Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
kuki25
Posty: 27
Rejestracja: 24 lip 2017, 23:39
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: kuki25 » 27 lip 2019, 13:10

Zagrałem już sporo w miasto bogów w różnych kombinacjach :) I sama instrukcja w sumie nie taka straszna ale musiałem się wspomagać forum bgg i wszystko okazało się jasne :) A sama gra jak na razie każdemu przypadła do gustu :) nowy gracz może grać od razu z marszu i liczyć się w walce z ogranymi graczami, ponieważ każda akcja praktycznie punktuje, akcje są dość proste, a tury graczy są szybie (ruch, akcja). Fajne jest że gra przyspiesza z zaćmienia na zaćmienie.

Zauważałem różnice w grach na dwóch, trzech i czterech graczy. Na dwóch najlepiej punktuje aleja śmierci, a piramida ok punktuje, na trzech już piramida daje niezłe punkty, a aleja śmierci traci na ważności, a na czterech to już piramida rządzi (brakuje mi tu skalowania tych płytek według ilości graczy). Ważnym elementem jest też świątynia żeby zdobyć to przedostatnie miejsce które naprawdę potrafi fajnie zapunktować, a znowu te ostatnie miejsce które blokujemy dla innych jest już tylko ok (tak naprawdę bym je zamienił, wtedy ten wyścig na torze piramidy miałby większy sens). Zauważyłem też wyższość piramidy czerwonej nad innymi, bardzo dużo punktów generuje. Złocenie niby generator punktów, piramidy i świątyń jednak nie rośnie w sile ta akcja, jest droga i daje mało plusów jeśli idziemy tam trzema czy dwoma robotnikami. Rytuały przez swój sposób odblokowywania też były wykorzystywane głównie na koniec gry kiedy chcemy jeszcze coś ugrać na jednej ze świątyń lub kiedy nie mamy żadnej fajnej możliwości do zrobienia. Maski głównie zbiera się z pól z rytuałami, a że odblokowywanie jest kosztowane to mało jest wykorzystywane (a maski też swoje kosztują).

No ale zbliża się dodatek. I na pierwszy rzut oka ulepsza złocenie (plus), utrudnia budowanie piramidy (plus), dodaje nowe akacje odblokowujące robotników z rytuałów (plus), rytuały staną się lepiej wykorzystywane tak więc maski będą lepiej punktować (plus), nowa wieża na alei umarłych poprawi tą płytkę ponieważ po pierwszym lub drugim zaćmieniu jednym robotnikiem nie ma co już budować, a tak mamy akcje którą zawsze możemy wykonać (plus). Już te rzeczy naprawiają sporo według mnie, w i tak już bardzo dobrej grze, którą polecam :) Dziwi mnie że dodatek ma taką ocenę nijaką 7.6 jak na to ile powinien poprawić. A dodaje jeszcze te plemiona startowe i karty sezonu które również mogą dodać coś fajnego. A i klimat, jak również tematyka bardzo mi się podoba (plansza, umieranie, piramida, symbolika).

Jestem ciekaw waszych wyników czy ktoś przekroczył wartość 200 pkt (przy czterech graczach, im mniej graczy tym łatwiej punkty się generuje), my jak na razie maks około 181 pkt. (na czterech graczy), 187 pkt. (na trzech graczy) :)

pegzi
Użytkownik wspierający
Posty: 457
Rejestracja: 14 maja 2013, 08:57
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: pegzi » 03 wrz 2019, 15:03


Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 1154
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 49 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Brylantino » 10 paź 2019, 09:09

Ktoś grał już z dodatkiem? Trafił do sklepów i jak patrzę po zawartości, to trochę się kojarzy z dodatkiem do Tzolkin, a on jednak mocno wzbogacał samą podstawkę.

Najbardziej ciekawią mnie unikatowe frakcje.

Awatar użytkownika
Nidav
Użytkownik wspierający
Posty: 471
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 58 times
Been thanked: 108 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Nidav » 10 paź 2019, 09:20

A czy Portal gdzieś już się wypowiadał na temat wydania tego dodatku? Z racji zależności językowej chociażby na planszetkach frakcji, fajnie byłoby mieć ten dodatek w rodzimym języku. A sam z chęcią poczytałbym opinie i potem przekonał się o tym, czy to dobry dodatek jest, bo podstawkę bardzo lubię :)

Awatar użytkownika
japanczyk
Użytkownik wspierający
Posty: 1271
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 457 times
Been thanked: 192 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: japanczyk » 10 paź 2019, 09:23

Nidav pisze:
10 paź 2019, 09:20
A czy Portal gdzieś już się wypowiadał na temat wydania tego dodatku? Z racji zależności językowej chociażby na planszetkach frakcji, fajnie byłoby mieć ten dodatek w rodzimym języku. A sam z chęcią poczytałbym opinie i potem przekonał się o tym, czy to dobry dodatek jest, bo podstawkę bardzo lubię :)
Tak, już powiedzieli ze wydadza na ktoryms expressie

Wojtek.k
Użytkownik wspierający
Posty: 156
Rejestracja: 09 mar 2017, 08:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Wojtek.k » 10 paź 2019, 10:13

Opis nie jest szczegółowy, bo grałem tylko dwa razy i to już jakiś czas temu.
Dodatek składa się z trzech części. Mamy nową czwartą piramidę - gdzie na niektórych stopniach musimy zdecydować jaki chcemy bonus. Kafle bogów - każdy z nich ma swoją specyfikę i wzmacnia działanie jakiejś akcji, żeby nie było za miło w innej fazie coś kosztuje nas więcej. Jest jedno bóstwo, które nas nie karze, ale działanie jego jest dosyć słabe. Nowy kafel budowy piramidy schodkowej, ozdób, złota i umarłych. Każdym elementem można grać oddzielnie lub dodać w całości.
Teraz czekam na polska wersję.

mecenas
Użytkownik wspierający
Posty: 316
Rejestracja: 08 gru 2012, 01:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: mecenas » 11 paź 2019, 06:33

Brylantino pisze:
10 paź 2019, 09:09
Ktoś grał już z dodatkiem? Trafił do sklepów i jak patrzę po zawartości, to trochę się kojarzy z dodatkiem do Tzolkin, a on jednak mocno wzbogacał samą podstawkę.

Najbardziej ciekawią mnie unikatowe frakcje.
Póki co jedna partia za mną i to solo w 3/5 dostępnych modułów.
Moduły, których nie ograłem to nowa piramida (jakoś nie do końca mogłem zrozumieć to ustrojstwo i sobie darowałem...) oraz wydarzenia, o których opisie słyszałem w jednym z podcastów, które słucham, że po prostu się zapomina o tym... Są to kafle, które zmieniają Ci właściwości rozgrywki na daną rundę - np ruszasz się 2-4 kafle zamiast 1-3.
Moduły, które ograłem:
Bogowie - na duży plus - czuć, że te umiejętności mają pomysł. Przy Solo, jest to jakaś dodatkowa umiejętność dla bota, dla graczy jak już przedmówca wspomniał jest to jedna moc pozytywna i druga negatywna (przy czym np. przy kaflu boga, którym ja rozegrałem partię, to dało się umiejętnie grać obok negatywnej mocy).
No i moduły 4/5 - czyli nowe kafle budowania piramidy i zdobień. I tu powiem, że to jest IMO najlepsza część tego dodatku. Dostajemy tabelkę, jak na kaflach do zdobywania surowców, gdzie ilość pracowników rzutuje na ilość rzeczy, które możemy zrobić. Plus jako dodatkowa rzecz, przy odpowiedniej ilości pracowników mamy możliwość odblokowywania pracowników na polach rytuałów, co sprawia tak na prawdę, że chcemy zacząć tego używać, bo juz niekoniecznie musimy marnować kakao, by tych pracowników odblokowywać.

Dalsze partie na pewno będę rozgrywał koniecznie przynajmniej z tymi 3 modułami.

Awatar użytkownika
Arkhon
Posty: 66
Rejestracja: 31 paź 2015, 02:31
Lokalizacja: Szczecin

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Arkhon » 25 paź 2019, 10:29

Male pytanie do tych co grywali w wiekszych a zroznicowanych gronach.

Jak skalowanie czasowe przy 4 graczach? zarowno ogranych z planszami jak i gronach (mieszanych) i gronach poczatkujacych z tytulem?

Awatar użytkownika
Lolas
Użytkownik wspierający
Posty: 225
Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
Has thanked: 12 times
Been thanked: 16 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Lolas » 04 lis 2019, 15:12

Zapowiedziany został kolejny dodatek.
Nic wielkiego: 10 nowych technologi i 6 kafli startowych.

Dziś Portal poinformował że OBA dodatki poszły do druku, więc prawdopodobnie będą dostępne jednocześnie.

ODPOWIEDZ