Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

RaYell pisze: 21 cze 2019, 13:47 A skad zamawiales dodatek? Ja na swoj czekam (aleplanszowki) i sie doczekac nie moge.
Planszostrefa
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: REBEL.pl »

Gloomhaven - Steam Early Access - July 17

Obrazek

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=S2OCc8d89OA


"From gloom only greed and death emerge..."
Ostatnio zmieniony 03 lip 2019, 08:24 przez REBEL.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Arek001
Posty: 247
Rejestracja: 21 lut 2016, 21:29
Lokalizacja: Oświęcim
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Arek001 »

Czy są informacje, czy gra na PC będzie dostępna w języku Polskim?
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: REBEL.pl »

Arek001 pisze: 02 lip 2019, 02:37 Czy są informacje, czy gra na PC będzie dostępna w języku Polskim?
Nie będzie.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: YoYo »

REBEL.pl pisze: 03 lip 2019, 05:23
Arek001 pisze: 02 lip 2019, 02:37 Czy są informacje, czy gra na PC będzie dostępna w języku Polskim?
Nie będzie.
Zdaje się jest dział na ten temat :) viewforum.php?f=9 .
PS. myślałem, że już wydajecie wersję na PC PL albo... przejęliście zadanie od Albi na siebie z wersją planszówkową PL :D (bo ci z kolei to skąpią info jakby się wstydzili, że robią Gloomhaven PL) ... stąd ten news, a tak w sumie nie wiem jak go interpretować skoro jest pod szyldem Rebela 8) .
gogovsky
Posty: 2180
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 460 times
Been thanked: 503 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gogovsky »

YoYo pisze: 03 lip 2019, 21:36
REBEL.pl pisze: 03 lip 2019, 05:23
Arek001 pisze: 02 lip 2019, 02:37 Czy są informacje, czy gra na PC będzie dostępna w języku Polskim?
Nie będzie.
Zdaje się jest dział na ten temat :) viewforum.php?f=9 .
PS. myślałem, że już wydajecie wersję na PC PL albo... przejęliście zadanie od Albi na siebie z wersją planszówkową PL :D (bo ci z kolei to skąpią info jakby się wstydzili, że robią Gloomhaven PL) ... stąd ten news, a tak w sumie nie wiem jak go interpretować skoro jest pod szyldem Rebela 8) .
asmodee digital?;p
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: YoYo »

Dzieje się! :D :D :D
Brawo Rysław 8) .

https://youtu.be/xKrfkDgqT54

Obrazek

Tak na marginesie fajnie, że to Ty i gratuluję kolejnego projektu, mogę być spokojny :wink: .
Teraz pozostaje tylko KIEDY? :lol:
VonLucor
Posty: 1
Rejestracja: 12 lip 2019, 19:58
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: VonLucor »

Rozmawiałem telefonicznie z przedstawicielem handlowym Albi, na jesień 2019 ma być już polska wersja gry planssowej w dystrybucji.
Krisso
Posty: 6
Rejestracja: 06 sty 2013, 21:04
Been thanked: 3 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Krisso »

Witam, w związku z Polską edycją chciałem zainteresować się temat i rozeznać czy Gloomhaven będzie odpowiednim nabytkiem dla mojej grupy - liczę że zajrzą do tego wątku jacyś wyjadacze i trochę rozwieją mi wątpliwości :)

1. Czy scenariusze opierają sie tylko i wyłącznie na taktycznej walce i zabiciu wszystkich/konkretnego przeciwnika lub zniszczeniu przedmiotu? Chodzi mi o to czy cele są jakoś zróżnicowane i czy np. są scenariusze gdzie przez większość czasu nie walczysz, ale wchodzisz w interakcje z miejscami na planszy?
2. Dołączanie i opuszczanie drużyny przez gracza w trakcie kampanii - czy mechanizmy z dostosowywaniem przeciwników i ich poziomu oraz schemat rozwoju postaci jest na tyle wydolny, że jak np. jeden gracz nie przyjedzie na 1-2 scenariusze to bardzo zmieni to rozgrywkę, albo gracz ten będzie bardzo odstawał od grupy?
3. Ile przecietnie trwa jeden scenariusz na 4 graczy? (Realnie - bo nigdy info na pudełku mi się nie zgadza z praktyką)

Z góry bardzo serdecznie dziękuję za pomoc :)
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

1. Zdecydowana większość scenariuszy polega na wybiciu wszystkiego co się rusza. Pojedyncze scenariusze mają jakieś inne cele jak np. dotarcie w konkretne miejsce, zdobycie konkretnego przedmiotu.
2. Moim zdaniem dziala to bardzo dobrze. Poziom trudnosci scenariusza dobiera sie do graczy aktualnie bioracych w nim udzial, gra dobrze sie skaluje na wieksza i mniejsza ilosc graczy.
3. Na pudelku napisane jest ze 30min na gracza. To najwieksze klamstwo w tej grze. Licz spokojnie 3 godziny na scenariusz. Duzo zalezy od tego jak szybko podejmujecie decyzje, ale moja ekipa po ponad 200 godzinach gry nie jest w stanie zejsc do 2 godzin na scenariusz przypelnym skladzie.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1804 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gambit »

Krisso pisze: 06 sie 2019, 13:22 Witam, w związku z Polską edycją chciałem zainteresować się temat i rozeznać czy Gloomhaven będzie odpowiednim nabytkiem dla mojej grupy - liczę że zajrzą do tego wątku jacyś wyjadacze i trochę rozwieją mi wątpliwości :)

1. Czy scenariusze opierają sie tylko i wyłącznie na taktycznej walce i zabiciu wszystkich/konkretnego przeciwnika lub zniszczeniu przedmiotu? Chodzi mi o to czy cele są jakoś zróżnicowane i czy np. są scenariusze gdzie przez większość czasu nie walczysz, ale wchodzisz w interakcje z miejscami na planszy?
95% scenariuszy, które graliśmy to "zabij wszystko", "zabij przeciwnika x", "znajdź i zniszcz przedmiot y, przebijając się przez hordy wrogów". Kilka scenariuszy miało mimo wszystko ciekawe rozwiązania mechaniczne, które jakoś uprzyjemniały wycinanie wrogów. Na palcach jednej ręki policzę scenariusze, gdzie trzeba było zrobić coś innego.
Krisso pisze: 06 sie 2019, 13:22 2. Dołączanie i opuszczanie drużyny przez gracza w trakcie kampanii - czy mechanizmy z dostosowywaniem przeciwników i ich poziomu oraz schemat rozwoju postaci jest na tyle wydolny, że jak np. jeden gracz nie przyjedzie na 1-2 scenariusze to bardzo zmieni to rozgrywkę, albo gracz ten będzie bardzo odstawał od grupy?
Raczej nie ma z tym problemu. Dołączanie nowych postaci, czy wypadanie postaci powoduje dostosowanie przeciwników, ale jest to na tyle ok zrobione, ze nie powoduje zgrzytów.
Krisso pisze: 06 sie 2019, 13:22 3. Ile przecietnie trwa jeden scenariusz na 4 graczy? (Realnie - bo nigdy info na pudełku mi się nie zgadza z praktyką)

Z góry bardzo serdecznie dziękuję za pomoc :)
Z rozłożeniem i złożeniem gry (zapakowanej w insert od WarBoxa) średnio zajmowało nam to 3 - 3,5 godziny. Były scenariusze krótsze, gdzie w ciągu niecałych pięciu godzin potrafiliśmy zrobić dwa, ale nie było ich zbyt wiele.
Krisso
Posty: 6
Rejestracja: 06 sty 2013, 21:04
Been thanked: 3 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Krisso »

Dzięki za szybkie odpowiedzi :) a powiedzcie mi jak tam z chęcią do gry - czy nie ma efektu znurzenia ciągłym tłuczeniem sie czy jednak rozwój i tworzenie tego świata wciąga na tyle że wasze playgroupy chętnie zasiadaja do kolejnego scenariusza?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3191 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: japanczyk »

Krisso pisze: 06 sie 2019, 13:40 Dzięki za szybkie odpowiedzi :) a powiedzcie mi jak tam z chęcią do gry - czy nie ma efektu znurzenia ciągłym tłuczeniem sie czy jednak rozwój i tworzenie tego świata wciąga na tyle że wasze playgroupy chętnie zasiadaja do kolejnego scenariusza?
Sprawdź recenzje Gambita n YT ;-)
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

Krisso pisze: 06 sie 2019, 13:40 Dzięki za szybkie odpowiedzi :) a powiedzcie mi jak tam z chęcią do gry - czy nie ma efektu znurzenia ciągłym tłuczeniem sie czy jednak rozwój i tworzenie tego świata wciąga na tyle że wasze playgroupy chętnie zasiadaja do kolejnego scenariusza?
Mnie moją ekipę gra nie znudziła mimo, że zagraliśmy ponad 60 razy. Zazwyczaj gry mnie lekko nudzą już po ok 5 rozgrywkach. Z Gloomhaven tego nie ma. Ale to oczywiście kwestia preferencji, ale też zalet gry. W niej ciągle się coś zminia. Nowe przedmioty, nowe scenariusze, nowe karty w ręce i po ok 10-15 rozgrywkach całkiem nowa postać. To skutecznie niweluje poczucie nudy. Oczywiście misisz lubić gry mechabiczne i wybory taktyczne. Jeśli szukasz przygody niczym w The 7th Continent to się zawiedziesz. Warstwa fabularna jest dość chaotyczna i nieliniowa. Wymaga zaangażowania od graczy by się połapać i wczuć. Niemniej gra jest moim zdaniem genialna mechanicznie...
(pomimo pewnych niedoróbek i drobnych problemów z balansem)
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1804 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gambit »

japanczyk pisze: 06 sie 2019, 13:53
Krisso pisze: 06 sie 2019, 13:40 Dzięki za szybkie odpowiedzi :) a powiedzcie mi jak tam z chęcią do gry - czy nie ma efektu znurzenia ciągłym tłuczeniem sie czy jednak rozwój i tworzenie tego świata wciąga na tyle że wasze playgroupy chętnie zasiadaja do kolejnego scenariusza?
Sprawdź recenzje Gambita n YT ;-)
Wtedy pozna opinie tylko jednej osoby (no chyba, ze poczyta komentarze), która w GH już nie gra. Tu odpowiedzą mu ludzie, którzy prawdopodobnie nadal dobrze się przy grze bawią :)
hancza123
Posty: 3655
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 48 times
Been thanked: 147 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: hancza123 »

Mam pytanie do osób które przeszły dużą część gry, przynajmniej 50 scenariuszy: Które scenariusze są najtrudniejsze, najciekawsze, najbardziej utknęły w pamięci? Proszę o numery scenariuszy w książce.

Przeszedłem 15 scenariuszy i wiem że nie ma żadnych szans ani też sensu przechodzić całości. Chcę zagrać jeszcze wybiórczo 10-15 scenariuszy tych najciekawszych. Najlepiej by były bardzo trudne.
gogovsky
Posty: 2180
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 460 times
Been thanked: 503 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gogovsky »

hancza123 pisze: 22 sie 2019, 19:34 Mam pytanie do osób które przeszły dużą część gry, przynajmniej 50 scenariuszy: Które scenariusze są najtrudniejsze, najciekawsze, najbardziej utknęły w pamięci? Proszę o numery scenariuszy w książce.

Przeszedłem 15 scenariuszy i wiem że nie ma żadnych szans ani też sensu przechodzić całości. Chcę zagrać jeszcze wybiórczo 10-15 scenariuszy tych najciekawszych. Najlepiej by były bardzo trudne.
Spoiler:
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

Była ankieta w tej sprawie. Click.
mecenas
Posty: 762
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 58 times
Been thanked: 157 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mecenas »

Po dwóch partiach w dodatek...
Spoiler:
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

Nie grałem, ale...
mecenas pisze: 06 wrz 2019, 10:34
Spoiler:
Spoiler:
mecenas
Posty: 762
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 58 times
Been thanked: 157 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: mecenas »

elayeth pisze: 06 wrz 2019, 12:12 Nie grałem, ale...
Spoiler:
Spoiler:
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: maciejo »

Dzięki kol.Tomaszu za zaoszczędzenie kupy czasu i piniendzy.
Twoje recenzje są nieocenione :!:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
duulamon
Posty: 136
Rejestracja: 03 sty 2018, 11:24
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: duulamon »

maciejo pisze: 09 wrz 2019, 22:55 Dzięki kol.Tomaszu za zaoszczędzenie kupy czasu i piniendzy.
Zacznę od offtopowego lizusowskiego wstępu: uważam kol. Tomasza (nie znamy się, przepraszam za spoufalanie) za najlepszego recenzenta mówiącego w języku ojczystym.
maciejo pisze: 09 wrz 2019, 22:55 Twoje recenzje są nieocenione
Mogę się podpisać pod tym wszystkimi kończynami.
Od razu mówię, że do Glomhaven się dopiero przymierzam, czekam na naszą rodzimą wersję, jako że nasz język kocham i o ile można, to tylko w nim. Na ślepo jednak nie kupuję, więc ileśtam recenzji i gejmplejów obejrzałem.
Pośród ogromnej ilości ochów i achów, pojawiają się co jakiś czas opinie, że po pierwszym zachłysnięciu bogactwem gry, nie wnosi ona nic nowego, że misje powtarzalne, w konsekwencji - nuda. Tomasz ubrał to w długą, moim zdaniem merytoryczną recenzję, w której zawarł wiele mankamentów gry. Pojawiło się pod tą recenzją mnóstwo wpisów polemizujących z argumentami Tomasza. Nie mnie rozstrzygać kto ma rację, ale jednak mnie przekonały racje proGloomhavenowskie. Głównie argument jednego z polemistów, że Tomasz zbyt sztywno trzymał się grania jedną postacią, zamiast zmieniać co jakiś czas - wydaje mi się że sam zabił grę. Upraszczam tutaj mocno recenzję i opinię Tomasza, ale chyba Jego główny zarzut oscyluje wokół tego zagadnienia.
Ja kupię. Zagram i sprawdzę czy mi podejdzie czy nie. Jakby nie patrzeć - czytanie/oglądanie recenzji w porównaniu do grania to jak lizanie lodów przez szybę.
PS. Recenzja Tomasza i niska ocena Władcy Pierścieni przekonała mnie, żeby od tego tworu trzymać się jak najdalej. Tutaj akurat lizanie szyby mi wystarczy.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: rattkin »

Ja tylko dodam, że kiedy wśród opinii bardzo pozytywnych lub neutralnych, pojawia się nagle skrajna/wyróżniająca się negatywna, to jest to znany psychologiczny efekt ("negativity bias"), że to jej uwierzymy bardziej i to jej nadamy większą wartość, nawet gdy faktycznie takiej nie posiada.

Nie jest tu moim zamiarem umniejszać pracy Gambita włożonej w tę recenzję, czy podważać jego własną opinię, ale sam w przeszłości (jako generator opinii niepopularnych) spotkałem się z takim odbiorem. Jest to dość dziwna i raczej niepożądana (szczególnie dla samego opiniotwórcy) sytuacja - opinia jest bowiem brana za "prawdę" i noszona na rękach tylko dlatego, że wyróżnia się w gąszczu innych, a nie dzięki merytoryce, którą stara się przekazać.

Negatywna recenzja może być tak samo "błędna" (nierzetelna), jak pozytywna. Warto zawsze myśleć za siebie.
Aadaan
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2018, 09:54
Has thanked: 299 times
Been thanked: 63 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Aadaan »

Tak przy okazji. Na stronie Albi.cz Gloomhaven jest już do kupienia w czeskiej wersji językowej. Zdaje się że już od miesiąca ma status „w magazynie” (o ile dobrze rozumiem).Kosztuje 3200 koron co daje ca 500 pln.

https://eshop.albi.cz/gloomhaven/
ODPOWIEDZ