Sword & Sorcery

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Ostojaostroga
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2019, 11:36

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Ostojaostroga » 08 lis 2019, 14:14

Bartoszeg02 pisze:
02 lis 2019, 15:49

2) w pierwszym scenariuszu karta wydarzenia noc leży cały czas przy stole? Czy na koniec pierwszej tury jest już odrzucana ?
2. karta nocy leży odkryta obok talii wydarzeń przez cały czas działając, póki nie wylosujemy karty dzień i zakryjemy noc itd. (odzwierciedla to cykl dobowy )

Ostojaostroga
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2019, 11:36

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Ostojaostroga » 08 lis 2019, 14:20

Pytanie o kolce gremlinów - atakując gremlina zadajemy mu ranę i w reakcji "jeśli otrzyma obrażenia, wszyscy pozostali bohaterowie otrzymują 1 ranę"
i tu pytanie czy rana wchodzi z automatu czy mamy szansę bronić się przed tymi kolcami (RO lub pancerzem lub w inny sposób ?)

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 318
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 08 lis 2019, 14:24

Obronić możemy. Ale trzeba się bronić nawet jeśli zginie podczas ataku.

lazarro
Użytkownik wspierający
Posty: 102
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: lazarro » 09 lis 2019, 05:23

Ostojaostroga pisze:
08 lis 2019, 14:20
Pytanie o kolce gremlinów - atakując gremlina zadajemy mu ranę i w reakcji "jeśli otrzyma obrażenia, wszyscy pozostali bohaterowie otrzymują 1 ranę"
i tu pytanie czy rana wchodzi z automatu czy mamy szansę bronić się przed tymi kolcami (RO lub pancerzem lub w inny sposób ?)
Podobnie ma się sprawa w momencie obalenia gremlina?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 318
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 09 lis 2019, 05:35

Tylko jeśli zadasz obrażenia.

kowalsm
Posty: 10
Rejestracja: 03 lut 2019, 13:00
Has thanked: 1 time

Re: Sword & Sorcery

Post autor: kowalsm » 09 lis 2019, 12:00

Zależy też o których Gremlinach mówimy. Przed niebieskimi możesz się bronić, ale czerwony po otrzymaniu obrażeń, zawsze zadaje 1 obrażanie (każdemu bohaterowi na jego polu), przed tymi obrażeniami nie możesz się obronić. Przynajmniej ja to tak interpretuje :)
Ostojaostroga pisze:
08 lis 2019, 14:20
Pytanie o kolce gremlinów - atakując gremlina zadajemy mu ranę i w reakcji "jeśli otrzyma obrażenia, wszyscy pozostali bohaterowie otrzymują 1 ranę"
i tu pytanie czy rana wchodzi z automatu czy mamy szansę bronić się przed tymi kolcami (RO lub pancerzem lub w inny sposób ?)

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 318
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 09 lis 2019, 18:16

Dobrze interpretujesz :)

Sroczka
Użytkownik wspierający
Posty: 235
Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Sroczka » 09 lis 2019, 23:55

Po pierwszym scenariuszu gdy
Spoiler:
to gra się kończy jak mówi odpowiedni paragrafod razu czy mogę jeszcze pójść do komnaty ze skarbem i go zabrać?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 318
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 10 lis 2019, 00:16

Od razu. Trzeba to odepchnąć i druga postać może iść po skarb.

sor
Posty: 67
Rejestracja: 02 paź 2017, 16:49

Re: Sword & Sorcery

Post autor: sor » 10 lis 2019, 18:40

1. Pytanie o zdolności: czy raz wybrana zdolność zostaje do końca gry, czy w przypadku awansowania na wyższe poziomy (bądź w trakcie fazy emporium), można zastępować stare umiejętności nowymi?

2. Czy żeton trafienia krytycznego K.O. to jest obalenie?

Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Użytkownik wspierający
Posty: 333
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Bartoszeg02 » 10 lis 2019, 20:10

sor pisze:
10 lis 2019, 18:40
1. Pytanie o zdolności: czy raz wybrana zdolność zostaje do końca gry, czy w przypadku awansowania na wyższe poziomy (bądź w trakcie fazy emporium), można zastępować stare umiejętności nowymi?

2. Czy żeton trafienia krytycznego K.O. to jest obalenie?
1. Z czego się orientuję to zmienić zdolność możesz tylko jeżeli po śmierci spadnie Ci poziom (wtedy musisz odrzucić je tak żeby się zgadzały z limitem) i przeprowadzisz ponownie awans.

2. tak

sor
Posty: 67
Rejestracja: 02 paź 2017, 16:49

Re: Sword & Sorcery

Post autor: sor » 11 lis 2019, 13:00

Kolejne więc pytanie:
Aktywowała mi się umiejętność z broni: możesz wykonać dodatkowy atak tą bronią.
Czy w przypadku gdy wróg którego atakowałem zginął, mogę zaatakować innego na tym polu, czy niestety premia przepada, bo to byłaby oddzielna AKCJA walki?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2019, 19:35 przez sor, łącznie zmieniany 1 raz.

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 318
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 11 lis 2019, 13:07

Myślę, że tak. Jedna akcja ataku pozwala zaatakować jednego wroga (wyjątkiem jest atak obszarowy) i w ramach tej akcji ataku wykonujemy atak.

Sroczka
Użytkownik wspierający
Posty: 235
Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: Sroczka » 11 lis 2019, 14:59

Bartoszeg02 pisze:
10 lis 2019, 20:10
sor pisze:
10 lis 2019, 18:40
1. Pytanie o zdolności: czy raz wybrana zdolność zostaje do końca gry, czy w przypadku awansowania na wyższe poziomy (bądź w trakcie fazy emporium), można zastępować stare umiejętności nowymi?

2. Czy żeton trafienia krytycznego K.O. to jest obalenie?
1. Z czego się orientuję to zmienić zdolność możesz tylko jeżeli po śmierci spadnie Ci poziom (wtedy musisz odrzucić je tak żeby się zgadzały z limitem) i przeprowadzisz ponownie awans.

2. tak
W przypadku spadku poziomu duszy jest mowa o tym że odrzucasz pierwszą umiejętność z prawej strony (czyli ostatnio nabytą)

kowalsm
Posty: 10
Rejestracja: 03 lut 2019, 13:00
Has thanked: 1 time

Re: Sword & Sorcery

Post autor: kowalsm » 11 lis 2019, 17:55

To ja jeszcze rozbuduję to pytanie. Czy w przypadku "dodatkowego ataku", cały ten "nowy" atak przeprowadzamy od nowa, czyli dwa razy przeprowadzamy etapy ataku i obrony, czy sumujemy z poprzednim i liczymy obronę przeciwnika tylko raz ?
sor pisze:
11 lis 2019, 13:00
Kolejne więc pytanie:
Aktywowała mi się umiejętność z broni: możesz wykonać dodatkowy atak tą bronią.
Czy w przypadku gdy wróg którego atakowałem, mogę zaatakować innego na tym polu, czy niestety premia przepada, bo to byłaby oddzielna AKCJA walki?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 318
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 11 lis 2019, 20:17

Tak, cały atak jest od nowa przeprowadzany. Nie dostajemy tylko bonusu np. z Wzmocnienia ataku za 1 zwykłą akcję, jeśli poprzedni atak go używał.

Moje pytanie jest takie:

1. Pociski muszę odrzucić po wyrzuceniu głowy gremlina (niby się skończyły). A jak przerzucę jakąś umiejętnością tą kość to nadal muszę odrzucić? W instrukcji napisali (po ewentualnym przerzucie).

2. Jeśli wyrzucę dwa pioruny, a jeden z nich umożliwia przerzucenie kości, to po przerzuceniu właśnie tej z dwoma piorunami tracę ten drugi, czy najpierw mogę go "zużyć" a dopiero przerzucić?

sor
Posty: 67
Rejestracja: 02 paź 2017, 16:49

Re: Sword & Sorcery

Post autor: sor » 11 lis 2019, 22:04

MrAtrion pisze:
11 lis 2019, 20:17
Tak, cały atak jest od nowa przeprowadzany. Nie dostajemy tylko bonusu np. z Wzmocnienia ataku za 1 zwykłą akcję, jeśli poprzedni atak go używał.

Moje pytanie jest takie:

1. Pociski muszę odrzucić po wyrzuceniu głowy gremlina (niby się skończyły). A jak przerzucę jakąś umiejętnością tą kość to nadal muszę odrzucić? W instrukcji napisali (po ewentualnym przerzucie).

2. Jeśli wyrzucę dwa pioruny, a jeden z nich umożliwia przerzucenie kości, to po przerzuceniu właśnie tej z dwoma piorunami tracę ten drugi, czy najpierw mogę go "zużyć" a dopiero przerzucić?
Ad.1 Wszelkie efekty ataku, stosuje się po przerzucie.

Ad. 2 Nie wiem jak tu, ale w innych tego typu grach, nie można było przerzucić żetonu, którego mocy używasz - czyli w tym wypadku nie możesz użyć piorunów żeby zmienić wynik tego żetonu.

Tym razem ją rozbudowując pytanie o pociski: w przypadku strzał (akcja darmowa), czyli przedmiotu który wpływa na następny atak, rozumiem że nie mogę użyć drugi raz innego pocisku do tego samego ataku (logiczne). A w przypadku noży do rzucania? Czy mogę zaatakować wroga akcja walki, a następnie dwukrotnie nożami do rzucania (tymi samymi, bądź różnymi), które wykorzystują zwykła akcje?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 318
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Sword & Sorcery

Post autor: MrAtrion » 12 lis 2019, 06:08

Ad.1 Czyli nie tracę pocisków?

Z pocisków można korzystać wiele razy, byle nie w tym samym ataku. Jedne pociski na atak.

sor
Posty: 67
Rejestracja: 02 paź 2017, 16:49

Re: Sword & Sorcery

Post autor: sor » 12 lis 2019, 07:48

Nie tracisz, bo jeszcze nie rozpatrujesz efektów kości

Tak, tylko nożami do rzucania atakuje się zwykłą akcją, nie akcją ataku. Więc dobrze rozumiem, że jeśli Shea ma 3 zwykłe akcje, to w jednej aktywacji może rzucać 3 razy?

Edycja:
Znalazłem odpowiedź na moje pytanie na bgg (można wykonać trzy ataki)
https://boardgamegeek.com/thread/181415 ... -same-turn

ODPOWIEDZ