Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Atopos
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2016, 15:18
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Atopos »

CMON ogłosił trzecią część zamykającą mitologiczną trylogię Erica Langa
Obrazek
Obrazek
Fot: manvsmeeple

Tytuł dla 2-5 graczy ma trafić z końcem roku na Kickstarter.

Poniżej opis ze strony producenta:
CMON is pleased to announce Ankh, a new board game from the mind of Eric M. Lang, award-winning designer of the smash hits Blood Rage and Rising Sun. Play as a God of ancient Egypt, competing to survive as society begins to forget the old ways, so that only you and your followers remain.

Ankh, the symbol of life itself, that even the Gods must fight for.

Build caravans, summon monsters, and convert followers in your quest to reign supreme. With great artwork by Adrian Smith and miniatures art directed by Mike McVey, who both worked with Eric on Blood Rage and Rising Sun, Ankh is the final installment of Eric M. Lang’s strategic trilogy.

Deities, monsters, and the people of ancient Egypt have been lovingly reimagined and interpreted in beautiful illustrations and detailed miniatures, and players will truly feel like Gods as they shake the very foundations of Egypt. All gameplay in Ankh, including combat, is streamlined and non-random. Compete and win solely on your godly wits alone.
Ja osobiście nie mogę się doczekać. Uwielbiam zarówno Blood Rage'a jak i Rising Sun.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2573
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: polwac »

Zbyt rzadko gramy w więcej niż dwie osoby, przez co przy RS był pas. Jeśli tutaj tryb dwuosobowy będzie w miarę śmigał to biorę bez dwóch zdań. Lubię egipskie klimaty.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: Piehoo »

Wywiad z Team Covenant .
1. Krotsze niz Rising Sun i Blood Rage.
2. Powiekszanie planszy w czasie gry.
3. System sojuszu. Wygrywaja dwie osoby ktore polaczyly sie w jeden "byt".

Jestem ciekawy jak dziala pkt #3 w nieparzystej ekipie.
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
Atopos
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2016, 15:18
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: Atopos »

Piehoo pisze: 04 sie 2019, 11:09 Wywiad z Team Covenant .
Dzięki za link, teraz jestem zainteresowany jeszcze bardziej :D
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8714
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2613 times
Been thanked: 2317 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: Curiosity »

pan_satyros pisze: 04 sie 2019, 10:46 Figurki są piękne :D
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6838856969
Tylko te ze zdjęć są z żywicy. Gracze dostaną plastikowe.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
sewhoe
Posty: 343
Rejestracja: 20 lis 2012, 13:21
Lokalizacja: Sanok
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: sewhoe »

Curiosity pisze: 04 sie 2019, 11:35
Tylko te ze zdjęć są z żywicy. Gracze dostaną plastikowe.
Mimo wszytko przyzwyczaiłem się że w przypadku CMON, utrata detali przy przejściu na plastik nie jest jakaś drastyczna. Właśnie figurki z Blood Rage i Rising Sun uważam za jedne z najlepszych nie "gamesworkshopowych" na rynku. Dużo mniej ufam renderom i to co pokazuje na przykład Awaken Realms.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1552
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 103 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: Muad'Dib »

Chyba po raz pierwszy rzucę okiem na współpracę Langa i CMON :) wychowałem się czytając min mitologię egipską co powoduje, że już przychylnym okiem patrzę. Ciekawe czy to zamierzone czy może kwestia tego, że nie tak dawno była inna AC w klimatach greckich i postanowili sięgnąć po coś innego. Mity egipskie nie są jakoś popularne, zwłaszcza w stosunku do japońskich czy skandywskich. A tak przy okazji, Rising Sun i Blood Rage mocno siedzą w mitologii czy to jakaś wariacja na temat tych wierzeń.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 497 times
Been thanked: 155 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: EVOCATVS »

Nie wiem jak w Blood Rage, ale w Rising Sunie ten mitologiczny klimat, jak dla mnie, jest fajnie wkomponowany w tło i nie dominuje rozgrywki. Po prostu naszą armię wspomagają mitologiczne stworki i bogowie (raczej zgodne z mitologią, chociaż części istotnych brakuje, a część ma troche dodatkowych motywów), chociaż nie wiem jak dodatek z Kami to zmienia, bo jeszcze nie miałem kiedy go ograć. Problemem jest za to pomieszanie motywów japońskich z chińskimi w grafikach i figurkach.
Co do popularności mitologii, to egipska zawsze wydawała mi się dość znana w naszych stronach ustępując tylko greckiej, nordyckiej i może rzymskiej, za to japońska raczej słabo jest u nas kojarzona.

Jeśli chodzi o Ankh, to będę śledził temat, bo podchodzi mi zarówno klimat, jak i twórca. Chociaż, z racji posiadania Kemeta wolałbym tutaj inną mitologię, np perską, fenicką lub grecką.
jediwolf
Posty: 397
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 80 times
Been thanked: 79 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: jediwolf »

Również będę śledził, ale obawiam się oklepanych schematów Langa i niewiele nowości w gameplay'u. CMON kupuje ludzi figurkami, natomiast zniechęca powtarzalną mechaniką i kosmicznymi kosztami wysyłki.
KrzysiekL
Posty: 1180
Rejestracja: 22 gru 2015, 10:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 28 times
Been thanked: 51 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: KrzysiekL »

jediwolf pisze: 04 sie 2019, 14:45 [...] obawiam się oklepanych schematów Langa i niewiele nowości w gameplay'u [...]
Kurczę, o które schematy konkretnie chodzi? Grałem w m.in. Rising Sung, Godfathera i Blood Rage i wszystkie mimo tego, że area control/dudes on map są jednak dość różne i dają zupełnie inne wrażenia. Można się kłócić, że mocne inspiracje grami innych autorów, ale same langowe dudes on map chyba jednak wtórne nie są? ;)
MManiekM
Posty: 196
Rejestracja: 15 lut 2019, 11:26
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: MManiekM »

Lang nie skończył jednej gry, która jest na KS, a już bierze się za 2 kolejne... Nie wróży to za dobrze, bo jak podejdą na zasadzie, macie trochę figurek, mechanika ma nie przeszkadzać i sobie pykajcie, do kolejnej gry na KS, to nie spodziewałbym się po takiej kampanii czegokolwiek. Trochę umiaru i większego zaangażowania w tworzeniu i prowadzeniu kampanii, a nie tylko więcej i więcej.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2573
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: polwac »

W jakim sensie nie skończył jednej gry, która jest na KS?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10764
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3315 times
Been thanked: 3181 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: japanczyk »

polwac pisze: 04 sie 2019, 22:59 W jakim sensie nie skończył jednej gry, która jest na KS?
Pewnie chodzi mu o to, że trudvang jest na KSie
Ale faktem jest że Lang pracuje nad oszałamiająca ilością gier - Trudvang, Cyberpunk, Bloodborne, Ankh i cholera wie co jeszcze
Awatar użytkownika
Atopos
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2016, 15:18
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: Atopos »

MManiekM pisze: 04 sie 2019, 22:42 Lang nie skończył jednej gry, która jest na KS, a już bierze się za 2 kolejne... Nie wróży to za dobrze, bo jak podejdą na zasadzie, macie trochę figurek, mechanika ma nie przeszkadzać i sobie pykajcie, do kolejnej gry na KS, to nie spodziewałbym się po takiej kampanii czegokolwiek. Trochę umiaru i większego zaangażowania w tworzeniu i prowadzeniu kampanii, a nie tylko więcej i więcej.
jeżeli mowa o Trudvang to Lang jest tam tylko jednym z trzech projektantów i kto wie czy nie jest tylko zw względu na to, że jego nazwisko się liczy w branży i może przyciągnąć potencjalnych graczy. A druga jest sprawa, że z tego wywiadu który tu wstawił Piehoo to jeżeli dobrze zrozumiałem, Ankh jest grą nad którą pracował już od dłuższego czasu. Co więcej, miałem okazję z nim zamienić 2 słowa na Essen zeszłorocznym i powiedział że pracuje nad tytułem nowym o którym będę mógł dowiedzieć się więcej na kolejnym essen.
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: czeczot »

MManiekM pisze: 04 sie 2019, 22:42 Lang nie skończył jednej gry, która jest na KS, a już bierze się za 2 kolejne... Nie wróży to za dobrze, bo jak podejdą na zasadzie, macie trochę figurek, mechanika ma nie przeszkadzać i sobie pykajcie, do kolejnej gry na KS, to nie spodziewałbym się po takiej kampanii czegokolwiek. Trochę umiaru i większego zaangażowania w tworzeniu i prowadzeniu kampanii, a nie tylko więcej i więcej.
Z tego co kiedyś powiedział Trzewiczek to Lang "macza palce" w większości gier wydawanych przez CMON ale bardziej w roli dewelopera niż autora. Poza tym naprawdę myślisz że autor gier który zajmuje się tym zawodowo jednocześnie projektuje tylko jedna grę?

Co do Ankh to mogę się załorzyć że będzie to conajmniej dobra gra. Na grach których autorem jest sam Lang się nie zawiodłem i biorę w ciemno.
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: Scamander »

polwac pisze: 04 sie 2019, 08:41 Zbyt rzadko gramy w więcej niż dwie osoby, przez co przy RS był pas. Jeśli tutaj tryb dwuosobowy będzie w miarę śmigał to biorę bez dwóch zdań. Lubię egipskie klimaty.
Ile gier area control dobrze chodzi na dwie osoby? Ja kojarzę tylko Inis (choć i tu nie wszystkim odpowiada). To marzenia ściętej głowy tym bardziej przy Langu.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2573
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: polwac »

Scamander pisze: 05 sie 2019, 07:50
polwac pisze: 04 sie 2019, 08:41 Zbyt rzadko gramy w więcej niż dwie osoby, przez co przy RS był pas. Jeśli tutaj tryb dwuosobowy będzie w miarę śmigał to biorę bez dwóch zdań. Lubię egipskie klimaty.
Ile gier area control dobrze chodzi na dwie osoby? Ja kojarzę tylko Inis (choć i tu nie wszystkim odpowiada). To marzenia ściętej głowy tym bardziej przy Langu.
Tak naprawdę tłuczemy w Inis, czasem dla odmiany w Blood Rage. Można jeszcze pod to podpiąć Strażników Xobos, ale to już jest inny feeling z gry.
Jeśli Ankh będzie działał chociaż poprawnie na 2 osoby(Blood Rage na dwóch nie jest jakiś rewelacyjny, a i tak od czasu do czasu przyjemnie jest sobie zagrać) i do tego Lang mówił, że będzie krótszą grą...w takim przypadku na pewno go wezmę, pewnie w wersji Portal Games po polsku.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: czeczot »

Blood Rage na 2 osoby jest w miarę ok. Tutaj ma być "odkrywana" plansza więc może będzie mechanizm zbliżony do Inis i będzie działać na 2 osoby.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4711
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 379 times
Been thanked: 859 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: BartP »

Scamander pisze: 05 sie 2019, 07:50 Ile gier area control dobrze chodzi na dwie osoby?
Sporo. Choćby Zimna Wojna.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4594
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1005 times
Been thanked: 1873 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: warlock »

Pytanie powinno brzmieć: ile wieloosobowych area control dobrze skaluje się na 2 ;).
Ardhiel
Posty: 31
Rejestracja: 24 cze 2017, 21:00
Has thanked: 1 time

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: Ardhiel »

Scamander pisze: 05 sie 2019, 07:50
Ile gier area control dobrze chodzi na dwie osoby?
Zakazane Gwiazdy świetnie chodzą na dwóch graczy. Według mnie nawet lepiej niż przy trzech, czterech graczach, bo downtime w trakcie walki odpada.
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: czeczot »

No nie do końca. Na 2 graczach jest trochę efekt śnieżnej kuli. Jak jeden uzyska przewagę i bije drugiego to nikt go już od tyłu nie zaatakuje. Moim zdaniem ta gra chodzi najlepiej na 3. Fakt czekanie aż 2 graczy skończy walkę jest trochę męczące.
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 440
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 98 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: lukkk »

Wieloosobowe area control wyrastają niczym grzyby po deszczu na wcale już nie tak suchej pustyni. Sęk w tym, że nowe mogą się przebić już chyba tylko obłędnymi figurkami bo mechanicznie to ciężko będzie coś nowego wymyślić na tym polu. Chociaż ważniejsze jest to, czy komukolwiek będzie się chciało. Obłędne figurki zrobią sprzedaż a nawet jak będzie mechaniczny przeciętniak to i tak gdzieś swoje uznanie znajdzie.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2573
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Ankh - Gods of Egypt

Post autor: polwac »

Posłuchaj wywiadu z Langiem. On uważa, że ludzie nie są jeszcze gotowi na rewolucyjne rozwiązania mechanicze jakie wymyślił przy tworzeniu Ankh, dlatego musiał wywalić prototyp i z nich zrezygnować ;) aż jestem ciekawy co tam było takiego ciekawego i nowatorskiego.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
ODPOWIEDZ