Robinson Crusoe: AotCI

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
suchy1982
Posty: 24
Rejestracja: 31 mar 2017, 13:09

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: suchy1982 » 14 mar 2019, 20:37

MrAtrion pisze:
14 mar 2019, 19:12
Breżniew pisze:
03 mar 2019, 21:41
TOMI pisze:
03 mar 2019, 21:39
Mam pytanie: czy jeśli otrzymuje np. drewno z kart, z jakiś wydarzeń lub np. z totemu to drewno jest od razu dostępne czy trafia do zapasów i wchodzi w po fazie akcji ?!
Podobnie mają się żetony znalezisk po odkryciu kafelka - oś razu dostępne czy dopiero po fazie akcję ?
Dzięki za pomoc
Zarówno zasoby/inne zdobycze z kart wydarzeń jak i z kafelków są od razu dostępne.
Wg instrukcji (str. 14 na dole po lewej) mówi "Natomiast wszystko, co gracze zdobywają w trakcie swoich akcji (np. wytworzone Przedmioty, zdobyte surowce, żetony Odkryć czy karty Tajemnic itp.) trafia po rozpatrzeniu akcji do obszaru Przyszłych Surowców i będzie dostępne dopiero po zakończeniu fazy Akcji.". Więc nie są dostępne od razu.
suchy1982 pisze:
14 mar 2019, 12:29
Karta wydarzenia (WYCIE OD STRONY LASU ) każe wybrać 3 karty bestii i położyć jedną o najwyższej sile na talii polowania. Podczas eksploracji odkrywam kafelek z bestią. Czy karta bestii dalej zostaje na wierzchu talii polowania, czy jest przetasowana z tą z kafelka?
Wg instrukcji (str. 17 na dole po lewej) mówi "• jeśli widnieje na nim ikona karty Bestii – wtasuj jedną kartę Bestii (bez oglądania jej) do zakrytej talii Polowania;". Więc powinno się wtasować. Ewentualnie wtasować w talię pomijając tą bestię z karty wydarzenia.
hehe i mamy dylemat czy wtasować z bestią z wydarzenia czy bez niej.Ale wyjaśnione chociaż że wtasowujemy

suchy1982
Posty: 24
Rejestracja: 31 mar 2017, 13:09

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: suchy1982 » 14 mar 2019, 20:46

scenariusz rozbitkowie - Karta wydarzenia ''Kataklizm'' nakazuje do końca fazy akcji wszystkie przedmioty położyć na polu przyszłych surowców.Ok a jak mam siekierkę z kart tajemnic to też się liczy jako przedmiot czy tylko ta siekiera ze scenariusza? i Jak to jest z bonusami np. za ogień i nóż:
a) do końca fazy tracimy bonus i odzyskujemy pod koniec
b)nie tracimy w ogóle bonusów ( ja tak zagrałem)
c)tracimy bonusy całkowicie.
P.S. takie małe niuanse, których nie ma w instrukcji.
Zazwyczaj jak czegoś do końca nie kumam to wybieram utrudnienie chociaż gra i tak daje w kość.Ale w tym przypadku chyba rozegrałem to prawidłowo bo jak nie to jednak ułatwiłem sobie grę.

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 186
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 14 mar 2019, 22:04

Odkładane są tylko przedmioty z kart pomysłów. Nie startowe przedmioty ani skarby. Wspomniane było w FAQ :)

Awatar użytkownika
vikingowa
Użytkownik wspierający
Posty: 158
Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: vikingowa » 15 mar 2019, 00:41

suchy1982 pisze:
14 mar 2019, 20:29
vikingowa pisze:
14 mar 2019, 14:24
Nową kartę bestii z kafelka kładziesz na wierzchu talii polowania.
instrukcja str.18 przykład z lewejstrony . Bestię z kafelka wtasowujemy do talii polowania
Chyba muszę doczytać instrukcję bo ja zawsze kładłam na wierzchu... Dzięki za poprawienie😉

Awatar użytkownika
husar
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2019, 21:50

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: husar » 20 mar 2019, 15:36

Witam,
mam pytanie. Gram pierwszy raz w RC w scenariusz Rozbitkowie, solo z Piętaszkiem i Psem. W rundzie 1 fazie nocnej przeniosłem obozowisko na łąkę, coby mieć większy dostęp do wyspy.

Obrazek

W następnej rundzie wyciągnąłem kartę wydarzenia "Dym na horyzoncie"

Obrazek

jest karta z księgą, czyli sprawdzam efekt na karcie scenariusza. Tam mam opis "brak efektu", czyli odrzucam kartę? A jeśli miałbym rozpatrzyć (w innym scenariuszu) to co wtedy skoro na łące mam obozowisko a teren mam traktować jako nieodkryty? Koniec gry?

Wrotek
Posty: 65
Rejestracja: 12 maja 2017, 16:05
Has thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Wrotek » 20 mar 2019, 15:46

Brak efektu - czyli po prostu pomijasz księgę. Nic nie odrzucasz. Nie masz po prostu dodatkowego efektu. Zakrywasz symbol łąki na karcie na której masz obóz. Traktujesz to tak jakbyś tej łąki nie odkrył i jeżeli nie masz innych kafelków z łąką to nie możesz wytworzyć przedmiotów który taki teren wymagały.

Awatar użytkownika
husar
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2019, 21:50

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: husar » 20 mar 2019, 15:53

Rozumiem. A ponieważ mam tam obóz to w fazie produkcji nie pobieram nic z powodu "nieodkrycia" tego obszaru?

Peter128
Użytkownik wspierający
Posty: 624
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 » 20 mar 2019, 15:55

Produkcję pobierasz normalnie, masz niedostępny tylko symbol łąki na potrzeby np budowania przedmiotów np. Liny

Awatar użytkownika
husar
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2019, 21:50

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: husar » 20 mar 2019, 15:58

Dziękuję

tomekws42
Posty: 1
Rejestracja: 07 kwie 2019, 20:13

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: tomekws42 » 08 kwie 2019, 10:49

Witam. Mam pytanie odnośnie scenariusza 7 "przerażająca przygoda na wyspie King Konga".
Chodzi o ekipę filmową.
1. Kiedy można wykorzystywać ich zdolności widniejące przy zdjęciu danej osoby?
2. Czy można wykorzystywać je wielokrotnie oczywiście oprócz zdolności dźwiękowca?
Mam także pytanie dotyczące akcji polowania:
1. Czy rozpatrujemy ją jak walkę z bestią, czy też po prostu odejmujemy 5 od poziomu naszej broni i np. gdy poziom naszej broni wynosi 3 to każdy dostaje 2 rany czy tylko osoba przypisana do akcji polowania?

Adasiek
Posty: 24
Rejestracja: 04 sty 2017, 23:30

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Adasiek » 12 kwie 2019, 15:49

Mam pytanie odnośnie dodatku Beagle. Jak w 1szym scenariuszu zbierzemy zwierze albo roślinę, ale przerobimy je na broń albo jedzenie w kolejnych scenariuszach, to liczy nam się to na końcu gry do wyniku?

rylik
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2019, 17:38

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: rylik » 15 kwie 2019, 08:34

Kilka pytan dot zasad.
-Buduje dach mam go na 1 poziomie ? Czy mam sam dach na 0
-kiedy mogę używać tokenów?
-czy strzaleczki morali przy postaci tez są brane pod uwagę jako życie ?
-gra kończy się porażka jeśli nasz kolega zginie ?
-mamy skrót, postanawiamy go przenieś. Na jakiej zasadzie to działa
-ile działań specjalnych mogę wykonać w 1 turze ? Tych za pkt determinacji, kilka różnych ? Czy tylko jedna z 4?
-karty startu [niebieskie] mogę sobie wybrać w scenariuszu rozbitków ? I innych ?
-jak buduje poziom broni czy tez innych rzeczy mogę przeskoczyć kilka poziomów na raz ? Czy tylko 1 na turę?
-w jaki sposób buduje poziom broni ? Taki sam jak przy dachu czy palisadzie ?
-jeśli akcja budowy czegokolwiek się nie powiedzie, tracę surowce ?

KonradT
Użytkownik wspierający
Posty: 489
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: KonradT » 15 kwie 2019, 17:25

rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
Kilka pytan dot zasad.
-Buduje dach mam go na 1 poziomie ? Czy mam sam dach na 0
Dach na 0 to brak dachu. Po pierwszej udanej akcji budowy dachu, jego poziom wynosi 1.
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-kiedy mogę używać tokenów?
Czego?
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-czy strzaleczki morali przy postaci tez są brane pod uwagę jako życie ?
Nie
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-gra kończy się porażka jeśli nasz kolega zginie ?
Tak
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-mamy skrót, postanawiamy go przenieś. Na jakiej zasadzie to działa
Nie można przenieść skrótu. Przy przenoszeniu obozu skrót wraca na stronę pomysłu i możesz wybudować go jeszcze raz w nowym miejscu.
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-ile działań specjalnych mogę wykonać w 1 turze ? Tych za pkt determinacji, kilka różnych ? Czy tylko jedna z 4?
Kilka różnych, każde tylko raz na rundę
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-karty startu [niebieskie] mogę sobie wybrać w scenariuszu rozbitków ? I innych ?
Tak i tak
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-jak buduje poziom broni czy tez innych rzeczy mogę przeskoczyć kilka poziomów na raz ? Czy tylko 1 na turę?
Nie i nie. Jeden poziom na akcję. Możesz wykonać kilka akcji budowy dachu, palisady lub broni jeśli masz surowce.
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-w jaki sposób buduje poziom broni ? Taki sam jak przy dachu czy palisadzie ?
Tak
rylik pisze:
15 kwie 2019, 08:34
-jeśli akcja budowy czegokolwiek się nie powiedzie, tracę surowce ?
Nie

thorgal83
Posty: 57
Rejestracja: 06 wrz 2012, 11:16

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: thorgal83 » 03 maja 2019, 22:47

Witam,

nasunęło mi się pytanie odnośnie przenoszenia obozu. Zakładamy, że mam świeżo wybudowane schronienie i poziom dachu oraz palisady wynoszą 0. Czy gdy chcę przenieść obóz to te wartości wciąż będą potem wynosiły 0 czy też może dotykają mnie niespełnione wymagania bo nie mam z czego obniżyć ich wartości?

KrzysiekL
Użytkownik wspierający
Posty: 1097
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: KrzysiekL » 03 maja 2019, 23:48

thorgal83 pisze:
03 maja 2019, 22:47
Witam,

nasunęło mi się pytanie odnośnie przenoszenia obozu. Zakładamy, że mam świeżo wybudowane schronienie i poziom dachu oraz palisady wynoszą 0. Czy gdy chcę przenieść obóz to te wartości wciąż będą potem wynosiły 0 czy też może dotykają mnie niespełnione wymagania bo nie mam z czego obniżyć ich wartości?
bedą wynosiły zero

suchy1982
Posty: 24
Rejestracja: 31 mar 2017, 13:09

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: suchy1982 » 04 maja 2019, 10:20

Zostają na poziomie 0, nie otrzymujesz żadnych ran.

Awatar użytkownika
Breżniew
Użytkownik wspierający
Posty: 584
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Breżniew » 04 maja 2019, 16:42

Mam pytanie odnośnie kampanii z Opowieści Niesamowitych - czy karty pomysłów i ew. wytworzonych sprzętów przechodzą z jednego scenariusza na drugi? Czytałem kilkukrotnie wykaz rzeczy które się zeruje i tych które przechodzą ze scenariusza na scenariusz, ale nigdzie nie znalazłem wzmianki o pomysłach i przedmiotach wytworzonych... Może ktoś ma lepszy wzrok i wskazać miejsce, gdzie instrukcja się do tego odnosi?
Z okazji pięciuset postów zmieniłem się w Chruszczowa.

Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)

prokul
Posty: 21
Rejestracja: 05 paź 2016, 08:46
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: prokul » 05 maja 2019, 18:34

Cześć. Proszę o podpowiedź:
1. Czy w ramach jednej akcji, można zwiększyć poziom broni, np o 3, zużywając 3 drewna? Czy tylko jeden poziom na akcję. Podobnie z budowaniem dachu czy palisady.
2. Czy jeśli na polu akcji, np. zbierana, jest jeden żeton " dodatkowy pion akcji" (postać z minusem), i dodatkowo na kaflu wyspy jest ten sam żeton, to podczas akcji zbierania na tym kaflu, muszę użyć dodatkowo dwóch pionów więcej ?

Edit:
Ad 1: wyczytałem kilka wątków wyżej, że tylko jeden poziom na akcję, tak ?

KonradT
Użytkownik wspierający
Posty: 489
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: KonradT » 05 maja 2019, 22:47

prokul pisze:
05 maja 2019, 18:34
1. Czy w ramach jednej akcji, można zwiększyć poziom broni, np o 3, zużywając 3 drewna? Czy tylko jeden poziom na akcję. Podobnie z budowaniem dachu czy palisady.
Nie można.
2. Czy jeśli na polu akcji, np. zbierana, jest jeden żeton " dodatkowy pion akcji" (postać z minusem), i dodatkowo na kaflu wyspy jest ten sam żeton, to podczas akcji zbierania na tym kaflu, muszę użyć dodatkowo dwóch pionów więcej ?
Tak.

thorgal83
Posty: 57
Rejestracja: 06 wrz 2012, 11:16

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: thorgal83 » 07 maja 2019, 19:30

Witam,

zastanowiły mnie Karty Tajemnic. Na niektórych z nich w dolnym rogu widnieje rysunek skrzyżowanych piszczeli. Czy to coś oznacza? Czy jest to po prostu ilustracja?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 186
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Been thanked: 3 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: MrAtrion » 11 maja 2019, 09:29

A to nie są karty z dodatku?

maclis
Użytkownik wspierający
Posty: 101
Rejestracja: 19 lis 2012, 16:43

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: maclis » 11 maja 2019, 15:49

W scenariuszu Polowanie na Skazańców: czy należy pilnować jeńców nawet jeśli żadnego nie pojmaliśmy, albo wszyscy dotychczasowi nie żyją?

Thyrfing
Posty: 1
Rejestracja: 17 maja 2019, 11:02

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Thyrfing » 17 maja 2019, 11:23

Witam : scenariusz 6 Rodzina Robinsonów: rosiłbym o wyjaśnienie " Marnych plonów"
Kiedy pojawia się "księga na karcie" - to rozumiem ze w tej rundzie jest to rozpatrywane ale wtedy....:
Czy:
a) w fazie produkcji muszę np. zdobyć dwa surowce i by otrzymać jedno ( czyli dwa razy akcja np. zebrania drewna)
a w przypadku gdy kafelek z obozem produkuje np tylko jeden surowiec to nie dostaje wcale go

b) czy zbieram wszystkie surowce jakie mi się należą i dziele je przez pól np: ( dwa drewna i jedno pożywienie = 3 szt. -> 1/2 daje nam 1.5 i zaokraglam w dół czyli dostaje jeden surowiec i tu wybieram jaki chce)
jak to działa?

prosiłbym o jakis przykład na liczbach :)

Peter128
Użytkownik wspierający
Posty: 624
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Been thanked: 1 time

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: Peter128 » 22 maja 2019, 21:21

Według twojej opcji numer dwa - podsumowujesz wszystkie surowce uzyskiwane w fazie Produkcji i dzielisz ich liczbę przez 2 zaokrąglajac w dół.

Przykład 1:

Produkujesz 1 drewno i 1 jedzenie z kafelka obozu, dodatkowo masz Siekierę (+1 drewna). Łącznie produkujesz 3 surowce. Połowa zaokrąglając w dół to 1 - wybierasz czy chcesz 1 jedzenie czy 1 drewno.

Przykład 2:

Produkujesz 1 drewno i 1 jedzenie z kafelka, do tego produkujesz 2 jedzenia (powiedzmy Wnyki+Zagroda). Łącznie produkujesz 4 surowce. Połowa to 2. Możesz wziąć dwa surowce - 2 jedzenia albo 1 jedzenie i 1 drewno. NIE możesz jednak wziąć 2 drewna (bo aż tyle go nie produkujesz)

polsyn24
Posty: 14
Rejestracja: 30 mar 2019, 09:19
Been thanked: 2 times

Re: Robinson Crusoe: AotCI

Post autor: polsyn24 » 25 maja 2019, 14:29

Chciałbym się upewnić co do dwóch rzeczy:
1. Czy jeśli stracę życie i przekroczę strzałkę (stracę moralę), potem się uleczę i znów stracę życie to czy ponownie następuje strata morali? W instrukcji nie jest to jednoznacznie powiedziane.
2. Czy jeśli nie spełniam wymogu dachu np. potrzebuję na 2 poziomie, a jest na 0 (nie mam dachu) to czy w sytuacji gdy nie mamy ani pożywienia, ani drewna to tracimy po 4 życia?

ODPOWIEDZ