Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
gogovsky
Posty: 2186
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 462 times
Been thanked: 507 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: gogovsky »

Lukić pisze: 18 maja 2019, 22:28
Phate pisze: 18 maja 2019, 14:00
Btw. Takie jeszcze pytanie mechaniczne. W ostatnim scenariuszu mieliśmy sporo żetonów zagrożenia. Niestety nie było czasu żeby wejść z nimi w interakcje. Co się pod nimi może kryć ? Obniżają poziom zagrożenia ?
Poziom zagrożenia wzrasta co turę w następujący sposób:
+2 za każdego bohatera
+1 za każdy żeton zagrożenia
+1 za każdy nieodkryty żeton eksploracji

Wchodząc w interakcję z żetonami zagrożenia obniżasz przyrost poziomu zagrożenia co turę. Ponadto w niektórych scenariuszach musisz wejść w interakcję z tymi żetonami, by pchnąć fabułę do przodu.
nie jest tak;)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1127
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 124 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: kaimada »

gogovsky pisze: 19 maja 2019, 16:04
Lukić pisze: 18 maja 2019, 22:28
Phate pisze: 18 maja 2019, 14:00
Btw. Takie jeszcze pytanie mechaniczne. W ostatnim scenariuszu mieliśmy sporo żetonów zagrożenia. Niestety nie było czasu żeby wejść z nimi w interakcje. Co się pod nimi może kryć ? Obniżają poziom zagrożenia ?
Poziom zagrożenia wzrasta co turę w następujący sposób:
+2 za każdego bohatera
+1 za każdy żeton zagrożenia
+1 za każdy nieodkryty żeton eksploracji

Wchodząc w interakcję z żetonami zagrożenia obniżasz przyrost poziomu zagrożenia co turę. Ponadto w niektórych scenariuszach musisz wejść w interakcję z tymi żetonami, by pchnąć fabułę do przodu.
nie jest tak;)
W sensie, że wzór z instrukcji nie działa, czy co jest inaczej? :wink:
Opowiedz nam w takim razie jak jest.
gogovsky
Posty: 2186
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 462 times
Been thanked: 507 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: gogovsky »

kaimada pisze: 19 maja 2019, 18:52
gogovsky pisze: 19 maja 2019, 16:04
Lukić pisze: 18 maja 2019, 22:28
Poziom zagrożenia wzrasta co turę w następujący sposób:
+2 za każdego bohatera
+1 za każdy żeton zagrożenia
+1 za każdy nieodkryty żeton eksploracji

Wchodząc w interakcję z żetonami zagrożenia obniżasz przyrost poziomu zagrożenia co turę. Ponadto w niektórych scenariuszach musisz wejść w interakcję z tymi żetonami, by pchnąć fabułę do przodu.
nie jest tak;)
W sensie, że wzór z instrukcji nie działa, czy co jest inaczej? :wink:
Opowiedz nam w takim razie jak jest.
W sensie często nie jest zgodnie z tym wzorem :)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Jools »

Poziom zagrożenia w fazie cienia zawsze wzrasta o Ilość bohaterów *2 + ilość żetonów eksploracji + ilość żetonów zagrożenia.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1806 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Gambit »

Jools pisze: 19 maja 2019, 22:28 Poziom zagrożenia w fazie cienia zawsze wzrasta o Ilość bohaterów *2 + ilość żetonów eksploracji + ilość żetonów zagrożenia.
Nie zawsze. Chyba, że był to błąd apki. Czasem coś się rozjeżdżało. Na przykład trzech bohaterów, jeden żeton zagrożenia, dwa żetony eksploracji, a poziom wzrasta o 8.
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Paskuder »

Został mi do rozegrania tylko ostatni scenariusz. Za każdym razem przyrost zagrożenia był zgodny z powyższym wzorem.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: detrytusek »

U mnie też zawsze działało wg wzoru.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania:

Wątek sprzedażowy
gogovsky
Posty: 2186
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 462 times
Been thanked: 507 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: gogovsky »

u mnie podobnie jak u Gambita :) 4 bohaterów 4 żetony przeszukania 1 zagrożenia poszło o 11 :) albo 4 bohaterów 1 zagrożenie 3 przeszukania według gry to 14 :p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Darkstorm
Posty: 835
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 128 times
Been thanked: 183 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Darkstorm »

A jak oceniacie grafiki kafelków terenu? Te co oglądam w necie jakoś nie powalają, ale może to wina zdjęć. :?
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Bary »

Darkstorm pisze: 20 maja 2019, 06:34 A jak oceniacie grafiki kafelków terenu? Te co oglądam w necie jakoś nie powalają, ale może to wina zdjęć. :?
Nie powalają zanadto. Tragedii nie ma, ale skala sprawia, że wszystko zlewa się w jedno.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Lukić
Posty: 237
Rejestracja: 28 mar 2019, 09:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 49 times
Been thanked: 71 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Lukić »

Gambit pisze: 19 maja 2019, 22:44
Jools pisze: 19 maja 2019, 22:28 Poziom zagrożenia w fazie cienia zawsze wzrasta o Ilość bohaterów *2 + ilość żetonów eksploracji + ilość żetonów zagrożenia.
Nie zawsze. Chyba, że był to błąd apki. Czasem coś się rozjeżdżało. Na przykład trzech bohaterów, jeden żeton zagrożenia, dwa żetony eksploracji, a poziom wzrasta o 8.
Przypominam sobie, że przy scenariuszu, gdzie żetonami się oznaczało strażników pilnujących wyjścia z doliny, inaczej wzrastał ten poziom zagrożenia (i to nie zawsze, a tylko od którejś tury). Albo były tu specyficzne zasady dla tego scenariusz, albo błąd apki. Generalnie w innych przypadkach zawsze wzrastało wg powyższego wzoru.
Bary pisze: 20 maja 2019, 07:29
Darkstorm pisze: 20 maja 2019, 06:34 A jak oceniacie grafiki kafelków terenu? Te co oglądam w necie jakoś nie powalają, ale może to wina zdjęć. :?
Nie powalają zanadto. Tragedii nie ma, ale skala sprawia, że wszystko zlewa się w jedno.
Grafiki są całkiem przyzwoite, czytelne. Na zdjęciach słabo wychodzą, bo ten papier ma lekko porowatą strukturę i delikatny połysk, przez co trudno się je fotografuje.
...słaba ta gra, nawet nie ma premii za przejście przez start...
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1806 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Gambit »

Lukić pisze: 20 maja 2019, 07:49 Przypominam sobie, że przy scenariuszu, gdzie żetonami się oznaczało strażników pilnujących wyjścia z doliny, inaczej wzrastał ten poziom zagrożenia (i to nie zawsze, a tylko od którejś tury). Albo były tu specyficzne zasady dla tego scenariusz, albo błąd apki. Generalnie w innych przypadkach zawsze wzrastało wg powyższego wzoru.
Ja zauważyłem takie rozjazdy już w pierwszym scenariuszu, zatem to nie były raczej "specyficzne zasady scenariusza".
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: detrytusek »

Darkstorm pisze: 20 maja 2019, 06:34 A jak oceniacie grafiki kafelków terenu? Te co oglądam w necie jakoś nie powalają, ale może to wina zdjęć. :?
Jak się wpatrzysz to nawet fajnie bo np zdarzenie w wiosce jest faktycznie w wiosce, a z głazem przy głazie itp ale przez 95% czasu się nie wpatrujesz i wtedy jest to pastelowa zlewająca się w jedno plama.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania:

Wątek sprzedażowy
monia_kamyk
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2015, 21:39
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: monia_kamyk »

Jesteśmy z mężem po 11 scenariuszu i muszę powiedzieć, że o ile mi nie przeszkadza przegrana w tej grze i pchanie fabuły do przodu mimo porażki, o tyle mąż nie może przeboleć, że nie może wczytać przegranego scenariusza. Dla niego jest to ogromna wada tej gry, bo wolałby mieć wybór czy iść dalej mimo porażki czy save i jeszcze raz ta sama plansza (wiem że one się trochę zmieniają, ale główny trzon pozostaje taki sam). Chyba muszę skończyć już solo, bo go chyba nie przekonam jeszcze raz do gry :?
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Jools »

monia_kamyk pisze: 20 maja 2019, 08:58 Jesteśmy z mężem po 11 scenariuszu i muszę powiedzieć, że o ile mi nie przeszkadza przegrana w tej grze i pchanie fabuły do przodu mimo porażki, o tyle mąż nie może przeboleć, że nie może wczytać przegranego scenariusza. Dla niego jest to ogromna wada tej gry, bo wolałby mieć wybór czy iść dalej mimo porażki czy save i jeszcze raz ta sama plansza (wiem że one się trochę zmieniają, ale główny trzon pozostaje taki sam). Chyba muszę skończyć już solo, bo go chyba nie przekonam jeszcze raz do gry :?
Gra ma tryb Iron Man (znanego z gier PC gdzie gra zapisuje się na bieżąco i nie można wczytać), mój ulubiony tryb. Nie ma opindalania się, wygrywasz/przegrywasz, lecisz dalej.
Jedyny tryb z którym grałem w X-Coma. Jak żołnierz ginął to ginął. Nie ma cipowatego quickloadingu.

Wiedząc że nie ma wczytywania gry inaczej podejmujesz decyzje. Choć ze Władcy gra nie kara aż tak bardzo jak utrata (perma death) najmocniejszego żołnierza w X-Comie. Tam dosłownie wstawałem od stołu, szedłem do okna i krzyczałem wewnętrznie "JA PI...LE!". Złość mijała i wracałem do gry dalej czując uzależniająca presję decyzyjności pod groźbą utraty kolejnego żołnierza.
Albo Iron Man albo wcale.
Ot co.
schen
Posty: 147
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 54 times
Been thanked: 19 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: schen »

monia_kamyk pisze: 20 maja 2019, 08:58 Jesteśmy z mężem po 11 scenariuszu i muszę powiedzieć, że o ile mi nie przeszkadza przegrana w tej grze i pchanie fabuły do przodu mimo porażki, o tyle mąż nie może przeboleć, że nie może wczytać przegranego scenariusza. Dla niego jest to ogromna wada tej gry, bo wolałby mieć wybór czy iść dalej mimo porażki czy save i jeszcze raz ta sama plansza (wiem że one się trochę zmieniają, ale główny trzon pozostaje taki sam). Chyba muszę skończyć już solo, bo go chyba nie przekonam jeszcze raz do gry :?
Jeśli zrobisz sobie kopię sejwa przed scenariuszem, a po przegraniu ją podmienisz, to będziesz mogła ponownie go rozegrać, na wszelki wypadek robiłem to bez połączenia z internetem, by nie było kłopotów z ewentualną synchronizacją danych w chmurze. Może to pozwoliłoby przekonać Ci męża do dalszej gry ;)
monia_kamyk
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2015, 21:39
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: monia_kamyk »

O to by było coś co przebiłoby jego niechęć, już wcześniej chciał grzebać w aplikacji, ale nie chciałam bo ta koncepcja gry mi się podobała. Jednak po kolejnych porażkach, wolę już pozwolić mu wgrać save niż grać sama. Dzięki za wskazówkę.
Golfang
Posty: 1977
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 227 times
Been thanked: 310 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Golfang »

Nie no ludziska - to jest gra przygodowa! Przygody nie zawsze idą po naszej myśli!
Ja tam jestem zadowolony, jak zadowolony ale po prostu nie przeszkadza mi to. Przecież wczuwacie się w postacie obieżyświatów, łotrów spod ciemniej gwiazdy czy tez wspaniałych bohaterów - ale to nie znaczy że zawsze będzie dobrze - życie. Super jest natomiast to, że nadal żyjesz, nadal masz szanse dotrzeć do końca kampanii. Identyczny problem zawsze był w RPG, w które grałem.
Natomiast mnie nie podoba się jedno - przez głupi błąd nacisnąłem raz przycisk końca fazy akcji, a nie wykonałem akcji jedną postacią (gram solo na dwie postacie). No i d..a! Nie da się cofnąć. Na szczęście to było na początku kampanii gdzie te przygody były proste i wiele złego się nie stało - nie miało to ogromnego wpływu na rozgrywkę (ja po prostu w następnej turze zrobiłem ta postacią 4 akcje - nie było wrogów, w sumie większość akcji to był ruch i eksploracja oraz oddziaływanie).
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Trolliszcze »

Przede wszystkim, nastawiając się wyłącznie na wygrywanie i wczytywanie save'ów, pozbawiacie się sporej części rozgrywki. Kolejne scenariusze mogą się toczyć inaczej w zależności od wyniku poprzednich - jeżeli będziecie dążyć za każdym razem do wygranej, to zobaczycie tylko jedną "ścieżkę", jaką może potoczyć się gra. Co więcej, porażka w scenariuszu może czasem oznaczać, że kolejny będzie łatwiejszy, a nie trudniejszy. Taka sama mechanika jest zastosowana w AH LCG i mogę powiedzieć jedno: przegrywanie poszczególnych scenariuszy wcale nie oznacza, że przegra się kampanię. My z żoną nigdy nie przywracamy przegranych scenariuszy i wczoraj w AH padliśmy w ostatnim scenariuszu kampanii Forgotten Age - mimo że wcześniej przez całą grę żarło doskonale, same idealne rozwiązania. A to niestety wcale nie daje gwarancji zwycięstwa. Warto więc grać dalej, pomimo porażek - finał może się okazać wielkim sukcesem, a lepiej (oczywiście IMO) skończyć daną kampanię szybciej, biorąc porażki na klatę, i zamiast się męczyć po X razy - zagrać nową kampanię, nowymi postaciami i tak dalej.
schen
Posty: 147
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 54 times
Been thanked: 19 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: schen »

Wiecie, jak kto woli, jeśli dla niektórych brak takiej możliwości jest wystarczająco zniechęcający do grania w tę grę, to tutaj w razie czego ma furtkę, z której jeśli chce, może skorzystać. ;)
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1127
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 124 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: kaimada »

Gambit pisze: 20 maja 2019, 08:27
Lukić pisze: 20 maja 2019, 07:49 Przypominam sobie, że przy scenariuszu, gdzie żetonami się oznaczało strażników pilnujących wyjścia z doliny, inaczej wzrastał ten poziom zagrożenia (i to nie zawsze, a tylko od którejś tury). Albo były tu specyficzne zasady dla tego scenariusz, albo błąd apki. Generalnie w innych przypadkach zawsze wzrastało wg powyższego wzoru.
Ja zauważyłem takie rozjazdy już w pierwszym scenariuszu, zatem to nie były raczej "specyficzne zasady scenariusza".
Raczej błąd appki, albo właśnie pierwszego scenariusza. Bo od drugiego jak w instrukcji ogarnęliśmy wzór na zagrożenie, to szło przez całą kampanię dobrze.
Elfozaur
Posty: 3
Rejestracja: 20 maja 2019, 18:41
Has thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Elfozaur »

W postach widzę mało informacji o Bilbo . Większość z was miesza postaci i rolę a ja postanowiłem sprawdzić hobbita włamywacza ... Genialna postać może biegać od żetonu do żetonu robiąc każde zadanie. Prócz testów siły wszystko inne zdaje bez problemów. Praktycznie nie lapalny przez wroga a w zapasach ciągle mieli "lembasami" . Przeszedłem na razie 4 scenariusze niestety ale z dużymi problemami. Jako że uwielbiam elfy dobrałem do niego Legolasa też sugerowana rola łowcy . Bilbo biegał a Legolas próbował wystrzeliwać zagrożenie ale powiem szczerze , że nie dawał rady albo nie umiem nim grać albo to słaby duet jest . No i słabiutka synergia jeżeli chodzi o testy siły . Tak jak Bilbo biegałem ciągle w full pakiecie z lisciami to legolas strasznie z tym kuleje . Praktycznie worek z zapasami pusty i ciągle testy na atak zręcznością tak mieliły talie że nie miałem jak się bronić a umiejętność pasywna była bezużyteczna . Więc generalnie dzięki hobbitowi wygrywałem na poziomie normalnym 3 z 4 scenariuszy . Teraz mam pytanie mechaniczne o harfę.. jak ona działa a to już czysta ciekawość :D
PS . Pomimo że przeszedłem 4 scenariusze to nie mam na tyle wiedzy tajemnej by ulepszyć jakiś przedmiot (tak wiem że wspomniałem o tym że Bilbo biega od żetonu do żetonu ) gdyż czas naglił jak Legolas w tyle dostawał lanie , więc sporo żetonów ominąłem i już mam plan by przejść kampanie jeszcze raz też z bilbem włamywaczem by pobawić się większością żetonów poszukiwań :) może wtedy już na 3 postaci . I ciekawi mnie Legolas ale tropiciel ... Wracam jutro z nocki i gram dalej :D
monia_kamyk
Posty: 16
Rejestracja: 22 paź 2015, 21:39
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: monia_kamyk »

schen pisze: 20 maja 2019, 13:17 Wiecie, jak kto woli, jeśli dla niektórych brak takiej możliwości jest wystarczająco zniechęcający do grania w tę grę, to tutaj w razie czego ma furtkę, z której jeśli chce, może skorzystać. ;)
Właśnie o taką furtkę mi chodzi. Po pierwszej porażce pomyślałam "no ale jak to idę dalej", jednak tak to wszystko zgrabnie wytłumaczyli i pociągnęli fabularnie, że nie miałam problemów już z kolejnymi porażkami (a się zdarzyły jeszcze parę razy). Po ostatniej porażce poziom frustracji męża jednak niebezpiecznie zbliżył się do poziomu "więcej z Tobą w nic nie zagram ". Dobre jest to że większość porażek już przeżyliśmy co za tym idzie część scenariusza już znamy, czas poznać tę część z sukcesami :D
Lukić
Posty: 237
Rejestracja: 28 mar 2019, 09:31
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 49 times
Been thanked: 71 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Lukić »

Elfozaur pisze: 20 maja 2019, 20:44 Bilbo biegał a Legolas próbował wystrzeliwać zagrożenie ale powiem szczerze , że nie dawał rady albo nie umiem nim grać albo to słaby duet jest . No i słabiutka synergia jeżeli chodzi o testy siły . Tak jak Bilbo biegałem ciągle w full pakiecie z lisciami to legolas strasznie z tym kuleje . Praktycznie worek z zapasami pusty i ciągle testy na atak zręcznością tak mieliły talie że nie miałem jak się bronić a umiejętność pasywna była bezużyteczna.
U mnie z Legolasem Łowcą dokładnie na odwrót. Mieli liście równo. Jako dodatkową kartę dobrałem mu "Zbieranie zapasów" i już nigdy nie miałem problemów z liścmi.

Gramy parą Legolas-Łowca, Gimli -Obrońca, bez zmian ról. Po 9 scenariuszach przegraliśmy tylko tylko jeden. Generalnie idzie nam raczej łatwo. Zastanawiam się, czy to jest kwestia zestawu bohaterów (Lego+Gimli=OP?), czy też balansu gry. Praktycznie w ogóle nie przygotowujemy kart z sukcesami, zostawiamy je w talii. Zazwyczaj przygotowujemy karty bez sukcesów i samo wyciągnięcie ich w ten sposób z talii powoduje, że sukcesy w testach wpadają całkiem łatwo. Także dobierając dodatkowe karty do talii drugorzędne znaczenie miała umiejętność, a raczej celowanie w dodanie sukcesów do talii (nie brałem kart 4-6, bez sukcesów, by nie zamulać talii). Wyjątek to "Zbieranie zapasów", które stało się "must have".

Tu mam do Was dwa pytania:
1. Jaka jest wasza strategia przygotowywania kart? Chodzi mi szczególnie o karty z sukcesami, które zazwyczaj mają też lepszą umiejętność. Przygotowujecie, czy odkładacie na wierzch talii, by zagwarantować sukces?
2. Czym się kierujecie dodają karty do talii między scenariuszami? Np. mając 14 punktów, wolicie dodać jedną kartę z sukcesem (za 12 pkt) czy dwie z liściem (po 7 pkt)?
...słaba ta gra, nawet nie ma premii za przejście przez start...
schen
Posty: 147
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 54 times
Been thanked: 19 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: schen »

Lukić pisze: 21 maja 2019, 09:37
Elfozaur pisze: 20 maja 2019, 20:44 Bilbo biegał a Legolas próbował wystrzeliwać zagrożenie ale powiem szczerze , że nie dawał rady albo nie umiem nim grać albo to słaby duet jest . No i słabiutka synergia jeżeli chodzi o testy siły . Tak jak Bilbo biegałem ciągle w full pakiecie z lisciami to legolas strasznie z tym kuleje . Praktycznie worek z zapasami pusty i ciągle testy na atak zręcznością tak mieliły talie że nie miałem jak się bronić a umiejętność pasywna była bezużyteczna.
U mnie z Legolasem Łowcą dokładnie na odwrót. Mieli liście równo. Jako dodatkową kartę dobrałem mu "Zbieranie zapasów" i już nigdy nie miałem problemów z liścmi.

Gramy parą Legolas-Łowca, Gimli -Obrońca, bez zmian ról. Po 9 scenariuszach przegraliśmy tylko tylko jeden. Generalnie idzie nam raczej łatwo. Zastanawiam się, czy to jest kwestia zestawu bohaterów (Lego+Gimli=OP?), czy też balansu gry. Praktycznie w ogóle nie przygotowujemy kart z sukcesami, zostawiamy je w talii. Zazwyczaj przygotowujemy karty bez sukcesów i samo wyciągnięcie ich w ten sposób z talii powoduje, że sukcesy w testach wpadają całkiem łatwo. Także dobierając dodatkowe karty do talii drugorzędne znaczenie miała umiejętność, a raczej celowanie w dodanie sukcesów do talii (nie brałem kart 4-6, bez sukcesów, by nie zamulać talii). Wyjątek to "Zbieranie zapasów", które stało się "must have".

Tu mam do Was dwa pytania:
1. Jaka jest wasza strategia przygotowywania kart? Chodzi mi szczególnie o karty z sukcesami, które zazwyczaj mają też lepszą umiejętność. Przygotowujecie, czy odkładacie na wierzch talii, by zagwarantować sukces?
2. Czym się kierujecie dodają karty do talii między scenariuszami? Np. mając 14 punktów, wolicie dodać jedną kartę z sukcesem (za 12 pkt) czy dwie z liściem (po 7 pkt)?
My mieliśmy podobną strategię do Ciebie. I ten sam skład ;) Po zdobyciu wszystkich kart z sukcesami dla Łowcy i Obrońcy zmieniliśmy role (na muzyka - w końcu Gimli ma duszę poety, oraz włamywacza). Przygotowywanie kart z sukcesami było dość rzadkie, no chyba że wiedzieliśmy, że może być ono kluczowe na dany moment i bardziej przyda się przygotowana niż zmielona w teście. Fajnie to całkiem u muzyka działało, gdzie niekończącą się pieśnią można przygotować pieśń ze stosu kart odrzuconych, a takową można tam umieścić np. w trakcie testu lub po prostu ją zużywając. W tym wypadku akurat nie stroniłem zbytnio od przygotowywania pieśni z sukcesami, zwłaszcza, że chwilę później ponownie wracały do talii.

@2 Zdecydowanie wolałbym mieć jedną kartę z sukcesem w takim wypadku.
ODPOWIEDZ