Sporym problemem z Agricolą jest losowość doboru kart pomocników i usprawnień. Znalazłem wątek na BGG o draftowaniu kart:
https://boardgamegeek.com/thread/138015 ... d-drafting
Zastanawiam się czy ktoś z was eksperymentował z takim setupem aby karty małych usprawnień i pomocników były dostępne dla wszystkich? Na przykład po 7 kart jest wyłożonych i kiedy ktoś zagrywa jedną to jest ona dokładana z talii. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy ktoś może eksperymentował z czymś podobnym? Czy może jest już wątek na BGG z podobnym rozwiązaniem (ja nie znalazłem)?
Agricola - draft małych usprawnień i pomocników
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 24 lis 2011, 15:19
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 15 times
Re: Agricola - draft małych usprawnień i pomocników
Ja osobiście gram tak 7 losowych kart pomocników i 7 tak samo małych usprawnień sprawdzam czy będzie z tego jakieś combo jeżeli mi nie pasuje któryś zestaw ,bądź oba to wymieniam czyli odrzucam te 7 kart i głosuję kolejne z tym że te wylosowane już są kartami obowiązującymi bez możliwości powrotu do poprzedniego zestawu kart i w ten sposób staram się ugrać jak najlepszy wynik.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Agricola - draft małych usprawnień i pomocników
Można też losować z 10 (lub więcej) zostawić sobie 7. Oba warianty wydają się lepsze niż zalecane losowanie 7 i nic nie robienie z tym dalej, tylko zaakceptowanie od razu dobranych kart.Cezary1916 pisze: ↑26 maja 2019, 14:00 Ja osobiście gram tak 7 losowych kart pomocników i 7 tak samo małych usprawnień sprawdzam czy będzie z tego jakieś combo jeżeli mi nie pasuje któryś zestaw ,bądź oba to wymieniam czyli odrzucam te 7 kart i głosuję kolejne z tym że te wylosowane już są kartami obowiązującymi bez możliwości powrotu do poprzedniego zestawu kart i w ten sposób staram się ugrać jak najlepszy wynik.
W ostateczności klasyczny draft, jak w grze on line na francuskim serwerze też się sprawdza, jak komuś nie przeszkadza ciut dłuższe przygotowanie. Pomysłów jest sporo, kwestia wstępnych kart nie jest więc jakimś dużym problemem.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: Agricola - draft małych usprawnień i pomocników
Jak się nie mylę "w wersji" "dla graczy" (nowej) jest standardowo w zasadach opcja draftu (nie pamiętam czy jako "opcja" czy "standard", ale nie ważne ) .
Gramy tak z żoną i czasami się złoży mocne kombo (druga osoba nie zna naszej pierwszej pierwszej karty pomocnika i usprawnienia, którą sobie zostawiliśmy - więc jest większa szansa, że pójdzie "w coś innego" i trafią się nam komba dające jakąś przewagę).
Ogranicza to losowość (jest ona nadal, ale nie chlałbym jej eliminować!).
Na 3 osoby też ta opcja super działa (przeciąga minimalnie start gry, ale w sumie to tez jakiś element gry - rozkmina w co pójdzie przeciwnik/współgracz ).
Taki prosty draft mocno polecam! Każdy ogarnie, a działa (jak ktoś ogarnia Agricolę to raczej nie jest wyzwanie - choć nie jest to "super ciężka" gra).
Gramy tak z żoną i czasami się złoży mocne kombo (druga osoba nie zna naszej pierwszej pierwszej karty pomocnika i usprawnienia, którą sobie zostawiliśmy - więc jest większa szansa, że pójdzie "w coś innego" i trafią się nam komba dające jakąś przewagę).
Ogranicza to losowość (jest ona nadal, ale nie chlałbym jej eliminować!).
Na 3 osoby też ta opcja super działa (przeciąga minimalnie start gry, ale w sumie to tez jakiś element gry - rozkmina w co pójdzie przeciwnik/współgracz ).
Taki prosty draft mocno polecam! Każdy ogarnie, a działa (jak ktoś ogarnia Agricolę to raczej nie jest wyzwanie - choć nie jest to "super ciężka" gra).