Gra o rozwoju, budowie i walce.
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Gra o rozwoju, budowie i walce.
Witajcie.
Szukając na forum nie natknąłem się na podobny temat, jeśli gdzieś jest to proszę o nakierowanie.
Syn (12 lat) dał mi nie lada zagwozdkę. Zażyczył sobie grę planszową, w której "będziemy mogli prowadzić rozwój przykładowo jakiejś nacji, będziemy mogli budować i walczyć". Nie jestem aż tak rozeznany w grach planszowych, dlatego proszę Was o pomoc. Z synem trochę już gramy, w różne tytuły. Mamy "W Roku Smoka", "1944 Wyścig do Renu", "Wsiąść Do Pociągu: Kraje Północy", "Wielka Pętla" czy "Osadnicy: Narodziny Imperium", która nie spełniła naszych oczekiwań i jeszcze kilka pomniejszych pozycji.
Co do wymagań to tematyka może być dowolna (aczkolwiek widzę, że interesuje go historia), dobrze jakby był klimat. Poziom skomplikowania normalny, z tym nie będzie problemu. Nie pogardzilibyśmy trybem dla jednego gracza, jednak nie jest to sprawa kluczowa, można go pominąć jeśli gra będzie warta zakupu. No i rozsądna cena. Przypuśćmy tak do 200 zł.
Mnie natomiast nurtuje pytanie czy istnieje jakaś gra, w której mamy do czynienia z samochodami ciężarowymi? Kiedyś były przymiarki do wydania planszowej wersji Euro Truck Simulator 2, ale projekt upadł, a jedyne egzemplarze są w siedzibie twórcy gry komputerowej w Czechach.
Szukając na forum nie natknąłem się na podobny temat, jeśli gdzieś jest to proszę o nakierowanie.
Syn (12 lat) dał mi nie lada zagwozdkę. Zażyczył sobie grę planszową, w której "będziemy mogli prowadzić rozwój przykładowo jakiejś nacji, będziemy mogli budować i walczyć". Nie jestem aż tak rozeznany w grach planszowych, dlatego proszę Was o pomoc. Z synem trochę już gramy, w różne tytuły. Mamy "W Roku Smoka", "1944 Wyścig do Renu", "Wsiąść Do Pociągu: Kraje Północy", "Wielka Pętla" czy "Osadnicy: Narodziny Imperium", która nie spełniła naszych oczekiwań i jeszcze kilka pomniejszych pozycji.
Co do wymagań to tematyka może być dowolna (aczkolwiek widzę, że interesuje go historia), dobrze jakby był klimat. Poziom skomplikowania normalny, z tym nie będzie problemu. Nie pogardzilibyśmy trybem dla jednego gracza, jednak nie jest to sprawa kluczowa, można go pominąć jeśli gra będzie warta zakupu. No i rozsądna cena. Przypuśćmy tak do 200 zł.
Mnie natomiast nurtuje pytanie czy istnieje jakaś gra, w której mamy do czynienia z samochodami ciężarowymi? Kiedyś były przymiarki do wydania planszowej wersji Euro Truck Simulator 2, ale projekt upadł, a jedyne egzemplarze są w siedzibie twórcy gry komputerowej w Czechach.
- Blue
- Posty: 2323
- Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 254 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
4x jakie znam to Dice Settlers(jeszcze nie grałem, zbiera dobre opinie) i może Master of Orion. Rzucam jako luźne typy.
- vegathedog
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:51
- Been thanked: 37 times
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Polecam innowacje. Ja z moim 10-letnim synem już w to pykałem i ogarniał.
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
To może doprecyzuję, bo dopytałem go konkretnie, czego oczekuje od gry.
Jednak głównym motywem ma być okres Średniowiecza lub Starożytności i musi być budowanie wraz z handlem/wymianą, może być walka, ale nie jest to element kluczowy. Dobrze by było aby była plansza, lub teren układany z kafelków/modułów. Odpada fantastyka i S-F i jakieś abstrakcyjne tematy oraz gry cywilizacyjne gdzie przechodzimy kilka er.
Tak się zastanawiam czy z takimi wymaganiami to ja w ogóle coś znajdę
Jednak głównym motywem ma być okres Średniowiecza lub Starożytności i musi być budowanie wraz z handlem/wymianą, może być walka, ale nie jest to element kluczowy. Dobrze by było aby była plansza, lub teren układany z kafelków/modułów. Odpada fantastyka i S-F i jakieś abstrakcyjne tematy oraz gry cywilizacyjne gdzie przechodzimy kilka er.
Tak się zastanawiam czy z takimi wymaganiami to ja w ogóle coś znajdę
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Eufrat i Tygrys?
(wiem że abstrakt, ale jak się przyjrzeć, to gra jest zaskakująco klimatyczna)
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Mare Nostrum Imperia wygląda bardzo ciekawie i zachęcająco, jednak w opisie widzę, że od 3 do 5 graczy. Zamierzamy grać we dwóch. Czy ktoś próbował już w tę produkcję tak grać? Jeśli tak to jak to wypada?
Tygrys i Eufrat widzę, że nieosiągalny.
Tygrys i Eufrat widzę, że nieosiągalny.
-
- Posty: 409
- Rejestracja: 21 gru 2015, 15:19
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 24 times
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Zerknij na grę Serenissima, temat zbliżony do Mare Nostrum, ale chyba szybsza gra. Handel, walka i lekki rozwój miast, teren gry to Morze Śródziemne, IV wiek, sama gra to niby euro, ale jest spora interakcja, o walce decydują rzuty kośćmi. Zwycięża najbogatszy gracz
- Gibon26
- Posty: 38
- Rejestracja: 11 lut 2018, 22:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 15 times
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Może Antike Duellum? Rozwój i walka w starożytności dla dwóch graczy.
Jest dostępna i mieści się w budżecie. Nie wiem tylko czy język angielski nie przeszkadza.
Pozdrawiam.
Jest dostępna i mieści się w budżecie. Nie wiem tylko czy język angielski nie przeszkadza.
Pozdrawiam.
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Może trochę nie dokładnie to o co wam chodzi ale jako filler w tym klimacie i założeniach może służyć 7 cudów pojedynek. Najlepsza dwuosobowa gra na świecie (w mojej opinii:)).
Jest "budowa" jest starożytność, są surowce, jest tor walki i trochę negatywnej interakcji.
Jako przystawka sprawdzi się świetnie.
Jest "budowa" jest starożytność, są surowce, jest tor walki i trochę negatywnej interakcji.
Jako przystawka sprawdzi się świetnie.
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Teraz sobie przypomniałem, że kiedyś graliśmy jedną partię w Serenissimę, ale pech chciał, że rozgrywka była bardzo krótka ze względu na układ kart tur. Trochę nas to rozczarowało, ale generalnie gra zrobiła duże wrażenie. Mógłbym się nawet zdecydować, ale patrzę, że niedostepna nigdzie
7 Cudów Pojedynek rozważałem, ale brak planszy i niemal same karty, nie wchodzi w grę. Zraziliśmy się Osadnikami: Narodziny Imperium.
Antike Duellum. Ciekawa pozycja. Angielski może być przeszkodą. Musiałbym najpierw poślęczyć nad instrukcją żeby ją przetłumaczyć. Ewentualnie może ktoś dysponuje wersją polską?
A co sądzicie o Concordii? Co prawda nie ma walki, ale jest mocno chwalona przez graczy.
Ponowię pytanie o rozgrywkę dwuosobową w Mare Nostrum Imperia. Ma ktoś doświadczenie?
7 Cudów Pojedynek rozważałem, ale brak planszy i niemal same karty, nie wchodzi w grę. Zraziliśmy się Osadnikami: Narodziny Imperium.
Antike Duellum. Ciekawa pozycja. Angielski może być przeszkodą. Musiałbym najpierw poślęczyć nad instrukcją żeby ją przetłumaczyć. Ewentualnie może ktoś dysponuje wersją polską?
A co sądzicie o Concordii? Co prawda nie ma walki, ale jest mocno chwalona przez graczy.
Ponowię pytanie o rozgrywkę dwuosobową w Mare Nostrum Imperia. Ma ktoś doświadczenie?
- Blue
- Posty: 2323
- Rejestracja: 09 gru 2006, 22:42
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 254 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
To moje Dice settlers odrzuciłeś ze względu na? Powiązanie nazwy z Osadnikami Imperium?
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Concordia jest bardzo fajna i ma łatwe do ogarnięcia zasady. Tyle, że to gra ekonomiczna, więc nie wiem czy tego szukasz. Tak w skrócie to każdy poszerza swoje wpływy budując kolonie, żeby zdobyć dostęp do zasobów z różnych miast w różnych prowincjach.
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Dice Settlers nie podoba mi się wizualnie i niezbyt lubię kości w grach planszowych.
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1301 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Jeśli odrzucasz cywilizacyjne to trochę trudno coś doradzić, sprawdź jednak Clash of Cultures to krótka gra jak na tego typu gatunek. Jest fajny motyw budowania gdzie z plastikowych budynków tworzysz coraz większe miasta. Jednak w tym momencie chyba tylko używka wchodzi w grę a to jako prezent pewnie odpada?
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Ja wiedziałem, że to będzie trudny temat Clash Of Cultures faktycznie nieosiągalny, nawet używany.
Bardzo spodobała mi się Mare Nostrum: Imperia, jednak dla dwóch graczy jest tylko jeden scenariusz (ułożenie gry) i to zniechęca mocno, bo wszak gra była zaprojektowana dla trzech graczy i więcej. Można by było pokusić się o wymyślone ułożenie wojsk trzeciej strony i zakrywanie reszty, ale to już ingerencja w zasady po omacku i nie wiadomo jak to by wypadło i czy w ogóle gra byłaby grywalna. Dodatkowo przy dwóch graczach pozbawieni jesteśmy ciekawej mechaniki handlu i decyzyjności na różnych polach rozwoju. Przy całej sympatii do tej gry muszę ją odpuścić niestety.
Wpadła mi jeszcze jedna pozycja. Mianowicie "Cyklady". Antyczna Grecja, bitwy, trochę budowania, namiastka ekonomii przy pozyskiwaniu waluty. No i wygląda bardzo ładnie. Czy ktoś mógłby coś więcej o niej powiedzieć?
Bardzo spodobała mi się Mare Nostrum: Imperia, jednak dla dwóch graczy jest tylko jeden scenariusz (ułożenie gry) i to zniechęca mocno, bo wszak gra była zaprojektowana dla trzech graczy i więcej. Można by było pokusić się o wymyślone ułożenie wojsk trzeciej strony i zakrywanie reszty, ale to już ingerencja w zasady po omacku i nie wiadomo jak to by wypadło i czy w ogóle gra byłaby grywalna. Dodatkowo przy dwóch graczach pozbawieni jesteśmy ciekawej mechaniki handlu i decyzyjności na różnych polach rozwoju. Przy całej sympatii do tej gry muszę ją odpuścić niestety.
Wpadła mi jeszcze jedna pozycja. Mianowicie "Cyklady". Antyczna Grecja, bitwy, trochę budowania, namiastka ekonomii przy pozyskiwaniu waluty. No i wygląda bardzo ładnie. Czy ktoś mógłby coś więcej o niej powiedzieć?
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Zerknij proszę na to
Sid Meier's Civilization: The Board Game.
Gra rewelacja jak dla mnie, ograna 100+razy.
Jedyny minus to czas gry około 3h (180 min)
Ale że jestem fanem civki w ogóle to mam ją od momentu wydania.
Sid Meier's Civilization: The Board Game.
Gra rewelacja jak dla mnie, ograna 100+razy.
Jedyny minus to czas gry około 3h (180 min)
Ale że jestem fanem civki w ogóle to mam ją od momentu wydania.
-
- Posty: 2463
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 651 times
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Spoiler:
Co od Cyklad to trochę podobnie jak przy MN - gra rozwija skrzydła przy większej liczbie graczy. Ale będzie lepszym wyborem niż MN. Zdecydowanie lepiej pod względem skalowania wygląda Lords of Hellas, tylko tam z kolei nie ma za bardzo handlu i elementów cywilizacyjnych.
Clash of Cultures ma mieć w 2020 wydaną 2 edycję, ale to pewnie conajmniej do Essen trzeba będzie poczekać.
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
"Młody" stwierdził, że nie chce prowadzić nacji przez wieki także wszelkie cywilizacje odpadają. Wybredny jest, no
"Cyklady" wydają się interesującą pozycją. Mają dedykowane zasady na dwóch plus odpowiednia mapa dla tego trybu.
"Cyklady" wydają się interesującą pozycją. Mają dedykowane zasady na dwóch plus odpowiednia mapa dla tego trybu.
- Adrian_P
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 gru 2019, 09:25
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Nie wiem czy mogę napisać post pod postem (regulamin tego nie zabrania), jeśli nie to proszę o scalenie. Chyba, że skrypt zrobi to automatycznie.
Pojawiły się nowe okoliczności. Normalnie emocje jak na grzybobraniu
Dziś byłem z synem na lokalnym spotkaniu "planszówkowym". Traf chciał, że były "Cyklady" i nie omieszkaliśmy ich wypróbować. Graliśmy w pięć osób, w wersję z dodatkami. Osobiście uważam, że jest to całkiem ciekawa gra, w której trzeba dobrze poznać zależności występujące na kartach i od początku opracować strategię oraz pilnować innych graczy, bo wystarczy chwila nieuwagi i ... koniec gry. Natomiast synowi nie przypadła do gustu. I tu pojawia się paradoks. Zdziwiłem się kiedy powiedział mi, że chce grę z walką. Nie pasowało mi to, bo wiem, że nie do końca lubi negatywną interakcję, ale skoro tak sobie zażyczył to może coś mu się odwidziało. Po dzisiejszej rozgrywce chyba jednak nie. Także wracam do tematu "Concordii" i tym podobnych, dla dobra nas obojga
Dodatkowo wypytałem o tryb dwóch graczy w "Cykladach" i mi odradzono.
Pojawiły się nowe okoliczności. Normalnie emocje jak na grzybobraniu
Dziś byłem z synem na lokalnym spotkaniu "planszówkowym". Traf chciał, że były "Cyklady" i nie omieszkaliśmy ich wypróbować. Graliśmy w pięć osób, w wersję z dodatkami. Osobiście uważam, że jest to całkiem ciekawa gra, w której trzeba dobrze poznać zależności występujące na kartach i od początku opracować strategię oraz pilnować innych graczy, bo wystarczy chwila nieuwagi i ... koniec gry. Natomiast synowi nie przypadła do gustu. I tu pojawia się paradoks. Zdziwiłem się kiedy powiedział mi, że chce grę z walką. Nie pasowało mi to, bo wiem, że nie do końca lubi negatywną interakcję, ale skoro tak sobie zażyczył to może coś mu się odwidziało. Po dzisiejszej rozgrywce chyba jednak nie. Także wracam do tematu "Concordii" i tym podobnych, dla dobra nas obojga
Dodatkowo wypytałem o tryb dwóch graczy w "Cykladach" i mi odradzono.
Re: Gra o rozwoju, budowie i walce.
Mój "młody" uwielbia "Rising Sun". Można uznać że to rozbudowana wersja gry Cyklady z dużą ilościom Figurek. Polecam