Polityka sprzedażowa Portalu

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
SuCHaR
Posty: 269
Rejestracja: 25 mar 2015, 22:29
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: SuCHaR »

walkingdead pisze: 24 lip 2019, 11:13 Absolutnie nie rozumiem problemu. Jeśli nie zgadzasz się z polityką wydawniczą Portalu to możesz dać temu wyraz nie kupując gier wydawanych przez to wydawnictwo.
Nie zgadzam się z tym ale na moje nieszczęście a szczęście portalu zombicide kręci mnie jak sam skurwisyn, więc czekam ten miesiąc i kupuje.
walkingdead pisze: 24 lip 2019, 11:13 Jeżeli się nie mylę to wiele z planowanych w tym roku tytułów Portalu pojawiło się uprzednio na Kickstarterze. To była więc doskonała okazja, aby zakupić te gry poza PG. Jeżeli jednak chcesz wersję spolszczoną to musisz zaakceptować warunki stawiane przez prywatnego przedsiębiorcę. Tak chyba działa rynek.
Tak działa rynek. Nie kupuje przez KS, wolę wersję polską dlatego akceptuje warunki stawiane przez wydawcę, co nie zmienia faktu, że kompletnie mi się nie podobają i godzą bezpośrednia we mnie jako konsumenta. A to forum jest chyba po to, żeby wyrazić swoją opinię.
walkingdead pisze: 24 lip 2019, 11:13 Nie wiem na ile skuteczna jest polityka PG i jakie ma faktycznie przełożenie na wspieranie małych sklepów stacjonarnych (nie widziałam żadnych statystyk), ale podoba mi się idea uprzywilejowanej pozycji hobbistycznych sklepów.
Ja natomiast w sobie globalnej wioski gdzie wszyscy chcą i mają wszystko na zaraz, już, kompletnie nie rozumiem tej polityki....
walkingdead pisze: 24 lip 2019, 11:13 PS.
Jeżeli ktoś chce gry przed premierą to wystaczyło kupić Zombicide w sklepie Portalu. Całkiem rozsądnym wydaje mi się, że ci którzy chcą grę kupić taniej (inne sklepy online z rabatami) muszą chwilę poczekać (coś kosztem czegoś). Ja się cieszę, że swoją Zombicide już mam i wsparłam Portal. Dzięki temu wsparciu może zechcą wydawać dodatki i inne interesujące mnie tytuły.
Ale coś kosztem czegoś już masz... kupując bezpośrednio od wydawcy dostajesz "gratisy" w postaci figurek/mat/znaczników. Natomiast opóźnianie wysyłek do finalnego klienta bo tak, dalej jest rozwiązaniem troche nie teges...
madaxaa
Posty: 11
Rejestracja: 26 mar 2009, 13:05

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: madaxaa »

Nidav pisze: 24 lip 2019, 12:01 Jeśli taka praktyka byłaby niezgodna z prawem, to większość sklepów muzycznych musiałaby zostać zgłoszona na policję, bo jak płyta ma premierę np. 20.08, ale im już przyszły płyty tydzień wcześniej, to wciąż nie mogą tego wystawić na półce, bo obowiązuje ich umowa. Różnica w podejściu Portalu jest taka, że przed oficjalną premierą umożliwiają sprzedaż sklepom w sklepie stacjonarnym, co ma pozytywnie wpłynąć na rozwój sklepów hobbystycznych. A jak się zamawia bezpośrednio u wydawcy, to można grę mieć nawet wcześniej, co też wydaje mi się całkiem logiczną i dobrą praktyką w kontekście firmy - jednak najlepiej jest sprzedać u siebie i nie płacić marży sklepom, a jakaś zachęta w postaci szybszej dostawy oraz promosów musi być. Także ja Portal całkowicie rozumiem i uznaję, że to logiczne podejście. Co prawda zazwyczaj i tak czekam, aż będzie można kupić w okolicznym sklepie za lepszą cenę, ale to też nie jest dla mnie problem, bo mam na tyle dużo tytułów na półce, że miesiąc mnie nie zbawi ;)
kolega udzielił jakiejś sensownej odpowiedzi w przeciwieństwie do ww. wypowiedzi. Nie zdawałem sobie sprawy, że gra teoretycznie nie miała premiery i tego że wciąż można zamówić na stronie portalu - jak wchodziłem wczoraj to strona mi się nie wyświetlała. Chyba mogę wyrazić że coś mi się podoba, a nie „Trzewik jest spoko” i napisze coś takiego śmiesznego sobie - zachowujecie się jak zwykłe trolle. Rozumiem, że wielu ludzi problem wgle nie dotyczy i traktują ten temat jako pożywkę żeby sobie dziecinnie dogryzać. Jasne, nikt mi nie każe mieszkać na wsi. Chciałem tylko zwrócić uwagę na problem, który mnie dotyczy i nie tylko mnie. Chodzi chyba, żeby było lepiej zarówno dla sklepów, wydawców i klientów wiec może jest jakiś inny sposób dystrybucji bo ten sposób akurat trafia bardzo mocno we mnie jako klienta który teoretycznie ma pieniądze na grę i teoretycznie chciałby ja kupić ale mieszka na wsi.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1281
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 360 times
Been thanked: 213 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: ShapooBah »

madaxaa pisze: 24 lip 2019, 12:29 Chyba mogę wyrazić że coś mi się podoba, a nie „Trzewik jest spoko” i napisze coś takiego śmiesznego sobie - zachowujecie się jak zwykłe trolle. Rozumiem, że wielu ludzi problem wgle nie dotyczy i traktują ten temat jako pożywkę żeby sobie dziecinnie dogryzać.
Oczywiście możesz wyrazić swoje zdanie. Mało tego, nikt nawet nie stara się negować Twojego prawa do tego. Starałem się jednak wytłumaczyć, jak to wygląda z szerszej perspektywy. Starałem się wytłumaczyć, dlaczego Portal postawił na taką politykę, i dlaczego większość osób na forum się z tym zgadza. Twierdzenie, że to trolling i dziecinne dogryzanie jest odrobinę nie na miejscu w momencie, kiedy Twoim argumentem było:
madaxaa pisze: 24 lip 2019, 09:09 chcę dać wydawnictwu sygnał żeby spojrzeli na to z mojej perspektywy, być może fana ich gier w być może już nie.
Jeżeli naprawdę chcesz poinformować wydawnictwo, a i przypuszczam, że osoba odpowiedzialna za support kliencki rozjaśni wszelkie Twoje wątpliwości: portal@portalgames.pl
gregoff
Posty: 792
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 518 times
Been thanked: 153 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: gregoff »

Nigdy nie miałem problemu z tym ze gra będzie później w sklepie internetowym niż stacjonarnym bo nie jestem napalonym geekiem który musi coś kupić od razu. Sam mam 50 kilometrów do najbliższego sklepu stacjonarnego i jakoś daje radę.

Poza tym Portal nie robi tak z wszystkimi tytułami z automatu wiec o te parę gier w roku już parę lat ludzie kruszą kopie a Portal dalej swoje robi wiec są dwa wyjścia:

Albo zaakceptujecie taki stan rzeczy albo przestaniecie kupować gry od Portalu. Pisanie na forum niczego nie zmieniło i juz raczej nie zmieni.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Gromb pisze: 24 lip 2019, 09:27 Jedyne co przekonuje mnie do zakupu w sklepiku Portalu, to dodatkowa zawartość, której później nie kupisz / kupisz w sklepiku po cenie rekompensujacej cenę w przedsprzedaży / kupisz z drugiej ręki po zawyżonej cenie. Dodatkowo, masz pozycję miesiąc wcześniej, a wydawnictwo często dorzuca do paczki coś od siebie. Taka "mała piateczka" za to, że ich wsparłeś.
To jest ta sama praktyka handlowa którą czasem widzę na allegro np. Regularna cena danego towaru to 100zł, ale jakiś sprzedawca ładuje ten sam towar w cenie 250zł, oczywiście w nadziei że jakiś frajer da się złapać.
Te bajeczki o tym że dostaniesz grę wcześniej, że masz dodatkowo jakąś kartę czy inną pierdułę to zwykłe mydlenie oczu a wiadomo że chodzi o kasę, i to soczystą kasę.
Jak gra kosztuje np. 100zł i na tej grze/cenie zarabia sklep i wydawca, to co powiedzieć o tej samej cenie ale podniesionej do 150zł w sklepiku Portalu? Złoty interes prawda? Tylko jak to wygląda z moralnego punktu widzenia?
Wrzucamy towar do naszego sklepiku i golimy frajerów, a za miesiąc wrzucamy ochłap na rynek ogólnopolski.
Nie sądzę aby taka polityka Portalu również odpowiadała innym sklepom bo Portal rynek "elegancko" zmniejsza z klienteli :wink:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1281
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 360 times
Been thanked: 213 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: ShapooBah »

Sklep portalu nie jest jego główna dzielnością, jak większość wydawnictw, może dyktować zawyżone ceny na swoich internetowych półkach, ty jako klient możesz wciąż używać planszomani, mepla czy 3 trollowi zakupów.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Nidav »

Dr. Nikczemniuk pisze: 25 lip 2019, 18:20 To jest ta sama praktyka handlowa którą czasem widzę na allegro np. Regularna cena danego towaru to 100zł, ale jakiś sprzedawca ładuje ten sam towar w cenie 250zł, oczywiście w nadziei że jakiś frajer da się złapać.
Te bajeczki o tym że dostaniesz grę wcześniej, że masz dodatkowo jakąś kartę czy inną pierdułę to zwykłe mydlenie oczu a wiadomo że chodzi o kasę, i to soczystą kasę.
Jak gra kosztuje np. 100zł i na tej grze/cenie zarabia sklep i wydawca, to co powiedzieć o tej samej cenie ale podniesionej do 150zł w sklepiku Portalu? Złoty interes prawda? Tylko jak to wygląda z moralnego punktu widzenia?
Wrzucamy towar do naszego sklepiku i golimy frajerów, a za miesiąc wrzucamy ochłap na rynek ogólnopolski.
Nie sądzę aby taka polityka Portalu również odpowiadała innym sklepom bo Portal rynek "elegancko" zmniejsza z klienteli :wink:
Ekhm... Jako magister ekonomii nie mogę się nie wypowiedzieć ;)

To tak - po pierwsze żyjemy w kapitalizmie. Firmy nie egzystują po to, żeby jak najtaniej sprzedawać towar. Co więcej, firmy egzystują po to, żeby zarabiać. A dany produkt czy usługa warte są tyle, ile ktoś jest w stanie za nie zapłacić. Nie mniej, nie więcej, a i przy tym widełki są bardzo duże ;) Kapitalizm sam w sobie już narzuca ograniczenia , przy czym podstawowym, zapewne wszystkim dobrze znanym, jest krzywa popytu i podaży. Już nie wchodząc w dywagacje na jej temat, bo odmian w zależności od koncepcji czy modelu ekonomicznego, jest bardzo dużo (tu wtrącenie, że należy pamiętać, iż ekonomia to nauka społeczna, a nie ścisła), niemniej wniosek płynie z niej taki, że przedsiębiorstwa nierentowne nie mają racji bytu na rynku. A zawyżanie cen do tego prowadzi. Przy czym kontekst sklepu ma znaczenie - jeśli ktoś wystawia grę po znacznie większej cenie, to zazwyczaj wypływa to z czegoś innego, niż podejścia "może się jakiś frajer natnie". Może stać za tym przykładowo fakt, że planszówki dla danego sklepu są mało rentowne, nie są ich głównym źródłem zysku i mogą trzymać je na magazynie, czekając na "frajera". Równie dobrze mogą nie orientować się w faktycznych cenach i sprzedawać po SCD, chociaż w tym przykładzie znowu chodzi o to, że planszówki to mały procent ich sprzedaży.

Po drugiej - firma firmie nierówna. Małe przedsiębiorstwa inaczej obliczają koszty niż duże sklepy, vide muve, Empik itp. W efekcie inaczej mogą obliczać ceny, obniżki, promocje, programy lojalnościowe i tak dalej i tak dalej. Nikt do interesu dopłacać nie ma zamiaru, więc w zależności od konkretnych umów oraz sytuacji, ceny dla poszczególnych sklepów kształtują się inaczej.

Po trzecie, nawiązując do programów lojalnościowych - wiele firm ma różną politykę sprzedaży. Bo tych istnieje wiele i w zależności od uznania czy możliwości, różne sklepy stosują różne odmiany. Niektóre (aleplanszowki.pl przykładowo) wolę stawiać na stałą klientelę, w efekcie mają program lojalnościowy, ale z racji tego ceny są w granicach bycia konkurencyjnymi. Inne sklepy (tu przykład shopa-gracza) programów lojalnościowych nie mają, ale za to są w stanie zaoferować bardziej konkurencyjne ceny - tu aż ciśnie się porównanie do naszego rządu, czyli polityka "tu komuś dam, ale w efekcie ktoś będzie musiał dać więcej pieniędzy" ;)

Po czwarte, co też się wiąże pośrednio z programami lojalnościowymi - niektóre przedsiębiorstwa stawiają na wyrabianie sobie marki i przywiązanie do siebie klienta. W efekcie mogą wystawiać rzeczy za wyższą cenę, niż najniższa rynkowa, bo lojalny klient wciąż kupi u nich. Czy to z przywiązania czy z racji odpowiedniej zniżki lojalnościowowej.

I teraz do meritum, spinając te cztery punkty - Portal egzystuje w czasach kapitalizmu i na moje oko całkiem dobrze sobie radzi, będąc przedsiębiorstwem dochodowym. Jest jedną z wiodących firm rynku polskiego, w efekcie mogą pozwolić sobie na odpowiednią politykę sprzedażową, którą z pewnością głęboko przeanalizowali i uznali, że taki model najbardziej im odpowiada. Co ważne, mają też wyrobioną markę. To wiąże się z lojalnością klientów, którzy często kupią rzeczy u nich nie tylko dlatego, że są mamieni dodatkowymi rzeczami, ale dlatego, że chcą wesprzeć jedno ze swoich ulubionych wydawnictw. I nie ma w tym nic złego - to są pieniądze innych ludzi, więc niech z nimi robią na co mają ochotę. Poza tym sprzedaż gier nie jest głównym źródłem dochodu Portalu, więc mogą sobie tym bardziej na to pozwolić.

A jeśli komuś polityka sprzedażowa Portalu nie odpowiada, to nie musi brać w niej udziału. Wystarczy nie kupować ich gier lub przygotować się na to, że po premierze w sklepie Portalu należy doliczyć miesiąc do pojawienia się w sklepie. I tyle - psioczenie na nich nic nie zmieni, a co najwyżej zszarga nerwy tym, co psioczą. Niemniej wciąż nie ma żadnego powodu, żeby ludzi, którzy biorą udział w portalowych przedsprzedażowych, nie znając kontekstu ani danej osoby, nazywać frajerami.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Ekhm...magister ekonomii?...
To pewnie wiesz że w krajach bogatych żywność wyrzuca się a w krajach biednych ludzie umierają z głodu. I pewnie wiesz że każde Państwo można przyrównać do firmy która chce jak najlepiej zmaksymalizować swoje zyski, a robi się to na różne sposoby, nie zawsze humanitarne.
No i ja właśnie o tym, a ekonomia mnie mało interesuje bo no wiesz... MIŁOŚĆ-RÓWNOŚĆ-BRATERSTWO :lol:
A psioczenie jest dobre bo jak moja babka narzekała na pranie na tarce to jej dziadek kupił franie, więc... :wink:
A co do frajerów to kupując towar w takiej formie właśnie tak się czuje, i tłumaczenie w stylu ''jak ci się nie podoba to nie kupuj'' nic tu nie zmienia.
A gry Portalu i tak będę kupował, i nadal taka forma nagabywania o kasę nie będzie mi się podobała i pewnie dalej będę psioczył :wink:
A jeśli chodzi o ekonomie to ta planszówkowa jednak bardziej mi odpowiada. :D
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Nidav
Posty: 704
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 91 times
Been thanked: 338 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Nidav »

Dr. Nikczemniuk pisze: 25 lip 2019, 19:34 I pewnie wiesz że każde Państwo można przyrównać do firmy która chce jak najlepiej zmaksymalizować swoje zyski, a robi się to na różne sposoby, nie zawsze humanitarne.
Tak de facto to nie do końca - dlatego zresztą podstawowy podział ekonomii to mikroekonomia, która zajmuje się w dużej mierze decyzjami ekonomicznymi indywidualnych gospodarstw domowych, oraz makroekonomia, która operuje na dużych podmiotach gospodarczych, takich jak m.in. państwa ;)
No i ja właśnie o tym, a ekonomia mnie mało interesuje bo no wiesz... MIŁOŚĆ-RÓWNOŚĆ-BRATERSTWO :lol:
A psioczenie jest dobre bo jak moja babka narzekała na pranie na tarce to jej dziadek kupił franie, więc... :wink:
Ja w żadnym razie nie zabraniam komuś psioczyć - po prostu wskazuje na to, że to mało da. Na forum pojawi się parę negatywnych opinii, może ktoś nawet wyśle maila do Portalu, że jest niezadowolony, a koniec końców na zamknięcie kwartału dział sprzedaży Portalu spojrzy na raport finansowy i stwierdzi, że robią dobrą robotę. Bo może Ciebie ekonomia za bardzo nie interesuje, ale wydawnictwo już bardzo ;)
A co do frajerów to kupując towar w takiej formie właśnie tak się czuje, i tłumaczenie w stylu ''jak ci się nie podoba to nie kupuj'' nic tu nie zmienia.
Dlatego podałem drugą, nawet bardziej sensowną alternatywę - przygotowanie się na to, że gra będzie miesiąc później w sklepie, niż oficjalna premiera w sklepie Portalu :)
A gry Portalu i tak będę kupował, i nadal taka forma nagabywania o kasę nie będzie mi się podobała i pewnie dalej będę psioczył :wink:
Pozostaje mi jedynie stwierdzić, że jeśli taką masz ochotę, to mi nic do tego i nawet jeśli uważam to za zbyteczny trud, to droga do tego wolna :D
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5172
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 873 times
Kontakt:

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: raj »

Dr. Nikczemniuk pisze: 25 lip 2019, 18:20 To jest ta sama praktyka handlowa którą czasem widzę na allegro np. Regularna cena danego towaru to 100zł, ale jakiś sprzedawca ładuje ten sam towar w cenie 250zł, oczywiście w nadziei że jakiś frajer da się złapać.
Nie masz pojęcia o co chodzi ale dorabiasz do tego teorię spiskową...
Sklepy płacą tyle samo za rozpoczęcie aukcji na wiele produktów, niezaleznie od tego ile jest produktów.
Jak się skończy towar na stanie, to zamiast zdejmować aukcję i płacić ponownie za jej wystawienie korzystniej jest podnieść cenę na zaporową, tak żeby zniechęcić ludzi do dokonania zakupu. Jak towar wraca na stan, to cena zostaje obniżona.
Dodatkowa korzyść jest taka, że aukcja nie traci obserwujących, którzy przy okazji dostają maila, że cena została obniżona i mogą zostać zmotywowani do dokonania zakupu.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: alpha »

Dr. Nikczemniuk pisze: 25 lip 2019, 19:34 A co do frajerów to kupując towar w takiej formie właśnie tak się czuje, i tłumaczenie w stylu ''jak ci się nie podoba to nie kupuj'' nic tu nie zmienia.
A gry Portalu i tak będę kupował, i nadal taka forma nagabywania o kasę nie będzie mi się podobała i pewnie dalej będę psioczył :wink:
Ignacy wspominał o tych wysokich cenach w ich sklepie, i chodzi o to, że nie mogą sprzedawać taniej, bo inaczej sklepy nie miałyby szans gdyby ich ceny były na takim samym poziomie jak w sklepie Portalu. Taka sama sytuacja zapewne jest też u innych wydawców (? np. Galakta, Rebel ?).

A tak swoją drogą, to nie rozumiem takiego parcia niektórych na kupno gry miesiąc w tę czy tamtą. To aż tak coś zmienia? Życie straci sens jeżeli zagram we wrześniu zamiast w sierpniu? :)
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5172
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 873 times
Kontakt:

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: raj »

Zgaduję, że to syndrom "Ja muszę teraz już natychmiast!".
Wbrew pozorom raczej nie ma się co nabijać, to kwestia psychiki, jedni tak mają inni nie.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
suibeom
Posty: 790
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1560 times
Been thanked: 252 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: suibeom »

Nie wiem jak inni frajerzy, ale ja kupiłem w portalu grę tylko ze względu na dodatek, który i tak później bym kupił. O ile by się pokazał. Czas nie ma najmniejszego znaczenia.
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: alpha »

raj pisze: 25 lip 2019, 20:38 Zgaduję, że to syndrom "Ja muszę teraz już natychmiast!".
Wbrew pozorom raczej nie ma się co nabijać, to kwestia psychiki, jedni tak mają inni nie.
Ja się nie nabijam, tylko zastanawiam się właśnie nad tym wspomnianym syndromem :)

Podobnie jest np. w branży IT. Nowe CPU czy GPU na starcie są bardzo drogie, ale po kilku miesiącach ceny spadają od kilkunastu do czasami kilkudziesięciu procent. Im dalej w czasie od premiery, tym coraz taniej. Ja tam oduczyłem się kupować części do PC zaraz na starcie, bo byłem na tym bardzo stratny. Stosuję to podejście przy naszym hobby planszówkowym. Czekam do takiego momentu, aż będzie sensowna cena. No ale jeżeli ktoś bardzo musi mieć coś "na teraz", no to nie zazdroszczę :)
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
zioombel
Posty: 1148
Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
Lokalizacja: Wołomin
Has thanked: 200 times
Been thanked: 98 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: zioombel »

Ludzie chyba nigdy nie zrozumieją, że wydawca nie może konkurować ze sklepami ceną. Główny ich dochód do sprzedaż do sklepów. Jak będą z nimi konkurować to po nich.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

raj pisze: 25 lip 2019, 20:38 Zgaduję, że to syndrom "Ja muszę teraz już natychmiast!".
Wbrew pozorom raczej nie ma się co nabijać, to kwestia psychiki, jedni tak mają inni nie.
No wiesz jak ktoś zarabia np. 10 000zł to dla niego to nie będzie żaden "syndrom" tylko zwyczajnie stać go na to żeby kupić już i dać zarobić Portalowi więcej. Natomiast ktoś ze skromniejszym budżetem będzie czekał.
I nie byłoby całej tej dyskusji gdyby premiery były w tym samym czasie, wtedy klient miałby wybór czy kupuję taniej w swoim sklepie czy drożej w sklepie Portalu z dodatkowymi promoskami.
A tak mamy swego rodzaju apartheid. Teraz kupują ci z syndromem i bardziej zamożniejsi, za miesiąc plebs.
I nie ważne jak to będzie tłumaczone, ekonomią czy polityką Portalu, mnie to uwiera. :D
Ostatnio zmieniony 26 lip 2019, 07:31 przez Dr. Nikczemniuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 947
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 309 times
Been thanked: 201 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Losiek »

Zupełnie nie rozumiem Twojego narzekania. Nie stać Cię to nie kupujesz w Portalu i czekasz na pojawienie się gry w ulubionym sklepie. Wyraźnie cierpisz na syndrom muszę mieć grę w dniu premiery. Ja zazwyczaj czekam jakiś czas po premierze, wtedy już są recenzje, wrażenia z gry itp. i ułatwia mi to w pewnym stopniu decyzję o zakupieniu bądź nie danej gry. Ponadto mam sporo gier, nieco takich, w które jeszcze nie zagrałem i mogę poczekać na niższą niż w sklepie producenta cenę.
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Kisun »

Też mnie uwiera że nie mogę kupić nowego BMW, muszę czekać aż stanieją (mninimum 10lat) Bezczelne korporacje samochodowe, skandal ;p
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Losiek pisze: 26 lip 2019, 10:17 Zupełnie nie rozumiem Twojego narzekania. Nie stać Cię to nie kupujesz w Portalu i czekasz na pojawienie się gry w ulubionym sklepie. Wyraźnie cierpisz na syndrom muszę mieć grę w dniu premiery. Ja zazwyczaj czekam jakiś czas po premierze, wtedy już są recenzje, wrażenia z gry itp. i ułatwia mi to w pewnym stopniu decyzję o zakupieniu bądź nie danej gry. Ponadto mam sporo gier, nieco takich, w które jeszcze nie zagrałem i mogę poczekać na niższą niż w sklepie producenta cenę.
Misiu to nie żaden syndrom, po prostu tyle fajnych gier wychodzi że już w lipcu robię preordery żeby we wrześniu nie zbankrutować :wink:
Polityka sprzedażowa Portalu to nic innego jak skok na kasę, sposób na maksymalizację zysków, co nie zmienia faktu że mi się to nie podoba.
Rozumiem że od strony wydawcy jest to opłacalny manewr, ale dla mnie jako klienta już nie.
I to tyle w tym temacie z mojej strony, możecie z ulgą odetchnąć... :wink:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Losiek
Posty: 947
Rejestracja: 31 sie 2010, 03:12
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 309 times
Been thanked: 201 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: Losiek »

Dr. Nikczemniuk pisze: 26 lip 2019, 10:54 Misiu to nie żaden syndrom, po prostu tyle fajnych gier wychodzi że już w lipcu robię preordery żeby we wrześniu nie zbankrutować :wink:
Polityka sprzedażowa Portalu to nic innego jak skok na kasę, sposób na maksymalizację zysków, co nie zmienia faktu że mi się to nie podoba.
Rozumiem że od strony wydawcy jest to opłacalny manewr, ale dla mnie jako klienta już nie.
I to tyle w tym temacie z mojej strony, możecie z ulgą odetchnąć... :wink:
Ty mnie tu koteczku nie misiuj. Jeśli Ci się nie podoba to nie kupuj, a jęczysz zupełnie bez powodu.
_leigam_
Posty: 943
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: _leigam_ »

zioombel pisze: 25 lip 2019, 21:01 Ludzie chyba nigdy nie zrozumieją, że wydawca nie może konkurować ze sklepami ceną. Główny ich dochód do sprzedaż do sklepów. Jak będą z nimi konkurować to po nich.
Konkurowanie czasem premiery czy dodatkami niczym sie nie rozni od konkurowacia cena. To dalej konkurowanie ze sklepami stacjonarnymi i internetowymi.

ps. Ale mnie bawi podejscie co niektorych w roznych tematach nie tylko w tym, np. Trzewik cos powiedzial wiec taka jest prawda objawiona i nie mozna w to watpic bo on wie i sie zna :D Nie badzcie ludzie naiwni.

BTW. Tak, warto psioczyc, ostrzegac innych i najlepiej rezygnowac z kupna/graniczyc. Na tym tez polega kapitalizm, tam sa 2 strony i Ci od popyty tez maja glos i powinni go uzywac zeby ten kapitalizm byl choc troche zdrowszy.

Taki Portal wychodzi na swoje przy samej sprzedazy do sklepow. Ale pomoniecie sklepow to ogromny dodatkowy zysk. Dlatego tak popularny jest ks . Portal tez tam wchodzi (i nie po to zeby dbac o interesy sklepow stacjonarnych) zeby doic wiecej.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 416 times
Kontakt:

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: kwiatosz »

Skoro padl argument zdrowosci kapitalizmu to tez go uzyje mowiac, ze skoro cos mowi wlasciciel wydawnictwa odnoszacego sukcesy, to samo to legitymizuje jego spostrzezenia. Bo takich co sie swietnie znali, ale ich wydawnictwa juz nie istnieja, juz troche w Polsce mamy.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
_leigam_
Posty: 943
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: _leigam_ »

Skoro w Mango(czy jak sie nazywa ta telewizja) mowia ze ich produkt jest genialny to jest, w koncu przez tyle lat sa na rynku :D Tak, swietny argument kwiatosz
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
krecony1
Posty: 369
Rejestracja: 29 sie 2014, 00:05
Lokalizacja: Siedlce
Has thanked: 48 times
Been thanked: 49 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: krecony1 »

_leigam_ pisze: 26 lip 2019, 12:57 Skoro w Mango(czy jak sie nazywa ta telewizja) mowia ze ich produkt jest genialny to jest, w koncu przez tyle lat sa na rynku :D Tak, swietny argument kwiatosz
Słabe porównanie, bo Kwiatosz chyba nie o tym pisał. Właściwa analogia odnosiłaby się do sposobu prowadzenia biznesu przez właścicieli Mango, a nie do ich produktów.

(edit:) W razie czego wytłumaczę o co mi chodzi. A zatem, gdyby właściciel Mango stwierdził, że dobrym pomysłem było prowadzenie sprzedaży w takiej formie, jak on to robi, to bym mu uwierzył (właśnie ze względu na to, że robi to już tyle lat).
Ostatnio zmieniony 26 lip 2019, 13:18 przez krecony1, łącznie zmieniany 1 raz.
_leigam_
Posty: 943
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 196 times

Re: Polityka sprzedażowa Portalu

Post autor: _leigam_ »

Ale kurde kim jest Trzewik, doradca biznesowym? On powie Ci jak jest w brazy, Tobie, klientowi?
Po co? On jest sprzedawca i tylko w takiej roli wystepuje.
To jest wlasnie sposob na robienie interesow.
Portal (i nie tylko on) dziala jak domokrazcy, puka do twoich dzwi przez youtuba i podcasty i probuje sprzedac Ci produkt za wiecej niz jest warty. A co jest podstawa dla domokrazcy? Umiejetnosc zdobywania zaufania.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
ODPOWIEDZ