303 Squadron (Michał Kohmann)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Marx »

Ja czekam na rozwój wypadków, ale chętnie wesprę grę. Jestem pod wrażeniem oprawy, ogromnej planszy, przyjrzę się tez mechanice dokładniej. Liczę, że kampania się uda, a w razie niepowodzenia, wydawca więcej jednak włoży pracy, z całym szacunkiem, w promocję gry. Trochę tego zabrakło ;-)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: YoYo »

Trochę się obawiam progu 150 osób na wersję językową. Na teraz z PL jest 49 (a i nie wiadomo czy wszyscy wybiorą w Pledge manager wersję polską), a wersja PL dla mnie must to have. Wiem, że kilku znajomych też od razu projekt by wsparło jakby wiedzieli, że jednak wersja PL będzie, a tak to trochę niewiadoma.

Tak szczerze, to w Polsce tytuł by się sprzedał na pewno nieźle, bo to tradycja, bo coś znanego, bo dla niektórych wypada, a bo to gra patriotyczna ;>, a tak kij trochę wie co z tego będzie i na ile tematyka "polskich pilotów" sprzeda się na zachodzie. Gra gdzieś tam w empikach czy coś na pewno zebrałaby punkty i poszła, bo takich gier jest mało, a zaciętość do wojaczki w naszym narodzie jest i sentyment do tych czasów. Trochę dziwną droge obrały hobbity. Jakby wersja ENG i PL była gwarantem myślę że start na KS byłby lepszy.

Z grą już miałem do czynienia i zrobiła na mnie wrażenie, a figurki Hurricane, Emila i He-111 robią efekt bez dwóch zdań i super pomysł:

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Z grą miałem do czynienia tydzień temu (foto wyżej) i powiem Wam, że wrażenie na mnie zrobiła.
Nieco to taktyka połączona z kooperacją (Luftwaffe steruje AI gry). Latamy na Hurricane, walczymy rodakami, a każdy z nich ma swoją cechę. Gra będzie od 1 do 4 osób. Będzie kilka scenariuszy (różne etapy BoB), pewna losowość ale i zagrania kartami z ręki (nawet takie na zasadzie Jokerów). Będziemy ograniczeni amunicją, ale i będziemy wykonywać uniki, manewry, będzie można się osłaniać, wspierać i takie tam. Plansza jest wielka i prezentuje się kolorowo i ładnie (w realu jest ok). Podzielona jest na sektory. Olbrzymie wrażenie robią figurki. Mamy Hurricane, Bf-109E, Bf-110 i He-111 (tak tak, są też naloty, które musimy przechwycić i np. nie dopuścić do wykonania danej misji itd.). Ogólnie mechanika jest ciekawa i gra może się spodobać nawet niedzielnym graczom ale zainteresowanym lotnictwem i historią (lub czujących klimat i chcących go poznać). Zasad trochę jest ale na pewno nie jest to kolos wiedzowy.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2019, 23:37 przez YoYo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 498 times
Been thanked: 155 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: EVOCATVS »

YoYo pisze: 06 gru 2019, 22:43 Trochę się obawiam progu 150 osób na wersję językową. Na teraz z PL jest 49 (a i nie wiadomo czy wszyscy wybiorą w Pledge manager wersję polską), a wersja PL dla mnie must to have. Wiem, że kilku znajomych też od razu projekt by wsparło jakby wiedzieli, że jednak wersja PL będzie, a tak to trochę niewiadoma.
Moje doświadczenie z KS jest raczej małe, ale w podobnych sytuacjach liczyła się zawsze liczba wsparć z danego kraju, a nie wybrana wersja. Znajomi mogą też wstępnie wesprzeć i np dzień przed końcem kampanii, w przypadku braku wersji PL, wycofać się bez żadnych konsekwencji. Na KS płaci się już po zakończeniu kampanii, a do tego momentu można dowolnie zarządzać swoim wsparciem.
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: YoYo »

EVOCATVS pisze: 06 gru 2019, 23:01 Moje doświadczenie z KS jest raczej małe, ale w podobnych sytuacjach liczyła się zawsze liczba wsparć z danego kraju, a nie wybrana wersja. Znajomi mogą też wstępnie wesprzeć i np dzień przed końcem kampanii, w przypadku braku wersji PL, wycofać się bez żadnych konsekwencji. Na KS płaci się już po zakończeniu kampanii, a do tego momentu można dowolnie zarządzać swoim wsparciem.
Właśnie jest tam takie zdanie jak już się wczyta:
If just 150 people sign up and ask for for a specific language edition, we will prepare the translation.
Czyli nie tylko kraj ale i wybór w Pledge manager. Dopiero jak tutaj się zbierze 150 szt. to tłumaczą. Tak to rozumiem. Ktoś z Niemiec może wybrać ENG, więc wtedy nie przetłumaczą na niemiecki jak nie będzie min. 150 takich wyborów.
sasquach
Posty: 1829
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 934 times
Been thanked: 586 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: sasquach »

anonim pisze: 12 paź 2019, 12:50 Mi rysunkowy styl nie przeszkadza zresztą plansza też jest rysunkowa ale jak już chcą odtwarzać wnętrze samolotu to powinni to robić poprawnie historycznie.
Ale to jest gra w której Hurricane są wytrzymalsze od niemieckich bombowców, a dwóch pilotów jest w stanie powstrzymać kilka eskadr. Tu nie ma miejsca na "poprawnie historycznie" ;)
MajkelEryk
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2019, 19:54
Has thanked: 42 times
Been thanked: 16 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: MajkelEryk »

Zastanawiam się, czy znaleźli by się tutaj chętni na grupowego pledga?
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: playerator »

MajkelEryk pisze: 06 gru 2019, 23:32 Zastanawiam się, czy znaleźli by się tutaj chętni na grupowego pledga?
Bardzo chciałbym mieć tę grę po polsku. Postanowiłem zadziałać. Zapraszam.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Hobbity.eu
Posty: 159
Rejestracja: 24 maja 2013, 10:55
Been thanked: 8 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Hobbity.eu »

Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie i Wasze uwagi.

Przyznać musimy jedno: bardziej przyłożyliśmy się do samej gry, niż do kampanii. To gra ma być epicka, a że kampania nie wyszła „barokowa” - od początku nie było to naszym celem, bo też okres historyczny, do którego nawiązuje gra, taki nie jest.

Co do ceny: nie chcemy oszczędzać na jakości komponentów i jak decydujemy się na wydanie gry, chcemy, żeby była ona z najwyższej półki. Dobra jakość kosztuje, a koszty produkcji w ciągu ostatnich miesięcy poszybowały w górę.

Co do promocji gry: zrobiliśmy dużo, żeby polska wersja się ukazała. Tu jest lista miejsc, w których prototyp był prezentowany w kraju i za granicą:

https://www.hobbity.eu/193-303-squadron-raport.html

To jest nasza pierwsza kampania i się uczymy, łatwo nie jest ze względu na czas pomiędzy Black Friday, a świętami Bożego Narodzenia. Nie chcieliśmy jednak przesuwać kampanii w czasie ze względu na graczy, którzy grali w prototyp i nie mogą doczekać się gry.

Jeden ze wspierających w komentarzu do kampanii napisał, że grę „powinni” ufundować nasi przyjaciele:

ze Stanów Zjednoczonych – bo Dywizjon Kościuszkowski, a Kościuszko był tam bohaterem narodowym i

z Polski – bo większość Dywizjonu 303 stanowili polscy piloci

Liczymy na Wasze wsparcie, oceny na BGG tych, którzy grali w prototyp są entuzjastyczne:

https://boardgamegeek.com/boardgame/277672/303-squadron
jaromir
Posty: 22
Rejestracja: 08 paź 2016, 17:03
Has thanked: 1 time

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: jaromir »

Jak by od startu była polska i angielska wersja to inaczej by szła kampania, dwa wydaje mi się że znacznie mniej osób z Polski korzysta z kickstartera niż rodzimych wspieraczek A nie każdy chce lub może łączyć kartę z kontem na KS.
Ale to tylko moje wrażenia.
No i trzy jak inne firmy robią kampanię to mam wrażenie że 2-3 tygodnie widać to wcześniej, jest info, reklama, draft projektu a tu mam wrażenie takiego partyzanta. Nie ma i nagle jest
Ramzeseba
Posty: 336
Rejestracja: 20 lut 2016, 09:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Ramzeseba »

@Hobbity.eu

Jak ktoś wesprze pledge Squadron z Polski to liczycie jako 1 do 150 czy jako 9?
Awatar użytkownika
Hobbity.eu
Posty: 159
Rejestracja: 24 maja 2013, 10:55
Been thanked: 8 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Hobbity.eu »

Ramzeseba pisze: 07 gru 2019, 13:09 @Hobbity.eu

Jak ktoś wesprze pledge Squadron z Polski to liczycie jako 1 do 150 czy jako 9?
Jako 9.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1147
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 413 times
Been thanked: 254 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: mmag »

Jak mam uczulenie na polskie wspieraczki, tak faktycznie się zastanawiam, czy polska kampania, z grą w naszym rodzimym języku nie pomogłaby znacznie w ufundowaniu gry na start. Bądź co bądź ta tematyka będzie kręcić głównie rodzimych graczy.
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Kosma »

Grałem raz i starczy, ładne ilustracje , słaba mechanika, gra się nie broni.
Awatar użytkownika
vinnichi
Posty: 2390
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1297 times
Been thanked: 789 times
Kontakt:

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: vinnichi »

Aż tak? Nawet jako rodzinny tytuł?
kręcimy wąsem na dobre gry
you tube
discord
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Goldberg »

Kosma pisze: 07 gru 2019, 20:25 Grałem raz i starczy, ładne ilustracje , słaba mechanika, gra się nie broni.
Rozwiniesz bardziej?
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Paskuder »

Generalnie jak wszedłem na stronę na KS to bieda aż piszczy. Nie dziwota, że idzie jak krew z nosa. Autorzy powinni sobie zerknąć chociażby na niedawno zakończoną zerywie czy gry aw żeby zobaczyć jak wyglądają poprawne strony kampanii na KS w obecnych czasach...
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
MajkelEryk
Posty: 151
Rejestracja: 01 sty 2019, 19:54
Has thanked: 42 times
Been thanked: 16 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: MajkelEryk »

Paskuder pisze: 07 gru 2019, 21:12 Generalnie jak wszedłem na stronę na KS to bieda aż piszczy. Nie dziwota, że idzie jak krew z nosa. Autorzy powinni sobie zerknąć chociażby na niedawno zakończoną zerywie czy gry aw żeby zobaczyć jak wyglądają poprawne strony kampanii na KS w obecnych czasach...
A czego według Ciebie brakuję?
Awatar użytkownika
Hobbity.eu
Posty: 159
Rejestracja: 24 maja 2013, 10:55
Been thanked: 8 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Hobbity.eu »

Goldberg pisze: 07 gru 2019, 20:56
Kosma pisze: 07 gru 2019, 20:25 Grałem raz i starczy, ładne ilustracje , słaba mechanika, gra się nie broni.
Rozwiniesz bardziej?
Może być z tym ciężko. Niestety, ale nie mogłem dojść do głosu, gdy próbowałem wytłumaczyć podstawy mechaniki gry, działanie kart i kości.
Kosma
Posty: 349
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Kosma »

Może dlatego ,że są niepotrzebnie zagmatwane i do tego niejasna ikonografia o której wspominałem wielokrotnie ze swoim współgraczem, ale przecież "ileśtamset" osób grało i było w porządku, więc się niepotrzebnie czepiamy. Nie wiedziałem ,że tu trzeba na kolana paść od razu i zachwalać. Duży minus za bycie grą karcianą w której działanie kart jest opisane dokładnie w instrukcji ,a nie na samej karcie (!).

Dodam tylko,że jestem raczej wargamerem i jak dla mnie to ta gra to średniak, ale może ja po prostu nie jestem waszym targetem.

Mimo wszystko życzę powodzenia. Pozdrawiam.
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Paskuder »

MajkelEryk pisze: 07 gru 2019, 22:34
Paskuder pisze: 07 gru 2019, 21:12 Generalnie jak wszedłem na stronę na KS to bieda aż piszczy. Nie dziwota, że idzie jak krew z nosa. Autorzy powinni sobie zerknąć chociażby na niedawno zakończoną zerywie czy gry aw żeby zobaczyć jak wyglądają poprawne strony kampanii na KS w obecnych czasach...
A czego według Ciebie brakuję?
Wszystkiego, ale przede wszystkim wodotrysków. Piękna plansza która nigdzie nie jest pokazana w całości (poza listą elementów w pudełku) ani nawet w części. Gdzie jakieś zbliżenia, gdzie jakieś smaczki? Rany julek w całej kampanii mamy 2, słownie dwa (sic!!!) zdjęcia!!! Jedno z modelami i jedno z kośćmi. Ludzie!!! Mamy 21w, klienci kupują oczami a twórcy wrzucają całe 2 (dwa!!!) zdjęcia swojego produktu a reszta to jakieś smutne, szaro bure grafiki. Depresji można dostać od samego patrzenia na to. Ja rozumiem, że jest podlinkowana masa filmików ale po takich grafikach przeciętnemu Kowalskiemu nawet nie będzie chciało się w nie kliknąć. To historyczna gra wojenna o samolotach. Gdzie jakieś archiwalne zdjęcia? Gdzie jakieś dynamiczne grafiki? Gdzie jakieś fajne tła? Gdzie hurricane w locie nurkowym prujący pociskami smugowymi? Gdzie niemiecki bombowiec w korkociągu? Gdzie cokolwiek co by mnie zachęciło do wydania pieniędzy? Może jakieś pomalowane modele na zbliżeniach mapy? Może jakieś fajne tło z map lotniczych? Może jakaś pilotka gdzieś w rogu? Cokolwiek? Bieda, panie bieda. Strona wygląda jakby ją robił szwagier w przerwie na kawę na przysłowiowy odwal się...
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Goldberg »

Kosma pisze: 07 gru 2019, 23:40 . Nie wiedziałem ,że tu trzeba na kolana paść od razu i zachwalać. Duży minus za bycie grą karcianą w której działanie kart jest opisane dokładnie w instrukcji ,a nie na samej karcie (!).
Co do pierwszej czesci to...[JĘZYK!] waćpan, po prostu poproszono cie , żebyś uzasadnił i tyle.
A co do drugiej to....no fakt. Obejrzałem ten dwurundowy pokaz gry i faktycznie, te ikony zwrocily moja uwagę. Fakt, karty ladne, ale te ikonki bez opisu...i jakies takie...hmm nie intuicyjne.
Misze przyznać racje koledze, jako wargamer, porównując do innych systemow (Blood red skies , dystopian wars) gdzie używa sie kart "rozkazow" wszędzie ikony sa, ale faktycznie z opisem....
Niby fakt, jak bedziesz gral, bedziesz znal, ale na poczatku wertowanie instrukcji murowane...
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
Hobbity.eu
Posty: 159
Rejestracja: 24 maja 2013, 10:55
Been thanked: 8 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Hobbity.eu »

303 Squadron nie jest grą wojenną, tylko kooperacyjną grą family+ z dużą dawką klimatu.

Ma za zadanie zainteresować historią i trafić do szerokiego grona odbiorców.
Nie jest grą karcianą, lecz planszową, w której oprócz kart wykorzystujemy kości. Miniaturki samolotów + plansza robią z niej pełnoprawną grę planszową skłaniającą się ku euro.

Co do kampanii "na bogato" - dziękujemy za uwagi, sukcesywnie dodajemy nowe zdjęcia i grafiki, aby podtrzymywać zainteresowanie, które jest całkiem spore. Kampanię śledzą 1703 osoby.
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Goldberg »

Co nie zmienia faktu ze karty, pomimo ze naprawde imho ladne, mjtylko ikony bez ooisu. A te ikony sa wyjatkowo nie intuicyjne...
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: vojtas »

Zgadzam się całkowicie co do piktogramów i kart - trzeba jeszcze nad nimi popracować. To powinno być tak zaprojektowane, by mniej więcej było wiadomo, co dany piktogram znaczy i do czego się odnosi. Jeśli projektanci mają problem z wystarczająco jasnym przedstawieniem idei i działania za pomocą piktogramów, mogą użyć więcej tekstu (tu zalecana jest duża ostrożność i konsekwencja w stosowaniu słów kluczowych). Swego czasu tę ścieżkę obrał Portal i źle na tym nie wyszedł.

Na karty i oznaczenia zwracałem uwagę na Gratislavii. W tej chwili są mętne i mało czytelne, kompletnie nieintuicyjne. Widziałem przy stole osoby, które słuchały podpowiedzi pana tłumaczącego reguły, bo same nie kumały, co dana karta robi, co znaczą wszystkie symbole, jak to powiązać z oznaczeniami na kościach i karcie scenariusza.
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: 303 Squadron (Michał Kohmann)

Post autor: Goldberg »

Dajmy na to taki symbol ,,reroll,,....no sory, ale wyglada jak nic..
A wystarczylo by w środku tego kulka dodac kostke...i wiem bez slepienia w intrukcje...
A te oznaczenia predkosci? A nie lepiej maly samolocik + te >>> symbole? Bo tak nie wiem o co chodzi a tak od razu wiem, ze idzie o preskosc samolotu...
Ale grafiki sa sliczne na kartach i w ogóle
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
ODPOWIEDZ