Arkham Horror - gra karciana LCG
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Czy Sprzymierzeniec fabularny zajmuje slot Sprzymierzeńca już w czasie scenariusza, czy dopiero jak zdecydujemy się go dodać do talii na koniec?
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 846
- Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 19 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jeśli na jego karcie jest symbol, że zajmuje slot sprzymierzeńcy, to od chwili przejęcia kontroli nad nim.
Czyli tak, w trakcie scenariusza, w którym go pozyskasz.
Czyli tak, w trakcie scenariusza, w którym go pozyskasz.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 22 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Pierwszy scenariusz za nami. Totalna katastrofa
ale się zaparliśmy i nie odpuszczamy, więc wielka prośba o pomoc do znawców gry.
- zużywalny: mam broń, albo latarkę, wykupuję zasoby-amunicja/baterie- wykorzystuję i... co dalej? My graliśmy, że po wyczerpaniu, płaciliśmy koszt karty i ponownie ładowaliśmy amunicję/baterie, ale w Kompletnej księdze zasad wyczytałem jako przykład, że nie można pistoletu doładowywać (str. 21 3 przykład przy terminie "zużywalny"). Czyli po wystrzelaniu amunicji taką kartę odrzuca się na stos kart wykorzystanych? Innymi słowy czy broń jest jednorazowa?

ale się zaparliśmy i nie odpuszczamy, więc wielka prośba o pomoc do znawców gry.
- zużywalny: mam broń, albo latarkę, wykupuję zasoby-amunicja/baterie- wykorzystuję i... co dalej? My graliśmy, że po wyczerpaniu, płaciliśmy koszt karty i ponownie ładowaliśmy amunicję/baterie, ale w Kompletnej księdze zasad wyczytałem jako przykład, że nie można pistoletu doładowywać (str. 21 3 przykład przy terminie "zużywalny"). Czyli po wystrzelaniu amunicji taką kartę odrzuca się na stos kart wykorzystanych? Innymi słowy czy broń jest jednorazowa?
- Munchhausen
- Użytkownik wspierający
- Posty: 642
- Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
- Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 15 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Karta jest jednorazowa - po zużyciu nie możesz z niej korzystać, ale dalej zajmuje slot, chyba że tekst jasno każe odrzucić. Zawsze możesz ją też "doładować" za pomocą innej karty, np. "Venturer" albo "Emergency Cache (3)".
Lokowanie produktu: https://www.facebook.com/sekretariathogwartu
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 207
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: Arnhem(NL)
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 15 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Przedmiot zagrywamy tylko z ręki płacąc koszt, chyba że efekty gry/kart mówią inaczej. Nie możemy ot tak sobie go doładować. Po wyczerpaniu ostatniej sztuki amunicji/ładunku/itp. przedmiot zostaje na stole, chyba że jest napisane inaczej. Najczęściej zatem takie przedmioty są de facto jednorazowego użytku (odrzucamy je w momencie zagrania innej karty w jego miejsce, możliwe nawet, że drugiej kopii danej broni). Istnieją natomiast karty, które takie przedmioty potrafią doładować, manipulować pozostałymi zasobami lub dawać profity za odrzucanie.suibeom pisze: ↑25 sie 2019, 11:01Pierwszy scenariusz za nami. Totalna katastrofa![]()
ale się zaparliśmy i nie odpuszczamy, więc wielka prośba o pomoc do znawców gry.
- zużywalny: mam broń, albo latarkę, wykupuję zasoby-amunicja/baterie- wykorzystuję i... co dalej? My graliśmy, że po wyczerpaniu, płaciliśmy koszt karty i ponownie ładowaliśmy amunicję/baterie, ale w Kompletnej księdze zasad wyczytałem jako przykład, że nie można pistoletu doładowywać (str. 21 3 przykład przy terminie "zużywalny"). Czyli po wystrzelaniu amunicji taką kartę odrzuca się na stos kart wykorzystanych? Innymi słowy czy broń jest jednorazowa?
Sorki za dubla, ale Munchhausen mnie ubiegł

-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 22 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Panie/panowie badacze kolejne pytanie. Roland Banks, postać, którą gram ma już 3 punkty traumy psychicznej i 2 fizycznej, więc kolejną przygodę zgodnie z zasadą kampanii zaczynam z 3 znacznikami ran psychicznych i 2 fizycznych na karcie badacza. I teraz pytanie: czy grając mogę te rany leczyć w trakcie przygody, czy też i tu są trwałe i oznaczają, że próg wytrzymałości Rolanda wynosi teraz tylko dwie rany psychiczne w czasie gry? Pytając o leczenie nie chodzi mi o leczenie trwałej traumy psychicznej, tylko czy mogę zwiększyć fizyczny próg obrażeń Banksa w danej przygodzie.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Krótko? Tak, możesz je „zaleczyć” w trakcie scenariusza. Niestety, na początku kolejnego Roland znowu zacznie z 3 punktami obłędu i 2 ranami. (O ile nie zdobędzie nowych)suibeom pisze: ↑08 wrz 2019, 09:29Panie/panowie badacze kolejne pytanie. Roland Banks, postać, którą gram ma już 3 punkty traumy psychicznej i 2 fizycznej, więc kolejną przygodę zgodnie z zasadą kampanii zaczynam z 3 znacznikami ran psychicznych i 2 fizycznych na karcie badacza. I teraz pytanie: czy grając mogę te rany leczyć w trakcie przygody, czy też i tu są trwałe i oznaczają, że próg wytrzymałości Rolanda wynosi teraz tylko dwie rany psychiczne w czasie gry? Pytając o leczenie nie chodzi mi o leczenie trwałej traumy psychicznej, tylko czy mogę zwiększyć fizyczny próg obrażeń Banksa w danej przygodzie.
Ps. W razie kolejnych pytań zapraszam serdecznie na grupę Fb poświęconą AH LCG. Umieszczona tam #AkademiaZasad jest naprawdę bardzo pomocna.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 22 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Kolejne pytanie do badaczek/badaczy- punkty zwycięstwa to punkty doświadczenia, które służą do ulepszania talii badacza. Jeżeli zmieniam badacza, jak zaleca instrukcja, to punkty się zerują?
Strona na fb bardzo fajna, ale po godzinie szukania i czytania wszelkich komentarzy poddałem się
Strona na fb bardzo fajna, ale po godzinie szukania i czytania wszelkich komentarzy poddałem się

-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 728
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 54 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Niestety tak - zaczynasz "gołą" postacią.suibeom pisze: ↑09 wrz 2019, 10:43Kolejne pytanie do badaczek/badaczy- punkty zwycięstwa to punkty doświadczenia, które służą do ulepszania talii badacza. Jeżeli zmieniam badacza, jak zaleca instrukcja, to punkty się zerują?
Strona na fb bardzo fajna, ale po godzinie szukania i czytania wszelkich komentarzy poddałem się![]()
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Cześć mam pytanie dotyczące pierwszego scenariusza w podstawowej grze. Żeby nie spojlowac to zadam je może tak - czy od razu po otwarciu salonu badacz powinien do niego przejść czy zostać w holu?
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 318
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
1. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."
Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
2. Czy są jakieś kombinacje badaczy 2 osobowe, które nie mają w ogóle racji bytu? (podstawka+Dunwich) Czy musi być zawsze jeden badacz który potrafi lutnąć?
Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
2. Czy są jakieś kombinacje badaczy 2 osobowe, które nie mają w ogóle racji bytu? (podstawka+Dunwich) Czy musi być zawsze jeden badacz który potrafi lutnąć?
Nominacje w kategorii najgorsze wydawnictwo roku 2019:
- Portal - Mage Knight Ultimate Edition
- Rebel - Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
- Portal - Mage Knight Ultimate Edition
- Rebel - Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1853
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 49 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jak mają kropki to trzeba wydać exp._leigam_ pisze: ↑12 wrz 2019, 23:531. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."
Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 318
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
A jeśli mam rozwiązanie to mogę ulepszyć obie niezidentyfikowane karty w swojej tali czy muszę szukać rozwiązania 2 krotnie?c08mk pisze: ↑12 wrz 2019, 23:58Jak mają kropki to trzeba wydać exp._leigam_ pisze: ↑12 wrz 2019, 23:531. Dziwny roztwór: "Możesz zawrzeć ten atut w swojej talii tylko poprzez ulepszenie go z Dziwnego roztworu (Niezidentyfikowanego) i tylko jeśli "udało ci się znaleźć rozwiązanie" (patrz dziennik kampanii)."
Czy znalezienie rozwiązania jest jedynym warunkiem do ulepszenia tej karty, czy trzeba jeszcze wydać doświadczenie jak przy normalnym ulepszaniu?
Nominacje w kategorii najgorsze wydawnictwo roku 2019:
- Portal - Mage Knight Ultimate Edition
- Rebel - Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
- Portal - Mage Knight Ultimate Edition
- Rebel - Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 318
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Dzięki, to następne pytanie. Jak jakaś karta jest "w grze" na początku rozgrywki (jak Diuk) to znaczy że jest już moim gotowym atutem i od razu mogę go używać? Nie płaci się też w zasobach za niego?
Nominacje w kategorii najgorsze wydawnictwo roku 2019:
- Portal - Mage Knight Ultimate Edition
- Rebel - Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
- Portal - Mage Knight Ultimate Edition
- Rebel - Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 846
- Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 19 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Nie płacisz. Natomiast, gdybyś np. wrócił go sobie na rękę jakimś efektem i chciał wystawić ponownie, to wtedy już tak.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 22 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Badaczki i badacze, przeszliśmy właśnie "Strażników otchłani" i stanęliśmy przed pewnym problemem. Nie wiem jak inaczej przedstawić tenproblem, więc UWAGA SPOILER:
z góry dziękuję każdemu, kto przyczyni się do walki z mrokiem.
Spoiler:
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 846
- Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 19 times
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 846
- Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 19 times
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
Jeśli przejmujesz atut fabularny, który zajmuje slot, to musisz coś odrzucić, by nie przekraczać limitów.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 122
- Rejestracja: 28 mar 2019, 09:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 23 times