Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
citmod
Posty: 714
Rejestracja: 11 gru 2014, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 103 times
Been thanked: 103 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: citmod »

detrytusek pisze: 03 lip 2018, 15:59
citmod pisze: 03 lip 2018, 15:33
detrytusek pisze: 03 lip 2018, 15:25 Ale to wygląda na problem TEGO gracza, a nie gracza w ogóle.
Zgadzam się, dlatego też o tym napisałem. Jednak nawet gdyby ta osoba grała tak szybko jak najszybszy z nas, to myślę, że gra by pewnie trwałą i tak ponad 2,5 godziny, co w zestawieniu z czasem gry w 3 osoby, wypada wg mnie słabo. Tym bardziej, że nie zauważyłem aby grze we 3 czegoś brakowało.
Trochę nie jarzę. Na 3 osoby napisałeś, że by Wam zajęło 2h i było płynnie, a na 4 - 2,5h to już zamula? Przecież to jest bardzo fajny wynik.
Nie wiem ile de facto by zajęła partia 3 osobowa, napisałem że MAX 2h, może krócej. Napisałem też, że zakładając, że 4ta osoba grała by tak samo jak najszybsza osoba z pozostałej 4ki (czego ciężko oczekiwać) zajęło by pewnie PONAD 2.5h. Także wg. mnie różnica raczej byłaby większa. Choć całą ta rozmowa jest tylko czysto teoretyczna, bo ani nie skończyłem gry 3 osobowej, ani nie grałem z szybszą 4tą osobą. Piszę jedynie o swoich odczuciach po jednej nie skończonej partii i jednej skończonej. Gdyby nie ta jedna nie skończona partia, gra poszłaby pewnie już na sprzedaż, ponieważ dłużyzna była tak straszna.

Z resztą tak jak napisałem, jestem świadom, że my gramy zazwyczaj dłużej w każdą grę, dlatego też nie dziwi mnie, że inne osoby piszą, że grały krócej. Po prostu dla mnie ta gra jest znacznie lepsza w 3 osoby ze względu na podwyższony downtime wynikający z 4go gracza. Mam wiele innych gier które bez zastanowienia wyciągnę w 4 osobowym składzie zanim wyciągnąłbym ponownie Pulsar.
probbi
Posty: 947
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 87 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: probbi »

A co uważacie o wariancie dwuosobowym? Dl mnie jest nieco za łatwo, bo ostatni gracz wybiera spośród 4 kości co jest sporym ułatwieniem .Grając w 3 i 4 osoby ostatnim ruchem wybieramy spośród 2 co dużo bardziej stresuje. Próbował ktoś zmniejszyć ilość kości do 5?
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek »

probbi pisze: 03 lip 2018, 18:38 A co uważacie o wariancie dwuosobowym? Dl mnie jest nieco za łatwo, bo ostatni gracz wybiera spośród 4 kości co jest sporym ułatwieniem .Grając w 3 i 4 osoby ostatnim ruchem wybieramy spośród 2 co dużo bardziej stresuje. Próbował ktoś zmniejszyć ilość kości do 5?
Przy zmniejszonej liczbie kości myślę, że losowość by była zbyt duża. Pamiętaj, że modyfikowanie wyników jest bardzo ograniczone. Prawdopodobnie w fazie testów wyszło, że tak jest lepiej.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3034
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 568 times
Been thanked: 239 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: DarkSide »

No i trzeba pamiętać, że w wariancie 2-osobowym są po 2 znaczniki każdego gracza na obu torach (jeśli dobrze pamiętam), więc kości musi być właśnie tyle, a łatwość wyboru jest pozorna, bo od tego zależy kolejność na tych torach, co często determinuje wybór kości.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1127
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 124 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: kaimada »

Mnie się Pulsar naprawdę spodobał. Bardziej niż Rajas of Ganges, które przecież też grą kościaną, ale sporo mniej niż Zamki Burgundii. Klimatu w tym co prawda nie ma, zajmuje absurdalną ilość miejsca na stole, ale gra się w to przyjemnie.

Pełna recenzja Pulsar 2849 na ZnadPlanszy
Awatar użytkownika
asiok
Posty: 1423
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 327 times
Been thanked: 76 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: asiok »

Pulsar 2849 - Zaawansowana Gra Roku 2019!. Z tej okazji mam zamiar zagrać w niego w nadchodzącym tygodniu. Może nie 2849 razy ale ze trzy na pewno ;)

O jaka to dobra gra jest!
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: seki »

Nagroda dla Pulsar mnie zaskoczyła. Mam na must wishliscie ale uważałem, że to niedoceniany tytuł o ktorym bardzo cicho. No może poza... mat_eyo, który krzyczał gdzie się da jaka to zacna gra. Suchy ostatnio doceniany w PL. Underwater cities tez wszyscy chwalą.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo »

seki pisze: 27 kwie 2019, 16:43 Nagroda dla Pulsar mnie zaskoczyła. Mam na must wishliscie ale uważałem, że to niedoceniany tytuł o ktorym bardzo cicho. No może poza... mat_eyo, który krzyczał gdzie się da jaka to zacna gra. Suchy ostatnio doceniany w PL. Underwater cities tez wszyscy chwalą.
Miałem nosa, wybierając Pulsar najlepszą grą z 2017 roku. Bardzo się cieszę z tej nagrody, zwłaszcza, że dzięki temu nie wygrał Detektyw :D Może teraz o Pulsarze zrobi się trochę głośniej i sięgnie po niego szersze grono graczy, zwłaszcza że można go kupić w absurdalnie niskich, dwucyfrowych cenach.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Post autor: BartP »

Mnie też bardzo cieszy ta nagroda. Pulsar może nie wygląda pięknie, ale oferuje bardzo ciekawy balans pomiędzy optymalizacją a interakcją pomiędzy graczami. Czyli można sobie jakiś tam mały pseudosilnik montować, ale należy przy tym patrzeć, co zamierzają przeciwnicy, bo bez tego przegramy. No i draft kości rozwiązany super.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Pulsar 2849

Post autor: seki »

mat_eyo pisze: 27 kwie 2019, 17:03
seki pisze: 27 kwie 2019, 16:43 Nagroda dla Pulsar mnie zaskoczyła. Mam na must wishliscie ale uważałem, że to niedoceniany tytuł o ktorym bardzo cicho. No może poza... mat_eyo, który krzyczał gdzie się da jaka to zacna gra. Suchy ostatnio doceniany w PL. Underwater cities tez wszyscy chwalą.
Miałem nosa, wybierając Pulsar najlepszą grą z 2017 roku. Bardzo się cieszę z tej nagrody, zwłaszcza, że dzięki temu nie wygrał Detektyw :D Może teraz o Pulsarze zrobi się trochę głośniej i sięgnie po niego szersze grono graczy, zwłaszcza że można go kupić w absurdalnie niskich, dwucyfrowych cenach.
Pamiętam topke i pamiętam też Twój udział w Gradaniu z Pulsarem w temacie gdzie robiłeś co mogłeś by przysłonić wady tej gry :)
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo »

seki pisze: 27 kwie 2019, 17:41
mat_eyo pisze: 27 kwie 2019, 17:03
seki pisze: 27 kwie 2019, 16:43 Nagroda dla Pulsar mnie zaskoczyła. Mam na must wishliscie ale uważałem, że to niedoceniany tytuł o ktorym bardzo cicho. No może poza... mat_eyo, który krzyczał gdzie się da jaka to zacna gra. Suchy ostatnio doceniany w PL. Underwater cities tez wszyscy chwalą.
Miałem nosa, wybierając Pulsar najlepszą grą z 2017 roku. Bardzo się cieszę z tej nagrody, zwłaszcza, że dzięki temu nie wygrał Detektyw :D Może teraz o Pulsarze zrobi się trochę głośniej i sięgnie po niego szersze grono graczy, zwłaszcza że można go kupić w absurdalnie niskich, dwucyfrowych cenach.
Pamiętam topke i pamiętam też Twój udział w Gradaniu z Pulsarem w temacie gdzie robiłeś co mogłeś by przysłonić wady tej gry :)
Oj tam nie było czego zasłaniać ;) a raczej nieliczne wady bledły w zestawieniu z ogromem zalet, to jakbym zasłaniał jamnika plandeką od Żuka, żaden wyczyn :D

Ciekawe, czy znów będę miał nosa i mój numer jeden z 2018 zdobędzie nagrodę w przyszłym roku. Nowa topka już w poniedziałek o 12tej ;)

Pulsar warto sprawdzić choćby dla zobaczenia, jak genialnie można rozwiązać draft kości. Już sam ten mechanizm wystarczy do wysokiej oceny, a poza nim jest tam też wyśmienita gra!
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Post autor: Nidav »

Po tym, jak Pulsar zdobył tytuł zaawansowanej gry roku, po tym jak od lipca zeszłego roku kurzył mi się na półce niezmiennie, po tym, jak zagrałem w niego zaledwie jeden raz, w końcu dzisiaj znowu udało mi się go wyciągnąć na stół. I, kurcze, jaka to jest dobra gra.

Już przy pierwszej rozgrywce mi się podobał, ale potem utonął w zalewie nowości, a następnie nie miał szans jakoś bardziej wypłynąć - chociaż próbowałem go forsować parę razy na stół, ale jakoś się nie udało, bo zawsze było coś innego do zagrania. I tak jak pamiętam, że pierwsza rozgrywka była bardzo przyjemna (i poza tym wygrałem), tak dzisiaj już w ogóle wybitnie przyjemnie mi się nad tym wszystkim siedziało i myślało (i też wygrałem :D).

Dzięki Pulsarowi stwierdzam, że mechanika draftu kości to jedna z moich bardziej lubianych mechanik ostatnimi czasy, troszkę też za sprawą Grand Austria Hotel. Niemniej Pulsar w tej kwestii tak ciekawie wykorzystuje medianę i tory, że czapki z głów i sporo ukłonów w stronę Suchego za tak dobre mechanicznie rozwiązanie. Pewnikiem kupię tak zachwalane Uderwater Cities, jak tylko ukaże się po polsku, a i w końcu muszę ściągnąć z półki wstydu Klub Utracjuszy, kupiony zresztą w czasie szalonych wyprzedaży, i sprawdzić co tam Suchy zrobił.

Pulsar to zdecydowanie gra świetna i muszę bardziej zdecydowanie forsować ją na stół - w szczególności, że dzisiaj wszyscy, tj. w trójkę, stwierdziliśmy, że to bardzo dobra gra. I aż trochę wstyd, że tyle przeleżała nieruszana i w którymś momencie nawet zacząłem się zastanawiać czy nie sprzedać. Karygodny byłby to błąd :D
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Post autor: rastula »

U mnie marketing zadziałał i grę nabyłem ( nie bez znaczenia była cena 79,90 )...

Co mogę powiedzieć po 1 grze, zgodnie z zaleceniami na treningowych ustawieniach.

Dużo mozolnego przeliczania, multum opcji (szczególnie patentów) do wyboru, bardzo nieporęczna obsługa torów, na których się ścigamy ( kilkakrotnie potrąciliśmy pchełki), oprawa graficzna ... hmmm, nie porywa ;). Ogólnie bardzo dobrze, jeśli ktoś lubi sporo liczyć, przeliczać i planować. Na pewno na plus olbrzymia ilośc kombinacji i układów, które sprawią, że każda gra potencjalnie jest inna. Gra zdecydowanie dla miłośników pieprzu i Sahary ...
Ostatnio zmieniony 20 maja 2019, 11:28 przez rastula, łącznie zmieniany 1 raz.
margrabius
Posty: 116
Rejestracja: 29 lut 2016, 17:34
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Post autor: margrabius »

No oprawa graficzna może odrzucić. Mi się ona kojarzy ze stareńką grą na PC Imperium galactica. Przy włączonej nostalgi klimat jest, przy wyłączonej rzuca o ścianę:) Ale mimo wszystko gra nadrabia grywalnością.
Awatar użytkownika
Fingus
Posty: 84
Rejestracja: 05 lip 2009, 19:03
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times

Re: Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Post autor: Fingus »

Pulsara kupiłem zachęcony niską ceną oraz nagrodą "Gra roku" i o rety, jaka ta gra jest dobra. Mam za sobą dopiero pierwszą rozgrywkę (we 3 osoby), ale bardzo, bardzo mi się spodobała. Pierwsze wrażenie kompletnie nie zachęca - komponenty są brzydkie, dużo ikonek, wydaje się przekombinowana, ciężka i nieprzystępna. Ale to wrażenie szybko pryska (no, może nie to dotyczące brzydoty komponentów), zasady okazują się proste i jasne, a gra się płynniutko i przyjemnie. Grze bardzo udało się trafić w mój gust i spodobała mi się jak ostatnio mało która. Jest kombinowanie, jest wiele dróg i możliwości, jest wyścig i przepychanie się na torach. Fantastycznie. Do tego gra jest pomysłowa i oryginalna (a nie kolejne przetwarzanie surowców w punkty zwycięstwa :wink: ). Cieszę się, że się na nią zdecydowałem.
Awatar użytkownika
kdsz
Posty: 1400
Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 454 times
Been thanked: 298 times

Re: Pulsar 2849 (Vladimir Suchy)

Post autor: kdsz »

Po pięciu rozgrywkach jest wielkie WOW! W moim domu gra przyjęła się jak żadna inna w ostatnich 2-3 latach. W sumie nie wiem dlaczego tak się stało, bo poza medianą wszystko inne gdzieś już było. Gra ma miejscami nieeleganckie zasady, składane i rozkładanie trochę zajmuje, a żona generuje wręcz masakryczny downtime. Ale Pulsar siadł niesamowicie!
Generalnie gramy w trójkę, ale dwa razy graliśmy też w składzie dwuosobowym. Raczej ten wariant nie oddaje charakteru gry w większym składzie. Wczoraj w ostatnich rundach spróbowaliśmy zagrać z drobną modyfikacją przy drafcie kości. Rzucaliśmy dziewięcioma, a w swoim ruchu gracz dobierał jedną kostkę w normalny sposób, a drugą (za darmo) usuwał z planszy. I tak na zmianę, jak w zwykłym wariancie dwuosobowym. Ta modyfikacja spowodowała dwie rzeczy:
- na końcu draftu na planszy zostawała jedna kostka do skopiowania, tak samo jak w wariancie na więcej osób,
- zwiększył się wyścig o pierwszeństwo i generalnie wzrosła interakcja.
Są to obserwacje po raptem trzech rundach, więc nie ma co się podniecać, ale wydaje mi się, że ten home rule jest wart dalszego testowania.
ODPOWIEDZ