Tak! Yupiii! 30 listopada ! Miejsce na polce czeka, duzo miejsca .
Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Na ile Gloomhaven jest takim prawdziwym jednorazowym legacy, że niszczy się elementy itd? Czy da się grę przejść bez uszkadzania czegokolwiek (widziałem, że tam się coś nakleja na mapę itp)?
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10924
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3357 times
- Been thanked: 3217 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Masz winylowe naklejki za 35 zł które sprawiają że nie musisz w ogóle korzystać z elementów legacy jeśli dobrze rozumiem
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Otwierasz paczki z nowymi postaciami i kilka kopert, ale to nie niszczy jakoś wielce tych komponentów, jeśli zrobisz to umiejętnie. Są naklejki na karty, ale koszulki załatwią sprawę. I jest wreszcie naklejanie na planszę, ale tego w ogóle nie musisz robić. Inna sprawa, że przez takie "oszczędzanie" gry gubi się trochę przyjemności, ale co kto woli.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Z tego co czytam GH korzysta z aplikacji - rozumiem, że ona też będzie przetłumaczona?
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
- Gambit
- Posty: 5233
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 524 times
- Been thanked: 1836 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Aplikacja nie jest chyba oficjalna. Przynajmniej tak mi się wydaje, że wszystkie, jakie do tej pory widziałem, to apki "third party", więc może być ciężko z tłumaczeniem.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dodam od siebie że zestawy winylowych odklejalnych naklejek poza naklejkami na mapę zawierają również naklejki do zalakowania ponownego kopert po odklejeniu fabrycznych więc można potem teoretycznie w całości odtworzyć stan gry do początkowego.Bary pisze: ↑27 wrz 2019, 08:11Otwierasz paczki z nowymi postaciami i kilka kopert, ale to nie niszczy jakoś wielce tych komponentów, jeśli zrobisz to umiejętnie. Są naklejki na karty, ale koszulki załatwią sprawę. I jest wreszcie naklejanie na planszę, ale tego w ogóle nie musisz robić. Inna sprawa, że przez takie "oszczędzanie" gry gubi się trochę przyjemności, ale co kto woli.
W innej sprawie - powstaje również aplikacja narracyjna FortellerGames ze ścieżką dźwiekową do kampani Gloomhaven, ta sama aplikacja która szykuje na przyszły rok narrację do The Isofarian Guard który teraz jest w trakcie zbiórki na kockstarterze. Oczywiście po angielsku ale zawsze jak ktoś lubi to może być ciekawa opcja, można w razie co równolegle spoglądać na tekst po polsku, premiera podobno jakoś w listopadzie tego roku więc idealnie. Próbka, wstęp do pierwszego scenariusza Gloomhaven - https://www.youtube.com/watch?v=6B849d0oWdA
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie, sa tylko ew, appki zrobione przez userow jako ulatwienia, osobiscie polecam Gloomhaven Scenario Viewer. Chodzi o to by nie widziec wszystkiego od razu jak w instrukcji papierowej tylko by kazde pomieszczenie bylo niespodzianka.
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
- Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 7 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Na FB pojawiła się informacja, że w przyszłym roku ma zostać wydana wersja 'lite' Gloomhaven, z krótszą kampanią, chyba prostszymi przepiami i dodatkowymi bohaterami.
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Widzę, że zaczyna pojawiać się w sklepach opcja przedsprzedaży edycji PL.
SCD to 580 zl jednak. Najtaniej na teraz znalazłem za 499 zl.
SCD to 580 zl jednak. Najtaniej na teraz znalazłem za 499 zl.
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
DEyON pisze: Mozna prosic o link do takiej informacji?
Zerknij tu: https://mobile.twitter.com/cephalofair
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Czekam na oferty Morgadu i 3Trolle. Myślę że realna jest cena 469 zł ale to taka moja cicha nadzieja - zazwyczaj większość gier mieli najtaniej
EDIT: aktualnie na Gandalfie jest 493 zł
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Czy Gloomhaven dużo traci w rozgrywce solowej?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie grałem, ale sądzę że tak. Sporo jest tam zazębiania się zdolności, wyścigów po cele kosztem współtowarzyszy i wspólnego kombinowania z inicjatywą. Nie będzies też pewnie tyle obserwował rozwoju i zmian postaci.a Choć sama mechanika jest na tyle ciekawa, że pewnie obroni się jako solo gra a nie koop.
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Moim zdaniem gra nie traci nic w rozgrywce solo. Grasz i tak 2 postaciami, więc wszystkie umiejętności, które dają bonusy drugiej postaci mają zastosowanie. Jedyna rzecz, która się zmienia to, że Battle Goale (karty, które ciągnie się przed każdym scenariuszem, które wyznaczają indywidualny cel każdej postaci) i Inicjatywa nie są już tajne, ale instrukcja proponuje zwiększyć poziom trudności scenariusza o 1 żeby ten wyrównać tą różnicę.
Dodatkowo każda postać ma swój scenariusz solo i zwykle te scenariusze są dużo bardziej wymagające niż scenariusze grupowe.
Dodatkowo każda postać ma swój scenariusz solo i zwykle te scenariusze są dużo bardziej wymagające niż scenariusze grupowe.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie no granie na dwie ręce, a granie we dwie osoby to zupełnie różne doświadczenia. Z definicji gra na dwie ręcej nie jest gorsza, ale jednak w tym przypadku bym powiedział, że cymes leży we wspólnym dogrywaniu się z innymi graczami, a nie hiperoptymalizacji przy otwartych kartach. Dodatkowo jak cię współgracz zostawia samego z potworem, bo nie mógł się oprzeć złotym monetom... bezcenne!
- lou
- Posty: 153
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 34 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Z tym wystawianiem współgraczy to lekka przesada. My gramy na poziomie trudności +1 lub +2 i na ogół trzeba się naprawdę napocić żeby wygrać scenariusz. A jeżeli przegramy to strata jest dużo większa (nagroda za scenariusz, perki) niż jakaś moneta czy dwie
-
- Posty: 2575
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1222 times
- Been thanked: 1429 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Wdg mnie Gloomhaven sporo traciłby na 100% dokładności zgrania postaci możliwej dzięki graniu samemu. Zawsze jednak ktoś próbuje coś ugrać dla siebie, zdobyć perka/złoto, pokręci się inicjatywa i kolejność aktywacji i kolega z drużyny z uśmiechem rozłoży ręce "no sorry" To zresztą ogromna przewaga GH nad "jawnymi" koopami, bo nie ma tutaj miejsca na gracza alfa. Takowy usłyszy w najlepszym wypadku "zobaczę co da się zrobić"
Gra i tak jest raczej łatwa, nawet na wyższych poziomach trudności (pomijając parę indywidualnych scenariuszy). Przy braku nie do końca pewnego zgrywania się "na gębę" większość scenariuszy będzie IMO banalna a i zabraknie sytuacji zabawnych gdy ekipa się katastrofalnie nie zgra lub satysfakcjonujących, gdy wszystko zadziała jak w zegarku mimo niepełnej wiedzy graczy.
Gra i tak jest raczej łatwa, nawet na wyższych poziomach trudności (pomijając parę indywidualnych scenariuszy). Przy braku nie do końca pewnego zgrywania się "na gębę" większość scenariuszy będzie IMO banalna a i zabraknie sytuacji zabawnych gdy ekipa się katastrofalnie nie zgra lub satysfakcjonujących, gdy wszystko zadziała jak w zegarku mimo niepełnej wiedzy graczy.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Hm pewno kwestia ekipy, ale my już kilka razy byliśmy o włos od przegranej bo ktoś się połasił na skarb albo garść mone, albo nie chciał zabijać potworów, otwierać drzwi lub co gorsza chciał otwierać drzwi na pałkę, żeby zebrać ticka za wypełnione zadanie.
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 37 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Chyba nie tyle podwyższyć poziom scenariusza, ale w ramach kary zmniejszyć nagrody za poziom scenariusza o 1?RaYell pisze: ↑07 paź 2019, 13:49 Moim zdaniem gra nie traci nic w rozgrywce solo. Grasz i tak 2 postaciami, więc wszystkie umiejętności, które dają bonusy drugiej postaci mają zastosowanie. Jedyna rzecz, która się zmienia to, że Battle Goale (karty, które ciągnie się przed każdym scenariuszem, które wyznaczają indywidualny cel każdej postaci) i Inicjatywa nie są już tajne, ale instrukcja proponuje zwiększyć poziom trudności scenariusza o 1 żeby ten wyrównać tą różnicę.
Dodatkowo każda postać ma swój scenariusz solo i zwykle te scenariusze są dużo bardziej wymagające niż scenariusze grupowe.
@Runner
Tracisz dozę niepewności wynikającą, że w rozgrywce w 2 i więcej osób nie wiesz wprost jakie karty zostaną zagrane i na jakim poziomie inicjatywy, choć możesz powiedzieć drugiej osobie, że będziesz szybki, wolny itp.
I tracisz niespodziankę z czyimś battle goalem i personal questem, gdzie niektóre ruchy drugiej osoby mogą Ci się wydawać pozornie bez sensu, a potem okazują się być częścią większej całości.
Dodatkowo moim zdaniem ciężko grać w więcej niż 2 osoby. Jednak gra wymaga sporo ogarniania dla jednej osoby przy 2 postaciach. Ja bym się nie pokusił grać na 3/4 ręce, a wtedy umykają synergie dla większej ekipy.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Śmiało podnieś. Normal jest w GH w sumie jak easy po kilku rozgrywkach. Moja grupa regularnie gra na +1 lub +2 gdyż inaczej po prostu przebiega się przez te scenariusze bez najmniejszego wysiłku.
Podniesienie poziomu trudności w grze solo ma o tyle większy sens, że wiesz w jakiej inicjatywie każda z twoich postaci będzie działać więc możesz planować combo i mieć większą pewność, że uda ci się je wykonać. W rozgrywce wieloosobowej nie raz i nie dwa zdarza się, że planujecie jakąś akcje tylko po to, żeby okazało się, że postać, która w combo miała działać pierwsza, jednak idzie druga itp.
Prosty przykład - Scoundrel i Brute - możesz tak dobrać karty, żeby Brute ruszył się pierwszy, dobiegł do przeciwnika, a po nim Scoundrel pobiegnie obok i skorzysta z bonusów posiadania sojusznika przy tym samym wrogu.
-
- Posty: 698
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 462 times
- Been thanked: 390 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jako osoba, która w Gloomhaven grała właśnie solo MOIM zdaniem ta gra kompletnie nie nadaje się pod tego typu rozrywkę. Problemem nawet nie jest brak tej nutki tajemnicy co zrobi kolega obok, chociaż jest to istotny czynnik, nie przeczę. Głównym problemem Gloomhaven w solo jest jego nieporęczność(?) - tak to można po 'polskawemu' określić? - fiddly(?) Masz karty jednego bohatera, karty drugiego bohatera, modyfikatory dla każdego, modyfikatory dla wrogów, karty wrogów - no po prostu więcej czasu spędzasz obsługując grę niż właściwie grając. Ale może to kwestia podejścia tylko, na 1 Player guild na BGG jest dużo osób, którym Gloomhaven w solo się bardzo podoba.
-
- Posty: 1821
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 37 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Zagrałem już 25 scenariuszy na 2 osoby i nie mam z tym problemu, ale właśnie ze względu na to co napisałeś wiem, że na 3-4 nie dałbym rady.Dhel pisze: ↑08 paź 2019, 15:24 Jako osoba, która w Gloomhaven grała właśnie solo MOIM zdaniem ta gra kompletnie nie nadaje się pod tego typu rozrywkę. Problemem nawet nie jest brak tej nutki tajemnicy co zrobi kolega obok, chociaż jest to istotny czynnik, nie przeczę. Głównym problemem Gloomhaven w solo jest jego nieporęczność(?) - tak to można po 'polskawemu' określić? - fiddly(?) Masz karty jednego bohatera, karty drugiego bohatera, modyfikatory dla każdego, modyfikatory dla wrogów, karty wrogów - no po prostu więcej czasu spędzasz obsługując grę niż właściwie grając. Ale może to kwestia podejścia tylko, na 1 Player guild na BGG jest dużo osób, którym Gloomhaven w solo się bardzo podoba.
Kwestia odpowiedniej organizacji stołu, ale jednocześnie przejście tego samego scenariusza wydłuża mi się przynajmniej dwukrotnie niż grając z kolegą.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%