Aeon's End (Kevin Riley)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 20 sty 2017, 09:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 12 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Rozumiem. Znaczy to, że tak naprawdę to kwestia preferencji względem postaci w obu podstawkach? Bo fizycznie gra nadal polega na tym samym? Nie da się powiedzieć, która jest lepsza bo zależy to tak naprawdę od tego jaki bohater podoba mi się bardziej, tak jak i przeciwnik z którym trzeba się zmierzyć?
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dokładnie tak. Jeżeli chodzi o mechanikę, to główne założenia i zasady są takie same. Różnice wynikają po prostu z innych magów, nemesis i występujących kart, tak więc przygodę można zacząć od któregokolwiek dużego pudła. Teoretycznie War Eternal jest trochę "trudniejszy" od zwykłej podstawki, ale w praktyce jak się człowiek ogra to różnic jakiś nie dostrzegam. W praktyce jeżeli gra Ci się spodoba, to i tak obstawiam, że skończy się na zakupieniu wszystkiegoco w bardzo dużym stopniu przyczynia się do regrywalności tytułu. Bo kto by nie chciał np. wybierać z pośród 8 przeciwników zamiast 4, 30 czarów zamiast 15 itp (nie licząc małych dodatków), ale to już sprawa "na przyszłość". Reasumując jak najbardziej można zacząć od War Eternal i żadnych konsekwencji z tego nie będzie (no może poza maleńkimi "spoilerami" w lore jeżeli ktoś złapie zajawkę i się w to zagłębia ).Pieter1989 pisze: ↑13 kwie 2019, 10:04 Rozumiem. Znaczy to, że tak naprawdę to kwestia preferencji względem postaci w obu podstawkach? Bo fizycznie gra nadal polega na tym samym? Nie da się powiedzieć, która jest lepsza bo zależy to tak naprawdę od tego jaki bohater podoba mi się bardziej, tak jak i przeciwnik z którym trzeba się zmierzyć?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2019, 11:02 przez Freshus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 146
- Rejestracja: 20 sty 2017, 09:29
- Lokalizacja: Cieszyn
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 12 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
W sumie jak wyjdzie WE z dodatkami w Polsce to najlepiej będzie kupić najpierw dwie podstawki (najlepszy stosunek: ilość treści/cena) a dopiero potem małe dodatki do jednej i drugiej.
Co do tego która podstawka pierwsza to niby jest opinia że WE jest trochę większym wyzwaniem dla graczy, nie wiem ile w tym prawdy. Tak czy siak obie będą się nadawały na start no i największym plusem pierwszego wydania jest to że możesz już grać
Co do tego która podstawka pierwsza to niby jest opinia że WE jest trochę większym wyzwaniem dla graczy, nie wiem ile w tym prawdy. Tak czy siak obie będą się nadawały na start no i największym plusem pierwszego wydania jest to że możesz już grać
- playerator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Na czym to polega?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 289 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Karty kolejności tur dla 4 graczy są też w wersji 1/2 i 3/4. Jak się wylosuje kartę 1/2 gracze uzgadniają kto rozgrywa turę. Jak się wylosuje drugą to drugi gracz rozgrywa turę. Tak samo 3/4. Do tego nowe efekty czarów (chyba keyword Link się pojawia) nowe typy bram (nie pamiętam czy z dodatków czy z podstawki), itd. Gra jest ta sama ale ma trochę fajnych nowych elementów. Nie jest to "więcej tego samego".
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Wygląda to na spore ułatwienie.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Ostoja Wieczna Zima+dodatki Era Innowacji-insert Redrewno Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Ostoja Wieczna Zima+dodatki Era Innowacji-insert Redrewno Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 289 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Tak też pisze w instrukcji : )
Ale są też zwykłe karty kolejności, więc można 4-osobowo grać według standardowych zasad.
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 47 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Są też kiepskie obrazki na Iskrach... Na pewno je wyrzucę i będę korzystał ze starych.
Uważam, że jest to tak świetna gra, że warto mieć wszystko. Przynajmniej podstawkę i WE.
I skąd ta cisza o dodatkach? Wszyscy grają i nie maja czasu pisać?
Aplikując sobie radość powoli najpierw poszły w ruch Czeluście, Bezimienni na później Wiedźma Hordy jest super, Magowie też. No i czary rozdzielające obrażenia!
Na razie mam obawy czy poziom Wiedźmy 6 nie jest za wysoki. Na jakieś 5-6 partii 2 razy tylko polegliśmy. Za pierwszym razem na luzie sobie gramy zdziwieni, że łatwo kontrolujemy sytuacje i przyszło kombo: Wyszczerbiony i "ten Jej totem"...
Uważam, że jest to tak świetna gra, że warto mieć wszystko. Przynajmniej podstawkę i WE.
I skąd ta cisza o dodatkach? Wszyscy grają i nie maja czasu pisać?
Aplikując sobie radość powoli najpierw poszły w ruch Czeluście, Bezimienni na później Wiedźma Hordy jest super, Magowie też. No i czary rozdzielające obrażenia!
Na razie mam obawy czy poziom Wiedźmy 6 nie jest za wysoki. Na jakieś 5-6 partii 2 razy tylko polegliśmy. Za pierwszym razem na luzie sobie gramy zdziwieni, że łatwo kontrolujemy sytuacje i przyszło kombo: Wyszczerbiony i "ten Jej totem"...
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Serio?! Mi się właśnie Iskierki z WE podobają
Jeden dodatek już zakoszulkowany tylko nie ma z kim grać póki co ale jest duży zaciesz bo "losowy market" z dodatkami staje się prawdziwie losowy Karty z tego co przeglądałem bardzo ciekawe, fajnie wprowadzony pomysł z wymogiem wykorzystania dwóch bram na jedno zaklęcie i chyba najważniejsi z tego wszystkiego (przynajmniej dla mnie) nowi nemezis do przezwyciężenia. Cholera po połączeniu tego z WE to będzie tona miodu.
- polwac
- Posty: 2587
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 461 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Tym bardziej się cieszę, że zamówiłem wczoraj jak tylko się pojawiła w sklepie
Gra nam tak siadła, że z gadżetem jeszcze przyjemniej się bedzię grało(i cena lepsza niż się spodziewałem).
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 289 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Jak ogarnę co jest gdzie to pewnie połączę wszystkie 3 grafiki spark i kryształów (Legacy ma też inne obrazki) tak żeby startowa ręka nie była monotonna.
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 47 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Z tą Iskrą mam problem fabularny. Ta z Wiecznej Wojny wygląda jakby mama dawała córce wisiorek... Że iskra nadziei?
To jest zaklęcie zadające obrażenie i ten obrazek pasuje duuużo bardziej
To jest zaklęcie zadające obrażenie i ten obrazek pasuje duuużo bardziej
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ma to swoje uzasadnienie fabularne - na tej karcie przedstawiono jak Yan Magda uczy Indirę wykorzystywać swoją iskrę.
- ShapooBah
- Posty: 1323
- Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
- Lokalizacja: Katowice/Gliwice
- Has thanked: 374 times
- Been thanked: 223 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
To jakieś Jedi Coachingowe lore w tym jest? W sensie próbowałem czytać np. te teksty na tyłach polskich kart magów i w większości to jest straszny bełkot.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
no tło fabularne jest trochę płytkie i naiwne, ale dla mnie lepsze takie niż żadne
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 289 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Po angielsku też nie jest to tekst pisany językiem potocznym, raczej są to takie fragmenty myśli czy tekst jakby wyrwany z większej całości. Także potrafię sobie wyobrazić, że polskie tłumaczenie niekoniecznie będzie miało sens.
Edycja 1
Podobno cały świat tworzyli od zera ale według mnie twórcy mocno inspirowali się Earthdawnem. W tym przekonaniu upewniłem się nawet bardziej po rozegraniu Legacy, które ma mocną linię fabularną. Znając świat Earthdawna wiele rzeczy mnie nie zaskoczyło (a powinno).
Edycja 2
Startowe sparki i gemy z różnych pudełek.
Spoiler:
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Dobrze rozumiem, że karty z dodatków można wrzucać do wspólnej talii dla wszystkich magów, tworząc jedna wielka talię? Podobnie z talią Nemesis? Nie ma ograniczenia ilosciowego? I karty z WE można również dodawać do "wspólnej" puli?
Sprzedaję: Astrominers / Astrogórnicy PL; Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures PL
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Możesz mieszać wszystko (małe dodatki i podstawki) wyjątkiem są talie podstawowe nemezis (chodzi o balans, choć możesz przykładowo wrzucać do gry tier 1 z jednej podstawki, tier 2 z innej itd.)
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 289 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Co do zasady można mieszać też podstawową talię nemezis ale twórcy piszą, że może to zakłócić balans, np. pojawi się za dużo kart celujących w Graveholt albo za dużo wrogów.
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Ja osobiście od jakiegoś czasu mieszam talię nemesis i świetnie się bawię. Na kilkanaście rozgrywek tylko jedna była taka, gdzie pojawiło się około 3/4 kart ataku... Ale i tak gra była napięta do samego końca .
Edit: polecam każdemu spróbować i samemu wyciągnąć wnioski .
Edit: polecam każdemu spróbować i samemu wyciągnąć wnioski .
-
- Posty: 931
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 33 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Takie szybkie pytanie do wyjadaczy - czy ta gra nadaje się do gry solo i jak to wypada ? Czy ten tryb nie jest dodany "na siłę" ? Chodzi o grę na jednego maga a nie na "kilka rąk".
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Tryb solo nie jest dodany na siłę, ale jest chyba najtrudniejszy, bo masz tylko 3 karty tury gracza przypadające na 2 karty tury nemezis (w Legacy z kolei ten tryb jest najprostszy, bo do dyspozycji masz 4 tury gracza na 2 tury nemezis). Mnie najprzyjemniej solo gra się właśnie na 2 magów i jest to do ogarnięcia bez problemu. True solo to po prostu większe wyzwanie.
- playerator
- Posty: 2874
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
-
- Posty: 2475
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 289 times
Re: Aeon's End (Kevin Riley)
Też miałem ten dylemat i nie żałuję : )
Opcje solo i stopnie trudności pozwalają trochę ułożyć grę pod siebie. Ja gram tylko na jednego maga z czterema kartami tur (czyli jest łatwiej) ale na podwyższonym stopniu trudności (tym wydrukowanym na planszy nemezis). Dla mnie jest to idealny setup, bo jest czas na zrobienie czegoś w grze dzięki większej ilości tur ale podwyższony stopień trudności daje w kość. Ostatnia moja (prze)gra(na) przy tym setupie to różnica jednej tury.