Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- cactusse
- Posty: 479
- Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 390 times
- Been thanked: 330 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Trzy czteroosobowe partie za mną, poniżej wrażenia.
W pierwszej partii :
- Zapoznawcza rozgrywka, dłuższą chwilę nam zajęło dojście jak działa przeklęty Craft.
- Wiewiór dostał profilaktyczne baty na samym początku "bo podobno Vagabond zazwyczaj wygrywa" i już się nie podniósł.
- Ptaki oberwały bardzo celną dywersją w kolumnę Rekrutacji, będąc blisko wygranej. Gdyby nie zmyliły nas zasady Turmoil (wyczyściliśmy Ptakom tylko jedną kolumnę zamiast wszystkich), to byłoby po Ptakach, a o wygranej decydowałby bardzo bliski wyścig po punkty między Myszami a Kotami (kwestia kart na ręce).
- Finalne wyniki - Ptaki 31 (bo błędny Turmoil), Myszy 29, Koty 28, Wiewiór 15 .
W drugiej partii :
- Wiedzieliśmy już jak mniej więcej grać, jedyną zgubioną zasadą był wymóg posiadania ciągu transportowego drewna dla Kotów.
- Ptaki wyłożyły się praktycznie same, w drugiej rundzie ich gracz wysłał dwóch rekrutów na "pewną" wygraną, wpadł na pułapkę i zrobił Turmoila. Do końca gry nie odzyskał tempa, a desperacką próbę wygrania przez Dominacje zablokowała kocia brygada interwencyjna.
- Bez Ptaków, Koty zaczęły iść jak burza i tylko dzięki współpracy wszystkich udało się ich powstrzymać na całą jedną rundę...
- ... by zobaczyć, jak w Myszy zdobywają błyskawicznie 9 punktów, skacząc z ostatniego miejsca na pierwsze (niestety zabrakło dwóch punktów do wygranej, przez wyjątkowo pechowe dociągniecie Zwolenników i upierdliwą zasadę rozstrzygania remisów na korzyść ptaków)...
- ... by wreszcie oddać wygraną Wiewiórowi, którego po wynikach z poprzedniej partii całkowicie zignorowaliśmy i nie dało się go już powstrzymać
- Finalne wyniki - Wiewiór 31, Myszy 28, Koty 27, Ptaki X
W trzeciej partii :
- Zagraliśmy w pełni świadomie, co wygenerowało niesamowicie niespodziewaną sytuację końcową, gdzie tylko jedna frakcja pozostała na torze punktów
- Ptaki poszły w Dominacje i przestały się bać Turmoila
- Koty poszły w Dominacje i nie wygrały tylko dlatego, że przez dwie rundy nie dociągnęły żadnej niebieskiej karty
- Wiewiór dostał baty wcześnie i musiał sprzymierzyć się z najsłabszą frakcją...
- ...którą były Myszy, sprowadzone do jednej bazy i jednego żetonu Sympatii na planszy
- Ostatnie dwie rundy to były ciężkie burze mózgów nad stołem, z rotacją uczestników kombinujących jak powstrzymać Ptaki, jak powstrzymać Koty, jak duży krater zrobić z Myszy
- Finalnie wygrała koalicja Wiewiór i Myszy, zdobywając ostatnie trzy punkty rzutem na taśmę
----
Jeeeeżu, ależ jest to delikatna i wymagająca gra.
Gra jest "delikatna", bo balans jest naprawdę chwiejny - jeżeli odpuścimy jedną frakcję dla własnych celów, lub przyciśniemy kogoś za mocno, to pozostawionym w spokoju łatwo wskoczyć na prawie niekwestionowane prowadzenie. Ba, wygląda na to, iż odpowiednia agresja jest prawie obowiązkowa :
- Koty nie mogą wykończyć zbyt szybko Ptaków, bo potrzebny jest sprzymierzeniec do tępienia Wiewióra i Myszy.
- Wiewiór musi zostać porządnie poturbowany dosyć wcześnie by nie uciekł z bezpiecznymi punktami.
- Myszy muszą być zepchnięte w róg i przyblokowane Stanem Wojennym by nie uciekły z łatwymi punktami.
- Ptaków nie można wybić z Dekretów zbyt wcześnie, bo muszą równoważyć kontrolę Kotów.
Gra jest "wymagająca" nie dlatego, że wymaga jakiś super-skomplikowanych strategii, ale wymaga od uczestników grania w hmmm... "duchu sportowym" - nie można się obrażać bo wszyscy nas gnębią, czasem trzeba odpuścić gnębienie "dla sprawy", i trzeba grać twardo do końca, nawet jak nasze szanse są prawie nieistniejące a wszyscy oskarżają nas o "kingmaking"
W pierwszej partii :
- Zapoznawcza rozgrywka, dłuższą chwilę nam zajęło dojście jak działa przeklęty Craft.
- Wiewiór dostał profilaktyczne baty na samym początku "bo podobno Vagabond zazwyczaj wygrywa" i już się nie podniósł.
- Ptaki oberwały bardzo celną dywersją w kolumnę Rekrutacji, będąc blisko wygranej. Gdyby nie zmyliły nas zasady Turmoil (wyczyściliśmy Ptakom tylko jedną kolumnę zamiast wszystkich), to byłoby po Ptakach, a o wygranej decydowałby bardzo bliski wyścig po punkty między Myszami a Kotami (kwestia kart na ręce).
- Finalne wyniki - Ptaki 31 (bo błędny Turmoil), Myszy 29, Koty 28, Wiewiór 15 .
W drugiej partii :
- Wiedzieliśmy już jak mniej więcej grać, jedyną zgubioną zasadą był wymóg posiadania ciągu transportowego drewna dla Kotów.
- Ptaki wyłożyły się praktycznie same, w drugiej rundzie ich gracz wysłał dwóch rekrutów na "pewną" wygraną, wpadł na pułapkę i zrobił Turmoila. Do końca gry nie odzyskał tempa, a desperacką próbę wygrania przez Dominacje zablokowała kocia brygada interwencyjna.
- Bez Ptaków, Koty zaczęły iść jak burza i tylko dzięki współpracy wszystkich udało się ich powstrzymać na całą jedną rundę...
- ... by zobaczyć, jak w Myszy zdobywają błyskawicznie 9 punktów, skacząc z ostatniego miejsca na pierwsze (niestety zabrakło dwóch punktów do wygranej, przez wyjątkowo pechowe dociągniecie Zwolenników i upierdliwą zasadę rozstrzygania remisów na korzyść ptaków)...
- ... by wreszcie oddać wygraną Wiewiórowi, którego po wynikach z poprzedniej partii całkowicie zignorowaliśmy i nie dało się go już powstrzymać
- Finalne wyniki - Wiewiór 31, Myszy 28, Koty 27, Ptaki X
W trzeciej partii :
- Zagraliśmy w pełni świadomie, co wygenerowało niesamowicie niespodziewaną sytuację końcową, gdzie tylko jedna frakcja pozostała na torze punktów
- Ptaki poszły w Dominacje i przestały się bać Turmoila
- Koty poszły w Dominacje i nie wygrały tylko dlatego, że przez dwie rundy nie dociągnęły żadnej niebieskiej karty
- Wiewiór dostał baty wcześnie i musiał sprzymierzyć się z najsłabszą frakcją...
- ...którą były Myszy, sprowadzone do jednej bazy i jednego żetonu Sympatii na planszy
- Ostatnie dwie rundy to były ciężkie burze mózgów nad stołem, z rotacją uczestników kombinujących jak powstrzymać Ptaki, jak powstrzymać Koty, jak duży krater zrobić z Myszy
- Finalnie wygrała koalicja Wiewiór i Myszy, zdobywając ostatnie trzy punkty rzutem na taśmę
----
Jeeeeżu, ależ jest to delikatna i wymagająca gra.
Gra jest "delikatna", bo balans jest naprawdę chwiejny - jeżeli odpuścimy jedną frakcję dla własnych celów, lub przyciśniemy kogoś za mocno, to pozostawionym w spokoju łatwo wskoczyć na prawie niekwestionowane prowadzenie. Ba, wygląda na to, iż odpowiednia agresja jest prawie obowiązkowa :
- Koty nie mogą wykończyć zbyt szybko Ptaków, bo potrzebny jest sprzymierzeniec do tępienia Wiewióra i Myszy.
- Wiewiór musi zostać porządnie poturbowany dosyć wcześnie by nie uciekł z bezpiecznymi punktami.
- Myszy muszą być zepchnięte w róg i przyblokowane Stanem Wojennym by nie uciekły z łatwymi punktami.
- Ptaków nie można wybić z Dekretów zbyt wcześnie, bo muszą równoważyć kontrolę Kotów.
Gra jest "wymagająca" nie dlatego, że wymaga jakiś super-skomplikowanych strategii, ale wymaga od uczestników grania w hmmm... "duchu sportowym" - nie można się obrażać bo wszyscy nas gnębią, czasem trzeba odpuścić gnębienie "dla sprawy", i trzeba grać twardo do końca, nawet jak nasze szanse są prawie nieistniejące a wszyscy oskarżają nas o "kingmaking"
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie widzę w zapowiedziach na wrzesień ROOT, no chyba, że jest ukryty pod tymi znakami zapytania (ale też jest info przedsprzedaż 6.09, a na ROOT PL przedsprzedaż już trwa).
Tytuł miał być w 3Q czyli jak nie lipiec i sierpień to wrzesień.
Tytuł miał być w 3Q czyli jak nie lipiec i sierpień to wrzesień.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 31 mar 2019, 00:05
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Wydaje mi się że Board News na Facebooku pisało dzisiaj, że Portal planuje aby Root pojawił się w sprzedaży w I połowie października
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10903
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3351 times
- Been thanked: 3205 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Od kilku planszowych expressow wspominany jest październik i to mocno ostrożnie, więc nie wiem skąd zdziwienie
Rzeczy się poprzesuwaly Portalowi
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Czy to jest kolejna gra z cyklu: zagraj ale w pełnym składzie, bo im mniej graczy tym gorzej lub w ogóle nie ma sensu?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
tak, to jest taka graDr. Nikczemniuk pisze: ↑03 wrz 2019, 08:22 Czy to jest kolejna gra z cyklu: zagraj ale w pełnym składzie, bo im mniej graczy tym gorzej lub w ogóle nie ma sensu?
frakcje wzajemnie się balansują - więc o ile nie ma pełnej obsady graczy, albo nie ma systemu "autom" zstępujących graczy przy mniejszych składach osobowych - to odbiór ogólny takiej rozgrywki jest słaby.
Re: Root (Cole Wehrle)
W temacie Automated Factions z ostatniego kickstartera - na ile jest to opłacalny zakup do gry wyłącznie w większej ekipie - dla kogoś, kto nigdy nie gra solo, ale często ma 3-osobowy skład. Ma to jakiś sens? Jest gdzieś w ogóle jakaś szersza informacja o tych automach, żeby sobie przybliżyć temat?
Re: Root (Cole Wehrle)
Zawsze gralem przynajmniej w 5 osob, ale moim zdaniemb gra spokojnie powinna dzialac na 2 osoby.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑03 wrz 2019, 08:22 Czy to jest kolejna gra z cyklu: zagraj ale w pełnym składzie, bo im mniej graczy tym gorzej lub w ogóle nie ma sensu?
Osia gry jest konflikt pomiedzy 2 frakcjami: kotami I ptakami. Te 2 frakcje sa najbardziej widoczne na planszy, Maja najwiecej meepli. Woodland alliance graja czesc gry wogole poza plansza bez wystawiania meepli. Vagabond gra troche taka przygodowke. W dodatku sa jaszczury ktore zastepuja koty I wydry ktore sa bardzo zalezne of innych frakcji. Wiec jak dla mnie gra spokojnie jest do grania dla 2 osob, z tym ze troche straci na Dynamice I zyska na przewidywalnosci. Wieksza ilosc graczy czyni gre bardziej nieprzewidywalna.
Re: Root (Cole Wehrle)
W riverfolk expansion jest juz automatyczny przeciwnik Mechanical Marquis. Podobno jest troche zepsuty I dlatego jest zrobiony dodatek ze wszystkimi frakcjami z podstawki. Mechanical Marquis pozwala na gre kooperacyjna przeciwko temu botowi.Super pisze: ↑03 wrz 2019, 18:27 W temacie Automated Factions z ostatniego kickstartera - na ile jest to opłacalny zakup do gry wyłącznie w większej ekipie - dla kogoś, kto nigdy nie gra solo, ale często ma 3-osobowy skład. Ma to jakiś sens? Jest gdzieś w ogóle jakaś szersza informacja o tych automach, żeby sobie przybliżyć temat?
Dodatek z automatyvlcznymi frakcjami bazuje na fanowskim projekcie Better Bot Project https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -company-b
Jest do sciagniecia na BGG. Sam dodatek jest rozwijany przez Autora.
Tu jest z ks info z pokazanym dodatkiem z botami
https://www.kickstarter.com/projects/20 ... ts/2599347
- Galatolol
- Posty: 2316
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 907 times
Re: Root (Cole Wehrle)
W 2 osoby nie ma co siadać imo.
Natomiast w 3 jest bardzo dobrze, zresztą wydaje mi się, że widziałem info, iż gra była początkowo projektowana pod trzech graczy.
Natomiast w 3 jest bardzo dobrze, zresztą wydaje mi się, że widziałem info, iż gra była początkowo projektowana pod trzech graczy.
Re: Root (Cole Wehrle)
Z tego co pamietam na przedostatniej stronie instrukcji "Learn to play" sa sugerowane kombinacje frakcji w zaleznosci od ilosci graczy.
-
- Administrator
- Posty: 4669
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1213 times
- Been thanked: 1419 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Miał ktoś może okazję zagrać z tymi nowymi botami? Gram głównie na dwie osoby, i grę jakiś czas temu ze smutkiem skreśliłem (a Portal kusił wydając od razu podstawkę + pierwszy dodatek). Ale jeśli boty byłyby sensowne, to kooperacyjnie 2 vs 2 chętnie bym spróbował.michaldz1 pisze: ↑03 wrz 2019, 20:30 Dodatek z automatyvlcznymi frakcjami bazuje na fanowskim projekcie Better Bot Project https://boardgamegeek.com/thread/206803 ... -company-b
Jest do sciagniecia na BGG. Sam dodatek jest rozwijany przez Autora.
Tu jest z ks info z pokazanym dodatkiem z botami
https://www.kickstarter.com/projects/20 ... ts/2599347
Pytanie czy Portal porwie się na wydanie tych botów? I drugiego dodatku... były już jakieś przecieki? Jeśli dobrze pamiętam to dodatek do Inis był pewny, zanim jeszcze podstawka na dobre zagościła w sklepach.
-
- Posty: 1549
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Hej,
jak pograłem dosyć intensywnie z Markizą (7 gier w czasie urlopu) i uważam ja za bardzo ciekawe urozmaicenie jeżeli jest opcja grac tylko w dwie osoby. Czytałem już opisy tych nowych botów i widzę, że markiza będzie poprawiona (np. jasne opisane co robić jak wyciągniemy kartę z ptakiem - tego brakowało w pierwotnym opisie)
jak pograłem dosyć intensywnie z Markizą (7 gier w czasie urlopu) i uważam ja za bardzo ciekawe urozmaicenie jeżeli jest opcja grac tylko w dwie osoby. Czytałem już opisy tych nowych botów i widzę, że markiza będzie poprawiona (np. jasne opisane co robić jak wyciągniemy kartę z ptakiem - tego brakowało w pierwotnym opisie)
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
- kmd2000
- Posty: 324
- Rejestracja: 26 sty 2017, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Południe
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 125 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Po 12 partiach (i to głównie bazowymi frakcjami i przeważnie na jesiennej mapie) raportuję brak oznak zmęczenia materiału, a zdecydowanie preferuję gry mocno regrywalne.
-
- Posty: 1549
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 72 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja mam za sobą w tej chwili 14 rozgrywek i zdecydowane i polecam jako jedną z najbardziej re-grywalnych pozycji. Dodając do tego "rzeczne rozszerzenie" masz tak naprawdę materiału na liczne godziny gier.
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 11 lis 2017, 19:52
- Lokalizacja: Ùlëniô
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 65 times
- Gizmoo
- Posty: 4104
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2631 times
- Been thanked: 2546 times
Re: Root (Cole Wehrle)
A może Korzeń RPG?
https://www.kickstarter.com/projects/ma ... ory_newest
Dla mnie bombowy pomysł i chyba będzie to pierwszy podręcznik Role Playng od dobrych 20 lat, który chciałbym mieć na półce.
https://www.kickstarter.com/projects/ma ... ory_newest
Dla mnie bombowy pomysł i chyba będzie to pierwszy podręcznik Role Playng od dobrych 20 lat, który chciałbym mieć na półce.
Re: Root (Cole Wehrle)
W związku z datą premiery wiadomo kiedy Portal będzie wysyłać grę dla osób które kupiły w przedsprzedaży? Była mowa, że ma to nastąpić dwa tygodnie przed premierą, czyli jakoś w tym tygodniu.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Jak ta gra ma się w składzie 1 znający zasady + 3 nowych, czy pilnowanie wszystkich jest męczące itd.?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 486
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 927 times
- Been thanked: 204 times
Re: Root (Cole Wehrle)
W pierwszych rozgrywkach może być męczące, bo gra ma mnóstwo drobnych zasad, o których łatwo zapomnieć, więc osoba tłumacząca powinna też poniekąd pilnować przynajmniej początkowych tur.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑03 paź 2019, 21:08 Jak ta gra ma się w składzie 1 znający zasady + 3 nowych, czy pilnowanie wszystkich jest męczące itd.?
No i jednak warto przeczytać i przyswoić sobie "Law of Root" - tę "właściwą" instrukcję, zwłaszcza grając z Wagabondem. My chyba dopiero w 4 rogrywce na 4 osoby zagraliśmy w 100% poprawnie.
Nic poważnego, ale jakieś drobne szczegóły potrafiły nam umknąć.
Re: Root (Cole Wehrle)
W poniedziałek prawdopodobnie zostaną doręczone gry dla osób które kupiły root w przedsprzedaży. Ciekawe jak portal rozwiązał kwestie wypraski, ostatnio w ich grach przykładają do tego rolę, tak, aby grę latwo się wyjmowalo i chowało.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Proszę się chwalić co tam w pudełeczku piszczy... Wszystko cacy? Ładne to, fajne to
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.