Witam Wszystkich serdecznie.
Chciałbym do waszej oceny przedstawić projekt, który powoli realizujemy. Mamy już potrzebną technologię, prototyp jest w produkcji, oprogramowanie się pisze.
Pomysł opiera się na likwidacji progu wejścia, który jest bardzo wysoki w przypadku gier bitewnych. A przejawia się w dużej złożoności, dość skomplikowanej mechanice, instrukcji na 300 stron i niezliczonej liczbie rzutów z przeliczaniem wartości, która przeraża większość „nienerdowych” graczy.
Proponujemy grę bitewną w której podchodzisz do stołu i grasz, nie potrzebujesz nawet małej instrukcji.
Prowadzenie gracza przez etapy gry odbywa się z użyciem podświetlanego, dotykowego stołu bitewnego, który na wyświetlaczy pokazuje Ci kolejne działania do wykonania a interaktywna kostka zlicza rzuty, przekuwając je automatycznie np. na zadane obrażenia. Klimatu dodają dźwięki z pola walki i nastrojowa muzyka. Oczywiście wszystko z udziałem pięknych figurek.
Stół sam rozpoznaje rodzaj jednostki, na początku dobierasz tylko wyposażenie dodatkowe. Gra toczy się w 100% na stole, wyświetlacz tylko podpowiada kolejne ruchy.
Nie będę się rozpisywał nad mechaniką, bo ma to być klasyczna gra bitewna w klimacie Fantasy, zbliżona do Warhammera.
Co myślicie o takim projekcie, podkreślam że jest on nastawiony na otwarcie bitewniaków na szersze grono odbiorców? Wiem że dla niektórych oddanie elektroniki może być profanacją.
Hybrydowa Gra Bitewna
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Hybrydowa Gra Bitewna
Pomysł fajny, ambitny i zacny
CMON et al też pracują na podobnymi projektami (np. ich Teburu: LINK) więc kierunek na pewno słuszny i podejżewam że perspektywiczny.
Czy mógłbyś dokładniej wytłumaczyć ten "podświetlany, dotykowy stół bitewny"? Ten stół to jedno duże lcd dotykowe, czy jakiś rzutnik nad/pod stołem? No i jak duży ten stół? Fajnie byłoby to sobie jakoś zwizualizować.
Jakby nie było pytanie pozostaje tak na prawdę jedno: jaka cena?
Bo ja, i pewnie nie mało innych osób, by z wielką chęcią w takie coś zagrało, ale czy kupiło... no właśnie.
Niemniej pomysł fajny, i z chęcią będę śledził, więc wrzucaj więcej info, wizualizacji, renderów. I oczywiście powodzenia!
CMON et al też pracują na podobnymi projektami (np. ich Teburu: LINK) więc kierunek na pewno słuszny i podejżewam że perspektywiczny.
Czy mógłbyś dokładniej wytłumaczyć ten "podświetlany, dotykowy stół bitewny"? Ten stół to jedno duże lcd dotykowe, czy jakiś rzutnik nad/pod stołem? No i jak duży ten stół? Fajnie byłoby to sobie jakoś zwizualizować.
Jakby nie było pytanie pozostaje tak na prawdę jedno: jaka cena?
Bo ja, i pewnie nie mało innych osób, by z wielką chęcią w takie coś zagrało, ale czy kupiło... no właśnie.
Niemniej pomysł fajny, i z chęcią będę śledził, więc wrzucaj więcej info, wizualizacji, renderów. I oczywiście powodzenia!
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
- KurikDeVolay
- Posty: 1037
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1046 times
- Been thanked: 466 times
Re: Hybrydowa Gra Bitewna
Bitewniak dla casuali? Myślę że zamiast interaktywnego stołu, lepszy byłby laser do hologramów w 3D. Mnie np nie przerażają zasady, a koszt armii...
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Hybrydowa Gra Bitewna
Czyli krótko mówiąc ma to być gra komputerowa z dodatkowym kosztem w postaci figurek. Promocyjne gadżety w rodzaju Amiibo już mnie odrzucają, dziękuję postoję. Koszt wejścia duży, bo raz że spory dotykowy ekran swoje kosztuje (szczególnie taki na którym można postawić figurki bez obawy np. porysowania), figurki będą musiały mieć jakieś RFID czy inny sposób łączenia ich z mechaniką gry, dodatkowy koszt (jeśli nie produkcji, to i tak będzie się tak udawać żeby było drożej), kwestia malowania figurek dyskusyjna - jeśli mamy RFID, to patrz wyżej. Jeśli ma to być rozpoznawane wizualnie jak ta karcianka z kamerką na PS3 (? - Eye of Judgement?), to możliwość nadania jednostkom własnych barw idzie w diabły.Regis88 pisze: ↑05 lis 2019, 16:11Prowadzenie gracza przez etapy gry odbywa się z użyciem podświetlanego, dotykowego stołu bitewnego, który na wyświetlaczy pokazuje Ci kolejne działania do wykonania a interaktywna kostka zlicza rzuty, przekuwając je automatycznie np. na zadane obrażenia. Klimatu dodają dźwięki z pola walki i nastrojowa muzyka. Oczywiście wszystko z udziałem pięknych figurek.
Stół sam rozpoznaje rodzaj jednostki, na początku dobierasz tylko wyposażenie dodatkowe. Gra toczy się w 100% na stole, wyświetlacz tylko podpowiada kolejne ruchy.
To teraz pytanie: Co ma to dać w porównaniu do dobrej gry wideo, którą mogę mieć za poniżej 100 zł?
Re: Hybrydowa Gra Bitewna
Dzięki za odpowiedz i opinię.
Spieszę z wyjaśnieniami.
AnimusAleonis
Nie mogę podać szczegółów technicznych ale stół będzie miał 100 x 100 cm.
Na tym etapie ciężko jeszcze określić cenę końcową ale chcielibyśmy zamknąć się w połowie wartości Beyond Humanity: Colonies , za grywalny starter do późniejszego rozbudowywania armii.
KurikDeVolay
Armia kosztować musi, w końcu to gra kolekcjonerska Ala hologramy też już się pojawiają:
https://www.kickstarter.com/projects/ti ... tag-newest
Pierzasty
Gra pozostaje na stole, nie przenosi się na ekran. Wyświetlacz nie stanowi całego stołu, tylko małe okienko przed graczem. Są w nim tylko wskazówki odnośnie kolejnych ruchów. Figurki można malować nie ma z tym żadnego problemu.
Spieszę z wyjaśnieniami.
AnimusAleonis
Nie mogę podać szczegółów technicznych ale stół będzie miał 100 x 100 cm.
Na tym etapie ciężko jeszcze określić cenę końcową ale chcielibyśmy zamknąć się w połowie wartości Beyond Humanity: Colonies , za grywalny starter do późniejszego rozbudowywania armii.
KurikDeVolay
Armia kosztować musi, w końcu to gra kolekcjonerska Ala hologramy też już się pojawiają:
https://www.kickstarter.com/projects/ti ... tag-newest
Pierzasty
Gra pozostaje na stole, nie przenosi się na ekran. Wyświetlacz nie stanowi całego stołu, tylko małe okienko przed graczem. Są w nim tylko wskazówki odnośnie kolejnych ruchów. Figurki można malować nie ma z tym żadnego problemu.