Mage Knight - zasady, reguły, pytania.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

Może to link pomoże nowym graczom łatwiej wejść w świat Mage Knighta. Jakość jest słaba, ale to przez brak doświadczenia i odpowiedniego sprzętu.
Damon22
Posty: 205
Rejestracja: 13 gru 2018, 20:09
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 93 times
Been thanked: 42 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Damon22 »

woytas pisze: 21 cze 2019, 19:01 Może to link pomoże nowym graczom łatwiej wejść w świat Mage Knighta.
Polecam! Filmy dużo uczą, są nieźle zrobione, a przede wszystkim pokazują jak z niby słabej ręki można wykombinować konkretny atak :wink: (a to największa radocha w grze).
Ja już jestem na etapie 5 i 8 poziom miast solo Arytheą 151 pkt 8)
Kajak
Posty: 175
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 97 times
Been thanked: 34 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kajak »

Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć walkę miedzy graczami?
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Cin »

Kajak pisze: 22 cze 2019, 12:24 Czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć walkę miedzy graczami?
No wiesz, to jednak spory kawałek instrukcji i do tego chyba trudno będzie to zrobić lepiej niż w instrukcji. Pytaj o konkretne rzeczy to spróbujemy pomóc.
Kajak
Posty: 175
Rejestracja: 11 lut 2006, 00:11
Lokalizacja: Niedaleko Nowej Huty
Has thanked: 97 times
Been thanked: 34 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Kajak »

No to może na przykładzie z instrukcji :
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt)


Nie kumam.
kalo90
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2017, 00:26
Has thanked: 35 times
Been thanked: 14 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: kalo90 »

Kajak pisze: 22 cze 2019, 13:53 No to może na przykładzie z instrukcji :
Jeśli Atakujący wykorzysta Atak dystansowy ogniem
o sile 4, a Blokujący zagra Blok
lodem 4, siła Ataku jest zmniejszona o 2. Jeśli Blokujący zagra Blok
7, siła Ataku jest zmniejszona o 1
(siła osłabionego Bloku wynosi 3,
Atak pomniejsza się więc tylko o 1
punkt)


Nie kumam.
Siła ataku dystansowego 4 (ogień). Blok lodem 4. W dystansie każde 2 punkty blokują 1 punkt ataku. 4 podziel przez 2. Blokujesz 2.
Siła ataku dystansowego 4 (ogień). Blok zwykły 7 (osłabiony blok - podziel przez 2 zaokrąglając w dół). Zostaje 3. W dystansie każde 2 punkty blokują 1 punkt ataku. Czyli 3 blokuje 1.
Darkstorm
Posty: 834
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 127 times
Been thanked: 182 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

Dziś narodziło się kolejne pytanie. Jedna z umiejętności Tovaka pozwala obniżyć pancerz przeciwnika o 1 za każdą posiadaną odporność. Jak to działa z czarem, który pozbawia przeciwnika odporności? Czy można najpierw obniżyć pancerz a potem pozbawić odporności czy też te dwie rzeczy nie kombią się razem?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Darkstorm pisze: 30 cze 2019, 23:38 Dziś narodziło się kolejne pytanie. Jedna z umiejętności Tovaka pozwala obniżyć pancerz przeciwnika o 1 za każdą posiadaną odporność. Jak to działa z czarem, który pozbawia przeciwnika odporności? Czy można najpierw obniżyć pancerz a potem pozbawić odporności czy też te dwie rzeczy nie kombią się razem?
Kombi się. Umiejętność odnosi się do aktualnie posiadanych odporności - jeśli np. byś zdjął odporność przed Resistance Break Tovaka to wtedy obniża o 1 mniej.
Darkstorm
Posty: 834
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 127 times
Been thanked: 182 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

Czy można zabrać innemu graczowi miasto/wieze/baszty które ten sobie zdobył? Jak tak to kto wtedy broni? Losuje się obrońców jeszcze raz? Po udanym szturmie podmienia się tarcze?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: jnowaczy »

mam prośbę o wytłumaczenie mi jak działa czarna kość many, kiedy mogę jak używać, to w sumie wiem(tylko w nocy) ale nie jestem w stanie rozumieć jak działa. Czy tak jak zlota kosc za dnia zastepuje dowolny kolor podstawowy, ktorym moge wzmacniac karte a moze, jka jest noc, musze miec mana podstawowa i zeby zadzialala musze dodatkowo miec czarna ?. nie mam pojecia
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

Czarna działa tylko w nocy albo w miejscach gdzie obowiązują reguły nocy (lochy, grobowce) do wzmacniania efektów czarów. Nigdy nie zastępuje dowolnej many (chyba, że efekt wprost o tym mówi). W dzień jest bezużyteczna tak samo jak złota w nocy.
Awatar użytkownika
jnowaczy
Posty: 503
Rejestracja: 15 wrz 2005, 20:43
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: jnowaczy »

Mam pytanie jeszcze o turę gracza. Załóżmy taka sytuację; wchodzę do wioski i walczę z przyległym wrogiem i pokonuje.Zaczynam nowa ture, dociagam karty, po calonocnych negocjacjach przy kuflu, werbuje towarzysza i ;
- moja tura dobiega końca i ruszyć się mogę w następnej turze
- po zwerbowaniu mogę się ruszyc
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
Darkstorm
Posty: 834
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 127 times
Been thanked: 182 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Darkstorm »

jnowaczy pisze: 21 sie 2019, 10:33 Mam pytanie jeszcze o turę gracza. Załóżmy taka sytuację; wchodzę do wioski i walczę z przyległym wrogiem i pokonuje.Zaczynam nowa ture, dociagam karty, po calonocnych negocjacjach przy kuflu, werbuje towarzysza i ;
- moja tura dobiega końca i ruszyć się mogę w następnej turze
- po zwerbowaniu mogę się ruszyc
Po zwerbowaniu ruszyć się możesz w następnej turze.
Awatar użytkownika
pinata
Posty: 613
Rejestracja: 11 mar 2014, 23:39
Been thanked: 11 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: pinata »

grzeslaw90 pisze: 28 lip 2019, 10:00
Darkstorm pisze: 28 lip 2019, 08:29 Czy można zabrać innemu graczowi miasto/wieze/baszty które ten sobie zdobył? Jak tak to kto wtedy broni? Losuje się obrońców jeszcze raz? Po udanym szturmie podmienia się tarcze?
Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
Odpowiedź grzeslawa jest poprawna wyłącznie w przypadku baszt. Miast i wież magów nie można przejąć - można jedynie do nich wejść i skorzystać z ich dobrodziejstw.
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

pinata pisze: 03 wrz 2019, 23:57
grzeslaw90 pisze: 28 lip 2019, 10:00
Darkstorm pisze: 28 lip 2019, 08:29 Czy można zabrać innemu graczowi miasto/wieze/baszty które ten sobie zdobył? Jak tak to kto wtedy broni? Losuje się obrońców jeszcze raz? Po udanym szturmie podmienia się tarcze?
Jeśli nie ma w nim gracza to losujesz nowy żeton. Wygrana daje wtedy połowę punktów za wroga zaokrąglając w dół. Oczywiście nadal tracisz reputację.
Odpowiedź grzeslawa jest poprawna wyłącznie w przypadku baszt. Miast i wież magów nie można przejąć - można jedynie do nich wejść i skorzystać z ich dobrodziejstw.
Nie zgadzam się. Wszystko zależy od scenariusza.

EDIT: Aaaaaaale w domyślnym nienadpisanym zasadami scenariusza przypadku masz rację :P nie da się zmienić właściciela Wieży Maga i Miasta. Co do miasta to po każdym ataku na miasto przez gracza, tylko jeśli są tam jeszcze wrogowie, to za każdego zabitego wroga kładzie się swoją tarczę. Po nieudanym podboju inny gracz może dobić i postawić obok swoje tarcze. Liderem miasta jest ten z większą ilością tarczy ale przy interakcji z miastem każda twoja tarcza daje +1 influence przy negocjacjach bez względu na leadership.
StanleyStone
Posty: 239
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:07
Has thanked: 61 times
Been thanked: 22 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: StanleyStone »

Nie mogę teraz znaleźć tego ani w regułach, ani w przewodniku, ale czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Posty: 1750
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 179 times
Been thanked: 437 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: grzeslaw90 »

StanleyStone pisze: 17 paź 2019, 01:26 Nie mogę teraz znaleźć tego ani w regułach, ani w przewodniku, ale czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
Nie ma. Zawsze są 3 :)
Eremita
Posty: 317
Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Re: Mage Knight PL

Post autor: Eremita »

StanleyStone pisze: 17 paź 2019, 01:26czy nie jest tak, że jakiś efekt w grze zwiększa pulę czarów w sposób, w jaki monastyr wpływa na pulę czynów zaawansowanych?
Nie ma, ale niezły pomysł do fanowskiego dodatku. :-)
kowalsm
Posty: 20
Rejestracja: 03 lut 2019, 13:00
Has thanked: 13 times
Been thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: kowalsm »

Mam pytanie, jak interpretować działanie zaawansowane czaru OFIARA? Chodzi mi dokładnie o część "Następnie zamień te pary kryształów na Manę." Czym jest pojęcie mana w MK ? Wydawało mi się, że to jest najszersze pojęcie w którym mieszczą się kryształy, znaczniki i kości, ale przy tej treści to nie ma sensu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pan_K
Posty: 2504
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 189 times
Been thanked: 168 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Pan_K »

Mana od kryształu różni się tym, że nie możesz jej zachować na kolejną turę. Przepada wraz zakończeniem tury i oddajesz ja do zasobów (jeśli jest znacznikiem) lub do puli kości many (jeśli jest kością).
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”

Ryba bez roweru, to tylko ryba...
adamsb81
Posty: 46
Rejestracja: 06 paź 2013, 10:12

Re: Mage Knight PL

Post autor: adamsb81 »

Witam. Czy ktoś ma lub wie gdzie dostać spolszczenie do Last Legion?
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2810
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 833 times
Been thanked: 361 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: Gromb »

adamsb81 pisze: 19 paź 2019, 13:45 Witam. Czy ktoś ma lub wie gdzie dostać spolszczenie do Last Legion?
zerknij tutaj:
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Mage Knight PL

Post autor: woytas »

A nie łatwiej tutaj?
Marshallo
Posty: 1
Rejestracja: 11 lis 2019, 01:15
Has thanked: 1 time

Re: Mage Knight PL

Post autor: Marshallo »

Cześć chłopaki, kupiłem jakiś czas temu grę i jest świetna ale zasady czasami potrafią na prawdę namącić w głowie więc postanowiłem zapytać was o radę w kilku kwestiach i będę rad jeżeli mi pomożecie ponieważ nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na te pytania (byćmoże przeoczyłem, jeśli tak to przepraszam, że powielam i z przyjemnością skorzystam z linku nakierowującego)

1. Czy wszystkie ataki dystansowe fizyczne (oblężnicze i zwykłe) podczas walki pvp są blokowane tylko i wyłącznie przez podwójne punkty bloku czy podwójny blok dotyczy tylko ataków dystansowych uzyskiwanych z kart "zwinność"?

2. Wczoraj miałem sytuację typu zaatakowałem gracza czarem dającym oblężniczy atak lodowy 5, który on zablokował ognistym blokiem 4 więc został mi jeden punkt, który przepadł, więc teoretycznie bardziej opłacało by się zaatakować fizycznie bo wtedy nawet gdy on blokuje żywiołem musiałby blokować podwójnie i ataki z dystansu żywiołami są generalnie mniej opłacalne bo w zasadzie nic nie zmieniają a jedynie dają szansę na możliwość blokowania w przeliczniku 1:1. Czy gdybym do tego mojego ataku oblężniczego 5 dorzucił jeszcze kartę zwinności dającą 3 obrażeń fizycznych czy działało by to tak, że cały atak zamienił by się w fizyczny 8 (5 lodowych oblężniczych z czaru + 3 fizyczne ze zwinności =8) zmuszając przeciwnika do konieczności podwójnego blokowania całego ataku czy wszystkie punkty musiały by być liczone oddzielnie ?

3, Czy gracza można "zepchnąć" i zmusić do uciekczki na hex obok już w fazie ataku dystansowego czy dopiero w fazie ataku w zwarciu ?
ODPOWIEDZ