Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Jak gracie z reinforcements?

Strasznie mi przedluzaja gre. Jezeli discovery marker jest zebrany albo grupa wycieta calkowicie to pojawiaja sie tez reinforcements?
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: stary gracz »

Jeśli dobrze pamiętam to na reinforcements rzuca się k20 w przypadku gdy jakakolwiek figurka z grupy wrogów jest zabita. To od wyniku tego rzutu zależy czy wrogowie wracają na planszę. Nie ma znaczenia czy cała grupa nie żyje i czy nie ma na planszy żetonu discovery.
Nawet gdy na planszy nie ma żadnych grup wrogów a poszukiwacze nie są w Maglevie to walka nie kończy się.

Komentarz projektanta.
Q: Does a combat end if all hostiles have been slain while the explorers are not all in the maglev transport escape chamber?
A: No.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Czyli dobrze gram. To niedobrze. Najgorsi sa Traitor guardsmen w reinforcements.

Jak opinie o escalations? O ile trudniej niz podstawka? Trzeba zbierac clue zeby dojsc do tych 4 nowych strongholdow?
renald

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: renald »

Tak, rzuca się na reinforcements do końca i jeśli te wyjdą, to od razu atakują gdy mają taką sposobność.
Wspominam o tym, bo wielu graczy zapomina o tych atakach i potem narzeka, że gra jest za łatwa (mogą np. wyskoczyć kiedy chcesz sprowadzić Magleva).

Clues w Escalation służą do czegoś innego. Dzięki nim można wrócić do miejsca przerwania wyprawy, zamiast przy każdej ekspedycji zaczynać od wejścia.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

renald pisze: 09 wrz 2019, 21:51

Clues w Escalation służą do czegoś innego. Dzięki nim można wrócić do miejsca przerwania wyprawy, zamiast przy każdej ekspedycji zaczynać od wejścia.

Tzn. ?

Jest 5 scenariuszy w instrukcji tak? Jest cos pomiedzy nimi?

Jest trudniej ukonczyc jak w podstawce?
renald

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: renald »

W Escalation jest 5 specjalnych lokacji (4 świątynie poświęcone bogom chaosu i sala tronowa), podobnie jak 4 twierdze i ukryta krypta w podstawce. Pomiędzy nimi są normalne ekspedycje, z tym że zamiast ciągnąć karty eksploracji zwykle korzystasz z książeczki kampanii, która dodaje kolejne lokacje i wyzwania. Te lokacje też są specyficzne i mają konkretne położenie względem siebie. Całość kampanii rejestrujesz na heksagonalnej mapce. Każdą ekspedycję rozpoczynasz od wejścia (kampania toczy się w Cytadeli Mallexa), chyba że masz już w databanku inną lokację i wydasz odpowiednią ilość clues. Wtedy możesz rozpocząć od tej konkretnej lokacji.

Nie wiem czy jest trudniej, bo jeszcze nie grałem.
Ja generalnie uważam, że jeśli gra się zgodnie z wszystkimi zasadami, to poziom trudności podstawki jest zadowalający. My sobie jeszcze go utrudniliśmy dodając na stałe do puli przeciwników po jednym ghulu, dronie, zwierzu i negavolcie, i niektóre starcia potrafią być bardzo ciężkie.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Otoz dla mnie NIE jest za łatwo. Jakbym zginal na strongholdzie i musial to powtarzac od poczatku wydajac clues to bylbym wsciekly. A zdarza mi sie czesto, ze postac majaca juz grievious wounda dostaje jakiegos kolejnego i i musze ja chronic.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Odnosnie poziomu trudnosci - ci co uwazaja, ze jest latwo chyba nie mieli do czynienia z Chaos Space Marines. 2 grievious woundy i 2 woundy w zdrowa postac mi wbili wychodzac z reinforcements. Zdolnosc rapid fire mordercza. Posiadanie 1 overwatcha nic nie daje w ich wypadku bo maja po 4 woundy.

Wyglada na to, ze Blackstone Fortress od maja 2019 ma swoja rubryke w White Dwarf. Co miesiac jakies dodatkowe zasady albo scenariusze. Szczegolnie interesujacy jest nowy numer wrzesniowy bo dodaje nowe postaci.
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: stary gracz »

Kto ma ochotę utrudnić sobie grę niech zerknie tu:

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-2/
Awatar użytkownika
raphaell7
Posty: 771
Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 143 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: raphaell7 »

stary gracz pisze: 08 paź 2019, 10:16 Kto ma ochotę utrudnić sobie grę niech zerknie tu:

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-2/
Zamówiłem w weekend :)
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Dla tych co uwazaja, ze gra jest prosta polecam scenariusz strongholda Descent. Dolny poziom to piekło. Mimo, ze troche oszukiwalismy jak zorientowalismy sie jak beznadziejna jest sytuacja to i tak bylo ciezko. A i tak Vorne byla out of action.

Nie mowiac o tym, ze nie ma informacji jak sie wydostac. Jezeli nie mozna przyzwac magleva na dol a trzeba sie wracac na gorny level to naginalismy zasady nawet mocno..
renald

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: renald »

Tak, Descent jest fajny. My przyzwaliśmy windę od razu jak znaleźliśmy się na dolnym poziomie. Dzięki temu mieliśmy też zablokowany jeden portal (ten najbliżej konsoli) przed dochodzeniem posiłków.
Twierdzę skończyliśmy z trzema badaczami out of action :)
Natomiast w scenariuszu nie do końca wiadomo czy posiłki z górnego poziomu wchodzą od razu na dolny poziom. Widząc że i tak będzie jatka, ułatwiliśmy sobie uznając że posiłki są przypisane do konkretnych poziomów i hostiles z góry wchodzą tylko przez górne portale.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Polecam zaopatrzenie sie we wrzesniowego White Dwarfa. Dodatkowy scenariusz, po ktorym otrzymujemy dwoch opcjonalnych a MOCNYCH pomocnikow.
renald

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: renald »

No nie, ułatwiać to sobie nie będziemy :)
Zresztą pomysł retinue nie podoba mi się. Serwitor w dodatku Escalation jest jeszcze ok.
Ale resztę GW mogło zrobić jako normalnych badaczy, bo dodatkowy piąty „półgracz” i piąta „półpostać” jest niepotrzebna.
Myślę, że to tylko wyciąganie kasy i prędzej czy później GW zapowie „ukłon i niespodziankę” w stronę graczy i wyda do nich normalne zasady.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

To akurat mozliwe. GW wydaje update regularnie w white dwarf. Jak ktos chce ciezej to w majowym numerze byly opcjonalne zasady zeby utrudnic, ale chyba tylko jak ktos jest mistrzem fortecy.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Jak gracie ze zdolnoscia statku Traveller? Ze nie moga strzelac ale moga sie zblizac? Czy tez nie moga sie zblizac a dzialaja tylko ci co byli adjacent?

Jak dlugie jest Escalation w porownaniu do kampanii z podstawki?
frank grat
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2019, 21:49
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: frank grat »

Trochę pomarudzę na temat najemników/asystentów (retinue characters) dodanych w ostatnich miesiącach. Moim zdaniem, biorąc pod uwagę fluff podany w Background, ani imperialni ogryni, ani tym bardziej ork, tam nie pasują. Widzę Precipice bardziej jako miejsce pełne ekscentryków, poszukiwaczy przygód, kosmicznych Indiana Jonesów, działających na granicy prawa. Handlarzy rupieciem, szperaczo-mechaniko-druciarzy. Nie trepów z grubym bicem ani fascynatów rozpieprzu dla samego rozpieprzu. Gdyby to był chociaż jakiś ogryński renegat, z historią, z unikalnymi zdolnościami i słabościami... Eh.

Setting tej gry mnie fascynuje, ale imho producent spłyca tę grę. Odziera z przygody, kieruje w stronę prymitywnej power play. Rozumiem potrzebę spowiadania się przez akcjonariuszami z liczby sprzedanych figurek. Ale mam coraz mocniejsze przekonanie, że ta gra powinna dostać jakieś lepsze fanowskie zasady i postaci/misje.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

A ktory inny dungeon crawler (poza wiekszymi gloomhaven czy sword and sorcery) jest niby spojniejszy? Wyszedł dodatek utrudniajacy gre to potrzebni sa pomocnicy zeby ja z powrotem uproscic. Mi robot bardzo pasuje. A Ogrynów bedzie mialo moze 5%graczy - sa w ogole mocni mechanicznie. Polecam, oryginalna figurka przeciez nie jest niezbedna.

Orka retinue gdzie sie zdobywa?

Powtorze pytanie jak dlugie jest w calosci Escalation (jezeli nie wiem gdzie sa shrines) wobec kampanii z podstawki?
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: stary gracz »

Orka zdobywasz w przygodzie opisanej w nowym White Dwarfie.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Przedmioty ze sklepów mozna wystawiac do kupienia jeszcze raz (jak byly uzyte i zdsicardowane albo nikt ich wczesniej nie kupil)? Czy moze byc 0 przedmiotów do kupienia na jakims statku?
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Zabieram sie za kampanie Escalation.

Co z kartami Legacy, ktore wylosowalem w podstawowej kampanii (podrozenie zakupów etc) obowiazuja dalej ?
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 490
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Gothik »

Nie, resetujesz system. Każdą nową kampanię zaczynasz bez żadnych kart Legacy.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

Escalation jest bardzo długie. Mnostwo lazenia i większość komnat trzeba odwiedzic żeby przejść.

Pierwszy raz spotykam sie z tak gigantycznym dodatkiem. Troche gloomhaven sie z tego robi.
Awatar użytkownika
stary gracz
Posty: 358
Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 34 times
Been thanked: 69 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: stary gracz »

A jak to jest z nowymi poszukiwaczami, dokładamy do pozostałych i mamy większą ich ilość do dyspozycji czy z całej puli bohaterów wybieramy część i nimi tyko możemy grać?

PS: Ja utknąłem na malowaniu i skończyłem prolog dopiero 😜
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Quest: Blackstone Fortress (Jervis Johnson)

Post autor: Halloween »

stary gracz pisze: 11 lis 2019, 07:25 A jak to jest z nowymi poszukiwaczami, dokładamy do pozostałych i mamy większą ich ilość do dyspozycji czy z całej puli bohaterów wybieramy część i nimi tyko możemy grać?

PS: Ja utknąłem na malowaniu i skończyłem prolog dopiero 😜
Mozesz miec 4 dowolnych na kazdej ekspedycji (Rein&Raus to 1 poszukiwacz), wybierasz 4 z calej puli podstawki i dodatku. Z dodatku Krzyzowiec jest bardzo fajny jak go obrocisz na niebieska strone. raczej zetonami inspiracji bo ze zdolnosci ciezko. Lowczyni z 2 pistoletami ma natomiast multi ataki.

Dodatkowo do tego wystawia sie jeszcze opcjonalnie 1 retinue character do druzyny. Pozyskasz jednego w Escalation w chamber nr... albo paru do wyboru w ostatnich white dwarfach.

Polecam odstawic malowanie i zaczac grac niedokonczonymi. To jest naprawde dluga gra z dodatkiem. Nie da sie tego przejsc na szybko. Wiekszosc miejsc musisz odwiedzic. jak ktos gra raz na tydzien to zajmie to miesiace.
ODPOWIEDZ