Mage Knight - zasady, reguły, pytania.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 42 times
Re: Mage Knight PL
Polecam! Filmy dużo uczą, są nieźle zrobione, a przede wszystkim pokazują jak z niby słabej ręki można wykombinować konkretny atak (a to największa radocha w grze).
Ja już jestem na etapie 5 i 8 poziom miast solo Arytheą 151 pkt
- Cin
- Posty: 822
- Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
- Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 31 times
Re: Mage Knight PL
No wiesz, to jednak spory kawałek instrukcji i do tego chyba trudno będzie to zrobić lepiej niż w instrukcji. Pytaj o konkretne rzeczy to spróbujemy pomóc.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
- Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 34 times
Re: Mage Knight PL
No to może na przykładzie z instrukcji :
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt)
Nie kumam.
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt)
Nie kumam.
Re: Mage Knight PL
Siła ataku dystansowego 4 (ogień). Blok lodem 4. W dystansie każde 2 punkty blokują 1 punkt ataku. 4 podziel przez 2. Blokujesz 2.Kajak pisze: ↑22 cze 2019, 13:53 No to może na przykładzie z instrukcji :
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt)
Nie kumam.
Siła ataku dystansowego 4 (ogień). Blok zwykły 7 (osłabiony blok - podziel przez 2 zaokrąglając w dół). Zostaje 3. W dystansie każde 2 punkty blokują 1 punkt ataku. Czyli 3 blokuje 1.
-
- Posty: 847
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 201 times
Re: Mage Knight PL
Dziś narodziło się kolejne pytanie. Jedna z umiejętności Tovaka pozwala obniżyć pancerz przeciwnika o 1 za każdą posiadaną odporność. Jak to działa z czarem, który pozbawia przeciwnika odporności? Czy można najpierw obniżyć pancerz a potem pozbawić odporności czy też te dwie rzeczy nie kombią się razem?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Kombi się. Umiejętność odnosi się do aktualnie posiadanych odporności - jeśli np. byś zdjął odporność przed Resistance Break Tovaka to wtedy obniża o 1 mniej.Darkstorm pisze: ↑30 cze 2019, 23:38 Dziś narodziło się kolejne pytanie. Jedna z umiejętności Tovaka pozwala obniżyć pancerz przeciwnika o 1 za każdą posiadaną odporność. Jak to działa z czarem, który pozbawia przeciwnika odporności? Czy można najpierw obniżyć pancerz a potem pozbawić odporności czy też te dwie rzeczy nie kombią się razem?
-
- Posty: 847
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 201 times
Re: Mage Knight PL
Czy można zabrać innemu graczowi miasto/wieze/baszty które ten sobie zdobył? Jak tak to kto wtedy broni? Losuje się obrońców jeszcze raz? Po udanym szturmie podmienia się tarcze?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
Re: Mage Knight PL
mam prośbę o wytłumaczenie mi jak działa czarna kość many, kiedy mogę jak używać, to w sumie wiem(tylko w nocy) ale nie jestem w stanie rozumieć jak działa. Czy tak jak zlota kosc za dnia zastepuje dowolny kolor podstawowy, ktorym moge wzmacniac karte a moze, jka jest noc, musze miec mana podstawowa i zeby zadzialala musze dodatkowo miec czarna ?. nie mam pojecia
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Czarna działa tylko w nocy albo w miejscach gdzie obowiązują reguły nocy (lochy, grobowce) do wzmacniania efektów czarów. Nigdy nie zastępuje dowolnej many (chyba, że efekt wprost o tym mówi). W dzień jest bezużyteczna tak samo jak złota w nocy.
Re: Mage Knight PL
Mam pytanie jeszcze o turę gracza. Załóżmy taka sytuację; wchodzę do wioski i walczę z przyległym wrogiem i pokonuje.Zaczynam nowa ture, dociagam karty, po calonocnych negocjacjach przy kuflu, werbuje towarzysza i ;
- moja tura dobiega końca i ruszyć się mogę w następnej turze
- po zwerbowaniu mogę się ruszyc
- moja tura dobiega końca i ruszyć się mogę w następnej turze
- po zwerbowaniu mogę się ruszyc
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
-
- Posty: 847
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 129 times
- Been thanked: 201 times
Re: Mage Knight PL
Po zwerbowaniu ruszyć się możesz w następnej turze.jnowaczy pisze: ↑21 sie 2019, 10:33 Mam pytanie jeszcze o turę gracza. Załóżmy taka sytuację; wchodzę do wioski i walczę z przyległym wrogiem i pokonuje.Zaczynam nowa ture, dociagam karty, po calonocnych negocjacjach przy kuflu, werbuje towarzysza i ;
- moja tura dobiega końca i ruszyć się mogę w następnej turze
- po zwerbowaniu mogę się ruszyc
Re: Mage Knight PL
Odpowiedź grzeslawa jest poprawna wyłącznie w przypadku baszt. Miast i wież magów nie można przejąć - można jedynie do nich wejść i skorzystać z ich dobrodziejstw.grzeslaw90 pisze: ↑28 lip 2019, 10:00Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Nie zgadzam się. Wszystko zależy od scenariusza.pinata pisze: ↑03 wrz 2019, 23:57Odpowiedź grzeslawa jest poprawna wyłącznie w przypadku baszt. Miast i wież magów nie można przejąć - można jedynie do nich wejść i skorzystać z ich dobrodziejstw.grzeslaw90 pisze: ↑28 lip 2019, 10:00Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
EDIT: Aaaaaaale w domyślnym nienadpisanym zasadami scenariusza przypadku masz rację nie da się zmienić właściciela Wieży Maga i Miasta. Co do miasta to po każdym ataku na miasto przez gracza, tylko jeśli są tam jeszcze wrogowie, to za każdego zabitego wroga kładzie się swoją tarczę. Po nieudanym podboju inny gracz może dobić i postawić obok swoje tarcze. Liderem miasta jest ten z większą ilością tarczy ale przy interakcji z miastem każda twoja tarcza daje +1 influence przy negocjacjach bez względu na leadership.
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 23 times
Re: Mage Knight PL
Nie mogę teraz znaleźć tego ani w regułach, ani w przewodniku, ale czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
- grzeslaw90
- Posty: 1750
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 437 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Nie ma. Zawsze są 3StanleyStone pisze: ↑17 paź 2019, 01:26 Nie mogę teraz znaleźć tego ani w regułach, ani w przewodniku, ale czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Mage Knight PL
Nie ma, ale niezły pomysł do fanowskiego dodatku.StanleyStone pisze: ↑17 paź 2019, 01:26czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
Re: Mage Knight PL
Mam pytanie, jak interpretować działanie zaawansowane czaru OFIARA? Chodzi mi dokładnie o część "Następnie zamień te pary kryształów na Manę." Czym jest pojęcie mana w MK ? Wydawało mi się, że to jest najszersze pojęcie w którym mieszczą się kryształy, znaczniki i kości, ale przy tej treści to nie ma sensu.
- Pan_K
- Posty: 2504
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Mage Knight PL
Mana od kryształu różni się tym, że nie możesz jej zachować na kolejną turę. Przepada wraz zakończeniem tury i oddajesz ja do zasobów (jeśli jest znacznikiem) lub do puli kości many (jeśli jest kością).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Gromb
- Posty: 2819
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 840 times
- Been thanked: 363 times
Re: Mage Knight PL
Cześć chłopaki, kupiłem jakiś czas temu grę i jest świetna ale zasady czasami potrafią na prawdę namącić w głowie więc postanowiłem zapytać was o radę w kilku kwestiach i będę rad jeżeli mi pomożecie ponieważ nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na te pytania (byćmoże przeoczyłem, jeśli tak to przepraszam, że powielam i z przyjemnością skorzystam z linku nakierowującego)
1. Czy wszystkie ataki dystansowe fizyczne (oblężnicze i zwykłe) podczas walki pvp są blokowane tylko i wyłącznie przez podwójne punkty bloku czy podwójny blok dotyczy tylko ataków dystansowych uzyskiwanych z kart "zwinność"?
2. Wczoraj miałem sytuację typu zaatakowałem gracza czarem dającym oblężniczy atak lodowy 5, który on zablokował ognistym blokiem 4 więc został mi jeden punkt, który przepadł, więc teoretycznie bardziej opłacało by się zaatakować fizycznie bo wtedy nawet gdy on blokuje żywiołem musiałby blokować podwójnie i ataki z dystansu żywiołami są generalnie mniej opłacalne bo w zasadzie nic nie zmieniają a jedynie dają szansę na możliwość blokowania w przeliczniku 1:1. Czy gdybym do tego mojego ataku oblężniczego 5 dorzucił jeszcze kartę zwinności dającą 3 obrażeń fizycznych czy działało by to tak, że cały atak zamienił by się w fizyczny 8 (5 lodowych oblężniczych z czaru + 3 fizyczne ze zwinności =8) zmuszając przeciwnika do konieczności podwójnego blokowania całego ataku czy wszystkie punkty musiały by być liczone oddzielnie ?
3, Czy gracza można "zepchnąć" i zmusić do uciekczki na hex obok już w fazie ataku dystansowego czy dopiero w fazie ataku w zwarciu ?
1. Czy wszystkie ataki dystansowe fizyczne (oblężnicze i zwykłe) podczas walki pvp są blokowane tylko i wyłącznie przez podwójne punkty bloku czy podwójny blok dotyczy tylko ataków dystansowych uzyskiwanych z kart "zwinność"?
2. Wczoraj miałem sytuację typu zaatakowałem gracza czarem dającym oblężniczy atak lodowy 5, który on zablokował ognistym blokiem 4 więc został mi jeden punkt, który przepadł, więc teoretycznie bardziej opłacało by się zaatakować fizycznie bo wtedy nawet gdy on blokuje żywiołem musiałby blokować podwójnie i ataki z dystansu żywiołami są generalnie mniej opłacalne bo w zasadzie nic nie zmieniają a jedynie dają szansę na możliwość blokowania w przeliczniku 1:1. Czy gdybym do tego mojego ataku oblężniczego 5 dorzucił jeszcze kartę zwinności dającą 3 obrażeń fizycznych czy działało by to tak, że cały atak zamienił by się w fizyczny 8 (5 lodowych oblężniczych z czaru + 3 fizyczne ze zwinności =8) zmuszając przeciwnika do konieczności podwójnego blokowania całego ataku czy wszystkie punkty musiały by być liczone oddzielnie ?
3, Czy gracza można "zepchnąć" i zmusić do uciekczki na hex obok już w fazie ataku dystansowego czy dopiero w fazie ataku w zwarciu ?