Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: piogar »

W jaki sposob dojsc do 3 levelu kafelkow w grze solo? Mamy obszar 3x3, co przy kafelku startowym pozwala dolozyc 8 nowych kafelkow. Wedlug instrukcji powinnismy wybac 6xlvl1 + 4xlvl2 + 2xlvl3, co powoduje ze wykladajac 8 kafli pozostana nam jeszcze 2 kafle lvl 2, zeby moc wylozyc pierwszy kafelek lvl 3. Oczywiscie karty solo pozwalaja odrzucic niektore kafle, ale pojawiaja sie losowo, wiec jak rozumiem moze sie zdarzyc, ze zadna nie wystapi przed zapelnieniem planszy. Jest cos, o czym wspomnialem, a co pozwala dolozyc kafle z wyzszych leveli podczas gdy wciaz mamy "jedynki"?

Druga sprawa dotyczy aktywacji potworow. Czy sa wytyczne dotyczace wyboru celow przez potwory? Jesli np. pajak ma 3 ataku i moze zaatakowac 2 bohaterow - jeden ma 2 obrony, a drugi 3, to czy moge wybrac jako cel tego z oborona 3, dzieki czemu atak zostanie calkowicie zneutralizowany?
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Quba40 »

piogar pisze: 07 lip 2018, 11:37 W jaki sposob dojsc do 3 levelu kafelkow w grze solo? Mamy obszar 3x3, co przy kafelku startowym pozwala dolozyc 8 nowych kafelkow. Wedlug instrukcji powinnismy wybac 6xlvl1 + 4xlvl2 + 2xlvl3, co powoduje ze wykladajac 8 kafli pozostana nam jeszcze 2 kafle lvl 2, zeby moc wylozyc pierwszy kafelek lvl 3. Oczywiscie karty solo pozwalaja odrzucic niektore kafle, ale pojawiaja sie losowo, wiec jak rozumiem moze sie zdarzyc, ze zadna nie wystapi przed zapelnieniem planszy. Jest cos, o czym wspomnialem, a co pozwala dolozyc kafle z wyzszych leveli podczas gdy wciaz mamy "jedynki"?

Druga sprawa dotyczy aktywacji potworow. Czy sa wytyczne dotyczace wyboru celow przez potwory? Jesli np. pajak ma 3 ataku i moze zaatakowac 2 bohaterow - jeden ma 2 obrony, a drugi 3, to czy moge wybrac jako cel tego z oborona 3, dzieki czemu atak zostanie calkowicie zneutralizowany?
W talii Solo/Cooperative AI są karty, które zmuszają do odrzucania kafli z puli draftu (np. odrzuć lewy kafel), dzięki temu można dotrzeć do kafli 3 poziomu.

W suplemencie masz opisane protokoły zachowań niektórych potworów, pozostałymi sterujesz w dowolny sposób, na karcie AI masz napisane priorytety tego potwora, jeśli więcej bohaterów mieści się w reakcji przeciwnika to Ty decydujesz którego masz zaatakować.

Polecam zerknij sobie na gameplay One Stop Co-op Shop:
https://www.youtube.com/watch?v=ZpXThiWzwIk
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: piogar »

Quba40 pisze: 07 lip 2018, 14:53 W talii Solo/Cooperative AI są karty, które zmuszają do odrzucania kafli z puli draftu (np. odrzuć lewy kafel), dzięki temu można dotrzeć do kafli 3 poziomu.

W suplemencie masz opisane protokoły zachowań niektórych potworów, pozostałymi sterujesz w dowolny sposób, na karcie AI masz napisane priorytety tego potwora, jeśli więcej bohaterów mieści się w reakcji przeciwnika to Ty decydujesz którego masz zaatakować.
Odnosnie kart AI - wiem o nich, ale wyglada na to, ze chcac np. odkryc pomieszczenie poziomu 3 trzeba czekac na odpowiednia karte AI i mozliwe, ze przez kilka kolejek w ogole nie mozna odkrywac nowych pomieszczen (zeby nie zapelnic calego obszaru przed wyjsciem kafli 3 poziomu). Ten mechanizm brzmi troche slabo.

Odnosnie wybierania atakowanego bohatera - nie wiem czy nie lepiej byloby, zeby potwory zawsze atakowaly tak, zeby zadac jak najwiecej dmg (czyli wybiera z mozliwych bohaterow tego z najmniejszym def). We wspomnianymn przykladzie aktywowalem pajaka, ktory zadawal 0 dmg, bo atakowal bohatera majacego 3 def, wiec w sumie nic nie tracilem przez dluzszy czas.

Dodatkowe pytania:
- czy po zrobieniu burst of strength dziala on do konca rundy, czy tylko na jeden atak? Czy burst of strength w polaczeniu z karta dajaca dodatkowy atak pozwala dodac 1 do sily przy obu atakach?
- czy mozna zagrac burst of strength po rzucie koscmi warga, kiedy wiadomo ile bedzie mial defa?
- czy mozna zagrac reakcje zwiekszajaca def po tym, jak rzuci sie kostka, zeby zwiekszyc atak potwora?
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Quba40 »

piogar pisze: 07 lip 2018, 16:24 Odnosnie kart AI - wiem o nich, ale wyglada na to, ze chcac np. odkryc pomieszczenie poziomu 3 trzeba czekac na odpowiednia karte AI i mozliwe, ze przez kilka kolejek w ogole nie mozna odkrywac nowych pomieszczen (zeby nie zapelnic calego obszaru przed wyjsciem kafli 3 poziomu). Ten mechanizm brzmi troche slabo.

Odnosnie wybierania atakowanego bohatera - nie wiem czy nie lepiej byloby, zeby potwory zawsze atakowaly tak, zeby zadac jak najwiecej dmg (czyli wybiera z mozliwych bohaterow tego z najmniejszym def). We wspomnianymn przykladzie aktywowalem pajaka, ktory zadawal 0 dmg, bo atakowal bohatera majacego 3 def, wiec w sumie nic nie tracilem przez dluzszy czas.

Dodatkowe pytania:
- czy po zrobieniu burst of strength dziala on do konca rundy, czy tylko na jeden atak? Czy burst of strength w polaczeniu z karta dajaca dodatkowy atak pozwala dodac 1 do sily przy obu atakach?
- czy mozna zagrac burst of strength po rzucie koscmi warga, kiedy wiadomo ile bedzie mial defa?
- czy mozna zagrac reakcje zwiekszajaca def po tym, jak rzuci sie kostka, zeby zwiekszyc atak potwora?
Nie powiedziałbym, że działa słabo, mam około 30 rozgrywek solo na swoim koncie i jeszcze nie zdarzyła mi się sytuacja w której nie miałbym dostępu do 3 poziomowego kafla.

Jak grasz solo to patrzysz na karty AI i zgodnie z nimi wybierasz jedną z dwóch opcji, jeśli żadna z nich nie pasuje to musisz uruchomić trzecią opcję alternatywną, wszystko jest w zasadach :)
I nie wybierasz bohatera, którego potwory mocniej koszą a właśnie bohatera, który jest optymalny dla Ciebie, ta gra to łamigłówka, a nie przygodowy dungeon crawler z losowymi zdarzeniami, tutaj właśnie optymalizujesz wszystkie ruchy pod jak najbardziej efektywne zarządzanie drużyną i pokonywanie potworów. Powinieneś zmienić podejście do tej gry ;)
Po to są alternatywne zasady, które umożliwiają Ci ukrycie kart AI do tury potworów, oraz wprowadzenie permanentnej śmierci i granie na questy, bez tego solo będzie się grało zbyt łatwo. Przejście lochów na poziomie Master z permanentną śmiercią jest prawdziwym wyzwaniem.

- Burst działa na wszystkie ataki danego bohatera aż do końca jego runy, czyli z reguły działa na 1 atak lub 2 ataki jeśli nie wykonujesz ruchu i atakujesz 2 różne cele - niektóre karty łamią tę zasadę.
- Dobre pytanie, trzeba byłoby zerknąć na BGG jeśli w zasadach tego nie ma, ja zawsze najpierw zagrywałem wszystkich kart a potem wykonywałem wszelkie rzuty kośćmi
- Myślę, że tak, chyba nwet na BGG widziałem takie pytanie.
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: piogar »

Kolejne pytania:
1. czy atak z tylu "sam z siebie" (bez specjalnych cech z karty) daje jakies dodatkowe bonusy? [EDIT: nie]
2. Czy w grze solo, jesli nie ma aktywnego potwora, a pierwsza czesc karty nie kazde aktywowac zadnego, nalezy uznac ze warunek nie moze zostac spelniony i trzeba przejsc do dolnej czesci karty? [EDIT: w/g BGG tak wlasnie jest - wykonujemy dolna czesc karty]
3. Czy jesli zaden potwor nie moze zaatakowac bohatera (np. nie moze oddalic sie na conajmniej 2 pola od atakowanego bohatera), to nalezy uznac warunek za niespelnialny? Co jesli zarowno w srodkowej, jak i dolnej czesci sa zdarzenia zwiazane z atakiem, ale z uwagi na powyzsze zaden potwor nie ma mozliwosci wykonania ataku? [EDIT: jesli waruenk dla potwora z najwyzszym XP nie moze zostac spelniony, przechodzi sie do potwora z nastepnym najwyzszym XP w kolejnosci. Jesli dalej nie moze to zostac wykonane, warunku nie mozna spelnic).
4. Jesli karta pozwala zignorowac obrone (ikona helmu), to rozumiem, ze unik (ikona ludka robiacego unik) pozostaje bez zmian. Prawda to?

----
Edit:
Czy dodatkowi bohaterowie z dodatku to tylko 3 startowe karty akcji + figurka + karta bohatera dla kazdego? Czy sa jakies dodatkowe karty akcji?
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: piogar »

Wczoraj gralem pierwszy raz pelna gre z questami. Glownym zlodpucem byla Dark Empress i byla mega silna. 6 obrony (+ okresowe bonusy i leczenie) spowodowalo, ze jedynym powodem dla ktorego udalo mi sie ja zabic byl artefakt zadajacy z automau 6 dmg + czar zadajacy z automatu 2 obrazen. W inny sposob nie widze mozliwosci zadawania regularnie 8-10 dmg przez roznych bohaterow. Tez macie takie odczucia, czy po prostu za slabo znam gre i nie rozwinalem postaci odpowiednio?
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Quba40 »

piogar pisze: 08 lip 2018, 18:23 4. Jesli karta pozwala zignorowac obrone (ikona helmu), to rozumiem, ze unik (ikona ludka robiacego unik) pozostaje bez zmian. Prawda to?

----
Edit:
Czy dodatkowi bohaterowie z dodatku to tylko 3 startowe karty akcji + figurka + karta bohatera dla kazdego? Czy sa jakies dodatkowe karty akcji?
Ad. 4. Prawda
Ad. Edit: Chyba tak, w sierpniowym kickstarterze będzie jeszcze talia skarbów, 2 głównych bossów z kaflami i strażnikami, oraz 2 fabularne kampanie.
piogar pisze: 21 lip 2018, 09:46 Wczoraj gralem pierwszy raz pelna gre z questami. Glownym zlodpucem byla Dark Empress i byla mega silna. 6 obrony (+ okresowe bonusy i leczenie) spowodowalo, ze jedynym powodem dla ktorego udalo mi sie ja zabic byl artefakt zadajacy z automau 6 dmg + czar zadajacy z automatu 2 obrazen. W inny sposob nie widze mozliwosci zadawania regularnie 8-10 dmg przez roznych bohaterow. Tez macie takie odczucia, czy po prostu za slabo znam gre i nie rozwinalem postaci odpowiednio?
Dark Empress jest najtrudniejszym z bossów z podstawki, da się ją pokonać ale trzeba mieć mocne kombinacje kart i postaci.
Super
Posty: 397
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 215 times
Been thanked: 120 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Super »

W związku z końcówką trwającej kampanii na KS. Czy ktoś mógłby doradzić, czy warto się w to pakować czy lepiej sobie odpuścić?

Żeby naświetlić sytuację, gramy najczęściej w gronie 2-3 osobowym (częściej chyba w 3). Mage Knight to moja niespełniona miłość - czysto mechanicznie uważam, że jest kapitalny, klimatycznie też mi odpowiada, ale wraz z rosnącą liczbą graczy staje się coraz mniej grywalny, głównie przez długość downtimu, która jest absolutnie nieakceptowalna. Najlepiej jest z grą solo, a tak nie gram. Teraz ogrywamy Gloomhaven, z wielką przyjemnością i choć gra jest całkiem inna, to widzę tam pewne podobieństwa. Klasycznych deckbuilderów (typu Dominion, Kamień Gromu) nie tyle nie lubimy, co nie jesteśmy fanami, bo są nudne, ale sam koncept deckbuildingu jak najbardziej się podoba, tylko podlany jakimiś ciekawymi rozwiązaniami i/lub klimatem (np. Legendary Encounters się sprawdza, czy wspomniany Mage Knight). Na osi: ciekawe i świeże decyzje optymalizacyjne z każdą dociągniętą ręka i uważne konstruowanie talii vs. mielenie talii i dodawanie mnóstwa nowych, oraz usuwanie mnóstwa starych kart, jesteśmy zdecydowanie bliżej tego pierwszego.

Z takim backgroundem, pyknie w naszej grupie Dungeon Alliance?
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2419
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 523 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Jiloo »

Skoro lubisz MK to Dungeon Alliance powinno pyknąć. Piszę powinno, bo jeden ze znajomych który lubi bardzo Mage Knight odbił się od gry strasznie, wręcz stwierdził, że to najgorsza gra z mojej kolekcji w jaką grał. A np. ja nie jestem wielkim fanem Gloomhaven (uważam, że jest ok, mogę zagrać), a MK (choć gram w Star Trek Frontiers, ale to tylko inny setting) i DA mnie się podobają. Decyzje w DA są nieco inne niż w MK. Dobrana ręka trochę narzuca którym bohaterem się ruszysz – co bardzo przeszkadzało mojemu koledze. Twierdził wręcz, że gra decyduje za niego co ma robić i mu się to bardzo nie podoba. Dla mnie to nie jest takie zerojedynkowe i trzeba po prostu strategicznie pogłówkować co zrobić z kartami które Ci podeszły.

Najlepiej byłoby zagrać, ale trochę mało czasu. Podstawki w sklepach raczej się pojawią, ja swoją kupiłem w planszostrefie.

Tu masz bardzo fajny gameplay, niestety w wersji solo, ale może pomoże :)
https://www.youtube.com/watch?v=ekfCEe9 ... dZfgGZiQE1
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Super
Posty: 397
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 215 times
Been thanked: 120 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Super »

Dzięki za odpowiedź!
Jeszcze dopytam o jedną kwestię. Jak to wygląda jeśli chodzi o czas rozgrywki i downtime? Czy podobnie jak w MK, w późniejszych fazach nad mega-turbo-kombosem aktywnego gracza ślęczą wszyscy, bo i tak schodzi to wszystko 15 min i by się nudzili, a przy tym nie sposób samemu nic nie przeoczyć, więc ktoś przy tych bardziej złożonych ruchach musi cię pilnować. Czy może gra toczy się bardziej dynamicznie i każdy gracz jest w stanie się sam ogarnąć? Bo to byłoby dla nas bardzo ważne :)
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2419
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 523 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Jiloo »

MK grałem tylko na 1-2 osoby, a w DA tylko na 4, więc ciężko mi obiektywnie ocenić porównanie downtime'u. Ale mam wrażenie, że w DA jest jednak nieco mniejszy.
Co w DA jest fajne w grze wieloosobowej – jak gracze skończą swoje ruchy to odwrotnej kolejności ruszają potworami – zawsze to więcej rzeczy do robienia. Możesz do tego dodać PvP, a wtedy dochodzi kolejna interakcja.

Najlepiej jakby się wypowiedział Quba40, bo on ma chyba najwięcej ogranych partii z naszego forumowego grona.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Quba40 »

Super pisze: 31 sie 2018, 16:30 W związku z końcówką trwającej kampanii na KS. Czy ktoś mógłby doradzić, czy warto się w to pakować czy lepiej sobie odpuścić?

Żeby naświetlić sytuację, gramy najczęściej w gronie 2-3 osobowym (częściej chyba w 3). Mage Knight to moja niespełniona miłość - czysto mechanicznie uważam, że jest kapitalny, klimatycznie też mi odpowiada, ale wraz z rosnącą liczbą graczy staje się coraz mniej grywalny, głównie przez długość downtimu, która jest absolutnie nieakceptowalna. Najlepiej jest z grą solo, a tak nie gram. Teraz ogrywamy Gloomhaven, z wielką przyjemnością i choć gra jest całkiem inna, to widzę tam pewne podobieństwa. Klasycznych deckbuilderów (typu Dominion, Kamień Gromu) nie tyle nie lubimy, co nie jesteśmy fanami, bo są nudne, ale sam koncept deckbuildingu jak najbardziej się podoba, tylko podlany jakimiś ciekawymi rozwiązaniami i/lub klimatem (np. Legendary Encounters się sprawdza, czy wspomniany Mage Knight). Na osi: ciekawe i świeże decyzje optymalizacyjne z każdą dociągniętą ręka i uważne konstruowanie talii vs. mielenie talii i dodawanie mnóstwa nowych, oraz usuwanie mnóstwa starych kart, jesteśmy zdecydowanie bliżej tego pierwszego.

Z takim backgroundem, pyknie w naszej grupie Dungeon Alliance?
Najczęściej grałem w DA solo i pod tym względem gra jest wyśmienita, grałem też w kooperacji z1 graczem oraz w konfrontacji z 2 innymi graczami i wg. mnie konfrontacja > solo > kooperacja. Gra ma mniej zasad do przyswojenia niż MK, wydaje mi się że również ma mniej aż tak mózgożernych decyzji przez co downtime jest mniejszy. DA ma kilka zasad opcjonalnych, samemu decydujesz czy chcesz grać w suche euro czy chcesz to euro polać sosem ameritrashu. W kampanii ufundowały się 4 Adventure Packi, które dodadzą wątków fabularnych, razem z dodatekiem wprowadzającym 4 nowych bohaterów i ostatecznych przeciwników masz do wyboru 21 bohaterów z których składasz sojusz, regrywalność jest kolosalna o ile lubisz taktyczne łażenie po lochu, klimat jest bliski starym dungeon crawlerom, takie generic fantasy zbliżone do D&D.
Jiloo pisze: 31 sie 2018, 16:47 Tu masz bardzo fajny gameplay, niestety w wersji solo, ale może pomoże :)
https://www.youtube.com/watch?v=ekfCEe9 ... dZfgGZiQE1
Polecam zobacz polecany gameplay - a przynajmniej 1 rundę gry, ja przed zakupem wersji sklepowej to zrobiłem i gra mnie urzekła.
Super pisze: 31 sie 2018, 16:55 Dzięki za odpowiedź!
Jeszcze dopytam o jedną kwestię. Jak to wygląda jeśli chodzi o czas rozgrywki i downtime? Czy podobnie jak w MK, w późniejszych fazach nad mega-turbo-kombosem aktywnego gracza ślęczą wszyscy, bo i tak schodzi to wszystko 15 min i by się nudzili, a przy tym nie sposób samemu nic nie przeoczyć, więc ktoś przy tych bardziej złożonych ruchach musi cię pilnować. Czy może gra toczy się bardziej dynamicznie i każdy gracz jest w stanie się sam ogarnąć? Bo to byłoby dla nas bardzo ważne :)
Downtime na pewno spada wraz z doświadczeniem, ale też nie odczułem aby był jakiś strasznie długi. Gra trwa tylko 4 tury (6 jeśli grasz z dodatkiem ostateczny boss), każda składa się z 4 rund, w każdej z rund aktywujesz jednego ze swoich bohaterów a potem na zmianę ruszasz się 1 wrogiem (w trybie solo/kooperacji karty AI pokazują kto się rusza), grając w składzie 3-osobowym (jedynie ja miałem doświadczenie z tą grą) downtime nie był odczuwalny, ale też nie grałem z zamulaczami ;) Ogólnie pod koniec gry mając lepsze karty na ręku tych decyzji jest nieco więcej, ale czas w podejmowaniu decyzji rośnie maksymalnie o 50%. Jeśli lubisz deck-building i dungeon crawlery to długo się nie zastanawiaj tylko bierz :)
Awatar użytkownika
elbruus
Posty: 258
Rejestracja: 18 sty 2015, 10:39
Has thanked: 141 times
Been thanked: 42 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: elbruus »

Jak idzie z rozkładaniem gry, ile trwa około? Duży stół jest do niej potrzebny?
Super
Posty: 397
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 215 times
Been thanked: 120 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Super »

Quba40 pisze: 31 sie 2018, 18:09 (...)
Dzięki za świetną, wyczerpującą odpowiedź. No to szykuje się kolejny wydatek :lol:
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Quba40 »

elbruus pisze: 31 sie 2018, 18:35 Jak idzie z rozkładaniem gry, ile trwa około? Duży stół jest do niej potrzebny?
Zależy w ile osób grasz, ale myślę, że standardowej wielkości stół wystarczy.
Tutaj masz rozłożoną grę na 4 graczy https://boardgamegeek.com/image/3410829 ... n-alliance ja akurat nie rozkładam kart przeciwników/pułapek (ten stos kart po lewej) - tylko jeśli wpadnę na dany typ karty to jej szukam (jak zapomnę jakie ma działanie), dzięki temu oszczędzam bardzo dużo miejsca.
Super pisze: 31 sie 2018, 18:42
Quba40 pisze: 31 sie 2018, 18:09 (...)
Dzięki za świetną, wyczerpującą odpowiedź. No to szykuje się kolejny wydatek :lol:
Nie ma sprawy, mam nadzieję, że gra przypadnie do gustu. Z autopsji polecam abyś przed rozgrywką w większym gronie zagrał ze 2 gry solo, łatwiej będzie z ogarnięciem zasad potem ;)
Awatar użytkownika
bartgda
Posty: 20
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:51
Lokalizacja: Danzig
Has thanked: 20 times
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Alliance

Post autor: bartgda »

Gdyby nie porównania do Mage Knighta w tym wątku, pewnie w ogóle bym się tym tytułem nie zainteresował,
a że łykam wszystko co podobne do MK, to po wstępnej weryfikacji Dungeon Alliance trafiło na radar i do koszyka.
Trochę obawiałem się rozczarowania, jak w przypadku np. Mistfalla, szczególnie po kilku średnio przychylnych recenzjach. Ciekawość wzięła górę i
Dungeon Alliance wyprzedziło w kolejce do ogrania takie tytuły jak Comancheria czy Fields of Fire.

W końcu udało się wygospodarować trochę czasu żeby pograć, na razie dwa podejścia solo w podstawową wersję, bez utrudnień,
wariantów i questów, po prostu na punkciki. Muszę przyznać, że porównania do Mage Knighta nie były bezpodstawne, co prawda to nie ten sam ciężar gier,
ale odczucia przy planowaniu, kombinowaniu oraz satysfakcja z udanych rozwiązań i kombosów bardzo zbliżona.
Faktycznie nie jest to trudna gra, ciężko stracić któregokolwiek z bohaterów, mimo iż w tych dwóch partiach byłem o włos
od uśmiercenia jednego, to była to tylko moja wina, raz ryzyko (w ostatniej rundzie szaleńczy rajd na Bazyliszka),
innym razem moje niedopatrzenie i w początkowej fazie gry brak możliwości spełnienia wymagań AI (co skutkowało
atakiem zwykłego Goblina z siłą +3 plus rzut kostką i znowu +3). Mimo tego, że nie jestem fanem gier w których
celem są punkty i żyłowanie wyniku, ani nie przepadam za dungeon crawlerami to bawiłem się świetnie, 3h przy pierwszym
podejściu i 2h przy drugim, zleciały nawet nie wiem kiedy, przecież to tylko 4 rundy i 8 kafelków do zbadania :).

Ogólnie rozwałka i przyjemna sieczka, coś jak quest "Siedlisko Zła" od Akary w drugiej części Diablo,
choć trzeba się nieźle na główkować żeby bohaterowie szli przez lochy jak przecinak. Nie mogę się doczekać, aż spróbuję zagrać z questami,
może kampanię uda się rozegrać, chociaż, póki co, bardziej ciekawią mnie inne kombinacje bohaterów. Pomimo przespania KS-a w przyszłym roku dojdzie jeszcze dodatek i fabularyzowane Adventure Packi (dzięki Jiloo :) ), a to przy wiecznym braku czasu gwarantuje mi dożywotnią regrywalność. :)
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2816
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 839 times
Been thanked: 363 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Gromb »

Gra właśnie zaczęła trafiać do polskich wspierających. Miał ktoś okazję zagrać w II edycję i adventure packi?
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: stary gracz »

Właśnie dotarły do mnie dodatki, jaram się jak Hindenburg.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance

Post autor: Quba40 »

Jutro powinna dotrzeć do mnie, nie wiem czy mi się uda zagrać w weekend, ale niedługo postaram się opisać moje pierwsze wrażenia z wykorzystania Adventure Packów ;)
dżeq
Posty: 39
Rejestracja: 15 mar 2019, 21:19
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Dungeon Alliance

Post autor: dżeq »

Ja dostałem wczoraj, rozpakowałem obejrzałem, przepakowałem do jednego pudła <ciasno> bez wyjmowania z wyprasek.
zamówiłem pojemnik plano na żetony, w weekend coś wymyślę z przechowywaniem.

Przejrzałem karty, zapowiada się ciekawy weekend. Jako, że również jestem fanem MK
ciekaw jestem tych porównań.

Gra wygląda naprawdę dobrze na pierwszy rzut oka, po przejrzeniu kart jeszcze bardziej mnie zaciekawiła.
Oj nie pośpię w weekend.
Pozdrawiam
Jacek
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Quba40 »

Właśnie skończyłem rozpakowywać i segregować wszystkie komponenty. Jestem pozytywnie zaskoczony ile tego jest :shock:
Dzięki tacce DVG oraz małemu pojemnikowi na śrubki udało mi się zmieścić wszystko w jednym pudełku, niestety musiałem pozbyć się pojemnika na figurki i zamienić go na woreczek strunowy. Zawsze uważałem, że ta gra ma bardzo dużą regrywalność, z tym co otrzymałem wydaje mi się ona wręcz nieskończona. Jutro spróbuję ograć Adventure Pack 1, więc napiszę więcej na ten temat :)
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: stary gracz »

Dobrym patentem na karty potworów itp. są strony segregatora przeznaczone do kart.
Pierrnik
Posty: 118
Rejestracja: 20 cze 2017, 16:04
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Pierrnik »

Również wczoraj otrzymałem przesyłkę (w tym z podstawką bo nie załapałem się już na wersje sklepową). Zaskoczeniem dla mnie jest ilość contentu! (mając na uwadze podstawkę, dodatek z Tytanem i APacki) Dzisiaj zakoszulkuję całość i postaram się rozegrać pierwszą partię. Mam pytanie odnośnie kart Questów z Adventure packów. Rozumiem, że bez problemu można je wmiksować do podstawki, tylko, że nijak mi tutaj nie pasuje karta Dread Orb, która chyba odnosi się bezpośrednio do kampanii, czy ja to źle rozumiem.
Awatar użytkownika
Quba40
Posty: 734
Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 155 times

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Quba40 »

Pierrnik pisze: 13 lip 2019, 09:31 Również wczoraj otrzymałem przesyłkę (w tym z podstawką bo nie załapałem się już na wersje sklepową). Zaskoczeniem dla mnie jest ilość contentu! (mając na uwadze podstawkę, dodatek z Tytanem i APacki) Dzisiaj zakoszulkuję całość i postaram się rozegrać pierwszą partię. Mam pytanie odnośnie kart Questów z Adventure packów. Rozumiem, że bez problemu można je wmiksować do podstawki, tylko, że nijak mi tutaj nie pasuje karta Dread Orb, która chyba odnosi się bezpośrednio do kampanii, czy ja to źle rozumiem.
Dread Orb możesz spokojnie wtasować do Questów, ale jeśli nie grasz w kampanię z użyciem Adventure Packów to po prostu pomijaj tę kartę.

Rozegrałem dzisiaj kampanię, która składała się z 4 rozgrywek z wykorzystaniem Adventure Packa 1. Sama gra diametralnie się nie zmieniła nadal jest to hybryda ameri z euro, ale w końcu mamy klarowne warunki zwycięstwa kampanii. Adventure Packi są tym czego brakowało w tej grze, elementem nieprzewidywalnych wydarzeń, które dodają więcej klimatu oraz jeszcze bardziej kierują Dungeon Alliance w stronę ameritrasha. Zakupione wydarzenia odsyłają nas do dziennika (tych kart nie tasujemy, są ułożone w odpowiedniej kolejności) i przypominają mi nieco uproszczony dziennik wydarzeń z Fallouta, nie na tyle abym mógł go nazwać grą paragrafową, ale przynajmniej mamy tu zawsze jakąś decyzję do podjęcia - z reguły mniejsze ryzyko wiąże się z mniejszą nagrodą. Sama kampania okazała się nie lada wyzwaniem, musiałem nieźle balansować pomiędzy próbą wypełnienia questów a utrzymywaniem bohaterów przy życiu (wariant trwałej śmierci). Karty z Adventure Packa, które draftowałem były fajną alternatywą dla wypełniania questów, nie dawały aż tyle XP i punktów rozwoju ale umożliwiły mi pomyślne przechodzenie przygody oraz niekiedy nagradzały mnie ciekawą kartą wzmacniającą mój sojusz.

Jestem bardzo zadowolony z dodatków, szczególnie, że udało mi się je zmieścić w pudełku od podstawki i bardzo przyspieszyłem sam setup po zastosowaniu tacek na żetony - nie wyjmuję praktycznie żadnych żetonów, a karty Encounterów z potworami i pułapkami trzymam niewyłożone - jeśli nie pamiętam działania jakiegoś potwora lub pułapki to sobie na spokojnie szukam w talii. Potwory rozkładam dopiero jak umieszczę kafel podziemi na mapie, dzięki temu oszczędzam czas na niepotrzebne szukanie żetonów. Składanie gry zajmuje mi niewiele czasu - bardzo polecam wykorzystanie odpowiedniego pojemnika na żetony.
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2419
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 523 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Dungeon Alliance (Andrew Parks)

Post autor: Jiloo »

Quba40 pisze: 13 lip 2019, 23:02 Jestem bardzo zadowolony z dodatków, szczególnie, że udało mi się je zmieścić w pudełku od podstawki i bardzo przyspieszyłem sam setup po zastosowaniu tacek na żetony (...) Składanie gry zajmuje mi niewiele czasu - bardzo polecam wykorzystanie odpowiedniego pojemnika na żetony.
Jakie masz te tacki? Możesz wrzucić foto? Tez myśle żeby coś ogarnąć do setupu i chciałem robić z pianki ale jak jest coś gotowego to chętnie się temu przyjrzę.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
ODPOWIEDZ