Pozwoliłem sobie na zamieszczenie linka do gry, którą niedawno popełniłem.
Jeśli ktoś ma jakieś uwagi to będą mile widziane. Gra jeszcze nie była testowana. Z początku wzorowałem się trochę na polskim MMOG Knight of Darkness, ale efekt końcowy jest zgoła odmienny.
Gra jest czysto taktyczna. Bez kostek.
Jest 11 profesji (Rzemieślnik, Szpieg, Strateg, Wojownik, Rycerz, Banita, Kapłan, Barbarzyńca, Żołnierz, Nekromanta i Nomad), z których każda ma 5 unikalnych właściwości. Jest także 10 Budynków Militarnych. Z początku byli także kowale, górnicy żelaza, górnicy złota i rolnicy. Ale zrezygnowałem z nich, bo za dużo komplikacji z tym było i zostali tylko handlarze.
Stronghold:
http://hostuje.net/file.php?id=0e06d5c2 ... 051e8e839d
Tabela do gry:
http://hostuje.net/file.php?id=5ab12164 ... 540c3491eb
Nazwa nie nawiązuje w żaden sposób do gry komputerowej Stronghold.
Czekam na opinie
Twierdza - gra bez planszy
Re: Twierdza - gra bez planszy
Popracuj nad instrukcją. Jest napisana tak chaotycznie, że po pierwszych kilku linijkach straciłem ochotę do dalszej lektury. O tym jak ważna jest dobrze napisana instrukcja oraz o innych aspektach tworzenia gier możesz poczytać w poradniku na Games Fanatic.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 gru 2008, 12:24
Re: Twierdza - gra bez planszy
Dzięki Mam w głowie zasady i ciężko niekiedy przelać mi je przelać na komputer, czy papier. Napisz proszę co jest mało jasne, gdzie jest najwięcej tego chaosu, będzie mi łatwiej wtedy poprawić. Czy przeczytałeś do końca, czy zrezygnowałeś? A na poradnik oczywiście zerknę
Re: Twierdza - gra bez planszy
Ja czytałem całość i nie zrozumiałem w ogóle jak się w to gra. Nie mam pojęcia co i w jakiej kolejności powinni robić gracze. W instrukcji brakuje przede wszystkim ciągłości myśli, sprawia wrażenie bardziej luźnych notatek, niż prawdziwej instrukcji dla graczy, którzy nigdy w grę nie grali.
Instrukcja powinna się zacząć od ogólnego wyjaśnienia celu gry, potem powinien być opisany przebieg gry (np. jak wygląda tura gracza), szczegółowo opisane kolejne czynności (np. rozstrzyganie ataku, werbunek żołnierzy), a na końcu można zamieścić tabele i opisy jednostek oraz postaci.
Instrukcja powinna się zacząć od ogólnego wyjaśnienia celu gry, potem powinien być opisany przebieg gry (np. jak wygląda tura gracza), szczegółowo opisane kolejne czynności (np. rozstrzyganie ataku, werbunek żołnierzy), a na końcu można zamieścić tabele i opisy jednostek oraz postaci.
Re: Twierdza - gra bez planszy
Ja przeczytałem tylko początek instrukcji ale uwagi mam takie same jak kmiernik. Musisz postawić się w sytuacji osoby, która nic nie wie na temat twojej gry,a po przeczytaniu instrukcji powinna umieć prawidłowo w nią zagrać.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn