Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: YoYo »

Krisso pisze: 26 wrz 2019, 13:10 Dzień dobry - dla zainteresowanych polską edycją - właśnie Albi Polska odpisało na Facebooku, iż premiera planowana jest na koniec listopada :)
Tak! Yupiii! 30 listopada :)! Miejsce na polce czeka, duzo miejsca :lol: .
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 279
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Azel »

Na ile Gloomhaven jest takim prawdziwym jednorazowym legacy, że niszczy się elementy itd? Czy da się grę przejść bez uszkadzania czegokolwiek (widziałem, że tam się coś nakleja na mapę itp)?
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3191 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: japanczyk »

Azel pisze: 27 wrz 2019, 07:52 Na ile Gloomhaven jest takim prawdziwym jednorazowym legacy, że niszczy się elementy itd? Czy da się grę przejść bez uszkadzania czegokolwiek (widziałem, że tam się coś nakleja na mapę itp)?
Masz winylowe naklejki za 35 zł które sprawiają że nie musisz w ogóle korzystać z elementów legacy jeśli dobrze rozumiem
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 243
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 12 times
Been thanked: 60 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Poochacz »

Rezerwowałem ze 360 zł w budżecie na ten tytuł. Teraz widzę że niestety...

...ale muszę powiększyć budżet
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Bary »

Azel pisze: 27 wrz 2019, 07:52 Na ile Gloomhaven jest takim prawdziwym jednorazowym legacy, że niszczy się elementy itd? Czy da się grę przejść bez uszkadzania czegokolwiek (widziałem, że tam się coś nakleja na mapę itp)?
Otwierasz paczki z nowymi postaciami i kilka kopert, ale to nie niszczy jakoś wielce tych komponentów, jeśli zrobisz to umiejętnie. Są naklejki na karty, ale koszulki załatwią sprawę. I jest wreszcie naklejanie na planszę, ale tego w ogóle nie musisz robić. Inna sprawa, że przez takie "oszczędzanie" gry gubi się trochę przyjemności, ale co kto woli.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Azel
Posty: 279
Rejestracja: 16 gru 2018, 17:04
Has thanked: 77 times
Been thanked: 39 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Azel »

Z tego co czytam GH korzysta z aplikacji - rozumiem, że ona też będzie przetłumaczona?
Sprzedaję: Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 5215
Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 520 times
Been thanked: 1804 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Gambit »

Azel pisze: 27 wrz 2019, 09:17 Z tego co czytam GH korzysta z aplikacji - rozumiem, że ona też będzie przetłumaczona?
Aplikacja nie jest chyba oficjalna. Przynajmniej tak mi się wydaje, że wszystkie, jakie do tej pory widziałem, to apki "third party", więc może być ciężko z tłumaczeniem.
Void
Posty: 209
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 10 times
Been thanked: 81 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Void »

Bary pisze: 27 wrz 2019, 08:11
Azel pisze: 27 wrz 2019, 07:52 Na ile Gloomhaven jest takim prawdziwym jednorazowym legacy, że niszczy się elementy itd? Czy da się grę przejść bez uszkadzania czegokolwiek (widziałem, że tam się coś nakleja na mapę itp)?
Otwierasz paczki z nowymi postaciami i kilka kopert, ale to nie niszczy jakoś wielce tych komponentów, jeśli zrobisz to umiejętnie. Są naklejki na karty, ale koszulki załatwią sprawę. I jest wreszcie naklejanie na planszę, ale tego w ogóle nie musisz robić. Inna sprawa, że przez takie "oszczędzanie" gry gubi się trochę przyjemności, ale co kto woli.
Dodam od siebie że zestawy winylowych odklejalnych naklejek poza naklejkami na mapę zawierają również naklejki do zalakowania ponownego kopert po odklejeniu fabrycznych więc można potem teoretycznie w całości odtworzyć stan gry do początkowego.

W innej sprawie - powstaje również aplikacja narracyjna FortellerGames ze ścieżką dźwiekową do kampani Gloomhaven, ta sama aplikacja która szykuje na przyszły rok narrację do The Isofarian Guard który teraz jest w trakcie zbiórki na kockstarterze. Oczywiście po angielsku ale zawsze jak ktoś lubi to może być ciekawa opcja, można w razie co równolegle spoglądać na tekst po polsku, premiera podobno jakoś w listopadzie tego roku więc idealnie. Próbka, wstęp do pierwszego scenariusza Gloomhaven - https://www.youtube.com/watch?v=6B849d0oWdA
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: YoYo »

Azel pisze: 27 wrz 2019, 09:17 Z tego co czytam GH korzysta z aplikacji - rozumiem, że ona też będzie przetłumaczona?
Nie, sa tylko ew, appki zrobione przez userow jako ulatwienia, osobiscie polecam Gloomhaven Scenario Viewer. Chodzi o to by nie widziec wszystkiego od razu jak w instrukcji papierowej tylko by kazde pomieszczenie bylo niespodzianka.
Lipa
Posty: 163
Rejestracja: 10 paź 2005, 19:18
Lokalizacja: Morąg, pobliże Olsztyna
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Lipa »

Na FB pojawiła się informacja, że w przyszłym roku ma zostać wydana wersja 'lite' Gloomhaven, z krótszą kampanią, chyba prostszymi przepiami i dodatkowymi bohaterami.
Jak jest jedno wejście, to nie ma wyjścia
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: YoYo »

Widzę, że zaczyna pojawiać się w sklepach opcja przedsprzedaży edycji PL.
SCD to 580 zl jednak. Najtaniej na teraz znalazłem za 499 zl.
DEyON
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2018, 17:10
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: DEyON »

Lipa pisze: 05 paź 2019, 22:16 Na FB pojawiła się informacja, że w przyszłym roku ma zostać wydana wersja 'lite' Gloomhaven, z krótszą kampanią, chyba prostszymi przepiami i dodatkowymi bohaterami.
Mozna prosic o link do takiej informacji?
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: YoYo »

DEyON pisze: Mozna prosic o link do takiej informacji?
Obrazek

Zerknij tu: https://mobile.twitter.com/cephalofair
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 243
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 12 times
Been thanked: 60 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Poochacz »

YoYo pisze: 06 paź 2019, 09:20 Widzę, że zaczyna pojawiać się w sklepach opcja przedsprzedaży edycji PL.
SCD to 580 zl jednak. Najtaniej na teraz znalazłem za 499 zl.
Czekam na oferty Morgadu i 3Trolle. Myślę że realna jest cena 469 zł ale to taka moja cicha nadzieja - zazwyczaj większość gier mieli najtaniej

EDIT: aktualnie na Gandalfie jest 493 zł
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RUNner »

Czy Gloomhaven dużo traci w rozgrywce solowej?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: donmakaron »

RUNner pisze: 07 paź 2019, 12:22 Czy Gloomhaven dużo traci w rozgrywce solowej?
Nie grałem, ale sądzę że tak. Sporo jest tam zazębiania się zdolności, wyścigów po cele kosztem współtowarzyszy i wspólnego kombinowania z inicjatywą. Nie będzies też pewnie tyle obserwował rozwoju i zmian postaci.a Choć sama mechanika jest na tyle ciekawa, że pewnie obroni się jako solo gra a nie koop.
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

Moim zdaniem gra nie traci nic w rozgrywce solo. Grasz i tak 2 postaciami, więc wszystkie umiejętności, które dają bonusy drugiej postaci mają zastosowanie. Jedyna rzecz, która się zmienia to, że Battle Goale (karty, które ciągnie się przed każdym scenariuszem, które wyznaczają indywidualny cel każdej postaci) i Inicjatywa nie są już tajne, ale instrukcja proponuje zwiększyć poziom trudności scenariusza o 1 żeby ten wyrównać tą różnicę.

Dodatkowo każda postać ma swój scenariusz solo i zwykle te scenariusze są dużo bardziej wymagające niż scenariusze grupowe.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: donmakaron »

Nie no granie na dwie ręce, a granie we dwie osoby to zupełnie różne doświadczenia. Z definicji gra na dwie ręcej nie jest gorsza, ale jednak w tym przypadku bym powiedział, że cymes leży we wspólnym dogrywaniu się z innymi graczami, a nie hiperoptymalizacji przy otwartych kartach. Dodatkowo jak cię współgracz zostawia samego z potworem, bo nie mógł się oprzeć złotym monetom... bezcenne!
Awatar użytkownika
lou
Posty: 153
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 27 times
Been thanked: 34 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: lou »

Z tym wystawianiem współgraczy to lekka przesada. My gramy na poziomie trudności +1 lub +2 i na ogół trzeba się naprawdę napocić żeby wygrać scenariusz. A jeżeli przegramy to strata jest dużo większa (nagroda za scenariusz, perki) niż jakaś moneta czy dwie
"Humans need fantasy to be human. "
— Terry Pratchett
moje gry
Cyel
Posty: 2554
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1209 times
Been thanked: 1409 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Cyel »

Wdg mnie Gloomhaven sporo traciłby na 100% dokładności zgrania postaci możliwej dzięki graniu samemu. Zawsze jednak ktoś próbuje coś ugrać dla siebie, zdobyć perka/złoto, pokręci się inicjatywa i kolejność aktywacji i kolega z drużyny z uśmiechem rozłoży ręce "no sorry" ;) To zresztą ogromna przewaga GH nad "jawnymi" koopami, bo nie ma tutaj miejsca na gracza alfa. Takowy usłyszy w najlepszym wypadku "zobaczę co da się zrobić" ;)

Gra i tak jest raczej łatwa, nawet na wyższych poziomach trudności (pomijając parę indywidualnych scenariuszy). Przy braku nie do końca pewnego zgrywania się "na gębę" większość scenariuszy będzie IMO banalna a i zabraknie sytuacji zabawnych gdy ekipa się katastrofalnie nie zgra lub satysfakcjonujących, gdy wszystko zadziała jak w zegarku mimo niepełnej wiedzy graczy.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: donmakaron »

lou pisze: 07 paź 2019, 15:05 Z tym wystawianiem współgraczy to lekka przesada. My gramy na poziomie trudności +1 lub +2 i na ogół trzeba się naprawdę napocić żeby wygrać scenariusz. A jeżeli przegramy to strata jest dużo większa (nagroda za scenariusz, perki) niż jakaś moneta czy dwie
Hm pewno kwestia ekipy, ale my już kilka razy byliśmy o włos od przegranej bo ktoś się połasił na skarb albo garść mone, albo nie chciał zabijać potworów, otwierać drzwi lub co gorsza chciał otwierać drzwi na pałkę, żeby zebrać ticka za wypełnione zadanie.
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: olsszak »

RaYell pisze: 07 paź 2019, 13:49 Moim zdaniem gra nie traci nic w rozgrywce solo. Grasz i tak 2 postaciami, więc wszystkie umiejętności, które dają bonusy drugiej postaci mają zastosowanie. Jedyna rzecz, która się zmienia to, że Battle Goale (karty, które ciągnie się przed każdym scenariuszem, które wyznaczają indywidualny cel każdej postaci) i Inicjatywa nie są już tajne, ale instrukcja proponuje zwiększyć poziom trudności scenariusza o 1 żeby ten wyrównać tą różnicę.

Dodatkowo każda postać ma swój scenariusz solo i zwykle te scenariusze są dużo bardziej wymagające niż scenariusze grupowe.
Chyba nie tyle podwyższyć poziom scenariusza, ale w ramach kary zmniejszyć nagrody za poziom scenariusza o 1?


@Runner
Tracisz dozę niepewności wynikającą, że w rozgrywce w 2 i więcej osób nie wiesz wprost jakie karty zostaną zagrane i na jakim poziomie inicjatywy, choć możesz powiedzieć drugiej osobie, że będziesz szybki, wolny itp.
I tracisz niespodziankę z czyimś battle goalem i personal questem, gdzie niektóre ruchy drugiej osoby mogą Ci się wydawać pozornie bez sensu, a potem okazują się być częścią większej całości.

Dodatkowo moim zdaniem ciężko grać w więcej niż 2 osoby. Jednak gra wymaga sporo ogarniania dla jednej osoby przy 2 postaciach. Ja bym się nie pokusił grać na 3/4 ręce, a wtedy umykają synergie dla większej ekipy.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
RaYell
Posty: 425
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 23 times
Been thanked: 56 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: RaYell »

olsszak pisze: 08 paź 2019, 14:16 Chyba nie tyle podwyższyć poziom scenariusza, ale w ramach kary zmniejszyć nagrody za poziom scenariusza o 1?
Śmiało podnieś. Normal jest w GH w sumie jak easy po kilku rozgrywkach. Moja grupa regularnie gra na +1 lub +2 gdyż inaczej po prostu przebiega się przez te scenariusze bez najmniejszego wysiłku.

Podniesienie poziomu trudności w grze solo ma o tyle większy sens, że wiesz w jakiej inicjatywie każda z twoich postaci będzie działać więc możesz planować combo i mieć większą pewność, że uda ci się je wykonać. W rozgrywce wieloosobowej nie raz i nie dwa zdarza się, że planujecie jakąś akcje tylko po to, żeby okazało się, że postać, która w combo miała działać pierwsza, jednak idzie druga itp.

Prosty przykład - Scoundrel i Brute - możesz tak dobrać karty, żeby Brute ruszył się pierwszy, dobiegł do przeciwnika, a po nim Scoundrel pobiegnie obok i skorzysta z bonusów posiadania sojusznika przy tym samym wrogu.
Dhel
Posty: 694
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 457 times
Been thanked: 388 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Dhel »

Jako osoba, która w Gloomhaven grała właśnie solo MOIM zdaniem ta gra kompletnie nie nadaje się pod tego typu rozrywkę. Problemem nawet nie jest brak tej nutki tajemnicy co zrobi kolega obok, chociaż jest to istotny czynnik, nie przeczę. Głównym problemem Gloomhaven w solo jest jego nieporęczność(?) - tak to można po 'polskawemu' określić? - fiddly(?) Masz karty jednego bohatera, karty drugiego bohatera, modyfikatory dla każdego, modyfikatory dla wrogów, karty wrogów - no po prostu więcej czasu spędzasz obsługując grę niż właściwie grając. Ale może to kwestia podejścia tylko, na 1 Player guild na BGG jest dużo osób, którym Gloomhaven w solo się bardzo podoba.
olsszak
Posty: 1818
Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
Lokalizacja: GDAŃSK
Has thanked: 19 times
Been thanked: 36 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: olsszak »

Dhel pisze: 08 paź 2019, 15:24 Jako osoba, która w Gloomhaven grała właśnie solo MOIM zdaniem ta gra kompletnie nie nadaje się pod tego typu rozrywkę. Problemem nawet nie jest brak tej nutki tajemnicy co zrobi kolega obok, chociaż jest to istotny czynnik, nie przeczę. Głównym problemem Gloomhaven w solo jest jego nieporęczność(?) - tak to można po 'polskawemu' określić? - fiddly(?) Masz karty jednego bohatera, karty drugiego bohatera, modyfikatory dla każdego, modyfikatory dla wrogów, karty wrogów - no po prostu więcej czasu spędzasz obsługując grę niż właściwie grając. Ale może to kwestia podejścia tylko, na 1 Player guild na BGG jest dużo osób, którym Gloomhaven w solo się bardzo podoba.
Zagrałem już 25 scenariuszy na 2 osoby i nie mam z tym problemu, ale właśnie ze względu na to co napisałeś wiem, że na 3-4 nie dałbym rady.
Kwestia odpowiedniej organizacji stołu, ale jednocześnie przejście tego samego scenariusza wydłuża mi się przynajmniej dwukrotnie niż grając z kolegą.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
ODPOWIEDZ