Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
1. ̶N̶a̶k̶l̶e̶j̶k̶i̶ ̶p̶o̶w̶i̶n̶n̶y̶ ̶b̶y̶ć̶ ̶w̶ ̶k̶a̶ż̶d̶y̶m̶ ̶p̶u̶d̶e̶ł̶k̶u̶,̶ ̶j̶a̶k̶ ̶w̶s̶z̶y̶s̶t̶k̶o̶ ̶c̶o̶ ̶s̶i̶ę̶ ̶u̶f̶u̶n̶d̶o̶w̶a̶ł̶o̶.̶ (Przepraszam za pomyłkę)
2. Mapy ostatecznie mają formę: po jednej stronie Morze Północne, po drugiej północny Atlantyk. I to wystarczy do rozegrania wszystkich dziewięciu scenariuszy, które znajdą się w aplikacji (oraz kampanii, rzecz jasna).
3. Na razie niewiele pograłem, ale jestem przekonany, że można grać w pojedynkę, to po prostu wymaga nabrania doświadczenia. W pierwszej partii (trzyosobowej) byłem kapitanem i pierwszy oficerem i na ogół dawałem radę.
2. Mapy ostatecznie mają formę: po jednej stronie Morze Północne, po drugiej północny Atlantyk. I to wystarczy do rozegrania wszystkich dziewięciu scenariuszy, które znajdą się w aplikacji (oraz kampanii, rzecz jasna).
3. Na razie niewiele pograłem, ale jestem przekonany, że można grać w pojedynkę, to po prostu wymaga nabrania doświadczenia. W pierwszej partii (trzyosobowej) byłem kapitanem i pierwszy oficerem i na ogół dawałem radę.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2019, 23:30 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
̶T̶a̶k̶ ̶j̶a̶k̶ ̶p̶i̶s̶a̶ł̶e̶m̶:̶ ̶w̶ ̶k̶a̶ż̶d̶y̶m̶ ̶p̶u̶d̶e̶ł̶k̶u̶.
EDIT: Guzik prawda! Pomyliłem, patrz niżej.
EDIT: Guzik prawda! Pomyliłem, patrz niżej.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2019, 22:43 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Nie. Naklejki tylko na kampanii KS. W wersji sklepowej ich nie ma.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Oj, przepraszam za wprowadzenie w błąd, coś musiałem źle zrozumieć!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- Coen
- Posty: 2492
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
- Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
- Has thanked: 423 times
- Been thanked: 126 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
A gdzie można zgłaszać ich brak w wersji KS?Zapomniałem o tym, że miały być i nie zgłosiłem do tej pory.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
naści
ozy pisze: ↑27 lut 2019, 15:31 Jeśli czegoś brakuje, reklamacje proszę składać poprzez: http://phalanxgames.pl/formularz-kontaktowy.html
- BartoszK
- Posty: 221
- Rejestracja: 11 lut 2019, 20:07
- Lokalizacja: Tychy
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Czy wiadomo z jaką dokładnie prędkością U-Boot płynie w zanurzeniu?
Przed zagraniem zapoznaj się z treścią instrukcji dołączonej do opakowania,
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
bądź skonsultuj się z twórcą lub wydawcą,
gdyż każda gra niewłaściwie zagrana zagraża twojej opinii lub zdrowiu.
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
W grze to Ci nie powiem ale w realu, VIIc ciagnal około 7-8 wezlow w normalnych warunkach, przy ukrywaniu sie nawet 1-2 wezly na cichym napedzie. Dzis jest zupelnie odwrotnie.
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Zależnie od decyzji kapitana:
Mała naprzód - 2 węzły
Pół naprzód - 4 węzły
Cała naprzód - 8 węzłów
Cała wstecz - 4 węzły.
Mała naprzód - 2 węzły
Pół naprzód - 4 węzły
Cała naprzód - 8 węzłów
Cała wstecz - 4 węzły.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
siódemka robiła w zanurzeniu nieco ponad osiem węzłów
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Zasięg widoczności wrogich jednostek
Obserwatorzy Dzień (08:00-20:00) Noc (20:00-08:00)
6 do 7 Mm / 12,9 km do 4,6 Mm / 8,4 km
5 do 6 Mm / 11,1 km do 3,9 Mm / 7,2 km
4 do 5 Mm / 9,3 km do 3,3 Mm / 6,0 km
3 do 4 Mm/ 7,4 km do 2,6 Mm / 4,8 km
2 do 3 Mm / 5,6 km do 1,9 Mm / 3,6 km
1 do 2 Mm / 3,7 km do 1,3 Mm / 2,4 km
Peryskop do 4 Mm / 7,4 km do 2,6 Mm / 4,8 km
Hydrophone do 54 Mm / 100 km
Widoczność U-Boota
Dzień (08:00-20:00) Noc (20:00-08:00)
Statki handlowe poniżej 2,4 Mm / 4,5km poniżej 0,48 Mm / 0,9km
Eskortowce poniżej 2,6 Mm / 4,8km poniżej 0,52 Mm / 1,0km
Peryskop U-Boota poniżej 0,5 Mm / 0,9km poniżej 0,1 Mm / 0,2km
Zasięg uzbrojenia
Torpedy od 0,2 Mm / 0,3 km do 2,0 Mm / 3,7 km
Działo 88mm od 0,0 Mm / 0,0 km do 1,1 Mm / 2,0 km
Prędkość U-Boota (kn / km/h)
Na powierzchni w zanurzeniu
Mała naprzód 4 kn / 7,4 km/h 2kn / 3,7 km/h
Pół naprzód 8 kn / 14,8 km/h 4kn / 7,4 km/h
Cała naprzód 17 kn / 31,5 km/h 8kn / 14,8 km/h
Cała wstecz 8 kn / 14,8 km/h 4kn / 7,4 km/h
- Shinue
- Posty: 127
- Rejestracja: 28 lip 2007, 17:48
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 2 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Powiedzcie mi proszę w jakie koszulki pakujecie karty? Ludzie na BGG mieli z tym jakieś problemy. Najchętniej użyłbym premium od Rebela.
Klub Gier Strategicznych "FENIX", Włocławek
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Gry bitewne, RPG, karciane, planszowe.
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Ja użyłem Rebel Premium Amircan standard 57.5 x 89 ale karty wchodzą ciężko (karty mają wymiar 58 x 88 ) i wymagały przygniecenia książką na 2h by je wyrównać.
Po tym zabiegu nie mam uwag
Pozdrawiam
Jacek
Po tym zabiegu nie mam uwag
Pozdrawiam
Jacek
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Czy to prawda, że w aplikacji jest błąd?
Tzn mechanik nie musi od razu brać się za konserwację?
Tzn mechanik nie musi od razu brać się za konserwację?
Odległość od celu pokazuje aplikacja, a zasięgi masz opisane 3 posty nad Twoim
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Nie do końca rozumiem pytanie: dlaczego to miałby być błąd w aplikacji? To jasne, że starszy mechanik nie musi, a nawet nie powinien podejmować od razu i jednocześnie wszystkich konserwacji i napraw. To prowadzi w konsekwencji do rzekomego braku rozkazów i aktywacji, na który narzekają gracze z całego świata (na ogół po pierwszej partii, w miarę poznawania gry jest z tym coraz lepiej). Mechanik musi uszeregować naprawy wg ich ważności, możliwości naprawczych załogi i realizacji innych zadań, uwzględniając pory zmiany wachty. Ale oczywiście aplikacja nie zmusi graczy do wykonywania jakichkolwiek czynności.
Usterki zielone to w rzeczywistości rutynowe konserwacje. Ich zaniedbanie może prowadzić do powstania awarii (żółtej, potem czerwonej), które będą wymagały większej liczby marynarzy w ekipie naprawczej i dłuższego czasu naprawy, a w końcu doprowadzą do pełnej niesprawności urządzenia.
Ale tak jak ze wszystkim, z naprawami jest podobnie: to gracze decydują co i kiedy zrobią, a z robienia czego zrezygnują. Nie ma obowiązku zanurzania się na widok wrogiego niszczyciela i nie jest to przecież błąd aplikacji, tylko dowódcy, który być może postanowił na dnie z honorem lec.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Dziś w Gliwicach podczas prezentacji U-BOOTa była podawana taka informacja. Niestety sam nie byłem na miejscu, ale "mój" człowiek na miejscu tak twierdzi.
Podobno ruszając na misję nie powinno nic być do konserwacji, a aplikacja jest dopiero we wczesnej fazie dopracowywania. Stąd moje pytanie na forum - czy ktoś się spotkał z taką informacją? Czy "mojego" człowieka wprowadzono w błąd, a ja niepotrzebnie zawracam głowę czytającym ten wątek
Podobno ruszając na misję nie powinno nic być do konserwacji, a aplikacja jest dopiero we wczesnej fazie dopracowywania. Stąd moje pytanie na forum - czy ktoś się spotkał z taką informacją? Czy "mojego" człowieka wprowadzono w błąd, a ja niepotrzebnie zawracam głowę czytającym ten wątek
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
hehe - na każdym okręcie jest coś do zrobienia.
Nasz szyper zagonił nas do "napraw" zaraz po wypłynięciu z portu, na jachcie, nówce ze stoczni, twierdząc - że jedyne łajby, które nie wymagają pracy od załogi to te które "zaparkowały" na dnie na ostatni spoczynek.
To był "mocny" rejs, ale to już zupełnie inna historia...
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Pozwoliłem sobie przetłumaczyć to powiedzonko i zadedykować jednemu z licznych narzekaczy, że służba na U-Boocie jest ciężka: https://www.boardgamegeek.com/article/31629632#31629632
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Na moje bezpośrednie pytanie do Phalanx czy jest to błąd - otrzymałem odpowiedź, cytuję: "Witam tak jeszcze jest parę błędów do poprawy. Można poczytać o nich w updatach kampanii U-Boota:
https://www.kickstarter.com/projects/ph ... ts/2417558"
https://www.kickstarter.com/projects/ph ... ts/2417558"
- Andy
- Posty: 5129
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Tylko wczesne wersje VIIA i VIIB osiągały 8 węzłów, a zaopatrzeniowe VIIF 7,9 węzła. Produkowane w największej liczbie VIIC, VIIC/41 i VIIC/42 wyciągały najwyżej 7,6 węzła, a stawiacze min VIID zaledwie 7,3 węzła.
Wbrew popularnym legendom siódemki były przestarzałymi konstrukcjami, bezpośrednio wywodzącymi się z używanego w czasie pierwszej wojny światowej typu UBIII. Były to średniej wielkości okręty podwodne, które nawet nie zasłużyły na oznaczenie U, zastrzeżone podczas Wielkiej Wojny dla U-Bootów pełnomorskich. "Legendarne" siódemki były za małe do służby na Atlantyku i ostały się tak długo w linii z powodu bezmyślnego uporu Doenitza, który obawiał się, że duże, oceaniczne okręty typu IX są za mało zwrotne i za wolno się zanurzają.
Różnicę między USA i Niemcami w podejściu do konstruowania okrętów podwodnych w czasie drugiej wojny światowej nieźle oddaje fakt, że amerykańskie były wyposażone w klimatyzację i chłodnie na żywność, a w kambuzie znajdowała się... maszyna do produkcji lodów! Tymczasem w U-Bootach typu VII część żywności (np.porastające pleśnią bochenki chleba) składowano w wyłączonej z użytkowania toalecie (jednej z dwóch), kiełbasy dyndały od sufitem pomieszczeń, a skrzynki z gnijącymi ziemniakami upychano pod stołem nakresowym w centrali.
Bardzo dobrze, że w grze występuje zjawisko psucia się żywności, bez tego byłoby "za elegancko"!
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Tę kwestię będzie finalnie determinował poziom trudności. Fakty były takie, że okręty wychodziły na patrole w stanie odległym od doskonałości i naprawy 'kończono' na morzu. Plus ciągłe przeglądy urządzeń. To na zasadzie - co ma robić załoga czołgu jeśli ma postój ponad 5 minut?Veto pisze: ↑01 kwie 2019, 15:03 Na moje bezpośrednie pytanie do Phalanx czy jest to błąd - otrzymałem odpowiedź, cytuję: "Witam tak jeszcze jest parę błędów do poprawy. Można poczytać o nich w updatach kampanii U-Boota:
https://www.kickstarter.com/projects/ph ... ts/2417558"
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Uboot: The Board Game (B. Pluta, A. Salwarowski)
Taaa... Znam te historie... Po co piechocie saperka? Jeśli zatrzymuje się na dłużej niż 5min - ma zacząć kopać okopy...