(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
clown
Posty: 1226
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: clown »

Ewidentnym przykładem losowego efektu, który miał znaczenie na każdym poziomie była bitwa pod Midway.
I dlatego mechanika ofensyw i rozstrzygania starć w Empire of the Sun znakomicie takie sytuacje oddaje :wink:
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5164
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 866 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: raj »

Tam to jest za bardzo przesunięte w stronę losowości.
Choć mi najbardziej w tej grze się nie podoba to, że gracze korzystają ze wspólnej talii.
Zbyt wiele kluczowych kart może po prostu trafić do przeciwnika.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
clown
Posty: 1226
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: clown »

Choć mi najbardziej w tej grze się nie podoba to, że gracze korzystają ze wspólnej talii.
To nie ta gra - w Empire of the Sun obie strony mają osobne talie.
Co do losowości to akurat mody dla Aliantów w roku 1943 i 1944 powodują, że Japończykom trudno jest wygrywać bitwy.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5164
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 866 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: raj »

Ciekaw, skąd ja wziąłem takie przeświadczenie?
Za dużo gier.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

raj pisze: 12 kwie 2019, 07:15A wprost przeciwnie. Losowość na wojnie istnieje na każdym poziomie. Te znikające czynniki są realizowane właśnie przez losowość.
Przez cały czas piszę od strony mechaniki planszówkowej i nie piszę o eliminowaniu losowości tylko formie w jakiej jest realizowana. Losowość w walce w postaci rzutu k6 sukces / porażka na wysokim poziomie abstrakcji w mojej ocenie niewiele modeluje i od zawsze była przeze mnie krytykowana.

Wg tej logiki mechanika roll & move wspaniale modeluje zmienne warunki pogodowe i trudy podróży, które występują na każdym poziomie wyprawy. Dlatego Talizman jest idealną grą o planowaniu wycieczek krajoznawczych.

Wg mnie kluczowa nie jest bezpośrednia kontrola wyniku, a mechanika służąca do zarządzania elementami losowymi oraz odpowiednie jej dopasowanie do gry oraz skali w jakiej się odbywa. Mi osobiście w rozgrywce T&T losowość nie przeszkadzała, ale jak widzę słaby w moim odczuciu element mechaniczny to krytykuję, a ten ewidentnie czule szepcze mi do ucha: "skrytykuj mnie" ;)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6441
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 568 times
Been thanked: 929 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Losowość w walce w postaci rzutu k6 sukces / porażka na wysokim poziomie abstrakcji w mojej ocenie niewiele modeluje i od zawsze była przeze mnie krytykowana.
W wygodny i prostu sposób modeluje wszystko to, czego modelować w grze planszowej inaczej nie da rady, czyli wszystko to, co jest poniżej/powyżej mojego szczebla podejmowania decyzji plus wypadki losowe, czasem tez działania wroga (zależy od mechaniki)
Wg tej logiki mechanika roll & move wspaniale modeluje zmienne warunki pogodowe i trudy podróży [...] Dlatego Talizman jest idealną grą o planowaniu wycieczek krajoznawczych.
Znowu zły przykład ;)
Podróż zależy w ogromnej mierze od planującego. Mogą zdarzyć się wypadki (nomen omen) losowe, ale jednak planowanie ma wpływ decydujący. Dodatkowo planujący sam opracowuje plan podróży i sam go wykonuje.

W przypadku wojny mamy do czynienia z intencjonalnym działaniem wroga przeciwko naszym planom PLUS normalne wypadki losowe. Do tego plan działania podlega naciskom z góry (przełożeni), a wykonawcy nie pozostają pod bezpośrednią kontrolą planującego.
Clausewitzowskie tarcie nie wzięło się z znikąd.
słaby w moim odczuciu element mechaniczny to krytykuję, a ten ewidentnie czule szepcze mi do ucha: "skrytykuj mnie"
I zagadka rozwiązana - przesłyszałeś się! ;)
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Wszystko się w przykładzie zgadza. Gracz może zaplanować kierunek podróży (czyli podejmuje decyzję na poziomie strategicznym), a czy po drodze spotka zbójców czy zamieć śnieżną to już kwestia losu (normalne wypadki losowe) :wink:
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6441
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 568 times
Been thanked: 929 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Mam wrażenie, że wyszczególnianie (licznych) różnic między wojną a podróżą byłoby już zbytnim OT, więc sobie podaruję ;)
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Wbrew pozorom to się akurat łączy, bo rozróżnienie czy atak jest ruchem (wkraczamy na pole z przeciwnikiem) czy też nie (jesteśmy na polu sąsiadującym) to fundamentalna kwestia w systemach wojennych.

I tak oto zawróciliśmy z offtopu prosto na pole bitwy ;)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6441
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 568 times
Been thanked: 929 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Będę we wtorek. Zbieram chętnych do załogi U-Boota :)

Lacki?
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Odi pisze: 14 kwie 2019, 16:47 Będę we wtorek. Zbieram chętnych do załogi U-Boota :)

Lacki?
zagrałbyś z nami w jakąś planszowkę a nie ciągle ta "board assisted computer game" ;)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4047
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 270 times
Been thanked: 149 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: lacki2000 »

Odi pisze: 14 kwie 2019, 16:47 Będę we wtorek. Zbieram chętnych do załogi U-Boota :)

Lacki?
Jeśli będę, to popłynę. Jest spora szansa, ale nie uprzedzajmy faktów...
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Highlander pisze: 14 kwie 2019, 16:53zagrałbyś z nami w jakąś planszowkę a nie ciągle ta "board assisted computer game" ;)
Jakie "computer game", nie obrażajmy gier komputerowych, co najwyżej mobile game ;)
Odi ostro ciśnie betę, chyba chce zdążyć ograć przed pełną wersją, bo ponoć do końca miesiąca mają załatać kluczowe problemy.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Wolf pisze: 14 kwie 2019, 18:01
Highlander pisze: 14 kwie 2019, 16:53zagrałbyś z nami w jakąś planszowkę a nie ciągle ta "board assisted computer game" ;)
Jakie "computer game", nie obrażajmy gier komputerowych, co najwyżej mobile game ;)
Odi ostro ciśnie betę, chyba chce zdążyć ograć przed pełną wersją, bo ponoć do końca miesiąca mają załatać kluczowe problemy.
No dobra. Niech będzie "board and mobile app assisted unique experience" :) Jeśli dobrze zapamiętałem wspomnienia Hańczy, to nie będąc kapitanem więcej decyzji podejmuję grając z synem w planszówkę Kotek Psotek :)

A jeśli chodzi o wtorek to może uda mi się zjawić, pytanie czy jest szansa na jakąś wojenną planszówkę? Markus będziesz z HandS? Hańcza będziesz z QG1914?
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Wolf »

Highlander pisze: 14 kwie 2019, 19:44Jeśli dobrze zapamiętałem wspomnienia Hańczy, to nie będąc kapitanem więcej decyzji podejmuję grając z synem w planszówkę Kotek Psotek :)
Bo od podejmowania decyzji na okręcie jest kapitan, to nie jest komuna syndykalistyczno-anarchistyczna tylko system autorytarny. Ale pamiętaj, że wg Hańczy w T&T też nie ma decyzji ;)
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Wolf pisze: 14 kwie 2019, 20:08
Highlander pisze: 14 kwie 2019, 19:44Jeśli dobrze zapamiętałem wspomnienia Hańczy, to nie będąc kapitanem więcej decyzji podejmuję grając z synem w planszówkę Kotek Psotek :)
Bo od podejmowania decyzji na okręcie jest kapitan, to nie jest komuna syndykalistyczno-anarchistyczna tylko system autorytarny.
To prawda. Pytanie tylko czy na dłuższą metę to jest interesujące doświadczenie dla pozostałych członków załogi? W grach kooperacyjnych (które omijam szerokim łukiem poza dziecięcymi) autorzy przynajmniej próbują stworzyć pozory że każdy z graczy ma możliwość podejmowania decyzji i niezależnego prowadzenia swojej postaci.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6441
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 568 times
Been thanked: 929 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Zapraszam do zagrania. Można wyrobić sobie opinię samemu :)

Lacki, zapisałem Cię :)
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Odnośnie dyskusji o grach grand strategy WW2. Na fejsbukowym forum gier wojennych oberwało się najnowszej grze z tej grupy czyli "Cataclysm". Szkoda że autor nie rozwinął wątku. U nas chyba nikt nie grał więc skomentować trudno.

"Niestety zdarzyła się piękna katastrofa, którą wszyscy czterej mędrcy przewidywali. Legendarny Cataclysm obronił się w warstwie politycznej i jako gra, a padł na twarz w warstwie militarnej. Jednogłośnie zawyliśmy. I nie chodzi bynajmniej o losowość. Po prostu to pomylenie walki żetonu w warstwie taktycznej z walką żetonów na poziomie strategicznym."
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6441
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 568 times
Been thanked: 929 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

U-boota jednak nie wziąłem, bo byłyby trudności z zebraniem załogi.

Jestem chętny do grania przede wszystkim w Combat Commandera albo T&T.

Mam też ze sobą mały bonus :)
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2442
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 545 times
Been thanked: 270 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

Dziś z Wolfem i Mikim hoduję ślimaki, więc nie będzie mnie w Krolmie
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6441
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 568 times
Been thanked: 929 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

A kto w ogóle będzie?
KROLM
Posty: 107
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:24
Been thanked: 4 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: KROLM »

Odi pisze: 16 kwie 2019, 08:49 U-boota jednak nie wziąłem, bo byłyby trudności z zebraniem załogi.

Jestem chętny do grania przede wszystkim w Combat Commandera albo T&T.

Mam też ze sobą mały bonus :)
Chętnie bym zagrał w T&T jeśli nie będziecie mięli kompletu ;)
Gralnia/Wypożyczalnia/Sklep
www.krolm.pl
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6441
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 568 times
Been thanked: 929 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Proszę, proszę... Lata indoktrynacji przyniosły skutek :D
KROLM
Posty: 107
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:24
Been thanked: 4 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: KROLM »

Odi pisze: 16 kwie 2019, 10:27 Proszę, proszę... Lata indoktrynacji przyniosły skutek :D
Tak patrząc z boku na grę od 3 lat, można powiedzieć, że w głowie rozegrałem już wiele jej partii :P
Gralnia/Wypożyczalnia/Sklep
www.krolm.pl
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 700
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 110 times
Been thanked: 64 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Muad »

Ja będę, wczoraj grałem w Dusta :) także dziś nie mam specjalnych wymagań. T&T brzmi dobrze. No chyba że będzie nas więcej to mogę coś zabrać by było do podziału
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
ODPOWIEDZ