Warhammer Underworlds - cała seria (David Sanders)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
pridebowl
Posty: 174
Rejestracja: 19 lip 2014, 22:24
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: pridebowl »

vcrproszek pisze: 03 paź 2019, 13:19
pridebowl pisze: 03 paź 2019, 09:01
Jeżeli jakaś banda ma profity z tytułu korzystania z kart "natychmiastowych" to nie zmienia się zasad tworzenia talii tylko wprowadza się karty dające możliwość zagrania ich natychmiast innym bandom lub wydaje karty kontrujące taki właśnie efekt w postaci reakcji.
I tak też się działo w drugim sezonie, gdzie pod jego koniec większość band na turniejach miała po 8-10 kart typu surge i na 10 talii, w 8 był superior tactician - czyli extra 3 glory za zeskorowanie min 6 kart w calej grze. Co przy 8-10 immedietly było bardzo proste do wykonania w grze. Dlatego ten limit został wprowadzony, aby wykluczyć podobne patologie w przyszłości.
Natomiast ja odniosłem się do kilku kart, ktore pomagaly danym bandom o te 1/2 łatwa karte wiecej, "zeskorowac" na koniec gry Superiora. Wprowadzenie ich odpowiedników w formie neutralnej dla kazdej bandy poglebial by tylko w/w schemat przez kazdego gracza turniejowego, jednoczesnie powielajac problem 1szego zesonu, gdzie pod jego koniec wiekszosc talii wygladala praktycznie identycznie i kazda gra byla praktycznie identyczna.
Być może GW nie jest najlepszą firmą tworząca gry karciane, ale wprowadzanie BAR, zmiany w kazdym sezonie powoduja, ze gra staje sie naprawde coraz lepsza :)

PS przypominam tylko, ze dla domowego grania w/w zasady w ogole nie maja miejsca i mozna sobie grac jak sie chce :)
Oczywiście, że do domowego grania jakiekolwiek zasady nie są potrzebne. Ja np. z 6 letnią córką gram w wariant bez kart :D w grze obowiązują tylko statystyki na kartach wojowników.

Co do grania zgodnie z oficjalnymi zasadami, to również uważam że są one coraz lepsze. Jednak moim zdaniem w grze karcianej, w której obowiązuje deck-building powinien obowiązywać brak jakichkolwiek limitów. Tak jest w najlepszych grach. VTES jest tego najlepszym przykładem. Mozesz mieć talię składającą się z jednego wzoru karty, ale co z tego ? W MTG nie wyobrażam sobie np. żeby wprowadzono zasadę, że np. możesz mieć tylko 10 spelli itd.
To, że przez ostantni sezon ludzi potrafili stworzyć talię, która zakręciła się cała w 3 rundach to chyba dobrze i o to właśnie chodzi ? Przy nowych zasadach o zwycięztwie częściej decydować będzie pierwsza ręka gracza. Ktoś kto np. wylosuje 3 "natychmiastowe karty może się rozpędzić w zdobywaniu glory points.

Warto wspomnieć jeszcze o tym, że projekty mechaniczne nowych band są dużo bardziej urozmaicone od poprzednich , co jest wielkim skokiem jakościowym w III sezonie. Nowe ghule to jest kawał dobrej roboty. https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-4/
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: RUNner »

Żeby jeszcze moja żona chciała w to zagrać, to by było super. Niestety jej nie podeszło połączenie kart z figurkami na planszy. Jej filozofia jest prosta - albo karty, albo figurki :) Szkoda, bo mi akurat takie połączenie bardzo odpowiada.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
frank grat
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2019, 21:49
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: frank grat »

Może spróbuj zagrać z żoną w trybie Arena Mortis
https://canyourollacrit.com/2019/07/15/ ... na-mortis/
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Halloween »

1.Na ile zwiększył się stopień komplikacji/złożoności od 1szego startera?
2.Czy sezony/frakcje z nich są w pełni do siebie kompatybilne?
3.Starter, którego sezonu jest najlepszy?
4.Jaki jest ranking band względem siły w grze? Jeśli nie ma to co przoduje a co jest słabsze?
Awatar użytkownika
612
Posty: 432
Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 69 times
Been thanked: 560 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: 612 »

1. Niewiele, w zasadzie najistotniejszą rzeczą jest dojście czarów w 2 secie, poza tym zmiany zasad są kosmetyczne.
2. Zasady nie zmieniają się na tyle, żeby bandy z poszczególnych sezonów mogły być ze sobą niekompatybilne. Nadal można grać bandami z sezonu 1.
3. To zależy co rozumiesz przez "najlepszy". "Najgorszy" może być starter z 1 sezonu, ale to dlatego, że ma ciut nieaktualną instrukcję i karty neutralne z niego wyrotowały. Poza tym startery różnią się głównie bandami, najlepszy będzie więc ten, który ma bandy najbardziej Ci pasujące.
4. Tego nie wiem, podejrzewam że w związku z niedawną premierą 3 setu może być jeszcze za wcześnie na takie osądy. Do tej pory jedną z mocniejszych strategii było granie kart punktujących w fazie akcji, bo szybko mieliły rękę i były zwyczajnie łatwiejsze do zapunktowania. Teraz to trochę ograniczyli, wprowadzając zasadę maks 6 takich kart (na 12) w talii.
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Halloween »

612 pisze: 10 paź 2019, 08:53
4. Tego nie wiem, podejrzewam że w związku z niedawną premierą 3 setu może być jeszcze za wcześnie na takie osądy. Do tej pory jedną z mocniejszych strategii było granie kart punktujących w fazie akcji, bo szybko mieliły rękę i były zwyczajnie łatwiejsze do zapunktowania. Teraz to trochę ograniczyli, wprowadzając zasadę maks 6 takich kart (na 12) w talii.
Cos takiego znalazłem https://katophranerelic.com/2019/04/30/ ... r-ranking/

Stan na kwiecień 2019
Troll zdecydowanie najlepszy
a Ironjawz i Chosen axes najgorsi
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: KamradziejTomal »

Halloween pisze: 10 paź 2019, 08:34 1.Na ile zwiększył się stopień komplikacji/złożoności od 1szego startera?
2.Czy sezony/frakcje z nich są w pełni do siebie kompatybilne?
3.Starter, którego sezonu jest najlepszy?
4.Jaki jest ranking band względem siły w grze? Jeśli nie ma to co przoduje a co jest słabsze?
Pytania są pod kątem grania w domu czy turniejowo?

1. W 2 Ed. doszły kostki na sprawdzanie cz-czar-mi-siądzie (tak samo "trudne" jak atakowanie), w 3 Ed. jest kilka zmian zasad i dostawia się 2 kafle więcej przy rozkładaniu.
2. Tak frakcje i karty FRAKCYJNE są kompatybilne, karty uniwersalne dodawane do band z 1 Ed. są turniejowo wyłączone z głównego nurtu.
3. Turniejowo najlepszy jest zawsze najnowszy starter. Do grania w domu IMO fajny jest starter 2 Ed. bo ma kompletnie inne (i fajne) bandy.
4. Meta jest dosyć płynna, dużo jest testowania nowych taktyk - ogólnie b.dobre będą bandy z najnowszej edycji (GW zawsze tak robi, że nowe = lepsze żeby się dobrze sprzedawało). Dobre są elfy ze starteru 3 Ed., Molog i Profiteers z 2 Ed. Na stole w klubie widziałem też sporo Cursebreakerów, Duchów, Szkieletów (powrót), Skavenów, Reaversów. Praktycznie nie widać nigdy Fyreslayerów, Stormcastów (innych niż czarodziejów), Orków, Gobliny pozbawione kluczyków też zniknęły ze stołów.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Jacek_PL »

Ja tylko dodam, że nie wszystkie karty uniwersalne z pierwszego sezonu wyleciały, jest sporo przedruków w drugim i trzecim sezonie i tych kart można nadal używać. Jednak ze względu na dostępność i tak raczej można sobie odpuścić Shadespire.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: KamradziejTomal »

Ja tylko dodam, że nie wszystkie karty uniwersalne z pierwszego sezonu wyleciały, jest sporo przedruków w drugim i trzecim sezonie i tych kart można nadal używać.
Tych kart jest dosłownie 14:

Hold objective 1-5, Annihilation, Conquest, Denial, Supremacy, Confusion, Sidestep, Great Fortitude, Great Strength, Great Speed
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Halloween »

Ale napiszcie cos wiecej o bandach jako calosci a nie o kartach.

Czym wam sie Obecnie najlepiej gra? Co odstaje od reszty czy pozytywnie czy negatywnie? Moze sa jakies archetypy?
Czy te bandy z 1sezonu juz odstaja jako przestarzałe? Co jest uwazane za samograj?
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: KamradziejTomal »

Ogólnie b.dobre będą bandy z najnowszej edycji (GW zawsze tak robi, że nowe = lepsze żeby się dobrze sprzedawało). Dobre są elfy ze starteru 3 Ed., Molog i Profiteers z 2 Ed. Na stole w klubie widziałem też sporo Cursebreakerów, Duchów, Szkieletów (powrót), Skavenów, Reaversów. Praktycznie nie widać nigdy Fyreslayerów, Stormcastów (innych niż czarodziejów), Orków, Gobliny pozbawione kluczyków też zniknęły ze stołów.
Nie wiem jakiej jeszcze odpowiedzi oczekujesz? Którymi się lepiej gra? To już zależy jak lubisz grać i czy masz karty (też uniwersalne), które taką taktykę umożliwiają. Mi się dobrze gra bandami które mają 4+ figurek. Stormcaści w założeniu silni padają jak muchy pod naporem wielkiej ilości krytyków z multi rzutów (z Potion of Rage na przykład), lub po prostu dostając bęcki od wszechobecnego cleave'a. Dodatkowo o ile w innych bandach, strata 1-2 figurek nie jest praktycznie żadną przeszkodą, to tutaj trach nie masz 1 gościa i nagle masz kłopot.

Bandy z 1 sezonu odstają - nie mają czarodzeji, brakuje im mocniejszych kart frakcyjnych jakich nowsze bandy mają więcej, teraz od trzeciej edycji nie mają też wbudowanych mechanizmów łowcy, niewiele ma jakieś wbudowane zdolności dodające im kopa. Poza tym, często nowsze bandy są rozwinięciem jakiejs idei/mocnej strony starej bandy co oznacza prawie bezpośrednie ulepszenie (po co grać Farstridersami, jak się ma Profiteersów?).

Może napisz co Cię w miarę interesuje (banda/styl gry) lub co już masz z poprzednich edycji i Ci się podoba/niepodoba to pomożemy coś podpowiedzieć? To trochę jak napisać "Polećcie mi jakąś dobrą grę planszową".
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Halloween »

KamradziejTomal pisze: 10 paź 2019, 11:20

Może napisz co Cię w miarę interesuje (banda/styl gry) lub co już masz z poprzednich edycji i Ci się podoba/niepodoba to pomożemy coś podpowiedzieć? To trochę jak napisać "Polećcie mi jakąś dobrą grę planszową".
Nic nie mam. Oczekiwalem wypisania jakichs archetypow do band typu combo,rush,control etc.

Co mi sie podoba, moze z tego mozecie wypisac jaki archetyp i na ile oceniacie siłe tej bandy

Undead - wszystkie 3 bandy szkielety,ghoule i duchy
Gobliny
satyry i beastmeni z nowego core seta
dryady (wood elfy)
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: KamradziejTomal »

Oczekiwalem wypisania jakichs archetypow do band typu combo,rush,control etc.
Nie działa to tutaj jak w typowych karciankach bo masz znacznie mniejszy potencjał mielenia ręki i zagrywania kart jedna z drugą. Może te archetypy w jakimś stopniu występują ale są dużo mniej wyraźne. Powiedziałbym że dwa najwyraźniejsze archetypy to w WU agresja i kontrola planszy. Agresja - wiadomo ubić jak najwięcej, jak najszybciej, Kontrola planszy - rozstaw swoich ludków gdzie Tobie pasuje a przeciwnika trzymaj tam gdzie ma zostać.

Bandy umarlaczków (przynajmniej dwie obecne) bardziej przodują w tej drugiej strategii - dużo chłopa do obstawienia punktów i trzymania przeciwnika w szachu. Co nie znaczy, że nie da się zbudować na nich talii agresywnej ale w tym lepsze są bandy które mają więcej ruchu i zadają większe obrażenia z jednego ataku (np. Maggore czy Molog).

Jeśli chodzi o combosy to są to raczej pojedyńcze karty/zadania - np. jest karta ulepszenia Crown of Avarice która powoduje, że jak ktoś Ci zaciuka model z tym ulepszeniem to nie dostaje punktu (Ty ten punkt dostajesz). Ulepszenia nie są odpinane od figurek gdy te zejdą a skoro takie szkielety mogą sobie przyzywać swoich ludków z powrotem - to możesz dać to swojemu najmocniejszemu gostkowi i rzucić go praktycznie bezstratnie w wir walki. Strzelające krasie Thundirka wszystkie mają conajmniej jeden atak zasięgowy więc mają mnóstwo potencjalnych szans na zdobywania punktów z kart zadań na tym opartych - Death from Afat, Warning Shot, Headshot.

Zakup startera 2 Ed. + Pakiet kart Power Unbound + jedna ekstra banda będzie świetnym punktem wyjścia do budowania fajnych talii, które będą miały szanse w klubie/na turnieju.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
leszczorek
Posty: 55
Rejestracja: 17 sty 2017, 22:46
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: leszczorek »

Halloween pisze: 10 paź 2019, 11:38 Nic nie mam. Oczekiwalem wypisania jakichs archetypow do band typu combo,rush,control etc.

Co mi sie podoba, moze z tego mozecie wypisac jaki archetyp i na ile oceniacie siłe tej bandy

Undead - wszystkie 3 bandy szkielety,ghoule i duchy
Gobliny
satyry i beastmeni z nowego core seta
dryady (wood elfy)
Szkiele - banda nie do grania na ten moment
Ghoule - zapowiada się bardzo dobra grania do gry defensywnej - kontrolowanie znaczników i punktowanie za nie
Duchy - nadal jedna z lepszych band. Bardzo zbalansowana, nadająca się na każde złożenie. Można nastawić się na zabijanie, na trzymanie znaczników lub hybryda, która jest chyba najlepsza

nowy set - bandy przeciętne. beastmani niby mają w kartach potencjał ale na obecną metę są słabi. Elfy już totalnie porażka przez ich ciężką do zrobienia inspirację
gobliny - sam obecnie gram na goblinach mocno ofensywnych mając nawet w decku kartę Anihilacja (zabicie wszystkich modeli przeciwnika) i bardzo się to sprawdza. banda podobnie jak duchy, którą można złożyć na kilka sposobów.
dryady - przy obecnej mecie wydają się przeciętną bandą
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Błysk »

Ej dobra, ja wypadłem z tematu po Shadespire. Chciałbym wrócić na turnieje, bo podobno zmiany są tylko na dobre. Które dodatki z Nightvault (i czy sam Nightvault) są must have bo "musisz mieć te karty"? Np. W pierwszej edycji to były prawie wszystkie pushe, Ready For Action itd. wiecie, coś co po prostu mieć trzeba.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: KamradziejTomal »

Szkielety jak najbardziej do grania - konrolować teren absolutnie mogą a zdjęcie kilku kart (hidden paths, ready for action) im pomogło bo dzięki temu lider jest bezpieczniejszy. Dodatkowe zdolności przydają się do Keep them Guessing a Crown of Avarice jest wręcz stworzone do wykorzystania przez nich.

Sterter 3 Ed. jak na razie nie mam zdania ale nie powidziałbym żeby elfy miały trudną inspirację (token szarży), ghoule będą miał znacznie trudniej się zainspirować.
Ej dobra, ja wypadłem z tematu po Shadespire. Chciałbym wrócić na turnieje, bo podobno zmiany są tylko na dobre. Które dodatki z Nightvault (i czy sam Nightvault) są must have bo "musisz mieć te karty"? Np. W pierwszej edycji to były prawie wszystkie pushe, Ready For Action itd. wiecie, coś co po prostu mieć trzeba.
Ile masz pieniążka do wydania i jaką bandą chciałbyś grać?
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Błysk »

KamradziejTomal pisze: 10 paź 2019, 19:55 Szkielety jak najbardziej do grania - konrolować teren absolutnie mogą a zdjęcie kilku kart (hidden paths, ready for action) im pomogło bo dzięki temu lider jest bezpieczniejszy. Dodatkowe zdolności przydają się do Keep them Guessing a Crown of Avarice jest wręcz stworzone do wykorzystania przez nich.

Sterter 3 Ed. jak na razie nie mam zdania ale nie powidziałbym żeby elfy miały trudną inspirację (token szarży), ghoule będą miał znacznie trudniej się zainspirować.
Ej dobra, ja wypadłem z tematu po Shadespire. Chciałbym wrócić na turnieje, bo podobno zmiany są tylko na dobre. Które dodatki z Nightvault (i czy sam Nightvault) są must have bo "musisz mieć te karty"? Np. W pierwszej edycji to były prawie wszystkie pushe, Ready For Action itd. wiecie, coś co po prostu mieć trzeba.
Ile masz pieniążka do wydania i jaką bandą chciałbyś grać?
Załóżmy, że pieniążka mam nieograniczoną ilość (to byłoby strasznie słabe jakby akurat na każdy set wypadała karta must have :D). Grać bym chciał albo latającymi krasnalami, albo Chosen Axes. Chociaż Chosen Axes już w 1 wersji byli raczej niekompetetywni...
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: KamradziejTomal »

Załóżmy, że pieniążka mam nieograniczoną ilość (to byłoby strasznie słabe jakby akurat na każdy set wypadała karta must have :D). Grać bym chciał albo latającymi krasnalami, albo Chosen Axes. Chociaż Chosen Axes już w 1 wersji byli raczej niekompetetywni...
No to jak masz pieniążka nieograniczoną liczbą to kupuj wszystko :P

Jeśli chodzi o Chosen Axes to biednie to wygląda bo chyba nie mają niczego co by je bardzo na plus w stosunku do innych band windowały. Natomiast Profiteers to już zupełnie inna historia :D Jeżeli masz jakikolwiek starter to kilka reprintów (Supremacy, Sidestep, Confusion) jest całkiem spoko, sama paczka Krasi ma bardzo dobre karty frakcyjne i uniwersalne, do tego super będzie paczka kart Power Unbound a na deser paczucha Zarbagz Gitz i masz bardzo dobry materiał do rozpoczęcia zabawy w tym sezonie :)
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
Błysk
Posty: 1401
Rejestracja: 19 cze 2010, 13:58
Has thanked: 152 times
Been thanked: 181 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Błysk »

KamradziejTomal pisze: 10 paź 2019, 23:09
No to jak masz pieniążka nieograniczoną liczbą to kupuj wszystko :P

Jeśli chodzi o Chosen Axes to biednie to wygląda bo chyba nie mają niczego co by je bardzo na plus w stosunku do innych band windowały. Natomiast Profiteers to już zupełnie inna historia :D Jeżeli masz jakikolwiek starter to kilka reprintów (Supremacy, Sidestep, Confusion) jest całkiem spoko, sama paczka Krasi ma bardzo dobre karty frakcyjne i uniwersalne, do tego super będzie paczka kart Power Unbound a na deser paczucha Zarbagz Gitz i masz bardzo dobry materiał do rozpoczęcia zabawy w tym sezonie :)
Nie chcę wszystkiego, skoro 90% z tych rzeczy bym nie wykorzystał :P Prawdopodobnie 1/2 decki kompetetywne i tyle. :) Ze starterów mam Shadespire i wszystko co wyszło do Shadespire, ale podobno jakieś karty wypadają, bo jest rotacja (chyba wszystkie uniwersalne, ale nie wiem jak z celami).
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: KamradziejTomal »

podobno jakieś karty wypadają, bo jest rotacja (chyba wszystkie uniwersalne, ale nie wiem jak z celami).
Wszystko z 1 Ed. co ma znaczek uniwersalny wypada ze standardowych turniejów oprócz tych reprintów ze startera:

Hold objective 1-5, Annihilation, Conquest, Denial, Supremacy, Confusion, Sidestep, Great Fortitude, Great Strength, Great Speed

Wszystkie karty ze znaczkami frakcji są dalej legalne. Tyle ile widziałem w klubie to najllepiej z 1 Ed. sobie radzą Reaversi, Magorzy, Szczurki i widziałem ze 2 fajne talie na szkielety.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Halloween »

A jak pochodzicie do sproxowanych kart? Ma ktos pretensje?
Erg
Posty: 38
Rejestracja: 23 wrz 2018, 23:29
Has thanked: 34 times
Been thanked: 21 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Erg »

Halloween pisze: 10 paź 2019, 23:44 A jak pochodzicie do sproxowanych kart? Ma ktos pretensje?
Zwracam się z uprzejma prośbą o nierozmywanie kolejnego wątku. Załóż sobie własny, w końcu proxowanie kart to nie jedynie WH:U. Na pewno jak zawsze będą tony odpowiedzi ;) Choć była już gdzieś tutaj na ten temat cała dyskusja.
W skrócie, w domu możesz sobie grać czym chcesz, całą grę możesz sobie wydrukować, a zamiast figurek dać np ponumerowane nakrętki od coca-coli. Na jakimkolwiek lokalnym zorganizowanym graniu (nie wspomnę już o wyższych oficjalnych szczeblach rozgrywek) na pewno nie będzie to mile widziane - do bana na rozgrywki włącznie. Jeśli nawet niektórzy gracze przymkną na to oko, to już np właściciele lokalnego sklepu organizującego granie raczej nie, chociażby dla komfortu tych, którzy zostawili u nich setki czy tysiące złotych w ramach zakupu danego systemu...
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: Halloween »

Jakie rozmywanie znowu?
To wazne pytanie dotyczace community i tego czy potencjalnie sie w nim odnajde jezeli bym chcial wyjsc z tym z domu. Wiem, ze na turnieju GW/czy z nagrodami sklepu proxy sa niedopuszczalne. Ale jakie jest gneralnie podejscie graczy - jezeli po prostu gracie w sklepie czy jak kurczak w klubie. Czy podobnie jak wiekszosc formatow MtG, ze 50% graczy to wrecz oburza czy bardziej jak tez MtG ale Vintage gdzie wiadomo, ze nikt nie ma kompletu kart i na pewno drukowal zeby talia byla competitive.
Takze to tez pytanie o to ilu graczy rzeczywiscie kupuje kazda warbande po 2razy zeby zdobyc potrzebne karty do talii w maxymalnej ilosci.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: KamradziejTomal »

U mnie w klubie generalnie wszyscy kupują wszystko na pniu. Pojedyncze przypadki (takie jak ja) albo uczniowie szkół/mniej wkręceni kupują pojedyncze dodatki i takimi grają. Zdarzy się, że ktoś proxuje kartę ale tylko dlatego, że np. nie zdążył przełożyć jej z innej talii poprzedniego dnia albo nie mógł jej aktualnie znaleźć. Kilka razy też grałem z kimś tak bardzo nakręconym na nową bandę, że jeszcze przed premierą porobił sobie proxy jej kart, żeby potestować nowe talie - zamienił na oryginały jak tylko bandy pojawiły się na sklepie.

Generalnie u nas panuje bardzo przyjazna atmosfera, wszyscy się pytają "to ok że te dwie karty mam proxy?" i starają się tego unikać jak mogą. Na turniejach nigdy nie widziałem, żeby ktoś miał proxy.
Takze to tez pytanie o to ilu graczy rzeczywiscie kupuje kazda warbande po 2razy zeby zdobyc potrzebne karty do talii w maxymalnej ilosci.
Nikt tego nie robi i tak nadążanie w 100% za cyklem wydawniczym jest wystarczająco kosztowne. Karty trzeba przekładać i nie ma na to rady, rozpiski możesz sobie robić po prostu na https://www.underworldsdb.com
Ostatnio zmieniony 11 paź 2019, 08:40 przez KamradziejTomal, łącznie zmieniany 1 raz.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1304 times

Re: Warhammer Underworlds: Shadespire (David Sanders)

Post autor: rastula »

nie, nie możesz na turniejach proxowac kart, prywatnie mozesz...co to w ogole za pytanie? kolejny trolling.
ODPOWIEDZ