Już przy czterech frakcjach, gdzie grają trzy terytorialne tj. Koty, Ptaki, Jaszczury, robi się bardzo ciasno.
Root (Cole Wehrle)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- kaimada
- Posty: 1130
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 126 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Re: Root (Cole Wehrle)
hejo mam jeszcze pytanie w jakich cenach nabywaliscie dodatek plemiona rzeczne ? tak z ciekawosci czy warto jeszcze teraz nabyc czy czekać na dodruk
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10945
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3358 times
- Been thanked: 3226 times
- kaimada
- Posty: 1130
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 126 times
Re: Root (Cole Wehrle)
120 zł to nie januszowanie, a cena podyktowana popytem i podążą. 120 zł za plemiona to nie jest wygórowana cena.
- monika5593
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 lut 2015, 20:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 8 times
Re: Root (Cole Wehrle)
A czy dodruk dodatku jest w ogóle planowany? Nie mogę znaleźć oficjalnych informacji
EDIT:
Przebiłam się przez debaty o płci, gender, słabej jakości wydania polskiego oraz złego tłumaczenia Portalu i znalazłam odpowiedź na swoje pytanie
EDIT:
Przebiłam się przez debaty o płci, gender, słabej jakości wydania polskiego oraz złego tłumaczenia Portalu i znalazłam odpowiedź na swoje pytanie
- bardopondo
- Posty: 726
- Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 228 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Wczoraj grałem w wydanie polskie i zaskoczony byłem, że w edycji Portalu postawienie pierwszego żetonu Sympatyków Sojuszu nie punktuje. Dodam, że gra szła mi jak po grudzie natomiast teraz czytam że ludzie na forum BGG mówią o przegiętości tej frakcji a w szczególności o akcji stawiania tych żetonów. O co chodzi? Znów ktoś się zorientował że gra z pierwotnego wydania z KS jest niedotestowana/niezbalansowana i wprowadzono zmiany w kolejnych wydaniach?
- Nidav
- Posty: 704
- Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 338 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Dokładnie tak, jakiś czas temu była modyfikacja zasad i niektóre frakcje zostały delikatnie zmienione, co wprowadzone zostało w którejś edycji. Przykładowo Markiza dostała nową umiejętność Szpital Połowy, dzięki której jeśli traci wojowników, to może zagrać kartę odpowiadającą symbolowi polany, na której była walka, żeby zwrócić ich na polanę z zamkiem.
Sojusz akurat jest bardzo mocny. Początkowo może być nieco ciężko, ale jeśli się rozkręcą i nie są tępieni, to można nimi łatwo wygrać. Jedyna frakcja, przy której widziałem, żeby zrobiła bodajże 13 punktów w jednej rundzie Trzeba ich tylko wyczuć i nie dać się tępić.
Sojusz akurat jest bardzo mocny. Początkowo może być nieco ciężko, ale jeśli się rozkręcą i nie są tępieni, to można nimi łatwo wygrać. Jedyna frakcja, przy której widziałem, żeby zrobiła bodajże 13 punktów w jednej rundzie Trzeba ich tylko wyczuć i nie dać się tępić.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6456
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 590 times
- Been thanked: 943 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Polska edycja przygotowana została na nowszej wersji zasad i faktycznie nie ma punktu za pierwsze wystawienie się.
Pograj więcej, to zobaczysz, jak myszy potrafią wyskoczyć na sympatykach. Nie na kartach, rzecz jasna, tylko poprzez wykorzystanie oficerów (czyli musza mieć bazy, wojowników i sporo oficerów).
Pograj więcej, to zobaczysz, jak myszy potrafią wyskoczyć na sympatykach. Nie na kartach, rzecz jasna, tylko poprzez wykorzystanie oficerów (czyli musza mieć bazy, wojowników i sporo oficerów).
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
W polskim pudełku dodatku jest tylko jedna podstawka do kart w wersji oryginalnej widzę że jest kilka, czy u mnie jest brak czy tak ma nasze wydanie?
- yaro_
- Posty: 275
- Rejestracja: 31 gru 2018, 09:44
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 110 times
- Galatolol
- Posty: 2324
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 568 times
- Been thanked: 915 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Tak jak i w angielskim. Tylko w pierwszej wersji kickstarterowej było więcej. Te deseczki są bezużyteczne, więc żadna strata (zostawili jedną, by była na wystawkę kart bota).
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1092
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 31 times
Re: Root (Cole Wehrle)
To była planowana zmiana. W wyprasce z Portalu jest nawet miejsce na tą listwę...
I moim zdanie jest bardziej przydatna dla pokazania kart Kupców...
- Rafal_Kruczek
- Posty: 1092
- Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 31 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Zawsze wypuszczenie "na świat" produktu z niesymetrią pokazuje, że lokalna "meta" ( od metagame) w wydawnictwie i węższym lub szerszym kręgu testerów nie zawsze odpowiada globalnej meta. I okazało sie chyba że na przykład gracze za mało atakują włoćzęge...bardopondo pisze: ↑22 sty 2020, 13:21Wczoraj grałem w wydanie polskie i zaskoczony byłem, że w edycji Portalu postawienie pierwszego żetonu Sympatyków Sojuszu nie punktuje. Dodam, że gra szła mi jak po grudzie natomiast teraz czytam że ludzie na forum BGG mówią o przegiętości tej frakcji a w szczególności o akcji stawiania tych żetonów. O co chodzi? Znów ktoś się zorientował że gra z pierwotnego wydania z KS jest niedotestowana/niezbalansowana i wprowadzono zmiany w kolejnych wydaniach?Spoiler:
Zresztą nie da sie idalnie zbalansować wieloosobowej gry (tio znaczy teoretycznie jest to możliwe ale taka gra może być nudna)
A w Root i przy KS drugim dodatku ławo można (było) potestować frakcje jeszcze przed publikacja.
Re: Root (Cole Wehrle)
Ja bym powiedział nawet, że w grach wieloosobowych z dużą interakcją to gracze są balansem. I jeśli nie ma złamanych mechanik (np. jedna z frakcji może skoczyć do zwycięstwa jednym susem albo jedna frakcja spokojnie sobie radzi ze wszystkimi innymi naraz) to gra nie musi być szczególnie zbalansowana. Pytanie tylko jak ta moja teoria ma się do praktyki
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
a Coś wiadomo czy Krety i Kruki będą wydane przez Portal ?
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
chyba jednak będą to gawrony
Większy niż gołąb, wielkością dorównuje wronie, choć jest od niej smuklejszy. Upierzenie na całym ciele czarne z fioletowym, metalicznym połyskiem. Bardzo często mylony z krukiem, ale znacznie od niego mniejszy ... Gawrony są bardzo inteligentnymi ptakami. Potrafią używać narzędzi, a także wytwarzać je i dostosowywać do swych potrzeb
Ja jednak skusiłem się na wersję angielską która ma być już lada moment.
Większy niż gołąb, wielkością dorównuje wronie, choć jest od niej smuklejszy. Upierzenie na całym ciele czarne z fioletowym, metalicznym połyskiem. Bardzo często mylony z krukiem, ale znacznie od niego mniejszy ... Gawrony są bardzo inteligentnymi ptakami. Potrafią używać narzędzi, a także wytwarzać je i dostosowywać do swych potrzeb
Ja jednak skusiłem się na wersję angielską która ma być już lada moment.
- lacki2000
- Posty: 4062
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 279 times
- Been thanked: 165 times
Re: Root (Cole Wehrle)
W tej grze przydałaby się frakcja wykorzystująca mechanizm "Dice placement" - np. Gang Wiewiórek, które zbierałyby orzechy (rzut kością) i umieszczały taką kość w osadzie (tajna dziupla). Wiewiórki punktowałyby za każdą dziuplę i mogłyby zamieniać orzechy (oczka na kościach) na swoje akcje (werbunek, atak, przemieszczanie, itp). Inni mogliby podkradać orzechy lub niszczyć dziuple.
Kolejną frakcją mogłyby być Pszczoły, z mechaniką "Pick up and deliver", wiadomo, ul w jednym miejscu, pszczoły latają do kwiatków i przynoszą nektar, kwiatki mogą być niszczone przez innych.
I jeszcze Łosie - łosie stałyby na drodze, i przez to droga byłaby nieprzejezdna lub trza by było myto zapłacić. Łosie mogłyby też chodzić lasami i przez rzekę, wchodzenie łosia do osady niszczyłoby jeden wybrany budynek. Łosie nie mogłyby chodzić stadami, bo to indywidualiści, a punkty otrzymywałyby głównie za rozmnażanie.
Dobra, już nie wymyślam nowych frakcji, bo zaczyna mnie ponosić
Kolejną frakcją mogłyby być Pszczoły, z mechaniką "Pick up and deliver", wiadomo, ul w jednym miejscu, pszczoły latają do kwiatków i przynoszą nektar, kwiatki mogą być niszczone przez innych.
I jeszcze Łosie - łosie stałyby na drodze, i przez to droga byłaby nieprzejezdna lub trza by było myto zapłacić. Łosie mogłyby też chodzić lasami i przez rzekę, wchodzenie łosia do osady niszczyłoby jeden wybrany budynek. Łosie nie mogłyby chodzić stadami, bo to indywidualiści, a punkty otrzymywałyby głównie za rozmnażanie.
Dobra, już nie wymyślam nowych frakcji, bo zaczyna mnie ponosić
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- vinnichi
- Posty: 2390
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1299 times
- Been thanked: 789 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
Tylko tutaj jest jeszcze jedna fajna rzecz w tych frakcjach, mają różne style pasujące do zwierzątek ale też odzwierciedlają różne narodowości/kultury ze świata ludzi (komunizm, burżuazja, terroryści, fantatycy religijni... i Anglicy:))
-
- Administrator
- Posty: 4678
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1221 times
- Been thanked: 1427 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Jest już za ~150zł w sklepie
Na Portalconie nic się nie wyjaśniło? Bo plany wydawnicze nie wyglądają pod tym kątem optymistycznie - dodatki do innych gier (Eons End, Zombicide) się przewijają, a o Root'cie ani słowa...
Gdyby jeszcze chociaż wystarczająco dużo plemion rzecznych wydrukowali, a tak to, człowiek został z samą podstawką i:
- dodruk pierwszego dodatku nie wiadomo kiedy będzie
- druk drugiego dodatku nie wiadomo kiedy będzie (patrząc na plany wydawnicze, to pewnie dopiero w 2021 )
a można było kupić komplet na KS po angielsku z dodatkowymi taliami, botami, i się nie przejmować...
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10945
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3358 times
- Been thanked: 3226 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Wałkowany temat nieustannie, ale:Mr_Fisq pisze: ↑31 sty 2020, 08:08 Na Portalconie nic się nie wyjaśniło? Bo plany wydawnicze nie wyglądają pod tym kątem optymistycznie - dodatki do innych gier (Aeons End, Zombicide) się przewijają, a o Root'cie ani słowa...
1. portal powiedział, że jest w kontakcie z Leder Games i nową umowę będą podpisywali
2. Ze względu na brak konkretnych terminów nic nie ogłaszali.
3. Root okazał się hitem sprzedażowym, będą kolejne dodatki
4. Portal nigdy nie ogłasza WSZYSTKIEGO na PortalConie (np. Roll for the Galaxy, Aeon;s End Wieczna Wojna, dodatki do Zombicide w 2019)
- Atamán
- Posty: 1342
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 554 times
- Been thanked: 283 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Hmm, brzmi jak wymówki leniwego projektantakamron6 pisze: ↑30 sty 2020, 12:47 Ja bym powiedział nawet, że w grach wieloosobowych z dużą interakcją to gracze są balansem. I jeśli nie ma złamanych mechanik (np. jedna z frakcji może skoczyć do zwycięstwa jednym susem albo jedna frakcja spokojnie sobie radzi ze wszystkimi innymi naraz) to gra nie musi być szczególnie zbalansowana. Pytanie tylko jak ta moja teoria ma się do praktyki
Nie podoba mi się taki sposób myślenia, że to gracze mają balansować grę. Mam oczekiwania, że jednak każdą frakcją będę miał porównywalne szanse na zwycięstwo. Zresztą pal licho, gdy jakaś frakcja jest za mocna, wtedy faktycznie jest trochę większa presja na pozostałych graczach, by tej frakcji pilnować i potrafi to dać satysfakcję każdej ze stron. Najgorzej jednak, gdy jakaś frakcja wyraźnie odstaje na minus. Wtedy nie dość, że trudno liczyć na jakieś wsparcie, jest się łatwym celem dla innych, to zwycięstwo jest bardzo rzadkie a satysfakcja z gry niewielka. W przypadku Roota to Markiza jest wg mnie niebezpiecznie blisko bycia taką kukłą do bicia, którą za łatwo powstrzymać, a jeszcze punkty można na tych budynkach i drewnie sobie nabić.
- raj
- Administrator
- Posty: 5186
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 266 times
- Been thanked: 878 times
- Kontakt:
Re: Root (Cole Wehrle)
To nie jest tak, że "gracze mają balansować grę".
To jest "aktywność graczy jest wliczona w balans gry".
Innymi słowy założenie jest takie, że gracze powinni reagować na sytuację na planszy i przeciwdziałać zwycięstwu lidera.
Nie wynika to z zasad, tylko z tego, że jest to niezbędne do osiągnięcia przez gracza zwycięstwa.
Taka jest specyfika tego typu gier.
Oznacza to, ze granie pewnymi frakcjami może być łatwiejsze, jednak nie powinno dochodzić do sytuacji, że jakaś frakcja jest w stanie bez problemu przeciwstawić się pozostałym i wygrać bez oglądania się na dyplomację.
Na tym polega balans w takich grach.
Dla porównania przywołam HiSa - frakcje są asymetryczne i bardzo zróżnicowane pod względem siły i łatwości grania. Habsburgowie bez wątpienia są najsilniejszą frakcją i jeden na jeden bez problemu rozwalą każdą inną frakcję - jednak nie są w stanie wygrać ignorując innych graczy, bo to nie jest gra jeden na jeden.
Narzekanie na to oznacza, że to raczej nie jest gra dla Ciebie.
To jest "aktywność graczy jest wliczona w balans gry".
Innymi słowy założenie jest takie, że gracze powinni reagować na sytuację na planszy i przeciwdziałać zwycięstwu lidera.
Nie wynika to z zasad, tylko z tego, że jest to niezbędne do osiągnięcia przez gracza zwycięstwa.
Taka jest specyfika tego typu gier.
Oznacza to, ze granie pewnymi frakcjami może być łatwiejsze, jednak nie powinno dochodzić do sytuacji, że jakaś frakcja jest w stanie bez problemu przeciwstawić się pozostałym i wygrać bez oglądania się na dyplomację.
Na tym polega balans w takich grach.
Dla porównania przywołam HiSa - frakcje są asymetryczne i bardzo zróżnicowane pod względem siły i łatwości grania. Habsburgowie bez wątpienia są najsilniejszą frakcją i jeden na jeden bez problemu rozwalą każdą inną frakcję - jednak nie są w stanie wygrać ignorując innych graczy, bo to nie jest gra jeden na jeden.
Narzekanie na to oznacza, że to raczej nie jest gra dla Ciebie.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- kmd2000
- Posty: 324
- Rejestracja: 26 sty 2017, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa, Praga Południe
- Has thanked: 130 times
- Been thanked: 125 times
Re: Root (Cole Wehrle)
Nie rozumiesz chyba trochę pojęcia balansu.
To tak jak powiedzieć "ta łódź nie jest wcale dziurawa - po prostu wymaga stałej współpracy załogi przy wylewaniu z niej wody, taki był zamysł szkutnika".
PS. bardzo nie lubię też pewnych "sprytnych" zabiegów używanych gdy pojawia się krytyka czegokolwiek.
Nazywanie krytyki narzekaniem i mówienie że "gra nie jest dla ciebie" to mało budujące odpowiedzi.
Zabrało tylko mojego ulubionego sformułowania "głośna mniejszość".