Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Czy wykonanie elementow (grubosc, trwalosc etc.) rzeczywiscie oceniacie jako zauwazalnie slabsze niz pozostale gry FFG?
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Dla mnie wszystko mieście się w normie. Arkusze statków są na cieńszym papierze niż plansze graczy, ale jest ich znów więcej i zabierałyby więcej miejsca. Ponadto są takiej samej jakości jak plansze frakcji z Zakazanych Gwiazd.
Cała reszta to standard FFG moim zdaniem.
Moja kolekcja - klik
-
- Posty: 2616
- Rejestracja: 12 maja 2009, 09:28
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 67 times
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
No i wreszcie my zagraliśmy (3 osoby). Cały czas mieliśmy wrażenie, że to Talisman na dużych sterydach . Dużo zależy od ekipy, która gra. Jeśli jest nastawiona na negatywną interakcję to gra dostaje pazurków. Jeśli natomiast "każdy sobie rzepkę skrobie" no to w uzyskiwaniu kolejnych punktów przeszkadza sama gra (los) i w niewielkim sposób inni gracze, kiedy zabiorą nam potrzebny zasób. I przy tej ilości kart handlu/misji to trochę słabo jest. Tych kart/układów/statków, itd powinno być ze dwa razy więcej.
Ogólnie wrażenia pozytywne, bo od razu byliśmy nastawieni na lekki tytuł, ale ta gra ma zdecydowane niewykorzystany potencjał.
Tak przy okazji. Pod koniec grania nasunął mi się pomysł na domową modyfikację. Każdy układ należy do jakiejś frakcji i nawet mając u niej "bana" bez problemu można tam przebywać/handlować/ itd. Ciekawiej byłoby gdyby na układach z "banem" nie można było lądować albo lądować tylko po spełnieniu jakiegoś testu.
Pozdrawiam
Ogólnie wrażenia pozytywne, bo od razu byliśmy nastawieni na lekki tytuł, ale ta gra ma zdecydowane niewykorzystany potencjał.
Tak przy okazji. Pod koniec grania nasunął mi się pomysł na domową modyfikację. Każdy układ należy do jakiejś frakcji i nawet mając u niej "bana" bez problemu można tam przebywać/handlować/ itd. Ciekawiej byłoby gdyby na układach z "banem" nie można było lądować albo lądować tylko po spełnieniu jakiegoś testu.
Pozdrawiam
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Przecież to FFG - połowa gry jest wycięta, żeby później sprzedać jako dodatki. Spoko, spoko doczekasz się wszystkiego
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
I "pełna" gra będzie kosztowała 400 zł.
Zewnętrzne Rubieże to porażka. Nudzi się i powtarza po drugiej partii.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Możesz rozwinąć? Co się powtarza? Teoretycznie każda gra się powtarza bo ma skończoną ilość elementów.
Jeśli ilość mechanik i komponentów w grze pozwala przy każdej rozgrywce uzyskać inną sytuację, to wtedy uważam grę za niepowtarzalną.
Sugerujesz, że tutaj tego nie ma czy o coś innego chodzi?
W przypadku Eldritch Horror przy spotkaniach miast można było wyczuć powtarzalność, ale w żadnym wypadku bym jej nie nazwał powtarzalną. Podobnie jak Runebound.
Pytam, bo interesuje mnie ta gra, ale jeszcze jej nie kupiłem posiadając podobną - jak sądzę - Firefly i wszystko co do niej wyszło.
Jeśli ilość mechanik i komponentów w grze pozwala przy każdej rozgrywce uzyskać inną sytuację, to wtedy uważam grę za niepowtarzalną.
Sugerujesz, że tutaj tego nie ma czy o coś innego chodzi?
W przypadku Eldritch Horror przy spotkaniach miast można było wyczuć powtarzalność, ale w żadnym wypadku bym jej nie nazwał powtarzalną. Podobnie jak Runebound.
Pytam, bo interesuje mnie ta gra, ale jeszcze jej nie kupiłem posiadając podobną - jak sądzę - Firefly i wszystko co do niej wyszło.
-
- Posty: 2290
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1596 times
- Been thanked: 931 times
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Jeśli popatrzeć w przeszłość, to raczej 2500-4000
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 784 times
- Been thanked: 1226 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Takie posty to jeszcze większa porażka, nudzą się już po pierwszym razie.
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Jeżeli masz komplet Firefly to moim zdaniem rubieże bez sensu bo to takie Firefly light, szkoda się dublować.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Pomyśl o tym jako starterze do gry LCG. Podstawka ma za zadanie nauczyc Cie zasad gry i rozegrac pierwsze pare partii a przede wszystkim dla Ciebie jest to test czy chcesz w to dalej wchodzic czy zakonczyc na podstawowej wersji.
To nie jest Gloomhaven zebys w to gral co tydzien przez rok nic przez ten czas nie kupujac. To jest system gry nastawiony na dodatki a nie pojedyncza gra, w ktora mozna zagrac 30razy i zobaczyc cos innego za kazdym razem. Jak ktos kategorycznie wyklucza zakup jakichkolwiek przyszlych dodatków (nawet gdy Rubieze mu sie spodobaja!) to musi sie zastanowic czy jest sens kupowac podstawke dla kilku partii. Kazdy dodatek natomiast bedzie znacznie zwiekszal regrywalnosc - bo z kazdym kolejnym bedzie duzo wiecej zmiennych. Ta gra jezeli bedzie dobra sprzedaz za 3 lata moze byc ogromnie regrywalna.
Bedzie to kosztowalo zakup tego wszystkiego ale nalezy pamietac, ze jest to gra w bardzo popularnym i drogim uniwersum Star Wars. Musi zarobic na FFG i na kosztowna licencje dla Disneya. Za sam znaczek Star Wars trzeba slono placic ale czego nie robia fani.
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
A ktoś, coś przebąkiwał już w ogóle o tych dodatkach, które wszyscy tak bardzo biorą za pewnik? Co jeśli ich nie będzie i gra nie zostanie rozwinięta o tą całą domniemaną dodatkową zawartość, która ma ją ponoć wynieść na nowy, wyższy poziom?
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
FFG. To jest gra wydana przez FFG. W uniwersum Star Wars, za ktore ludzie ochoczo chca placic.
Jak masz watpliwosci to sie wstrzymaj z zakupem do wydania pierwszego dodatku. To bylby cud jakby nie wyszedl.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10924
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3357 times
- Been thanked: 3217 times
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Pierwszy z brzegu przykład - Star Wars: Rebellion. Ten sam wydawca, ten sam twórca, te samo uniwersum, Ci sami ludzie chętni płacić za wszystko co do niej wyjdzie. A nalotu dodatków do niej nie było i nie będzie - i to pomimo znacznie większego sukcesu/uznania graczy i recenzentów dla tytułu.FFG. To jest gra wydana przez FFG. W uniwersum Star Wars, za ktore ludzie ochoczo chca placic. Jak masz watpliwosci to sie wstrzymaj z zakupem do wydania pierwszego dodatku. To bylby cud jakby nie wyszedl.
Tak się zastanawiam, czy Outer Rim to nie jest dla FFG taki trochę wydawniczy "B team" w stylu Battle for Rokugan - kości z odzysku, standy zamiast figurek, które potem można by potem dosprzedawać graczom na kilogramy...
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 784 times
- Been thanked: 1226 times
- Kontakt:
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
To jednak inny kaliber gier. Rebelia jest dużą, rozbudowaną grą, która już w dniu premiery wydawała się być kompletna. Zauważ, że dodatek jest w dużej mierze pakietem naprawczym, poprawiającym kulejącą walkę.
Zewnętrzne Rubieże nie mają tak rozbudowanej zawartości i zasad, jest miejsce nie tylko na rozwijanie gry wszerz (więcej tego samego), ale też w głąb (nowe mechaniki nie sprawią, że gra będzie nimi przeładowana). W zasadzie wystarczy spojrzeć na numerację kart Danych i mamy odpowiedź, czy w FFG myślą o dodatkach
Zewnętrzne Rubieże nie mają tak rozbudowanej zawartości i zasad, jest miejsce nie tylko na rozwijanie gry wszerz (więcej tego samego), ale też w głąb (nowe mechaniki nie sprawią, że gra będzie nimi przeładowana). W zasadzie wystarczy spojrzeć na numerację kart Danych i mamy odpowiedź, czy w FFG myślą o dodatkach
-
- Posty: 1830
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 586 times
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Pierwsza odpowiedź w wątku:
"Yeah but when he talked about an expansion he said that it was pretty high up on their list. "
Pytanie co znaczy dla niego "near future" kwartał, rok, dwa lata.
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Rebelia to w pierwotnym zalozeniu kompletny tytul. Rubieze nie, to mysle bedzie wydawane jak Runebound male i duze dodatki.mmag pisze: ↑29 paź 2019, 10:48Pierwszy z brzegu przykład - Star Wars: Rebellion. Ten sam wydawca, ten sam twórca, te samo uniwersum, Ci sami ludzie chętni płacić za wszystko co do niej wyjdzie. A nalotu dodatków do niej nie było i nie będzie - i to pomimo znacznie większego sukcesu/uznania graczy i recenzentów dla tytułu.FFG. To jest gra wydana przez FFG. W uniwersum Star Wars, za ktore ludzie ochoczo chca placic. Jak masz watpliwosci to sie wstrzymaj z zakupem do wydania pierwszego dodatku. To bylby cud jakby nie wyszedl.
Tak się zastanawiam, czy Outer Rim to nie jest dla FFG taki trochę wydawniczy "B team" w stylu Battle for Rokugan - kości z odzysku, standy zamiast figurek, które potem można by potem dosprzedawać graczom na kilogramy...
Dokladnie tak jak pisze mateyo.
A co to znaczy B team? Battle for Rokugan jest juz tytulem bez perspektyw, tyle czasu od premiery nic nie wyszlo, zaledwie 2800 owned na bgg. Outer Rim "przyszlosc" ciagle ma 4200 owned na bgg to niezbyt duzo ale duzo lepiej jak BfRokugan dodatkowo powinno teraz szybko przybywac i wskoczyc na przynajmniej 7000.
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
To dlaczego nie ma słuchu o dodatkach w ogóle? Minęło już pół roku.Halloween pisze: ↑29 paź 2019, 09:53Pomyśl o tym jako starterze do gry LCG. Podstawka ma za zadanie nauczyc Cie zasad gry i rozegrac pierwsze pare partii a przede wszystkim dla Ciebie jest to test czy chcesz w to dalej wchodzic czy zakonczyc na podstawowej wersji.
To nie jest Gloomhaven zebys w to gral co tydzien przez rok nic przez ten czas nie kupujac. To jest system gry nastawiony na dodatki a nie pojedyncza gra, w ktora mozna zagrac 30razy i zobaczyc cos innego za kazdym razem. Jak ktos kategorycznie wyklucza zakup jakichkolwiek przyszlych dodatków (nawet gdy Rubieze mu sie spodobaja!) to musi sie zastanowic czy jest sens kupowac podstawke dla kilku partii. Kazdy dodatek natomiast bedzie znacznie zwiekszal regrywalnosc - bo z kazdym kolejnym bedzie duzo wiecej zmiennych. Ta gra jezeli bedzie dobra sprzedaz za 3 lata moze byc ogromnie regrywalna.
Bedzie to kosztowalo zakup tego wszystkiego ale nalezy pamietac, ze jest to gra w bardzo popularnym i drogim uniwersum Star Wars. Musi zarobic na FFG i na kosztowna licencje dla Disneya. Za sam znaczek Star Wars trzeba slono placic ale czego nie robia fani.
LCG masz je od razu po premierze. Masz wtedy wizję rozwoju gry.
Rubieże póki co wyglądają na jednorazowy strzał po kasę.
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
FFG tak robi, ze do kazdego tytulu wstepnie planuja dodatki. Te, ktore sie nie sprzedadza ich nie dostaja.
Powinni rzeczywiscie wkrotce oglosic dodatek. Zawsze mozna sie wstrzymac z zakupem podstawki do tego czasu.
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
LCG ma inny system wydawniczy.
z podstawka produkowany jest od razu caly kolejny cykl, ktory jest trzymany w magazynach i dozowany. kolejne dodatki miesiac w miesiac, bez tego gra by sie szybciej znudzila niz outer rim.
zewnetrzne rubieze to nie karcianka.
spojrz, np. na takie arkham horror 3ed. podstawka zdaje sie wyszla w listopadzie 2018 roku, pierwszy dodatek wyszedl do niej jakos w tym lub zeszlym miesiacu.
co prawda kiedys dodatki do takich gier wychodzily raz na pol roku (naprzemiennie duzy i maly dodatek) ale w zwiazku z tym co Panowie wyzej wklejali, FFG zmienilo polityke. nie wydaje juz dodatkow do "normalnych gier planszowych" na potege.
z podstawka produkowany jest od razu caly kolejny cykl, ktory jest trzymany w magazynach i dozowany. kolejne dodatki miesiac w miesiac, bez tego gra by sie szybciej znudzila niz outer rim.
zewnetrzne rubieze to nie karcianka.
spojrz, np. na takie arkham horror 3ed. podstawka zdaje sie wyszla w listopadzie 2018 roku, pierwszy dodatek wyszedl do niej jakos w tym lub zeszlym miesiacu.
co prawda kiedys dodatki do takich gier wychodzily raz na pol roku (naprzemiennie duzy i maly dodatek) ale w zwiazku z tym co Panowie wyzej wklejali, FFG zmienilo polityke. nie wydaje juz dodatkow do "normalnych gier planszowych" na potege.
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 552 times
- Been thanked: 281 times
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Oh wow, nazywanie tej gry "Starterem jak w LCG" i porównywanie do Gloomhaven, no nieźle. W porównaniu do Gloomhaven, to pewnie każda gra jest tylko systemem nastawionym na dodatki, który nudzi się po 20 partii.
Jest w tej grze - bardziej w wykonaniu niż w mechanice - kilka elementów, które wskazują, że ktoś świadomie pozostawił przestrzeń na
dodatki:
1. Karty danych: są ponumerowane, ale są luki w numeracji.
2. Żetony kontaktów mają 3 rangi (biała, zielona, żółta) i oznaczenie liczbą kropek. Wygląd żetonu wskazuje, że zmieszczą się tam i 4
kropki. A popularny kod kolorystyczny też sugeruje, że pojawić się może np. kolor czerwony, jako następny po żółtym.
3. Plansza jest robiona z puzzli - to zawsze umożliwia dodanie elementów lub podmianę ich w dodatku.
Ale samo pozostawienie przestrzeni na dodatki nie świadczy jeszcze, że te dodatki są wymagane albo że gra bez nich jest niekompletna. Ja bym obstawiał raczej to, że FFG nauczyło się na błędach, że jak się nie zostawi takiej przestrzeni na dodatki, to później trudniej się je integruje z podstawową wersją gry.
Gra ma 8 różnych postaci, kilkaset kart, losowe rozłożenie 22 żetonów kontaktów, co daje jej regrywalność porównywalną z większością wydawanych obecnie gier i nie ma co powtarzać bzdur, że jest inaczej, bo widać w projekcie miejsce na dodatek.
Jest w tej grze - bardziej w wykonaniu niż w mechanice - kilka elementów, które wskazują, że ktoś świadomie pozostawił przestrzeń na
dodatki:
1. Karty danych: są ponumerowane, ale są luki w numeracji.
2. Żetony kontaktów mają 3 rangi (biała, zielona, żółta) i oznaczenie liczbą kropek. Wygląd żetonu wskazuje, że zmieszczą się tam i 4
kropki. A popularny kod kolorystyczny też sugeruje, że pojawić się może np. kolor czerwony, jako następny po żółtym.
3. Plansza jest robiona z puzzli - to zawsze umożliwia dodanie elementów lub podmianę ich w dodatku.
Ale samo pozostawienie przestrzeni na dodatki nie świadczy jeszcze, że te dodatki są wymagane albo że gra bez nich jest niekompletna. Ja bym obstawiał raczej to, że FFG nauczyło się na błędach, że jak się nie zostawi takiej przestrzeni na dodatki, to później trudniej się je integruje z podstawową wersją gry.
Gra ma 8 różnych postaci, kilkaset kart, losowe rozłożenie 22 żetonów kontaktów, co daje jej regrywalność porównywalną z większością wydawanych obecnie gier i nie ma co powtarzać bzdur, że jest inaczej, bo widać w projekcie miejsce na dodatek.
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Co z tego, ze jest niby duzo zmiennych jak chodzi o odczucia z gry, ze jest bardzo podobnie?
FFG wie, ze recenzenci oczekuja "prezentow" i zapewne placi za recenzje albo cos rozdaje a i tak ten temat jest w recenzjach podnoszony. Oczywiscie nie jest ogolnie tak zle ale o czyms to swiadczy.
Gra potrzebuje dodatkow, lepiej zeby sie ukazaly.
- Gothik
- Posty: 490
- Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 34 times
Re: Star Wars: Outer Rim / Zewnętrzne Rubieże (Corey Konieczka, Tony Fanchi)
Jak ktoś nie chce czekać na FFG: https://boardgamegeek.com/thread/228841 ... ots/page/1