Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Inicjatywy komputerowe/internetowe jak i tradycyjne
Awatar użytkownika
abadura
Moderator
Posty: 4727
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:22
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 10 times
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: abadura » 07 cze 2019, 12:01

A masz jakiś pomysł inny niż nie liczyć ich wcale? Raczej będą dość daleko od końca, żeby przenosić ich wyniki na wyniki końcowe. To co zostaje - liczyć według czasu? To słabo działa, gdy jest jeden dominujący zamulacz (a przypuszczam, że tak właśnie jest).

Asillith
Posty: 47
Rejestracja: 22 cze 2015, 09:48
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Asillith » 07 cze 2019, 12:09

Osobiście popieram postulat Radka z paru postów wyżej. Przykre byłoby by gracze zamulający mieli wpływ( a tak będzie przy nieskończeniu gier) na to kto spadnie i na to kto wygra sezon. Nie ma szans liczyć gier w Tzolkinie,które są tak daleko od końca. Myślę, że warto zliczyć czas ruszania gier by ustalić jacy gracze mieli duży wpływ, że gry są tak daleko od końca.

Radek
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 15 gru 2006, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Radek » 07 cze 2019, 13:05

Bez wielkiego ustalania wszyscy wiemy, kto doprowadził do tej sytuacji. Nie bez przyczyny żadna gra z udziałem Mateeza się nie zakończyła. W poprzednim sezonie też był głównym blokerem. Mateez jest w miarę konsekwentny i spowalnia wszystkie gry. Nasz drugi zamulacz czyli Cacaius działa bardziej wybiórczo. Potrafi popychać wybrane gry, w tym samym czasie trzymając inne w zamrażarce przez wiele dni.
Cały czas myślę, że mógłbym pokusić się o remis na pierwszym miejscu z Drakoninem, ale jestem gotów uznać go za zwycięzcę i sezon zamknąć. Zamulaczy zbanować, w to miejsce awansować graczy z drugiej dywizji.

KonradT
Użytkownik wspierający
Posty: 577
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 46 times
Been thanked: 30 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: KonradT » 07 cze 2019, 13:45

Czy gracze, którzy grali w terminie, dostają za niedokończone gry 0 punktów?

Radek
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 15 gru 2006, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Radek » 07 cze 2019, 15:42

KonradT pisze:
07 cze 2019, 13:45
Czy gracze, którzy grali w terminie, dostają za niedokończone gry 0 punktów?

Chyba nie ma dobrego sposobu. O ile nie zachodzi sytuacja, że można z pewnością określić jaka będzie końcowa kolejność. Niestety pozostali gracze są ofiarami zawodników, którzy nie potrafią wywiązać się z zobowiązania jakie wiąże się ze startem. Jedyne co pozostaje to eliminować takie jednostki.

KonradT
Użytkownik wspierający
Posty: 577
Rejestracja: 15 maja 2012, 19:34
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 46 times
Been thanked: 30 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: KonradT » 07 cze 2019, 20:40

Można by zrobić chociaż podobnie do porzuconych gier na BGA - zamulacz 0 a reszta po 300.

Radek
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 15 gru 2006, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Radek » 07 cze 2019, 21:32

Co za różnica? Inny rodzaj niesprawiedliwości. Żegnamy się z zamulaczem i idziemy dalej.

Awatar użytkownika
abadura
Moderator
Posty: 4727
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:22
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 10 times
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: abadura » 07 cze 2019, 23:07

Wydaje mi się, że jest jeszcze jedna możliwość. Możemy ogóle nie liczyć wyników tego sezonu. Wykreślić zamulaczy i grać ponownie ten sam sezon.

Ewentualn, jeśli 3 dywizja skończy, na co jest chyba spora szansa, to nastąpi wymiana pomiędzy drugą a trzecią dywizją.

Co o tym myślicie?

Radek
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 15 gru 2006, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Radek » 08 cze 2019, 00:16

Drugi wariant jest chyba lepszy, z tym, że nikt nie spadnie z 2 dywizji, bo nikt nie spadnie z 1. Tak więc żegnamy blokerów z dywizji 1, awansujemy najlepszych w dywizji 2 i 3.
Zainteresowałem się i wygląda na to, że Kakaj wziął na siebie za dużo rozgrywek ligowych w różne gry, bo skargi są w kilku ligach. Nie moją rolą jest radzić, ale zawodnik jakościowo nie jest zły, więc może lepiej skoncentrować się na kilku tytułach i tam robić dobrą robotę?

Kakaj
Użytkownik wspierający
Posty: 288
Rejestracja: 19 sie 2005, 16:58
Lokalizacja: Pogórze - Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Kakaj » 09 cze 2019, 11:25

Witam

Zgadza sie , ze trzymalem kilka dni JEDNA gre.
Zgadza sie, ze biore udzial w wielu ligach (naliczylem co najemniej 9 ).

Rowniez zgadza sie ze gram tu od lat, i takich skarg na mnie wczesniej nie bylo.
Nie zawsze tez , ligi sie nakladaja. I nie zawsze czlowiek ma identyczny zapieprz w zyciu.

Prosze o wybaczenie za te kilka dni.

Cacaivs
p.s. W istocie ... pomysl na to by, sobie odpuscic czasem z jedna / dwie ligi .. na jeden sezon nie bylby glupi. W momencie gdy nagle robi sie skomasowanie lig w danym czaso okresie.
NIESTETY regulaminy lig zniechecaja do tego. Chyba 3 lata zajelo mi wspinanie sie z 8smej ligi do 2giej w przykladowych Zamkach Burgundi. Jesli odpuszcze jeden sezon. Spadam do ostatniej ligi znowu. Troche to slabe. Tak samo jest w innych ligach. Gdy gracz wraca do ligi nawet z jednym opuszczonym sezonem .. to ląduje na samym dole drabinki znowu.
--> starszy inspektor do spraw homologizacji dyferencjałów w garażach <--
Moje kolekcja gier
Kontakt ze mną via FB : https://www.facebook.com/cezary.wyszynski.3

norkbes
Użytkownik wspierający
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: norkbes » 09 cze 2019, 12:43

Święte słowa Kakaj. Sam koniec roku miałem gorący i paru graczy tutaj zaczęło mantre o zamulaniu. W tej lidze najdluzej czekamy na Mateeza. Minimum przyzwoitości byłoby aby albo zapowiedziec wolniejsze granie albo przynajmniej przeprosić.

Pauzowanie oznacza potem granie na niższym poziomie przez dłuższy czas bo w ligach np nie ma rankingu historycznego.

Gram teraz m. in. w FireIceLadder (Terra Mystica). Tam start nowego sezonu jest co tydzień a ranking jest ustalany na podstawie zakończonych gier. Działa to lepiej pod wieloma wzgledami niż format forumowych lig. Przede wszystkim nie ma monstrualnie długiego regulaminu który potem i tak w kluczowych miejscach nie jest przestrzegany.

Asillith
Posty: 47
Rejestracja: 22 cze 2015, 09:48
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Asillith » 09 cze 2019, 13:24

Ustawienie wakacji czy poinformowanie współgraczy o wolniejszym poruszaniu nie trwa długo. A rzadko widzę stosowanie tej metody. Ja jakbym nie mogła grać normalnie tak by ukończyć gry w czasie to bym się wycofała z danej Ligii. A jeśli sytuacja nagle w trakcie sezonu uniemożliwiłaby mi sprawne granie to bym napisała to na grze by dać informację .

Awatar użytkownika
hsiale
Użytkownik wspierający
Posty: 909
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:08
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: hsiale » 09 cze 2019, 16:44

Kakaj pisze:
09 cze 2019, 11:25
NIESTETY regulaminy lig zniechecaja do tego. Chyba 3 lata zajelo mi wspinanie sie z 8smej ligi do 2giej w przykladowych Zamkach Burgundi.
To akurat słaby przykład, bo po pierwsze Zamki to zdecydowanie najpopularniejsza liga na forum, a po drugie już od chyba dwóch albo trzech sezonów struktura została spłaszczona i jest 6 poziomów.

Kakaj
Użytkownik wspierający
Posty: 288
Rejestracja: 19 sie 2005, 16:58
Lokalizacja: Pogórze - Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Kakaj » 09 cze 2019, 18:52

ASILITIH

Jesli chodzi o gracza Mateez ... to jest jego zwyczajowe tempo... caly czas gra baaardzo wolno.
Jesli chodzi o mnie .. to ciezko poinformowac wspolgraczy gdy sie wylądowalo na 48 h na polu, na ktorym mial byc prad, a go nie bylo :)

HSIALE

Przykald jak kazdy inny. To nie byl przytyk akurat do Zamkow. Aczkolwiek, tam by najbardziej zabolalo, koniecznosc ponownego wspinania sie.
W kazdej lidze szkoda spasc o kilka poziomow, tylko dlatego ze sie zapauzowalo 1 sezon.
Ranking historyczny , moglby dawac mozliwosc powrotu dobrym graczom na zasadach dzikiej karty.
Ale niestety ligi nie prowadza czegos takiego.
--> starszy inspektor do spraw homologizacji dyferencjałów w garażach <--
Moje kolekcja gier
Kontakt ze mną via FB : https://www.facebook.com/cezary.wyszynski.3

Radek
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 15 gru 2006, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Radek » 09 cze 2019, 22:32

Kakaj pisze:
09 cze 2019, 11:25
Zgadza sie , ze trzymalem kilka dni JEDNA gre.

Prosze o wybaczenie za te kilka dni.
Nie kupuję tego. W grze nr 7 masz postój 8 dni, 7 dni, 6 dni, 5 dni + drobniejsze. W tym czasie robiłeś ruchy w innych grach. Z całą świadomością sabotowałeś tę grę.
Rozumiem, że można mieć różnego rodzaju problemy 'logistyczne'. Wszyscy pracujemy, uczymy się, etc,... Ja w czasie rozgrywek byłem tydzień w alpach na nartach. Wstawiłem palmę, a i tak robiłem wieczorem ruchy. Od Ciebie ani palmy, ani informacji. Degrem np. nie jest mega szybkim graczem. Ale nie trzeba być mega szybkim. Jak już się zaloguje, to robi w swoich grach ruchy. Nie mam problemu z tym żeby tolerować przypadki 2-3 dni przerwy. Życie jest życiem. Sam miewam problemy w weekendy.
Nawet przy założeniu, że miałeś problemy, dlaczego nie robiłeś ruchów równomiernie, ale popychałeś niektóre gry, a niszczyłeś inne? Skoro mogłeś w jednych, co Cię wstrzymywało w grze 7? Efekt jest taki, że gra nie zakończy się w terminie. Dla kilku graczy ta gra to 25% ich gier w sezonie i 25% możliwych do uzyskania punktów. Dlaczego miałbym to wybaczać, skoro świadomie to zrobiłeś?
Decyzja leży oczywiście po stronie Adama, ale dla mnie jesteś niepoważny.
Kakaj pisze:
09 cze 2019, 18:52
W kazdej lidze szkoda spasc o kilka poziomow, tylko dlatego ze sie zapauzowalo 1 sezon.
Ranking historyczny , moglby dawac mozliwosc powrotu dobrym graczom na zasadach dzikiej karty.
Ale niestety ligi nie prowadza czegos takiego.
Rozumiem, że próbowałeś, rozmawiałeś z Adamem i nie udało się? Ja nie miałbym żadnego problemu z tym, że gracz ma sytuację, która wyklucza go z sezonu, więc awansujemy 3 zawodników, a w kolejnym sezonie degradujemy 3 a zawodnik wraca.

Awatar użytkownika
abadura
Moderator
Posty: 4727
Rejestracja: 07 gru 2009, 10:22
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 10 times
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: abadura » 10 cze 2019, 00:47

W nowym brzmieniu regulaminów zostawiam sobie furtkę na wpuszczanie graczy wracających wyżej, ale na miejsca po graczach, którzy nie grają dalej. Inaczej się nie da, bo musiałbym komuś zabrać jego awans a innych zbić w dół, choć nie mieli spaść. To wzbudzi zrozumiały opór. W tym formacie po prostu się nie da inaczej, niż mieć szczęście, że akurat ktoś wysoko odchodzi. A to jest raczej rzadkie, szczególnie w najbardziej pod tym względem problematycznych Zamkach Burgundii (inne "moje" ligi są dużo mniejsze, czasem jest tylko jedna dywizja...).

Jeśli ktoś ma pomysł na inny format ligii, który rozwiąże te problemy, a nie będzie zbyt odległy od bieżącego (bo zakładam, że gracze są do niego przyzywczajeni i go lubią, skoro grają...) to chętnie go rozważę!

(Przypominam też, że dla Zamków Burgundii mamy także ligę w formacie Wielki Szlem.)

Asillith
Posty: 47
Rejestracja: 22 cze 2015, 09:48
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Asillith » 10 cze 2019, 07:57

Z ciekawości przejrzałam sobie ligę zamków w której cacaivs też gra. W czasie gdy nie ruszał gry 7 był w stanie ruszać zamki i niektóre Tzolkiny inne. Ciężko mi znaleźć racjonalne wytłumaczenie sytuacji takiej.
Zgadzam się, że najbardziej gry opóźniał Mateez, ale uważam że Cacaivs też przyczynił się do opóźnienia gier wybranych. Z tego co się zorientowałam nie tylko w tej lidze jest problem z opóźnieniem gier przez tego gracza.
Jeśli ktoś tylko by raz w sezonie przytrzymał grę 3 dni,a resztę ruszał sprawnie to ja osobiście bym nie wyłapała takiej sytuacji. Życie pisze różne sytuacje. Zawsze też można napisać, przeprosić nawet po itp. A tu nie było żadnej reakcji do momentu tej dyskusji.

norkbes
Użytkownik wspierający
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: norkbes » 10 cze 2019, 10:45

Przychylam się do sugestii Adama: spróbujmy konstruktywnie opracować spójny regulamin rozgrywek, który sprawi, że takie sytuacje jak ostatnio będą mniej dokuczliwe.

Parę moich konkretnych uwag (grałem w wielu różnych formatach - wg mnie rozwiązania idealnego nie ma):

Skoro gramy na BAJ - to tam nie ma kontroli czasu (w praktyce, z tego co wiem, brak ruchu przez miesiąc oznacza, że gra jest usuwana). Napisałem parę dni temu do admina BAJ z sugestią nowych ustawień (limity czasowe a la BGA) przy zakładaniu gier. Podejrzewam, że sprawa jest beznadziejna - tzn. nie uda się tu nic zmienić. Na BAJ i yucacie gra się z definicji dla przyjemności, wtedy kiedy się ma czas i ochotę. W naszych ligowych rozgrywkach chcemy zadbać o sztywne ramy czasowe. Wsparcia od platformy tu nie ma i chyba nie będzie. Na BGA jest opcja limitowania czasu - ale np. w rozgrywkach Troyes i tak nie było to skuteczne rozwiazanie problemu terminowego zagrania gry. Wydaje mi się, że sensowną opcją jest:

1. Sztywne ustawienie daty początku i końca gier. Zero tolerancji na wydłużanie czasu: tj. admin nie powinien przyznawać sobie prawa arbitralnego wydłużania czasu na "dogranie" gier.

2. Gry, które nie udało się zagrać do końca - podlegają analizie czasu wykorzystanego przez poszczególnych graczy. Na BAJ można te dane zbierać programowo - do zrobienia. Na Yucata - na razie nie widzę możliwości techn. jak takie dane zbierać. Na BGA mamy czas mierzony przez platformę więc wystarczy odczytać w dniu po upłynięciu czasu.

3. Gry niedograne w czasie sezonu rozgrywkowego traktujemy jako niebyłe: wszyscy dostają 0 pkt. Gracze którzy przekroczyli swoje czasy na ruchy (bez znaczenia czy od 2 min czy 15 dni) - zaliczają drop-out i dostają karę regulaminową: moja propozycja -2 pozycje w dół w końcowym rankingu (wyznaczanym na podstawie dogranych gier). Jeśli taki gracz wypada poniżej listy grających (np. z pozycji 23 spada na 25 przy 24 graczach uczestniczących w rozgrywkach) - to dostaje bana na udział w rozgrywkach (sugeruję dwa kolejne sezony). W grze 4os, każdy z graczy ma czas na ruchy równy: czas-rogrywek / liczba graczy (przy 10 tyg. sezonu, każdy ma 17.5 dnia). Jeśli gra się skończy terminowo to "okazjonalny zamulacz" (gracz/-e, który spóźniał się z ruchami, ale pozostali grali szybciej i gra się terminowo skończyła) nie dostaje kary drop-out.

Przykład:

końcowy ranking uwzględniający zakończone terminowo gry:

#1. Gracz-A 30 pkt (3 gry)
#2. Gracz-B 20 pkt (2 gry)
...
#5. Gracz-E 18 pkt (3 gry)
#6. Gracz-F 12 pkt (3 gry)
#7. Gracz-G 6 pkt (4 gry)

drop-out zaliczył Gracz-B w dwóch grach oraz Gracz-E w jednej. Końcowy ranking (na potrzeby awansów/spadków) - zwróćcie uwagę, że należałoby również regulaminowo ustalić kolejność "przetasowań" ze względu na drop-outy, tzn. inną końcową kolejność *możemy dostać* jak najpierw przesuniemy Gracza-B a inną jak Gracza-E.. (problem będzie widoczny przy kilku graczach z drop-outami). Ja sugeruję kierować się kolejnością punktową w tabeli, tzn. zaczynamy od dołu tabeli i jeśli jakiś gracz ma drop-out to przesuwamy go niżej o odpowiednią liczbę pozycji. W takim wypadku, dostaniemy następującą końcową kolejność:

#1. Gracz-A 30 pkt
...
#4. Gracz-F 12 pkt
#5. Gracz-G 6 pkt
#6. Gracz-B 20 pkt
#7. Gracz-E 18 pkt

Podsumowanie: Gracz-B wygrał obie swoje dograne w czasie gry. I co z tego skoro w dwóch innych przekroczył czas (przykładowe 17.5 dnia). Efekt: 2x -2 i spada do niższej dywizji.

Zalety tego systemu:

a) przewidywalny charakter "kary regulaminowej"
b) drobne obsuwy czasowe nie powodują surowych kar
c) mechanizm samo-oczyszczania puli graczy - ktoś kto wypadnie poza pulę, ban na (np) 2 sezony.

Dziękuję za uwagę.

Radek
Użytkownik wspierający
Posty: 481
Rejestracja: 15 gru 2006, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Radek » 10 cze 2019, 12:17

Kierunek dobry, ale niektóre rozwiązania techniczne wymagają przemyślenia.
Nie jestem zwolennikiem "zera tolerancji". Jeśli gramy 3 miesiące i brakuje 2 ruchów (2 zawodników po 1 ruchu) to wolę dodać extra czas. Mniej kłopotów wynika z przedłużenia niż z uznania gry za niebyłą.
Twoja propozycja ma taką cechę, że mocniej karze zawodników słabszych. Nie wiem czy taka była intencja? (Zawodnik z czołówki zajmie gorsze miejsce, może nawet będzie zdegradowany, a słabszy dostanie bana na 2 sezony).
Dobrym pomysłem wydaje mi się wyznaczenie ilości czasu na każdego gracza. Wykorzystałbym to i karał odjęciem punktów zawodników, którzy przekraczają czas, nawet jeśli gra, staraniami pozostałych, została dograna w terminie. Kara powinna być proporcjonalna do przekroczenia. Generalnie odbieranie punktów podoba mi się bardziej niż automatyczne cofanie w tabeli.
Pomimo uwag Adama pomyślałbym jednak o wprowadzeniu mechanizmu urlopu na 1 sezon. Myślę, że nie powinno być wielkiego oporu związanego ze zdegradowaniem 3 zamiast 2 graczy, jeśli sytuacja będzie znana sezon wcześniej i wcześniej 3 zawodników awansuje. Oznacza to w praktyce tyle, że ktoś rozegra 1 sezon w lidze wyższej niż należna z tytułu osiągnięć (w zastępstwie zawodnika urlopowanego). Nie będzie to już takie czyste w przypadku dłuższych pauz, więc przerwa powinna być ograniczona do 1 sezonu.

norkbes
Użytkownik wspierający
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: norkbes » 10 cze 2019, 14:28

Mi z kolei taki relatywizm w podchodzeniu do zapisów regulaminowych bardzo nie odpowiada. Brakuje 2 ruchów, przedłużamy - 4 ruchów nie przedłużamy. Przedłużamy o jeden dzień czy może "dla pewności" o 3? Sztywne ramy czasowe mają z kolei same zalety: gramy np. 10 tygodni, potem tydzień na zapisy - a nowy sezon zawsze startuje np. 10-go w miesiącach marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień.

Jeśli myślimy o turniejowym graniu, absolutnie jestem za trzymaniem się sztywno regulaminu: dura lex sed lex. Rozmywanie zasad i arbitralność w traktowaniu regulaminu jest jak dla mnie równie zła co zamulanie rozgrywek.

Co do karania "słabszych" - jeśli ktoś słaby z ostatniej dywizji dodatkowo zawala terminowe granie, to może dać mu czas na to, aby się ogarnął? Ban może być na jeden sezon - przy braku "urlopu" kara jest dotkliwa - ale tu znowu dotkliwsza dla graczy "mocnych". Tak jak napisałem na samym początku nie ma idealnego rozwiązania. Ja już w praktyce testowałem np. ranking historyczny (Wielki Szlem w Zamki B). Mechanizm miły - fajnie analizować zmiany w rankingu poszczególnych graczy - ale to dodatek, który nie adresuje problemu "wykroczeń regulaminowych" i "przekroczeniu czasu na grę". Z kolei, jeśli gra zakończy się o czasie a jeden z graczy przekroczył swój czas bo zamiast 17.5 dnia wykorzystał 19 dni - nie widzę powodu aby go karać. Miał szczęście, że pozostali się sprężyli a on nie dostał -2 pozycje w rankingu końcowym. Nie podoba mi się również odejmowanie punktów - drop-out i punkty za dograne gry to jak dla mnie, eurogracza :), dwa różne zasoby.

Nie ujęte w klasyfikacji gry ciągle można skończyć (już po czasie rozgrywek) i emocjonować się końcowymi rozstrzygnięciami. Ale setting turnieju/rozgrywek to rzecz święta. Jeśli nie zależy nam na płynnym i szybkim graniu - to grajmy rekreacyjnie (ja tak robię w lidze Rosyjskich kolei, jest nas takich czterech :D) ale nie narzekajmy też, że ktoś gra wolniej niż tego byśmy sobie życzyli. Jeśli zależy nam z kolei na rywalizacji w oparciu o jasno określone zasady, to zdefiniujmy je teraz i trzymajmy się ich (bez furtek i "sytuacji szczególnych").

Awatar użytkownika
hsiale
Użytkownik wspierający
Posty: 909
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:08
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: hsiale » 10 cze 2019, 20:21

Mi się bardzo podobają te dwa pomysły:
  • regulamin, który "stosuje się sam", bez miejsca na interpretację, tak że każdy czytając go jest w stanie przewidzieć co się stanie
  • limit na całą grę, nie na ruch - to ten limit ma realny wpływ na skończenie (lub nie) gry na czas

Kakaj
Użytkownik wspierający
Posty: 288
Rejestracja: 19 sie 2005, 16:58
Lokalizacja: Pogórze - Gdynia
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: Kakaj » 10 cze 2019, 23:35

Sluchajcie ...
Gram wiele lig na roznych platformach. Nie tylko te z forum. I relatywnie bardzo duzo czasu spedzam na granie codziennie, i czesto zagladam.
Jak jest kociokwik zyciowy, to dostane po lbie w kazdej lidze za opoznianie.
Zrozumiale.
Ale i tak stawalem na glowie by to wszystko pchac.
Ta jedna gra ciagle mi najwyrazniej gdzies sie zawieruszala.

Juz przestancie sie nade mna znecac :)
Jestem tu z Wami i rozumiem Nasze problemy.

Jak to mowil pewien celebryta 17 wieczny : "Koncz Wasc, wstydu oszczedz ! "

Co do pomyslow. Rowniez wspieram limit czasu na cala rozgrywke na BGA, a nie na kazdy ruch.

Pozdrawiam szanowne grono
Cacaivs
p.s. Mozna mnie lapac via FB, jak gdzies zamule. Link do mojego konta zwyczajowo w stopce posta.
--> starszy inspektor do spraw homologizacji dyferencjałów w garażach <--
Moje kolekcja gier
Kontakt ze mną via FB : https://www.facebook.com/cezary.wyszynski.3

norkbes
Użytkownik wspierający
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: norkbes » 11 cze 2019, 17:33

Mały proof-of-concept z mojej strony... Analiza czasów wykorzystanych przez poszczególnych graczy w grach D1 (podany id gry, oraz czas w godzinach - zakładając, że gramy 10 tygodni, każdy ma do dyspozycji 17.5*24 = 420h). Niezakończone gry mają id 55921 oraz 55925. Widać, że oprócz naszego faworyta do tytułu Zamulacza roku, i mnie i Assilith zdarzyły się (generalnie niezbyt duże) przekroczenia czasu. W jednej zakończonej grze z udziałem Mateeza i Cacaivsa - grę udało się zagrać w terminie, bo pozostali dwaj gracze grali w ekspresowym tempie. Generalnie wyniki poniżej wskazują, że zaproponowane przeze mnie wcześniej zmiany regulaminowe bardzo dobrze sprawdziłyby się w tym sezonie. Zwracam również uwagę, że poniższe dane skutecznie bronią dobrego imienia Cacaivsa... (obsuwy w dwóch grach, w jednej minimalny - w drugiej, pokaźny - tak czy inaczej rekord i tak ciągle bije Mateez). Oczywiście to moje zdanie - więc zapraszam do dyskusji :)

Kod: Zaznacz cały

             Game ID:       55921
---------------------------------
            Drakonin       209.03
              Mateez      1000.98
              Radek0        98.83
              degrem       348.63

Kod: Zaznacz cały

             Game ID:       55922
---------------------------------
            Drakonin       155.62
              hsiale        82.10
            Asillith       450.72
              Radek0       160.47

Kod: Zaznacz cały

             Game ID:       55923
---------------------------------
             Cacaivs       395.68
            Asillith       382.47
              degrem       548.57
              Radek0        73.83

Kod: Zaznacz cały

             Game ID:       55924
---------------------------------
              Mateez       665.08
             Cacaivs       360.05
            Drakonin        92.63
            Asillith       521.38

Kod: Zaznacz cały

             Game ID:       55925
---------------------------------
              degrem       292.63
              Mateez       940.53
            Asillith       230.88
              hsiale       171.18

Kod: Zaznacz cały

             Game ID:       55926
---------------------------------
             Cacaivs       435.80
            Drakonin       212.23
              hsiale       123.30
              degrem       569.33

Kod: Zaznacz cały

             Game ID:       55927
---------------------------------
             Cacaivs       827.75
              Mateez       720.45
              Radek0        60.12
              hsiale        53.55

Awatar użytkownika
hsiale
Użytkownik wspierający
Posty: 909
Rejestracja: 14 paź 2012, 20:08
Has thanked: 6 times
Been thanked: 6 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: hsiale » 11 cze 2019, 22:10

norkbes pisze:
11 cze 2019, 17:33
Niezakończone gry mają id 55921 oraz 55925.
Oraz 55924 i 55927, Mateez nie zakończył żadnej gry.

norkbes pisze:
11 cze 2019, 17:33
W jednej zakończonej grze z udziałem Mateeza i Cacaivsa - grę udało się zagrać w terminie, bo pozostali dwaj gracze grali w ekspresowym tempie.
Grali, ale nic to nie pomogło. Rozumiem że chodzi o grę siódmą, która jest obecnie w 20-tej rundzie
norkbes pisze:
11 cze 2019, 17:33
Widać, że oprócz naszego faworyta do tytułu Zamulacza roku, i mnie i Assilith zdarzyły się (generalnie niezbyt duże) przekroczenia czasu. Generalnie wyniki poniżej wskazują, że zaproponowane przeze mnie wcześniej zmiany regulaminowe bardzo dobrze sprawdziłyby się w tym sezonie. Zwracam również uwagę, że poniższe dane skutecznie bronią dobrego imienia Cacaivsa...

Kod: Zaznacz cały

             Game ID:       55924
---------------------------------
              Mateez       665.08
             Cacaivs       360.05
            Drakonin        92.63
            Asillith       521.38


Napisałem własny program, generalnie wychodzą mi podobne wyniki (póki co sprawdziłem 3 gry, jeszcze muszę trochę dopracować kod, szczególnie żeby radził sobie z grami, które się skończyły), ale w tej grze jest bardzo duża różnica. Mi wyszło tak:

Kod: Zaznacz cały

Drakonin				Mateez					Cacaivs					Asillith		
Timestamp		Delay	Line	Timestamp		Delay	Line	Timestamp		Delay	Line	Timestamp		Delay	Line
2019-04-03 01:50	0,52	935	2019-04-03 07:06	5,27	933	2019-04-03 09:21	2,25	931	2019-04-03 21:44	12,38	925
2019-04-03 22:34	0,83	915	2019-04-05 10:43	12,93	889	2019-04-04 21:47	12	894	2019-04-04 05:57	7,38	908
2019-04-04 09:47	3,83	901	2019-04-09 08:15	61,72	871	2019-04-06 18:32	9,82	877	2019-04-06 06:04	19,35	885
2019-04-06 08:43	2,65	880	2019-04-13 01:28	2,17	853	2019-04-12 23:18	61,82	858	2019-04-10 06:16	22,02	866
2019-04-10 09:29	3,22	861	2019-04-17 11:10	3,7	821	2019-04-17 07:28	48,38	825	2019-04-15 06:08	52,67	849
2019-04-15 07:05	0,95	835	2019-04-21 17:42	28,58	786	2019-04-20 13:07	50,43	805	2019-04-17 23:15	12,08	816
2019-04-18 10:41	11,43	809	2019-04-23 08:14	32,78	758	2019-04-21 23:27	4,57	768	2019-04-23 08:32	0,3	740
2019-04-21 18:53	1,18	781	2019-05-03 16:12	233,62	723	2019-04-23 22:35	10,92	726	2019-05-04 06:00	13,8	716
2019-04-23 11:40	3,13	733	2019-05-04 21:19	6,32	674	2019-05-04 15:00	2,58	679	2019-05-05 19:00	21,68	643
2019-05-04 12:25	6,42	692	2019-05-07 12:32	28,37	608	2019-05-06 08:10	10,63	617	2019-05-07 19:49	7,28	599
2019-05-05 21:32	2,53	625	2019-05-09 12:12	38,27	593	2019-05-07 21:56	2,12	596	2019-05-09 20:53	8,68	589
2019-05-10 03:50	6,95	567	2019-05-13 21:51	82,03	547	2019-05-10 11:49	7,98	562	2019-05-14 08:02	10,18	542
2019-05-14 09:38	1,6	536	2019-05-15 08:19	14,27	523	2019-05-14 18:03	8,42	531	2019-05-15 21:02	12,72	507
2019-05-16 01:19	4,28	500	2019-05-17 08:14	30,92	497	2019-05-19 08:00	6,3	462	2019-05-18 21:18	37,07	490
2019-05-19 01:42	4,4	467	2019-05-22 09:51	73,85	434	2019-05-23 20:19	18,97	359	2019-05-22 10:02	0,18	428
2019-05-23 01:21	15,32	417	2019-05-29 11:29	135,17	342	2019-05-30 20:41	19,27	296	2019-05-29 18:19	6,83	334
2019-05-30 01:25	7,1	304	2019-05-31 10:14	13,55	279	2019-05-31 19:18	1,58	231	2019-05-31 12:14	2	243
2019-05-31 17:43	5,48	238	2019-06-03 13:30	63,53	223	2019-05-31 21:58	2,67	228	2019-06-03 20:36	7,1	217
2019-06-03 22:07	1,52	166	2019-06-06 12:16	14,23	146	2019-06-05 22:02	47,92	161	2019-06-06 12:24	0,13	143
2019-06-06 17:38	5,23	131	2019-06-10 11:33	60,48	77	2019-06-07 23:04	24,62	84	2019-06-10 22:17	10,73	58
2019-06-06 22:27	4,82	87	2019-06-11 13:06	5,13	9	2019-06-11 07:58	6,33	34	2019-06-11 19:15	6,15	0
2019-06-11 01:38	3,35	50									

		Drakonin				Mateez					Cacaivs					Asillith
		Sum	96,74				Sum	946,89				Sum	359,58				Sum	270,71	

(Line to mniej więcej linijka, z której był brany ruch, liczona jak w logu gry skopiowanym do Notepada. Drakonin zrobił jeden ruch więcej bo gra Ixtab). Twój program z jakiegoś powodu około 300 godzin przerzucił od Mateeza do Asillith, sprawdziłem to ręcznie i wyszło że mój policzył prawidłowo. Jak chcesz żebym to przejrzał, to podrzuć mi kod, wprawdzie nie znam się za dobrze na Pythonie, ale może coś wymyślę :) Jak dopracuję swój kod to wrzucę obliczenia z wszystkich gier jakie mi wyjdą.

norkbes
Użytkownik wspierający
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Polska Liga Tzolk'ina - Sezon 21

Post autor: norkbes » 11 cze 2019, 22:39

Dzięki za raport. Może być u mnie bug bo pisałem toto na szybko i w jednym mcu poszedłem na skróty. U siebie sprawdzałeś czy poprawnie obsługiwana jest zmiana kolejności w rundzie? Tak czy inaczej przeliczę swoje dane jutro. A kod udostępnię wszystkim zainteresowanym jak będzie już dawał poprawne wyniki.

Natomiast co do regulaminu to warto rozważyć czy mistrza jednak nie wyłaniać na podstawie rankingu przed naliczeniem kar za dropouty. To tak aby uniknąć manipulacji...

Można sobie wyobrazić sytuację że ktoś może jakaś grę specjalnie opóźniać bo dzięki temu albo uniknie spadku albo nawet wygra ligę (bo główny konkurent przekroczył swój czas i ktoś może decydować czy to będzie drop-out przeciwnika czy nie). O ile nie mam problemu z graniem na to aby ktoś spadł bo zamula o tyle o mistrzostwie powinny decydować wyłącznie gry dogranie w czasie. Takie pogrywanie jest jednak ryzykowne bo konkurenci mogą swoje gry dograć w czasie i dostać pkty do rankingu. Ot taka dodatkowa metagra...

ODPOWIEDZ