Rzeczywiście grochem o ścianę.Fuser.exe pisze: ↑22 mar 2019, 18:17 Odpowiedź jest banalna i zna ją każdy student pierwszego roku: gdy elastyczność dochodowa popytu jest wyższa od jedności jest to dobro luksusowe, gry jest między 0 a 1 jest to dobro normalne. Wydaje się, że punkt ten znajduje się w okolicach elastyczności dochodowej równej 1.
Nie odpowiedziałeś na pytanie, tylko podałeś, poza tym poprawny, sposób kwalifikowania dóbr, jako klas/zbiorów wielu produktów.
Tak jak napisałem wyżej o zegarkach, zegarki w zanczeniu całej gamy modeli/typów/itd, to dobro luksusowe. Tak samo samochody, tak samo planszówki.
To co Ty proponowałeś i wprost mówiłeś to że niema czegoś takiego jak 'zegarki', 'samochody, 'planszówki' jako ogólne dobro reprezentujące grupę produktów, tylko że niektóre produkty z danej grupy/typu to 'dobra zwykłe' niektóre podrzędne a niektóre luksusowe na podstawie ceny czy tego z czego są zrobione (i pewnie innych równie arbitralnych wytycznych):
No to się Cie pytam: w którym momencie cenowym samochód, lub bardziej a propos, planszówka w Twoim mniemaniu staje się z 'dobra normalnego' 'dobrem luksusowym'?
Czy Panda używana to podrzedne dobro? A BMW po wypadku naprawiany luksusowy czy nie? A Volvo z wypasionym systemem audio, luksusowe dobro czy normalne?
No to jak plaszówka za 150zl to normalne dobro, to planszówka za 180 to już luksusowe, a Ogródek na przecenie za 24 to 'podrzędne dobro'? Czy Gloomheaven to luksusowe dobro czy jeszcze nie? Czy Kingdom Death? A może Kingdom Death z dodatkami? A same dodatki luksusowe czy nie?
Czy na to umiesz jakoś klarownie odpowiedzieć?
I nie na zasadzie jakiegoś swego subiektywnego odczucia czy widzimisię.
Z tego co mówisz uważasz że do każdego poszczególnego produktu/modelu na rynku trzeba zrobić analizę i zakwalifikować czy jest w danym momencie dobrem 'podrzędnym', 'zwykłym', lub 'luksusowym' - co jest ... nonsensem by nie użyć innego słowa.