [2.edycja]
Czy możecie usunąć ten kwadratowy zawias z nazwy tematu? Dzięki niemu wyszukiwarka nie znajduje tematu... Wujek google znalazł mi go przez przypadek, gdy szukałem czegoś innego
Re: Stronghold [2.edycja]
Ktoś wspominał w innym wątku o nadchodzącym dodatku do gry. Macie więcej informacji na ten temat?
Masa gier
... czasem piszę nie po polsku : |
... czasem piszę nie po polsku : |
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Stronghold [2.edycja]
Na bgg jest filmik o czym ma być dodatek https://boardgamegeek.com/video/116910/ ... -2016-desi
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Stronghold [2.edycja]
Pytanie odnośnie rozkazów:
W zasadach jest fragment mówiący o tym, że gdy rozkaz (np wysadzenie orka razem z murem) nie dojdzie do skutku bo jednostka umrze, np przez ostrzał to rozkaz należy usunąć z gry. Czy to znaczy "nie rozpatruj go" czy "wywal z gry i więcej nie używaj" ?
W zasadach jest fragment mówiący o tym, że gdy rozkaz (np wysadzenie orka razem z murem) nie dojdzie do skutku bo jednostka umrze, np przez ostrzał to rozkaz należy usunąć z gry. Czy to znaczy "nie rozpatruj go" czy "wywal z gry i więcej nie używaj" ?
- Skryty Planszoholik
- Posty: 119
- Rejestracja: 09 mar 2016, 15:37
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Stronghold [2.edycja]
niestety Portal konkretnie olewa powyższy wątek na szczęście są jeszcze źródła pomocy w wersji ENG. Tutaj mamy FAQ: https://boardgamegeek.com/filepage/124955/english-faq a poza tym pan Chevee zaprasza do kontaktu chevee@portalgames.pl w razie dalszych pytań. Czemu pan Chevee ma maila portalowego ale można z nim gadać tylko po ang nie mam pojęcia - ale ważne że jest
ps. gdzieś mi się obiło o oczy że Portal też zapowiedział FAQ - podobno nawet jest na ich stronie... ktoś widział? ktoś coś wie?
ps. gdzieś mi się obiło o oczy że Portal też zapowiedział FAQ - podobno nawet jest na ich stronie... ktoś widział? ktoś coś wie?
Re: Stronghold [2.edycja]
Ja też już olewam to wydawnictwo i mam już spokój bo po 3 rozgrywkach sprzedałem tą grę.
Re: Stronghold [2.edycja]
jeśli chodzi ci o ten fragment : "If all Units die at a Wall Section with an Order present, remove the Order from the game without resolving the effect." to rozumiem go tak że jeśli nie ma tam wcale jednostek najeźdźcy w momencie gdy rozkaz powinien być wykonany to ten żeton przepada do końca gry. Gdyby były jednostki najeźdźcy ale nieodpowiednie do rozkazu to żeton nie przepada ale również nie jest wykonywany - wraca do najeźdźcy.Pastorkris pisze:Pytanie odnośnie rozkazów:
W zasadach jest fragment mówiący o tym, że gdy rozkaz (np wysadzenie orka razem z murem) nie dojdzie do skutku bo jednostka umrze, np przez ostrzał to rozkaz należy usunąć z gry. Czy to znaczy "nie rozpatruj go" czy "wywal z gry i więcej nie używaj" ?
Aczkolwiek wg instrukcji aby żeton przepadł całkowicie powinny tam zginąć WSZYSTKIE jednostki - nie tylko najeźdźcy. Jednak po przejrzeniu bgg widzę że wszyscy zakładają przeoczenie i że faktycznie chodzi tylko o jednostki najeźdźcy.
edited: z tego co się dowiedziałem od Portalu, żetony rozkazów NIGDY nie przepadają! Jest to błąd w instrukcji.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2017, 21:45 przez narandil, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Stronghold [2.edycja]
trochę dużo czasu minęło od zadawanych tu pytań i pewnie na większość znaleźliście już odpowiedzi bądź już olaliście grę ale ja właśnie wertuję zasady i pomyślałem że dla siebie jak i potomności wrzucę tu trochę info które udało mi się znaleźć, może komuś się to przyda, choć o grze jest zadziwiająco cicho - zarówno tu jak i na bgg. A zatem:
2 - tak, ale nie chroni przed snajperem ani działami
3 - raczej do końca gry
4 - nie
5 - wracają do zasobów
1 - drewno i mury wracają do zasobów graczy
2 - pułapki raz położone działają cały czas przy każdym przejściu - aż do końca gry - nie ma sposobu na ich usunięcie
3 - prawidłowe założenie
4 - po pierwszej akcji trzeba wydać
5 -
a) z worka
b) tak - portal potwierdza
c) w ciągu gry
6
a) tak samo jak wyżej z warsztatem - nie jestem pewien na 100% ale grałbym że do końca gry
b) wszystkie - portal potwierdza
c) raczej jednostki które zginęły w trakcie szturmu - czyli wręcz jak i z dział - portal potwierdza
7 - tak
8 - nie - portal potwierdza
1 - ma 6sorfal pisze:1) Obrońca ma na początku gry 4 klepsydry z setupu czy 6 (4 + 2 startowe na początek każdej tury)?
2) Osłona chroni przed Błogosławieństwem strzelców?
3) Karta planu obrony dająca trzy klepsydry do warsztatu, blokuje warsztat do końca gry czy tylko na następną turę?
4) Zniszczone jednostki najeźdźcy wracają do worka?
5) Zniszczone elementy muru wracają do zasobów obrońcy czy są odrzucane?
2 - tak, ale nie chroni przed snajperem ani działami
3 - raczej do końca gry
4 - nie
5 - wracają do zasobów
można zielone i czerwone poprzez szkolenie czyli wymianę za białe/ zielone. białych się nie da.agulanka pisze:Czy można jakoś przywołać jednostki obrońcy z zasobów (spoza planszy)? Po co one właściwie są?
to że są ograniczone oznacza że nie może ich być naraz w użyciu więcej niż fizycznie dano w pudełku (wyjątek to klepsydry które w razie potrzeby można uzupełnić czymkolwiek co jest pod ręką ). Na pewno do graczy wracają: mury, żetony szpiega, rozkazow, rytuały itd. Nie jestem tylko 100% pewien co ze zniszczonymi maszynami, drągami i wykuszami ale obstawiam że też wracają do graczy.sorfal pisze:W instrukcji jest: "Liczba elementów w pudełku jest celowo ograniczona". Jeśli więc dobrze rozumiem działa, drągi i wykusz są jednorazowe, podobnie jak elementy muru - po ich zniszczeniu usuwamy je z gry.
Co jednak z żetonami szpiega, uszkodzenia machiny, nieziemskiego blasku czy błogosławieństwa strzelców? Też są jednorazowe? I dalej: rytuały i rozkazy też?
tomb pisze:1. W moim pudełku znalazłem nadwyżkowe drewno i mury - czy to wskazówka, że one jednak nie są limitowane (zużyte drewno wraca do puli, mury można stawiać bez ograniczeń), czy jednak limit z rozpiski obowiązuje?
2. Uznałem, że pułapki są wielorazowe i nie są zdejmowane z planszy po ich odkryciu - w starej instrukcji pułapka na trolle działa na trolla za każdym razem, gdy oddziały poruszają się po ścieżce z pułapką. Co prawda pułapka na gobliny już nie jest w ten sposób doprecyzowana, ale coś przyjąć trzeba.
3. Rytuał Wicher - jeśli ma się jedną klepsydrę, to przyjąłem, że ona przepada w przypadku próby ruchu na odcinek muru z wichrem, a ruch jest anulowany. Inaczej blef dla wichru nie miałby sensu, wystarczyłoby kłaść prawdziwy żeton wichru na planszę.
4. Klepsydry należy wydać po akcji najeźdźcy. Ale czy 2 klepsydry otrzymywane na końcu tury (lub 4 klepsydry otrzymywane na początku gry) należy wydać po pierwszej akcji najeźdźcy, czy po pierwszej fazie najeźdźcy - tu instrukcja jest sprzeczna? Gram, że po pierwszej akcji.
5. Karty najeźdźcy:
a) czas Trolli - "zamień 2 ze swoich Goblinów na Trolle" - zamiana w ramach jednostek na planszy, czy zamiana z jednostkami z worka?
b) Szturm orków; Atak osłonowy - "wypełnij dwa odcinki murów" - czy dodatkowe miejsce z drabin też musi być wypełnione?
c) Otrzaskani kanonierzy; Kamień na kamieniu - "Zniszcz 2 odcinki murów" - kiedy? W grze, w jednym szturmie, na jednym odcinku? Gram, że w trakcie gry, choć nie ma żadnego doprecyzowania, a na kartach Precyzyjny atak lub Wierni szamani uściślenia dopisano.
6. Karty obrońcy:
a) Strzelać bez rozkazu; Bierzcie co popadnie! - "ale po tej turze" -oznacza tylko ograniczenie w następnej turze, czy do końca gry? Zakładam, że do końca gry.
b) Pełna salwa - "odrzuć wszystkie działa" - zakładam, że tylko te, które strzelały, nieużywane żetony nadal są dostępne.
c) Tu jest Agaria! "Wybierz 1 odcinek murów. Usuń jednostki najeźdźcy w sile równej lub mniejszej trzykrotnej siły twoich usuniętych jednostek na danym odcinku murów" - o które usunięte jednostki obrońcy chodzi: takie, które zginęły po porównaniu siły, czy takie, które usunięto w inny sposób (np. balista) lub czy to obrońca samemu może usunąć swoje jednostki?
7. Czy wieża oblężnicza wlicza się do liczby poruszanych jednostek podczas wymarszu?
8. Czy jednostka wysłana podkopem na mury wlicza się do limitu jednostek wystawionych w tym samym wymarszu z zasobów na przedpole?
Cześć wątpliwości to tylko potrzeba doprecyzowania, ale część to wynik braków lub niezborności instrukcji.
1 - drewno i mury wracają do zasobów graczy
2 - pułapki raz położone działają cały czas przy każdym przejściu - aż do końca gry - nie ma sposobu na ich usunięcie
3 - prawidłowe założenie
4 - po pierwszej akcji trzeba wydać
5 -
a) z worka
b) tak - portal potwierdza
c) w ciągu gry
6
a) tak samo jak wyżej z warsztatem - nie jestem pewien na 100% ale grałbym że do końca gry
b) wszystkie - portal potwierdza
c) raczej jednostki które zginęły w trakcie szturmu - czyli wręcz jak i z dział - portal potwierdza
7 - tak
8 - nie - portal potwierdza
Re: Stronghold [2.edycja]
Gramy gramy i czekamy na dodatek I na FAQ wydane przez Portal?narandil pisze:trochę dużo czasu minęło od zadawanych tu pytań i pewnie na większość znaleźliście już odpowiedzi bądź już olaliście grę
W trakcie gry parę wątpliwości pojawiło się, ale teraz pamiętam tylko jedną: czy niewykorzystane żetony drewna odrzuca się na koniec tury czy przechodzą na kolejną?
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)
Re: Stronghold [2.edycja]
-przechodząpytajnik1 pisze:Gramy gramy i czekamy na dodatek I na FAQ wydane przez Portal?narandil pisze:trochę dużo czasu minęło od zadawanych tu pytań i pewnie na większość znaleźliście już odpowiedzi bądź już olaliście grę
W trakcie gry parę wątpliwości pojawiło się, ale teraz pamiętam tylko jedną: czy niewykorzystane żetony drewna odrzuca się na koniec tury czy przechodzą na kolejną?
-na dodatek trzeba bedzie jeszcze dłuuuugo poczekać, jeśli w ogóle powstanie
-faq'u bym się nie spodziewał - jest angielska wersja 1.3 od dłuższego czasu i ogólnie wydawca specjalnie się grą nie interesuje - czy to tu czy na bgg
Re: Stronghold [2.edycja]
Jeśli odpowiedzi pojawiły się wcześniej, to z góry przepraszam za ich dublowanie.
Pozdrawiam:)
Strzelcy na basztach strzelają tylko do przeciwległych przedmurzy. Nie do tych sąsiadujących z nimi (to robią działa).Damiano pisze:Mnie zastanawia , kogo atakują strzelcy w basztach? Instrukcja mówi, że mogą strzelać na przedmurza znajdujące się po przeciwległej stronie. Czyli tylko przedmurze naprzeciw baszty? czy też nawet trzy przedmurza? ( o ile je widać ) Skłaniam się ku drugiej opcji, bo daje więcej opcji niż strzelanie z muru. Dziwnie to zapisali, bo chociażby działa są lepiej doprecyzowane.
Zawsze wracają tylko dwie jednostki ze szpitala. Pozostałe w pudełku być może przydadzą się w dodatku do gry.agulanka pisze:Czy można jakoś przywołać jednostki obrońcy z zasobów (spoza planszy)? Po co one właściwie są?
Działa, drągi i wykusz są wielokrotnego użytku. Po wystawieniu na baszty mogą być jedynie zniszczone przez maszyny oblężnicze, po uprzednim zniszczeniu przez nie murów i kotłów. Żeton szpiega pozostaje na karcie najeźdźcy do momentu wymiany jej na inną. Uszkodzenie machiny, nieziemski blask, błogosławieństwo strzelców wracają z planszy do zasobów po szturmie.sorfal pisze:W instrukcji jest: "Liczba elementów w pudełku jest celowo ograniczona". Jeśli więc dobrze rozumiem działa, drągi i wykusz są jednorazowe, podobnie jak elementy muru - po ich zniszczeniu usuwamy je z gry.
Co jednak z żetonami szpiega, uszkodzenia machiny, nieziemskiego blasku czy błogosławieństwa strzelców? Też są jednorazowe? I dalej: rytuały i rozkazy też?
To stwierdzenie całkowicie zmienia balans gry na korzyść najeźdźcy. Kotły jak i wszelkie inne machiny wystawione w obronie są stałe. Kocioł sam w sobie jest raz zbudowany i wymaga tylko uzupełniania "odpowiednimi cieczami ". Tak samo w przypadku dział, lufy nie rozerwie po strzale, a drąg się nie stępi po strąceniu napastników. W karcie pomocy jest napisane że "Kotły działają w trakcie każdego szturmu".tomb pisze:Ja założyłem, że jednorazowe są te elementy, które w rzeczywistości wymagałyby użycia materiałów dostępnych w odciętej od dostaw twierdzy. Czyli kotły lub wzmocnienia na baszcie są jednorazowe, ale reszta wraca do właściciela. Co do rytuałów i rozkazów nie mam wątpliwości - inaczej akcje z nimi związane byłyby jednorazowe. (...)
Pozdrawiam:)
Współtworzę PIONKI z KIESZONKI - niezależny blog recenzencki gier planszowych : http://pionkizkieszonki.blogspot.com/
Tworzę Ulepszamy gry planszowe: https://www.facebook.com/Ulepszamy-gry- ... 436330646/
Tworzę Ulepszamy gry planszowe: https://www.facebook.com/Ulepszamy-gry- ... 436330646/
Re: Stronghold [2.edycja]
Nie chodziło o jednorazowe użycie, tylko kwestię czy po zniszczeniu wracają do obrońcy, żeby mógł je wystawić ponownie na planszę.Mickey80 pisze:To stwierdzenie całkowicie zmienia balans gry na korzyść najeźdźcy. Kotły jak i wszelkie inne machiny wystawione w obronie są stałe. Kocioł sam w sobie jest raz zbudowany i wymaga tylko uzupełniania "odpowiednimi cieczami ". Tak samo w przypadku dział, lufy nie rozerwie po strzale, a drąg się nie stępi po strąceniu napastników. W karcie pomocy jest napisane że "Kotły działają w trakcie każdego szturmu".tomb pisze:Ja założyłem, że jednorazowe są te elementy, które w rzeczywistości wymagałyby użycia materiałów dostępnych w odciętej od dostaw twierdzy. Czyli kotły lub wzmocnienia na baszcie są jednorazowe, ale reszta wraca do właściciela. Co do rytuałów i rozkazów nie mam wątpliwości - inaczej akcje z nimi związane byłyby jednorazowe. (...)
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Stronghold [2.edycja]
Szukam FAQ v2.0 w polskiej wersji. Na stronie wydawnictwa Portal Games znalazłem jedynie plik w wersji angielskiej http://portalgames.pl/files/rules/stronghold_faq.pdf. Czy jest oficjalna, polska wersja? Na http://portalgames.pl/files/rules/ nie ma dostępu z zewnątrz.
Re: Stronghold [2.edycja]
witajcie!!!! pojawiło się pytanie: Obrońca korzysta z pomieszania rozkazów:
1. Odrzuca wybrany rozkaz Najeźdźcy czy losowy ( w 1 edycji było że : - nie odkrywając go - odrzuca go) w 2 edycji nie jest to wyjaśnione
2. Czy odrzucony rozkaz nie wraca już do końca gry?
pozdrawiam wszystkich zapaleńców Strongholda (może jeszcze jacyś zostali na placu boju
1. Odrzuca wybrany rozkaz Najeźdźcy czy losowy ( w 1 edycji było że : - nie odkrywając go - odrzuca go) w 2 edycji nie jest to wyjaśnione
2. Czy odrzucony rozkaz nie wraca już do końca gry?
pozdrawiam wszystkich zapaleńców Strongholda (może jeszcze jacyś zostali na placu boju
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Stronghold [2.edycja]
1. Jeśli jest to jeden jawny rozkaz - odrzucasz go do puli rozkazów najeźdźcy. Jeśli masz pięć tajnych rozkazów, wybierasz jeden bez podglądania go i odrzucasz do pustej puli rozkazów najeźdźcy.
2. Wg informacji od narandill w tym poście: viewtopic.php?p=918348#p918348 żetony rozkazów nie są usuwane z gry, zatem wracają do puli najeźdźcy.
*************
A przy okazji... Zbieram odpowiedzi na inne, nurtujące mnie pytania, przeglądając wątki na polskim i zagranicznym forum. Pomożecie?
KARTY NAJEŹDŹCY
P: "CZAS TROLLI" | Zamiana jednostek z worka, czy na planszy?
O: Z worka.
P: "SZTURM ORKÓW" | Czy dodatkowe miejsce z drabin również musi być wypełnione?
O: Tak.
P: "OTRZASKANI KANONIERZY" | Kiedy należy je zniszczyć?
O: Podczas gry.
P: "ATAK OSŁONOWY" | Czy odcinki murów muszą być całkowicie zapełnione? | Czy dodatkowe miejsce z drabin również musi być wypełnione?
O: ???
P: "KRWAWE RYTUAŁY" | Po aktywacji karty, kolejny rytuał można wykonać bez poświęcania goblinów. Czy obrońca otrzymałby za brak goblinów odpowiednią ilość klepsydr?
O: ???
P: "KAMIEŃ NA KAMIENIU" | Kiedy należy je zniszczyć?
O: Podczas gry.
+++
KARTY OBROŃCY
P: "TU JEST AGARIA!" | Przykład?
O: Atakujący posiada 3 Trolle, 1 Orka, 1 Goblina (siła 12). Obrońca posiada 2 Rycerzy i 3 Łuczników oraz 2 Elementy Muru (siła 9). Różnica siły na korzyść atakującego: 3. Atakujący rani 1 Rycerza oraz 1 Łucznika (wartość 3). Obrońca usuwa ich z gry (giną, nie trafiają jako ranni do Szpitala), a w zamian może zabić jednostki atakującego o sile równej 9 (np. 2 Trolle, 1 Orka i 1 Goblina). Należy pamiętać, że Szpital w tej turze nie przyjmuje rannych z innych odcinków murów!
P: "STREZLEAĆ BEZ ROZKAZU!" | Po turze Łucznicy nie strzelają. Tylko podczas kolejnej tury, czy do końca gry?
O: ???
P: "BIERZCIE CO POPADNIE!" | Po turze nie można korzystać z budynku Cieśli. Tylko podczas kolejnej tury, czy do końca gry?
O: ???
P: "PEŁNA SALWA" | Po szturmie odrzć wszystkie działa. Do zasobów, czy zupełnie z gry?
O: Z gry. O ile w zasobach Obrońcy nie ma już wolnych żetonów dział, nie można ich wytworzyć.
+++
P: Czy Wieża Oblężnicza wlicza się do liczby poruszanych jednostek podczas Wymarszu?
O: Tak.
P: Czy jednostka wysłana Podkopem na Mury wlicza się do limitu jednostek wystawionych w tym samym Wymarszu z zasobów na Przedpole?
O: Nie.
+++
P: Gdzie odkłada się wykorzystane zasoby Drewna oraz Elementów Muru?
O: Wracają do zasobów graczy.
P: Czy zniszczone Kotły, Działo, Wykusz lub Drągi wracają do puli Obrońcy, czy są usuwane z gry?
O: Są usuwane z gry.
P: Czy wykorzystane żetony Uszkodzenia Machiny, Niebiańskiego Blasku, Błogosławieństwa Strzelców, Rytuałów, Rozkazów wracają do graczy na koniec tury, czy są usuwane z gry?
O: Wracają do graczy.
P: Żeton Szpiega pozostaje na karcie najeźdźcy do momentu wymiany jej na inną. Czy po wymianie karty, żeton wraca do Obrońcy, czy jest odrzucany z gry?
O: ???
2. Wg informacji od narandill w tym poście: viewtopic.php?p=918348#p918348 żetony rozkazów nie są usuwane z gry, zatem wracają do puli najeźdźcy.
*************
A przy okazji... Zbieram odpowiedzi na inne, nurtujące mnie pytania, przeglądając wątki na polskim i zagranicznym forum. Pomożecie?
KARTY NAJEŹDŹCY
P: "CZAS TROLLI" | Zamiana jednostek z worka, czy na planszy?
O: Z worka.
P: "SZTURM ORKÓW" | Czy dodatkowe miejsce z drabin również musi być wypełnione?
O: Tak.
P: "OTRZASKANI KANONIERZY" | Kiedy należy je zniszczyć?
O: Podczas gry.
P: "ATAK OSŁONOWY" | Czy odcinki murów muszą być całkowicie zapełnione? | Czy dodatkowe miejsce z drabin również musi być wypełnione?
O: ???
P: "KRWAWE RYTUAŁY" | Po aktywacji karty, kolejny rytuał można wykonać bez poświęcania goblinów. Czy obrońca otrzymałby za brak goblinów odpowiednią ilość klepsydr?
O: ???
P: "KAMIEŃ NA KAMIENIU" | Kiedy należy je zniszczyć?
O: Podczas gry.
+++
KARTY OBROŃCY
P: "TU JEST AGARIA!" | Przykład?
O: Atakujący posiada 3 Trolle, 1 Orka, 1 Goblina (siła 12). Obrońca posiada 2 Rycerzy i 3 Łuczników oraz 2 Elementy Muru (siła 9). Różnica siły na korzyść atakującego: 3. Atakujący rani 1 Rycerza oraz 1 Łucznika (wartość 3). Obrońca usuwa ich z gry (giną, nie trafiają jako ranni do Szpitala), a w zamian może zabić jednostki atakującego o sile równej 9 (np. 2 Trolle, 1 Orka i 1 Goblina). Należy pamiętać, że Szpital w tej turze nie przyjmuje rannych z innych odcinków murów!
P: "STREZLEAĆ BEZ ROZKAZU!" | Po turze Łucznicy nie strzelają. Tylko podczas kolejnej tury, czy do końca gry?
O: ???
P: "BIERZCIE CO POPADNIE!" | Po turze nie można korzystać z budynku Cieśli. Tylko podczas kolejnej tury, czy do końca gry?
O: ???
P: "PEŁNA SALWA" | Po szturmie odrzć wszystkie działa. Do zasobów, czy zupełnie z gry?
O: Z gry. O ile w zasobach Obrońcy nie ma już wolnych żetonów dział, nie można ich wytworzyć.
+++
P: Czy Wieża Oblężnicza wlicza się do liczby poruszanych jednostek podczas Wymarszu?
O: Tak.
P: Czy jednostka wysłana Podkopem na Mury wlicza się do limitu jednostek wystawionych w tym samym Wymarszu z zasobów na Przedpole?
O: Nie.
+++
P: Gdzie odkłada się wykorzystane zasoby Drewna oraz Elementów Muru?
O: Wracają do zasobów graczy.
P: Czy zniszczone Kotły, Działo, Wykusz lub Drągi wracają do puli Obrońcy, czy są usuwane z gry?
O: Są usuwane z gry.
P: Czy wykorzystane żetony Uszkodzenia Machiny, Niebiańskiego Blasku, Błogosławieństwa Strzelców, Rytuałów, Rozkazów wracają do graczy na koniec tury, czy są usuwane z gry?
O: Wracają do graczy.
P: Żeton Szpiega pozostaje na karcie najeźdźcy do momentu wymiany jej na inną. Czy po wymianie karty, żeton wraca do Obrońcy, czy jest odrzucany z gry?
O: ???
Re: Stronghold [2.edycja]
Witam
Usiedliśmy po dłuższej przerwie do gry i pojawiła się wątpliwość:
1. Do czego służą i jak działają Koszary ?
Dziękuję
Usiedliśmy po dłuższej przerwie do gry i pojawiła się wątpliwość:
1. Do czego służą i jak działają Koszary ?
Dziękuję
Re: Stronghold [2.edycja]
koszary sluza do ulepszania jednostek. usuwasz wybrana jednostke i wymieniasz ja na inna. strzelec na zolnierza a zolnierz na weterana. oczywiscie jednostki ktore wstawiasz musza znajdowac sie w koszarach a nie w pudelku.
w instrukcji opis znajdziesz w dziale obroncy (nie pamietam niestety strony).
w instrukcji opis znajdziesz w dziale obroncy (nie pamietam niestety strony).
Re: Stronghold [2.edycja]
Czyli rozumiem, że wydając klepsydry biorę np. strzelca z murów i zamieniam go sobie na żołnierza ?!
Tylko zrobię to niewiele razy bo zapycham wolne miejsca. Tak ?!
Tylko zrobię to niewiele razy bo zapycham wolne miejsca. Tak ?!
Re: Stronghold [2.edycja]
Jednostka ulepszana musi siedzieć w koszarach. Czyli bierzesz strzelca z murów, zajmujesz wolne miejsce w budynku (o ile jeszcze jakieś jest) przeznaczone na jednostkę danego typu, wydajesz klepsydry, usuwasz strzelca i umieszczasz w koszarach nowego żołnierza. Rzecz jasna na owego żołnierza również musi być w koszarach wolne miejsce, jak również jakiś żołnierz być dostępny "w banku".
Re: Stronghold [2.edycja]
z banku = z pudelka? jestes pewien ze miejsca w koszarach uzupelnia sie w ten sposob?
Re: Stronghold [2.edycja]
No tak. Po prostu "zamieniasz" białego w zielonego lub zielonego w czerwonego. Stary wylatuje do pudełka, a nowy wchodzi na boisko wraz ze świeżymi wskazówkami od trenera. Oczywiście też z pudła
Edit:
A, bo chyba wiem, gdzie wątpliwość. Pytasz, czy można wprowadzić gostka "z cmentarza"? Tak, można. Przy czym jest to sytuacja skrajnie rzadka. To znaczy kiedy żołnierze i wojownicy zaczynają ginąć na murach, to ręczę, że istnieje kilka lepszych sposobów na wydatkowanie klepsydr, niż szkolenie rekrutów w koszarach
Edit:
A, bo chyba wiem, gdzie wątpliwość. Pytasz, czy można wprowadzić gostka "z cmentarza"? Tak, można. Przy czym jest to sytuacja skrajnie rzadka. To znaczy kiedy żołnierze i wojownicy zaczynają ginąć na murach, to ręczę, że istnieje kilka lepszych sposobów na wydatkowanie klepsydr, niż szkolenie rekrutów w koszarach
Re: Stronghold (2. edycja)
Gdy w pierwszej fazie przekaze obroncy 1 klepsydre to czy obronca w swojej turze musi wykorzystac wszystkie klepsydry ktore ma na poczatku czy tylko te ktora otrzymal przed chwila?