Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Morgon
Posty: 618
Rejestracja: 13 lis 2006, 15:57
Lokalizacja: Nowa Sól, Lubuskie
Has thanked: 28 times
Been thanked: 55 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Morgon »

Zdecydowanie polska wersja. Tak jak napisali poprzednicy, Galakta wydała mnóstwo dodatków do różnych gier. LCG są najdroższe, dodatkowo część graczy ccg/lcg nie uznaje polskich wersji zmniejszając sprzedaż rodzimych wersji. Stąd tylko dwa tytuły z tej linii przetrwały, oba solo/kooperacja. Myślę że S&S dobrze się przyjmie, zwłaszcza, że mamy deficyt tego typu gier po polsku. Ja na pewno kupię grę na polską premierę.
jediwolf
Posty: 400
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 79 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: jediwolf »

kamron6 pisze: 15 sie 2019, 09:47
Poza tym: jest gdzieś w jednym miejscu opisane jakie edycje / części / dodatki wyszły, co jest exclusivem dla KS i tak dalej?
Jeśli chodzi o dodatki, które wyszły to mamy:

1. Duże dodatki rozbudowujące kampanie i grę:

- Vastaryous' Lair
- Arcane Portal
- Darkness Falls

2. Hero Packi czyli dodatkowi bohaterowie:

- Samyria
- Kroghan
- Ryld
- Morrigan
- Volkor
- Skeld
- Onamor
- Victoria

3. Accesory Pack czyli dodatkowe figurki bohaterów i karty z talentami dla nich:
- Ghost Soul Form Heroes

4. Kosmetyczne dodatki jak dodatkowe kostki, plastikowe drzwi czy metalowe monety.

To wszytko co wymieniłem wyżej jest dostępne w retailu czyli każdy może kupić.


Dodatkowa zawartość z Kickstartera (wypisuje je na bazie zbiórki z ks'a) był dodawany Akt II, który zawierał ks exclusivy jak: card holsder, płócienne woreczki, nowy artwork na pudełku, ulepszona wersja planszetek dla bohaterów, nowi bohaterowie, dodatkowe karty ze sprzętem, przygodami, kafelki mapy itp. Ale tutaj musiałby potwierdzić ktoś, kto ma wersję gry z ks'a.

Wydaje mi się, że tak to wygląda. Będę wdzięczny jak ktoś mnie poprawi.
Grę kupię na pewno, 9.5 u Gambita świadczy o tym, że to kozacka gra i jednak też poczekam na wersję PL :)
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Paskuder »

Na KS i stronie oryginalnego wydawcy.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
lotheg
Posty: 795
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 271 times
Been thanked: 276 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: lotheg »

jediwolf pisze: 15 sie 2019, 10:54
Jeśli chodzi o dodatki, które wyszły to mamy:

1. Duże dodatki rozbudowujące kampanie i grę:

- Vastaryous' Lair
- Arcane Portal
- Darkness Falls

Z tymi dodatkami to chyba nie jest tak, że każdy rozbudowuje główną kampanię. Nie pamiętam który, ale jeden jest takim dodatkowym, który idzie zupełnie w bok od głównej osi fabularnej i nie trzeba go mieć, żeby rozwijać dalej główną kampanię.
Kanban to najlepszy Vital, a Trajan jest lepszy od Zamków.
Wishlista
Satanski

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Satanski »

lotheg pisze: 15 sie 2019, 12:46
jediwolf pisze: 15 sie 2019, 10:54
Jeśli chodzi o dodatki, które wyszły to mamy:

1. Duże dodatki rozbudowujące kampanie i grę:

- Vastaryous' Lair
- Arcane Portal
- Darkness Falls

Z tymi dodatkami to chyba nie jest tak, że każdy rozbudowuje główną kampanię. Nie pamiętam który, ale jeden jest takim dodatkowym, który idzie zupełnie w bok od głównej osi fabularnej i nie trzeba go mieć, żeby rozwijać dalej główną kampanię.
Arcane Portal to dodatkowa przygoda do podstawki, a Vastaryous' Lair to dodatkowa przygoda do Darkness Falls, czyli drugiego aktu.

Arkane Portal ma taki sam limit poziomu postaci co podstawka, w Vastaryous' Lair można zdaje się zdobyć 7 poziom.
jediwolf
Posty: 400
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 79 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: jediwolf »

Mam pytanie do osób, które już grały. Występują tutaj walki z bossami? Jeśli tak to czy te walki są naprawdę trudne i wymagają jakiejś taktyki czy typowe maksymalny dps, żeby jak najszybciej zabić i tyle?
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Gatherey »

jediwolf pisze: 04 wrz 2019, 21:07 Mam pytanie do osób, które już grały. Występują tutaj walki z bossami? Jeśli tak to czy te walki są naprawdę trudne i wymagają jakiejś taktyki czy typowe maksymalny dps, żeby jak najszybciej zabić i tyle?
Są bossy w niektórych misjach, walki są takie sobie. Jako, że pierwszy sezon cierpi na brak balansu, mój dokoksany barbarzyńca wrzucił chyba z 15-20dmg w jednej swojej aktywacji, więc taktyka raczej nie wystepuje. No chyba, że idziesz na bossa ledwo żywy, więc wtedy jest gimnastyka :D
yoyocmg
Posty: 258
Rejestracja: 18 wrz 2016, 11:49
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: yoyocmg »

Gatherey pisze: 05 wrz 2019, 10:10
jediwolf pisze: 04 wrz 2019, 21:07 Mam pytanie do osób, które już grały. Występują tutaj walki z bossami? Jeśli tak to czy te walki są naprawdę trudne i wymagają jakiejś taktyki czy typowe maksymalny dps, żeby jak najszybciej zabić i tyle?
Są bossy w niektórych misjach, walki są takie sobie. Jako, że pierwszy sezon cierpi na brak balansu, mój dokoksany barbarzyńca wrzucił chyba z 15-20dmg w jednej swojej aktywacji, więc taktyka raczej nie wystepuje. No chyba, że idziesz na bossa ledwo żywy, więc wtedy jest gimnastyka :D
My mieliśmy podobnie, jedna osoba praktycznie w niego atakowała, my trochę biegaliśmy, żeby odwrócić uwagę bossa i chyba po dwóch czy trzech rundach padł, a nikt z nas nawet nie zbliżył się do momentu, żeby bać się, że ktoś umrze.
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: alpha »

jediwolf pisze: 04 wrz 2019, 21:07 maksymalny dps
Co to znaczy?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Fojtu
Posty: 3367
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 551 times
Been thanked: 1255 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Fojtu »

alpha pisze: 05 wrz 2019, 11:17
jediwolf pisze: 04 wrz 2019, 21:07 maksymalny dps
Co to znaczy?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
To jest zapożyczenie z gier komputerowych - Damage Per Second. Ogólnie statystyka ile obrażeń zadajesz w czasie, w przypadku planszówek to powiedzmy że maksymalizujesz ile obrażeń możesz zadań na turę.

Gry bez ciekawych mechanizmów walki skupiają się na generowaniu jak największych obrażeń, lepsze systemy walki mogą kłaść nacisk na inne typy zagrań, np. zadajesz obrażenia, ale z dobrej strony, albo unikasz przy okazji ciosów itp.
jediwolf
Posty: 400
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 79 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: jediwolf »

alpha pisze: 05 wrz 2019, 11:17
jediwolf pisze: 04 wrz 2019, 21:07 maksymalny dps
Co to znaczy?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Damage per second. Ilość obrażeń zadawanych na sekundę czyli na chłopski rozum, zadać w jak najkrótszym czasie jak największe obrażenia, żeby ubić potwora xD

Czyli walki z bossami są raczej słabe :( Szkoda, wolałbym wymagające walki, do których trzeba się przygotować.
Gatherey
Posty: 896
Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 47 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Gatherey »

jediwolf pisze: 05 wrz 2019, 11:24
alpha pisze: 05 wrz 2019, 11:17
jediwolf pisze: 04 wrz 2019, 21:07 maksymalny dps
Co to znaczy?
Z góry dziękuję za wyjaśnienie.
Damage per second. Ilość obrażeń zadawanych na sekundę czyli na chłopski rozum, zadać w jak najkrótszym czasie jak największe obrażenia, żeby ubić potwora xD

Czyli walki z bossami są raczej słabe :( Szkoda, wolałbym wymagające walki, do których trzeba się przygotować.
Patrząc na to z innej strony - do trudniejszych misji przygotowujesz się całą kampanię. W samej misji nie ma jako takich przygotowań (bo nie zawsze jesteś świadom, w której misji pojawia się boss). Z potworów a la bossy - są czerwone potwory, które są mocniejsze niż te "zwykłe" (zielone i niebieskie).
jediwolf
Posty: 400
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 79 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: jediwolf »


Patrząc na to z innej strony - do trudniejszych misji przygotowujesz się całą kampanię. W samej misji nie ma jako takich przygotowań (bo nie zawsze jesteś świadom, w której misji pojawia się boss). Z potworów a la bossy - są czerwone potwory, które są mocniejsze niż te "zwykłe" (zielone i niebieskie).
Doskonale rozumiem o co chodzi, ale mnie się marzy taki dungeon crawler, że co jakiś czas spotykasz prawdziwego bossa, wymagającego i trudnego do pokonania. Jak w grach cRPG. Co ofc da się zrobić w planszówkach. W Kingdom Death: Monster jest taka mechanika, że się przygotowujesz do walki z bossem, tyko, że tam się tylko z takimi przeciwnikami walczy. Jakby połączyć takiego DC jak S&S z dodatkową mechaniką walki z trudnymi bossami, to byłby mój ideał gry planszowej.
keldorn
Posty: 558
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: keldorn »

Sluchajcie. Mam takie pytanie. Posiadam w swojej kolekcji: calego descenta ze wszystkimi dodatkami (oraz porucznikami) oraz całego Star Wars Imperium Atakuje. Pytanie czy pchanie sie w kolejnego DC jest uzasadnione? Nie ukrywam ze w w/w tytułach mnie przekonywalo to ze gra sie wszyscy na 1. Czy jest sens kupowac kolejny taki tytuł i miec w planach kolejne dodatki?
Vilard
Posty: 77
Rejestracja: 11 sie 2011, 14:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Vilard »

keldorn pisze: 05 wrz 2019, 14:22 Sluchajcie. Mam takie pytanie. Posiadam w swojej kolekcji: calego descenta ze wszystkimi dodatkami (oraz porucznikami) oraz całego Star Wars Imperium Atakuje. Pytanie czy pchanie sie w kolejnego DC jest uzasadnione? Nie ukrywam ze w w/w tytułach mnie przekonywalo to ze gra sie wszyscy na 1. Czy jest sens kupowac kolejny taki tytuł i miec w planach kolejne dodatki?
Krótka odpowiedź: nie.

Długa odpowiedź: Raczej podejrzewam, że podobają Ci się gry 1 vs wszyscy. Jedną z największych zalet takiego układu jest to, że za jedną ze stron konfliktu stoi prawdziwa inteligencja - żywy gracz potrafiący podejmować najlepsze decyzje. Nawet najlepsze AI z gier planszowych tego nie zastąpią. Co za tym idzie gra przeciw komuś jest po prostu większym wyzwaniem.

Jeśli chcesz odetchnąć od 1 vs wszyscy to moim zdaniem nie znajdziesz niczego lepszego niż S&S w kategorii fantasy. AI jest najlepsza jaką widziałem i czasem wymaga rzeczywistego taktycznego podejścia do niektórych walk, ale ma tez mankamenty i czasem robi coś idiotycznego. No i jest jeszcze Gloomhaven. Tylko, że GH to gra na lata. Masz tam 94 scenariusze i przy przechodzeniu kampanii rozegrasz z nich około 45-60. Do tego trzeba mieć zgraną ekipę.

Jeśli zaś chcesz kolejnej gry 1 vs wszyscy to polecam zarówno The Others jak i Conana. Tylko, że tam nie masz kampanii jako takiej a jedynie scenariusze. Jednakże mają one swoją głębię taktyczną a Conan ma bardzo ciekawą mechanikę do tego.
keldorn
Posty: 558
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: keldorn »

@Vilard dziekuje za odpowiedz. Troche potwierdziłeś moje wątpliwośći. Co do GH to juz sobie go dawno odpuściłem bo podobno same misje sa podobne do siebie i wieje czasmi nuda. Ekipy nie mam powtarzalnej wiec raczej myślałem o grze solo lub rzadko powtarzalnym gronie.

Co mnie jeszcze troche zniechęca do tego tutułu to fakt wyjscia juz przez KS mnóstwa rzeczy które normalnie nie będa wydawane. Angielskiej wesji sie obawiam bo grono znajomych graczy ni du du po angielsku wiec tylko polska wersja wchodzi w gre. A co za tym idzie byłbym uzależnony od Galakty - a z wcześniejszej historii wydawania przez to wydawnictwo gier - nie mozna byc pewnym na 100% ze jakies dodatki będą wychodzić.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3191 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: japanczyk »

keldorn pisze: 06 wrz 2019, 14:00 @Vilard dziekuje za odpowiedz. Troche potwierdziłeś moje wątpliwośći. Co do GH to juz sobie go dawno odpuściłem bo podobno same misje sa podobne do siebie i wieje czasmi nuda. Ekipy nie mam powtarzalnej wiec raczej myślałem o grze solo lub rzadko powtarzalnym gronie.

Co mnie jeszcze troche zniechęca do tego tutułu to fakt wyjscia juz przez KS mnóstwa rzeczy które normalnie nie będa wydawane. Angielskiej wesji sie obawiam bo grono znajomych graczy ni du du po angielsku wiec tylko polska wersja wchodzi w gre. A co za tym idzie byłbym uzależnony od Galakty - a z wcześniejszej historii wydawania przez to wydawnictwo gier - nie mozna byc pewnym na 100% ze jakies dodatki będą wychodzić.
Galakta juz potwierdzila, ze kazdy dodatek zostanie wydany jesli znajdzie sie 150 chetnych
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: playerator »

japanczyk pisze: 06 wrz 2019, 14:03 Galakta juz potwierdzila, ze kazdy dodatek zostanie wydany jesli znajdzie sie 150 chetnych
Będą robić preordery jak Portal?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3191 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: japanczyk »

playerator pisze: 06 wrz 2019, 14:42 Będą robić preordery jak Portal?
Galakta pisze:Wychodząc naprzeciw Waszym pytaniom o przyszłość serii, chcieliśmy już dziś zapowiedzieć, że planujemy przygotować coś więcej, niż tylko grę podstawową! W przypadku linii wydawniczej, w której znajduje się duża liczba dodatków często nakład danego rozszerzenia, który musi zostać wydany jest sporym wyzwaniem. Dlatego z tym większą przyjemnością informujemy, że z wydawnictwem Ares udało nam się porozumieć w sprawie możliwości wydania niewielkich nakładów tzw. Hero Packów, których cała grywalna zawartość zostanie przetłumaczona na język polski. Oznacza to, że jeśli zbierzemy zamówienia graczy na poziomie 120 sztuk taki dodatek zostanie wydany z polskimi komponentami.

W ten sposób w kilka miesięcy po premierze gry planujemy stopniowo wprowadzać do sprzedaży wspomniane Hero Pack’i, czyli dodatkowych bohaterów z dedykowaną kartą postaci i figurką wraz z kartami. Będą to między innymi – kapitan Victoria, nekromanta Onamor czy barbarzyńca Kroghan. Natomiast na horyzoncie już można dostrzec mrok wzbierający w dużym rozszerzeniu Zapada ciemność (Darkness Falls).

Wraz z premierą gry w sprzedaży dostępne będą także akcesoria, takie jak dodatkowe zestawy kości, plastikowe drzwi i skrzynie, metalowe monety, czy woreczki na żetony.
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1806 times
Kontakt:

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: Gambit »

Czyli w zasadzie cisza w temacie Arcane Portal i Lair of V%$%#&
MrAtrion
Posty: 647
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 42 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: MrAtrion »

Ja i tak poczekam i kupię. Najwyżej jak nie będzie więcej dodatków PL przez brak chętnych, to sprzedam : /
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 496
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 324 times
Been thanked: 152 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: ArnhemHorror »

Komu sprzedasz, jeśli nie będzie chętnych? ;)
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
MrAtrion
Posty: 647
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 42 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: MrAtrion »

Zawsze się jakiś znajdzie.
czeczot
Posty: 1275
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 71 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: czeczot »

To chyba oczywiste że jak gra się sprzeda to Galakta wyda dodatki.
keldorn
Posty: 558
Rejestracja: 29 sty 2014, 14:57
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Sword & Sorcery (Simone Romano, Nunzio Surace)

Post autor: keldorn »

moze juz padło ale nie wychwyciłem. Za ile galata bedzie wydawac podstawke po pl?
ODPOWIEDZ