Tapestry (Jamey Stegmaier)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 720
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 175 times
Been thanked: 214 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: bardopondo »

Czy ta gra oferuje coś nowatorskiego / niezwykłego, czy po prostu wydawana jest przez SM i stąd ten fuss?
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2299
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 556 times
Been thanked: 866 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: Galatolol »

A czy którakolwiek gra SG oferowała coś nowatorskiego/niezwykłego? :twisted:
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: rastula »

a czy ktoś dogodził kiedyś polskim marudom ? :)
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 720
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 175 times
Been thanked: 214 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: bardopondo »

Ja jako typowy p̶o̶l̶s̶k̶i̶ śląski maruda wielokrotnie czułem sie usatysfakcjonowany.
Pytalem na powaznie, chcę się dowiedzieć o co tyle szumu i póki co tylko czytam nowa gra od SM, ładna, figurki i droga...
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: rastula »

bardopondo pisze: 15 sie 2019, 21:04 ładna, figurki i droga...
od czasu powstania firmy CMON jest to w pełni wystarczajacy warunek na "dyskusję" o grze na kilka stron...

dodam, że gry Scythe i Viticulture w pełni spełniły moje oczekiwania , zaś na skrzydłach chętnie zagram, choć głównie ze wzgledu na walory estetyczno edukacyjne, bo mechanicznie jest po prostu poprawnie...ale to z perspektywy mojego ogrania, bo gdybym zagrał w życiu w mniej gier, to pewnie bylbym lepszego zdania.

Tapestry na razie mnie nie porwało estetycznie, a zapewne znów poprawna mechanika to może być (raczej na pewno będzie) za mało na zakup.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2019, 21:24 przez rastula, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: AnimusAleonis »

bardopondo pisze: 15 sie 2019, 21:04 Pytalem na powaznie, chcę się dowiedzieć ...
Polecam wątki na BGG i reddit, jaki i wypowiedzi Stegmaiera o grze, lub nawet przeczytanie tego co pisali poprzednicy w tym wątku, np Figus TU

Aż niebyt wierzę że pytałeś na poważnie :P lub czego oczekiwałeś w ramach odpowiedzi bo przecież, jak sam piszesz, za dużo o grze nie wiadomo, a z pewnością nie wyszła....

Pytasz czy gra będzie dobra? A kto to wie :lol: a nawet jak powie to ile dasz temu wiary w tym momencie :lol:

Stegmaier z pewnością wie, i z równą pewnością powie że jest to najlepsza gra civ ever..... ja bym mu tak na słowo w ciemno nie wierzył :lol:
Galatolol pisze: 15 sie 2019, 20:01 A czy którakolwiek gra SG oferowała coś nowatorskiego/niezwykłego? :twisted:
Ogólnie się z Tobą zgadzam :D Czegoś na prawdę groudbreaking, na prawdę niezwykłego jak piszesz, w mechanikach gier Stonemeier-a nie łatwo znaleźć.
Jednak, mimo że innowacyjność w grach na pewno ważna i potrzebna jest, też trzeba dać szacunek grze wydanej na wysokim poziomie, ładniej i z może już oklepanymi mechanikami, ale jednak złożonymi z głową, zbalansowanymi, które gładko działają.... a tu Stonemeier błyszczy i szacunek im za to.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: detrytusek »

"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania:

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: AnimusAleonis »

Dzięki :D

No na pewno jest bardzo ładnie wydana, w sumie za dużo więcej nam nie mówią :lol:

Jednak tak domyślając się z widocznych elementów będzie to chyba gra dla naszej grupy.

I zapowiedz że dostępna od Stonemeier-a we wrześniu, a ogólnie od listopada, jest obiecująca też.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1517
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 298 times
Been thanked: 634 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: EsperanzaDMV »

Ciekawi mnie bardzo wariant solo. W "Na skrzydłach" gra solo mnie nie powaliła, ciekawe jak to będzie wyglądać tutaj.

No i te cztery strony instrukcji... widzę mnóstwo symboli, oznaczeń terenu. Może to będą 4 strony instrukcji i 40 stron almanachu? :D
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: detrytusek »

Akurat ten Twórca wg mnie robi najlepsze automy. Na skrzydłach bardzo fajnie imituje drugiego gracza
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania:

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: pavel »

detrytusek pisze: 16 sie 2019, 12:51 Akurat ten Twórca wg mnie robi najlepsze automy. Na skrzydłach bardzo fajnie imituje drugiego gracza
J.Stegmeier nie robi automy, nie zajmuje się tą trybem gry. Automa Factory to Morten Monrad Pedersen i wspópracuje z SM games. Gry SMG w Polsce nie cieszą się dużą popularnością, a ten wątek jest przykładem.
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: AnimusAleonis »

pavel pisze: 18 sie 2019, 23:46 Popularność dla wielu wiązana z kwestią ilości sprzedaży ma się nijak do samego znaczenia popularny w gronie graczy planszowych. ...
Jak mówiłem nie musimy się zgadzać, ale tego stwierdzenia trochę nie rozumiem: dla Ciebie gra jest nie popularna mimo dobrej sprzedaży jeśli bardzo wąskie grono recenzentów i użytkowników forum się nie podoba, i w rewersie jest gra popularna jeśli się bardzo słabo sprzedaje ale jest bardzo ceniona przez te samo bardzo wąskie grono osób? :?

Dla mnie popularne to popularne pośród osób które grają w planszówki i kropka. Bez żadnych kwalifikacji ani dzielenia na "grono graczy planszówkowych" i, rozumiem, tych innych którzy kupują i grają w planszówki ale to tego elitarnego grona się z jakiegoś powodu nie załapują. A te drugie grono jest zdecydowanie większe niż relatywnie mała grupa recenzentów i użytkowników tego forum.

I już nie wspomnę że tylko i wyłącznie koncentrujesz się na tym jednym Scythe i tym jednym dodatkiem do niego, a Wingspan jakby nie było....

Ale wracając do tematu, uważam że Tapestry, jeśli będzie polskie wydanie, i jeśli cena będzie adekwatnie dostosowana, będzie równie dużym hitem jak Wingspan, wygląda na to że zrobi dla gier civ to samo co Wingspan zrobił dla engine-builders i lekkich euro. Z czego się cieszę bo u nas mimo chęci i upodobniania tematu, gry Civ rzadko - czytaj w ogóle - na nasz stół nie wchodzą bo są po prostu za długie i mają za dużo mikro-reguł. Czytałem też ostatnie wpisy w
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2786
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 348 times
Been thanked: 623 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: bogas »

AnimusAleonis pisze: 19 sie 2019, 00:24 Ale wracając do tematu, uważam że Tapestry, jeśli będzie polskie wydanie, i jeśli cena będzie adekwatnie dostosowana, będzie równie dużym hitem jak Wingspan, wygląda na to że zrobi dla gier civ to samo co Wingspan zrobił dla engine-builders i lekkich euro. Z czego się cieszę bo u nas mimo chęci i upodobniania tematu, gry Civ rzadko - czytaj w ogóle - na nasz stół nie wchodzą bo są po prostu za długie i mają za dużo mikro-reguł.
No to jest problem. Dlatego znaczna większość wyjadaczy grających w Through the Ages (czy tam Cywilizację poprzez wieki) przeniosła się do grania online.
Jak pisałem te budynki wyglądają wręcz karykaturalnie (i zgadzam się, że podniosą niepotrzebnie koszt gry), ale reszta zdjęć komponentów gry wygląda obiecująco. Ja trzymam kciuki żeby udało im się zrobić fajną mieszankę Through the Ages (za wszystko ;) ), Flow of History (za proste zasady) i Rise of Empires (za bitkę na wspólnej mapie).
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: elayeth »

bogas pisze: 19 sie 2019, 13:18 [...] i Rise of Empires (za bitkę na wspólnej mapie).
Na bitkę nie licz...

Ostatnio obejrzałem sobie kilka filmików Stegmeiera... i z nich jasno wynika. On nie lubi negatywnej interakcji. Dużo o tym mówi... i dlatego w jego civ takowej nie będzie. Pewnie maks na jaki go "stać" to negatywna interakcja rodem z Scythe. ;)
Mi akurat to leży bo ja też nie lubię takowej w grach o budowaniu czegokolwiek...
Awatar użytkownika
sin
Posty: 669
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 174 times
Been thanked: 298 times
Kontakt:

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: sin »

Jeżeli chodzi o bitwę na mapie, to Jamey pisał o tym w Design Diary z 17 Sierpnia i faktycznie walka wygląda mało ciekawie. Można przejmować tereny zajęte przez innego gracza, ale, jak dla mnie kontrowersynie, jest to jednorazowe, tzn. raz roztrzygnięty konfilikt na danym hexie pozostanie już w takim stanie do końca gry. Sam autor wylistował też (w tym samym źródle) możliwe sposoby interakcji między graczami w grze:
Spoiler:
Podsumowując, dużej dozy negetywnej interakcji i wojen z prawdziwego zdarzenia między cywilizacjami nie należy się spodziewać. Czy to dobrze, czy źle, to już kwestia indywidualna, ja jednak liczyłem na nieco więcej.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: BartP »

Zdaję sobie sprawę, że mało tu negatywnej interakcji. Można przejąć czyjeś terytorium, tym samym potencjalnie odciąć kogoś od poszerzania terenu w tym kierunku lub od spełnienia jakiegoś osiągnięcia, i pewnie jeszcze jakichś tam PZ-ów na koniec gry nie dostanie. Gracz może się przed tym bronić, zagrywając kartę "haha, jednak ja wygrywam tę próbę podboju, a ty przegrywasz".
Mimo że mało, to i tak mi się to mało podoba :/. Poczekam, co recenzenci powiedzą, na razie jestem sceptyczny, nie lubię takich kart niespodzianek w eurograch.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2786
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 348 times
Been thanked: 623 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: bogas »

BartP pisze: 19 sie 2019, 15:42 Poczekam, co recenzenci powiedzą, na razie jestem sceptyczny, nie lubię takich kart niespodzianek w eurograch.
Mam podobnie. Na pewno nie kupię tej gry w przedsprzedaży i poczekam na opinie ludzi o gustach zbliżonych do moich (niekoniecznie recenzentów).
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: AnimusAleonis »

sin pisze: 19 sie 2019, 14:33 Jeżeli chodzi o bitwę na mapie, to Jamey pisał o tym w Design Diary z 17 Sierpnia i faktycznie walka wygląda mało ciekawie. Można przejmować tereny zajęte przez innego gracza, ale, jak dla mnie kontrowersynie, jest to jednorazowe, tzn. raz roztrzygnięty konfilikt na danym hexie pozostanie już w takim stanie do końca gry. ...
Mi się to trochę podoba, takie "skondensowanie" wojen do ich rezultatów omijając komplikacje mechanik samych konfrontacji które często są i skomplikowane i trwają długo (ku nudzie innych graczy), a ta "jednorazowość" walki o terytorium też może być ciekawa, bo jeśli dobrze zrozumiałem ilość "przejęć" będzie limitowana, więc będzie trzeba decydować czy teraz już przejmować czy poczekać jak będzie coś lepszego itd.

To że będzie mało negatywnej interakcji to żadne zaskoczenie dla mnie, takie preferencje Stegmaier-a, jeśli już o coś to martwię się że gra będzie tak wybielona z interakcji graczy że z gry civ zrobi się po prostu euro-engine-builder a la Wingspan.. tylko z miastami zamiast ptakami :?
bogas pisze: 19 sie 2019, 13:18 ... Ja trzymam kciuki żeby udało im się zrobić fajną mieszankę Through the Ages (za wszystko ;) ), Flow of History (za proste zasady) i Rise of Empires (za bitkę na wspólnej mapie).
Ambitny, bardzo ambitny cel.. ale też trzymam kciuki :D

I na marginesie: najlepszą moim zdaniem grą civ jest Mega Civilization, w którą grałem tylko jeden jedyny raz.... z 10 innymi graczami... zajęło nam to dwa dni.. i nie wiem czy bym gorliwy powtórzyć rozgrywkę ... ale wow wow wow wow to jest gra civ! Każdemu kto lubi gry civ, serdecznie proponuję spróbować choć raz jeśli się okazja nadarzy.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Ravn
Posty: 201
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:18
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: Ravn »

Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: detrytusek »

Szału nie ma. Punktów sądząc po planszy można zdobyć ponad 400 (!) i w związku z tym zdobywa się je wszędzie włącznie z rzutami kością tylko po punkty.
Karty technologii wchodzą do gry losowo, więc zakładam, że można najpierw wynaleźć auto, a potem koło (chyba, że podzielone są na ery ale nie widziałem by to robił).
Punkty za zabudowanie kolumny bądź wiersza w swojej stolicy? What?
Te duże budynki to tylko ozdobnik...liczy się tylko ile miejsca zajmą (i to ma być uzasadnienie wysokiej ceny??).
Trochę tu Scythe, trochę Wingspan-u. Mam wrażenie, że strasznie płaściutka gra. Czekam na jakiś gameplay jeszcze ale spada z radaru generalnie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania:

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
sin
Posty: 669
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 174 times
Been thanked: 298 times
Kontakt:

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: sin »

detrytusek pisze: 21 sie 2019, 17:09 Karty technologii wchodzą do gry losowo, więc zakładam, że można najpierw wynaleźć auto, a potem koło (chyba, że podzielone są na ery ale nie widziałem by to robił).
Ja rozumiem to tak, że tematycznie karta technologii jest w pełni rozwinięta (tzn. technologia opracowana) w momencie podniesienia jej do 3 etapu, co można uczynic spełniwszy pewne wymagania, aby właśnie uniknąć sytuacji o których piszesz (np. penicylina wymaga dotarcia do drugiej fazy toru nauki).

Natomiast dla mnie też jakiegoś przesadnego szału nie ma, chyba za dużo w tym familijnego podejścia. Zapowiedz wysokiej ceny też nie napawa zbyt wielkim optymizmem patrząc na zawartość pudełka. Chętnie zagram przynajmniej parę razy, żeby wyrobić sobie porządnie opinię, ale na pewno nie jest to produkt, na który będę czekał z niecierpliwością. Podtrzymuję też zdanie co to słabej mechaniki "walki", w ogóle nie podchodzi mi wybrany sposób rozwiązywania konfliktów.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Fojtu
Posty: 3367
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 551 times
Been thanked: 1255 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: Fojtu »

Podobają mi się w miarę proste zasady i taki action selection coraz mocniejszy, ale te budynki to jakaś śmiechoteka dalej. Jakby to były jakieś płytki i cena była rozsądna to może bym i kupił, a tak to mooooże zagram jak ktoś będzie miał, ale nie oczekuję jakoś wysypu naokoło.
_leigam_
Posty: 937
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
Has thanked: 112 times
Been thanked: 195 times

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: _leigam_ »

Kilka luźnych myśli:
Ciekawe jak by luzie podchodzili do gry gdyby nie było w niej tych dużych budynków, bo poza nimi jest naprawdę ładna.
To punktowanie za zapełnianie budynkami mapki takie trochę dziwne, szczególnie za cały pion albo poziom (aż mi się azul przypomnial, bleee ;).
No i świat bez religii, utopia, no i rozlewu krwi przez to jakoś mniej :D
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.


NA SPRZEDAŻ Wyspa dinozaurów i inne
Awatar użytkownika
sin
Posty: 669
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 174 times
Been thanked: 298 times
Kontakt:

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: sin »

Pojawiły się instrukcja oraz karty pomocy w formie PDFa: link.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 485 times
Kontakt:

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

Post autor: yosz »

A my zajrzeliśmy do wnętrza polskiej wersji (kopia przedprodukcyjna): https://bit.ly/2TRNTGH
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
ODPOWIEDZ