Inis (Christian Martinez)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1275
- Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 71 times
Re: Inis (Christian Martinez)
Obecność ale nie musisz tam być sam, nawet nie musisz mieć tam przewagi militarnej.
W tej grze łatwiej dobrze jest kontrolować do którego warunku zwycięstwa ci bliżej i nie ma sensu się upierać od początku na jeden.
W tej grze łatwiej dobrze jest kontrolować do którego warunku zwycięstwa ci bliżej i nie ma sensu się upierać od początku na jeden.
- Gambit
- Posty: 5235
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 1840 times
- Kontakt:
Re: Inis (Christian Martinez)
Koledze chodziło pewnie o to, ze ten jeden klan przeciwnika, który daje mu punkt w warunku "Kontroluj 6 klanów przeciwników", daje tez punkt przeciwnikowi w warunku "bądź na 6 terenach".
Ale chowanie się do cytadel nie ma żadnego związku z byciem wodzem, czy byciem w większości na danym terenie. Dodatkowo, to chyba logiczne, że skoro atakujesz, to nie chowasz się w międzyczasie po cytadelach. Jak atakujesz, to na pełnej...
Re: Inis (Christian Martinez)
1) Tak, dokładnie o to.Gambit pisze: ↑16 maja 2019, 08:40Koledze chodziło pewnie o to, ze ten jeden klan przeciwnika, który daje mu punkt w warunku "Kontroluj 6 klanów przeciwników", daje tez punkt przeciwnikowi w warunku "bądź na 6 terenach".
Ale chowanie się do cytadel nie ma żadnego związku z byciem wodzem, czy byciem w większości na danym terenie. Dodatkowo, to chyba logiczne, że skoro atakujesz, to nie chowasz się w międzyczasie po cytadelach. Jak atakujesz, to na pełnej...
2) No w zasadzie ma kolega rację. Atak to atak.
Re: Inis (Christian Martinez)
Jeszcze tak dla pewności, że dobrze rozumiem warunki zwycięstwa. Jeden z poniższych:
1) Co najmniej jeden klan na 6 terenach;
2) Wodzostwo na 6 terenach;
3) Co najmniej 6 miejsc kultu na terenach, na których masz co najmniej jeden klan;
Zgadza się?
1) Co najmniej jeden klan na 6 terenach;
2) Wodzostwo na 6 terenach;
3) Co najmniej 6 miejsc kultu na terenach, na których masz co najmniej jeden klan;
Zgadza się?
- Gambit
- Posty: 5235
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 1840 times
- Kontakt:
Re: Inis (Christian Martinez)
1. W zasadzie tak
2. Nie. To ma być wodzostwo nad sześcioma lub więcej klanami przeciwników (w sumie)
3. W zasadzie tak
Jeden lub więcej z powyższych.
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 338 times
Re: Inis (Christian Martinez)
Niemalże Punkty 1 i 3 są poprawne, ale 2 jest zły. Za instrukcją:
Czyli nie ma znaczenia ile terenów posiadasz. Możesz być wodzem tylko na jednym, mając 7 klanów i gdzie drugi gracz ma 6 klanów - to wystarczy, żeby spełnić ten warunek zwycięstwa.Wódz co najmniej sześciu cudzych Klanów: Policzcie, ile Klanów innych graczy znajduje się na Terenach, których dany gracz jest wodzem. Jeśli jest ich sześć lub więcej, ten gracz spełnia warunek zwycięstwa.
- DarkSide
- Posty: 3035
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 239 times
Re: Inis (Christian Martinez)
W moim odczuciu wcale (pomimo że nie gra kilka kart zarezerwowanych dla 4-osobowej rozgrywki)
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 552 times
- Been thanked: 281 times
Re: Inis (Christian Martinez)
Ja lubię zarówno grać w wariant 3- jak i 4- osobowy, choć te gry mają różne oblicza, trzeba się przestawić na inne strategie. Podobnie innej gry spodziewam się innego oblicza gry 5-osobowej w dodatku, z nowymi kartami akcji.
A propos dodatku, to na stronie Portalu pojawiła się grafika z planami na czerwiec i jest tam premiera dodatku Inis: Pory roku podpisana datą 27.06. Czyżby niecały miesiąc do premiery?
Pytanie do osób czekających na dodatek, na co najbardziej czekacie:
- możliwość gry w 5 osób?
- pory roku, czyli wprowadzenie zasady, że każda runda gry jest inną porą roku i ma swoje specjalne zasady?
- porty, wyspy i nowe tereny?
A propos dodatku, to na stronie Portalu pojawiła się grafika z planami na czerwiec i jest tam premiera dodatku Inis: Pory roku podpisana datą 27.06. Czyżby niecały miesiąc do premiery?
Pytanie do osób czekających na dodatek, na co najbardziej czekacie:
- możliwość gry w 5 osób?
- pory roku, czyli wprowadzenie zasady, że każda runda gry jest inną porą roku i ma swoje specjalne zasady?
- porty, wyspy i nowe tereny?
-
- Posty: 620
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 56 times
Re: Inis (Christian Martinez)
Trudno wyrokować o nowych mechanikach. Najbardziej cieszą nowe karty i tereny, czyli więcej tego samego.
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 552 times
- Been thanked: 281 times
Re: Inis (Christian Martinez)
Nowe karty eposu to wiadomo, że cieszą bardzo, bo łatwo je dodać i mamy po prostu więcej regrywalności.
Nowe tereny natomiast są od razu połączone z nową mechaniką: portami i wyspami.
Jeśli ktoś nie czytał instrukcji do dodatku, to w skrócie działa to tak:
- każdy teren z portem traktuje się tak, jakby sąsiadował z wszystkimi innymi terenami z portem
- 3 nowe tereny są wyspami (po ich odkryciu nie dokłada się ich do pozostałych kafelków, tylko kładzie obok, wyspy zawsze mają port)
- kolejne 3 nowe tereny są częścią głównej planszy, ale też mają porty oraz ich karty przewagi często są powiązane z portami / ruchem morskim
- no i jest nowa wersja Zatoki, która też ma port (zastępuje Zatokę z podstawki)
- startowe tereny nie mogą być wyspami (ale mogą mieć porty), a teren wybrany stolicą dostaje też port
Jak to wpłynie na grę? Porty powinny ułatwić dostęp do stolicy, może sprawić, że trudniej będzie się gdzieś odciąć, zrobić wąski przesmyk. Trudno natomiast ocenić wyspy. Mogą być gry, w których jest dużo portów, wtedy każda wyspa z automatu sąsiaduje z wieloma terenami. Ale mogą być też gry, w których wyspa wyjdzie dosyć wcześnie i będzie się na nią można dostać tylko ze stolicy, co też będzie ciekawe. Wg mnie ten moduł trochę komplikuje grę, trochę sprawia, że trzeba będzie uważniej grać i patrzeć na możliwe ruchy swoje i przeciwników, ale z drugiej strony to ciekawe urozmaicenie i podniesienie różnorodności rozgrywek, regrywalności.
Większe obawy czuję wobec tytułowego modułu pór roku - obawiam się, że więcej to przyniesie komplikacji niż doda wartości do rozgrywki.
Re: Inis (Christian Martinez)
Czyli wszystko wskazuje na to, że stopień trudności ulegnie zwiększeniu. Bardzo ciekawe jak to wyjdzie w praniu. Orientuje się ktoś czy dodatek już ujrzał światło dzienne zagranicą i czy na obcojęzycznych forach są głosy zadowolenia, czy raczej przeciwnie?
-
- Posty: 620
- Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
- Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 56 times
Re: Inis (Christian Martinez)
Raczej nie ujrzał. Portal chyba wydaje wraz ze światową premierą. Na BGG brak opinii.
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 552 times
- Been thanked: 281 times
Re: Inis (Christian Martinez)
Na BGG są zdjęcia wszystkich nowych elementów w wersji francuskiej oraz wideo-sesja z rozgrywki w wersję rosyjską. Ale angielską wersją nikt się jeszcze nie chwalił.
Z tych kart, co Francuz wrzucał jest jeszcze info o kartach akcji.
Są 2 karty akcji, które zastępują te z podstawki:
- Nowa wersja Druida, która zawiera informację, że jeśli jest 5 graczy, to musisz mieć jeszcze 2 inne karty akcji na ręku, by zagrać Druida
- Nowa wersja Odkrywców, że jeśli odkryty teren to wyspa, to umieść go nie tam, gdzie Bran wskazał, ale obok planszy oraz żeby umieścić 1 klan na nowym terenie jeśli to możliwe, a jeśli nie to do stolicy
(Ta ostatnia informacja na Odkrywcach jest po to, bo jeden z nowych terenów ma specjalną zasadę, że pierwszy klan, który tam może być umieszczony musi pochodzić z efektu karty eposu.)
Oraz 4 nowe karty akcji, które wchodzą do gry, tylko w grze na 5 osób:
- Harmonia klanów: ALBO dodaj 1 swój klan na każdym terenie, na którym jesteś obecny i na którym są też klany innego gracza ALBO dodaj 1 klan na terenie, na którym jesteś obecny.
- Fili: umieść żeton Filiego na terenie, na którym są klany więcej niż 1 gracza, do końca tury wszystkie efekty, które miałyby wywołać konflikt na tym terenie, nie wywołują konfliktu
- Ziemia i król: ALBO odrzuć kartę przewagi, by dobrać kartę eposu ALBO przekaż kartę przewagi graczowi obecnemu na tym terenie, by dobrać żeton wyczynu.
- Koalicja: przemieść swoje klany z terenu, na którym jesteś obecny i na którym są też klany innego gracza, do sąsiedniego terenu, następnie wybierz gracza, który ma klany w startowym terenie i on też może przemieścić swoje klany razem z tobą, jeśli zacznie się konflikt, to ty jesteś inicjatorem, ale gracz, który się z tobą przemieścił też nie może się chować do cytadel i nie możecie wybierać siebie nawzajem jako cele manewrów ataku.
Z tych kart, co Francuz wrzucał jest jeszcze info o kartach akcji.
Są 2 karty akcji, które zastępują te z podstawki:
- Nowa wersja Druida, która zawiera informację, że jeśli jest 5 graczy, to musisz mieć jeszcze 2 inne karty akcji na ręku, by zagrać Druida
- Nowa wersja Odkrywców, że jeśli odkryty teren to wyspa, to umieść go nie tam, gdzie Bran wskazał, ale obok planszy oraz żeby umieścić 1 klan na nowym terenie jeśli to możliwe, a jeśli nie to do stolicy
(Ta ostatnia informacja na Odkrywcach jest po to, bo jeden z nowych terenów ma specjalną zasadę, że pierwszy klan, który tam może być umieszczony musi pochodzić z efektu karty eposu.)
Oraz 4 nowe karty akcji, które wchodzą do gry, tylko w grze na 5 osób:
- Harmonia klanów: ALBO dodaj 1 swój klan na każdym terenie, na którym jesteś obecny i na którym są też klany innego gracza ALBO dodaj 1 klan na terenie, na którym jesteś obecny.
- Fili: umieść żeton Filiego na terenie, na którym są klany więcej niż 1 gracza, do końca tury wszystkie efekty, które miałyby wywołać konflikt na tym terenie, nie wywołują konfliktu
- Ziemia i król: ALBO odrzuć kartę przewagi, by dobrać kartę eposu ALBO przekaż kartę przewagi graczowi obecnemu na tym terenie, by dobrać żeton wyczynu.
- Koalicja: przemieść swoje klany z terenu, na którym jesteś obecny i na którym są też klany innego gracza, do sąsiedniego terenu, następnie wybierz gracza, który ma klany w startowym terenie i on też może przemieścić swoje klany razem z tobą, jeśli zacznie się konflikt, to ty jesteś inicjatorem, ale gracz, który się z tobą przemieścił też nie może się chować do cytadel i nie możecie wybierać siebie nawzajem jako cele manewrów ataku.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Inis (Christian Martinez)
Ciekawe te nowe karty akcji. W szczególności "Ziemia i król" wydaje się być bardzo silna. Oddanie karty przewagi w zamian za żeton wyczynu, przecież wiele kart przewagi jest bardzo sytuacyjnych i nie zawsze ich potrzebujemy, więc wydaje mi się to dość mocnym zagraniem.
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 552 times
- Been thanked: 281 times
Re: Inis (Christian Martinez)
To prawda, wydaje się być silna. Ale co ciekawe może zadziałać jako zrównanie wartości kart przewag. Tzn. dobrej karty możesz nie chcieć oddać, słabą chętnie, więc walka o przewagę na każdym terenie stanie się istotna. A na 5 graczy wywalczyć sobie karty przewagi może być jeszcze trudniej, bo o ile terenów na start jest odpowiednio więcej, to potem nowe pojawiają się w tym podobnym tempie (czyli zazwyczaj 1 nowy teren na turę, choć są wyjątki w obie strony).
Re: Inis (Christian Martinez)
Zatem nowe karty akcji będą tylko przeznaczone do gry w 5 osób?
Myślicie, że w takiej sytuacji warto kupować ten dodatek? Mam na myśli graczy, którzy w pięciu raczej sobie nie pograją.
Myślicie, że w takiej sytuacji warto kupować ten dodatek? Mam na myśli graczy, którzy w pięciu raczej sobie nie pograją.
- Gambit
- Posty: 5235
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 1840 times
- Kontakt:
- Mixthoor
- Posty: 516
- Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 67 times
- Kontakt:
Re: Inis (Christian Martinez)
Tomek stworzy recenzję i się nakręcisz. Ja kupiłem w ciemno. "Addicted to Expansions" zobowiązuje.
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 552 times
- Been thanked: 281 times
Re: Inis (Christian Martinez)
No do tego one służą przecież By zagrać w 5 osób nie wystarczy dodać figurki, potrzebne są dokładnie 4 karty. Te nowe karty wiele nowego nie wnoszą, ot kolejna karta do wstawiania klanów na planszę, kolejna karta do zdobywania eposu lub wyczynu i kolejna karta do przemieszczania. Jasne, są trochę inne, mają swój charakter, ale to tylko nowe sposoby robienia tego co zwykle w tej grze karty akcji robią.
No może karta Fili jest bardziej pomysłowa i trudno ją do czegoś przyrównać. Trochę może działać jak lepsza wersja święta (można zabezpieczyć swój pojedynczy klan regionie), ale bardziej jak posłańcy (umożliwi wejście do regionu nie wywołując konfliktu - choć samo wejście musi być już zrobione inną kartą, a to będą dwie akcje).
Jak Gambit powiedział, tam jest cała masa innych rzeczy: talia eposu z dodatkiem wzrasta o 50% (z 30 do 45), a grając z portami i wyspami liczba terenów rośnie o prawie 40% (z 16 do 22). Czyli masz mocny wzrost regrywalności.
Re: Inis (Christian Martinez)
To było pytanie retoryczne, ewentualnie zostało błędnie sformułowane. Chodziło mi o to, że spośród kart akcji będą tylko te przeznaczone dla 5 graczy. Liczyłem na kilka uniwersalnych, przeznaczonych dla każdego składu, aby zwiększyć różnorodność talii. W każdym razie przekonaliście mnie, zaopatrzę się w dodatek przez wzgląd nowe, ciekawe rozwiązania kafli