Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Za dużo mam w kolekcji coopów, więc raczej gra nie trafi na radar. Obejrzałem materiały video i sama rozgrywka też mnie jakoś nie przekonała.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Twoje prawo, ja zdecydowanie wspieram, mimo tego że mam multum coopów, ale żadnego w takim klimacie - wszędzie tylko fantasy, sf, horror a porządnego coopa dziejącego się w czasach współczesnych jak na lekarstwo. Rozgrywka nie jest super odkrywcza ale jest sprytnie pomyślana, wiele elementów wpływających na regrywalność, mechanika wymagająca nieco zmysłu taktycznego, równowaga pomiędzy losowością a decyzyjnością.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
No fakt, setting całkiem świeży. Gier z bronią palną w tle mam niewiele. Chyba najbardziej przeszkadza mi fakt, że grając solo, musiałbym kontrolować 4 postacie, a tego nie lubię. Wydaje się też, że gra może być podatna na syndrom samca alfa.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Grając solo możesz kontrolować 4 najemników ale oficjalny tryb solo oddaje Ci w ręce tylko 3, to nie jest typowy dungeon crawler tutaj akurat zupełnie zrozumiałe jest, że możesz sterować większą ich liczbą, jak w komputerowym pierwowzorze.
Syndrom gracza alfa to domena większości gier kooperacyjnych, wystarczy zwyczajnie z takimi nie grać
Faktycznie niektóre gry poprzez zatajanie pewnych informacji rozwiązują ten problem, ale nie ma ich jakoś wiele na rynku. W tym wypadku jest trochę posunięć do zaplanowania i faktycznie pewien typ gracza może nie móc się oprzeć przejąć steru.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
W grę komputerową nie grałem, więc sentymentu nie mam
Ja nawet dwóch postaci nie lubię kontrolować, ale trzy to zawsze lepiej niż cztery.
Ja nawet dwóch postaci nie lubię kontrolować, ale trzy to zawsze lepiej niż cztery.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Mechanika jest uproszczona w stosunku do innych kooperacji (które mam) także kontrolowanie trzech postaci nie robi problemu w trakcie scenariusza. Więcej czasu już mi schodzi pomiędzy scenariuszami na obmyślenie strategi dla każdej postaci: która będzie odpowiedzialna za większość ruchu po planszy, która będzie wchodząca na nowy sektor, jakie bronie i pancerze będą te postacie potrzebować i jakie upgrade będą najlepiej pasować do ich taktyki. Oczywiście cały plan weryfikuje scenariusz i trzeba "improwizować" w trakcie rozgrywki
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Są nowe odsłony tej serii ale nic nie przebije JA2, zęby zjadłem na tym tytule, jak lubisz taktyczne gry turowe to polecam
Tutaj nie identyfikujesz się z najemnikiem, po pierwsze jak zginie to grasz innym, a po drugie możesz ich wymieniać między misjami, jednak to bardziej gra taktyczna, więc nie byłoby sensu sterować tylko 1 bohaterem
Właśnie dlatego między innymi wspieram, czegoś takiego mi brakowało do tej pory, przygotowywania pomiędzy misjamic08mk pisze: ↑07 paź 2019, 20:04 Mechanika jest uproszczona w stosunku do innych kooperacji (które mam) także kontrolowanie trzech postaci nie robi problemu w trakcie scenariusza. Więcej czasu już mi schodzi pomiędzy scenariuszami na obmyślenie strategi dla każdej postaci: która będzie odpowiedzialna za większość ruchu po planszy, która będzie wchodząca na nowy sektor, jakie bronie i pancerze będą te postacie potrzebować i jakie upgrade będą najlepiej pasować do ich taktyki. Oczywiście cały plan weryfikuje scenariusz i trzeba "improwizować" w trakcie rozgrywki
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
A dodatek co ciekawego wniesie do gry? Jakieś nowe mechaniki, czy więcej tego samego?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
1. Dodatkowy dyktator. Posiada swoje własne misje. Wszyscy dyktatorzy działają na misjach ogólnych, a naukowiec ma jeszcze swoje.
2. 3 kafle podziemi. Możne je używać:
a) W kampanii z dyktatorem naukowcem.
b) Dodać 2 zejścia do podziemi do losowo pojawiających się żetonów "encounter".
c) Grać z opcją wyzwalania kopalni (tak jak było w grze PC ). Do każdego miasta które ma kopalnię dodaje się jeden kafel podziemi z kartą rozstawienia przeciwników i żeby w pełni wyzwolić miasto trzeba tez zejść do kopalni.
3. Dodatkowy scenariusz. Pojawia się losowo z karty loot z dwoma belkami (karty trudniejsze do zdobycia).
4. Figurki robali (2 typy przeciwników i raczej bym powiedział, że to ci mocniejsi) używane w kampanii z naukowcem, przy losowych zejściach do podziemi i chyba w jednym przypadku wyzwalania kopalni.
5. Nowy stan: korozja. Działa na najemników i na przeciwników obniżając sukces/statystyki.
2. 3 kafle podziemi. Możne je używać:
a) W kampanii z dyktatorem naukowcem.
b) Dodać 2 zejścia do podziemi do losowo pojawiających się żetonów "encounter".
c) Grać z opcją wyzwalania kopalni (tak jak było w grze PC ). Do każdego miasta które ma kopalnię dodaje się jeden kafel podziemi z kartą rozstawienia przeciwników i żeby w pełni wyzwolić miasto trzeba tez zejść do kopalni.
3. Dodatkowy scenariusz. Pojawia się losowo z karty loot z dwoma belkami (karty trudniejsze do zdobycia).
4. Figurki robali (2 typy przeciwników i raczej bym powiedział, że to ci mocniejsi) używane w kampanii z naukowcem, przy losowych zejściach do podziemi i chyba w jednym przypadku wyzwalania kopalni.
5. Nowy stan: korozja. Działa na najemników i na przeciwników obniżając sukces/statystyki.
Ostatnio zmieniony 08 paź 2019, 15:14 przez c08mk, łącznie zmieniany 1 raz.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Warto go kupić? Jest typu must have?c08mk pisze: ↑08 paź 2019, 15:07 1. Dodatkowy dyktator. Posiada swoje własne misje. Wszyscy dyktatorzy działają na misjach ogólnych, a naukowiec ma jeszcze swoje.
2. 3 kafle podziemi. Możne je używać:
a) W kampanii z dyktatorem naukowcem.
b) Dodać 2 zejścia do podziemi do losowo pojawiających się żetonów "encounter".
c) Grać z opcją wyzwalania kopalni (tak jak było w grze PC ). Do każdego miasta które ma kopalnię dodaje się jeden kafel podziemi z kartą rozstawienia przeciwników i żeby w pełni wyzwolić miasto trzeba tez zejść do kopalni.
3. Dodatkowy scenariusz. Pojawia się losowo z karty loot z dwoma belkami (karty trudniejsze do zdobycia).
4. Figurki robali używane w kampanii z naukowcem, przy losowych zejściach do podziemi i chyba w jednym przypadku wyzwalania kopalni.
5. Nowy stan: korozja. Działa na najemników i na przeciwników obniżając sukces/statystyki.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Podstawka to już jest Jagged Alliance i jest to pełny temat bazujący na grze komputerowej. Robale to opcja sci-fi w grze komputerowej i tez nie trzeba było z nią grać. Nie grałem z dodatkiem więc ciężko powiedzieć czy jest must-have ale dodaje nowe opcje w grze jeżeli się doda zejścia do podziemi i wyzwalanie kopalni. Za wyczyszczenie sektora z robalami, a patrząc na staty to nie będzie to łatwe, dostaje się loota z trzeba belkami czyli najlepszy w grze (w podstawce leci z czołgu, a czy można go jeszcze zdobyć w inny sposób to nie wiem).
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Od wczoraj jest dostępny draft kampanii https://wspieram.to/JaggedAlliance?pokaz_projekt=1
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Warto jeszcze wspomnieć, że gra ma ... niekoniecznie wadę ale na pewno też nie zaletę. Gra nie penalizuje przegranej, a na upartego to nawet ją nagradza. Jeżeli się przegra scenariusz to można go zacząć od początku. [Całe rozstawienie mapy jest takie samo także wiadomo gdzie jacy przeciwnicy się pojawią.][Mój błąd.] Dodatkowo sprzęt i zasoby, które się zdobyło w poprzedniej przegranej zostaje u najemników. Jeżeli ktoś lubi znajdywać błędy w designie i je exploitować to w ten sposób można mieć nieskończoną ilość kasy i rebeliantów. Na BGG twórca podał opcję, że można grać z zasadą "trzy przegrane scenariusza = przegrana kamapnia".
Ostatnio zmieniony 09 paź 2019, 10:53 przez c08mk, łącznie zmieniany 3 razy.
- Gambit
- Posty: 5235
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 525 times
- Been thanked: 1842 times
- Kontakt:
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Karty "spawnu" i żetony rozkładasz losowo od nowa, więc nie wiesz co i gdzie się pojawi. No i nawet jeśli zostają Ci sprzęty znalezione w trakcie misji, to to co straciłeś też jest "zapisane".
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
A faktycznie. Nadinterpretowałem wyjaśnienie twórcy na BGG. : )
Co do straconego i zdobytego ekwipunku to się zgadzam ale można celowo poczekać na kontratak królowej, przegrać i zacząć scenariusz od nowa. Za każdym razem gdy się zaczyna dostaje się zasoby z kopalni i rebeliantów. Tak można w nieskończoność i w zasadach nie ma żadnych ograniczeń. Także myślę, że warto o tym wspomnieć, bo to może niektórym wymagającym graczom przeszkadzać.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 mar 2017, 17:35
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Ale na tej zasadzie można chyba "oszukać" każdą koopreacyjną przygodówkę, czy danger crowlera Chyba w żadnej nie ma napisane w zasadach, że nie wolno Ci wyjść z podziemi/ zakończyć scenariusza przed czasem i że wtedy straciłeś wszystko co uzyskałeś w trakcie misji. Mylę się? Z resztą wymagający gracze po prostu z tej możliwości nie skorzystają i tyle
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Te które ja znam to nie miały takiej opcjiDonCzeslavio pisze: ↑09 paź 2019, 11:01 Ale na tej zasadzie można chyba "oszukać" każdą koopreacyjną przygodówkę, czy danger crowlera Chyba w żadnej nie ma napisane w zasadach, że nie wolno Ci wyjść z podziemi/ zakończyć scenariusza przed czasem i że wtedy straciłeś wszystko co uzyskałeś w trakcie misji. Mylę się? Z resztą wymagający gracze po prostu z tej możliwości nie skorzystają i tyle
Magia i Myszy - scenariusz można ponowić tylko raz i gra idzie dalej. Descent - gra idzie do przodu grajac z Mrocznym Władcą. Eldrith Horror - przegrana koniec kampanii. Aeon's End Legacy - podobnie jak w Magii i Myszy, jedna dodatkowa próba i kampania idzie dalej.
Jagged Alliance to pierwsza gra gdzie mogę przegrywać w nieskonczoność Mi to nie przeszkadza. Nie mam zamiaru expolitować zasad. Na upartego to grę PC też można było exploitować żeby sobie podwyższyć staty na maxa przy pomocy noża do rzucania i okna więc z przymrużeniem oka można to trakować jako przeniesienie kolejnego elementu gry PC na planszę
Edycja - wypowiedź twórcy
I druga wypowiedź z moją nadinterpretacją rozstawienia.Yes, you can theoretically lose on purpose often enough. Not pretty but possible. We honestly did not think about that one and we will add a rule regarding this (loose a scenario three times loose the campaign)
When retrying a scenario there are no changes to setup. Even if you already took a resource token or solved a mission that got removed from the campaign, you place it again. You even receive all your income again. You are not supposed to fail, just barely make it
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Dużo gier kooperacyjnych nie rozwiązuje tego problemu. Tutaj przegrać kampanię można jeśli nie masz kogo wystawić na następną misję bo poległa Ci odpowiednia liczba najemników.
Ja bym poszedł dalej, że nie można powtarzać przegranego scenariusza i jeśli przegrasz ich odpowiednią ilość (3 - poziom łatwy, 2 - poziom średni, 1 - poziom trudny) to odpadasz z kampanii.
Inny pomysł to za powtarzanie misji zagrożenie dyktatora automatycznie skacze o 1 - poziom łatwy, 2 - poziom średni, 3 - poziom trudny, jeśli nie uda się za 2 razem to game over.
Ja bym poszedł dalej, że nie można powtarzać przegranego scenariusza i jeśli przegrasz ich odpowiednią ilość (3 - poziom łatwy, 2 - poziom średni, 1 - poziom trudny) to odpadasz z kampanii.
Inny pomysł to za powtarzanie misji zagrożenie dyktatora automatycznie skacze o 1 - poziom łatwy, 2 - poziom średni, 3 - poziom trudny, jeśli nie uda się za 2 razem to game over.
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Problemem jest system kart AIM. Opcje się otwierają po zwycięstwie i jeżeli się nie powtórzy scenariusza z pozytywnym efektem to gra się zatrzyma (nie będzie kolejnych lokacji do wyzwalania). Opcja twórcy "przegrana 3x = koniec kampanii" wydaje się najlepszym rozwiązaniem.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Może bym wsparł grę, ale do maja tak daleko... Jestem zbyt niecierpliwy żeby tyle czekać Ja się nie nadaję na wspieraczki. Płacę i chcę mieć grę u siebie w ciągu 2-3 dni
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Tutaj czekasz tylko do Maja normalnie w kampanii na KS czeka się 1-1,5 roku a nawet i więcej
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Podziwiam cierpliwość czekających
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Quba40
- Posty: 734
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 15:17
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 155 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Kampania wystartowała, dodałem wpis na ten temat w odpowiednim dziale, proponuję przenieść się tam jeśli chodzi o dyskusję na jej temat
viewtopic.php?f=57&t=62977
viewtopic.php?f=57&t=62977
Grupa Facebookowa Horror w Arkham Gra Karciana
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
Grupa Facebookowa Ameritrashowcy - fani gier z klimatem
- ArnhemHorror
- Posty: 498
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 153 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
No i mamy już 50%, a jedna z nagród (early bird z dodatkiem i imiennymi nieśmiertelnikami) już się wyprzedała... Nie śledzę polskich kampanii, ale ta chyba całkiem dobrze wystartowała.
[Edit: Nie doczytałem, że jest nowy temat na dyskusje o kampanii...]
[Edit: Nie doczytałem, że jest nowy temat na dyskusje o kampanii...]
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 286 times
Re: Jagged Alliance: The Board Game (Marko Jelen, Jan Wagner)
Tym razem zacząłem malowanie od figurek wrogów.
Pierwsze koty za płoty.
Redshirts
Snajperzy prawie gotowi.
Pierwsze koty za płoty.
Spoiler:
Spoiler:
Spoiler: