Cyberpunk 2077 – Afterlife (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: rattkin »

brazylianwisnia pisze: 10 sie 2019, 12:47 Przecież gry video maja bardziej rozbudowane mechaniki niż planszowki. Weźmy takiego Wieska 3. Rozwój postaci, drzewko umiejętności, crafting i ekwipunek raczej niespotykany w takim rozbudowaniu w planszowkach.
Jedno z drugim niewiele ma wspólnego. Gracze gier wideo mogą mieć dobrze rozwiniętą motorykę (klawisz/mysz/pad) i umiejętność wizualnego rozpoznawania i przetwarzania wielu rzeczy naraz w szybkim czasie, ale trzeba pamiętać, że lwią część obsługi i sterowania grą przejmuje na siebie komputer, odciążając gracza. Gra planszowa na starcie stanowi często tak ogromny narzut danych do przetrawienia, zinternalizowania i przetworzenia (a potem pilnowania), że gracze wideo nie są w stanie (ani nawet nie mają ochoty) przeskoczyć tego progu. Nawet setup może już zniechęcić, a przecież jak różny jest od startu gry wideo - tam po prostu naciskasz start i się dzieje. W grze planszowej trzeba najpierw wypchnąć komponenty, posortowć, pogrupować, a potem przygotować planszę, przestrzenie graczy, zasoby, itd, itp.

Oczywiście, jest jakaś grupa, która ma obcykane to i to i z podobną łatwością podchodzi do gier i wideo i planszowych. Ale a) to mała grupa i b) nie jest targetem tego tytułu.
gogovsky
Posty: 2208
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: gogovsky »

rattkin pisze: 10 sie 2019, 18:25
brazylianwisnia pisze: 10 sie 2019, 12:47 Przecież gry video maja bardziej rozbudowane mechaniki niż planszowki. Weźmy takiego Wieska 3. Rozwój postaci, drzewko umiejętności, crafting i ekwipunek raczej niespotykany w takim rozbudowaniu w planszowkach.
Oczywiście, jest jakaś grupa, która ma obcykane to i to i z podobną łatwością podchodzi do gier i wideo i planszowych. Ale a) to mała grupa i b) nie jest targetem tego tytułu.
A wiesz to wszystko, bo jesteś Bogiem wszechmogącym i wszechobecnym? Skąd takie informacje? Grupa badawcza 4 znajomych? Eh szkoda gadać.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: rattkin »

Rzeczywiście, szkoda.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4080
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: brazylianwisnia »

No to jest duża zaletą gier wideo że cała księgowość i setup bierze na siebie. Miałem na myśli że gracze gier video są przyzwyczajeni ze w grze dużo się dzieje. Większość dużych tytułów ma rozwój postaci, tone przedmiotów,zarządzanie zasobami, eksploracje, fabułe, różnorodny gameplay w jednym tytule, sporo interakcji, swobode rozgrywki i jak ktoś jest fanem takiego Wiedźmina 3, spędził w tej grze 150 godzin to ciężko żeby zachwycil go gameplay na poziomie UNO. Sam w planszowki wszedłem kilka lat temu a od dziecka grałem w gry video. Zaczynałem od Puerto Rico i gdybym spróbował prostszego tytułu to pewnie stwierdziłbym że planszowki są zbyt banalne i nudne.

Także proste gry na licencji nie celuja w typowych graczy. Moim zdaniem tytuły skierowane do graczy gier video to np Gloomhaven, Tainted Grail, Nemesis, 7th Continent bo są to gry które dziela podobna strukture, klimat i dla takiego gracza mogą być interesujące.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Chrostek84
Posty: 74
Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
Has thanked: 6 times
Been thanked: 27 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: Chrostek84 »

vojtas pisze: 01 sie 2019, 18:26
W przypadku Trzewika było inaczej, bo to on przyszedł z pomysłem do CDP.
Niech mi ktoś to wytłumaczy. Jak Trzewik poszedł z pomysłem do CDP skoro Wiedźmina Grę Planszową wydało FFG ( CD Projekt Red było dystrybutorem na Polskę zamiast Galakty, która była ówczesnym partnerem FFG w Polsce ) ?
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: toblakai »

Trzewik nie zgłosił się do CDP. CDP chciało mieć grę planszową, aby połączyć to z premierą Wiedźmina 3. Zakontraktowali Trzewika jako autora i dogadali się z FFG, aby to ono było wydawcą/dystrybutorem. Nawet gra w formie której się ukazała nie była 1:1 tym co Trzewik zaprojektował - w wywiadach opowiadał, że FFG trochę zmieniło jego projekt - coś wycieło/coś uprościło, tego nie precyzował.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: pavel »

Skoro już tak o grach na procesory, to najpopularniejszym tytułem nie jest RDR2 tylko God of War @brazylianwisnia. A skoro idziecie cały czas porównaniem gier wideo i planszowych, to zdziwić się można ilu fanów gier "stołowych" jest w ekipie CDP. A skoro już o nich, to machina marketingowa nie zawsze musi oznaczać bubel w produktach z nim związanych. CDP łamię zasady ustanowione przez największych graczy na rynku gier. Przy Cyberpunk 2077 marketing mógł być na drugim miejscu. A co do CP afterlife, to zepsuć ją mogą tylko dwie osoby, czyli autorzy. Dla mnie i tak must have.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4080
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: brazylianwisnia »

God of war nie był najpopularniejszy. Red dead sprzedał się 3x lepiej. Dane za vgchartz

Dlaczego must have skoro nawet nie wiesz co to ma być za gra? Moim zdaniem to nie autorzy mogą zepsuć a osoba decydującą o targecie tej gry i stopniu skomplikowania.

Duży marketing nie oznacza że produkt jest słaby. Zanim CDP zaczęło robić sensowne gry to już Rockstar robił najbardziej doceniane hity. GTA V miało budżet na marketing większy niż Wiedźmin 3 na całą grę plus marketing i GTA zgarnelo niesamowite noty i tonę nagród.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: pavel »

Bo wystarczy, że to mój ulubiony dystopijny świat i wszystko co z nim związane biorę w ciemno. W latach 90' ogrywaliśmy CP 2020 i chyba ratowaliśmy kolegę od uzależnienia od niej. Siedział mi w chacie parę godzin i czekał na wieczór kiedy będzie kolejna sesja. Kupił skórę, zrobił tlenowane włosy, chyba miał pierwszy elektroniczny dopalacz, tzn papieros w Polsce. Nie przeszkadza mi to w jakim czasie ta gra powstaje i w jakie grono waszym zdaniem, ma być odbiorcą. CMON ma sam w sobie dużą publiczność, więc nie uważam, że potraktuje go "po łebkach". Będziesz zawiedziony @brazylianwisnia, bo raczej oczekujesz rozbudowanej gry, a to będzie coś prostszego i bardziej przyswajalnego. Po za tym M.Pondsmith wydał swojego rpg'a, teraz w sierpniu premiera CP jumpstart kit i jeszcze mieliby dodać coś od CMON skomplikowanego,wielkiego, raczej nie. Tak pisząc z rana przy kawie ... Ostatnio bardzo licho jest w temacie cyberpunkowym w grach, wydawcy nas nie rozpieszczają. Renegade to znowu jeden z wielu wątków tego uniwersum, czyli hakowanie, mimo, że to fajny tytuł, to czekam na więcej.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: vojtas »

toblakai pisze: 11 sie 2019, 14:56Trzewik nie zgłosił się do CDP. CDP chciało mieć grę planszową, aby połączyć to z premierą Wiedźmina 3.
Trzewik pisał, że to on poszedł z pomysłem do CD Projektu.
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: AnimusAleonis »

japanczyk pisze: 01 sie 2019, 16:29 CMON właśnie ogląsił, że zrobią karciankę w Cyberpunku.
Skok na ksę czy coś co będzie miało ręce i nogi?
Myślę że bardziej niż skok, choć na pewno nie stracą na tym :P, jest to taki "feeler" (sonda po polsku?) by sprawdzić czy IP jeszcze jest chwytliwe pośród planszówkowych entuzjastów, w końcu okres świetności Cyberpunk-a leży gdzieś w latach 90-tych - chyba? nigdy się w ten IP nie wkręciłem, ale tak raczej z tamtego okresu kojarzę go, i to raczej jako rpg -
Podejrzewam że jeśli ta pozycja dobrze pójdzie to wypuszczą coś bardziej w ich stylu, czytaj: z duża ilością plastiku :lol:

Ale to znaczy że pewnie przyłożą się do tej gry i będzie to co najmniej solidna kanciarka.
Pytanie tylko jak dobrze będzie tematyka z mechaniką paswoać, czy raczej klej będzie puszczał :P
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: toblakai »

vojtas pisze: 12 sie 2019, 12:52
toblakai pisze: 11 sie 2019, 14:56Trzewik nie zgłosił się do CDP. CDP chciało mieć grę planszową, aby połączyć to z premierą Wiedźmina 3.
Trzewik pisał, że to on poszedł z pomysłem do CD Projektu.
Faktycznie zamieszalem. Wygląda na to, że inicjatywa wyszła ze strony Trzewiczka, tutaj źródło w wywiadzie dla Tyciana

Trzewik zaproponowal, że zrobi grę, ale z wywiadu wychodzi na to, że przed skontaktowaniem się z CDP gra jeszcze nie istniała.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: vojtas »

toblakai pisze: 12 sie 2019, 13:34Trzewik zaproponowal, że zrobi grę, ale z wywiadu wychodzi na to, że przed skontaktowaniem się z CDP gra jeszcze nie istniała.
Czytałem wpis Trzewika na jego blogu, z którego wynikało, że przyszedł z prototypem, który prezentował zarządowi, aby uzyskać oficjalne zezwolenie na kontynuowanie prac.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1282
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 360 times
Been thanked: 213 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Eric M. Lang)

Post autor: ShapooBah »

Ja tylko przypomnę, że zanim Trzewik pojawił się w studio CDR to można było w każdym empiku zakupić tę grę karcianą na licencji: https://www.gram.pl/artykul/2007/10/28/ ... iana.shtml


Tak jak w przypadku Cyberpunku: Afterlife była to karcianka :mrgreen: Grało się w to nawet nieźle, aczkolwiek nie wiem czy po latach bym do tego wrócił.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang)

Post autor: pavel »

Dobra CMON znowu mnie smuci. Gdzie jest zapowiedziana gra, na jakim etapie ? :)
Aadaan
Posty: 108
Rejestracja: 22 wrz 2018, 09:54
Has thanked: 300 times
Been thanked: 63 times

Re: Cyberpunk 2077 – Afterlife (Andrea Chiarvesio, Eric M. Lang)

Post autor: Aadaan »

Karcianka, jak się wydaje, przepoczwarzyła się (?) w skirmisha z figurkami. Chyba.

https://youtu.be/_RPU8j3WMxM
ODPOWIEDZ