The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: alpha »

Czyli jak wszyscy grają w tym szczególnym przypadku?
Czy FFG nie zabrało głosu w tej sprawie? To w końcu ich gra.
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4598
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1880 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: warlock »

Sarseth pisze: 26 lis 2019, 16:03
warlock pisze: 26 lis 2019, 15:50 Sprawdzian Woli ma tę przewagę, że nie wtasowujesz karty spotkań z powrotem do talii ;). Im chudsza talia spotkań, tym większa szansa że karta anulowana przez Eleanorę pojawi się z powrotem ;).
Eleanora nie wtasowuje, tylko każe pobrać następną kartę ;)
Jasne, 100% racji, nie wiem dlaczego ale pisząc o Eleanorze myślałem o zdolności Frodo Bagginsa z Czarnych Jeźdźców i jakoś tak połączyłem obie w pamięci (grałem z kumplem pierwszy scenariusz kampanii akurat wieczór przed napisaniem tego posta - https://ringsdb.com/card/141001) :D. Powinienem napisać raczej, że zdolność Eleanory nadal wymaga dociągnięcia kolejnej karty (i to jest ta słabsza jej strona) ;). Z kolei Frodo kasuje efekty karty spotkania, a nie tylko efekty odkrycia ;).
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

c08mk pisze: 26 lis 2019, 17:18 No niestety nie da się tak zrobić. LotR pozwala formować nową talię tylko podczas odkrywania kart w quest phase gdyby zabrakło kart. Jeżeli karta encounter ma być dobrana później to się jej nie dobiera (np. jeżeli zabraknie kart na efekt shadow). Dlatego wrony powinny wrócić do decku - powinno się je wtasować ale dyskusja czy jedną kartę można tasować była na BGG dość obszerna i nie ma tym temacie konsensusu.
Grając kartę z keywordem guarded przy pustej talii, przetasowujemy discard i odrzucamy tak długo, aż trafi się szukana karta. Więc da się resetować deck poza quest phasem, efektem który nie każe wprost zresetować talii, tylko np. odrzucać z niej karty. Trudno więc stwierdzić czy brak kart cienia przy pustym decku jest precedensem ustanawiającym nieresetowalność decku, czy może guarded jednak pokazuje, że jak masz dobrać czy odrzucić talię z decku, to należy go zresetować. Konsensus wśród internautów jest taki, że generalnie nie resetuje się talii spotkań poza quest phasem, ale jakbym miał wroga, który przy ataku odkrywa kartę z talii spotkań, osobiście raczej przetasowałbym pusty deck i dobrał nową kartę.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4598
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1880 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: warlock »

Wiecie, w przypadku wątpliwości zawsze można grać z "ponurą zasadą" - wybieramy interpretację najmniej korzystną dla graczy ;).
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: c08mk »

donmakaron pisze: 27 lis 2019, 10:11
c08mk pisze: 26 lis 2019, 17:18 No niestety nie da się tak zrobić. LotR pozwala formować nową talię tylko podczas odkrywania kart w quest phase gdyby zabrakło kart. Jeżeli karta encounter ma być dobrana później to się jej nie dobiera (np. jeżeli zabraknie kart na efekt shadow). Dlatego wrony powinny wrócić do decku - powinno się je wtasować ale dyskusja czy jedną kartę można tasować była na BGG dość obszerna i nie ma tym temacie konsensusu.
Grając kartę z keywordem guarded przy pustej talii, przetasowujemy discard i odrzucamy tak długo, aż trafi się szukana karta. Więc da się resetować deck poza quest phasem, efektem który nie każe wprost zresetować talii, tylko np. odrzucać z niej karty. Trudno więc stwierdzić czy brak kart cienia przy pustym decku jest precedensem ustanawiającym nieresetowalność decku, czy może guarded jednak pokazuje, że jak masz dobrać czy odrzucić talię z decku, to należy go zresetować. Konsensus wśród internautów jest taki, że generalnie nie resetuje się talii spotkań poza quest phasem, ale jakbym miał wroga, który przy ataku odkrywa kartę z talii spotkań, osobiście raczej przetasowałbym pusty deck i dobrał nową kartę.
O ile dobrze pamiętam to działa tylko przy nowym Guarded (wróg lub lokacja). Przy zwykłym starym tego nie było. Będę to musiał jeszcze sprawdzić :)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

Tak, chodzi o Guarded (X). No i jest wyraźnie napisane, że w tym przypadku trzeba zresetować deck, a w opisie dodawania kart cienia, że resetuje się tylko w fazie wyprawy, więc pewnie w innych przypadkach nie powinien się resetować. Niemniej wolałbym mieć napisane prosto i klarownie wszystko ;)
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 66 times
Been thanked: 18 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: inzkulozik »

alpha pisze: 25 lis 2019, 22:14 A jak wygląda kwestia karty wroga z wytrzymałością "1" i umiejętnością bohatera Thalin (zadawanie 1 obrażenia każdemu nowo odkrywanemu wrogowi).
Jeżeli wróg ma "Mroczną falę", to taki wróg (np. Wrony ze wschodu) zanim spadnie to uruchomi tę falę, czy nie?
Jest taki ciekawy dokumencik do wydrukowania
LotR LCG Encounter Reveal Reference Guide - https://docs.google.com/document/d/18Z- ... sp=sharing
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: alpha »

Rozpatrzoną kartę cienia odrzuca się na koniec fazy walki (lub z chwilą zabicia wroga).

Dlaczego nie można zrobić tego od razu po rozpatrzeniu tej karty?
Czy ona jest potem do czegoś potrzebna, że czeka na moment odrzucenia?
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4598
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1880 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: warlock »

Nigdy nie wiesz, czy jakaś inna karta cienia nie powie Ci: "weź z discardu wroga i umieść w zwarciu z sobą" ;). Jeśli taki wróg wciąż leży na innym wrogu jako rozpatrzona, ale jeszcze nie odrzucona karta cienia, to taki efekt Cię ominie. To tylko przykład, ale wiesz o co chodzi. ;) Twórca przyjął taką strukturę rundy i warto się tego trzymać ;).
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: alpha »

Wszystkie poniższe pytania dotyczą dodatku: "Starcie u stóp Samotnej Skały".

1. Karta scenariusza 2B (pogrubienia moje):
Kiedy się zbliżacie, trolle wychodzą wam na spotkanie i atakują!

Po odkryciu: Umieść odłożone wcześniej unikatowe karty Trolli w strefie przeciwności.
(...)
Widzę tu sprzeczność: atakują (wtedy od razu wchodzą w zwarcie), czy układam je do strefy przeciwności?
Dodatkowo: czy Thalin i jego przydzielanie obrażeń zadziała w tym przypadku (każdy z 4 trolli otrzyma po 1 obrażeniu) jeżeli nie jest to faza rozpatrywania wyprawy?

2. Frodo Baggins i jego zdolność:
Odpowiedź: Kiedy Frodo Baggins otrzyma obrażenia, anuluj te obrażenia i zamiast tego podnieś swój poziom zagrożenia o tyle, ile punktów obrażeń otrzymałby Frodo (tylko raz na fazę).
Frodo ma 2 punkty wytrzymałości. Jeżeli dostanie 5 obrażeń, to ginie z uwagi na to, że to więcej niż ma życia, czy jednak przeżyje, ale muszę podnieść zagrożenie o 5?

3. Obszar: "Samotna Skała" i jej treść:
Odporna na efekty kart graczy.
Gracze nie mogą podróżować na Samotną Skałę, chyba, że umożliwia im to efekt kart wyprawy.
Żetonów do przejścia: 6
Sprzymierzeniec "Zwiadowca z północy" ma umiejętność, która pozwala mu kłaść po 1 żetonie postępu na każdym obszarze w strefie przeciwności.
W trakcie gry uzbierałem więcej niż 6 żetonów na "Samotnej Skale", ale oczywiście nie mogę tam wędrować, dopóki nie położę 7 żetonu postępu na karcie scenariusza 1B.
Uzbierałem te 7, i wtedy staje się ona aktywnym obszarem. Ponieważ mam już te 6 żetonów na "Samotnej Skale" (a nawet więcej niż 6 w mojej rozgrywce), to rozumiem, że "Samotna Skała" od razu spada na stos kart odrzuconych, i nie dodaje Trollom: +1 do ataku, i +1 do obrony?

4. Sfera "Wiedza", karta z CS: "Leśna pułapka".
Wróg , do którego dołączono tę kartę nie może atakować.
Rozumiem, że np. Trolle (z omawianego tutaj dodatku "Starcie u stóp Samotnej Skały"), jeżeli znajdą się w takiej pułapce, to tylko je unieruchamia, ale swoje zdolności dodawania do ataku, obrony, itd., to dalej mają? Czy może jednak skoro są złapane, to nie? Stawiam, że jednak dodają, ale wolę się upewnić :)

5. Sprzymierzeniec: "Grimbeorn Stary"
Akcja: Wydaj 1 żeton zasobów przywództwa, aby umieścić ten żeton zasobów na Grimbeornie Starym.
Tutaj miałem zagadkę: czy jest tu jakieś ograniczenie co do ilości żetonów na fazę, czy na gracza? Czy jeżeli ktoś ma 8 żetonów zasobów w danym momencie, to może je wszystkie na raz położyć na nim? W sumie nie ma na nim żadnej informacji zabraniającej takiej akcji, ale z drugiej strony nie ma też napisane np. tak: "Połóż dowolną ilość żetonów przywództwa na Grimbeorna Starego". Jak to jest?
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Sarseth »

Spoiler:
Ad.1 To pierwsze to nie zasada tylko opis co się dzieje, 'flavour text' ;P Dlatego pisany jest kursywą. I dodatkowe: nie, bo zadaje obrażenia kartom które wychodzą z encounter decka i je "ODKRYWASZ" a nie "umieszczasz". I tak, może to być faza wyprawy, jeśli w fazie wyprawy awansowaliście, więc jakbyś wyciągał je z encounter decka to by dostały.
Ad.2 Obrażeń otrzymałby 5, więc o tyle możesz podnieść zagrożenie i Frodo przeżyje.
Ad.3 "ODPORNA NA EFEKTY KART GRACZY" - zwiadowca nie działa - to jest karta gracza
Ad.4 "Nie może atakować" - tyle i aż tyle. Efekty to nie atak. Więc tak, dodają.
Ad.5 Jeśli nie ma limitu, to możesz kłaść ile chcesz. Mogliby napisać Spend x Resources and put x resources, ale widać nie wpadli na to. Z drugiej strony, gdybyś miał jakieś konsekwencje za wykonywanie akcji, to byś musiał resultat wykonać X razy. Ale w tym scenariuszy znaczenia nie ma to.
Rebel 6% (trójmiasto)
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: alpha »

Sarseth pisze: 14 sty 2020, 13:12 nie, bo zadaje obrażenia kartom które wychodzą z encounter decka i je "ODKRYWASZ" a nie "umieszczasz"
A co z tym:
Po odkryciu: Umieść
Co do poniższego:
Sarseth pisze: 14 sty 2020, 13:12 Ad.3 "ODPORNA NA EFEKTY KART GRACZY" - zwiadowca nie działa - to jest karta gracza
Czyli jedyna możliwość zrzucenia tego obszaru to tylko i wyłącznie: postęp wyprawy, ale tylko w momencie gdy ten obszar jest aktywny?
Czy może jednak są jakieś sytuacje, które ze względu na słownictwo mogą to ominąć?
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

Powinieneś czytać to tak:
Po odkryciu tej karty wyprawy: umieść w strefie przeciwności trolle.

Odkryta została karta wyprawy, trolle zostały umieszczone w grze.

Odnośnie odporności na efekty kart graczy - musiałbyś tę lokację zbadać za pomocą kart przeciwności, a to w tym scenariuszu jest niemożliwe. Jedyna opcja to tam pójść i zbadać w wyprawie.
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Sarseth »

alpha pisze: 14 sty 2020, 13:23
Sarseth pisze: 14 sty 2020, 13:12 nie, bo zadaje obrażenia kartom które wychodzą z encounter decka i je "ODKRYWASZ" a nie "umieszczasz"
A co z tym:
Po odkryciu: Umieść
Umieść !== odkryj
z ang: reveal vs put.
Jak Thalin ma umiejętnosć, deal dmg when you reveal enemy from encounter deck - lub polski, zadaj obrażenia jak odkrywasz karty z talii przeciwności (tłumaczenie moje), a karta każe Ci "put enemy from encounter deck" - "umieść przeciwnika z talii przeciwności" - to tego dmg nie będzie. Niepotrzebna zabawa w słówka, ale jednak ma to często sens ze względu na balans scenariusza.
Rebel 6% (trójmiasto)
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: alpha »

Mam kilka pytań:

1. Zgodnie z instrukcją (s24) (zaznaczenia moje):
Wartownik
Postać posiadająca słowo kluczowe wartownik może
zostać zadeklarowana przez jej właściciela jako
obrońca podczas ataków wrogów wykonywanych
przeciwko innym graczom. Taka postać może zostać
zadeklarowana jako obrońca, kiedy gracz będący
w zwarciu z wrogiem mającym wykonać atak deklaruje
„brak obrońcy.” Postać-wartownik musi zostać
wyczerpana oraz spełnić inne warunki konieczne do
podjęcia obrony.
Czy to oznacza, że wartownik może zostać przydzielony ale tylko wtedy gdy atak jest nie broniony?
Czy da się skorzystać z wartownika gdy atak jest broniony i chciałbym zsumować "tarcze" (siła obrony) obu graczy?

2. Czy jest jakiś sposób żeby zdolność Eleanory (do odrzucania kart podstępu) uruchomić kilka razy w fazie odkrywania przeciwności?
W teorii karta "Nieoczekiwana odwaga" pozwala przygotować bohatera, ale w tej fazie nie da się skorzystać z tej karty.
Czy jest jakiś inny sposób, czy niestety tylko 1 podstęp podczas wyprawy może zostać odrzucony (zastąpiony) przy pomocy tej bohaterki?

3. zamiana obszarów
a) sprzymierzeniec: "Podróżniczka z Zachodniego gościńca"
b) wydarzenie: "Ścieżka Obieżyświata" (sfera wiedzy)
Co się dzieje z żetonami podstępu gdy zamieniam 2 obszary miejscami?

4. dodatek: "Urodzony w chmurach" (sfera taktyki)
Stan.
Dołącz do sprzymierzeńca.
Akcja: Odrzuć Urodzonego w chmurach z gry,
aby cofnąć sprzymierzeńca, do którego
dołączono tę kartę, na rękę jego właściciela.
Co się dzieje z ew. żetonami obrażeń tego sprzymierzeńca?

5. Czym są zakryte karty dodatków u orłów?
I czemu są nazywane zakrytymi?
Czy orły mogą posiadać dodatki odkryte?
O co tu chodzi?

6. dana karta może być max w 3 sztukach - na 1 gracza, czy w całej grze?
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

alpha pisze: 27 mar 2020, 11:45 Mam kilka pytań:

1. Zgodnie z instrukcją (s24) (zaznaczenia moje):
Czy to oznacza, że wartownik może zostać przydzielony ale tylko wtedy gdy atak jest nie broniony?
Czy da się skorzystać z wartownika gdy atak jest broniony i chciałbym zsumować "tarcze" (siła obrony) obu graczy?
Nie można bronić się dwoma postaciami (zwykłym obrońcą i wartownikiem), nie można sumować obrony. Możesz się bronić swoim wartownikiem zamiast atakowany gracz bronić się swoją postacią.
alpha pisze: 27 mar 2020, 11:45 2. Czy jest jakiś sposób żeby zdolność Eleanory (do odrzucania kart podstępu) uruchomić kilka razy w fazie odkrywania przeciwności?
Zdaje się, że nie ma.
alpha pisze: 27 mar 2020, 11:45 3. zamiana obszarów
[...]
Co się dzieje z żetonami podstępu gdy zamieniam 2 obszary miejscami?
Żetony postępu są przypisane do danej lokacji i zostają przemieszczone razem z nimi.
alpha pisze: 27 mar 2020, 11:45 4. dodatek: "Urodzony w chmurach" (sfera taktyki)
[...] Co się dzieje z ew. żetonami obrażeń tego sprzymierzeńca?
Kiedy jakakolwiek postać opuszcza grę (a cofnięcie na rękę jest właśnie opuszczeniem gry) wszystkie dołączone do niej karty są odrzucane, a wszystkie leżące na niej żetony wracają do puli.
alpha pisze: 27 mar 2020, 11:45 5. Czym są zakryte karty dodatków u orłów?
I czemu są nazywane zakrytymi?
Czy orły mogą posiadać dodatki odkryte?
O co tu chodzi?
Orły z Gór Mglistych (zdaje się że tak się nazywa ta karta) mogą dołączyć do siebie wszystkich sprzymierzeńców Orłów opuszczających grę jako zakryte (rewersem do góry) dodatki. Taki dodatek sam z siebie nic nie robi, ale dzięki zdolności samych Orłów z Gór Mglistych zwiększa im statystyki. Po prostu taka karta jest teraz traktowana jako zakryty dodatek na potrzeby tej zdolności.
alpha pisze: 27 mar 2020, 11:45 6. dana karta może być max w 3 sztukach - na 1 gracza, czy w całej grze?
Na talię gracza, chyba że karta albo inna zasada mówi inaczej (są np. karty z tekstem "limit 1 taka karta na talię gracza" czy coś w tym stylu).
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: c08mk »

Zasady pamięci, jeżeli coś podam nie tak to proszę poprawiać :)

1. Tarcz do obrony nie można sumować, chyba że pozwala na to efekt karty.
Wartownik pozwala bronić atak skierowany na innego gracza gdy ten deklaruje brak obrońcy. W zasadzie to tyle.

2. Nie pamiętam czy Eleanora ma dopisek na karcie "raz na rundę". Jeżeli tak to może tej zdoloności użyć tylko raz. Jeżeli nie ma takiego dopisku to można tej zdolności użyć tyle razy ile jesteś w stanie opłacić efekt (jeżeli jesteś w stanie przygotować postać 3 razy to możesz ją też tyle razy wyczerpać opłacając efekt).

3. Samych obszarów nie znam ale ogolna zasada jest taka że żetony zostają na kartach nawet jak się zmieniają miejscami.

4. Jeżeli karta wraca na rękę to odrzucasz z niej obrażenia i inne żetony.

5. Orły nie mogą mieć dodatków "rescricted". Po za tym mogą mieć każdy inny. Zakryte karty to są inne orły które opuściły grę (tematycznie można to trakować np. jako dołączenie innych orłów do grupy, odwet, itp.) Karty są zakryte żeby ich nie mylić z tym co mają wydrukowane po drugiej stronie.

6. 3 sztuki na jednego gracza. Możesz mieć 3x *Gandalf w decku i inni gracze też mogą mieć 3x *Gandalf w decku. Karty zwykłe bez gwiazdki * mogą też być na stole w dowolnej ilości kopii. Karty unikatowe z gwiazdką (jak np. *Gandalf) mogą być tylko w jednej kopii na stole.
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: alpha »

c08mk pisze: 27 mar 2020, 12:10 2. Nie pamiętam czy Eleanora ma dopisek na karcie "raz na rundę". Jeżeli tak to może tej zdoloności użyć tylko raz. Jeżeli nie ma takiego dopisku to można tej zdolności użyć tyle razy ile jesteś w stanie opłacić efekt (jeżeli jesteś w stanie przygotować postać 3 razy to możesz ją też tyle razy wyczerpać opłacając efekt).
Karta Eleanory ma taką umiejętność:
Gondor. Szlachcic.
Odpowiedź: Wyczerp Eleanorę, aby anulować efekty
odkrycia właśnie odkrytej karty podstępu z talii
Spotkań. Następnie odrzuć tę kartę podstępu i zastąp ją
nową kartą z talii Spotkań.
Wydaje mi się, że karta "Nieoczekiwana odwaga" nie jest w stanie przygotować Eleanory, bo nie ma ramki akcji w momencie odkrywania kart podczas wyprawy (Krok 2: Odkrywanie przeciwności).
Czy jednak da się tutaj wyczerpać wspomniany dodatek?
c08mk pisze: 27 mar 2020, 12:10 5. Orły nie mogą mieć dodatków "rescricted". Po za tym mogą mieć każdy inny. Zakryte karty to są inne orły które opuściły grę (tematycznie można to trakować np. jako dołączenie innych orłów do grupy, odwet, itp.) Karty są zakryte żeby ich nie mylić z tym co mają wydrukowane po drugiej stronie.
Ale można mieć dodatki równocześnie zakryte i odkryte?
Do różnych celów oczywiście.
c08mk pisze: 27 mar 2020, 12:10 6. 3 sztuki na jednego gracza. Możesz mieć 3x *Gandalf w decku i inni gracze też mogą mieć 3x *Gandalf w decku. Karty zwykłe bez gwiazdki * mogą też być na stole w dowolnej ilości kopii. Karty unikatowe z gwiazdką (jak np. *Gandalf) mogą być tylko w jednej kopii na stole.
Mam 3x CS, więc niektóre karty są w 9 sztukach.
Rozumiem, że 3 graczy może mieć po 3 te same karty i korzystać z tych 9 kart równocześnie?
Pomijamy oczywiście unikaty z gwiazdką :)
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron »

c08mk pisze: 27 mar 2020, 12:10 2. Nie pamiętam czy Eleanora ma dopisek na karcie "raz na rundę". Jeżeli tak to może tej zdoloności użyć tylko raz. Jeżeli nie ma takiego dopisku to można tej zdolności użyć tyle razy ile jesteś w stanie opłacić efekt (jeżeli jesteś w stanie przygotować postać 3 razy to możesz ją też tyle razy wyczerpać opłacając efekt).
I tak i nie. W teorii jeśli znajdzie się jakiś efekt, który może ją przygotować, to można odpalić jej zdolność wielokrotnie w trakcie jednej tury. W rzeczywistości podczas kroku odkrywania kart przeciwności w fazie wyprawy nie możemy zagrywać akcji, więc dostępne są tylko odpowiedzi czy efekty ciągłe, a z tych zdaje się nie ma takiej możliwości. Więc teoretycznie gdyby były takie karty to tak, ale w rzeczywistości nie. Choć oczywiście zasady tego nie zabraniają same z siebie.

Na pewno nie można w tym przypadku użyć Nieoczekiwanej Odwagi.
alpha pisze: 27 mar 2020, 12:55 Ale można mieć dodatki równocześnie zakryte i odkryte?
Do różnych celów oczywiście.
Można. Nie ma żadnej zasady sugerującej, że nie można.

Mając 9 Gandalfów, możesz mieć po 3 w każdej z 3 talii, jeśli są unikatowe to tylko jedną zagraną na stole u wszystkich 3 graczy, jeśli nieunikatowa, to może być ich aż 9 na stole w tym przypadku. Jak się uprzesz i pograsz odpowiednie karty, to nawet wszystkie 9 u jednego gracza ;)
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - LCG (zasady i wątpliwości)

Post autor: alpha »

Pomóżcie rozstrzygnąć spór o wartownika :)

Jest taka sytuacja:
a) gracz A - został tylko 1 przygotowany bohater, ale chcemy skorzystać z wartownika, bo jest ryzyko, że teraz zginie
b) gracz A - deklaruje atak niebroniony (bohater - punkty wytrzymałości 3, obrona 2)
c) gracz B - deklaruje wartownika (Haldir z Lorien: obrona 2, punty wytrzymałości 3)
d) wróg atakuje za 3 + efekt cienia dodaje mu 2 = 5

Mamy 2 odmienne zdania:
1. skoro wartownik broni się, to on ponosi wszelkie konsekwencje, czyli 5 ataku - 2 tarcze obrony = 3, czyli wartownik ginie, bo tyle miał punktów wytrzymałości
2. wartownik obronił z tego ataku tylko 2 punkty, a 3 pozostałe przechodzą na gracza A, bo to on ma w swoim obszarze gry tego wroga, a skoro bohater niebroniony ma 3 punkty życia, to ginie

Kto ma rację?
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Władca Pierścieni - LCG (zasady i wątpliwości)

Post autor: c08mk »

1. :) Co więcej nawet gdyby wróg miał 10 ataku vs 2 tarcze +3 HP to ten pozostały nadmiar i tak by przepadł.
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - LCG (zasady i wątpliwości)

Post autor: alpha »

Cieszy mnie to :)

Tylko czemu wartownik w tym podanym przykładzie miałby nie zginąć?
Co to za zasada? :)
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Władca Pierścieni - LCG (zasady i wątpliwości)

Post autor: c08mk »

Pewnie coś napisałem niezrozumiale :)

Wartownik ginie. Ogólnie chodziło mi o to że jeżeli wróg ma np 10 ataku a wartownik 2 tarcze i 3 hp to (10-2-3=5) pozostaje jeszcze 5 nadmiarowego ataku. I ten nadmiar przepada. Nie jest przydzielany do żadnego bohatera.
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - LCG (zasady i wątpliwości)

Post autor: alpha »

Teraz już wszystko jasne... czyli miałem rację w tym przypadku (ja obstawiałem wersję nr 1). Dziękuję za pomoc :)
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Władca Pierścieni - LCG (zasady i wątpliwości)

Post autor: alpha »

Jest sobie taki sprzymierzeniec:

Sprzymierzeniec - Wasal Pana Wiatrów
Istota. Orzeł.
Dystans. Wasal Pana Wiatrów nie może
posiadać dodatków z ograniczeniem.

Wymuszony: Kiedy atak, podczas którego
Wasal Pana Wiatrów atakował, zostanie
rozpatrzony, odrzuć Wasala Pana Wiatrów
z gry
Mam 3 pytania do w/w karty:
1. Czy dodatki zakryte też trzeba najpierw sprawdzić, czy nie mają tego ograniczenia?

2. Czy użycie karty (dodatku): "Wsparcie Orłów" kwalifikuje "Wasala Pana Wiatrów" do odrzucenia z gry?
Nie wiem czy dodanie ataku lub obrony do bohatera oznacza, że "Wasal..." brał udział w ataku, czy po prostu dodaję, a "Wasal..." zostaje w grze?

Dodatek - Wsparcie Orłów
Dobrodziejstwo.
Akcja: Wyczerp Wsparcie Orłów, aby wybrać
sprzymierzeńca z cechą Orzeł. Do końca tej
fazy bohater, do którego dołączono tę kartę
dodaje "atak" lub "obrona" tego sprzymierzeńca (wybierz
jedną) do swojej.
3. Czy się różni zwrot "tę kartę" od zwrotu "nazwa karty"?
Chodzi o to, że w opisie "Wasala" zamiast zwrotu "odrzuć tę kartę" jest napisane "odrzuć Wasala Pana Wiatrów", natomiast przy "Wsparciu Orłów" jest napisane "odrzuć tę kartę".
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
ODPOWIEDZ