Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 958
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 08 lip 2019, 12:53

lazarro pisze:
08 lip 2019, 12:09
Panowie, jak w końcu jest z tym skażeniem?

Sytuacja 1)
W wyniku szmerów wyskakuje larwa. Nie ubiję poczwarki to mam ją na karcie postaci i dobieram 1 kartę skażenia.
jak wyniku szmerów wyskoczyła ci larwa to jest to "zwykły" intruz i jak jej nie ubijesz to ona w fazie intruzów cię zaatakuje i ciągniesz dla niej normalnie kartę ataku. Jeśli atakujesz ją wręcz to pobierasz kartę skażenia i rzucasz kostką. Jak się nie udało to otrzymujesz głęboka ranę i tyle nie przenosisz larwy na kartę postaci. Masz czas do końca fazy graczy by ją ubić, by nie atakowała cię w fazie intruzów.
lazarro pisze:
08 lip 2019, 12:09
W pomieszczeniu KOMORA DEKONTAMINACJI wg instrukcji mogę "usunąć wszystkie ZARAŻONE karty". A te które nie są zarażone? No i pozbyć się larwy.
Te nie zarażone zostają Ci na ręku, są inne pomieszczenia lub akcja odpoczynek która pozwoli Ci się pozbyć tych kart z tali.
lazarro pisze:
08 lip 2019, 12:09
Sytuacja 2)
Mam larwę i kartę skażenia. Dzięki jakiemuś działaniu mogę przeskanować kartę skażenia.
A) Karta nie jest ZARAŻONA. Odrzucam tą kartę na stos kart odrzuconych swojej talii czy na stos wykorzystanych kart skażenia? Czy larwa zostaje ze mną, czy też się jej pozbywam?
B) Karta jest ZARAŻONA. Dobieram nową kartę skażenia i jeśli jest ZARAŻONA to umieram gdyż dostałbym drugą larwę? Gdyby nie było napisu ZARAŻENIE to co wówczas?
To zależy co dokładnie karta/pomieszczenia które pozwala ci skanować karty ma w opisie. NP Prysznice:
Instrukcja pisze:Dodatkowo możesz przeskanować
wszystkie karty skażenia, jakie masz na ręce, i usunąć
wszystkie NIEZARAŻONE karty. Jeśli co najmniej jedna z
tych kart jest ZARAŻONA, umieść larwę na swojej planszy
postaci (nie usuwaj ZARAŻONEJ karty!). Jeśli na planszy
masz już figurkę larwy, Twoja postać umiera. Umieść
wtedy 1 pełzacza w tym pomieszczeniu. .
lazarro pisze:
08 lip 2019, 12:09
Ogólnie jeśli karta nakazuje usunąć ZARAŻONE karty to usuwamy wszystkie skażone karty w swojej talii, czy tylko te które mają napis ZARAŻENIE?
Te które mają napis zarażenie, jak byś miał usunąć wszystkie był by zwrot usuń wszystkie karty skażenia.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2019, 15:07 przez Nidhogg, łącznie zmieniany 1 raz.
7% rabatu - 3Trolle

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 958
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 08 lip 2019, 12:57

Golfang pisze:
08 lip 2019, 12:35

Koszt 2 dotyczy TYLKO sprawdzenia lub naprawy/zepsucia.
1. najpierw sprawdzasz - 1 akcja płacisz 2
2a. jeśli był zepsuty - naprawiasz - 1 akcja z karty (kolejny koszt trzeba opłacić)
2b. jeśli był sprawny - psujesz - 1 akcja z karty (kolejny koszt trzeba opłacić)
Należy pamiętać że nie trzeba sprawdzać śliników by móc go naprawić lub zepsuć.
Koszt pomieszczenia tyczy się tylko sprawdzenia silników. Nie można akcją pomieszczenia maszynownia naprawić lub zepsuć silników, do tego trzeba być w maszynowni i użyć karty akcji lub przedmiotu pozwalającego naprawić silniki.
7% rabatu - 3Trolle

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 637
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 20 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 08 lip 2019, 14:28

Nidhogg pisze:
08 lip 2019, 12:53
jak wyniku szmerów wyskoczyła ci larwa to jest to "zwykły" intruz i jak jej nie ubijesz to ona w fazie intruzów cię zaatakuje i ciągniesz dla niej normalnie kartę ataku.
Nope. Instrukcja str. 20

"Jeśli atak jest przeprowadzany przez larwę, nie dobieraj żadnej karty
ataku intruza. Zamiast tego:
Usuń figurkę larwy z planszy. Jeśli zaatakowana postać nie ma
larwy na swojej planszy postaci, umieść ją tam.
Otrzymujesz 1 kartę skażenia."

andrzej
Posty: 11
Rejestracja: 08 lip 2019, 17:47

NEMESIS- faza graczy

Post autor: andrzej » 08 lip 2019, 18:12

Jak rozumieć pkt 4 FAZY GRACZY na str 20 instrukcji.
4.KOLEJNE SERIE TUR GRACZY
Gdy każdy gracz wykona swoje 2 akcje ( albo spasuje), rozgrywa się kolejną serię. Krok 3 jest powtarzany, dopóki wszyscy gracze nie spasują. Dopiero gdy wszyscy gracze spasują następuje faza wydarzeń.” ( krok 3 to TURA GRACZY )

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 637
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 20 times
Been thanked: 40 times

Re: NEMESIS- faza graczy

Post autor: Kilson » 08 lip 2019, 18:42

Robisz 2 akcje, każdy kolejny gracz robi 2 akcje (albo pasuje jak nie chce/nie może nic zrobić), a jak już kolejka poleci na około, to znów możesz zrobić kolejne 2 akcje o ile nadal masz karty, które możesz zagrać. Mając 5 kart na ręce i zakładając, że to wszystko akcje o koszcie 0, możesz wykonać do 5 akcji w jednej turze (albo nawet więcej, bo nie wiem czy jakiś przedmiot nie pozwalal dobrać dodatkowych kart) - ale nie wszystkie po kolei, tylko w takich właśnie fazach po 2 akcje z rzędu oddzielane akcjami innych graczy. I dopiero po tym wszystkim robisz fazę obcych.

Zrozumiałe, czy za mocno zamotałem? :D

lazarro
Użytkownik wspierający
Posty: 102
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: NEMESIS- faza graczy

Post autor: lazarro » 08 lip 2019, 21:50

Kilson pisze:
08 lip 2019, 18:42
Mając 5 kart na ręce i zakładając, że to wszystko akcje o koszcie 0, możesz wykonać do 5 akcji w jednej turze
W turze czy w rundzie?

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 637
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 20 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 08 lip 2019, 22:04

Ojej, kwestia nazewnictwa, nie pamiętam jak to tutaj określili, ale chyba wiadomo o co chodzi ? :P

Aż sprawdziłem w instrukcji... cała kolejka od dociągnięcia kart, do zakończenia fazy wydarzeń to runda... i w tej rundzie można zrobić tyle akcji na ile pozwalają Twoje karty, ale robimy to w naprzemiennych turach kolejnych graczy (po 2 akcje na turę). Potem atakują obcy, wyskakuje wydarzenie i zaczyna się kolejna runda... czyli znów dociąg kart, kolejno po 2 akcje w kółeczko (aż do spasowania wszystkich graczy) i znów obcy... itd. itd.

lazarro
Użytkownik wspierający
Posty: 102
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lazarro » 09 lip 2019, 10:55

Karta Ataku Intruza "Transformacja" nakazuje przemienić pełzacza w reproduktora a następnie atakuje on z zaskoczenia gracza, który nie ma kart na ręce. Nie ma innego zdarzenia, które powoduje pojawienie się reproduktora? Przy metamorfozie zamieniamy z woreczka żeton pełzacza z żetonem reproduktora?

probbi
Użytkownik wspierający
Posty: 444
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: probbi » 09 lip 2019, 14:12

lazarro pisze:
09 lip 2019, 10:55
Przy metamorfozie zamieniamy z woreczka żeton pełzacza z żetonem reproduktora?
dokładnie tak .Dzięki temu pojawia się on w puli żetonów

wladekbud
Posty: 99
Rejestracja: 24 mar 2011, 11:38

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: wladekbud » 10 lip 2019, 14:36

Przeglądam ten wątek i raczej jeszcze nikt o to nie pytał.

Chodzi o zasadę: "skażenie" przy ataku larwy
Jeśli atak jest przeprowadzany przez larwę, nie dobieraj żadnej karty
ataku intruza. Zamiast tego:
-Usuń figurkę larwy z planszy. Jeśli zaatakowana postać nie ma
larwy na swojej planszy postaci, umieść ją tam.

-Otrzymujesz 1 kartę skażenia.

A co jeśli ma? Ginie czy ignoruje (larwa zostaje na planszy), bo przy procedurze skanowania kart jest jasne, że jak wyjdzie skażenie a ma się larwę to "The End". A jak tutaj?

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5309
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 200 times
Been thanked: 211 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 10 lip 2019, 14:53

wladekbud pisze:
10 lip 2019, 14:36
Przeglądam ten wątek i raczej jeszcze nikt o to nie pytał.

Chodzi o zasadę: "skażenie" przy ataku larwy
Jeśli atak jest przeprowadzany przez larwę, nie dobieraj żadnej karty
ataku intruza. Zamiast tego:
-Usuń figurkę larwy z planszy. Jeśli zaatakowana postać nie ma
larwy na swojej planszy postaci, umieść ją tam.

-Otrzymujesz 1 kartę skażenia.

A co jeśli ma? Ginie czy ignoruje (larwa zostaje na planszy), bo przy procedurze skanowania kart jest jasne, że jak wyjdzie skażenie a ma się larwę to "The End". A jak tutaj?
jeśli masz już Larwę, to przy kolejnym ataku zdejmujesz "nową" Larwę z planszy i dobierasz 1 kartę skażenia. Larwy się nie kumulują :)
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 637
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 20 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 10 lip 2019, 16:07

Curiosity pisze:
10 lip 2019, 14:53
jeśli masz już Larwę, to przy kolejnym ataku zdejmujesz "nową" Larwę z planszy i dobierasz 1 kartę skażenia. Larwy się nie kumulują :)
Niby dalej przy opisie kart skażenia jest napisane, że jak dostajesz larwę, a masz już jedną to umierasz, ale dotyczy to chyba tylko rozpatrywania kart skażenia.
Ciężko powiedzieć, ale przychylam się do tego co napisałeś. Przy czym porównałem instrukcję angielską i znów jest rozbieżność (tym razem jak się wydaje na korzyść naszej wersji językowej):

w PL mamy: "Jeśli zaatakowana postać nie ma larwy na swojej planszy postaci, umieść ją tam"
w ENG: "remove the larva miniature from the board and place it on the character board of the target of this attack"

EDIT:
Znalazłem na BGG:
Hi everyone,
I'm working at CZ version of Nemesis and got the same question, confirmed by author:

If the Character attacked by Larva already has another Larva on the Character board, then:
1) He still gets Contamination card into discard
2) The attacking Larva stays on game board
3) Nothing else happens.

So yes, I believe Will said it correctly, this is just slightly more official.


Czyli druga larwa wbija ci kartę skażenia, ale nie znika z planszy (czyli po ataku masz jedną w sobie, a drugą nadal biegającą gdzieś pod nogami). Może zainfekuje kogoś innego ;)

Awatar użytkownika
zawias
Użytkownik wspierający
Posty: 182
Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: zawias » 10 lip 2019, 19:20

EDIT:
Znalazłem na BGG:
Hi everyone,
I'm working at CZ version of Nemesis and got the same question, confirmed by author:

If the Character attacked by Larva already has another Larva on the Character board, then:
1) He still gets Contamination card into discard
2) The attacking Larva stays on game board
3) Nothing else happens.

So yes, I believe Will said it correctly, this is just slightly more official.
Czyli druga larwa wbija ci kartę skażenia, ale nie znika z planszy (czyli po ataku masz jedną w sobie, a drugą nadal biegającą gdzieś pod nogami). Może zainfekuje kogoś innego ;)
Przecież w oficjalnym FAQ jest napisane, że larwa znika i dostajesz tylko kartę skażenia. Umierasz tylko przy sprawdzaniu kart:

"What happens if a Character is attacked by a Larva and they already have a Larva on their board?
The larva itself disappears. The Character just gets a Contamination card."

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 637
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 20 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 10 lip 2019, 22:41

Faktycznie. Czyli wynika z tego, że autor sam nie był zdecydowany, albo znów jakieś przekłamanie przy tłumaczeniu (chociaż autor posta, który przekleiłem wyjaśniał dalej, że na pewno chodzi o planszę gry, a nie postaci) :lol:
Ale przyjmuję, że to oficjalny FAQ i na tym się opieramy (zresztą jest to zgodne z zapisem w polskiej instrukcji ;) ).

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 198
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 11 lip 2019, 08:53

1. Ogień osłonowy - karta żołnierza - jak ona działa? Jak uciekam z pokoju z obcym to stawiam ogień osłonowy na niego i nie atakuje mnie przy ucieczce? Czy to chodzi o to, że jak wejdę do nowego pomieszczenia i rzucę na szmery to jak ze szmerów wyjdzie intruz to nie zaatakuje mnie z zaskoczenia? A może oba efekty?

2. Wiem, że po zahibernowaniu nie można zmienić koordynat ani włączyć sekwencji samozniszczenia. A jak ze zmianą statusu silników? Powiedzmy, że sprawdziliśmy koordynaty, naprawiliśmy silniki i się hibernujemy na 8 rund do końca. Może ktoś nam zepsuć silniki? Czy możemy się wtedy odhibernować, żeby znowu pójść naprawić? (chociaż to by było bez sensu)

3. Jak to jest z tym znacznikiem broni na kartach? Wiem, że jak jest pistolet to karta może służyć tylko do walki, a jak jest pistolet przekreślony to może służyć tylko POZA walką. Ale chodzi o zdolność tej karty? Jak wykonuję akcję podstawową strzał to mogę zapłacić za nią kartą z przekreślonym pistoletem?

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5309
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 200 times
Been thanked: 211 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 11 lip 2019, 09:05

lotheg pisze:
11 lip 2019, 08:53
1. Ogień osłonowy - karta żołnierza - jak ona działa? Jak uciekam z pokoju z obcym to stawiam ogień osłonowy na niego i nie atakuje mnie przy ucieczce? Czy to chodzi o to, że jak wejdę do nowego pomieszczenia i rzucę na szmery to jak ze szmerów wyjdzie intruz to nie zaatakuje mnie z zaskoczenia? A może oba efekty?
Zagrywasz "Ogień Osłonowy", a następnie wychodzisz sam (albo z innym graczem albo przesuwasz tylko innego gracza) do sąsiedniego pomieszczenia. Intruz Cię/Was/Jego/Jej nie atakuje. Jest to ruch, więc rzuca się na szmery. W przypadku wylosowania szmerów w korytarzu, w którym te szmery już są, następuje normalne spotkanie.
lotheg pisze: sprawdziliśmy koordynaty, naprawiliśmy silniki i się hibernujemy na 8 rund do końca. Może ktoś nam zepsuć silniki? Czy możemy się wtedy odhibernować, żeby znowu pójść naprawić? (chociaż to by było bez sensu)
Nie można już grzebać przy silnikach, jeśli ktoś jest zahibernowany.
lotheg pisze:Jak wykonuję akcję podstawową strzał to mogę zapłacić za nią kartą z przekreślonym pistoletem?
No jasne, że możesz.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 958
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 11 lip 2019, 09:41

Curiosity pisze:
11 lip 2019, 09:05
lotheg pisze: sprawdziliśmy koordynaty, naprawiliśmy silniki i się hibernujemy na 8 rund do końca. Może ktoś nam zepsuć silniki? Czy możemy się wtedy odhibernować, żeby znowu pójść naprawić? (chociaż to by było bez sensu)
Nie można już grzebać przy silnikach, jeśli ktoś jest zahibernowany.
Oczywiście że można naprawiać silniki lub je psuć. W opisie kokpitu i generatora jest wyraźnie zaznaczone że nie można wykonać akcji tego pomieszczenia gdy jakaś postać jest zahibernowana.
Naprawa silników odbywa się z akcji gracza lub przedmiotu.
Fabularnie ma to wytłumaczone że komputer blokuje generator i kokpit by chronić załogę ale nie ma wpływu czy jakiś załogant nie odkręcił śrubek w silniku lub czy nie powyrywał kabli.

Gracz po zahibernowaniu już nie może nic robić do końca gry.
7% rabatu - 3Trolle

Golfang
Użytkownik wspierający
Posty: 728
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 22 times
Been thanked: 54 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Golfang » 11 lip 2019, 10:05

Nidhogg pisze:
11 lip 2019, 09:41
Curiosity pisze:
11 lip 2019, 09:05
lotheg pisze: sprawdziliśmy koordynaty, naprawiliśmy silniki i się hibernujemy na 8 rund do końca. Może ktoś nam zepsuć silniki? Czy możemy się wtedy odhibernować, żeby znowu pójść naprawić? (chociaż to by było bez sensu)
Nie można już grzebać przy silnikach, jeśli ktoś jest zahibernowany.
Oczywiście że można naprawiać silniki lub je psuć. W opisie kokpitu i generatora jest wyraźnie zaznaczone że nie można wykonać akcji tego pomieszczenia gdy jakaś postać jest zahibernowana.
Naprawa silników odbywa się z akcji gracza lub przedmiotu.
Fabularnie ma to wytłumaczone że komputer blokuje generator i kokpit by chronić załogę ale nie ma wpływu czy jakiś załogant nie odkręcił śrubek w silniku lub czy nie powyrywał kabli.

Gracz po zahibernowaniu już nie może nic robić do końca gry.
No powiem szczerze ja też odczytałem zasady gry jak pisze Curiosity.
Jednak gdy tak czytam twoje wytłumaczenie tez ma to sens. Tylko jakie są karty postaci do naprawienia/popsucia silników? Lub zmiany koordynat? Nie mam przed sobą kart i nie wiem czy takie istnieją...
----------------
moja kolekcja
moje plany

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 958
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 11 lip 2019, 10:13

Golfang pisze:
11 lip 2019, 10:05
No powiem szczerze ja też odczytałem zasady gry jak pisze Curiosity.
Jednak gdy tak czytam twoje wytłumaczenie tez ma to sens. Tylko jakie są karty postaci do naprawienia/popsucia silników? Lub zmiany koordynat? Nie mam przed sobą kart i nie wiem czy takie istnieją...
Karty naprawy maja postacie, z kart przedmiotów to np taśma klejąca czy zestaw naprawczy.
Nie ma kart do zmiany koordynat, to się robi tylko przez akcje pomieszczenia kokpit.
Ja w zasadach nigdzie nie widzę zakazu naprawy silników po zahibernowaniu się postaci, a takowe są przy zmianie koordynat czy procedurze samozniszczenia.
7% rabatu - 3Trolle

Golfang
Użytkownik wspierający
Posty: 728
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 22 times
Been thanked: 54 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Golfang » 11 lip 2019, 10:34

Nidhogg pisze:
11 lip 2019, 10:13
Golfang pisze:
11 lip 2019, 10:05
No powiem szczerze ja też odczytałem zasady gry jak pisze Curiosity.
Jednak gdy tak czytam twoje wytłumaczenie tez ma to sens. Tylko jakie są karty postaci do naprawienia/popsucia silników? Lub zmiany koordynat? Nie mam przed sobą kart i nie wiem czy takie istnieją...
Karty naprawy maja postacie, z kart przedmiotów to np taśma klejąca czy zestaw naprawczy.
Nie ma kart do zmiany koordynat, to się robi tylko przez akcje pomieszczenia kokpit.
Ja w zasadach nigdzie nie widzę zakazu naprawy silników po zahibernowaniu się postaci, a takowe są przy zmianie koordynat czy procedurze samozniszczenia.
No i sprawdziłem w instrukcji z sieci. Jedyne co znalazłem, to:
"Nie możesz zmienić celu podróży ani rozpocząć odliczania do samozniszczenia
statku, jeśli jakakolwiek postać jest zahibernowana."

Czyli faktycznie - silniki da się psuć/naprawić nawet po hibernacji postaci.
----------------
moja kolekcja
moje plany

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 198
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 11 lip 2019, 11:12

Uuu...to jednak jest mały sens hibernować się w pierwszym możliwym momencie, czyli na 8 rund do końca, bo w międzyczasie inni mogą Ci silniki zepsuć :) Chyba, że masz wszystkie 3 naprawione i liczysz, że aż dwóch nie zdążą zepsuć.
Curiosity pisze:
11 lip 2019, 09:05
lotheg pisze:
11 lip 2019, 08:53
1. Ogień osłonowy - karta żołnierza - jak ona działa? Jak uciekam z pokoju z obcym to stawiam ogień osłonowy na niego i nie atakuje mnie przy ucieczce? Czy to chodzi o to, że jak wejdę do nowego pomieszczenia i rzucę na szmery to jak ze szmerów wyjdzie intruz to nie zaatakuje mnie z zaskoczenia? A może oba efekty?
Zagrywasz "Ogień Osłonowy", a następnie wychodzisz sam (albo z innym graczem albo przesuwasz tylko innego gracza) do sąsiedniego pomieszczenia. Intruz Cię/Was/Jego/Jej nie atakuje. Jest to ruch, więc rzuca się na szmery. W przypadku wylosowania szmerów w korytarzu, w którym te szmery już są, następuje normalne spotkanie.
lotheg pisze: sprawdziliśmy koordynaty, naprawiliśmy silniki i się hibernujemy na 8 rund do końca. Może ktoś nam zepsuć silniki? Czy możemy się wtedy odhibernować, żeby znowu pójść naprawić? (chociaż to by było bez sensu)
Nie można już grzebać przy silnikach, jeśli ktoś jest zahibernowany.
1. Ale w kolejny pomieszczeniu jak ze szmerów wyjdzie spotkanie to rozpatrujemy "atak z zaskoczenia", a na karcie Ogień Osłonowy jest napisane, że nie dotyczą Cię ataki z zaskoczenia. To jest właśnie pytanie czy fabularnie stawiasz ogień osłonowy wchodząc do nowego pomieszczenia, żeby nie mieć ataku z zaskoczenia (ale jego w ogóle nie musi być jak nie rzucisz na szmery tam, gdzie już są) czy stawiasz ogień osłonowy na Aliena, z którym jesteś w pomieszczeniu, żeby nie chlasnął Cię jak uciekasz (ale przecież atak podczas ucieczki nie jest atakiem z zaskoczenia, a karta mówi o braku ataków z zaskoczenia).
2. Skasuj proszę swoją odpowiedź albo przekreśl wzorem poprzednich działań, bo wynika z tej dyskusji wyżej, że jednak można grzebać przy silnikach ;)

EDIT ODNOŚNIE PUNKTU NR 1 jest w FAQ:
-If you use a Covering Fire Action card to move yourself and other
Character, can they move into different Rooms? Can a Soldier
use this action for himself?
-Both of you move in the direction of your choice and you perform
one Noise roll. If you trigger an Encounter this way, surprise attack
check goes for Soldier. Of course.

Czyli nie ma ataku przy ucieczce, a może być przez atak z zaskoczenia. Wyszło na Twoje :) Tylko trochę w takim razie boję się o to, że karta nie jest do końca dobrze przetłumaczona...
Ostatnio zmieniony 11 lip 2019, 11:25 przez lotheg, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 637
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 20 times
Been thanked: 40 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 11 lip 2019, 11:19

lotheg pisze:
11 lip 2019, 11:12
1. Ale w kolejny pomieszczeniu jak ze szmerów wyjdzie spotkanie to rozpatrujemy "atak z zaskoczenia", a na karcie Ogień Osłonowy jest napisane, że nie dotyczą Cię ataki z zaskoczenia. To jest właśnie pytanie czy fabularnie stawiasz ogień osłonowy wchodząc do nowego pomieszczenia, żeby nie mieć ataku z zaskoczenia (ale jego w ogóle nie musi być jak nie rzucisz na szmery tam, gdzie już są) czy stawiasz ogień osłonowy na Aliena, z którym jesteś w pomieszczeniu, żeby nie chlasnął Cię jak uciekasz (ale przecież atak podczas ucieczki nie jest atakiem z zaskoczenia, a karta mówi o braku ataków z zaskoczenia).
viewtopic.php?f=42&t=54276#p1158574
Kliknij "Spoiler"

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5309
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 200 times
Been thanked: 211 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 11 lip 2019, 11:42

Jeśli rzeczywiście można psuć silniki jak ktoś jest zahibernowany, to Hibernatorium straciłby całkowicie rację bytu. Żeby sprowadzić statek na Ziemię musisz zadbać o silniki i koordynaty, a także o autodestrukcję. Do kapsuły po prostu wchodzisz i masz resztę w nosie, ona zawsze dowiezie Cię na Ziemię.

Nie sądzicie, że to by była przesada?
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 198
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 11 lip 2019, 12:03

Niby tak, ale z drugiej strony ja miałem taką sytuację podczas gry, że jedna postać nie sprawdziła silników, bo stwierdziła, że nie da rady się do nich ani do pomieszczenia do sprawdzania przebić (było pełno intruzów na planszy) i po prostu chciała się zahibernować, ryzykując, że jest ok z silnikami. Inna sprawa, że jej się nie udało ( ;) ), ale załóżmy na chwilę, że to zrobiła...W tym momencie ktoś kto też ma taki plan (hibernacja), ale chce jednak mieć pewność, że doleci, nie mógłby nic zrobić z silnikami.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5309
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 200 times
Been thanked: 211 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 11 lip 2019, 12:32

Na BGG potwierdzono, więc wykreśliłem błędną odpowiedź. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

ODPOWIEDZ