Nemesis (Adam Kwapiński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wirusman
Posty: 1972
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno
Has thanked: 83 times
Been thanked: 28 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: wirusman »

Kod jest na pierwszej stronie instrukcji.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8734
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

lotheg pisze: 29 cze 2019, 15:13
Curiosity pisze: 29 cze 2019, 00:55 Instrukcję czytałem jakieś 2 i pół raza, ale najwięcej się dowiedziałem z oficjalnego filmiku polecanego na okładce instrukcji. Trwa 50 minut i opowiada w zasadzie o wszystkim, oprócz grania jako Intruz (ale to się ogarnęło na szybko w trakcie rozgrywki).
Podasz linka do tego filmu? W czwartek będę tłumaczył zasady całej grupie, a jak na razie sam grałem 2 razy i mi je tłumaczono i prowadzono grę zawsze.
http://nemesisbg.com/learn

Przekierowuje na Youtube.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lotheg »

Dziękuję.

Wirusman - chodzi o to, że będę tłumaczył mimo, że to znajoma przynosi swoją kopię :) Ona nigdy nie tłumaczy zasad ;)
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Fenrisek83 »

W weekend grałem 1 raz. Do gry siedlismy w czworo. Jako, że to była pierwsza partia to było sporo sięgania do instrukcji jednakże błędów się nie ustrzegliśmy. Czas gry około 5 h z przerwami na jedzenie, rozmowy i piwo. Chociaż trwało to około 5h czas minął szybko i się nie dłużyło. Jedyne negatywne emocje to nie dosyt i chęć rozegrania kolejnej partii już bez błędów. Gra jest emocjonująca i trzyma w napięciu do samego końca. Ja zginąłem pod koniec w wyniku krwawienia. Resztę graczy zmiotło przeciążenie podczas odpalenia silników i skoku w kierunku Ziemi.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10872
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: japanczyk »

Kolejna gra na dwie osoby w semi co-op i... troche zawód.
Mi się gra całkiem podoba, naprawdę jest to mega przyjemna pozycja po którą z chęcią będę sięgał i czekam na własny egzemplarz. Niestety musze znaleźć innych ludzi do grania xD

Poczatek gry emocjonujący, wjechał dorosły osobnik, który zrobił transformację w reproduktora w 3 rundzie i... cisza. Chodzimy po statku, Intruz pobiegł za nami do hibernatorium, silniki 2 sprawne, ostrożny ruch robi robotę i jakoś się udaje przemykać. W wydarzeniach pożar, a że ognia nigdzie nie ma to ¯\_(ツ)_/¯
Moja partnerka trafiła na śluz, ale nawet z tym udawało jej się przechodzić do przodu bez spotkania. W końcu pojawili się dwaj intruzi, ale udało jej się uciec. Dochodzimy do automatycznego otworzenia kabin hibernacyjnych, ona znajduje w końcu gniazdo, ja wcześniej zaciągnąłem ciało do laboratorium no i hyc. Tylko dojśc do kapsuł i nara. Nic się nie dzieje.

Dobrze się bawię przy tej grze, ale brakuje mi trochę emocji podczas eksploracji. Praktycznie nie ma możliwości, żeby podczas eksploracji trafić na Intruza jeśli idzie się do przodu i odkrywa kolejne pomieszczenia.
Mam tez wątpliwości co do życia Intruzów. Jesli dobrze rozumiem to przy kazdym Ataku Wyciągam nową kartę dla intruza i sprawdzam ile ma zycia w stosunku do zadanych ran. Strasznie to nieintuicyjne.

W ogole IMHO niepropocjonalnie malo miejsca poswiecono w instruckji na opisanie np. tego, ze Intruzi poruszaja sie dzieki kartom wydarzeń, ucieczka postaci też jest opisana niejasno - czy przy wykonywaniu ucieczki wykonuje sie wciaz rzut na szmery?
Liarus
Posty: 396
Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Pszczyna
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Liarus »

Ja też w weekend zagrałem 2 partie.
1. Semi coop na 2 graczy. Wrażenia bardzo słabe. Nie rozegraliśmy nawet do końca. Bodaj po 2.5h daliśmy sobie spokój. Lataliśmy po różnych częściach statku, rzuty na intruzów podchodziły, więc za bardzo nam nie przeszkadzały. Czasem ułożyliśmy jakieś założenia, że jeden pójdzie sprawdzi silniki a drugi coś naprawi. Downtimeu nie było za dużo, nie przerywaliśmy sobie akcji bo ciężko było odgadnąć poszczególne cele i nikt nie robił podejrzanych akcji. Pilot trochę mniej był w stanie zrobić od mechanika.

2. Full coop na 3 graczy, z czego jeden z graczy to 10 latek. Tutaj była jazda. Z racji, że graliśmy z dzieciakiem to zdecydowaliśmy się na full coop. Musieliśmy nadać sygnał, zniszczyć statek, odryć 2 słabości oraz donieść jajo. Tutaj bardzo ładnie zadzaiłało planowanie. Żołnierz stara się eksplorować, Mehcanik sprawdzi silniki, Kapitan eksploruje. Intruzów było mało i dawaliśmy sobie z nimi radę. Szybko odnaleźliśmy sterownię do kapsuł, żołnierz starł się zabijać i wszystko szło nieźle.... do czasu. Już praktycznie mieliśmy większosc celów i brakowało tylko otworzyć kaspsułę oraz znaleźć wejście. A tu niespodziewanie wybuch pożar, intruzi się namnożyli nie wiadomo skąd, larwy zaczęły dodawać karty infekcji. Amunicja się kończyła i kart, które ją uzupełnmiają zaczęło brakować. Na domiar złego, wyszła królowa. Chaos w poczynianiach: walczyć, szukać, próbować uciekać. Przegraliśmy, bo zbagatelizowaliśmy ogień, który się rozprzestrzenił i kompletnie uszkodził statek. Partia trwała 3.5h. Młody bez problemu ogarnął grę i w miarę logiczne decyzje podejmował, czasem potrzebował małego pusha w kierunku najefektywniejszej.

Tym sposobem, dla mnie chyba ta gra ma sens od 3 graczy. Może kampanie na 2 coś pomoże, może nie. Dla mnie to trochę za dużo miejsca i może za dużo do zrobienia. NA 3 graczy całkowicie inne wrażenia. Natomiast co chciałbym podkreślić. Atmosfera budoweana poprzez figurki, karty, mechanikę. Czuć strasz przed intruzami im więcej szmerów wychodzi. Ma się wrażenie, że rzeczywiście eksploruje się zniszczony, ledwo lecący statek kosmiczny. Atmosfera i budowanie świata przypomina mi to, co Rebelia zrobiła ze światem Star Wars.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8734
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 01 lip 2019, 10:10 czy przy wykonywaniu ucieczki wykonuje sie wciaz rzut na szmery?
Tak.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: zawias »

Posiadam od niedawna wersję PL i zauważyłem, że na żetonach intruzów tekst jest nieprzetłumaczony (tzn. widnieje "warning"). Czy tak jest w każdym egzemplarzu polskiej edycji gry?
Generalnie mi to nie przeszkadza, a nawet brzmi lepiej niż "uwaga", ale jestem ciekawy czy to błąd.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2019, 14:38 przez zawias, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4076
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: brazylianwisnia »

Nie bo wg zamysłu AR to nie jest tekst tylko ozdobna grafika.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
zawias
Posty: 228
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times
Kontakt:

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: zawias »

Aa rozumiem. No zdziwiłem się, bo w instrukcji jest zdjęcie tego żetonu i tam jest napis "uwaga".
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

UWAGA była inicjatywą Rebela. Samowolną inicjatywą. ;)
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: maciejo »

Z tego co tu wyczytałem to do gry solo nawet nie warto rozpakowywać :( ,czy się mylę ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
lazarro
Posty: 228
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 22 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: lazarro »

Zagraj a się przekonasz
elpormyko
Posty: 304
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: elpormyko »

Czy może ktoś słyszał / czytał czy coś się dzieje / będzie działo w sprawie różnych odcieni farby na żetonach silników, które bez problemu pozwalają stwierdzić w jakim są aktualnie stanie? Rebel zajął jakąś pozycję czy umywa ręce od polskiej wersji KS?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8734
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Curiosity »

Szczerze, to moje są chyba okay. Dla mnie rewersy są takie same.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: krisow »

Odnośnie tych silników, czasem nie rozumiem decyzji wydawców. Gdybym ja to wypuszczał zrobiłbym silniki na zwykłych kartach. 6 dodatkowych kart standard CCG i nie ma problemu. Nawet gdyby coś poszło nie tak, można to wsadzić w koszulki z kolorowymi rewersami i problem znika. Żetony to dużo potencjalnych problemów. Wspomniane różnice w kolorach, pozostałości z łączeniem z wytłoczką mogą być w innych miejscach, można zahaczyć takim żetonem o coś i zrobić jakiś charakterystyczny znak, lekko przesunięty wydruk na wzorze, jakaś skaza w produkcji, ewentualne późniejsze zużycie żetonów itp. Żeby nie było, nie dotyczy to tylko Nemesis. Przykłady gdzie takie żetony mogą stanowić wielki problem to np. Mr Jack, Pokój 25. Ale to chyba można tak w nieskończoność, tak samo jak z wypraskami, które wg zapewnień wydawcy pomieszczą karty w koszulkach, a potem zima. Jednak można to zrobić np.: Brzdęk, Lewis & Clark, 7 cudów świata. Nie wiem czy można coś zrobić z tymi silnikami. Czacha kiedyś próbował naprawić w dodatkach do Wojowników Midgardu żetony i nic z tego nie wyszło, jak różniły się od tych z podstawki tak się różnią. Chyba trochę off topic wyszedł, ale jestem ciekaw jak to dalej pójdzie.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: playerator »

krisow pisze: 02 lip 2019, 21:18 (...) Nie wiem czy można coś zrobić z tymi silnikami. Czacha kiedyś próbował naprawić w dodatkach do Wojowników Midgardu żetony i nic z tego nie wyszło, jak różniły się od tych z podstawki tak się różnią. (...)
Wystarczy (wystarczyło!) wydrukować 6 żetonów silników na tym samym arkuszu. Genialne, prawda? :mrgreen:
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
gogovsky
Posty: 2201
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: gogovsky »

jak widzicie różnice dajcie je pod te koszulki z rewersami lub pod cokolwiek innego :)
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

elpormyko pisze: 02 lip 2019, 20:59Czy może ktoś słyszał / czytał czy coś się dzieje / będzie działo w sprawie różnych odcieni farby na żetonach silników, które bez problemu pozwalają stwierdzić w jakim są aktualnie stanie? Rebel zajął jakąś pozycję czy umywa ręce od polskiej wersji KS?
Posłużę się cytatem:
Awaken Realms pisze:"Wymienimy tokeny (chodzi o silniki), ale realizacja zajmie nam nieco więcej czasu, niż zazwyczaj - obecnie czekamy na zamienniki, które zostały nadane do nas z Chin.
Awatar użytkownika
norolim
Posty: 82
Rejestracja: 14 cze 2019, 18:50
Has thanked: 34 times
Been thanked: 55 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: norolim »

vojtas pisze: 02 lip 2019, 23:46 Posłużę się cytatem:
Awaken Realms pisze:"Wymienimy tokeny (chodzi o silniki), ale realizacja zajmie nam nieco więcej czasu, niż zazwyczaj - obecnie czekamy na zamienniki, które zostały nadane do nas z Chin.
Skąd ten cytat? W jakim trybie zostaną wymienione? Czy trzeba zgłosić potrzebę wymiany?
Syndelis
Posty: 122
Rejestracja: 17 maja 2016, 12:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Syndelis »

Również dostałem podobną odpowiedź na maila:
postaramy się możliwie szybko wysłać zamienniki. Niestety czekamy obecnie na paczkę z Chin z zamiennikami, powinna do nas dotrzeć w ciągu 2 tygodni. Damy znać, jak tylko zamienniki opuszczą nasze biuro.
.
Trzeba osobiście się zgłaszać i podawać adresy do wysyłki, jeśli ktoś widzi różne odcienie i chce wymiany.
Chętnie pomogę:
Rebel - 5 %
3Trolle - 7 %
elpormyko
Posty: 304
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 5 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: elpormyko »

Syndelis pisze: 03 lip 2019, 11:44 Trzeba osobiście się zgłaszać i podawać adresy do wysyłki, jeśli ktoś widzi różne odcienie i chce wymiany.
Na jakiego maila pisać takie zgłoszenie?
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Muad'Dib »

elpormyko pisze: 03 lip 2019, 11:49 Na jakiego maila pisać takie zgłoszenie?
Tutaj
https://gamefound.freshdesk.com/support/tickets/new
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: vojtas »

norolim pisze: 03 lip 2019, 11:38Skąd ten cytat? W jakim trybie zostaną wymienione? Czy trzeba zgłosić potrzebę wymiany?
Ad. 1. Z odpowiedzi obsługi technicznej.
Ad. 2. W trybie pilnym, na poduszkach.
Ad. 3. Tak. Obsługa techniczna Gamefound. Adres już kolega podał.
Hansek
Posty: 35
Rejestracja: 22 maja 2018, 12:19
Has thanked: 2 times

Re: Nemesis (Adam Kwapiński)

Post autor: Hansek »

Szukam instrukcji ang i pol (pdf) w wersji w negatywie, widział ktoś albo może pomóc?
Zastąpienie kolorów w Adobe (19.012.20035) nie działa, a w druku nie ma opcji negatyw.
ODPOWIEDZ