Black Angel (Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1586
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 13 times
Been thanked: 11 times

Black Angel (Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban)

Post autor: Tomzaq » 14 lip 2017, 18:53

Zapowiadana na 2018 roku. Wygląda trochę na "Troyes" w kosmosie. Wg autorów system kości jest podobny, ale cala reszta inna. Wskakuje na radar

https://boardgamegeek.com/boardgame/230244/black-angel
Who is John Galt?
Posiadam

Awatar użytkownika
Furan
Użytkownik wspierający
Posty: 1492
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Re: Black Angel -Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban

Post autor: Furan » 15 cze 2018, 15:34

Wychodzi na to, że w tym roku się z Czarnym Aniołem nie wyrobią. Pearl Games wypluje z siebie za to Sun Moon - coś a'la podnieść-i-dostarcz w dziwnym science-fiction (ale miłym dla oka).
Więcej na ich stronie: https://www.trictrac.net/actus/pearl-ga ... n-concours
Dla niefrankojęzycznych: https://translate.google.pl/translate?s ... edit-text=

A! Pojawi się też (2019) - Troyes turlaj-i-pisz, czy Troyes 2 tylko na 2 graczy. Podobno ma mieć w sobie sporo interakcji (jak starsza, większa siostra) :D
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

Queen's Necklace, Labirynt słów,

kisiel365
Użytkownik wspierający
Posty: 320
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 10 times
Been thanked: 29 times

Re: Black Angel -Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban

Post autor: kisiel365 » 06 sie 2019, 01:52

Obejrzałem rozgrywkę z Black Angel i moim zdaniem nic specjalnego. Trochę nie rozumiem, skąd taki hype na zagranicznych kanałach na tę grę. Moim zdaniem jest przekomplikowana jak na tę głębię strategii, którą oferuje. Edward na HC tłumaczył prawie 1h, a jeszcze zostało znaczenie symboli na płytkach i jeszcze były niuanse, więc zaglądali do instrukcji raz po raz. O ile np. takie Underwater Cities fajnie kombinuje z kartami i robi to dość przemyślanie, spójnie, to tutaj jest po prostu naciepane wiele mechanik i wszystko polane sosem losowości z kart i kostek:
- dice placement z kolorem i siłą, gdzie ZAWSZE im więcej oczek tym lepiej
- engine building przez kupowanie kostek i wsuwanie (oraz spychanie) technologii na planszy gracza, które można aktywować na kilka sposobów
- zagrywanie kart na 4 sposoby (misja, aktywacja koloru, aktywacja całego rzędu czerwonym, zwiększenie limitu do końcowego punktowania),
- resource management (robociki dostępne, przydzielone do kostek, przydzielone do misji, kosteczki do aktywacji technologii, do utrudniania akcji, kryształki do podkradania kostek, do rezerwowania "swoich" kostek, dające punkty),
- semi-coop (wspólny "przeciwnik" atakuje losowe miejsca na kostki osłabiając ich działanie)
- wyścig z czasem, aby wspólny statek doleciał do celu i w zależności od tego czy doleci punktacja końcowa się zmienia
- przesuwanie przestrzeni kosmosu (conveyor) ściśle powiązane z odzyskaniem swoich kostek
- dobrze wyturlane kostki można podkraść kosztem znikomym do korzyści, manipulacja swoimi jest ale bez polotu

Wszystko okraszone grafiką, która wywołuje oczopląs (grafik O'Toole, który przyłożył pędzel do gier Lacerdy podobno nie chciał kolejnej czarno-białej gry w kosmosie, ale przegiął naprawdę mocno w drugą stronę) oraz oczywiście dużą figurką statku matki, którą trzeba chyba 12x trzeba przesunąć w ciągu gry.

W grze jest więcej decyzji taktycznych niż strategicznych. Jedyne co chyba sprawia ludziom radość to zrobienie sporadycznie combo i przesuwanie multum elementów na planszach (więcej tego niż w Le Havre). Gra sprawia wrażenie jakby grała graczami, a nie na odwrót. Masa głupich bezcelowych udziwnień, np. 3 pola z do umieszczenia kostki, które robią to samo, ale przyjmują inny, konkretny kolor kostki i mogą być inaczej (losowo) przyblokowane przez wspólnego przeciwnika, kostki po wykonaniu akcji zjeżdżają do puli zużytych nie blokując pola, sama pula zużytych kostek też bez jakiegoś konkretnego celu.

Jeżeli to ma być Troyes 2.0 albo Troyes-killer, to ja podziękuję. Trudno tu mówić o jakiejkolwiek elegancji mechanik, którą można doświadczyć w Troyes. Taki Lacerda w zamian za podobny poziom złożoności zasad, oferuje pewien poziom rozgrywki.

Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 3978
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 71 times
Been thanked: 78 times

Re: Black Angel -Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban

Post autor: BartP » 06 sie 2019, 09:23

Czytałem zasady swego czasu i nie odniosłem wrażenia skomplikowania na poziomie Lacerdy. Raczej na typowe euro o średniej ciężkości, no może pół oczka wyżej. Co zresztą potwierdza instrukcja. Podstawowe zasady to raptem 13 stron, czyli standard euro. Escape Plan (Lacerdy) uznawany za jedną z prostszych jego gier ma tych stron 21.

Mam zaufanie do projektantów, zasady wydały mi się ciekawe, nie odniosłem wrażenia nagromadzenia mechanizmów. Może tak jest, zobaczymy, ale wpierw muszę zagrać. Nie nazywałbym tej gry semi-coopem mimo wszystko. Tutaj nie ma sytuacji, że wszyscy mogą zginąć lub przegrać. Po prostu są inne warunki zwycięstwa wtedy.
Sprzedam Dilluvia Project, Dokmus, Amun-Re: The Card Game, duck! duck! Go!
Kupię Lowlands, Verona Twist, Kerala i inne

kisiel365
Użytkownik wspierający
Posty: 320
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 10 times
Been thanked: 29 times

Re: Black Angel -Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban

Post autor: kisiel365 » 06 sie 2019, 09:42

Racja, to nie jest typowy semi-coop i jeżeli traktować grę czysto "po eurowemu", bez sympatii dla przetrwania ludzkości to punktacją tą można po prostu sterować dla swojej korzyści. To są moje wrażenia po zobaczeniu tłumaczenia zasad i pełnej rozgrywki 4 osobowej. Może zbyt dużo oczekiwałem po nasłuchaniu się, jaka ta gra jest świetna. Jeżeli kiedyś wrażenia z samej gry będą odmienne, nie omieszkam sprostować.

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 678
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Black Angel -Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban

Post autor: feniks_ciapek » 06 sie 2019, 22:45

No właśnie, ja też miałem ją na radarze przez kilka godzin po tym, jak dowiedziałem się, kto jest autorem, a po obejrzeniu recenzji i rozgrywki jednak spasuję. Mam dokładnie takie same wrażenia - miszmasz mechanizmów w niezbyt ciekawym wydaniu graficznym. Szkoda, bo bardzo lubię zarówno Troyes, jak i SF :)

kisiel365
Użytkownik wspierający
Posty: 320
Rejestracja: 10 paź 2016, 18:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 10 times
Been thanked: 29 times

Re: Black Angel (Sébastien Dujardin, Xavier Georges, Alain Orban)

Post autor: kisiel365 » 08 paź 2019, 22:30

No Pun Included wypowiedział się na temat tej gry. Określił ją jako "overdeveloped" i "strictly optional".

ODPOWIEDZ