Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!

Czy chcesz mieć własną kopię gry poprzez zamówienie zbiorowe?

TAK, pewnie że chcę
357
85%
Oczywiście, muszę ją mieć! (ankieta musi mieć min. 2opcje do wyboru ;) )
62
15%
 
Liczba głosów: 419

Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

UWAGA! POZOR! By dowiedzieć się więcej na temat pytań z ankiety należy przejść do końcowych postów! Ankieta będzie trwała 3 dni, do 1 listopada, godz. 16:00

Update v 0.4

UWAGA ! Tekst zmieniony lub dodany w stosunku do poprzedniej wersji, będzie miał kolor pomarańczowy.

WSTĘP

Witajcie,

Ostatnio wykonałem znaleziony w internecie wariant gry „Legendary: A Marvel Deck Building Game” w tematyce Gwiezdnych Wojen. „Marvel...” był pierwszą grą typu Legendary w jaką grałem, więc byłem zadowolony ze znaleziska.

Drugim, i ostatnim tego typu tytułem w jaki miałem okazję grać był „Legendary Encounters: Alien”. Strzał w dziesiątkę, pokochałem tą mechanikę z miejsca. Pomyślałem więc, czemu ja nie miałbym zrobić takiego „retheme” w mechanice „LE: A”? A dlaczego miałbym to robić? Bo mogę i chcę :)

Padło na Wiedźmina. Na pierwszą misję wybrałem „Ostatnie Życzenie” ze zbioru o tym samym tytule.

Nie będę zmieniał w żaden sposób mechaniki, gdyż się na tym nie znam, spróbuję tylko dopasować historię do mechaniki gry. Naturalnie projekt graficzny musi być zmieniony na „Wiedźmiński”. Na tą chwilę będzie dużo chaosu, gdyż rzucam teraz pomysłami. Później będę informacje systematyzował.

Pokrótce o historii: Wiedźmin i Jaskier znajdują butelkę z Dżinem, Jaskier obrywa przy wypowiadaniu życzeń, Geralt zabiera go do Rinde gdzie spotyka Yennefer, która obiecuje mu pomoc, jednak nie za darmo. Hipnotyzuje Wiedźmina by zlał kilku ludzi, których nie lubiła, on został później uwięziony. Podczas przesłuchania Dżin szaleje w mieście wisząc na sznurku Yen. Geralt wypowiada ostatnie życzenie i Dżin ucieka.

Postanowiłem, że część pierwsza kończyć się będzie w momencie zahipnotyzowania Geralta, druga wraz z pęknięciem klucznika w więzieniu, trzeci to pokonanie (uwolnienie) Dżina.

Zostawiam te notatki tutaj byście mogli śledzić postępy działań. Prace na pewno zajmą kilka miesięcy.

Plan projektu:

v0.11 – opracowanie tekstu pierwszej misji oraz talii współdzielonych,
v0.12 – opracowanie tekstu drugiej misji,
v0.13 – opracowanie tekstu trzeciej misji,
v0.14 – opracowanie tekstu czwartej misji,
v0.2 - ewentualne zmiany w tekstach kart by bardziej oddać klimat powieści,
v0.31 – grafika kart misji pierwszej oraz talii współdzielonych,
v0.32 - grafika kart misji drugiej,
v0.33 – grafika kart misji trzeciej,
v0.34 - grafika kart misji czwartej,
v0.4 - grafika planszy głównej,
v0.5 - instrukcja,
v0.6 - grafika separatorów
v0.7 - plansze graczy,

v0.8 - wykonanie fizycznej kopii tego co już jest
v0.9 - grafika pudełka + wykonanie pudełka,
v1.0 - insert.


Bibliografia:
  • Książka „Wiedźmin: Ostanie Życzenie”, A. Sapkowski, wydawnictwo SUPERNOVA 2016,
  • Audiobook „Wiedźmin: Ostanie Życzenie” A. Sapkowski, wydawnictwo SUPERNOVA 2017,
  • „Legendary Encounters: An Alien Deckbuilding Game. Rulebook”
  • Przetłumaczone na język polski karty do gry „LE: A”, obecnie szukam źródła, które gdzieś zgubiłem
  • Gra komputerowa „Wiedźmin III: Dziki Gon” - w razie gdyby trzeba było „zapchać jakąś dziurę”.
Tyle wstępu. Teraz muszę się zastanowić jak to wszystko będzie wyglądało:


CZĘŚĆ I: Miejsca na planszy.

Zaczynając od lewego, górnego rogu.
  • Objective – Zlecenie
  • The Complex – Okolica
  • Airlock – Miasto
  • Med-Lab – Las
  • Weapons Locker – Ruiny
  • Power Station – Uroczysko
  • Ventilation Shafts – Podziemia
  • Scan – Zwiad
  • The Hive – Przeciwnicy
  • Hatchery - Przeklęci
  • Dead Enemies – Pokonani Przeciwnicy
  • Location – Miejsce zlecenia
  • Combat Zone – Strefa walki
  • Operations – Działania
  • Strikes – Obrażenia
  • Discarded Strikes – Odrzucone Obrażenia
  • Discarded Hazards/Events – Odrzucone Niebezpieczeństwa/Wydarzenia
  • Seargeant – Dowódca
  • HQ – Gospoda
  • Barracks – Trakt
  • Dead Characters – Martwi Bohaterowie

INNE SŁOWA KLUCZOWE:
  • Hazard – Niebezpieczeństwo
  • Event – Wydarzenie
  • Znak „Weyland-Yutani Corporation” - Znak „Ostatnie Życzenie”
  • Znak „Sulaco” - Znak „Miecz Przeznaczenia”
  • Znak „Fury-161” - Znak „Krew Elfów”
  • Znak „The Betty” - Znak „Czas Pogardy”
  • Coordination – Wsparcie
  • Intel - Zmysły
  • Leadership -Charyzma
  • Strength – Siła
  • Survival - Przetrwanie
  • Tech – Magia
  • Room - Obszar
  • Sacrifice - Poświęcenie
  • Vigilant - Koncentracja
  • Mobilize - Doświadczenie
  • Facehugger – Klątwa: Wilczy Głód
  • Chestbuster - Bolesna przemiana

CZĘŚĆ II:

  1. KARTY BOHATERóW: MISJA I (The S.O.S.) – Ostatnie Życzenie

    (Bohater w Alienie – Nowy Bohater,
    Nazwa karty w Alienie – Nowa Nazwa – ZDOLNOŚĆ: tekst karty)
    1. Warrant Officer Ripley – Rzeźnik z Blaviken
      • First Aid – Eliksir Jaskółka - PRZETRWANIE: Możesz wyleczyć obrażenie dowolnego gracza.
      • Quarantine Procedure – ”Drugi jest na ludzi" - Spójrz na wierzchnią kartę talii dowolnego gracza. Możesz ją zabić albo odłożyć.
      • You Are My Lucky Star – Nadludzka zwinność – OSTATNIE ŻYCZENIE: Uniknij następnego obrażenia, które otrzymasz w tej turze.
      • Last Survivor... - Znak Quen - Uniknij wszystkich obrażeń, które otrzymasz w tej turze.
    2. Captain Dallas – Jaskier
      • You Have Your Orders – Redański Łącznik - Spójrz na dwie wierzchnie karty Traktu. Jedną połóż na spodzie drugą na wierzchu.
      • Captain of the Ship – Ballada rycerska - CHARYZMA: Otrzymujesz +2 ataku.
      • Teams of Three – ”Tchórz umiera po stokroć!” - 2 x OSTATNIE ŻYCZENIE: Weź wierzchnią kartę z Traktu. Jeżeli jest to jednostka to zatrzymaj ją lub połóż na spód Traktu.
      • MU-TH-UR’s Advice – ”Połowa Temerii mnie zna" - Weź kartę z Gospody na rękę.
    3. Chief Engineer Parker – Yennefer z Vengerbergu
      • Find It and Kill It – Megaskop - WSPARCIE
      • Repair the Ship - Zaczerpnięcie ze źródła -Kiedy dobierasz nowe karty na rękę na koniec tury a Uroczysko jest puste, dobierz dodatkową kartę.
      • Electric Prod – Otwarcie portalu - OSTATNIE ŻYCZENIE: Raz na turę możesz przesunąć przeciwnika lub zakrytą kartę na dowolny pusty obszar w Okolicy.
      • It’s a Damn Robot! - „Wypowiedz życzenie!” - WSPARCIE. Jeżeli będziesz walczył z Żywiołakiem Powietrza w tej turze, ten otrzymuje -4 ataku.
    4. Navigator Lambert – Arcykapłan Krepp
      • Motion Detector – Astromancja - MAGIA: Dokonaj zwiadu na dowolnym obszarze.
      • Expert Navigator - "Moja siła płynie z wiary i modlitwy!" - ZMYSŁY: Dobierz kartę.
      • Review the Nav Data – Sługa Wiecznego Ognia - WSPARCIE
      • Consult the Star Charts - "Posłuchaj mądrzejszych od siebie" - Dobierz 3 karty
    KARTY BOHATERóW: MISJA II (The Lost Colony) – MIECZ PRZEZNACZENIA
    1. Lieutenant Ripley – Gwynbleidd
      • I’ll never leave You – Znak Aard - KONCENTRACJA: Odrzuć ją aby otrzymać +2 do ataku.
      • She's here as a Consultant – „Był sobie kot i lis...” - KONCENTRACJA. Odrzuć ją aby otrzymać +2 do rekrutacji.
      • Ripley Enraged – Sekwencja ciosów – Otrzymujesz +1 do ataku za każdą jednostkę SIŁA zagraną w tej turze.
      • Power Loader - Zwężane źrenice -KONCENTRACJA. Otrzymujesz +5 ataku w każdej z Twoich tur.
        Odrzuć ją na końcu tury, w której nie zagrasz innej karty SIŁA.
    2. Bishop – Myszowór
      • Get him to medical – Opiekun drzew - Raz na rundę, jeżeli Las jest pusty możesz wyleczyć obrażenie dowolnego gracza.
      • Critical analysis – „Moje oczy liczą się w królestwie” - MAGIA. Możesz odrzucić kartę ze swojej ręki. Jeżeli to zrobisz to dobierz dwie nowe karty.
      • Knife games – Trzystopniowe zaklęcie - Dobierz obrażenie. PRZETRWANIE: Możesz zignorować powyższy tekst.
      • Split in two – Hierofant - Dobierz kartę.
        KONCENTRACJA. Możesz odrzucić tę kartę w swojej turze, jeżeli w Gospodzie znajdują się dwie identyczne karty. Dobierz jedną z nich na rękę i możesz wskazać innego gracza, który dobierze drugą z nich.
    3. Corporal Hicks – Eithne
      • Close Encounters – „Precz z Brokilonu” -Podczas tej tury, kiedy następnym razem będziesz walczył z przeciwnikiem w Strefie Walki, otrzymuje on -2 do ataku.
      • Stay Frosty - „Patrz na twoje przeznaczenie” -CHARYZMA: Wybierz dowolną liczbę graczy, którzy mogą dobrać jedną kartę.
      • Weapon Training – „W szumie liści usłyszysz odpowiedź” - WSPARCIE. Jeżeli Wspierasz tą kartą innego gracza, ten gracz otrzymuje +3 do ataku zamiast +3 do rekrutacji.
      • Let's go Marines! - Pani na Duen Canell - Dobierz kartę.
        KONCENTRACJA: Odrzuć ją aby otrzymać +1 do rekrutacji za każdego Zwiadowcę i +1 do ataku za każdego Siepacza zagranego w tej turze.
    4. Private Hudson – Braenn
      • They're all around us – Znajomość terenu - WSPARCIE. Raz na turę możesz dokonać zwiadu w Mieście lub w Podziemiach.
      • You want some of this?- „Przeżyć, ot cała mądrość” -MIECZ PRZEZNACZENIA: Otrzymujesz +1 do ataku.
      • Body Armor – Woda Brokilonu -Jeżeli będziesz musiał dobrać obrażenie możesz ją odrzucić aby go uniknąć.
      • „This aint happening man!” - „Dyrdajmy stąd” - KONCENTRACJA: Kiedy pojawi się karta Wydarzenia lub Niebezpieczeństwa, możesz odrzucić tę kartę aby je zignorować. Jeżeli tak się stanie, gracz rozgrywający turę otrzymuje +5 do ataku.
    KARTY BOHATERóW: MISJA III (Fiona "Fury" 161) – KREW ELFóW
    1. Sister Ripley – Geralt z Rivii
      • Bait for the Beast – Eliksir Kot - POŚWIĘCENIE: Otrzymujesz +2 do ataku.
        K: Geralt używa go przed walką z Riencem.
      • Part of the Family – Parada - KREW ELFóW: Uniknij następnego obrażenia, które miałbyś dobrać w tej turze.
      • Whatever it Takes – „Będę zabijał bez litości” – WSPARCIE
      • Ultimate Sacrifice - Trochę poświęcenia - WSPARCIE. Możesz się zabić. Jeżeli to zrobisz wylecz wszystkie obrażenia wszystkich graczy, zdejmij wszystkie Klątwy i usuń wszystkie karty Bolesnych Przemian w taliach graczy lub ich stosach kart odrzuconych. (Przetasuj te talie później).
    2. CMO Clemenss – Triss Merigold
      • Bar Code – Kontakt psychiczny - ZMYSŁY: Możesz dokonać zwiadu dowolnego obszaru.
      • Medical Attention – „Żadnych eliksirów, pamiętaj...” - PRZETRWANIE: Możesz uleczyć obrażenie dowolnego gracza. POŚWIĘCENIE: Możesz uleczyć obrażenie dowolnego gracza.
      • Autopsy – Czternasta spod Sodden - Jeżeli przynajmniej jedna jednostka została zabita w tej turze dobierz kartę.
      • Emergency Surgery – Leczniczy amulet - Ulecz trzy obrażenia dowolnego gracza.
    3. Brother Dillon – Yarpen Zigrin
      • Re-education – „Co wyście z nami zrobili..?” - SIŁA: Możesz zabić jedną swoją jednostkę.
      • Eulogy - Okrakiem na palisadzie - POŚWIĘCENIE: Otrzymujesz +1 punkt rekrutacji.
      • I Wanna Get This Thing – „No, chodźcie, skurwysyny!” - Wszystkie punkty ataku muszą być użyte do walki z tym samym przeciwnikiem. Punkty ataku z tej karty nie mogą być użyte do zwiadu.
      • Remember the Dead - Spleśniały chleb ze śruty - Dobierz martwą jednostkę.
    4. Francis „85” Aaron – Ciri
      • The Company’s Orders – „Dość tego siedzenia Brzydulko” - WSPARCIE
      • It’s His IQ - „Nie nadaję się na czarownicę!” - Musisz odrzucić dwie karty z ręki aby móc zagrać tę kartę. CHARYZMA: zignoruj tekst powyżej.
      • Internal Exam – Biały Płomień - KREW ELFóW: Spójrz na trzy wierzchnie karty z tali dowolnego gracza. Zabij jedną, odrzuć jedną i jedną odłóż z powrotem.
      • Buying Time - Róża z Shaerrawedd - Możesz położyć zakrytą kartę na wierzchu tali Przeciwników.
      KARTY BOHATERóW: MISJA IV (The Auriga) – CZAS POGARDY
      Akapit dotyczący IV Misji należy traktować w całości jako nowy.
      1. Ripley No. 8 – Białowłosy
        • New and Improved – Znak Igni - Otrzymujesz +1 do ataku za każdą inną kartę Geralta zagraną w tej turze.
        • I Can Smell It – „Nie traćmy czasu. Ile, Codringher?” -Sprawdź dowolną zakrytą kartę bez pokazywania jej innym graczom.
        • Grown in a Lab – Kontratak – Zagraj tą kartę jako kopię karty zagranej w tej turze. Nadal jest traktowana jako karta Geralta. (Bez względu na to kim była postać na skopiowaanej karcie).
        • The Monster’s Mother - Potwór -Raz na turę możesz wziąć martwego przeciwnika. Zignoruj tekst na jego karcie i kiedy go zagrasz otrzymasz atak równy jego atakowi. (Nie liczy się on jako jednostka).


          K: Cahir określał Geralta jako „białowłosego potwora” gdy widział go po raz pierwszy walczącego z wiewiórkami.
      2. Christie – Tissaia de Vries
        • Play the Angles – Pedantyzm - DOŚWIADCZENIE: Wybierz gracza, który dobierze kartę. MAGIA: Wybierz gracza, który dobierze kartę.
        • Concealed Pistol – „Zatrute źródło” - DOŚWIADCZENIE: Otrzymujesz +2 ataku. SIŁA: Otrzymujesz +2 ataku.
        • Kawlang Maneuver – Rektorka Aretuzy - DOŚWIADCZENIE: Raz na turę możesz dobrać Dowódcę lub bohatera z Gospody, który kosztuje 3 lub mniej. WSPARCIE
        • Gun for Hire – Zdjęcie blokady - Możesz uruchomić zdolność „doświadczenie” bohatera w Gospodzie.

          K: Była znana z chorobliwego pedantyzmu. „Zatrute źródło” to tytuł traktatu, który napisała.
      3. Johner – Keira Metz
        • Incinerator Flamer – „Wskażę Ci drogę do Garstangu” - Raz na turę kiedy Ruiny są puste otrzymujesz +2 ataku.
        • “Sleep When You Die, Man” - „Jeśli ktoś nam stanie na drodze, pożałuje” - WSPARCIE
        • I Mostly Just Hurt People – Kastet - DOŚWIADCZENIE: Wybierz gracza. Może on zabić kartę w jego stosie kart odrzuconych. CZAS POGARDY: Wybierz gracza. Może on zabić kartę w jego stosie kart odrzuconych.
        • Thermos Gun - Jaśniejąca Kula - Raz w tej turze wydaj dowolną wartość ataku aby zabić wszystkich przeciwników z taką samą lub mniejszą wartością ataku.
      4. Call – Marti Sodergren
        • Full of Surprises – Czary anestezyjne -DOŚWIADCZENIE: Możesz wyleczyć obrażenie dowolnego gracza. PRZETRWANIE: Możesz wyleczyć obrażenie dowolnego gracza.
        • Secret Mission - „Teleportuj nas, Carduin.” -DOŚWIADCZENIE: Możesz dokonać zwiadu dowolnego obszaru. ZMYSŁY: Możesz dokonać zwiadu dowolnego obszaru.
        • Unlikely Allies – „Dlaczego wezwały mnie tak późno?” - W tej turze otrzymujesz +2 ataku za każdym razem gdy inny gracz wspiera twój atak.
        • Interface With FA-TH-UR - „Jest uzdrowicielką. I nimfomanką” - Dokonaj zwiadu dowolnej ilości obszarów, po jednym na raz.
    5. COLONIAL MARINES - NAJEMNICY:
      • Grunt – Siepacz
      • Specialist – Zwiadowca
      • Sergeant – Dowódca - Dennis Cramer
    6. AVATARS – PROFESJE:
      • Commander – Kapitan -Rozpoczynasz grę z kartą To rozkaz! w talii.
      • Executive – Grododzierżca – Rozpoczynasz grę z kartą Zaciąg w talii.
      • Gunner – Rycerz - Rozpoczynasz grę z kartą Wir Walki w talii.
      • Medic – Driud - Rozpoczynasz grę z kartą Lecznicze Zioła w talii.
      • Mercenary – Wiedźmin cechu Wilka - Rozpoczynasz grę z kartą Skupienie na Celu w talii.
      • Priest – Kapłan - Rozpoczynasz grę z kartą Błogosławieństwo w talii.
      • Reasearcher – Trubadur - Rozpoczynasz grę z kartą Pieśń Bitewna w talii.
      • Scout – Zwiadowca - Rozpoczynasz grę z kartą Rekonesans w talii.
      • Syntethic – Istota Magiczna - Rozpoczynasz grę z kartą Magiczna Aura w talii.
      • Technician – Czarodziej - Rozpoczynasz grę z kartą Czerpanie Mocy w talii.
    7. ROLES- UMIEJĘTNOŚCI:
      • To rozkaz! - Dobierz kartę. Raz na turę możesz wziąć kartę z talii Dowódcy lub kartę z Gospody o wartości 3 lub mniej.
      • Zaciąg - Dobierz kartę. Raz na turę, kiedy dobierzesz jednostkę możesz odłożyć ją na wierzchu talii.
      • Wir Walki - Dobierz kartę. Otrzymujesz punkty ataku równe etapowi obecnego zlecenia.
      • Lecznicze zioła - Dobierz kartę. Możesz wyleczyć obrażenie dowolnego gracza.
      • Skupienie na Celu - Dobierz kartę. W tej turze możesz wydawać punkty rekrutacji jakby były punktami ataku.
      • Błogosławieństwo - Dobierz kartę. W tej turze możesz wydawać punkty ataku jakby były punktami rekrutacji.
      • Pieśń Bitewna - Dobierz karty w liczbie równej etapowi obecnego zlecenia.
      • Rekonesans - Dobierz kartę. Raz na turę możesz zrobić zwiad na dowolnym obszarze.
      • Magiczna Aura - Dobierz kartę.
      • Czerpanie Mocy - Dobierz kartę. Otrzymujesz punkty rekrutacji w liczbie równej etapowi obecnego zlecenia.
    8. LOCATION - MIEJSCE ZLECENIA:
      Nostromo – Rinde:

      Niebezpieczeństwo 1: „Nie ruszaj tej pieczęci!”.
      Dodaj dwie karty Przeciwników do Okolicy.
      Niebezpieczeństwo 2: Troskliwy rajca Wawrzynosek.
      Połóż wierzchnią kartę z talii Przeciwników w Strefie Walki.
      Niebezpieczeństwo 3: „Zlokalizował mnie”.
      Zostaw odwróconą kartę Niebezpieczeństwa tam gdzie została odkryta. Porusza się ona jak przeciwnik. Jeżeli dojdzie do Strefy Walki, odrzuć ją a każdy gracz dobiera trzy obrażenia.
      Zapłać 8 punktów rekrutacji aby uciec przez portal (odrzuć kartę zagrożenia).

      Hadley's Hope – Brokilon:

      Niebezpieczeństwo 1: Świst i stuk.
      Każdy inny gracz odrzuca z ręki wszystkich
      bohaterów posiadających atak (czerwona ikona szponów).
      Niebezpieczeństwo 2: „Zawiążę Ci oczy. Tak trzeba”
      Dodaj karty przeciwników tak by zapełnić Okolicę.
      Odwróć wszystkich przeciwników rewersem do góry, potasuj i odłóż z powrotem w Okolicy.
      Niebezpieczeństwo 3: „Wybiły kupców leśne Dziwożony”.
      Połóż swoją kartę profesji na polu Działań jako
      napadniętego. Kiedy zostaniesz napadnięty nie możesz walczyć,
      dokonywać zwiadu i zdobywać bohaterów. Ty i inny gracz możecie
      zapłacić 6 punktów rekrutacji, aby Cię uwolnić (połóż kartę profesji
      przed sobą).

      Fiona „Fury” 161 – Kaedwen/Pontar/Oxenfurt:

      Niebezpieczeństwo 1:„Po puszczy krążą niedobre stworzenia”.
      Wtasuj trzy karty Klątw z talii Przeklętych do talii Traktu.
      Niebezpieczeństwo 2: Everetia Maxiliosa Pitti.
      Połóż dwóch losowo wybranych, martwych wrogów w Strefie Walki.
      Niebezpieczeństwo 3: Stalowe pazury.
      Zabij każdego bohatera w Gospodzie.
      Następnie wtasuj kartę Niebezpieczeństwa z powrotem to talii Przeciwników.


      Akapit dotyczący Miejsca Zlecenia - Temeria/Wyspa Thannedd należy traktować w całości jako nowy.


      The Auriga – Temeria/Wyspa Thannedd:
      Niebezpieczeństwo 1:Próba oskrzydlenia
      Weź tą kartę Niebezpieczeństwa. Za każdym razem, gdy gracz dobierze Niebezpieczeństwo, dobiera obrażenie a potem kładzie kartę Niebezpieczeństwa na stosie kart odrzuconych dowolnego gracza.
      Niebezpieczeństwo 2: Przewaga liczebna.
      Gracze mogą pokazać dowolne ze swoich kart. Za każdą nie pokazaną klasę dodaj kartę z talii Przeciwników do Okolicy.
      Niebezpieczeństwo 3: Eksplozja portalu Lary
      Każdy gracz zabija wszystkie postacie które posiadają 1 lub więcej punktów rekrutacji.


      HATCHERY (misja 1) - TALIE PRZECIWNIKóW:
      1. The S.O.S. - 1 - NA RATUNEK POECIE – 1
        ZLECENIE: Wykonaj dwie części zlecenia „Na ratunek Poecie”.
        WYDARZENIE: Potworne łapy Dżina.
        Ty i następny gracz dobieracie obrażenie.
        • Egg – Wycieńczony Wilk - Ten Przeciwnik nie porusza się ani nie atakuje.
          WYDARZENIE: Zabij tego Przeciwnika i połóż przed sobą kartę Klątwy z talii Przeklętych.
        • Part of the S.O.S. - Na ratunek poecie -
          • Egzorcyzm chramu Huldry - ODKRYCIE: Dołącz tą kartę do pola Działań.
            ZLECENIA: Kiedy wykonasz obie części pierwszego etapu zlecenia „Na ratunek poecie”, odrzuć je i zakończ pierwszy etap zlecenia.
          • Narzędzie zemsty - ODKRYCIE: Dołącz tą kartę do pola Działań.
            ZLECENIA: Kiedy wykonasz obie części pierwszego etapu zlecenia „Na ratunek poecie”, odrzuć je i zakończ pierwszy etap zlecenia.
        • Event – Wydarzenie
        • Hazard – Niebezpieczeństwo
      2. No One Can Hear You Scream-2 - WYRóWNANIE RACHUNKóW- 2
        ZLECENIE: Zablokuj obszar Podziemi.
        WYDARZENIE: Powolna hipnoza.
        Następny gracz odrzuca ze swojej ręki dwie losowo wybrane karty.
        • Skittering Xenomorph - Sprytny Pachołek - Jeżeli ten przeciwnik jest w Okolicy na końcu tury, to odwróć go rewersem do góry.
        • Shedding-Skin Xenomorph - Straż miejska – STREFA WALKI: +3 do ataku.
        • Jonsey - Płotka - ODKRYCIE: Jeżeli Płotka jest w okolicy, wybierz gracza, który ją dobierze. W przeciwnym razie zabij ją.
          Wypchane juki: Dobierz kartę. Wylecz obrażenie Powierzchowna rana dowolnej liczbie graczy.
        • Ventilation Seal - Lochy miejskie - ODKRYCIE: Dołącz tą kartę do obszaru Podziemi.
          Kiedy ten obszar jest pusty, zapłać 2 punkty rekrutacji aby odrzucić tą kartę i zablokować ten obszar. (Aby zablokować obszar, połóż tutaj odkrytą kartę zlecenia i na niej połóż talię Przeciwników).
        • Event - Wydarzenie
        • Hazard - Niebezpieczeństwo
      3. A Perfect Organism – 3 - Geniusz powietrza - 3
        3. ZLECENIE: Przepędź (zabij) D'jinni.
        WYDARZENIE: Rezerwuar Magii.
        Przesuń do Strefy Walki przeciwnika lub zakrytą kartę będącą najdalej na lewo w Okolicy.
        • Xenomorph Lance-Tail – Magiczna burza - STREFA WALKI: Nie można uniknąć obrażeń przeciwników.
        • Twin-Mouth Xenomorph – Piorun kulisty - PODWOJNE OBRAŻENIA
        • Ash - Żywiołak powietrza] - Żywiołak powietrza nie może zostać zabity dopóki inny gracz nie użyje w stosunku do ciebie WSPARCIA punktami ataku.
        • The Perfect Organism – D'jinni – PODWóJNE OBRAŻENIA.
          D'jinni może zostać przepędzony tylko wtedy gdy znajduje się w Mieście, do którego dołączona jest karta Magicznej pułapki.
        • Airlock Controls – Magiczna Pułapka - ODKRYCIE: Dołącz tą kartę do obszaru Miasta.
          Jeżeli ten obszar jest pusty zapłać 3 punkty rekrutacji aby przenieść przeciwnika na ten obszar.
          Event - Wydarzenie
        • Hazard - Niebezpieczeństwo
    HATCHERY (misja 2) - TALIE PRZECIWNIKóW:
    1. The Lost Colony - 1 - Poselstwo z Brugge – 1
      Zlecenie: Zabij trzech Łowców Skalpów.
      Wydarzenie: Gęstwina Matecznika.
      Dołącz kartę Wydarzenia do obszaru, w którym została odkryta.
      (Jeżeli została odkryta w Strefie Walki lub ten obszar już posiada Gęstwinę Matecznika, zamiast tego dołącz ją do obszaru będącego najdalej na lewo w Okolicy i nie posiadającego Gęstwiny Matecznika).
      Aby dokonać zwiadu obszaru w Gęstwinie Matecznika trzeba wydać dwa razy więcej punktów ataku.
      Kiedy Zlecenie zostanie wykonane, odrzuć wszystkie karty Wydarzeń powodujących Gęstwinę Matecznika.
      • Xenomorph Swarmer – Endriaga - ODKRYCIE: Dołóż kartę z talii Przeciwników do Okolicy.
      • Colonist Host - Łowcy Skalpów - Ten przeciwnik nie porusza się ani nie atakuje.
        WYDARZENIE: Zabij tego przeciwnika i połóż na to miejsce zakrytą, wierzchnią kartę z talii Przeciwników.
      • Event – Wydarzenie
      • Hazard – Niebezpieczeństwo
    2. They mostly come at night-2 - Niespodzianka- 2
      ZLECENIE: Dołącz karty Pułapek Brokilonu do dwóch obszarów w Okolicy.
      WYDARZENIE: Straszliwy jeż.
      Wybierz gracza, który dobierze dwa obrażenia.
      • Acid blood Xenomorph - Wij - ŚMIERĆ: Dobierz obrażenie.
      • Sentry Guns - Pułapki Brokilonu – ODKRYCIE: Dołącz do pola Działań.
        DZIAŁANIA: Zapłać 2 punkty rekrutacji, aby dołączyć tą kartę do dowolnego, pustego obszaru, w którym nie ma innych Pułapek Brokilonu.
        OKOLICA: Przeciwnicy na tym obszarze mają -2 ataku.
      • Newt - Księżniczka Cirilla - Jeżeli Księżniczka Cirilla znajdzie się w Okolicy, wybierz gracza, który ją weźmie. W przeciwnym razie pozwolisz jej umrzeć (zabij ją).
        Dobierz kartę. Uniknij następnego obrażenia, które powinieneś dobrać w tej turze.
      • Event - Wydarzenie
      • Hazard - Niebezpieczeństwo
    3. Who's laying the eggs? – 3 - "Zawsze odchodzę" - 3
      ZLECENIE: Zabij Leveneque'a..
      WYDARZENIE: „To nie byle szysz, a karna eks... eks...”
      Następny gracz dołącza do pola Działań jako napadniętego losowo wybraną jednostkę z kosztem rekrutacji 1 lub więcej.
      Zapłać punkty rekrutacji równe kosztowi rekrutacji napadniętego, aby go uratować (weź go).
      • Howling Xenomorph – Nastrogscy łucznicy - ODKRYCIE: Jeżeli ten przeciwnik jest w Okolicy odkryj sąsiadujące z nim karty zaczynając od jego lewej strony.
      • Xenomorph Snatcher – Evryllowa drużyna -DKRYCIE: Dołącz wierzchnią kartę z Traktu na polu Działań jako napadniętego.
        STREFA WALKI: Napadnięci nie mogą zostać uwolnieni.
      • Carter Burke - Junghans - ODKRYCIE: Zabij każdego bohatera w Gospodzie.
        Junghans nie atakuje. Kiedy Junghans jest w grze, Gospoda nie jest uzupełniana.
      • The Queen – Levecque –ODKRYCIE: Każdy gracz dołącza do pola Działań losową kartę bohatera o koszcie rekrutacji równym 1 lub większym.
        Levecque'a nie można zabić dopóki na polu Działań znajduje się co najmniej jeden napadnięty.
        OBRAŻENIE: następny gracz również dobiera obrażenie.
      • Event - Wydarzenie
      • Hazard - Niebezpieczeństwo
    HATCHERY (misja 3) - TALIE PRZECIWNIKóW:
    1. Where are the Brothers? - 1 - Konwój o specjalnym znaczeniu – 1
      ZLECENIE: Spróbuj uratować Pauilego i/lub Yannicka (kiedy obaj zostaną uratowani i/lub są martwi, zakończ pierwszy etap Zlecenia).
      WYDARZENIE: Grad strzał.
      Dobierz obrażenie. Jeżeli Wydarzenie zostało ujawnione w Strefie Walki, dobierz kolejne obrażenie.
      • Xenomorph Runner – Wiewiórka - OKOLICA: Na początku tury każdego gracza po dodaniu karty z talii Przeciwników do Okolicy, przesuń tego przeciwnika o jedno pole w lewo.
      • Missing Brother - Paulie i Yannick -
        ODKRYCIE: Jeżeli Paulie lub Yannick znajduje się w Okolicy, dołącz go do pola Działań. W przeciwnym razie zabij go.
        DZIAŁANIA: Zapłać 2 punkty rekrutacji aby go uratować (weź go).
      • Event – Wydarzenie
      • Hazard – Niebezpieczeństwo
    2. The Beast is out there - 2 - "Miły przyjacielu..."- 2
      ZLECENIE: Dołącz Linusa Pitta do obszaru w Okolicy.
      WYDARZENIE: „Cofnąć się bo zarżnę gówniarza.”
      Następny gracz odrzuca ze swojej ręki losowo wybraną jednostkę, która kosztuje 1 lub więcej.
      • Xenomorph Screecher - Temerski łże-strażnik - OBRAŻENIE: Kiedy dobierasz nową rękę na koniec tej tury, weź jedną kartę mniej.
      • Armored Xenomorph - Żagnica – Za pierwszym razem gdy zabijesz tego przeciwnika, tylko go ranisz (odwróć go bokiem aby zaznaczyć jego zranienie).
      • Bishop's Head - Linus Pitt - ODKRYCIE: Dołącz go do pola Działań.
        DZIAŁANIA: Zapłać 3 punkty rekrutacji aby dołączyć go do dowolnego pustego obszaru w Okolicy.
        OKOLICA: Zapłać 3 punkty rekrutacji aby dokonać zwiadu tego obszaru.
      • Event - Wydarzenie
      • Hazard - Niebezpieczeństwo
    3. Nobody can stop it – 3 - Ciemne uliczki Oxenfurtu - 3
      ZLECENIE: Zwycięż (zabij) Rience'a.
      WYDARZENIE: Energia z portalu.
      Jeżeli Rience jest w grze połóż kartę Wydarzenia pod jego kartą. W przeciwnym wypadku dodaj kartę z talii Przeciwników do Okolicy.
      • Blood-Scent Xenomorph – Bracia Michelet - STREFA WALKI: Gracze nie mogą leczyć obrażeń.
      • Xenomorph Guardian – Agenci Dijkstry -STREFA WALKI: Pozostali przeciwnicy w Strefie Walki otrzymują +3 ataku.
      • The Lead Works – Filippa Eilhart – ODKRYCIE: Dołącz ją do pola Działań.
        DZIAŁANIA: Zapłać 5 punktów rekrutacji aby odrzucić tę kartę i zabić każdego przeciwnika w Strefie Walki.
      • Michael Weyland – Toublanc Michelet - OBRAŻENIE: Zamiast dobrać obrażenie, weź kartę Bolesnej Przemiany z talii Przeklętych. (Jeżeli masz już kartę Bolesnej Przemiany, Toublanc Michelet nic Tobie nie robi).
      • The Beast – Rience - ODKRYCIE: Dołącz każdą kartę Wydarzenia, którą do tej pory odkryłeś, do karty Rience'a.
        Jeżeli Rience miałaby zostać zabity, zamiast tego odrzuć jedną kartę Wydarzenia.
      • Event - Wydarzenie
      • Hazard - Niebezpieczeństwo
    Akapit dotyczący Talii Przeciwników 4 należy traktować w całości jako nowy.

    HATCHERY (misja 4) - TALIE PRZECIWNIKóW:
    1. Breakout - 1 - Ostrzeżenie od Wilka – 1
      ZLECENIE: Zabij trzech Niedobrych Ludzi.
      WYDARZENIE: „No, chłopcy, z fartem. Wychodzimy”.
      Jeżeli w Okolicy znajdują się przeciwnicy, przenieś ich do Strefy Walki. Dodaj kartę z talii Przeciwników do Okolicy. (Dodaj katrę z talii Przeciwników nawet jeśli w Okolicy nie ma przeciwników).
      • Xenomorph Clone – Niedobry Człowiek -
        K: Ralf „Profesor” Blunden, Heim Kantor, Krótki Yaxa
      • Containment Cell - Podwórze Gospody - ODKRYCIE: Dołącz ją do pola Działań.
        DZIAŁANIA: Zapłać 3 punkty rekrutacji jeżeli Niedobry Człowiek jest w Okolicy lub Strefie Walki, odrzuć tą kartę i zabij go.
      • Event – Wydarzenie
      • Hazard – Niebezpieczeństwo
    2. You’re a Thing. A Construct -2 - Głupie skrupuły- 2
      PRZYGOTOWANIE: Dołącz trzy wierzchnie jednostki z Traktu do Strefy Walki jako "podejrzanych o zdradę". Nie atakują, ale można ich uwolnić (walczyć z nimi).
      ZLECENIE: Uwolnij (zabij) podejrzanych o zdradę. (Zapłać punkty ataku równe ich kosztowi rekrutacji aby ich uwolnić (zabić)).
      WYDARZENIE: Przesłuchanie.
      Dobierz obrażenie za każdego podejrzanego o zdradę w Strefie Walki.
      • Salivating Xenomorph - Redański żołnierz - ODKRYCIE: Jeżeli ten przeciwnik został odkryty jest w Strefie Walki to w tej turze zadaje potrójne obrażenia.
      • Xenomorph Swimmer - Czarodziej-Zdrajca – Jeżeli kiedykolwiek ten przeciwnik znajdzie się w obszarze z Iluzją przenieś go do Strefy Walki.
      • Flooded - Iluzja maskująca - ODKRYCIE: Podepnij tą kartę do obszaru na którym została odkryta. (Jeżeli została odkryta w Strefie Walki lub ten obszar posiada już Iluzję, podepnij ją do pierwszego niezamaskowanego obszaru licząc od lewej strony Okolicy).
        Nie możesz walczyć z przeciwnikami będącymi na tym obszarze.
        Zpłać 5 punktów rekrutacji aby zdjąć Iluzję (odrzuć tą kartę).
      • Event - Wydarzenie
      • Hazard - Niebezpieczeństwo
    3. She’ll Breed. You’ll Die. – 3 - Wydarzenia na Thanedd - 3
      ZLECENIE: Przeżyj (zabij) walkę z Vilgefortzem i Cahirem aep Ceallachem .
      WYDARZENIE: „Elfie diabły”.
      Zabij jednostkę leżącą po lewej stronie Gospody i połóż kartę wydarzenia w jej miejsce. Ten obszar nie należy już do Gospody.
      • Xenomorph Spitter – Scoia'tael - ODKRYCIE: Dobierz obrażenie.
      • Cloned Facehugger – Klątwa Vilgefortza -ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tę kartę i dobierz losową kartę z talii Przeklętych.
      • Larry Purvis - Kobieta-Sowa - ODKRYCIE: Jeżeli Kobieta-Sowa jest w Okolicy wybierz gracza który ją weźmie. W przeciwnym razie zabij ją.
        POŚWIĘCENIE: Zabij Artauda Terranovę.
      • Dr. Wren – Artaud Terranova –Dopóki Artaud Terranova jest w grze to Vilgefortz i Cahir aep Ceallach nie mogą zostać zabici.
      • The Cloned Queen – Vilgefortz –STREFA WALKI: Na początku tury każdego gracza, kiedy dodasz kartę z talii Przeciwników, dodaj dodatkową kartę z tej talii. (Jeżeli pierwsza karta z talii Przeciwników spowoduje zrzucenie tej karty do Strefy Walki, dobierz kolejną kartę z talii Przeciwników).
      • The Newborn – Cahir aep Caellach –Potrójne obrażenia.
        STREFA WALKI: Zapłać 6 punktów rekrutacji i pokaż kartę Geralta, aby Cahir aep Ceallach nie atakował w tej turze. Możesz zabić innego przeciwnika w Strefie Walki.
      • Event - Wydarzenie
      • Hazard - Niebezpieczeństwo




    CZĘŚĆ III: INNE TALIE


    STRIKE DECK - TALIA OBRAŻEń:
    • Close Call – Unik - Brak obrażeń, odrzuć kartę.
    • Fallen Friend – Poległy Kompan - Na początku swojej tury odrzuć tą kartę i zabij losowo wybraną jednostkę ze swojej ręki o koszcie 1 lub większym
    .
    • Damaged Hand – Rozcięta dłoń - Na początku swojej tury odrzuć tą kartę i 2 losowo wybrane karty ze swojej ręki.
    • Broken Morale – Złamane morale - Na początku swojej tury odrzuć tą kartę i wszystkie jednostki NAJEMNIKóW ze swojej ręki.
    • Flesh Wound – Powierzchowna rana - „Wyliże się”
    • Double Slash – Uderzenie w nogi - Dobierz kolejną kartę obrażeń.
    • Splash Damage – Obrażenia obszarowe - Następny gracz również dobiera obrażenie.
    • Contaminated Wound – Miejscowy Paraliż - To obrażenie nie może zostać wyleczone.
    • Deep Gash – Zraniona szyja -
    • Contaminated Gash – Głębokie rozcięcie - To obrażenie nie może zostać wyleczone.
    • Brutal Puncture – Cios w głowę -
    • Contaminated Puncture – Rana na wylot - To obrażenie nie może zostać wyleczone.
    • Somebody Help! - Pomocy! - Kiedy dobierzesz tą kartę, dowolny gracz, który pokaże na ręce jednostkę PRZETRWANIE, może zapobiec działaniu tej karty.
    • Massive Blow – Potężny cios -
    • Facehugger - Klątwa: Wilczy Głód - ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tą kartę i dobierz losową kartę z talii Przeklętych.

    DRONE DECK - TALIA LOSOWYCH PRZECIWNIKóW:
    • Acid-Spray Xenomorph – GhulPolowanie stadne: ŚMIERĆ: Każdy gracz zabija jedną swoją jednostkę.
    • Ambushed Medic – UtopiecMózg Utopca: ŚMIERĆ: Możesz wyleczyć dowolne obrażenie.
    • Camouflaged Xenomorph – DezerterzyPozorna inspekcja ODKRYCIE: Z tym przeciwnikiem nie można walczyć w tej turze.
    • Cornered Scientist – BandyciList gończy: ŚMIERĆ: Wybierz dowolną liczbę graczy, którzy dobierają kartę.
    • Meddlesome Xenomorph – KłusownicyZnajomość terenu: ŚMIERĆ: Możesz dokonać zwiadu dowolnego obszaru.
    • Noxious Xenomorph – KrabopająkPiękna orchidea: ODKRYCIE: Gracze otrzymują -1 do zdrowia w tej turze.
    • Xenomorph Stalker - Wilki - Ten przeciwnik nie może walczyć jeżeli obok jest zakryta karta.
    • Event - Wydarzenie
    • Facehugger - Klątwa: Wilczy Głód - ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tą kartę i dobierz losową kartę Bolesnej Przemiany z talii Przeklętych.
    HATCHERY DECK - TALIA PRZEKLĘTYCH:
    • Facehugger - Klątwa: Wilczy Głód - ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tą kartę i dobierz losową kartę Bolesnej Przemiany z talii Przeklętych.
      • Chestbuster – Bolesna Przemiana - Kiedy ją otrzymasz usuń kartę Klątwy przed Tobą. Jeżeli znajduje się w Twojej talii lub stosie kart odrzuconych przeciwnicy nie atakują Cię, a kolejna Klątwa przechodzi na następnego gracza.
        Kiedy dobierzesz tą kartę, doznajesz ekstremalnego bólu i umierasz.
      ALIEN AVATARS - GATUNKI WILKOŁAKóW:
      Ta i następna sekcja w całości są nowe, więc proszę traktować je jakby całe były na pomarańczowo.
      • Hunter Xenomorph – Ulfhedinn – Raz podczas każdej z Twoich tur, wybierz gracza, który zabija losową jednostkę ze swojej ręki.
        K: rodzaj Wilkołaka z wysp Skellige.Można tu rozróżnić dwa rodzaje Wilkołaków. Ulfhedinny i wilkołaki Kontynentalne. Można by jeszcze zrobić podział na wilkołaki zarażone przez ugryzienie, rzucenie klątwy oraz lykantropia od urodzenia, ale to się może przydać w talii Wilkołaka.
      • Praetorian Xenomorph – Panselin - Raz podczas każdej z Twoich tur, wybierz przeciwnika w Okolicy lub Strefie Walki, aby uzyskał +3 do ataku do początku Twojej następnej tury.
        K: musiałem trochę improwizować z nazwami. „Panselinos” z greckiego znaczy mw. Pełnia księżyca.
      • Warrior Xenomorph – Kontynentalny - Raz podczas każdej z Twoich tur, wybierz gracza, który dobiera obrażenie.
      • Xenomorph Taskamster – Arwedinn - Raz podczas każdej z Twoich tur, dodaj kartę z talii Przeciwników do Okolicy.
        K: z walijskiego „Arweinydd” znaczy „Przywódca”. Dostosowałem trochę nazwy do nazwy Skelligijskiej.
      ALIEN PLAYER DECK - TALIA WILKOŁAKA:
      • Perfect instinct – „Uderzył po wilczemu, w nogi, od tyłu” - Weź wierzchnią kartę obrażeń, a następnie odrzuć ją lub odłóż na miejsce.
      • Massacre – „On żyje po to by zabijać” - Wybierz bohatera. Zabij każdą kartę tego bohatera znajdującą się w Gospodzie.
      • On the time – „Wilkołaków wkrótce nie będzie...” - Weź 3 wierzchnie karty Traktu. Zabij jedną z nich a resztę odłóż w dowolnej kolejności.
      • “They found a way in.” - „...skurwysyny będą zawsze.” - Weź wierzchnią kartę z talii Przeciwników. Możesz dołączyć ją zakrytą na dowolnym pustym obszarze w Okolicy. Jeżeli nie ma pustego obszaru możesz dołączyć ją do Strefy Walki.
      • “Let’s book!” - „Wilczyca zawyła dziko” - Wybierz bohatera. Każdy z graczy pokazuje karty na ręce i odrzuca jednostki wskazanych bohaterów.
      • Blood everywhere – „Żeby Cię lepiej widzieć” - Każdy gracz pokazuje karty na ręce i odrzuca Zwiadowców.
      • “Now what are we supposed...” - „Żeby Cię lepiej słyszeć” - Każdy gracz pokazuje karty na ręce i odrzuca kartę umiejętności.
      • “We’re all gonna die, man!” - „Żeby Cię zjeść!” - Każdy gracz pokazuje karty na ręce i odrzuca wszystkich Siepaczy.
      • Left behind - „Pięćdziesiąt za Wilkołaka. Dużo.” - Wybierz gracza. Ten gracz zabija bohatera o najwyższym koszcie rekrutacji w swoim stosie kart odrzuconych. (Jeżeli jest remis wybierz jedną).
      • “They’re coming outta the walls!” - Wezwanie do walki - Przenieś dowolnego odkrytego przeciwnika z Okolicy do Strefy Walki.
      • Incubation – „Nie zostawiłby tyle dla padlinożerców” - Wybierz gracza, który odrzuca wszystkie karty z ręki i dobiera sześć kart.
      • Everyone for themselves – Odseparowanie ofiary - Każdy gracz pokazuje karty na ręce i odrzuca karty Wsparcia.
      • Hide in the shadows – Sprzymierzony z ciemnością - Odwróć kartę odkrytego przeciwnika w Okolicy.
      • “...They’re gonna get us!” - „Wilk rozwarł straszliwą paszczękę” - Wybierz gracza, który oprócz jednej ujawnia wszystkie karty na ręce. Możesz zabić jedną z ujawnionych kart.
      • “They’re gonna come and...” - „Rozdzieliły się iście po wilczemu” - Przesuń przeciwnika lub zakrytą kartę w Okolicy o jedno pole w lewo.
      • “I have some bad news.” - „Wiedźminowi było go żal” - Kiedy zagrasz tą kartę działa ona jak Wydarzenie. (Traktuj ją jako normalną kartę Wydarzenia).
      • Structural perfection – Zimny dreszcz - Dołącz ją do odkrytego przeciwnika. Otrzymuje on +1 ataku.
      • Communications are down – Siewca grozy - Gracze nie mogą się Wspierać do momentu rozpoczęcia Twojej nowej tury.
      • No hope – „Ździebko czulsze mamy powonienie” - Weź zakrytą kartę z Okolicy. Jeśli jest to Wydarzenie lub Niebezpieczeństwo możesz ją ujawnić. Jeżeli nie, odłóż ją na miejsce.
      • No chance – „Szczęściarz z ciebie Dussart” - Weź zakrytą kartę z Okolicy. Jeżeli jest to przeciwnik to możesz ją odkryć.
      • “I admire its purity.” - Natychmiastowa regeneracja - Wylecz obrażenie z Gracza-Wilkołaka lub połóż martwego przeciwnika na wierzchu talii Przeciwników.
      • “Looks like ... resin.” - „Przypadły do ziemi, szczerząc kły” - Dołącz ją do dowolnego obszaru. Następnym razem kiedy gracze dokonają zwiadu na tym obszarze, odrzuć tą kartę zamiast odkrywać zakrytą kartę.
      • Cold-blooded kill - „Wpadł niczym szary pocisk” - Weź wierzchnią kartę z talii każdego gracza. Możesz zabić jedną z nich, resztę odłóż na swoje miejsce.
      • Molecular acid – Forma Wilcza - Przenieś obrażenie z ciebie lub innego gracza na innego gracza.
      • Leadership vacuum – Zaskakująca inteligencja - Każdy gracz odsłania karty na ręce i zabija każdego dowódcę. Potem zabij każdego dowódcę w talii Dowódców.
      • “No conscience” - „Chwycił go za głowę” - Gracz z najmniejszą ilością obrażeń dobiera kartę obrażenia. (Jeżeli jest kilku takich graczy, wybierasz jednego z nich).
      • „No remorse” - Forma ludzka - Dołącz ją do postaci w Gospodzie. Kiedy ta jednostka jest dobierana, odrzuć tą kartę a ten gracz dobiera obrażenie.
      • “How do we kill it?” - „Coś za tanio za takie odczarowanie” - Dołącz tą kartę do odsłoniętego przeciwnika. Kiedy ten przeciwnik ma zostać zabity, odrzuć tą kartę zamiast niego.
      • Inner mouth – Atak od tyłu - Dołącz tą kartę do odsłoniętego przeciwnika. Kiedy ten przeciwnik atakuje gracza dobiera dodatkowe obrażenie.
      • Unstoppable – Potworna solidarność - Dołącz tą kartę do odsłoniętego przeciwnika. Na początku tury każdego gracza, po dodaniu karty z talii Przeciwników, jeżeli ten przeciwnik jest w Okolicy, przesuń go jedno pole w lewo.
      • “I won’t lie to you about your...” - Szał zabijania - Nie można unikać obrażeń do początku Twojej następnej tury.
      • “...But you ... sympathies.” - Forma pośrednia - Wybierz gracza. Ten gracz nie może być leczony do początku Twojej następnej tury.
      • “Game over man!” - Długie szpony - Wybierz gracza, który otrzymuje w tej turze -1 życia za każdą kartę obrażenia, którą posiada.
      • “No delusions of morality” - „Ledwiem wtedy nie umarł ze strachu” - Każdy gracz musi pokazać bohatera z PRZETRWANIE lub dobiera obrażenie.
      • “It’s not reading right.” - „Niewiasta już się zmienić zdążyła” - Nie można dokonać zwiadu na żadnym obszarze aż do Twojej następnej tury.
      • Facehugger - Klątwa: Wilczy Głód - ODKRYCIE: Połóż kartę przed sobą. Każdy z graczy może pomóc Ci zwalczyć klątwę w swojej turze. Jeżeli na końcu następnej tury wciąż jesteś przeklęty, to odrzuć tą kartę i dobierz losową kartę Bolesnej Przemiany z talii Przeklętych.
      AGENDAS - PRZYDOMEK:

      Pozytywny przydomek:
      • Aggressive – Rzeźnik: W tej turze przeciwnicy otrzymują -2 ataku a pozostali gracze i Gracz-Wilkołak -2 obrony.
      • Collaborative – Biały: Możesz wymienić się kartą z ręki na kartę z ręki innego gracza (obydwaj gracze muszą zgodzić się na wymianę). Karty wymieniane są na stałe.
      • Deliberate – Złotousty: Odrzuć dowolną liczbę kart NAJEMNIK z ręki. Potem dobierz tyle samo kart.
      • Efficient – Lis: Możesz zamienić miejscami przeciwnika lub zakrytą kartę z innym przeciwnikiem lub zakrytą kartą (obydwie muszą znajdować się w okolicy i/lub Strefie Walki.
      • Fearless – Żelazny: Spójrz na trzy wierzchnie karty obrażeń, odrzuć jedną z nich a dwie pozostałe odłóż z powrotem w dowolnej kolejności.
      • Implacable – Wilk: Otrzymujesz +1 do ataku za każde obrażenie jakie posiadasz.
      • Brilliant – Mądry: Otrzymujesz +1 do punktów rekrutacji za każdego różnego przeciwnika na polu Pokonanych Przeciwnkiów.
      • Perceptive – Sokół: Spójrz na trzy wierzchnie karty z talii przeciwników i połóż je z powrotem w dowolnej kolejności.
      • Ruthless – Srogi: Możesz zabić do dwóch kart w swojej talii. Potem ją potasuj.
      • Selfless – Pobożny: WSPARCIE. Kiedy wspierasz tą kartą, zamiast dobierać kartę możesz
        umieścić ją z powrotem w swojej ręce na końcu tej tury.
      Negatywne Przydomki:
      • Captivating – Ciemiężyciel: Obejrzyj karty w ręce dowolnego gracza, a następnie weź jedną z nich do swojej ręki.
      • Enthusiastic – Nekromanta: Wybierz jednego przeciwnika i połóż go w Miejscu Starcia. Uniknij wszystkich obrażeń jakie dobierzesz w tej turze.
      • Inquisitive – Przeklęty: Umieść dwie Klątwy z pola Przeklętych lub pola Martwych Przeciwników
        przed dowolnym graczem.
      • Resurcefull – Czarny: Wylecz obrażenie dowolnego gracza, a następnie ten gracz dobiera obrażenie (możesz wybrać siebie).
      • Talented – Alchemik: Wybierz nieużywaną kartę postaci i weź ją na swoją rękę.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2022, 20:31 przez Lets_Grajmy, łącznie zmieniany 24 razy.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: woytas »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Będę obserwował temat. Łatwo nie będzie, ale jeśli masz zapał, to dlaczego nie :D
I zazdroszczę takiego zapału. Ja mam rozgrzebany pomysł na grę już od daaawna i brak mi motywacji, żeby się za to wziąć na "poważnie".

Tak mi przyszło do głowy, odnośnie talii Facehugger/Chestbuster. Można by tam wcisnąć jakieś pechowe rzeczy, które będą się przytrafiać Geraltowi, np:
- podczas ostatniej wizyty w gospodzie, gdy wypiłeś za dużo miodu, stara wiedźma dosypała ci do kufla dziwnych ziół. Gdy dobierzesz tę kartę, otrzymujesz dwie rany i musisz odrzucić jedną, losową kartę z ręki.
- A ostrzegali, żebyś nie denerwował młodych czarownic. No i się doigrałeś. Jakiś urok cholery rzuciły i ręka teraz nie jest taka sprawna. Jeśli będziesz walczyć w tej turze, każda zagrana karta zadaje o 1 ataku mniej.
- Płotka się potyka i spadasz z niej. Otrzymujesz jedno obrażenie. Możesz anulować tę kartę, jeśli ty lub inny gracz odrzucie z ręki kartę z symbolem X.
I tak dalej...
Talia ta musiałaby być zakryta, żeby gracz nie widział co mu wpadnie do jego kart i dobrana karta musiałaby być wtasowywana do talii gracza tak, żeby gracz jej nie widział. Cały myk polegałby na tym, że te karty byłyby "niespodziankami" i odpalały by się dopiero po dobraniu ich na rękę.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8721
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Curiosity »

W języku polskim nie mówi się "lokacje" na określenie "lokalizacji". Lokacja to nadanie praw miejskich i tyle.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

woytas pisze: 23 sie 2019, 01:12
Tak mi przyszło do głowy, odnośnie talii Facehugger/Chestbuster. Można by tam wcisnąć jakieś pechowe rzeczy, które będą się przytrafiać Geraltowi, np:
- podczas ostatniej wizyty w gospodzie, gdy wypiłeś za dużo miodu, stara wiedźma dosypała ci do kufla dziwnych ziół. Gdy dobierzesz tę kartę, otrzymujesz dwie rany i musisz odrzucić jedną, losową kartę z ręki.
- A ostrzegali, żebyś nie denerwował młodych czarownic. No i się doigrałeś. Jakiś urok cholery rzuciły i ręka teraz nie jest taka sprawna. Jeśli będziesz walczyć w tej turze, każda zagrana karta zadaje o 1 ataku mniej.
- Płotka się potyka i spadasz z niej. Otrzymujesz jedno obrażenie. Możesz anulować tę kartę, jeśli ty lub inny gracz odrzucie z ręki kartę z symbolem X.
I tak dalej...
Talia ta musiałaby być zakryta, żeby gracz nie widział co mu wpadnie do jego kart i dobrana karta musiałaby być wtasowywana do talii gracza tak, żeby gracz jej nie widział. Cały myk polegałby na tym, że te karty byłyby "niespodziankami" i odpalały by się dopiero po dobraniu ich na rękę.
Ciekawy pomysł. Myślę, że nie mogłoby się to znaleźć w kartach Facehuggerów (później "F"), ponieważ ta karta jest wynikiem bardzo różnych od siebie działań. Np: Przyjmijmy, że karta "Egg" będzie tymi "Żebrakami". Wtedy z Hatchery Deck trzeba wyszukać odpowiednią kartę z pasującym tekstem. A to tylko jeden przypadek, więc takich kart było by zapewne dziesiątki.

Natomiast w kartach "Chestbuster" ("Ch") już byłoby w porządku. "Ch" wynikają jedynie z "F", więc mogą to być po prostu losowe wydarzenia będące wynikiem rzuconej Klątwy (F). Wtedy nie ma znaczenia czy Klątwę rzucił Żebrak, Dżin czy Utopiec, bo wynik klątwy może być zgoła inny od natury przeciwnika.

Dzięki za pomysł, może to dodać nieco kolorytu rozgrywce.
Curiosity pisze: 23 sie 2019, 09:56 W języku polskim nie mówi się "lokacje" na określenie "lokalizacji". Lokacja to nadanie praw miejskich i tyle.
Trafna uwaga. To chyba dowodzi tylko jak łatwo angielskie słowa "wtapiają się" w codzienny język polski. Pewnie nawet bym tego nie zauważył. Dziękuję.

To też komplikuje trochę sytuację. Obecnie odpowiednikiem "Room" jest słowo "Miejsce", które teraz musiałoby zastąpić "Location". Alternatywą jest "Miejsce Misji", ale może się ono mylić z "Miejscem" i "Miejscem Starcia" (Combat Zone). Za dużo tych miejsc. Muszę przeczesać słownik synonimów.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: woytas »

strategie_pl pisze: 23 sie 2019, 13:46
Curiosity pisze: 23 sie 2019, 09:56 W języku polskim nie mówi się "lokacje" na określenie "lokalizacji". Lokacja to nadanie praw miejskich i tyle.
Trafna uwaga. To chyba dowodzi tylko jak łatwo angielskie słowa "wtapiają się" w codzienny język polski. Pewnie nawet bym tego nie zauważył. Dziękuję.
Może i trafna, ale język cały czas ewoluuje i pewnego dnia (może już niedługo) lokalizacja nie będzie błędem. Ja używam i lokacji i lokalizacji i już chyba nikt mi tego z głowy nie wyrzuci :mrgreen:
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1139
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 410 times
Been thanked: 249 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: mmag »

Ambitny, ciekawy i niełatwy projekt... Kilka luźnych propozycji:
- W miejsca facehuggerow dać po prostu truciznę - masz turę na usunięcie jej ze swojego organizmu, potem jest już za późno i pozostaje Ci już tylko wypatrywać śmierci - pytanie tylko czym będzie w tym przypadku jajo?
- Grafiki - nawiązując do stylistyki LE może warto sięgnąć po ilustracje z komiksowych wiedźminów?
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

mmag pisze: 23 sie 2019, 20:10 - W miejsca facehuggerow dać po prostu truciznę - masz turę na usunięcie jej ze swojego organizmu, potem jest już za późno i pozostaje Ci już tylko wypatrywać śmierci - pytanie tylko czym będzie w tym przypadku jajo?
- Grafiki - nawiązując do stylistyki LE może warto sięgnąć po ilustracje z komiksowych wiedźminów?
1) To bardzo dobry pomysł. Trucizna jest uniwersalna, może się nią posługiwać chyba każdy rodzaj przeciwnika. Klątwą może i też, ale wtedy jest to nieco bardziej naciągane, bardziej pasuje to do potworów i osób związanych z magią. To również nie przekreśla pomysłu o zróżnicowanych kartach Chestbusterów.
Wciąż mogą to być żebracy, ale pomysłów może być teraz więcej. Może lokalna gildia skrytobójców, może żołdacy Wawrzynoska, albo Sumisyny ;)
Na tą chwilę jeszcze się wstrzymam z decyzją, ale jest to mój faworyt.

2) Dokładnie tak. Mam nawet jeden egzemplarz komiksu z nowego Wiedźmina (Polch się chyba nie nadaje) tak też wyglądały karty w moich wyobrażeniach.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

Nie wytrzymałem długo i musiałem zrobić pierwszy test karty. Traktujcie te obrazek bardzo poglądowo.

Żeby to wszystko miało sens, musiałem każdy element karty albo stworzyć od nowa, albo wyciąć z oryginalnych kart.

Znak Wilka zamiast "Wayland-Yuttani" raczej będzie inny. Myślę, że dobrze by było zastosować symbol Melitele, ponieważ to tam toczy się główny wątek powieści, z którego autor przechodzi do kilku opowiadań.

Chciałbym zmienić też ikony klas. Nigdy ich nie lubiłem, ale zastanawiam się czy nie będzie to zbyt obrazoburczym krokiem.
Podobnie z innymi znakami (atak, rekrutacja, cena). Bardzo mi nie pasują, są wręcz brzydkie, ale nie wiem też jak miałbym je zastąpić, bo spełniają swoje zadanie, więc zapewne zostaną. Dodałem im lekki efekt wypukłości, 3D. Chyba jest w miarę ok, chociaż gwiazdka może być przesadzona.

No i teraz czcionka. Zawsze najtrudniejszy element. W tytule czcionka zostanie, bo jest to ta która występuje w podpisach gry komputerowej. U dołu nie wiem. Oryginalna czcionka jest niestety "za bardzo sci-fi". Wrzucam więc kilka opcji i liczę, że podpowiecie, który z nich jest najbardziej czytelny i miły dla oka.

1) Porównanie z kartą oryginalną i jedną z opcji czcionki.
Obrazek
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 25 sie 2019, 09:54 przez Lets_Grajmy, łącznie zmieniany 1 raz.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
imssah
Posty: 182
Rejestracja: 11 paź 2013, 23:49
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 17 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: imssah »

Trzymam kciuki za powodzenie projektu!
3,4 jest bardzo czytelne
imssah
Posty: 182
Rejestracja: 11 paź 2013, 23:49
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 12 times
Been thanked: 17 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: imssah »

Propozycje
You Have Your Orders - "jasnowidzenie" "czujne oko"- Spójrz na dwie pierwsze karty Gospody. Jedną połóż na spodzie drugą na wierzch

Captain of the Ship – "szał bojowy" "wkurzyłes mnie ;)" - LEADERSHIP: Otrzymujesz +2 ataku

Find It and Kill It – moze najprosciej "znajdz i zabij" - KOORDYNACJA
Repair the Ship - "opatrz rany" - Kiedy dociągasz nowe karty na rękę na koniec tury a Uroczysko jest puste weź dodatkową kartę.
Electric Prod – "mylenie tropow" "zabawa w kotka i myszke" "wodzenie za nos" - OSTATNIE ŻYCZENIE: Raz na turę możesz przesunąć wroga lub zakrytą kartę na dowolne puste miejsce w Krainie.
Motion Detector – "przeszpiegi" - TECH: Zrób rozpoznanie dowolnego miejsca.
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

imssah pisze: 25 sie 2019, 08:43 Trzymam kciuki za powodzenie projektu!
3,4 jest bardzo czytelne
Dzięki za kciuki i podpowiedź :)
imssah pisze: 25 sie 2019, 09:05 You Have Your Orders - "jasnowidzenie" "czujne oko"- Spójrz na dwie pierwsze karty Gospody. Jedną połóż na spodzie drugą na wierzch
Captain of the Ship – "szał bojowy" "wkurzyłes mnie ;)" - LEADERSHIP: Otrzymujesz +2 ataku
Find It and Kill It – moze najprosciej "znajdz i zabij" - KOORDYNACJA
Repair the Ship - "opatrz rany" - Kiedy dociągasz nowe karty na rękę na koniec tury a Uroczysko jest puste weź dodatkową kartę.
Electric Prod – "mylenie tropow" "zabawa w kotka i myszke" "wodzenie za nos" - OSTATNIE ŻYCZENIE: Raz na turę możesz przesunąć wroga lub zakrytą kartę na dowolne puste miejsce w Krainie.
Motion Detector – "przeszpiegi" - TECH: Zrób rozpoznanie dowolnego miejsca.
I za to. Będę musiał jednak to dobrze zrewidować, tak żeby tytuły i cytaty pasowały do postaci Jaskra i Yen z tej opowieści.
mauserem pisze: 25 sie 2019, 12:54 o jejuniu!
rup! rup! :mrgreen:
trzymam kciuki za Twój zapał
Dziękuję. Dla mnie najcięższym etapem jest zawsze planowanie (dlatego boję się zmiany mechaniki :D ). Jak już przez to przebrnę, to każda karta będzie przyjemnością.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Breżniew »

strategie_pl pisze: 23 sie 2019, 00:00 Captain Dallas – Jaskier
You Have Your Orders - ??? - Spójrz na dwie pierwsze karty Gospody. Jedną połóż na spodzie drugą na wierzchu.
Captain of the Ship – ??? - LEADERSHIP: Otrzymujesz +2 ataku
Teams of Three – ??? - 2 x OSTATNIE ŻYCZENIE: Weź górną kartę z Traktu. Jeśli jest to jednostka to zatrzymaj ją lub połóż na spód Traktu.
Witaj, jestem oszołomiony nie tylko fajnym pomysłem na reskin, ale też Twoją odwagą, bo zadanie nie należy do łatwych :shock:
Mam kilka propozycji/pomysłów/sugestii odnośnie kart, które opisałeś:

JASKIER
You Have Your Orders - Gumowe Ucho/Czujne Ucho (Jaskier niekiedy "pomaga" Wywiadowi Redańskiemu w zbieraniu informacji) - Spójrz na dwie pierwsze karty Gospody (powinno być chyba "Trakt", bo ta karta w Alienie pomaga mielić Barracks, a nie HQ). Jedną połóż na spodzie drugą na wierzchu.
Captain of the Ship – "Połowa Temerii mnie zna" (Jaskier "potrafi" rozmiawiać z rycerstwem i szlachtą) - LEADERSHIP: Otrzymujesz +2 ataku
Teams of Three – "Tchórz umiera po stokroć" (to oczywiście nawiązanie do pokazu hardości Jaskra przed żołdakami pod Brokilonem - 2 x OSTATNIE ŻYCZENIE: Weź górną kartę z Traktu. Jeśli jest to jednostka to zatrzymaj ją lub połóż na spód Traktu.

YENNEFER
Find It and Kill It – Piorun kulisty - KOORDYNACJA
Repair the Ship - Czerpanie ze Źródła (w sumie logicznie, że po zaczerpnięciu ze źródła zwiększa się wydolność magiczna Yennefer, czyli w tym przypadku dostałaby siódmą kartę do ręki) - Kiedy dociągasz nowe karty na rękę na koniec tury a Uroczysko jest puste weź dodatkową kartę.
Electric Prod – Otwarcie Portalu (może za jego pomocą odesłać kogoś/coś w inne miejsce) - OSTATNIE ŻYCZENIE: Raz na turę możesz przesunąć wroga lub zakrytą kartę na dowolne puste miejsce w Krainie.

ARCYKAPŁAN KREPP
Motion Detector – Wizja - TECH: Zrób rozpoznanie dowolnego miejsca.
Review the Nav Data – Egzorcyzmy - KOORDYNACJA
Consult the Star Charts - "Posłuchaj mądrzejszych od siebie" - Pociągnij 3 karty

Tyle mi wpadło do głowy na szybko.

Odnośnie czcionki, to też najbardziej mi leży numer 3. Tylko nie wiem, czy czcionka nie jest zbyt mała. Teraz wygląda to świetnie, ale na karcie, może być mało czytelnie.

Gwiazdek i sznytków jednak może nie zmieniaj - wg mnie nie rażą one aż tak bardzo jak mogłoby się wydawać. Sznyty wg mnie nawet bardzo dobrze pasują do świata wiedźmińskiego.

Co do class abilities i ich symboli: faktycznie futurystyczna symbolika z Aliena pasuje do Wiedźmina jak pięść do nosa. Możnaby zastosować inne symbole:
Strength - może symbol miecza? (siła)
Leadership - chorągiew (dowodzenie, umiejętności przywódcze)
Intel - Symbol ucha (zwiad)
Survival - krzyżyk jak w lazarecie (leczenie, unikanie obrażeń)
Tech - pentagram (magia)
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

Breżniew pisze: 27 sie 2019, 19:24 powinno być chyba "Trakt", bo ta karta w Alienie pomaga mielić Barracks, a nie HQ
Jak najbardziej, tutaj jest błąd do poprawienia.

Podałeś tu wiele bardzo dobrych pomysłów. W międzyczasie uzupełniłem braki w nazwach kart, ale chciałem wrzucić je w większej "paczce", żeby nie spamować postami. Nawet użyłem nazwy "Piorun Kulisty", tylko że nadałem ją przeciwnikowi, który przywoływany jest przez Dżina jako jego twór (niewiele jest w tej opowieści przeciwników, więc trzeba improwizować. Generalnie w trzeciej części pierwszej misji będą jakieś żywiołaki powietrza). Będziemy wybierać najlepsze, ale widzę że wiele Twoich pomysłów na pewno zostanie wdrożonych.

Zrobię więc za jakiś czas próbne wydruki, żeby mieć pewność co do czcionki. Kolory też przy okazji sprawdzę, bo zazwyczaj na wydruku wychodzą mi znacznie ciemniejsze niż na ekranie.

Zastanawiam się nad tym czy nie zmienić Leadership (Przywództwo) na Charyzma. Wtedy mogli by z niego korzystać zarówno wojskowi jak i osoby pokroju Jaskra. Co do symboli, jestem na tak.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Breżniew »

strategie_pl pisze: 27 sie 2019, 21:01 Zastanawiam się nad tym czy nie zmienić Leadership (Przywództwo) na Charyzma. Wtedy mogli by z niego korzystać zarówno wojskowi jak i osoby pokroju Jaskra. Co do symboli, jestem na tak.
Charyzma zdecydowanie lepsza wg mnie.
Mam jeszcze propozycję, żeby w Awatarach pozostawić Mercenary. Najemnik jest na tyle uniwersalny, że pasuje zarówno w Alienie jak i w Wiedźminie. Ew. może to być np. Łowca Nagród.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1139
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 410 times
Been thanked: 249 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: mmag »

- Odnośnie symboli umiejętności, to polecam stronkę https://game-icons.net/- znajdzie się tam sporo gotowych i pasujących symboli, które lekko podrasowane powinny dać ładny i czytelny efekt. Osobiście proponowałbym pozostawić ich oryginalną kolorystykę z gry (czyli np. czerwona ikona Survival).
- Jeśli chodzi o oznaczenie talii/misji - takie dwie luźne propozycje: można wykorzystać symbole różnych szkół wiedźmińskich lub godła królestw, z którymi związana jest dana przygoda/lokacja. No właśnie - może zamiast misja/zlecenie użyć po prostu "przygoda"?
- Znaki ataku, rekrutacji i ceny - pozostawiłbym bez zmian. Może nie najpiękniejsze ale za to proste, czytelne i są czymś do czego już się przyzwyczailiśmy w innych grach z serii.
- Czcionka nr 3 - choć raczej zwiększyłbym jej rozmiar w celu poprawy czytelności na finalnych kartach.
- Tak się zastanawiam, czy największym problemem nie okażą się karty "zwykłych przeciwników" - wbrew pozorom Geralt aż tak bardzo mieczem nie wywijał, no i jakie postacie wybrać aby nie gryzło się tematycznie? Losowe potwory ze zleceń i bezimienne postacie typu łowca czarownic/straż miejska/bandyta? Zaburzyć chronologię i sięgnąć postacie z późniejszych przygód (Vilgefortz jako Ash?)? Zastosować growy myk i wpleść w historie znane z książek polujących na Geralta wojowników Gonu (jako drone/soldiers?)?
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

Breżniew pisze: 28 sie 2019, 09:17 Mam jeszcze propozycję, żeby w Awatarach pozostawić Mercenary.
Będzie ciężko. Gdzieś Wiedźmina muszę wcisnąć. Opis zdolności pasuje, avatar także, Geralt jest oficjalnie do wynajęcia tylko by zabijać potwory, ale nie ma chyba na Kontynencie bardziej uwikłanej politycznie osoby uważającej się za neutralną.

Najemników chcę użyć jako Marines. Nie wiem tylko czy przywódcę najemników można nazwać hersztem, czy zostawić oficera.
mmag pisze: Osobiście proponowałbym pozostawić ich oryginalną kolorystykę z gry (czyli np. czerwona ikona Survival).
Tak zrobię, ikony będą inne, kolorystyka zostanie.
mmag pisze: Jeśli chodzi o oznaczenie talii/misji - takie dwie luźne propozycje: można wykorzystać symbole różnych szkół wiedźmińskich lub godła królestw, z którymi związana jest dana przygoda/lokacja. No właśnie - może zamiast misja/zlecenie użyć po prostu "przygoda"?
Lubię to. Zobaczę co da się zrobić.
mmag pisze: Tak się zastanawiam, czy największym problemem nie okażą się karty "zwykłych przeciwników" - wbrew pozorom Geralt aż tak bardzo mieczem nie wywijał, no i jakie postacie wybrać aby nie gryzło się tematycznie?
Tak, z przeciwnikami jest problem. Dlatego będę używał (głównie) wrogów z gry Wiedźmin III. Myślę, że większość osób miała z nią styczność i wyczuwa teraz które potwory są bardziej pospolite, które trudniejsze w pokonaniu, jakie mają zdolności.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2019, 11:19 przez Lets_Grajmy, łącznie zmieniany 1 raz.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3191 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: japanczyk »

strategie_pl pisze: 28 sie 2019, 10:48 Najemników chcę użyć jako Marines. Nie wiem tylko czy przywódcę najemników można nazwać hersztem, czy zostawić oficera.
Herszt bardziej pasuje do bandytów - do najemników proponowałbym Dowódce, Oficer to raczej stopień wojskowy
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Breżniew »

mmag pisze: 28 sie 2019, 09:32 - Tak się zastanawiam, czy największym problemem nie okażą się karty "zwykłych przeciwników" - wbrew pozorom Geralt aż tak bardzo mieczem nie wywijał, no i jakie postacie wybrać aby nie gryzło się tematycznie? Losowe potwory ze zleceń i bezimienne postacie typu łowca czarownic/straż miejska/bandyta? Zaburzyć chronologię i sięgnąć postacie z późniejszych przygód (Vilgefortz jako Ash?)? Zastosować growy myk i wpleść w historie znane z książek polujących na Geralta wojowników Gonu (jako drone/soldiers?)?
Jeśli chodzi o drony, to stawiałbym na różnej maści zabójców na zlecenie, grupki rzezimieszków, bandy, hulajpartie, najemników itp. Żeby daleko nie szukać:
- Ralf "Profesor" Blunden, Krótki Yaxa, Heimo Kantor
- Bracia Michelet
- Magister (z pierwszej gry)
- Cykada
- Schirrú
- Słowik
Ewentualnie można tych szczególnych wymienionych z imienia potraktować jako Soldiers (wybiegam już myślą do Alien Expansion), a drony ogarnąć na zasadzie bezimiennych drabów, których Wiedźmin może zmieść jedną ręką.

Nie wiem, jaki ostateczny plan ma strategie_pl, ale prawdopodobnie byłoby ekstremalnie ciężko sztywno trzymać się chronologii i nie wplatać postaci z właściwej sagi. Niemniej jednak chyba niezbyt dobrym pomysłem jest wplatanie tak istotnych postaci jak Vilgefortz. Wszystko jednak zależy od planów na kolejne scenariusze - czy będą oparte na konkretnych opowiadaniach, czy na konkretnych momentach z sagi.
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

Co do całości, to chciałem, żeby jedna misja odpowiadała jednemu tomowi "Wiedźmina", jednak czy uda się to osiągnąć tego nie wiem. Chciałem najpierw zrobić pierwszą misję w całości, by zobaczyć czy ma to w ogóle sens. Idąc tą drogą druga misja w LE:W powinna opierać się na "Mieczu Przeznaczenia".

Drone Deck zawsze wyobrażałem sobie jako miks podstawowych jednostek do bicia, zarówno ludzi jak i potwory. Np. bandyci, powsinogi, najemnicy, biedna pier****na piechota ;), utopce, echidny, syreny, upiory...

Drugi poziom to potwory i ludzie w deckach misji. Najpierw te faktycznie występujące w powieści, później dosztukowane jednostki, ale silniejsze niż w drone decku, tj. jakieś strzygi, wampiry, gryfy, mantykory, wolna kompania, wędrowni czarodzieje, Wiewiórki (?)...

No i trzeci poziom to typowe badassy. Fajnie żeby dało się walczyć z Emhyrem, ale ciężko to sobie wyobrazić. Vilgefortz na 100%, Bonhart, Rience, Skellen byłoby super, ale najpierw trzeba określić kto jest w danej opowieści jest faktycznym głównym przeciwnikiem. Tylko nie wiem co zrobić z Dijkstrą i Filippą. Robili źle, ale czy byli szwarccharakterami? Raczej nie.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
ivan2k5
Posty: 155
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:13
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: ivan2k5 »

strategie_pl pisze: 28 sie 2019, 16:03 Tylko nie wiem co zrobić z Dijkstrą i Filippą. Robili źle, ale czy byli szwarccharakterami? Raczej nie.
Jako Apone ?
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Breżniew »

strategie_pl pisze: 28 sie 2019, 16:03 Co do całości, to chciałem, żeby jedna misja odpowiadała jednemu tomowi "Wiedźmina", jednak czy uda się to osiągnąć tego nie wiem. Chciałem najpierw zrobić pierwszą misję w całości, by zobaczyć czy ma to w ogóle sens. Idąc tą drogą druga misja w LE:W powinna opierać się na "Mieczu Przeznaczenia".
Ok. Przemyślałem to i przyszło mi do głowy kilka fajnych pomysłów, ale może poczekam z nimi aż wrzucisz plan na pierwszy scenariusz w całości. Teraz napiszę tylko, że jakby nie liczyć, w Obcym zabraknie scenariuszy, żeby ogarnąć 2+5 tomów książek. Poza tym myślę, że materiału z samych książek jest na więcej niż 7 scenariuszy.
strategie_pl pisze: 23 sie 2019, 20:48 mmag pisze: ↑
pt, 23 sie 2019, 19:10
- W miejsca facehuggerow dać po prostu truciznę - masz turę na usunięcie jej ze swojego organizmu, potem jest już za późno i pozostaje Ci już tylko wypatrywać śmierci - pytanie tylko czym będzie w tym przypadku jajo?
- Grafiki - nawiązując do stylistyki LE może warto sięgnąć po ilustracje z komiksowych wiedźminów?

1) To bardzo dobry pomysł. Trucizna jest uniwersalna, może się nią posługiwać chyba każdy rodzaj przeciwnika. Klątwą może i też, ale wtedy jest to nieco bardziej naciągane, bardziej pasuje to do potworów i osób związanych z magią. To również nie przekreśla pomysłu o zróżnicowanych kartach Chestbusterów.
Wciąż mogą to być żebracy, ale pomysłów może być teraz więcej. Może lokalna gildia skrytobójców, może żołdacy Wawrzynoska, albo Sumisyny ;)
Na tą chwilę jeszcze się wstrzymam z decyzją, ale jest to mój faworyt.
Co do pomysłu na Facehuggery i Chestburstery, to pomysł na truciznę/klątwę jest ok, ale po otrzymaniu Chestburstera na discard Obcy już nas nie atakują, bo mamy w sobie jednego z nich. Jak to wytłumaczyć przy zastosowaniu trucizny/klątwy? W przypadku klątwy można jeszcze uznać fakt, że ludzie nie będą nas atakować, bo "od tego można oparszywieć", poza tym ludzie są ciemni i zabobonni - boją się magii, klątw, wiedźminów i wszystkiego co ponadnaturalne, więc jakoś to jeszcze pasuje. Ale jak w takim razie wytłumaczyć nie atakowanie nas przez potwory? W Obcym ogromna większość wrogów to Xenomorphy, jedynie nieliczni wrogowie to ludzie (Burke, Weyland, Wren, strażnicy w scenariuszu Evolved). Można to rozwiązać w taki sposób, że większość wrogów napotykanych w scenariuszach byłoby ludźmi i innymi rasami humanoidalnymi - czyli w zasadzie tak, jak w sadze.
Zawsze można z tej mechaniki "nietykalności" po otrzymaniu chestburstera zrezygnować i pozbyć się kłopotu - nie sądzę, żeby miało to jakieś duże znaczenie dla balansu w grze.
ivan2k5 pisze: 29 sie 2019, 00:46
strategie_pl pisze: 28 sie 2019, 16:03 Tylko nie wiem co zrobić z Dijkstrą i Filippą. Robili źle, ale czy byli szwarccharakterami? Raczej nie.
Jako Apone ?
Wg mnie Dijkstrę i Filippę można wrzucić do scenariuszy w postaci Hazardów, Eventów lub jako wrogów/sprzymierzeńców z talii Hive. Np. w scenariuszu z Hadley's Hope na skutek Hazard 3 zostajemy zabrani do gniazda Obcych i nie możemy dosłownie nic robić poza próbą uwolnienia się za pomocą gwiazdek. No to może tym hazardem być pojawienie się Dijkstry podczas rebelii na Thanedd. Zostajemy pojmani i nie możemy nic zrobić dopóki się nie oswobodzimy (nie stłuczemy Dijkstry i jego żołdaków).
Podobnie Filippą może być Dr. Wren, który w scenariuszu Alien Resurrection uniemożliwia nam zabicie Alien Queen (Braci Michelet) oraz The Newborn (Rience). Rience w Krwi Elfów nie ginie, ale przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dopisać na karcie Rience'a odpowiedniego opisu "Death: Rience ucieka przez portal. Wygrałeś scenariusz.". Nie będzie to miało żadnego wpływu na mechanikę, a doda znakomitego smaczku fabularnego, bo Rience'a będzie można później zabić w scenariuszu Wieża Jaskółki.
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 989
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 982 times
Been thanked: 433 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: KurikDeVolay »

Co do pomysłu na Facehuggery i Chestburstery, to pomysł na truciznę/klątwę jest ok, ale po otrzymaniu Chestburstera na discard Obcy już nas nie atakują, bo mamy w sobie jednego z nich. Jak to wytłumaczyć przy zastosowaniu trucizny/klątwy? W przypadku klątwy można jeszcze uznać fakt, że ludzie nie będą nas atakować, bo "od tego można oparszywieć", poza tym ludzie są ciemni i zabobonni - boją się magii, klątw, wiedźminów i wszystkiego co ponadnaturalne, więc jakoś to jeszcze pasuje. Ale jak w takim razie wytłumaczyć nie atakowanie nas przez potwory? W Obcym ogromna większość wrogów to Xenomorphy, jedynie nieliczni wrogowie to ludzie (Burke, Weyland, Wren, strażnicy w scenariuszu Evolved). Można to rozwiązać w taki sposób, że większość wrogów napotykanych w scenariuszach byłoby ludźmi i innymi rasami humanoidalnymi - czyli w zasadzie tak, jak w sadze.
Może zatrucie eliksirami? I w sadze książkowej i tej wirtualnej po zażyciu "witaminek" wiedźmin niezbyt przypominał człowieka i jego wygląd i sposób poruszania się, mógł odstraszyć nie tylko ludzi, ale też większość potworów.
Awatar użytkownika
Lets_Grajmy
Posty: 396
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 75 times
Been thanked: 438 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Lets_Grajmy »

Breżniew pisze: 29 sie 2019, 09:04 Poza tym myślę, że materiału z samych książek jest na więcej niż 7 scenariuszy.
To trzeba będzie potraktować podstawkę jako połowę historii. Będzie motywacja do wykorzystania dodatków.
Breżniew pisze: 29 sie 2019, 09:04 Co do pomysłu na Facehuggery i Chestburstery, to pomysł na truciznę/klątwę jest ok, ale po otrzymaniu Chestburstera na discard Obcy już nas nie atakują, bo mamy w sobie jednego z nich.
Może skoro granie Alienem jest opcjonalne to dorzucić specjalną kartę z wyjaśnieniem, że to była jakaś magiczna trucizna ( :P ) i zamieniła Cię w potwora, którego wszystko unika. Muszę przejrzeć bestiariusz.
Breżniew pisze: 29 sie 2019, 09:04
Jako Apone ?

Wg mnie Dijkstrę i Filippę można wrzucić do scenariuszy w postaci Hazardów, Eventów lub jako wrogów/sprzymierzeńców z talii Hive.
Apone dało by się, gdyby z Gruntów zrobić siepaczy Dijkstry no i oczywiście Szpicli z drugich. Problem w tym, że nie pojawiają się zbyt często w powieściach a muszą być uniwersalni.

Najbardziej pasowali by jako Hazard, tylko tak bardzo mi ich szkoda by nie wystąpili jako karty w grze :)

Zatrucie eliksirami też nie bardzo, gdyż używa ich jedynie Wiedźmin.
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube
Buycoffee: Jeśli sądzisz, że to co robię zasługuje na uznanie to --> Wspieraj kanał tutaj <--
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: Wiedźmin (LE: Alien retheme)

Post autor: Breżniew »

Ucichło trochę w temacie a jestem bardzo ciekawy jak Ci idą prace nad pierwszym scenariuszem.

Mam przy okazji jeszcze jedną myśl na FH/CB, ale wymagałoby to pogrzebania w mechanice. W nowym dodatku do LE:Alien opartym na filmie Covenant pojawia się nowy tym kart w talii Hatchery: Bloodburstery: Karta podobnie jak Chestburster, trafia do discard pile i po dobraniu jej na rękę zabija najdroższą kartę w ręce, zagraną w tej turze, lub znajdująca się w discard pile. Ponadto karta leci do CZ jako dość silny wróg. Może z tego Bloodburstera udałoby się zrobić coś lepiej siedzącego w uniwersum Wiedźmina niż Chestburster?
Póki co nie przychodzi mi do głowy żaden pomysł na retheme mechaniki FH/CB w takim stopniu, żeby wszystko ładnie pasowało do świata wiedźmińskiego.
ODPOWIEDZ