Barrage (Simone Luciani)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- brazylianwisnia
- Posty: 4081
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Mam wersje KS i nie mam problemu z kolami czy podnoszeniem kropli. Bola za to zlamane obietniece i zmiany..
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Barrage (Simone Luciani)
Nabyłem wersje sklepową tej niesłusznie przez kampanię ks często źle ocenianiej gry i tam koła i krople są poprawione. Jakość wersji sklepowej jest bardzo przyzwoita jak i sama gra
Rumia
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Jakieś może porównanie do innych eurosucharków (np. Brass, Tzolkin, GWT, Marco Polo itd)? Czy mając w/w tytuły warto mieć Barrage na półce? Czy wprowadza coś innowacyjnego?
- bogas
- Posty: 2790
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 630 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Dla mnie krople w wersji KS są bezużyteczne. Czekam na zestaw naprawczy z drewnianymi kroplami, nowymi kołami, dwoma dodatkowymi CEO i dodatkowym zestawem znaczników maszyn. Wszystko za 1 euro z przesyłką, wiec nie ma źle.
Ostatnio zmieniony 02 gru 2019, 20:40 przez bogas, łącznie zmieniany 1 raz.
- brazylianwisnia
- Posty: 4081
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Bardzo duza interakcja, zaawansowane planowanie i gra angazujaca podczas tur innych graczy. Jest innowacyjna w kilku aspektach - zasoby nie zuzywaja sie tylko sa zajete na jakis czas(wkoncu to betoniarki), produkcja energii i zwiany z nia przeplyw wody to cos genialnego. Moim zdaniem kandydat na najelepsze euro roku.
Czy gra nieslusznie zle oceniana podczas kampanii? Jak na 110 euro to gra jednak zawodzi jakoscia wydania. Powinno byc duzo lepiej. Jak na 50 euro to jakosc jest ok. W 2019 roku jakosc wydania tez jest bardzo wazna bo dobrych gier nie brakuje.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Barrage (Simone Luciani)
Worker placement z iloscia robotnikow od 1-3 na polach przy 12 na runde przez 5 rund . Bardzo ciekawa mechanika spływania wody, gdzie ktoś wytwarza energie i woda spływa dalej do kolejnej tamy i następny (lub ten sam) gracz może znów wytworzyć energię. Dużo negatywnej interakcji, wiecej niż stawianie budynków w gwt. Innowacyjny mechanizm kół gdzie surowcami są maszyny i one budują a po pełnym obrocie wracają by znów móc je użyć. Czuć świeżość przy tylu powtarzalnych tytułach. Z wyżej wymienionych tytułów najbliżej odczuciom do brass, podobne procesy zachodzą, podobny ciężar i tak samo czuć że gameplay ma związek z klimatem. Wszystko ma sens. Ogólnie jedna z najlepszych euro gier roku imo.
Edit. Nie twierdzę że nie dali ciała w kampanii i uważam że to przepłacenie za bezużyteczne elementy, gorsze niż w wersji sklepowej, niepotrzebny dodatek. Uważam że przez kampanię ta gra w wersji sklepowej jest szykanowana
Edit. Nie twierdzę że nie dali ciała w kampanii i uważam że to przepłacenie za bezużyteczne elementy, gorsze niż w wersji sklepowej, niepotrzebny dodatek. Uważam że przez kampanię ta gra w wersji sklepowej jest szykanowana
Rumia
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 318 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Mechanicznie to perełka, dla mnie tym co mnie nie kupiło w tej grze to grafika, nawet nie wykonanie (graliśmy demo na Essen i znaleźliśmy i jeden drewniany element był wyraźnie krótszy) a wizualnie jest bardzo niespójna, te rurociągi wyglądają na planszy bardzo średnio, niektóre ikony kompletnie nie pasują do takiego lekko steampunkowego stylu graficznego. Grafika jak ta taką grę "premium" jest za słaba.
- bogas
- Posty: 2790
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 630 times
- brazylianwisnia
- Posty: 4081
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Dla mnie to co uratowalo wersje KS to mapa 3D. Jest masakrycznie fajna. Monety zostawiaja troche do zyczenia ale mapa+monety za 20 euro to calkiem spoko deal. Ciekawe jak cene uda sie im zbic na PL wydaniu. Koszta produkcji zdecydowanie wyzsze niz przy np Newton.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Ryber
- Posty: 109
- Rejestracja: 30 lis 2015, 11:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Witam,
jak tłumaczycie "conduit" aby było zgodnie z funkcją? Rura, rurociąg, przewód, kanał, kabel, przejście, przepust?
Budujemy budynek, który odpowiada za przesyłanie wody rurociągiem do elektrowni i ma określoną moc na jednostkę wody. Można to traktować jak przepustowość?
Jednocześnie "conduit" może transportować wodę pod górę, więc mógłby być pompą.
Tematycznie najbliższym słowem jest chyba rozdzielnia, co się jednak kojarzy bardziej z rozdzielnią elektryczną niż wodną.
Jakie są Wasze przemyślenia?
jak tłumaczycie "conduit" aby było zgodnie z funkcją? Rura, rurociąg, przewód, kanał, kabel, przejście, przepust?
Budujemy budynek, który odpowiada za przesyłanie wody rurociągiem do elektrowni i ma określoną moc na jednostkę wody. Można to traktować jak przepustowość?
Jednocześnie "conduit" może transportować wodę pod górę, więc mógłby być pompą.
Tematycznie najbliższym słowem jest chyba rozdzielnia, co się jednak kojarzy bardziej z rozdzielnią elektryczną niż wodną.
Jakie są Wasze przemyślenia?
- bogas
- Posty: 2790
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 630 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Wg mnie to kanał/kanały. Mógłby być ewentualnie rurociąg, ale wg mnie to tak niekoniecznie, bo często są to kanały np. betonowe doprowadzające wodę, a nie stricte rury. To, że w grze jest to przedstawione jako "budynek-walec" to wynika z kwestii praktycznych. W przeciwnym razie jakieś kolorowe patyki trzeba by kłaść na planszy, do tego czasem się te kanały krzyżują, więc jeden na drugim by leżał... no niewygodne by to było w diabły.Ryber pisze: ↑22 sty 2020, 13:51 Witam,
jak tłumaczycie "conduit" aby było zgodnie z funkcją? Rura, rurociąg, przewód, kanał, kabel, przejście, przepust?
Budujemy budynek, który odpowiada za przesyłanie wody rurociągiem do elektrowni i ma określoną moc na jednostkę wody. Można to traktować jak przepustowość?
Jednocześnie "conduit" może transportować wodę pod górę, więc mógłby być pompą.
Tematycznie najbliższym słowem jest chyba rozdzielnia, co się jednak kojarzy bardziej z rozdzielnią elektryczną niż wodną.
Jakie są Wasze przemyślenia?
- Lolas
- Posty: 485
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
W przypadku elektrowni wodnej Conduit to kanał.
http://energiaodnawialna.net/index.php? ... &Itemid=68
http://energiaodnawialna.net/index.php? ... &Itemid=68
Wydaje mi się, że to bardziej wynika z nawiązania do wież służących do spuszczania wody (np. takich jak w zaporze Hoovera). Same kanały są już narysowane na mapie, a postawienie wieży oznacza, że kanał został ukończony i jest gotowy do użycia.
-
- Posty: 1422
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 94 times
- Been thanked: 318 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Grałem tylko partię demo w Essen na 4 osoby, pola dla workerów się skalują, ale plansza raczej nie. Patrząc na inne projekty Lucianiego raczej nie będzie tragedii, ale pewnie inne odczucia będą tzn mniejsza interakcja o wodę, co dla niektórych może być nawet plusem. Punktowanie jest na tyle sprytne że i tak będzie co robić.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Kilka przemyśleń po drugiej patrii tym razem 3 osobowej.
Ostatnio pisałem że gra jest świetna. No więc nic się nie zmieniło. Dalej uważam że tak jest. Zasady do ogarniecia bez żadnego problemu. Nie ma miliona zasad jak ostatnio w prawie każdej cięższej grze a mimo to glowkowania jest od groma. Po prostu nie skupiamy sie na tym żeby pamiętać zasady a na tym żeby zagrać optymalnie. Bardzo ciekawe doświadczenie po ostatnio granym Biosie: Origins czy On Marsie (nie mówię że w/w gry są złe bo jest przeciwnie ale jeśli chodzi o zasady to tak to właśnie odbieram).
Jedyny minus jaki mi przychodzi do głowy to miejsce na stole. Trzeba miec wiekszy stol i już. Jedyny minus.
Cała reszta na propsie
Mało tego. Mam już specjalne kropelki wody do Barrage wydrukowane przez kolegę więc na "dzień dobry" +2 do lansu na dzielni
Ja Barrage polecam z czystym sumieniem. Portal streszczajcie się z wydawaniem. Żona, choć jeszcze nie wie, bardzo chce poznać
Ostatnio pisałem że gra jest świetna. No więc nic się nie zmieniło. Dalej uważam że tak jest. Zasady do ogarniecia bez żadnego problemu. Nie ma miliona zasad jak ostatnio w prawie każdej cięższej grze a mimo to glowkowania jest od groma. Po prostu nie skupiamy sie na tym żeby pamiętać zasady a na tym żeby zagrać optymalnie. Bardzo ciekawe doświadczenie po ostatnio granym Biosie: Origins czy On Marsie (nie mówię że w/w gry są złe bo jest przeciwnie ale jeśli chodzi o zasady to tak to właśnie odbieram).
Jedyny minus jaki mi przychodzi do głowy to miejsce na stole. Trzeba miec wiekszy stol i już. Jedyny minus.
Cała reszta na propsie
Mało tego. Mam już specjalne kropelki wody do Barrage wydrukowane przez kolegę więc na "dzień dobry" +2 do lansu na dzielni
Ja Barrage polecam z czystym sumieniem. Portal streszczajcie się z wydawaniem. Żona, choć jeszcze nie wie, bardzo chce poznać
- brazylianwisnia
- Posty: 4081
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Gra jest super. Ja z kolei kupilem z chin takie same krople jak w wersji KS i posklejalem plecami dzieki czemu fajnie wygladaja i latwo sie zbiera. Gdyby nie amatorszczyzna Cranio i hate jaki wywolali to bylaby duzo wieksza popularnosc.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- vikingowa
- Posty: 575
- Rejestracja: 18 maja 2015, 21:42
- Has thanked: 455 times
- Been thanked: 307 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Gra wygląda niesamowicie skomplikowanie czyli to co lubię Czy ktoś grał może solo i poradzi czy warto się tym tytułem zainteresować wyłącznie do takiej rozgrywki?
- bogas
- Posty: 2790
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 630 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
No szkoda by było tylko solo tak dobrą grę grać, ale trzeba przyznać, że się przyłożyli i jest to wymagająca rozgrywka i to z kilku powodów. Nie jest to tryb solo w stylu wymaksuj swoje punkty i sprawdź w tabelce jaki poziom osiągnąłeś. Jest to pełna symulacja akcji jednej lub większej liczby autom. I tu pojawia się pierwsze wyzwanie, bo obsługa akcji budowy automy wymaga chwili czasu i skupienia. W pierwszej grze solo przegrałem sromotnie, bo bardziej angażowało mnie zrobienie ruchu automą niż swojego i nie powiem lekko mnie to zniechęciło, ale się nie poddałem i już w kolejnej grze było lepiej i sprawniej. Automa naprawdę potrafi zaskoczyć i jest wymagająca. Nie wiem jak gra z kilkoma automami, ale może być grubo. Zwoje mózgowe wyprostowane przynajmniej na kilka dni po czymś takim
- Lolas
- Posty: 485
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Nie jestem graczem solo, nie lubię szarpać się z automami i uczyć ich obsługi. Dla Barrage zrobiłem jednak wyjątek. Po pierwsze dotarła do mnie papierowa wersja instrukcji do automy, po drugie bardzo stęskniłem się za tą grą. Przeczytałem więc instrukcję, obejrzałem filmik i usiadłem do testowej rozgrywki z jednym wirtualnym przeciwnikiem.
Najwięcej czasu zajmuje obsługa automy, szczególnie na początku instrukcja jest w ciągłym użyciu. Potem wszystko powoli staje się coraz bardziej intuicyjne. Muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym, jak bardzo dobrze można zrobić automę w dość ciężkiej grze! Algorytm jest tak ułożony, że automa daje namiastkę żywego przeciwinika: potrafi sporo namieszać i nie jest banalna. Mimo że Barrage na 2 graczy jest grą luźną, to automa idzie w konfrontację na tyle skutecznie że nie można nazwać gry sandboxem.
Grałem wg standardowych zasad i na razie bez dodatku. Wygrałem 126:103 i muszę przyznać, że mam ochotę na kolejne rozgrywki solo Następny test z dodatkiem, potem może skuszę się na trudniejszą automę albo dwóch wirtualnych przeciwników.
Przy okazji wspomnę o tym, że razem z wydrukowaną instrukcją do automy, dotarły do mnie pozostałe elementy z "ratunkowego" KSa: plansza dla 4-5 graczy, poprawione kołowrotki itd. Nie mam żadnych zastrzeżeń co do kołowrotków: teraz działają tak jak powinny i nie ma się do czego przyczepić. Bardzo jestem ciekaw nowej planszy, ale w najbliższym czasie nie ma szans aby przetestować ją w praktyce
Najwięcej czasu zajmuje obsługa automy, szczególnie na początku instrukcja jest w ciągłym użyciu. Potem wszystko powoli staje się coraz bardziej intuicyjne. Muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym, jak bardzo dobrze można zrobić automę w dość ciężkiej grze! Algorytm jest tak ułożony, że automa daje namiastkę żywego przeciwinika: potrafi sporo namieszać i nie jest banalna. Mimo że Barrage na 2 graczy jest grą luźną, to automa idzie w konfrontację na tyle skutecznie że nie można nazwać gry sandboxem.
Grałem wg standardowych zasad i na razie bez dodatku. Wygrałem 126:103 i muszę przyznać, że mam ochotę na kolejne rozgrywki solo Następny test z dodatkiem, potem może skuszę się na trudniejszą automę albo dwóch wirtualnych przeciwników.
Przy okazji wspomnę o tym, że razem z wydrukowaną instrukcją do automy, dotarły do mnie pozostałe elementy z "ratunkowego" KSa: plansza dla 4-5 graczy, poprawione kołowrotki itd. Nie mam żadnych zastrzeżeń co do kołowrotków: teraz działają tak jak powinny i nie ma się do czego przyczepić. Bardzo jestem ciekaw nowej planszy, ale w najbliższym czasie nie ma szans aby przetestować ją w praktyce
- bogas
- Posty: 2790
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 350 times
- Been thanked: 630 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Mogę spytać czy dostałeś jakieś powiadomienie o nadaniu paczki? I czy był to kurier czy poczta?
- brazylianwisnia
- Posty: 4081
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Do mnie tez wyslali. List nierejestrowany, zadnych zabezpieczen. Instrukcja wymientolona, jeden element kartonowy ze zlamanym rogiem..
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Lolas
- Posty: 485
- Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 114 times
Re: Barrage (Simone Luciani)
Żadnych powiadomień nie ma bo to zwykły list
NIestety wysłali to w swoim stylu, czyli wszystko wrzucone do koperty bąbelkowej. Kołowrotki mają wgnioty od drewnianych maszyn, instrukcja pogięła się dość mocno a elementy piątego gracza częściowo powypadały z arkusza (ale bez żadnych uszkodzeń). Mogło być gorzej
NIestety wysłali to w swoim stylu, czyli wszystko wrzucone do koperty bąbelkowej. Kołowrotki mają wgnioty od drewnianych maszyn, instrukcja pogięła się dość mocno a elementy piątego gracza częściowo powypadały z arkusza (ale bez żadnych uszkodzeń). Mogło być gorzej